Account
Logo
Zoeken
3.2 °C

Bethelkerk moet geduld hebben

Publicatie: 21 april 2004, 13.58 uur

Reacties

Sybren uit Zwaagwesteinde

Het kan wel zijn dat die andere kerken meer leden hebben maar daar komt bijna niemand van. In de Bethel zitten ook werkelijk 1500 mensen. Ik denk dat er in Friesland niet zo'n tweede is.

21-4-2004
klaaske uit veenwouden

je hoort heel nooit veel van de andere kerken hoe kan dit dan in eens zo veel leden dit lijk verdacht veel op schaduw
boekhoudingen door gaan bethel het doel komt er van zelf met de steun van jullie allen

21-4-2004
Anna uit Dokkum

Het valt wel op dat de Bethelgangers wel veel oordelen klaar hebben hè. Natuurlijk hebben andere gemeentes meer leden. Die bestaan ook langer en zijn minder streng (lees sekteachtig).

22-4-2004
Anna uit Surhuisterveen

Anna, mag ik je vragen wat je bedoelt met streng (sekteachtig)?

22-4-2004
advertentie

geert uit Drachten

ik ben ook zeer streng gelovig, maar daarvoor hoef je niet elke zondag naar de kerk te gaan,ik kan m,n eigen leven wel leiden,ik hoef geen GEBRUIKSAANWIJZING, van de dominee,dat is alleen voor mensen die bang zijn om te falen ,omdat ze anders niet in de hemel komen.

23-4-2004
Kees uit Ljouwert

In de Bethelkerk komen zelfs 2500 mensen per week. En ze oordelen niet over andere kerken. Ik zie echter wel een afwijzende houding van de "gereformeerden" in Drachten. Het lijkt erop alsof ze bewust worden tegengewerkt. Maar zet door!

23-4-2004
Anna uit Surhuisterveen

Beste Geert, fijn om te horen dat je gelovig bent en dat je daarbij waarschijnlijk van God houdt.
Ik vind het jammer dat je schrijft dat je de kerk, en daarbij de preek van de dominee, niet nodig hebt om te geloven. Je zegt dat je je eigen leven wel kan leiden, zonder gebruiksaanwijzing...

23-4-2004
Anna uit Surhuisterveen

Als christen is toch de bijbel je gebruiksaanwijzing? En het is toch juist fijn dat God mensen beschikbaar stelt (dominees) om de bijbel aan ons uit te leggen. En als je de bijbel goed leest, we verdienen het allemaal niet om in de hemel te komen. Maar het is genade, omdat Jezus voor ons stierf!

23-4-2004
Anna uit Surhuisterveen

Als wij aannemen dat Jezus ook voor ons persoonlijk aan het kruis is gestorven mogen wij voor eeuwig bij God horen.
Dus de kerk is niet voor mensen die bang zijn om te falen, maar voor mensen die van God houden en van Hem willen leren en voor Hem willen leven.

23-4-2004
ronald uit drachten

Persoonlijk zie ik de evolutietheorie als de meest waarschijnlijke optie. Ik denk dat geloven erg gevaarlijk is. Mensen die gelovig zijn zullen het geloof overbrengen op de kinderen, de kinderen worden vaak geen vrije keuze geboden. Ik zie dat als een vorm van kindermishandeling.

24-4-2004
ronald uit drachten

en nog iedere dag komen er meer bewijzen dat de mens geheel niet in het middelpunt van het universum is. En als je in die orde van grote gaat denken zijn wij nog niet eens een stofdeeltje zo klein

24-4-2004
Anna uit Surhuisterveen

En toch ging Jezus voor ieder 'klein stofdeeltje' aan het kruis. Voor iedereen! Is het niet geweldig om te weten dat God zo vol liefde is, dat hij Zijn Zoon naar de aarde liet gaan om aan het kruis te sterven voor onze zonden....

25-4-2004
Piter uit K'zwaag

Ik snap niet waarom er met een vergelijking
met andere kerken geschermd wordt; De beleidsbepalers in dezen hebben de laatste jaren zeker geen kerk bezocht. Zoals gezegd is een bezoekersaantal van 2500 heel
normaal voor de bethelkerk, al de genoemde
kerken kunnen hiervan allleen maar dromen!!

26-4-2004
piter uit k'zwaag

Ik denk dat het voor de overige kerken wel eens tijd wordt om zich eens te bezinnen waarom er zoveel van hun eigen leden op zondag aan de Bolder in Drachten te vinden zijn!
Tenslotte voor de mensen die Bethel altijd een sekte vinden een tip; ga er zelf eens kijken en ondervind dat er niets mis is!

26-4-2004
advertentie

ronald uit drachten

'En toch ging Jezus voor ieder 'klein stofdeeltje' aan het kruis. Voor iedereen! Is het niet geweldig om te weten dat God zo vol liefde is, dat hij Zijn Zoon naar de aarde liet gaan om aan het kruis te sterven voor onze zonden....' Dat geloof je dat zelf toch niet....

26-4-2004
Anna uit Surhuisterveen

Beste Ronald, ik snap best dat je het moeilijk vind om te kunnen begrijpen dat Jezus ook voor JOU aan het kruis is gegaan, maar toch is het zo. Hij wil niets liever dan dat jij in Hem gelooft. Maar...Hij maakte mensen met een vrije wil. Hij maakte geen 'robots',die niet kunnen kiezen....

26-4-2004
bamsi uit Drachten

Waarom zoveel geloven en kerken?er is maar één bijbel maar de mensen splitsen het zelf allemaal op.
en doordat ze het dan niet met elkaar eens zijn krijg je wrevel.En dan heb je veel oorlogen ,alleen door het geloof.

21-4-2009

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan