Account
Logo
Zoeken
10 °C

200.000 euro voor dierhouders om wolf op afstand te houden

Publicatie: 23 maart 2022, 13.20 uur

Reacties

dr88sucks uit Drachten

Te gek voor woorden !!!

23-3-2022
popke84 uit Metslawier

Jou elke gedeputeerde een buks, en lit ze mei de wolf redde

23-3-2022
victoria uit Dokkum

Zo is het precies popke84.

Like
23-3-2022
mirjamat uit Ternaard

Gedeputeerde? Of gedupeerde? Enne, de wolf is godzijdank een beschermd dier.

Like
23-3-2022
advertentie

mercedes uit De Westereen

Voor 2 ton kun je veel jachtgeweren aanschaffen.

23-3-2022
mcprutser uit Drachten

Ah het team van experts van Wâldnet heeft al gereageerd zie ik.

23-3-2022
Toetuhhh uit Dokkum

Zoveel geld,1 kogel is genoeg tenzij er meerderen zijn.

23-3-2022
J uit m uit Makkinga

Het is toch van d'r 's
Zotte laat de natuurclub zelf afrastering om hun eigen percelen zetten die beesten hoeven niet op andermans land te lopen afknallen die wolven dat is de oplossing

23-3-2022
Janvangent uit Brantgum

De eerste de beste mens op mijn land knal ik ook meteen neer je komt niet op mijn gebied het is mijn territorium vam mij mij mij.

Like
23-3-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

Iedereen die roept dat ie afgeschoten mag worden:hoop dat ie al jullie schapen opvreet.

23-3-2022
BoDuke uit Buitenpost

Hij vreet ze niet op, hij scheurt ze in stukken

Like
23-3-2022
eksteroog uit Eastermar

zo wat een leuk afkoop systeem van een paar ton en iedereen is weer tevreden ha ha ha ha

aanrandingen worden tegenwoordig ook af gekocht ,toch

dit gaat dus niet werken

23-3-2022
kaaskopje uit 't Kret

Ik denk dat de wolf langs de afrastering loopt en naar andere oorden gaat,waar ook schapen e.d zijn.Dus het probleem is opgelost.

Like
23-3-2022
pkd19 uit Burdaard

En anders springt hij er wel overheen,2 meter hoogte is niks voor zo'n beest.

Like
24-3-2022
advertentie

age uit Rottevalle

Krijgen de wolven ook subsidie om zich tegen mensen te beschermen ?

Vr. gr. en respect voor al wat groeit en bloeit

23-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Typische hè, alles waar je last van hebt moet dood: vossen, kraaien, buizerds, wolven enzovoort enzovoort. Nou dan weet ik er nog wel een paar……simpel volk!

23-3-2022
rimmersma uit Broek

Nou ja niet alles hoor hadewijch...

Like
23-3-2022
Polvo53 uit Drogeham

Ben benieuwd wat Hadewijch vindt van marters als ze een paar keer de kabels van zijn auto kapot hebben gebeten.
Natuurlijk betaald hij dan met alle liefde steeds weer opnieuw de forse garage rekening, toch?
Zolang het je zelf niet raakt is het makkelijk lullen op afstand.

Like
24-3-2022
oud sumarder uit Sumar

de kogel is door de kerk .de knoop is [eindelijk]doorgehakt.
200.000 voor 1 of meer wolven?
dus nu net als vroeger : schaapskooien bouwen ,een herder+hond.wat een gedoe !

23-3-2022
golfflog uit Drachten

🐑 meer of minder.. gezeur om niks. Ga leven en laat die beesten gewoon doen waar ze goed in zijn.. de zwakkere beesten pakken.

23-3-2022
cheese uit Ureterp

Ik zou zeggen laat gedode schapen liggen. Een wolf gaat liever terug naar z'n prooi dan dat hij opnieuw op jacht moet. Dat kost hem alleen maar energie en geeft kans op verwondingen. Elke dag dat het beest kan eten van de prooi hoeft hij geen andere te vangen. Tevens levert het veel andere dieren zoals raven en roofvogels en zoogdieren een goede maaltijd op. Als ze hun buikje vol hebben zijn weidevogels ook minder de klos

23-3-2022
Hott uit Terwispel

Goedzo cheese

Like
23-3-2022
Polvo53 uit Drogeham

Wolven doden om te doden, omdat ze er lol in hebben, niet voor hun voedsel behoefte.
Het plaatje afgelopen week van 4 dode schapen langs de kant van de weg spreekt boekdelen.
Ze passen gewoon niet meer in ons propvol gecultiveerde landje.

23-3-2022
andersiets uit Dokkum

Klopt er zijn zoveel die hier niet meer horen

Like
23-3-2022
mcprutser uit Drachten

Wolven doden om te doden, omdat ze er lol in hebben?
Uit welke dikke duim zuig je dit verhaal?
https://www.livingwithwolves.org/portfolio/3933/#:~:text=Unlike%20humans%2C%20wolves%20do%20not,kill%20was%20abandoned%20and%20wasted.
Honden doen dit wel, hebben wel het instinct om te jagen maar hebben geen idee waarom.
Voor het eten hoeven honden het niet te doen, want thuis worden ze gevoed (behalve opgevoed).
Beter laat je de wolven gewoon een dier doden en laat je het liggen zoals Cheese hierboven al zei.
https://www.nu.nl/289295/video/wildcamera-filmt-aanval-van-wolf-op-edelhert-op-veluwe.html
Die wolf en een aantal zwijnen (en andere dieren) hebben 4 dagen van dat hert kunnen eten.

Like
24-3-2022
Polvo53 uit Drogeham

@mcprutster Filmpjes laten niks aan duidelijkheid te wensen over.
Zie bv:
https://www.youtube.com/watch?v=dDKcxIsIZ5s
Een paar wolven doden 60 schapen in een week tijd.

Like
24-3-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

Ik ben zeer actief vrijwiller bij wolven in nederland.Zie een project van ons in Dwingeloo/Lhee Drenthe.ik kan jullie vertellen dat de materialen die BIJ12 voorschrijft niet afdoende zijn.

23-3-2022
repelsteel uit De Westereen

Vandaag is het een schaap morgen is het een klein kind
Dan word het verhaal anders

23-3-2022
cheese uit Ureterp

In dat geval alle loslopende honden ook direct afschieten en als we toch bezig zijn katten ook maar direct

Like
23-3-2022
eksteroog uit Eastermar

ACH klaas Bruinsma ,jij lult maar wat

heb je dat artikel van het Nationale Park de hoge Veluwe dan niet gelezen

daar in dat park worden de moeflonlammeren door de wolf af gemaakt
en nu hebben ze daar in dat park een groot probleem omdat dit schapenras daar door de wolf compleet uit geroeid wordt

toch mooi dat de natuurmensen met hun kop in de grond wordt gedrukt, eigen schuld
de wolf hoort hier niet

23-3-2022
BoDuke uit Buitenpost

Net als met de roofvogels die opnieuw zijn uitgezet geeft ook de wolf opnieuw in Nederland bakken ellende, hier in Friesland worden er heel veel kleine sierlijke vogeltjes uit de lucht gegrepen door de roofvogels, juist de zwakkere soorten gaan eraan.. boeren worden erop aan gesproken dat ze meer rekening moeten houden met vogels, en de roofvogels maken die gedane moeite weer ongedaan.. ingewikkelde materie, maar soms moet je gewoon je boerenverstand gebruiken.. wij mensen zijn de zoogdieren die de wildstand kunnen beheren dat kunnen de dieren zelf niet, wat jij aangeeft over de moeflonlammeren lijkt me hier ook een voorbeeld van. Het lijkt alsof de natuurgekkies maar wat doen, en voor mijn gevoel gevoel het liefst afzonderlijk van elkaar? 🤔

Like
23-3-2022
mcprutser uit Drachten

Sommige boeren hadden/hebben last van muizen op hun weiland waardoor het grasveld naar de knoppen ging/gaat.
Met giertanken vol met water werden/worden de tunnels onderwater gezet.
Overlast van muizen komt door de monoculturen van de landbouw waardoor er minder biodiversiteit is omdat alles tegelijk bloeit. Dit zorgt voor minder insecten (die hebben niets aan het feit dat er 1 periode in het jaar iets te halen valt), gebrek aan diversiteit aan insecten zorgt voor een gebrek aan natuurlijke vijanden van de insecten, dat zorgt voor een gebrek aan andere roofdieren als uilen, buizerds, valken en vossen etc. waardoor andere soorten de overhand krijgen en voor een plaag zorgen.
De mens is heel goed in het verstoren van het natuurlijk evenwicht. En zodra de natuur weer de helpende hand wil bieden moet dat (roofvogels/wolven etc.) maar weer doodgeschoten worden met als gevolg dat we in dezelfde situatie blijven zitten.

Like
25-3-2022
snotterpos uit Gytsjerk

Helemaal eens met BoDuke.

Zijn wij helemaal gek geworden in Fryslân?
Met belastinggeld veel burokratie inrichten en pappen en nathouden tot het geld op is.

Ik stel voor om de overtollige damherten als buffer tussen de wolven te gebruiken 😜

23-3-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

Dan kijk maar even op Twitter.. daar ben ik te vinden.de wolf is dichterbij Friesland als men denkt .hij is al in Friesland namelijk want ik neem dna van schapen af.dus wie lult wat ..ik niets en het bewijs staat in lhee.je kan het niet hebben dat ik studies heb gedaan over de wolf en er zelfs op gepromoveerd ben.u lult en het bewijs daarvoor is dat je afschot wilt. U hebt geen verstand van de wolf. Ik wel .ik ben in Oostbloklanden geweest om het dier te onderzoeken.je weet niet waar je over praat.heel duidelijk eksteroog.

24-3-2022
eksteroog uit Eastermar

Zoo, op de wolf gepromoveerd ha ha ha

dan moet je toch wel een sukkel zijn

een wolf is net als een poetin machine ,alles wat hij tegen komt wordt uit gemoord
en heeft niets en dan ook niet met de natuur uit te staan

24-3-2022
wdm uit Hoornsterzwaag

En wat doen we tegen steenmarters ? Al onze kippen zijn al opgevreten

24-3-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

De wolf houd in ieder geval de beschermde status..dat jullie die hekjes willen zal ook niet helpen.ze zijn in staat 2m hoog te springen en ze zijn slim genoeg om schapen uit de rasters te jagen.Het dier komt hier gewoon want er is plaats voor 60 roedels.En die komen er..want in doldersum is inmiddels een teef drachtig.

24-3-2022
Klaas bruinsma uit De Tike

Eksteroog ..oude buurman.je moet niet zo een grote mond hebben want toevallig weet ik wie je bent want ik kom officieel uit eastermar ..10 jaar aan het hof gewoond..sta zo bij je als je me uit gaat lopen schelden stumper.of zal ik gewoon je adres hier neerzetten.Toetsenbordridder.grote bek achter je toetsenbord.In real life loop je de longen uit je lijf voor mij..dat was al eerder zo..linkse hufter.Probeer eens te werken ofzo.of zoek een vrouw.Dat schaap bij jou op de bank is ook niet wat en lijkt meer op een dikke pad als dat jij iets van de wolf weet.sprookjes bestaan niet mannetje.want dat ben je..een dwerg

24-3-2022
swittie uit Garyp

Merkwaardig taalgebruik voor een dr.
Ik ben wel benieuwd op welke universiteit jij je proefschrift in de wolvologie hebt verdedigd.

Like
24-3-2022
advertentie

BoDuke uit Buitenpost

Op de site wolven in Nederland is de eerste zin;
"Wolven in Nederland streeft naar een conflictarm samenleven met wolven"
Die Conflict-Arm is van Klaas, dat is duidelijk 🤣

Like
25-3-2022
wdm uit Hoornsterzwaag

Pas maar op Eksteroog, straks komt de drugsbaron achter je aan :)

24-3-2022
Janvangent uit Brantgum

Bliksem eksteroog ik zou mijn exuses maar aanbieden de "dominee" stat strax bij je op de stoep.
Poehhh hee.🤓

Like
24-3-2022
robby143 uit Harkema

Ze zullen het nooit snappen die dieren zullen moeten eten.dan gaan ze in groep achter kinderen aan of volwassenen.

24-3-2022
skelemerrie uit Nij Beets

Kin jo moai wat jagers een bonus fan hjaan!
Das better dan dat iederien aanst op onkundige wize dizze bisten ofmakket.
Een jager is opleid om gericht en ferantwurde te sjitten!

24-3-2022
age uit Rottevalle

Het enigste waar Eksteroog en ik het over eens zijn is dat we het (bijna) nooit eens, maar dan gaat het over onze reacties/meningen hier op Waldnet.

We kennen elkaar verder niet en dat hoeft ook niet, die meningen zijn maar meninkjes, 'lekker belangrijk'..

Ook wat de wolven betreft zijn we het oneens.

Nou en?

Maar Klaas Bruinsma, iemand om een mening persoonlijk aanvallen en zijn werksituatie en vrouw er bij vallen is heel zwak en dat betekent dus dat u geen argumenten heeft?

U bent (door de bodem} gezakt drs Bruinsma

pst

Ik merk dat ik het deze keer zelfs met Swittie eens ben?

Best leuk.....voor één keer..

24-3-2022
Hoestno? uit Drachten

Nederland is te klein voor de Wolf....
En hij moordt er maar op los....
Dus afschieten.....

24-3-2022
eksteroog uit Eastermar

nou nou nou ,Klaas

ten eerste ,ik heb geen schapen, maar ik trek mij de ellende van de schapen en lammeren van de schapenboeren wel aan.

en als U dan vertelt dat U Dna van de dood gebeten schapen haalt en je bent voor de wolf,dan moet je dat maar niet tegen de gedupeerde schapenhouder zeggen,toch

24-3-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan