Account
Logo
Zoeken
4.4 °C

Boeren blokkeren met trekkers toegang tot Sligro

Publicatie: 4 juli 2022, 10.30 uur

Reacties

Fake Ploeg uit Drachten

Ik stel voor om de economische schade te verhalen op de blokkeermensen

4-7-2022
Like
4-7-2022
mirjamat uit Ternaard

Goed idee Fake.

Like
4-7-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Hetgaat hier niet om de oeren met een paar koeien maar de bedrijve5met die megastallen.
Het is toch tegek voor woorden dat bijna Het kleinste landje van Europa de grootste exporteur van agrarische goederen is.
En maar slepen met varkens en kalveren naar het buitenland en maar een paar mensen die er van proviteren.
De slagerijen bijvoorbeeld zijn allemaal verdwenen.

Like
4-7-2022
stormrots uit Drachten

Tja dan staat Booster 3.0 ineens met zijn mond vol tanden

Like
4-7-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Stomrots dat valt wel mee maar ze vragen er zelf om.
Dan komt Luimstra weer met een grote tankwagen fol varkenspest en dat rijden ze weer uit over het vogeltjesland achter Garyp.
Twee weken gelden en het ruikt nog steeds naar ammoniak, een stikstof verbinding.

Like
4-7-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Verder laten ze hier spoelwater van luchtwassers van die varkensstallen in Brabant, bedoeld om stikstof uitoot te reduceren, hier in hun mengestkelders lopen.
Vol met stikstof dus en wordt vervolgens weer over het land uitgereden.

Like
4-7-2022
Draconiss uit Drachten

Wat hebben de Sligro, distributiecentra, winkels en de gewone burger met de stikstof crisis te maken?
Helemaal niets, noppes, nada.
Ik zou zeggen, economische schade van burgers en bedrijven verhalen op de boeren. Het loopt in de miljoenen en dat kan de burger maar weer ophoesten. Wacht maar als alles nog duurder wordt en de belastingen omhoog gaan om deze schade te compenseren.
Alvast bedankt namens diegenen die nu al niet rond kunnen komen.

4-7-2022
observing uit Rottumerplaat

'Wat hebben de Sligro, distributiecentra, winkels en de gewone burger met de stikstof crisis te maken?
Helemaal niets, noppes, nada.' Welk gat hebben ze jou uit weg getrokken. Blaast heel wat woorden uit. Helaas zijn ze allemaal zo hol en waardeloos qls de walnoot op je nek. Jij bent een consument.. je consumeert. Bij winkels. Die bevoorraad worden. Door bijv boeren. Die een schandalig lage prijs krijgen voor hun producten. En al jaren overal voor op mogen draaien. Terwijl de in z'n tuin houtstokende jup met drankje in z'n hand nergens voor op draait.. maar wel lekker met get vliegtuigje op vakantie. Lekker ver weg. Mag wat kerosine en vervuiling kosten. Qls je levens onderhoud en plezier reisjes tegen elkaar af gaat wegen lijkt de keuze mij logisch. Maar aan jou reacties te zien.. mja.. laat maar..

Like
4-7-2022
mirjamat uit Ternaard

Je post bárst werkelijk van de aannames, terwijl de feiten gewoon zijn dat er te veel vee is, dat vooral voor export zorgt, dat er van biodiversiteit weinig over is door Engels raaigras, dat "gewasbeschermingsmiddelen" voor kanker en Parkinson zorgen. Je moet struisvogels gaan houden, past goed.

Like
4-7-2022
soertertje uit Buitenpost

Alsjeblieft hou toch op met het verkondigen van deze bullshit. Hou het bij de feiten aub. 80% van de natuur in Nederland staat er goed voor. De biodiversiteit is idd flink afgenomen, maar dit is ten opzichte van het jaar 1800, denk je echt dat de boeren daar verantwoordelijk voor zijn? En niet de industrie, vliegtuigen, auto's, mensen? Daarnaast is er volgens het RIVM helemaal geen verband tussen gewasbeschermingsmiddelen en ziektes als kanker.... Zelf blaffen over feiten en dan zelf met een onzinverhaal aan komen zetten...

Like
4-7-2022
mirjamat uit Ternaard

Doe eens serieus onderzoek, dan praten we weer.

Like
4-7-2022
soertertje uit Buitenpost

Serieus onderzoek? Jij loopt hier grote onzin te verkopen, ik benoem feiten. Zou graag een keer met jou in gesprek gaan, maar vraag me af of dat zin heeft, aangezien jij blijkbaar nogal moeite hebt om het bij de feiten te blijven...

Like
4-7-2022
oarsom uit Broeksterwâld

Beste soertertje, ik denk dat mirjamat meer feiten in haar korte reactie benoemd, dan jij in jouw lange reacties. Wat een onzin probeer je ons hier te verkopen. Lees je eigen zelf verzonnen feiten eens terug, over b.v. dat NL niet eens genoeg landbouwgrond heeft om de eigen bevolking te voeden. Wat een onzin. Alleen al de grond die gebruikt wordt om voedsel voor de dieren (mais e.d.) zou al bijna genoeg zijn voor voldoende voedsel voor eigen bevolking.

Like
4-7-2022
advertentie

Hadewijch uit Wijnjewoude

Beste soertertje, een gesprek met jou lijkt mij een onmogelijke ervaring: je bedelft de ander met cijfers en dat is dan jouw gelijk. Hoe zit het dan met de vier keer zo grote stikstof uitstoot vergeleken met het Europese gemiddelde? Met alleen cijfers en statistieken kom je er niet. Er is nog zoiets als context.

Like
4-7-2022
soertertje uit Buitenpost

Nederlandse stikstofuitstoot is relatief laag.
Eurostat: Nederlandse uitstoot 3% van EU, en in 25 jaar met 68% afgenomen (één na hoogste afname!)
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Agri-environmental_indicator_-_ammonia_emissions&oldid=357966

En vier keer zo veel? Nederland is ook het meest dichtbevolkte land met de meeste auto's/inwoners per km2. Hoezo context!?

Ik verzin geen feiten, ik citeer alleen van bronnen, omdat hier een hoop onzin geroepen wordt. En inderdaad, Nederland kan zichzelf nieteens voeden: https://www.vork.org/nieuws/nederland-heeft-te-weinig-landbouwgrond-om-eigen-bevolking-te-voeden/

Koeien zetten 1kg plantaardige eiwit om in 3 tot 4 kg dierlijke eiwitten die wij weer uit melk en vlees kunnen halen, effectiever kan het niet. Zonder koeien is er geen mest, en groeit er dus niks! En de Nederlandse landbouwgrond is bijvoorbeeld helemaal niet geschikt om granen te laten groeien voor menselijke consumptie...

Like
4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

@soertertje, ik zeg niet dat je feiten verzint, maar dat je met een bak cijfers aankomt en daarmee je gelijk poneert. Ieder kind weet dat de overheid beide ogen dichtknijpt als het gaat om vervuiling: Tata Steel, Schiphol, auto’s, pfas, boeren, enzovoort. Als jij dat wil rationaliseren is dat kwalijk, dan stop je je kop in het zand. Plus dat je eenzijdige informatie geeft. Wil je met jouw cijfers beweren dat het allemaal niet zo erg is! Ja! Ga dan snel naar FvD, PVV, JA21; zij zitten te springen om mensen zoals jij.

Like
4-7-2022
m82 uit Drachten

et de distributiecentra hebben ze wat mij betreft eindelijk de juiste doelgroep te pakken, de grootgrutters en de consument (van goedkope producten). Alle boodschappen 2 keer zo duur en de boer kan prima halveren.

4-7-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

Dat zie je verkeerd.jij bent namelijk degene die morgen of overmorgen tegen de lege schappen aan loopt.Hoor ik je dan weer ?

Like
4-7-2022
m82 uit Drachten

Ik ben zo 1 die het vlees bij de slager haalt, mij hoor je morgen of overmorgen niet.

Like
4-7-2022
Pake Proem uit Drachten

Zijn dit wel boeren

4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Nee, dit zijn actievoerders van Green Peace ✌️ 💚

Like
4-7-2022
Ontwikkelingshulp uit Drachten

Niet iedereen met een trekker is een boer; een boer heeft geen tijd om buiten de boerderie met z'n trekker vervelend te doen. Behalve als ie een wereld aan medewerkers heeft.

4-7-2022
observing uit Rottumerplaat

'Je post bárst werkelijk van de aannames'..
Die van jou anders ook..
Wellicht dat jij voor bedrijven als tata steel aan het werk kan.. want dat zijn natuurlijk helemaal geen grote vervuilers.. jou blik is zo eenzijdig en vertroebeld door dat zelfde feiten verzamelen die mij maar uit komen. Dat je het voor de hand liggende compleet over het hoofd ziet.

4-7-2022
ruuds uit Drachtstercompagnie

Je reageert erg overtrokken. Het is al lang bekend dat er teveel varkens en kippen zijn. Een aantal boeren hebben hier al op ingespeeld. De maatschappij verandert, de wereldbol. Denk eens aan automatisering, hierdoor moeten velen ander werk zoeken. En ja, aan Tata steel en veel andere bedrijven en activiteiten moet ook het nodige gebeuren.

Like
4-7-2022
observing uit Rottumerplaat

"Ookal betreft de top 100 van ammoniak-uitstoot volgens het RIVM slechts 2 procent van de totale ammoniakuitstoot" dus... dat leest men dan ook??? 2%???

Like
4-7-2022
Draconiss uit Drachten

@observing. Waarom meteen weer gaan beledigen. Iedereen mag zijn eigen mening hebben toch?Of telt alleen jou mening. Je kent mij niet maar denkt van wel. Stikstof en te lage prijzen zijn heel verschillende dingen. Nee ik ga niet met het vliegtuig op vakantie, dat kan ook een stuk minder. Ook stook ik geen hout.
Begrijpend lezen en respect voor een andere mening kan blijkbaar heel moeilijk zijn.
Ik snap het sentiment van de boeren, heb er meerdere in de familie. Iedereen heeft het recht om te demonstreren.
Alleen de manier waarop, daar heb ik geen begrip voor.
Kom er maar weer in met je ongefundeerde beledigingen...

4-7-2022
apeboom uit Oudega

boeren boeren demonstreren bij luchthaven leeuwarden voor de stikstof aanschaf STARFIGHTERS door onze regering en vergeet niet het oorlogstuig wat ze naar ukrainensturen--stikstof verslindend !!!!

4-7-2022
Fake Ploeg uit Drachten

gelukkig hebben ze geen starfighters gekocht maar een nieuwer model

Like
4-7-2022
Janvangent uit Brantgum

Hij gebruikt gewoon steeds het zelfde stukje.
Volgende keer is het een spitfire.

Like
4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Iedereen op de hoogte van de nieuwe aanval in de rug? Brussel schiet Rutte c.s. Te hulp met een aanval op het mestoverschot. Dat wordt zo fors naar beneden bijgesteld dat er acuut een flink deel van de veestapel moet worden afgedankt. Eerste geforceerde stap in de stikstofreductie. Weliswaar met een omweg maar even effectief. Die bom gaat de komende dagen exploderen. Het trage in gang schieten van Remkes is echt niet toevallig....


https://www.telegraaf.nl/w/984225523/

4-7-2022
toly uit Drachten

Solidariteit met de boer ..

4-7-2022
bijzonder uit Drachten

Uiteindelijk zijn we allemaal stikstofproducenten.
Wie is op dit moment de grootste stikstofproducent ter wereld? China! En waar komt een boel van de consumenten industrie troep vandaan? Steek je hand in eigen boezem mensen! En zoland we niet ecologisch boeren zijn de boeren inderdaad een van de grootste vervuilers in eigen land. Google maar en open je eigen ogen en laat je mening niet afhangen van iemand anders zijn mening omdat die harder schreeuwt!

4-7-2022
wcBril uit De Westereen

Stikstof komt lokaal neer. Misschien was wat beter opletten op school een beter alternatief dan maar wat googlen

Like
4-7-2022
ruuds uit Drachtstercompagnie

Eens met bijzonder!

Like
4-7-2022
rom33 uit Surhuisterveen

Goed zo alles plat TOPPIE Lang genoeg geduurd

4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Valt mij nog mee dat ze de Rabobank in Drachten en Heerenveen niet geblokkeerd hebben. Dat is de bank die samen met de agri-business de boeren volkomen klem zetten met hun leningen en contracten en bovendien gigantisch aan de boeren verdient hebben.

4-7-2022
klaas67 uit Gytsjerk

Waar wordt dit gehele achterlijke beleid verzonnen,in het kwaadaardige gezwel in Brussel. De E.U. gaat zich buigen over het Nederlandse mestbeleid. Maarja de eurodebielen wanen zich onaantastbaar en vreten zich lekker vol met het duurste vlees e.d. wat er maar te krijgen is. Het grote kwaad zit in Brussel en lulletje Rutte met zijn bende doen gewoon wat die bevelen. Pak die corrupte rot bende in Brussel aan en hef die vervloekte E.U. op,samenwerken ging prima zonder dat gezwel in Brussel. Baas over eigen land en grenzen.

4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

@klaas67: het is alsof ik Baudet of Wilders hoor praten, maar het is klaas67. Nog zo een die niet begrijpt dat we met samenwerken verder komen, dat het niet in je voordeel is om je af te zonderen.

Like
4-7-2022
advertentie

PeterEnZout uit Drachten

Brussel schiet Rutte c.s. Te hulp met een aanval op het mestoverschot. Dat wordt zo fors naar beneden bijgesteld dat er acuut een flink deel van de veestapel moet worden afgedankt. Eerste geforceerde stap in de stikstofreductie. Weliswaar met een omweg maar even effectief. Die bom gaat de komende dagen exploderen. Het trage in gang schieten van Remkes is echt niet toevallig....


https://www.telegraaf.nl/w/984225523/

Like
4-7-2022
klaas67 uit Gytsjerk

Hadewijch uit Wijnjewoude .. Lees mijn post nog eens als dat niet te ingewikkeld is voor je. SAMENWERKEN prima maar dan zonder dat gezwel in Brussel !! Afzonderen heb ik het niet over ,dat we de E.U. nodig hebben prima maar wel baas over eigen land en grenzen. Niks mis mee toch !

Like
5-7-2022
Kotejebe uit Drachten

Niet alleen maken we slechts 0,2% van de wereldbevolking uit en 3,8% van Europa: Nederland stoot ongeveer 4x zoveel stikstof uit als het Europese gemiddelde. Dat komt omdat we alles op één postzegel proberen te proppen: wonen, werken, industrie, landbouw, veeteelt, verkeer en vervoer.
De wetenschappelijke onderbouwing van het stikstof probleem is eenvoudig te googelen als je het ècht wilt weten.
Tekort schiet de politiek (CDA) die al tientallen jaren weet dat dit probleem bestond maar toch ijverig de megastallen en overproductie (melkplassen,boterbergen) bleef subsidiëren. Nu moet de beuk erin blijkbaar en daarvan kun je je afvragen of dat fair is. Ik doel daar niet op de vele miljonairs onder de boeren maar op de normale man/vrouw en gezin die klem zitten tussen multinationals (Unilever etc) die door prijspolitiek en marktwerking de kleine man klein heeft gehouden.
Aan elke illusie komt een eind blijkt ook nu weer en dat is soms en hier en daar oneerlijk.

4-7-2022
oerterper uit Dokkum

Guus kom naar huus want de varkens moeten vreetn...

4-7-2022
ursusc45 uit Blije

Guus spendeerde de schoenen doos aan.t wilde wijven spel

Like
4-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Niemand in Nederland wil de boeren weg hebben. Dat is steeds het probleem en een onjuist beeld.

Men wil een duurzame landbouw, wat is er mis met minder koeien en het zelfde inkomen.

En binnen boete families kan iedere zoon ook niet boer worden. Zijn ook veel familiedrama's uit voort gekomen

4-7-2022
eksteroog uit Eastermar

weet je ,het is zoals Johan Derksen het al vertelde ; juist de mega bedrijven gaan door en de keutelboertjes gaan er door deze stikstof crisis onderdoor ,terwijl de mega boer dit veroorzaakt heeft en de regering geen eerlijke streep durft te trekken

4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Gaan we nou Johan Derksen napraten? Een nihilistischer mening kon je zeker niet vinden, hè eksteroog?

Like
4-7-2022
Janvangent uit Brantgum

REVOLUTIE gvd de handen ineen.
Weg met die vvd kliek.
Steun de boeren die komen tenminste in opstand.
De rest is maar aan het mekkeren en bléren maar doet niets.Nu is het genoeg geweest.
Hoe help je een land naar de ratsmodee vraag het maar aan Rutte en kaag en hun consorten.

4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Haha, janvangent, nou moet er plotseling een revolutie uitbreken van jou? Tot nu toe heb je lekker geprofiteerd van de lakse houding van de VVD! Alle vervuiling maar gedogen en niemand deed iets. Nu wordt er iets aan gedaan olv D66 en dan schreeuwt het klootjesvolk moord en brand omdat alles bij het oude moet blijven. Dat stelletje hypocriete, gereformeerde klootjesvolk: kom niet aan hun status quo want daar raken ze van in de war…..

Like
4-7-2022
Janvangent uit Brantgum

Heb jij ook een bezem???

Like
4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Och och janvangent, zwak hoor, heel zwak…maar had ook niks anders van je verwacht.

Like
4-7-2022
Janvangent uit Brantgum

Mooi zo houden.

Like
4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Het gekwaak van janvangent, vindt zelfs de VVD links:

“ REVOLUTIE gvd de handen ineen.
Weg met die vvd kliek.
Steun de boeren die komen tenminste in opstand.
De rest is maar aan het mekkeren en bléren maar doet niets.Nu is het genoeg geweest.
Hoe help je een land naar de ratsmodee vraag het maar aan Rutte en kaag en hun consorten.”

Like
4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Neem een 💊, wordt je misschien wat rustiger van... ✌️😌

Like
4-7-2022
Janvangent uit Brantgum

Och stoort me niet heb je met die import friezen he.
Leaver dea as slaef.✌️
Zo nu ga ik lekker en blokje te vliegen🕊️

Like
4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Reactie was bedoeld voor de meneer / mevrouw uit wijnjewoude 👍✌️

Like
4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Heel grappig dat jullie twijfelen of ik een meneer of een mevrouw ben. Maar ik laat het zo, een beetje twijfel houdt jullie wakker. Wat ook heel grappig is, als iemand zoals ik bijvoorbeeld, een andere mening heeft slaat bij jullie direct de agressie toe. Typisch gedrag van mensen die het niet met woorden af kunnen, maar met plaatjes (PeterEnZout) of ultra korte berichtjes of commentaren (janvangent). Kunnen jullie niets aan doen: te lang Fries gesproken op school en thuis; op die manier kan je je nooit goed verwoorden in ABN. Behalve dan in Friesland onder Friezen, maar ja, het is een kleine wereld niet?

Like
4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Feiten zijn aan u niet besteed, de boeren hebben juist een enorme stikstofreductie weten te behalen. Maar gelukkig voor u bent u niet alleen, de tweede kamer zit vol met inhoudsloze schreeuwers die alleen maar gaan voor goedkoop effectbejag....

Like
4-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Inderdaad! Zoals daar zijn: PVV, FvD, JA21, BBB 🗣🗣🗣

Like
5-7-2022
advertentie

Draconiss uit Drachten

In de meeste gevallen ben ik het met je eens, maar....
Ik ben een geboren en getogen Fries van 50+.
Ik kan je verzekeren dat ik beter ABN spreek dan menig dialect pruttelende Nederlander
Niet alles over één kam scheren. Ik dank u.

Like
5-7-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Mijn commentaar was duidelijk gericht aan PeterEnZout en janvangent.

Like
5-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Daarvoor nog bedankt 👍

Mvg

Like
5-7-2022
Hamster77 uit Drachten

Het is kiezen tussen acties zoals deze, of met een spandoek op het Malieveld gaan staan.

Dat laatste kun je gaan doen tot je een ons weegt en dan heb je nog niets bereikt. De zaak blokkeren, indien lang genoeg volgehouden, heeft een grotere kans van slagen.

4-7-2022
Snit uit Feanwâlden

Wat de boeren niet kent dat vreet ie niet, maar van vrouwen lust hij pap!

4-7-2022
age uit Rottevalle

Oeps, Eksteroog haalt Johan Derksen erbij?
Ijzersterk!

DE deskundige op elk gebied van voetbal tot bewusteloze vrouwen, kaarsen, keuterboeren en megastallen..


Dat niveau kan en wil ik nooit bereiken..


4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

Je vergeet nog iets ✌️😎

Like
4-7-2022
Jettie palettie uit Bakkeveen

Trots op de boeren. En voor de mensen die het niet snappen. Als het kabinet zo doorgaat met de stikstof plannen. Is dit onze toekomst. Ze willen bouwgrond erbij. Zetten het vol met de asielzoekers. Nederland en België gaan samen voegen. En word de grootte hoofdstad van Europa. Hoort allemaal bij de grote reset!!

4-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

The Great Reset, Poetin, ChiPing, Trump, Niks trekkers. Direct naar Siberië.

Hier is een voorstel van de democratische regering. Waar nog een gesprek moet komen met de boeren. Een probleem wat jaren vooruit is geschoven.

Like
4-7-2022
PeterEnZout uit Drachten

De grote reset... 🤪

Deze chronische boze mensen zijn een ziekte in de maatschappij. Helaas kan er weinig tegen gedaan worden. Je kan ze wel gemakkelijk herkennen. Ze hangen onzinnige complottheorieën aan, stappen naadloos over van anti-coronamaatregelen naar pro-Poetin en anti westen retoriek en gaan zich nu weer mengen onder de boeren. Alles is geënt om de samenleving te slopen. De nieuwe anarchisten zeg maar.

Like
5-7-2022
eksteroog uit Eastermar

age ,niks aan toe te voegen

jij hebt nooit dat leventje mee gemaakt ,dat alle vrouwen vrijwillig op je af kwamen ,een voetbalwereldje ziet er veel anders uit dan jou saai wereldje ,toch

4-7-2022
G uit Drachten

We hebben geen democratische regering ze doen wat zij willen en luisteren niet naar het volk

4-7-2022
Onafhankelijk denker uit Hallum

Het volk bestaat niet, Een volk met verschillende meningen wel.

De waarheid ligt vaak in het midden.

Like
4-7-2022
age uit Rottevalle

Eksteroog, misschien kan Johan Derksen wel bemiddelen tussen de boeren en de regering!😊

4-7-2022
neiskjirrich uit Anjum

Alles is beter dan vvd'er remkes!

Like
4-7-2022
mettimuis uit Drachten

zonder boeren geen eten? wat een bullshit , 70% van de argrarische produkten gaan na het buitenland , met 30 % kan je ieder nederlander inclusief migranten asylzoekers te eten geven. waarom moeten wij in de stikstoff stikken omdat de babys in china nl melkpoeder moeten hebben? laat ze zelf maar megastallen bouwen in china, of de varkens die na italie en duitsland gaan , stuur de jonge generatie boeren de bouw in daar zijn mensen hard nodig

4-7-2022
sjaakieflodder uit Drachten

Ik reed er langs. Dacht even dat de dagbesteding van de gesloten ggz was uitgebroken

6-7-2022
Ontwikkelingshulp uit Drachten

Veehouderij is verdienmodel voor 95 procent van deze boeren; is in deze tijd vrij gewoon, omdat iedere bedrijfstak dit doet.
Er is bewezen dat de grootste stikstof-verspreiders veeboeren zijn met intensieve teelt op een relatief klein oppervlak.
Logisch dat je dan als sector in de picture komt; je zal je verantwoording moeten nemen én maatregelen nemen als veehouder om een andere werkwijze toe te gaan passen; er zijn er die dit gedaan hebben, maar het merendeel heeft de grondoppervlakte niet om het vee buiten te laten lopen op een extensieve manier...dus dat betekent veestapel in laten krimpen en dan maar minder euro's opstrijken en ook personeel ontslaan.
Dit heet 'ondernemers-risico', en ook de boeren moeten accepteren dat dit risico voor eigen rekening is; niet naar een ander gaan wijzen en je bedienen van 'ja, maar...' én vervolgens de maatschappij lastig vallen en traineren met blokkades, op snelwegen gaan rijden met trekkers en vuren stichten in de openbare ruimte. Dank U!

9-7-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan