Account
Logo
Zoeken
1.9 °C
© Jochem Wiersma

Bewoner voor 2e keer gewond bij brand

do 7 februari 2013, 20.35 uur

HOLWERT - Bij een brand in een woning aan de Nijhof in Holwerd is donderdagavond een 45-jarige man gewond geraakt. De bewoner van een woning op de bovenste etage van het voormalige bejaardenhuis Nije Nijehof, had een pizza in de oven gezet en was daarna in slaap gevallen.

Dit is de twee keer binnen een jaar dat bij dezelfde bewoner brand uitbreekt tijdens het bereiden van eten. Ook toen was de man in slaap gevallen bij het opwarmen van een pan soep. Doordat het gebouw voorzien is van een brandmeldinstallatie, werd ook deze keer de brand vroegtijdig ontdekt.

De brandweer van Ternaard kwam ter plaatse en heeft de man die op de bank lag te slapen wakker gemaakt en naar buiten gebracht. De bewoner is met ademhalingsproblemen per ambulance naar het ziekenhuis in Dokkum vervoerd. Ook de brandweer van Ferwert was gealarmeerd, maar deze hoefde niet in actie te komen.

FOTONIEUWS


 

Heb je een tip? WhatsApp!
Stuur je bericht, foto of video via:
+31638400733 of via de tiplijn

Meer nieuws



regionaal nieuws

Woning vol rook door pelletkachel

Woning vol rook door pelletkachel

regionaal nieuws

Open Sluis trekt honderden bezoekers

Open Sluis trekt honderden bezoekers








regionaal nieuws

Dorpen Oldtimer Evenement in Drachten

Dorpen Oldtimer Evenement in Drachten