Lelylijn (over Drachten) onderdeel van toekomstvisie Deutsche Bahn
Publicatie: 21 juli 2023, 16.30 uur
Reacties
![](/images/usrpics/f_100.webp)
Nice!
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/h_100.webp)
Mijn idee, komt er weer werk los
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/b_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/f_100.webp)
Zo rooskleurrig staat die deutsche bahn er ook niet voor hoor. Gaat jaarlijks 3 miljard belastinggeld achteraan
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/b_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/b_100.webp)
Precies !
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/k_100.webp)
wát een geldverspilling! De Flixbus rijdt toch al internationaal?! Doet verschillende plaatsen in Nederland aan, waaronder Drachten, prima alternatief voor zo'n dure spoorlijn!
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/jeM5Sf43ims0Pa8rHLn9.webp)
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/pompebled.webp)
Dat Europees geld heb je al overgemaakt aan de overheid. Als je er nog een praktisch iets van terug wilt zien, ligt aan je stemrichting....
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/r_100.webp)
27 jaar en dan wachten ze al 20 jaar.en ik geloof dat het onze Friesland niet goed zal doen.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/v_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/banner.webp)
![](/images/usrpics/v_100.webp)
Zo is het! Ze hadden het spoor van Philips nooit op moeten geven!
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/c_100.webp)
Oud nieuws.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/g_100.webp)
Heb liever een ouderwetse stoomtrein!
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/l_100.webp)
Maglev trein of anders opdonderen met je kabaalbakken. Men lijkt nog niet goed te beseffen dat er dan dag en nacht treinen voorbij denderen, inclusief de zwaardere goederentreinen. Donk, donk, donk, donk! ieder half uur of vaker als het tegen zit. Als je een woning naast het beoogde tracé hebt ben je mooi de pineut.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/o_100.webp)
Het wordt verdorie wel eens tijd dat die Lelylijn er komt. De NL-regering, vooral Rutte, heeft alles uitgesteld wat maar uitgesteld kon worden en zelfs meer.
Dat nu Duitsland het initiatief overneemt verdient alle lof.
Meer treinen betekent minder auto's, minder file's, minder verontreiniging en daardoor minder ziektes, minder (onderhoud aan) wegen, minder verkeersslachtoffers, etc.
En onder aan de streep dus veel minder kosten.
Hoe kan iemand daar nu op tegen zijn?
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/r_100.webp)
Karin leeft in een sprookje volgensmij. Een en al facts!
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/uiXlatQ3gWfAshBYOxwF.webp)
Hegesnelheidslijn fan Lelystad (net Amsterdam!) fia Emmeloord, Hearrefean, in ôftakje nei Ljouwert, troch nei it doarp Drachten en fierders... Dat is in boemeltsje en bringt de omjouwing ûnderweis gjin kwartsje. Deutsche Bahn sil geandewei oanskerpje, fanôf Amsterdam en in koarte stop yn Grins, troch nei Bremen en Hamburg. En Fryslân? Wy ferdonderje ús omjouwing foar it gewin dan de Dútsers.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/t_100.webp)
en station trimunt ligt er al
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/p_100.webp)
Tristate city in volle voorbereiding.
Geniet nog maar even van het landschap nu het nog kan.
Vele hogesnelheidslijnen erbij.
Voor welke bewoners dan?
Tristate city.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/b_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/d_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/o_100.webp)
Toekomst Visie: Wie staat er nog verbaast over de hogesnelheids lijnen?
Met de Tristate city en Friesland voor de toeristen. En dus om mensen zo snel mogelijk te verplaatsen is besloten [in brussel] om een trein net te leggen om die plaatsen te berijken.
En zo lang ieder en regering als een knipmes buigt is er geen probleem.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/smiley.webp)
Conservatief, reactionair verzet tegen alle nieuwe ontwikkelingen, met de handen in de zakken het laptopje erbij en maar afgeven.
Je zou de gebieden van dit soort azijnpissers niet moeten willen ontsluiten.
Die gebieden waar de tijd heeft stilgestaan en Anneke Grönloh nog dagelijks haar brandend zand laat horen.
Mensen we bevinden ons in een veranderend tijd perk eindelijk de kans om mee te doen hoeven uw achterkleinkinderen niet meer te vitten dat ze nooit gehoord zijn en altijd genegeerd en op afstand zijn gezet.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/p_100.webp)
Als die verandering dan ook vooruitgang met zich mee zou brengen was het nog wat.
Maar die veranderingen hebben elders niets dan ellende opgeleverd dus hou die zooi liever daar.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/a_100.webp)
Voor zover wij konden lezen stond in het coalitie akkoord nergens dat partijen voor een Lelylijn waren, al helendaal niet voor de huizenbouw voor onze vrienden uit de Randstad. BBB, FNP en CDA hebben dat vastgelegd in het akkoord en dit ook van te voren geroepen. PVDA wou wel graag de Randstad hier heen halen maar die gooide gelukkig de eigen rode glazen even in.
In 2024 zal een nieuw kabinet het er wel doordrukken en dan is er ruimte om regionaal te verzetten tegen schadelijke gevolgen. U kunt ook denken ik stem op een landelijke partij die tegen de Lelylijn is, maar die is er niet helaas.
Dus lekker stukje framing van waldnet. Maar goed waldnet zal ook wel aandelen in spoorbielzen hebben. Voor de rest mogen we het meestentijds wel aardig lezen.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/pompebled.webp)
Zag ik nou een afslag naar Dokkum op dat kaartje? 🤔
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/k_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/s_100.webp)
Drachten moet Drachten blijven, en de regio zoals deze nu is. Dus GEEN treinstation. De randstad hier niet heen halen, dat is echt het allerdomste wat we kunnen doen!
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/banner.webp)
![](/images/usrpics/k_100.webp)
Maar jij komt toch uit Surhuisterveen, wat is dat dan voor gezwam van je, blijf dan lekker in Surhuisterveen.
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/w_100.webp)
Is het misschien een idee om een aftakking naar Holwerd aan zee aan te leggen? En waarom bouwt Nederland geen Nederlandse kerncentrales op de noordduitse laagvlakte? Woont toch geen kip. Ja als het zo moet in dit geweldige Europa........
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/pompebled.webp)
Iedereen die zich er wat meer in heeft verdiept weet dat de Lelylijn een en-en plan is om rendabel te zijn. Er moeten op zijn minst 100.000 woningen bijgebouwd worden.
https://nos.nl/artikel/2369193-wel-politieke-welwillendheid-maar-geen-geld-voor-lelylijn
Daarbij is er door de voorstanders regelmatig geroepen dat het noorden de ruimte heeft om het woningpronleem van het westen op te lossen, nou dank je de koekoek.
https://nos.nl/artikel/2420359-onderzoek-220-000-huizen-in-ruil-voor-lelylijn-niet-realistisch-75-000-wel
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/w_100.webp)
Dream on 🤣
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/w_100.webp)
Een treinstation in Drachten wordt een verzamelplaats voor al dat tuig wat daar woont, tevens een extra manier om de illegale middelen te vervoeren in en uit die ghetto...
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/e_100.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/pompebled.webp)
De regering wil alleen betalen voor een spoorlijn als er 75.000 woningen gebouwd worden. Die zijn niet voor sybe en lutske bedoeld. Alle Friese verworvenheden heden worden ons binnen de kortste keren afgenomen. De Afuk geen subsidie meer. Geen fries meer in het onderwijs, op de vergaderingen van dorpsbelangen mag geen fries meer worden gesproken. Er komen bordjes op de winkelketen met : ALLEEN NEDERLANDS . DE Fnp wordt verboden en alle Friese plaats namen worden vertaald in het Engels. De zwarte Piet discussie is niets bij wat ons te wachten staat. IK doe dit even in het Nederlands want dan weten de randstedelingen hoe we er over denken. Earst sa mar.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/h_100.webp)
Die kinderlokker bedoel je.Zo wijs is die niet.
![Like](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/koe.webp)
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/d_100.webp)
Even voor de voor- en tegenstanders van de Lelylijn: iedereen leest over die laatste zin in het artikel heen.
Er zijn veel Friezen, die zich nu behoorlijk bedonderd zullen voelen, omdat ze op de FNP hebben gestemd. Deze partij was tégen de Lelylijn, maar nu ze plotseling onderdeel van het Provinciaal College konden worden, zijn ze ineens vóór!
Voelt dit niet als kiezersbedrog?
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/pompebled.webp)
De Lelylijn gaat er niet komen! Om de simpele reden dat hij dan langs het "leekstermeergebied" moet wat Natura 2000 gebied is, en dwars door een ander natura 2000 gebied namelijk "van oordts mersken". Mochten ze al plannen maken dan gaan milieubewegingen dit nog jaren kunnen blokkeren. Van mij hoeft die lijn ook absoluut niet! Krijgen we alleen maar de problemen van het westen hier heen, en massaal mensen die hier denken een goedkoop huisje te kunnen scoren. Als je wat wilt qua vervoer maak dan de N381 tot aan Emmen vierbaans.
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/g_100.webp)
Beste cheese, daar rijdt nu al geen kop. Ook weg gegooid geld
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
![](/images/usrpics/r_100.webp)
De Kilometer Kampioen is een tweejaarlijkse wedstrijd. De uitdaging is om op één dag zo veel mogelijk kilometers maken per trein. https://www.kilometerkampioen.nl/
![](/images/icons/pomp_iepen50.png)
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan