4.3 °C
Foto: Nico Feenstra

Sleutelen gaat mis: schuur met Harley's volledig uitgebrand

za 27 augustus 2022 13.53 uur

DRACHTEN - In een schuur aan de Klokhuislaan in Drachten brak zaterdag een brand uit. De brandweer werd om 13.41 uur gealarmeerd en de brand was bij aankomst uitslaand. De vlammen sloegen letterlijk uit het dak.

De bewoner was aan het sleutelen aan een motor toen er brand uitbrak. In de schuur stonden drie motors van het merk Harley-Davidson. Een benzineslang vloog los waarna er brand kon uitbreken.

Door de harde wind laaide het vuur snel op. De brandweer schaalde daarom snel op, ook vanwege de dichte bebouwing. Naast Drachten kwamen ook ploegen uit Burgum, Ureterp en Beetsterzwaag ter plaatse. Om 14.07 uur werd er een NL-alert afgegeven voor Drachten. Er was enige tijd angst dat het vuur nog zou overslaan. Voor zover bekend zijn vijf (aanliggende) schuurtjes wel flink beschadigd maar is de brand inmiddels geblust.

De motoren zijn door de brand verloren gegaan. Er zijn nog wel vier gasflessen uit het schuurtje gehaald voordat de brand zo hevig werd dat het niet meer mogelijk was.

FOTONIEUWS


 

Heb je een tip? WhatsApp!
Stuur je bericht, foto of video via:
+31638400733 of via de tiplijn

Regionaal nieuws