Zo botste de Sendo Liner op de brug van Burgum
Publicatie: zondag 19 maart
En hoppa daar gaat je stuurhut
Snap niet dat de schipper niet heeft geremd , zoiets zie je toch .
turboflaps werkten niet dat snap je toch als
handigeharry 🤣
Zon log gevaarte rem je niet zo snel af ,als je zon schip in de achteruit gooit.Restantanten van de stuurhut worden nog steeds hier bij winterswijk [oostelijke wijk van burgum] uit het kanaal gevist houtrestanten wel te verstaan.Misschien werkte het hydraulische electrische systeem waarmee de hoogte stand van de stuurhut versteld kon worden ook niet goed.Wie het weet mag het zeggen.
mag je zomaar openbare waterwerken filmen vraag ik me af?
Nee, tenzij er prive eigendommen te zien zijn.
In de openbare ruimte mag je filmen wat je wilt. Het delen van die beelden is wel aan voorwaarden gebonden.
bij mijn weten is ook niet toegestaan om met je beveilingscamera de openbare weg te filmen, alleen eigen terrein.
handige harry uit dokkum heeft een schip een rem dan
Los fan die 'rem' (soantsje dikke dombo's), lês eardere berjochten en sjoch op de fideo wat der NET bart: foar soksoarte sitewaasjes hat sa'n skip in stjoerhûs op in earm, dy't om in brêge hinne sakje en omheeg setten wurdt. Dat gie mis. My tinkt dat de skipper wol efkes mei de leverancier prate sil.
Heb de Sendo liner BV.Harderwijk
emailed de sendo liner [BV Harderwijk] heeft de boot een hoogte sensor in verband met het verschil in waterstand.en hoogte van bruggen.
als het op toe de skipper is kan did vaker gebeuren.
de sendo vaart 2-3 uur op accu,s dan nemen 2 volve diesels over en drijven generatoren [ het zelfde idee dan de GM Volt/Ampere]
Ach toch.
Je havve haadletters A B C D...
En léstekens sa fan ynt plak fan zoon, zo'n
We hevve ea in krúzer hoan,die hy ek gjin rem,wol in efterût.
Dat wurke sa:as de hendel yn de foarût stie,wie dr omheech.
De hendel omleech is efterût,je kinne it in rem neame,it kost gjin rem skyfen yn elts geval.
Iepen dakje.....cabrio boatsje
Nog ff oer de rem opt skip,as je dan de hendel omleech sette,dan gjit de skroef fan it skip oarsom draaien.
Dan gjit de foarwaartse gang dr ût,om op in gegeven moment- hinget of fan hoe hurt je fare-it skip stilleit,om fervolgens efterút te gean.
Welke kant de skroef ûtdraait yn beide situaties lit ik ynt midden.
Hij heeft al bruggen gepasseerd met dezelfde hoogte. Het is een vaste route voor het schip. Is hier al tig keer geweest. Gewoon te laat naar beneden. Wat was de stuurman aan het doen? Kan gewoon camera en radar gebruiken als de stuurhut achter de containers zit.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Log in
Nog geen account? Meld je gratis aan