Contact
Account
Logo
Zoeken
Zoeken

Pilot Tiny Houses in Hurdegaryp is succesvol

Publicatie: 14 april 2022, 17.44 uur

Reacties

Juistumus uit Drachten

Mooi dat er een minimalistische oplossing is voor woningzoekenden die in zoiets willen vertoeven.
Hoop echter wel dat zulke kleine tuinhuisjes niet de norm zullen worden voor toekomstige reguliere woningbouw.

14-4-2022
Bauke122 uit Harkema

Wêrom net? Ik wenje allinich yn in hûs mei 3 keamers en mei flinke tún. Ik soe wol ruilje wolle, kin in gesin hjir yn. Genôch minsken dy't lytser wenje wolle.

Like
14-4-2022
rommie uit Oudwoude

Vreselijk, je kan je kont niet keren.

Like
14-4-2022
theodorus uit Burgum

Hoe weet jij dat rommie ben je in zon tinyhuisje geweest? Wonen in oudwoude ook alleenstaanden in gezinswoningen of is oudwoude een krimpdorpje aan het worden? En gaan alleenstaanden massaal oudwoude verlaten om dat daar geen enkele winkel of wat dan nog te vinden is? Zo jammer voor die ontvolking van noordoostfriesland want hier vind je nog rust en ruimte voor iedereen.

Like
14-4-2022
advertentie

henkie04 uit De Westereen

Weet je wat het is met rommie , die heeft alles al meegemaakt en gedaan . Dus die mag overal op reageren met domme reacties , niet dat die er inhoud aan geven maar wil toch graag meepraten .Jammer maar die weet en kan niet beter .

Like
15-4-2022
nero uit Ryptsjerk

Deze Tiny Houses staan er al jaren in Hurdgaryp ,ik vind ze wel wat achteraf staan normaal kom je daar niet,maar misschien vinden deze mensen dat juist fijn rust, het ziet er wel gezellig uit leuke tuin erom heen 👍 wie doet je wat .

14-4-2022
nero uit Ryptsjerk

Wat een onnozele reactie van de beste 🖕 boer uit Burgum ga je mond spoelen snotneus aan deze boomers heb jij alles te danken 👍

Like
15-4-2022
theodorus uit Burgum

Prachtig zon klein huisje.Is denk ik een koophuis ,als je zon huisje zou huren met bvb. een huurkoopcontract dan ben je aan hypotheekkosten misschien minder kwijt dan als je het zou huren en het wordt elk jaar een stukje meer jouw huis.Prima oplossing voor alleenstaanden oud of jong ,nu wonen er ook in burgum veel te veel mensen alleen in een veel te groot huis.En die alleenwonende mensen in een veel te groot huis willen best verhuizen naar een kleinere woning.

14-4-2022
De beste boer uit Burgum

Die boomers moeten ze naar het bejaarden huis sturen, komt er meer plek vrij voor de jeugd. Weg met de boomers!

Like
14-4-2022
theodorus uit Burgum

Hoi beste boer weet jij trouwens dat wij boomers nederland na de oorlog weer opgebouwd hebben? Niemand zat thuis zonder werk iedereen jong en oud ,klein beetje kreupel maakt niet uit was aan het werk .Bouwen bouwen ,huizen moesten er komen ,werkloosheid? Nooit van gehoord.Nederland herrees.En weet je dat heel veel 70 pluzzers nog steeds werken? Thuiszitten achter de geraniums ? never nooit.Zou de jeugd een voorbeeld aan kunnen nemen.Jeugd van tegenwoordig is aartslui,werken ? wat is dat ?Vuil werk ?Geen zin .Lange dagen werken?Geen zin.Achter hun computertje , laptop makkelijke baantjes want o we worden zo moe als we moeten werken.In militaire dienst ,drillen en respect afdwingen ,defensie zit te springen om personeel .Kerels maken de man geen mietjes.Er is een ommekeer nodig in dit land ,supersnel ook.

Like
14-4-2022
Sainabu uit Drachten

Beste Theodorus,
U heeft helemaal gelijk,ik erger me ook suf aan die 'gepamperde' jongeren. Laat ze maar eens de handen uit de mouwen steken en werken

Like
15-4-2022
Bauke122 uit Harkema

Wat is dat toch met die oudjes die menen dat ze het land hebben opgebouwd? Ze hebben gewoon gewerkt. En vaak tegen veel betere voorwaarden, oude lullendagen enzo.

Like
15-4-2022
Mieke1982 uit Drachten

Volledig met je eens Theodorus.
Ik zie het op mijn werk wel, sommige mensen kiezen ervoor om na 1 a 2 jaar in de ww of bijstand te komen, waarom gaan werken en vroeg opstaan als je net zo goed thuis kan zitten en kan profiteren van de maatschappij.
Ze zouden gewoon veel harder moeten optreden, als je niks mankeert gewoon aan het werk en anders 500 euro minder.

Like
15-4-2022
Booster 3.0 uit Pieterzijl

Wat in seur ju die boer út Burgum, wy ha alles foar sokken klear makke en no sa?
Waskje dyn eigen rúften no mar.

Like
15-4-2022
advertentie

meneer b uit Burgum

Zo leuke dit die luie jeugd
En gepamperde jongere zijn jullie kleine kinderen en door jullie eigen kinderen op de wereld gezet

Like
15-4-2022
ambtenaartje uit Lutjerijp

Kunnen ze ook mooi doen in noard east fryslan in Dokkum op de trije terpen..

14-4-2022
comentario uit Dokkum

Helemaal mee eens ambtenaartje. Waarom alleen maar prestige projecten als StadsDock? Arm Dockum loopt totaal naast zijn sloffen en meent dat alles maar groot en luxe moet want ja er kunnen natuurlijk wat toeristen naar Dokkum komen he? Nou die zijn ook snel uitgekeken met dat handjevol winkels en die vier terrassen. Als het nou een gevarieerd aanbod was maar nee hoor restpost en restpost en nog eens restpost, loodsverkoop en faillissement verkopen....maar wedden dat de gemeente Noardeast Fryslan geen vergunningen voor Tiny Houses gaat afgeven?

15-4-2022
eksteroog uit Eastermar

Mieke ,op zich heb je wel gelijk van als men kan dan werken en niet in de bijstand

maar de gedachte bekruipt men ook wel eens van waar doe je het nog voor
wij moeten een paar miljoen buitenlanders onderhouden en wij betalen ons blauw aan hogere belasting en ziekenfonds en zij betalen niets .ik werk dus wel ,maar dit ontmoedigd mij wel voor nu en in de toekomst

dan denk ik maar dat ik voor de bejaarden werk,
dan heeft het werken toch weer zin

15-4-2022
nero uit Ryptsjerk

Daar heb je wel een punt 👍 ik las net een vrouw van 81 die de overwaarde van hun huis wat 5 x meer waard is dan toen ze het kochten wij gaan opnemen om het aan haar kinderen te schenken 👏 maar dat mag niet van de bank 😬 het is toch te gek voor woorden het is je eigen geld waar je dus zo goed als niks over te vertellen hebt 😠

Like
15-4-2022
stormrots uit Drachten

Hoezo eigen geld? Ze heeft blijkbaar de hypotheek nog niet afbetaald anders had de bank daar 0,0 over te zeggen. Laat haar dat huis maar verkopen en de winst aan de kinderen geven daar kan geen bank wat tegen doen

Like
15-4-2022
Mieke1982 uit Drachten

Klopt eksteroog.
Er zijn altijd situaties waaraan je niks kan doen en niet iedereen heeft de houding of sociale vaardigheden om elk beroep een positieve draai te geven.

Ik doelde ook meer op de mensen die doelbewust of geen zin hebben om een opleiding te volgen of te gaan werken omdat hun minimum loon maar vaak een fractie boven het bijstandsniveau zit.
Daarom vind ik dat wanneer je werkt ook veel beter beloond zou moeten worden. En al helemaal als je gewoon kan werken ookal zou dat afval oprapen of schovelen zijn.

Nu blijft sommige jeugd tot hun 30ste bij de ouders wonen omdat ze op die manier makkelijk rond kunnen komen met een bijstandsuitkering.

Like
15-4-2022
jan1982 uit Langezwaag

Eksteroog, de jaloezie druipt ervanaf.

Hier wonen sindskort Oekraïners in de straat. Huis kapot geschoten, man en vader zijn in Oekraïne gebleven. Vrouw met 2 kinderen, moeder en een zwangere hond 5 dagen in een auto gereden tot ze hier waren. Jongste liep 5 dagen in een pyjama, meer hadden ze niet mee. Afhankelijk van de actiegroep die de kerk in het leven heeft geroepen omdat de steun die ze beloofd is eerst nog 2 weken op zich laat wachten.

Mijn huis is nog nooit kapotgeschoten, ik heb nooit hoeven vluchten en geen familie achter hoeven laten in een oorlog waar ik niet om gevraagd heb. Dan betaal ik liever gewoon wat belasting zodat die mensen geholpen kunnen worden.

Enige hypocriete eraan is dat het nu ineens wel kan, als ze niet met de auto komen maar met een lekke rubberboot de middellandse zee oversteken staat er niemand klaar. Hopelijk leren we hier als samenleving van.

Like
15-4-2022
theodorus uit Burgum

Helemaal mee eens mieke,lekker bij je ouders blijven wonen ,natje en droogje op tijd en ook nog een uitkering opstrijken.Werken ? Waarom? Nou mijn idee zou zijn iedereen een basisinkomen en dat basisinkomen is dan net genoeg om in leven te blijven. en wil je luxe zoals een huis kopen ,een dure reis maken[vakantie],een luxe auto en liefst een luxe caravan erachter kortom alle luxe nou dan ga je maar werken.Ik moest vroeger ook werken voor mijn eerste fiets en brommertje ook de schoolboeken moest ik zelf betalen..En later een auto alles zelf verdient.Ook nog even dit,zwaar lichamelijk en vuil werk zou 100% beter betaald moeten worden in vergelijking met een zittend baantje achter een pc.

Like
15-4-2022
MVMiniVilla uit Leeuwarden

Een ander mooi en geslaagd Tiny Houses project: Techum (Leeuwarden): 10 kleine permanente woningen. Elk ontwerp anders met onder andere een MV MiniVilla.

15-4-2022
oarsom uit Broeksterwâld

Beste boer suggereert dat de oudjes in de bejaardenhuizen gestopt moeten worden. Maar welke dan? Die zijn er niet meer beste boer.
Maar het zou idd wel iets kunnen helpen. Tegenwoordig moeten ouderen zolang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Dus blijven ze tot hun dood in hun eigen huis, vaak geholpen door dure thuiszorg. Niet zelden wonen die ouderen in erg grote huizen die meer geschikt zijn voor gezinnen. Maar om hen uit hun eigen huizen te verjagen gaat mij wel te ver. Vrijwillig dan?

Met herinvoering van bejaardenhuizen vang je wel meerdere vliegen in 1 klap. Minder eenzaamheid bij senioren, onderlinge hulp, betaalbare gedeelde en/of permanente zorg, meer woningen beschikbaar voor woningzoekenden. (misschien was het vroeger toch nog iets beter?)

15-4-2022
riemer uit Nij Beets

Hier staan al jaren een aantal Tiny houses waar we jongeren een nieuwe kans bieden. Een Tiny House leert de bewoner om bewuster te zijn met zijn mogelijkheden én om te delen: ze delen de schuur, de wasserette en dat soort dingen.
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die de zaken die ze niet dagelijks nodig hebben wél willen delen.
Maak daarom miniwijken waarin deze dingen deelbaar zijn. Een wasmachine heb je bv niet elke dag nodig. Maar ook tuingereedschap (delen we hier) en andere apparaten voor bouwwerk: je kunt het delen.
Deel die zaken als het kan en ons woonproject toont aan dát het kan.
Kost dat veel?
Nee hoor: onze bewoners krijgen dat als bonus op hun woonplek.
Zij mogen alles gebruiken zonder bij te dragen in de kosten van de machine.
Kan dat uit?
Ja, dat kan uit omdat we samen zorgen dat het goed is.

16-4-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan