Account
Logo
Zoeken
16.1 °C

Bestuur Smallingerland: geen christelijke partijen

Publicatie: 8 mei 2018, 21.21 uur

Reacties

bowing747 uit Drachten

Klein kansje op koopzondag??

8-5-2018
feyenoord87 uit Drachten

Halleluja!

8-5-2018
holwerdsuh uit Holwerd

Grote kans denk ik bowing747

8-5-2018
werf uit Hurdegaryp

Koopzondag de redding van drachten...??

8-5-2018
advertentie

rom33 uit Surhuisterveen

Bodem loze put niks meer te behalen links kiest het hazenpad

8-5-2018
janh uit Drachten

koopzondag eindelijk al jaren een gemiste kans voor de ondernemers die zondags open willen zijn

8-5-2018
janrene uit Drachten

Lekker hoor , straks kunnen we allemaal op zondag werken! En dat zonder extra toeslagen.
Snap ook niet dat groenlinks voor een koopzondag is, is volgens mij alleen maar slechter voor het milieu?

8-5-2018
werf uit Hurdegaryp

Voorstanders als eerste aan werk dan?

8-5-2018
dwaler uit Wijnjewoude

Je zult maar in drachten in een winkel werken.
ben je mooi aan de beurt.
Kut koop zondag.
hele gezinsleven naar de knoppen, op zondag

8-5-2018
age uit Uithuizen

Bestuur Smallingerland zonder Christelijke partijen?
Ik meen me te herinneren dat we ooit twee paarse kabinetten Kok hadden, zonder de Christelijke partijen...'zonder die verd. fienen' :-)
Nou dat was een succes!
Toch?

Ik meen me te herinneren dat de opkomst van Pim Fortuyn een gevolg was van de 'Puinhopen van paars.
Het CDA werd na die Puinhopen van paars weer de grootste.

Het kabinet Rutte (VVD en PvdA) was ook een triest, grauw, grijs, gruwelijk, zootje...

Ik wens het toekomstig bestuur van Smallingerland sterkte...

Over..jaar? het boek:
Het verdriet van Smallingerland (na 4 jaar bestuur zonder het CDA en de Chr. Unie?)


Voor straks, lekker slapen en morgen gezond weer op.

Vr. gr. en respect!


8-5-2018
dre69 uit Drachten

Daar zal het vast niet slechter op worden dus heb er nog steeds vertrouwen in??

9-5-2018
jankees uit Drachten

Ik wens het nieuwe college veel succes! En de partijen met een C hebben het volledig aan zichzelf te danken. Als ze iets flexibeler waren geweest en ook naar (een steeds groter wordende groep) mensen luisteren die een andere mening heeft was er denk ik minder verschuiving van partijen geweest.

En m.b.t. dat gepiep over zondag werken hierboven; Hoeveel mensen werken er al niet op zondag? Als je niet op zondag wil werken dan kies je ander werk ken ga je de bouw in of word je ambtenaar. Er zijn zat banen waar dat niet hoeft. Net als er zat banen zijn waar dat wel het geval is. Buschauffeur, winkelpersoneel, horeca, politie, ambulance, zorg etc. etc. Het is een keuze! En als je zondag werkt, heb je lekker een andere dag vrij!

9-5-2018
ouwe uit Drachten

Met geloof of zonder geloof, maakt niet uit. Je moet als vertegenwoordiger van de gemeente betrouwbaar zijn en doen wat je zegt. En dan kun je het niet iedereen naar de zin maken. Zo gaat dat in een democratie. Hoop dat de vertegenwoordigers van Drachten hun werk straks met enthousiasme zullen gaan doen en zich verantwoordelijk weten voor hun daden.

9-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Ah ze hebben eindelijk het licht gezien in Smallingerland! Snel doorvoeren die koopzondag, dan lekt er eindelijk geen klandizie meer weg naar Leeuwarden/Dokkum. Genoeg scholieren en studenten te vinden die wel op zondag willen werken. Mensen die denken dat je als gewone werknemer van een winkel ineens verplicht bent een dag extra te werken, snappen duidelijk niet hoe het in elkaar steekt.

9-5-2018
fou uit Uithuizen

Kijk, met een koopzondag, mocht deze ingevoerd worden, zal de mensheid in deze dreven pas 'echt gelukkig' worden. Voor hen is het eerste en grote gebod kennelijk: Gij zult 24/7 consumeren. Ben benieuwd hoe lang het daarna duurt voordat mensen met weemoed terugkijken naar de tijd dat er iig op deze dag nog enige rust was!

9-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Ja want je bent verplicht om dan op zondag te gaan winkelen. Dat zit bij de deal inbegrepen.

9-5-2018
sije45 uit Buitenpost

@lutzen, wat een onzin verhaal.

Laat ondernemers zelf bepalen wanneer ze open willen.
Personeel hoeft echt niet 7 dagen te werken. Maar waarom moet iedereen vrij op zondag, waarom niet op woensdag ?

Ik wil iedere dag boodschappen kunnen doen.

9-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Het eerste schandaal is er al weer. PVDA wist ook van de tegenvallers Lawei.
https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/58310/College_wist_voor_verhoren_van_tegenvaller_Lawei.html

FNP heeft gelijk al een kiezersbedrog aan de kont. Ze waren nl tegen zondag open en nu het pluis ruik ineens een ommeslag.
https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/51942/Coalitie_onvermurwbaar_tegen_koopzondag.html
En Groen links is voor milieu ,maar laat dat nu zitten en gaan voor economie. Dus energie kosten weegt ineens niet met milieu.

Poezenpoes; praktijk blijkt dat meer jeugd niet kiezen voor winkel ,maar door veel aanbod ,voor betere banen .
Ook mede dat de spoeling dunner word ,omdat meer gemeentes open zijn. De room is eraf en kosten op personeel moet gedrukt worden.
Dus er word verschoven. JanKees ; lekker een andere dag vrij. Maar je vrouw en kinderen niet!
En je maten gaan op vrijdag/zaterdag uit en jij lekker allen op een andere dag.:)

9-5-2018
jakobjan1908 uit Houtigehage

Een frisse wind, wel eens goed voor Smallingerland. Mooie bijkomstigheid is dat de koopzondag er nu gaat komen. Voor ieder wat wils.

9-5-2018
waldnee uit Drachten

maxcoaxe,
Nou moet je niet doen alsof weekends/ zondags werken nieuw is. Wat dacht je van verplegende beroepen ,horeca, continue-productiebedrijven,politie, dienstverlenende beroepen etc en dat is best met een gezins/uitgaansleven te combineren.
En de winkel hoeft niet open op zondag, het is vrijblijvend.
En doordat dit een hot item was bij de verkiezingen zijn de "C" partijen buiten de boot gevallen. Worden die ook weer even wakker en bewust gemaakt dat het 2018 is

9-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Zo fris is de wind niet JakobJan! De PVDA zit er nu ook weer in. En de Ketelaar affaire ''Lawei'' moet nog es door het college nu blijkt dat ze er van afgeweten hebben.

Ps ONT is al zoekende naar de vrijdag avond ,omdat de spelers vaker op zaterdag meten werken. Daar als de zondag er bij komt......is Houtigehage ook aan de beurt!
https://drachtstercourant.nl/2017/07/17/ont-zoekt-voetbalteams-voor-vrijdagavondcompetitie

Moet je straks niet piepen! Voor meer inlichtingen ; vraag es je broer.

Waldnee ; zoals hierboven gaan verenigingen al nadenken aan verplaatsen. Jeugd piept al als de rest van de vrienden uitgaan ,maar zij moeten werken.
Winkel vrijwillig? Vraag es maar aan de grote jongens....niks vrijblijvends aan!

En de jeugd word blij gemaakt extra toeslag. Vergeet het ...je moet daarvoor zoveel uren / weken ervoor gewerkt hebben.
Het is niet erg dat de C eruit is.
3 partijen in deze college hebben al een valse start.

9-5-2018
krektwat uit Burgum

Wat een beroepsjankerds hier. En allemaal jankerds die zelf niet eens in drachten wonen. Hebben ze in Houtigehage, wijnjewoude, uithuizen, koopzondag? Nee! dus waar janken jullie over. Ga lekker klagen over jullie eigen uitgestorven dorpje waar alle buurtsupers, slagers en melkboeren verdwenen zijn. Ja dat klopt dat is jullie schuld want jullie moesten zelf zo nodig naar de grote dorpen en steden om boodschappen te doen. Stelletje hypocrieten.

9-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Siebe ; Je satelliet wat goed zetten.
Het gaat over Smallingerland en niet over Drachten alleen.
En we hebben hier nog zeker winkels en ook nog een rijdende bakker. Houtigehage ligt i Smallingerland en dus koopzondag mogelijkheid.
Wijnjewoude heeft zelfs nog 2 supermarkten!
Uithuizen zelfs 4 ! En ook daar koopzondag

Dus in hoe verre laat je je zelf eerst informeren. En wie is nu de janker?

9-5-2018
heldere uit Drachten

Jij bent de janker marcoaxe! Je doet net alsof de wereld vergaat als er winkels op zondag open gaan, terwijl in alle andere beroepsgroepen het al voorkomt dat er af en toe op zondags gewerkt dient te worden. Je bent geloofsgekkie.

9-5-2018
krektwat uit Burgum

Dat je jezelf zo laat gaan getuigd al dat je de jankerd bent. Marcoaxe. Een en al emotie.

9-5-2018
waldnee uit Drachten

marcoaxe, Je HOEFT niet in een winkel te werken. Je kunt ook gewoon een doordeweeks baantje zoeken.
En over informeren; Wijnjewoude heeft maar 1 supermarkt nl een spar. die andere is al gesloten.
en laat het duidelijk zijn dat wat mij betreft de winkels op zondag niet open hoeven hoewel ik niet met een "C" ben opgevoed en als de voetbal zich al oriënteert op vrijdagavond en zaterdag dan kun je op zondag gewoon werken en lost alles zichzelf weer op.

9-5-2018
elcapitan uit Drachten

Als die koopzondag in beeld komt trappen bepaalde mensen toch weer in die eeuwig herhalende beargumentering van Marcoaxe. Niet meer intrappen, hij herhaalt zetten en lult volstrekt uit zijn nek. Sla de voorgaande discussies over de koopzondag er maar op na. SGP 100 jaar stilstand en dat vertaalt zich in die azijnzeikerij van dit heerschap.

9-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Als de winkels open gaan , gaat de rest mee.
Magazijn , toeleverancier , producent en de al daar bij horende vracht diensten.
De producent moet ook geleverd worden. Daarin tegen komt ook het bus en trein vervoer. De kinderopvang , vuilnisdienst, enz enz.
Het gemeentehuis , banken , instellingen....kortom 24/7
welke doordeweekse baan blijft over Waldnee?

Elcapitan ; hierboven zie je weer nieuwe links ...iets wat ik bij jou mis ivm beargumenteren! Ook mis ik bij jou bv tegen links wat mijn links doen verstommen.

Als je een beetje gelezen hebt blijkt juist het SGP veranderd te zijn.

In al het aangedragen mis ik aar k nu precies uit mijn nek lult.

Waldnee ; met dat voetbal lost niks op. Zie mijn verwijzingen.

Doo dat man en rouw werken krijg je nu vaker dat men elkaar ook niet meer zo vaak ziet op anders vrije dagen.
Ook zelfs nu moet 1 of beiden al werken op feestdagen en zelfs nieuwjaarsdag!

9-5-2018
krektwat uit Burgum

Nee marcoaxe dat heeft te maken met mensen die zo graag een huis willen kopen van 3ton met alles er op en eraan. En daar heb je een 2verdien model voor nodig. Je kan ook voor minder kiezen en 1 verdien gezin willen stichten. Maar nee het is allemaal de schuld van de koopzondag. Wat een onzin.

9-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Waar het nu om draait (onderwerp) is dat 3 partijen deelnemen , waarvan 1 uit de oude college zit , waar nu veel om te doen is en wel De PVDA-De Lawei.
Ik begrijp het dat ze hun er bij genomen hebben voor de koopzondag.

Ik hoor hier heel veel stemmen omtrent het oude college....wat niet deugde.
En ze halen hier deels het oude college terug.
Dat moet je toch bedenkingen geven als je fris een nieuwe college wilt beginnen en niet een toekomstige lijk uit de kast tegemoet te willen zien.
Politiek gezien maak je hiermee jezelf niet betrouwbaar.

Hiernaast is het NFP die zooooo tegen was voor koopzondag kiezersbedrog.

En groen links die milieu opgeeft voor economie. Kiezer bedrog!

Dit alles om alleen koopzondag?
Dan maak je voor de burger niet betrouwbaar!

9-5-2018
alekz uit Drachten

Ja koopzondag is de redding voor drachten...alsof ik zin heb om me door een mensen massa te moeten wurmen om een spijkerbroek te kopen...ik kan wel wat leukers bedenken

10-5-2018
krektwat uit Burgum

Welk bestuur is wel betrouwbaar marcoaxe? Het begint al bij rutte en kornuiten. Die liegen en bedriegen er op los en dat zie je nu in de lagere besturen zoals de gemeenteraden terug. Voorbeeld doet volgen.

10-5-2018
pykefanger uit Boornbergum

Altijd dat gejank over koopzondagen, wie wil die gaat, wil je niet blijf je weg, simpel toch? De winkeliers mogen zelf bepalen wanneer ze open gaan, ook geen probleem. En aan al die tegenstanders, ga je op zondag nergens iets kopen, tanken, dagje uit, uit eten, eten bestellen, naar de bios e.d? Overal zijn mensen gewoon op zondag voor jou aan het werk, dus zou je op zondag niet je huis uit moeten gaan en ook geen anderen voor je laten werken. Get a life, het is 2018, Smallingerland is eindelijk bij de tijd.

10-5-2018
holwerdsuh uit Holwerd

jammer dat je reli gekken als een marcoaxe niet kunt blokkeren hier.

Geheel eens met pykevanger uit boornbergum

10-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Zo simpel is het niet Pykefanger.
Jou verhaal lijkt op het verhaal uit Den Haag dat al jaren verkondigd dat grijze stroom ineens groen word.

Als het zo simpel is dat de niet kopers op zondag maar weg moeten blijven , dan zou ik van jou graag zo'n waarde papier willen hebben.
Alleen de regering verplicht werkelozen om alle banen aan te nemen.... VERPLICHT wel te verstaan! Ook al zou dat op zondag wezen!
Met dit beland jou verhaal over voorstanders /tegenstanders zo weer in de prullenbak.

Als je echt get al life wil , bedenk dat er maar een paar die echt beter worden vd zondags werk. We worden op deze manier alleen maar oproepkrachten van de grote bazen.
En lieten ze (onze voorouders) net de slavernij hebben afgeschaft. Beginnen we nu met moderne slavernij.
Grappig dat er een paar kippen zonder kop achter je verhaal aandraven hahaha

11-5-2018
heldere uit Drachten

Je kakelt zelf als een kip zonder kop marcoaxe.

Noem eens 5 beroepsgroepen op welke niet op zondags werken, want jou hele verhaal klopt gewoon weg niet.

11-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Nu 24 uur /7 overal doorgevoerd word , zijn er geen beroepsgroepen die niet zondag werken.
Dus welk een onzin word verkondigd om dan maar een ander beroep te kiezen .
Alles gaat nu ook naar de zondag!

Tevens worden dat in contracten al vast gezet , ook al werk men in dat bedrijf nog niet op zondag ,maar de rest vh beroepsgroepen al wel

11-5-2018
elcapitan uit Drachten

Je moet wel heel erg gehersenspoelt zijn als je zo onnozel blijft komen met van die onzinnige hersenloze gedachten over de koopzondag. Geef nu gewoon aan waarom jij het echt niet ziet zitten om op zondag te werken. Dit, i.p.v. sportverenigingen-voorouders-slavendrijvende bazen etc. Op de proppen te komen. Heldere uit Drachten benoemt het goed, “Je kakelt als een kip zonder kop” Marco Axe. Ook hier is je verhaal weer niet te volgen. Den Haag verkondigd? Ik weet nog wel iemand die verkondigd. Wees nu eens een vent en zeg nu echt waarom je die koopzondag niet wilt. Je kunt het zo overschrijven toch?? En slavendrijvers? Sloofjes zijn ook een soort van slaven, slaven hebben immers ook niets in te brengen. 100 jaar SGP, 100 jaar stilstand, o nee, in 2014, ja toen al, mocht de vrouw ook iets voorstellen bij die partij. Ha ha ha ha. Ha ha ha ha.

11-5-2018
riemer uit Nij Beets

Ik heb lange tijd mij in kunnen houden ofwel: de wens om te reageren heb ik genegeerd: ik woon immers niet in Smallingerland.
Marcoaxe is op grond van zijn overtuiging tegen de koopzondag en dat is zijn recht. Iemand die opkomt voor zijn recht afdoen als "bazelen" is niet fair.
Ondanks dat: wel of geen koopzondag in Smallingerland is niet zo relevant. Het is veel relevanter wat de nieuwe coalitie met andere gebieden gaat doen. De koopzondag wordt nu opgeblazen maar een college van B&W gaat over meer dan dat:
de WMO, gemeenschappelijke voorzieningen (in Smallingerland: bodemloze putten als de Lawei en elke week een nieuwe weg afsluiten voor verbetering :) ).
De focus op de gewraakte koopzondag is daarmee niet zo belangrijk: eerst afwachten wel akkoord er door dit college komt.
En ik denk dat het wel eens heel vreemd kan lopen in Smallingerland.
Een college wat actief wil zijn heeft geld nodig.
Eerst de plannen op tafel en dan praten we weer!

12-5-2018
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Je Ritalin niet in genomen Elcapitan?
Je kalkt meer dingen op dan dat ik geschreven heb..hahaha
En als je helder citeert , doe het dan goed hahaha. Dat is al moeilijk voor jou hahaha...gewoon eenvoudig iets overschrijven. Het staat alsware voor je neus als voorbeeld. Je hoeft alleen het zelfde in te typen en zelfs dat lukt niet hahaha.
En als je een voorbeeld niet snapt , dan mag je zelf ook wel aan je eigen twijfelen hoor. Dat het een gebrek aan inzicht vermogen is.
Je hebt dat zelf ook wel door , vermoed ik , want waarom zit je anders achter een schuilnaam.
Een slaaf kan een sloof wezen ,maar een sloof is per definitie geen slaaf.
en sloof is ook een kledingstuk en een slaaf niet!

Tevens is tegen koopzondag zijn , wat ik al veel eerder gezegd heb omtrent mijn stemgedrag, maar er is meer dan religie om tot dit hierboven te komen.

Als je kunt lezen ,dan had je dat kunnen opmerken. Maar helaas.

12-5-2018
heldere uit Drachten

Marcoaxe
Enige zelfreflectie zit er niet bij je in. Je weet zelf niet eens meer wat je allemaal uitkakelt. Iemand die tegen abortus is heeft niks geleerd van de tweede Wereldoorlog, riep je nog geen week geleden. Hou toch op man! Je hebt zelf je Ritalin niet ingenomen.

12-5-2018
elcapitan uit Drachten

Nee, dat is ver te zoeken. Volgens mij heeft hij geroepen wie voor abortus is, hij is zelf fel tegen abortus. Ik zit nog altijd op een antwoord van hem te wachten. Ik vroeg hem, stel, er is een kamer waarin 100 levensvatbare embryos staan en er zit ook een kind van 3 jaar in die kamer, er breekt brand uit en hij mag 1 van de 2 meenemen. Wat neem je mee? Geen antwoord dus. Riemer heeft ook wel een beetje gelijk, maar zijn overtuiging ligt voor het grootste deel in zijn religie. Geen probleem, maar kom daar dan ook voor uit i.p.v. de hele economie telkens de revue te laten passeren. Wacht nu eerst maar af. De koopzondag is voor Marco Axe een obsessie, gevoed door zijn overguiging en dit al een hele poos.

13-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Alles is voor marcoaxe een obsessie. Dan komt 'ie met een totaal onsamenhangend verhaal inclusief een zee aan spelfouten (wel mét linkje naar één of andere aluhoedjes-website natuurlijk), en als iemand dan een weerwoord heeft, gaat hij uit de hoogte zitten doen en zegt hij dat diegene niet kan lezen. En dan begint alles weer van voren af aan. Heel voorspelbaar allemaal.

14-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Bestuur Smallingerland;geen christelijke partijen .
En elcapitan komt met het verhaal embryo's....en dat is niet te ver zoeken hahaha
Ik heb die vraag beantwoord & zelfs een tegenvraag gesteld,maar toen liep je hard weg.
Maar het was geen kind van 3 ,maar van 5 & het waren geen 100 embryo's maar 1000. Bevestigd en bewijst maar hoe je iets leest!Niet dus!
Ee obsessie is iets wat je de hele dag beheerst.Gezien de tijd die ik hier zit en dat ik werk kun je niet spreken van obsessie.
Zie maar weer hoeveel kennis jullie hebben V/D taal.
Maar als je het toch over spelfouten hebt Poezenbeest.Waarom zit je dan een ' op ''met''?
En een komma voor ''en'' ? Om zo es een paar te noemen.En jij zegt iets over fouten van anderen??? hahaha
Als je goed leest verwijs ik ook iedere keer naar mijn stemgedrag,maar er is meer.
Maar als je ook kunt lezen elcapitan,zou dat stukken schelen. Vandaar dat je achter een schuilnaam zit en hulp moet hebben van poezenbeest:)

14-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Je bent het linkje vergeten, marcoaxe! Hoe moet dat nu?!

14-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Nu Poezenbeest , doe ik es niet '' uit de hoogte'' en dan is het weer niet goed.
Kunnen ze het bij jou wel es goed doen?

14-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Ja Helder , dat heb ik gezegd. Het abortus beleid wat nu gevoerd word is ook er speciaal gericht op gezonde volmaakte kinderen. De rest word met nadruk gelegd om het weg te laten halen.
Als je dat met 40-45 vergelijkt met volmaakte kinderen ......is dat gelijk!
Hiervoor was in Europa dit verboden.

14-5-2018
elcapitan uit Drachten

Als iemand het antwoord op die vraag kan vinden in eerdere discussie Marco, knip en plak mij die dan even. Dat je nu valt over 100 of 1000 en kind 3 of 5, getuigd al, dat jij die stelling of vraag niet begrijpt. Het gaat om die keuze. Voor alle duidelijkheid, dan toch nog maar een keer je antwoord svp. Herhaling is jou niet vreemd toch?

15-5-2018
heldere uit Drachten

Het duidelijk Marco, jij begrijpt dus niks van abortus noch van de tweede wereldoorlog. Wellicht kun je over beide onderwerpen in het vervolg beter zwijgen, je maakt jezelf namelijk nog belachelijker dan je normaal al doet.

15-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Ah, een Godwin. Dat ontbrak er nog aan. Chic hoor, marcoaxe.

15-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan;de vraag was al beantwoord
https://www.youtube.com/watch?v=Zb3qTLWpJnI
Ik had deze link er al bij gezet om jou duidelijk te laten zien dat het a. al een onmogelijkheid is om al de vaten met 1000 embryo's naar buiten te laten slepen.
En de vraag was al hoeveel Embryo 's kunnen in 1 vat!Daarin tegen moet je de vaten op juiste tempratuur houden. Als je toch tijd genoeg hebt om al de vaten af te koppelen,dan kun je dat 1e kind van 5 ook gelijk meenemen. Want neem van mij aan dat de vaten embryo's niet even onder de hand mee kan nemen!
Tevens was de vraag toen aan jou.Stel je ligt in bed met je vrouw en je ouders liggen op zolder en er breekt brand uit.
je kunt 1 redden;wie ga je redden?
Ze kunnen hun zelf niet redden.Dus elcapitan;wat doe je?
Dan maar VOOR vroegtijdige euthanasie?

Helder;ken je geschiedenis of laat je bijpraten. Want bij jou is het zo;''wat ik niet weet is niet zo''.

Poezenbeest;zit je lekker op schoot bij elcapitan?

15-5-2018
heldere uit Drachten

Marco,
Ik stel voor dat je zelf een een geschiedenisboek pakt en/of je laat bij praten. Je opmerkingen cq. vergelijkingen raken kant noch wal.

15-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

https://www.youtube.com/watch?v=n2a23w7yYdk

En waar kom jij mee?

In het hele gestel van nu ; naar de perfecte mens en het andere moet weg.............komt daarvan.

En er is meer doden gevallen door abortus dan door de Holocaust. En we worden er niet warm of koud van.

15-5-2018
elcapitan uit Drachten

Ha ha ha, ik heb dus goed ingeschat dat Marco Axe de vraag niet begrijpt en simpelweg geen antwoord durft te geven. En dan kom je met dit soort van problemen. Dit noemen wij dus roeptoeperen en om de hete brih heen lopen. Maar blijf maar fijn hangen in de prehistorie. Lafbek om niet je eigen antwoord te geven.

15-5-2018
elcapitan uit Drachten

De holocaust is zo erg, heeft het leven van zovelen verwoest, ook van nabestaanden en hun kinderen, dat je daarvanaf moet blijven, uit respect voor de dode en levende slachtoffers. Dat staat los van de vraag of andere misstanden vergelijkbaar erg zijn. Het is gewoon onsmakelijk en ongepast de holocaust te gebruiken om de ernst van andere verschrikkingen duidelijk te maken. Kennelijk wordt die ernst niet in gelijke mate ervaren. Dus moet die er door de vergelijking worden ingeramd. Mensen hebben daarbij het gevoel dat hun ouders, hun broers en zussen, zijzelf, hun medemensen, worden misbruikt voor een ander doel. Dat moeten we hun niet aandoen. Laat de slachtoffers met rust. Wie wordt nou niet warm of koud van de Holocaust? Gewoon sjenant voor woorden dat men deze vergelijking gebruikt, dit, alleen maar om hun doemdenken kracht bij te zetten. En de meewaaier doet gezellig mee. De bijbel is tegen.

15-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

elcapitan ; Hij gaat een heleboel herrie maken.
Maar op mijn vraag ; geen antwoord.
Met herrie een afleidingsmove maken.
Na de oorlog zeiden ze ; dit nooit weer.
Maar ja , dit weer in een moderne jasje.

Waarom kregen ze in 1900 de zaterdags vrij en de kids de woensdag middag?
Nu gaat men terug na ver voor 1900 waar ze nog de zondag ook aan het werk waren.
En dan nu beweren dat ze hun tijd vooruit zijn hahaha maar in wezen terug grijpen naar vroeger.

Maar wie ga jij redden elcapitein.....Je vrouw of je ouders. Want een antwoord geef je niet!!!
En op de vraag hoe ik dan de Embryo's vaten binnen afzienbare tijd buiten krijg ivm brand ....zie ook al evenmin antwoord!!!!

Ga jij maar heerlijk in de slaafse tijd terug dat je 24/7 leeft.
De enige die jou uitlachen zijn de bazen vh grootwinkel bedrijf. Jullie helpen hun met hun gelach. hahaha

15-5-2018
heldere uit Drachten

Marco,
Het medisch ingrijpen in een zeer vroeg stadium van zwangerschappen die ongewenst zijn door bijvoorbeeld verkrachtingen of medische afwijkingen waardoor een embryo nooit levensvatbaar zou zijn is niet te vergelijken met wat de Duitsers deden. Dan kun je linkjes gebruiken naar nietszeggend filmpjes, maar je vergelijking blijft buiten alle proporties.

Een obsessie is iets wat je de hele dag beheerst. Gezien de tijd die ik hier zit en dat ik werk kun je niet spreken van obsessie. Dit zei je enkele reacties terug. Man je plaatst vandaag een tiental reacties over de hele dag verspreid, om het uur ongeveer, en dat is alleen op deze site. Ik noem dat een obsessie, een verslaving, een ziekte. Laat je behandelen zou ik zeggen.

15-5-2018
elcapitan uit Drachten

Herrie, je draait er om heen, je staat schaakmat en komt nu met vaten aandraven. De intentie van de vraag heb je of wil niet begrijpen. Je weet drommels goed dat jij bij die keuze voor het kind van 3 of 5 wat jij wilt kiest, maar als je dit zegt gaat je hele zaak ten onder en blijft er niets van je bijna satanische drang om je gelijk te halen, meer over. Maar dat was in mijn en meerdere al lang verdwenen. Het is net wat HELDER schrijft, er is nog hoop, laat je behandelen.

16-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Ik stel voor dat we de GGZ gaan inschakelen voor marcoaxe.

16-5-2018
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Helder ; een obsessie gaat langer dan een dag, dus daar ga je al met je bewering.
1 dag is nog geen obsessie. Daarin zie je maar weer dat je een ander napraat.
Zou er nog plaats wezen voor je op schoot van elcapitan? Poezenbeest zit er ook al op en hij wou Riemer ook al op zijn schoot hebben. Mischien mag je achter hm zitten op de stoel.

Er zijn genoeg kinderen geboren die medisch niet geboren konden worden. Dat zegt al iets van de methode.

Medische afwijking , daar kun je gewoon vergelijkingen trekken met de holocaust.

En met ongewenst zwanger ivm verkrachting. Dus het kind krijgt de doodstraf en de verkrachter krijgt maar een korte gevangenisstraf.

Met vroegtijdig.........je ziet gewoon een mensje in stukken verknipt uit de moeder komen.
Maar dat laat je koud.
en zo'n ijskoude zegt dat ik mij behandelen moet?

16-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan; Je geeft weer geen antwoord op mijn vragen.
Ik kom nu niet ineens met vaten aandragen , dat deed ik de vorige keer ook en ook met de vraag ; Wie ga jij redden ; je vrouw of je vader of moeder , als je maar 1 kan redden.
Het zal je vrouw wel worden , want je zult , als je voor abortus bent , voor euthanasie voorstander zijn.
De vraag is helder en beantwoord.
En als je met Helder eens bent , kijk es hoeveel jij en poezenbeest per dag hier zijn.
OOk maar laten behandelen?
Het lijkt wel een communistische redeneren van jullie ; Daar was het ook zo ; heb je een andere opvatting voor iets werd je ook naar een behandelcentrum gestuurd.

Maar gaan jullie nog in op het onderwerp?
Zal wel niet , omdat jullie niet zo op inhoud zijn. Ook niet op lezen wat anderen aandragen.

16-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Je hebt geen idee waar je het over hebt, marcoaxe. Houd je mond nu maar, dat is voor iedereen beter.

16-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Gelukkig bepaal jij niet wat of waar ik iets ga zeggen.
Ga maar lekker op schoot zitten van elcapitan.
Poespoespoes , lekker spinnen hahaha

Lijkt wel een obsessie dat je op mij moet reageren. Kun je voor geholpen worden hoor!!!!
hahahaha GGZ inschakkelen.
Zou maar niet doen in jou geval. Dieren laten ze vaak al gauw inslapen :)
Das al zo raar. Bij een ongeboren levensvattende ongeboren kind knippen ze gewoon ordinair aan flarden en geven ze geen traan. En een die die ingeslapen word zitten ze te huilen en krijgen een eervolle begravenis alsof het hun eigen kind was.

16-5-2018
poezenbeest uit Holwerd

Laat die GGZ inderdaad maar zitten, jouw diagnose kunnen we zo wel vaststellen: compleet gestoord en hulp mag niet meer baten.

16-5-2018
elcapitan uit Drachten

Tsjonge jonge, volgens mij moeten wij met dit soort van figuren toch echt medelijden hebben. Grote lafbek is het, een windhaan, en hulp is voor dit soort personen niet meer mogelijk. Ja, als de Holocaust te zielig voor woorden wordt om dit te gebruiken roepen we een ander systeem maar op. Maar voor het gemak vergeet het orakel van Houtigehage even te vermelden dat er door het geloof de meeste doden ter wereld zijn gevallen. Judas komt ook voor, kijk eens in de spiegel Marco, dan weet je hoe die er uit ziet.

16-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Nog geen antwoord van Elcapitan.
Wel nieuwe dingen aanhalen als ; windhaan , Judas , Spiegel ,maar geen antwoorden.

Nergens onderbouw je dat door geloof de meeste doden zijn gevallen. Jammer.....alweer een nieuwe item erbij.
Weer niet over het onderwerp en dat is el es jammer.
Haal ik heel veel dingen aan over het onderwerp, en gaat men op herhalingen van eerdere zaken over.

16-5-2018
jakobjan1908 uit Houtigehage

Marcoaxe, jij leeft nog 50 jaar terug in de tijd. Mijn broer denkt er hetzelfde over als ik.

16-5-2018
heldere uit Drachten

Marco,
dat is de tweede dag dat je meer dan tien reacties schrijft verspreid over alle uren van de dag. En dan zie ik alleen nog maar deze site, ik denk dat je op nog meerdere sites actief bent. Dan praat ik niemand na, maar constateer ik een feit. Je kunt niet zeggen dat het nu maar 2 dagen zijn, want je weet zelf ook wel dat je helemaal losgaat zodra het over koopzondagen gaat. Tientallen reacties stuur je dan, elke keer weer. Je hebt een serieuze verslaving, laat je helpen.

Jij verwacht dus van een vrouw dat die na een verkrachting 9 maanden zwanger is en vervolgens ongeveer 18 jaar dat kind opvoed, in haar eentje, terwijl ze daar niet voor gekozen heeft. Dan ben je echt knettergek.



16-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Jammer Helder ,maar je bent selectief. Want je benoemd mij , maar bv elcapitan sluit je uit.
Omdat ie in jou straatje ligt.
Er is geen verslaving en obsessie.
Mischien bij jou een obsessie en moet je je zelf laten helpen , omdat je uit je zelf mij zo nagaat in wat ik doe.

Nu moet ik jou weer beantwoorden ,omdat je mij een vraag stelt.
Er zijntal van instanties bv Schreeuw om even die je kan helpen in zo'n situatie.
Of Red een Kind.
Maar een kind doden omdat ie er niks aan kan doen. Heeft er ook niet voor gekozen!!!!
Maar de dader zelf loopt korte tijd al weer los.
En dat vind ik knettergek.

17-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Jakob Jan ; net je broer gesproken.
Mischien vergis je je in broer. Bedoel nl niet uit Dr Compagnie!

Elcapitan; zijn de vragen moeilijk?
Hoe krijg ik de vaten van zijn plek binnen de tijd vd brand?
En wie neem jij mee als je 1 met kiezen.....je vrouw , vader of moeder?
Je loopt toch niet na dat je vals hebt getoeterd. ?

17-5-2018
elcapitan uit Drachten

Je antwoord is duidelijk Marco, je gaat dus voor de embryos anders zeik je niet zo over die vaten. Maar ja een kat in het nauw gebracht maakt rare sprongen. En i,d als jij die keuze maakt ben jjij wat Heldere zegt KNETTERGEK. En o ja, 50 jaar terug leven jacobjan, dat is nog heel mild uitgedrukt. Deze man is zo sectanisch opgevoed en blijven hangen dat wij misschien nu maar moeten stoppen om hier nog iets mee te willen bereiken. Kansloos.

17-5-2018
elcapitan uit Drachten

Volgens Tomlinson heeft hij nog nooit een duidelijk antwoord gekregen van iemand die tegen abortus is. Waarom niet? Omdat iedereen instinctief weet dat de enige juiste keus is om het 5-jarige kind te redden, zegt hij. Dat kind is namelijk meer waard dan 1000 embryo’s. ‘Geboren leven en ongeboren leven zijn niet hetzelfde’ aldus Tomlinson. ‘Niet moreel gezien, niet ethisch gezien en niet biologisch gezien.’ En, het is heel simpel: dat weet iedereen. Ook mensen die tegen abortus zijn en beweren dat een foetus net zoveel waarde en rechten heeft als een levend kind. Die bewering is daarmee dus onzin en, belangrijker nog volgens Tomlinson, bovendien onoprecht. Want, uiteindelijk is het doel van de anti-abortus beweging niet het beschermen van het leven, maar het domineren en onderdrukken van de vrouw

17-5-2018
riemer uit Nij Beets

Mensen: het ging over de coalitie van Smallingerland én over een eventuele koopzondag. Zullen we andere ethische zaken gewoon negeren?

Koopzondag is niet meer dan het verleggen van uitgaven en inkomsten. Economisch gezien voor de meeste werkgevers niet al te interessant denk ik: de euro die op zondag wordt besteed is er op maandag niet meer.
Zo simpel is het.

18-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan ; ik ben nog geen moment in het nauw geweest en zal het door jou ook niet worden.
Je draait weer om de vraag heen , want Tomlinson bewering is niet realistisch , want als op de vraag ; hoe krijg je organisatorisch zo snel 1000 embryo's in de vaten , bij brand , naar buiten en dan ook nog bruikbaar , dan zie ik jou gewoon verstommen. Iemand hersenloos nalullen gaat je best af ,maar simpel een vraag beantwoorden gaat bij jou niet.
Dus wie ga je redden bij de brand bij jou thuis?
Je moeder of vader die op zolder liggen en geenmogelijkheid alleen naar buiten te komen of je vrouw die naast je ligt? Het zal je vrouw wel wezen , dus kan ik concluderen dat je dan voor vroegtijdig euthanasie bent.

Om met zondag open ga jullie voor het jaartal 1900 ! Meer dan 118 jaar terug in de tijd!

En hoe je nu bij 50 jaar terug leven komt....geef es een berekening. Als je kunt.
Ik vermoed dat je klakkeloos Jakob Jan overkalkt.

18-5-2018
elcapitan uit Drachten

Is de vraag aan mij dan wel realistisch? Ik heb geen vader en moeder meer. Ha ha. Je verschuillt je achter een wedervraag en daar ben jij zeer goed in. Overkalken van een ander? Waar komen al die voor jou het best uitkomende links dan vandaan? Jij bent nog te dom om voor de duivel te dansen,daar heb je geen molenwieken voor nodig. Maar uit mijn pen klinkt dit wel raar, dat geef ik toe, ik geloof niet in een duivel. Ja dat klopt, die geeft aan dat je 50 jaar terug leeft, maar dat vind ik nog niet genoeg, het is wel 100 jaar. Jacobjan kent jou denk ik persoonlijk, zijn inschatting op jou neem ik volledig aan dus.

18-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Als je goed lest verschuil ik mij nergens achter. Ik confronteer je met een soortgelijke vraag. En jij verschuilt je weer achter dat je ouders niet meer leven. Maar ja, daar word de vraag niet anders van.
En mijn vraag is realistischer dan ik bij een afdeling zijn waar Embryo's opgeslagen liggen. Want daar kom ik nl niet.
Maar nogmaals de vraag. Hoe kom ik tijdens brand binnen afzienbare tijd met zoveel vaten buiten,zodat ze nog bruikbaar zijn?
En tijdens het naar buitenslepen , wat een enorme klus is,kan ik best dat ene kind nog meenemen ook. Want 1000 embryo's is meer dan 1 vat!
118 jaar en meer is dus minder dan 100 jaar.
Dus wie leeft er van ons meer terug in de tijd.
Tevens kan ik niet dansen.

Verschuilen achter heeft niks met links te maken. De links verduidelijkt mijn verhaal en laat deskundigen hun werk zien.
Tevens laat het jou zien hoe embryos in vaten zitten....dat jij uit kan leggen hoe ik ze buiten kan krijgen in een brand tijd.

19-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Jij probeert mensen voor je kar te spannen om ze te gebruiken in je tekst.
Maar poezenbeest zit te spinnen. Riemer zit met de WMO ( de powerbank van zijn bestaan).
En JacobJan is er even niet.
En dan sta je alleen en weet je gen houding.
Dan sla je weer met woorden in het luchtledige.

En die persoon met het embryo verhaal heeft nog nooit antwoord gehad. Zou die zelf niet aanvoelen dat niemand hem serieus neemt?
Iemand die iets doordenkt weet dat dit alleen niet realistisch is.
Je denkt net zoals bij de mop ; hoe krijg ik 1 olifant in een koelkast.

Even 1000 embryo's onder de arm , zo naar buiten lopen....hahahaha trallalala zo even in je broekzak 1000 embyo's. Ze gaan je echt uitlachen als je met dat verhaal bij de mensen komt die met dit iedere dag werkt hahaha.
tjonge jonge jonge.
En wat jij zegt neem je zelf serieus?
Hoop dat ze dat bij de ELP deze draad niet oppakt waar jij mee komt. Dn is over 4 jaar ELP er niet meer !

19-5-2018
elcapitan uit Drachten

Mijn vraag wordt er ook niet anders van, maar je geeft het antwoord toch al? Jij wilt kennelijk, anders maak jij je niet zo druk om die vaten, deze naar buiten brengen. Dat heb ik eerder ook al aangegeven. Dus jij kiest voor de embryos en niet voor het kind van 5. Blijkbaar is Tomlinson geen expert, nee, zijn antwoorden passen niet in jou straatje. Wat mijn ouders betreft, die opmerking heb ik niet gelezen. Laat jij een levend kind van 5 jaar maar sterven. Of ben je te laf om je echte antwoord te geven? Ik zal jou mijn antwoord maar geven, mocht ik in die situatie komen die jij schetst dan wordt dat mijn vrouw. Jullie koppelen dit dan kennelijk weer aan euthenasie, maar die kortzichtigheid kan ik jou niet kwalijk nemen. Oogkleppen op en wat recht is is recht en wat krom is, is krom bij jou. Lees de reacties van anderen er maar op na. Hiermee stop ik om jou botte hersens nog langer te beinvloeden, jij bent niet te helpen. Knettergek werd er zelfs geschreven, ik ben het er mee eens. ...)

19-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage


Jij probeert mensen voor je kar te spannen om ze te gebruiken in je tekst.
Maar poezenbeest zit te spinnen. Riemer zit met de WMO ( de powerbank van zijn bestaan).
En JacobJan is er even niet.
En dan sta je alleen en weet je gen houding.
Dan sla je weer met woorden in het luchtledige.

En die persoon met het embryo verhaal heeft nog nooit antwoord gehad. Zou die zelf niet aanvoelen dat niemand hem serieus neemt?
Iemand die iets doordenkt weet dat dit alleen niet realistisch is.
Je denkt net zoals bij de mop ; hoe krijg ik 1 olifant in een koelkast.

Even 1000 embryo's onder de arm , zo naar buiten lopen....hahahaha trallalala zo even in je broekzak 1000 embyo's. Ze gaan je echt uitlachen als je met dat verhaal bij de mensen komt die met dit iedere dag werkt hahaha.
tjonge jonge jonge.
En wat jij zegt neem je zelf serieus?
Hoop dat ze dat bij de ELP deze draad niet oppakt waar jij mee komt. Dan is over 4 jaar ELP er niet meer !

22-5-2018
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Waar lees jij overigens dat ik of voor het kind kies of voor de embryo's?
Jij benoemt je eigen 118 jaar terug al vooruitgang :)
Jij zegt dat ik zou zeggen dat ik de PVDA de schuld gaf van alles , maar waar schreef ik dat?
Daarnaast loop je met iedereen mee , terwijl die niet eens met argumenten komen.

Daarnaast koppel jij iedereen in je verhaal in de hoop dat die ook weer gaan reageren ,want alleen loop je vast. Helaas laten je vrienden je in de steek en ga je domweg maar in de lucht slaan.
Kennelijk heb je geen argumenten en verzin je maar es wat , wat je niet terug kan koppelen aan iets .
Dan nemen ze net als de persoon die met de 1000 embryo's niet meer serieus.

Je stopt omdat je merkt dat je in het begin al geen argumenten meer had. Kom je gauw achter!
duurt even ,maar het Ritalin doet toch zijn werk.

22-5-2018
riemer uit Nij Beets

Een ding: ik zit niet met de WMO hoor, ik hoop alleen dat Smallingerland (waar wij zo goed als niet werken) een goede regeling blijft houden.
En verder: al dat gedoe over abortus is beslist niet on-topic.
Het gaat om het nieuwe college hier en sleep er dan niet van alles bij.
Maakt niet uit wie het doet: het is niet logisch.

26-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Al weer fout ; kijk op je eigen site omtrent WMO !!!!!
Net als toen het verhaal met de PGB !!!!

Voor de rest ; goed lezen Riemer!!!! Dan kom je er zelf achter hoe logisch alles inelkaar steekt.
Het begint dus bij je eigen goed lezen!

26-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

'' Mijn huidige werk is , naast het begeleiding van mensen met een handicap , gevuld met opdrachten rondom de WMO en andere wetten.''

Kijk ook wat je schrijft over financiering !
met nadruk op ; je schrijft zelf!!!!! Riemer

26-5-2018
riemer uit Nij Beets

O, je bedoelt mijn werk Marco, maar daar zit ik niet mee hoor. Kwestie van anders lezen :)
Smallingerland had onder het vorige college een zeer goede regeling voor de burgers (voor de aanbieders mogelijk wat minder goed maar daar gaat het niet om). De wethouder van de SP was een strijder voor goede én betaalbare zorg.
En ik doelde met mijn opmerking op dat deel van de WMO.
En mijn werk is inderdaad gevuld met opdrachten rondom de WMO: ik ondersteun burgers bij hun WMO aanvraag (in de regel zonder kosten) en ik ondersteun zorgaanbieders maar ook gemeenten die vastlopen in de regelgeving rondom de WMO en andere zorgregelingen.
Maar goed: het gaat hier dus niet om abortus (in mijn overtuiging een ingreep die zoveel mogelijk voorkomen moet worden) maar wél over de coalitie in Smallingerland.
De burger heeft gekozen en zal het ervaren wat er komt.
Dat heet democratie en dank aan God dat we in een land mogen leven waarin er vrijheid van denken én kiezen is.

27-5-2018
riemer uit Nij Beets

Maar Marco heeft nog steeds niet in de gaten dat ik de koopzondag ook wat onzinnig vind: je kunt het geld maar één keer uitgeven dus per saldo is er onder aan de streep voor de ondernemer niets meer te verdienen.
Maar goed: wie denkt dat het gaat werken mag het van mij proberen. Daar heb ik geen moeite mee. Men ontdekt vanzelf dat het niets oplevert onder aan de streep.
En levert het wél wat op dan heb ik daar geen moeite mee of last van: je hoeft namelijk niet te kopen op zondag. Het is geen wet maar een mogelijkheid.
Wie zich gek wil laten maken moet dat vooral doen, wie dat niet wil moet dat vooral niet doen. Het is een individuele keuze van de burger.
Niets meer dan dat.

27-5-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Riemer ; lezen en als je dat es navolgt dan kom je er vanzelf!

Het verhaal gaat over dat in het bestuur van Smallingerland geen Christelijk partij zit.

He gaat niet over WMO , over eventuele koopzondag ( staat alleen dat ze allen voorstanders waren ,maar dit komt niet terug in het onderwerp!),gemeenschappelijke voorzieningen (bv Lawei ) enz enz wat jij bij dit onderwerp aanhaalt , maar verder niet met dit onderwerp te maken heeft.
Dus je verwijt iets , terwijl je het zelf ook doet!
Pot verwijt de ketel....maar weer! ( al weer!)

28-5-2018
riemer uit Nij Beets

Gezien meerere reacties aan het adres van Marcoaxe denk ik dat het leesvermogen aan zijn zijde iets tekort schiet...
Ondanks dat ben ik geen voorstander van de koopzondag :)

1-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Riemer;lezen en als je dat es navolgt dan kom je er vanzelf!
Het verhaal gaat over dat in het bestuur van Smallingerland geen Christelijk partij zit.
Het gaat niet over WMO,over eventuele koopzondag(staat alleen dat ze allen voorstanders waren ,maar dit komt niet terug in het onderwerp!),gemeenschappelijke voorzieningen (bv Lawei ) enz enz wat jij bij dit onderwerp aanhaalt , maar verder niet met dit onderwerp te maken heeft.
Dus je verwijt iets , terwijl je het zelf ook doet!
Pot verwijt de ketel....maar weer!( al weer!)

PS;Tevens zeg je dat je geen voorstander bent ,maar tevens belijd je ook geen tegenstander te zijn ivm dat jullie GKV Synode stukken van Ds OPHOFF hebben aangenomen omtrent 4de gebod waar jij ook je ja woord als ouderling op gegeven hebt en ondertekent.

1-6-2018
riemer uit Nij Beets

En daar gaan we weer: Marcoaxe die allerlei zaken rondom een kerkverband buiten het verband gaat mengen met de coalitie van Smallingerland.
Is het mogelijk Marco dat je gewoon bij het onderwerp blijft?
Feit is dat Smallingerland een college krijgt zonder christelijke invloed en zonder de SP die het goed deed de afgelopen periode. Met name als het gaat om armoedebeleid en de WMO (inval. jeugdzorg) was Smallingerland een gemeente waar het goed geregeld was. En ik hoop voor de burger(s) dat dit zo blijft en dat niet de zakenwereld voorrang krijgt in Smallingerland.
En die koopzondag: het is aan de burger om te kiezen. Smallingerland heeft kennelijk zo gekozen dat het mogelijk wordt. Dat is een onderdeel van een democratisch proces. Ik accepteer dat. Maar het zegt niet dat ik op zondag Drachten in moet gaan om te shoppen. Het zegt ook niet dat ondernemers in Smallingerland ineens de winkel open moeten doen: dat is aan de ondernemer zelf.
En ook dat is democratie...

2-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Riemer lap ; Goed lezen!!!! Gaat nog steeds niet lukken he?
Is het Riemer Lap niet mogelijk om zich bij het onderwerp te houden?
Dat ik jullie buitenverband kerk er bij haal was naar aanleiding wat JIJ zelf zegt dat je geen voorstander van koopzondag bent.
Ik laat zien met voorbeelden dat je mogelijk geen voorstander bent ,maar dit via Ds Ophoff wel vrij gegeven is in jullie kerk! En dit zelf je ja woord hebt opgezegd en ondertekend.
Er zit weer een fout in je schrijven , want jullie kerk is niet buiten het verband. Dat is nl de NGK en jullie zijn het GKV. NGK staat niet in Smallingerland.
Had jij als ouderling moeten weten !!!

Daarnaast haal je zelf dingen er bij die niks met het onderwerp te maken hebt!

WMO ( jou powerbank van jullie bedrijf) word in dit stuk nergens omschreven.
Koopzondag word dan wel even aangehaald ,maar is niet het onderwerp van dit onderwerp.
Het gaat ook niet over dat ik dit moet accepteren , want daar hebben we nl ons ja woord op gegeven !

2-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Je komt zelf met gemeenschappelijke voorzieningen (bv De Lawei)
Ook gaat dat hier niet over bij dit onderwerp.
Zo haal en tip je meer dingen aan die niet over dit onderwerp gaat .

En moet uitgerekend jij tegen mij zeggen om bij het onderwerp te blijven?

De pot verwijst de ketel dat ie zwart ziet.

En wanneer zie je zelf es de vrachtwagen balken uit je oog voordat je de slinter uit een andermans oog ziet??

Het is al zeker laat als je iets schrijft of leest.
Kun je merken als ik je dit voor een 3de keer moet uitleggen en verwijzen waar iets staat!

2-6-2018
riemer uit Nij Beets

Kan het ook zo zijn Marco dat de burger heeft gekozen en dat de burger krijgt wat er gekozen is?
Dat negeer je in het geheel.
Ik begrijp heel goed dat burgers na het debacle Lawei en vele andere zaken het college hebben afgerekend op wat er was. En ik zie ook dat er in Smallingerland een goede WMO was.
En ik ben dan ook nog geen voorstander van de koopzondag omdat het economisch geen drol uitmaakt.
De hele coalitie in Smallingerland heeft niets maar dan ook niets te maken met een dominee die ooit eens iets heeft gezegd. Wil je een gesprek over de visie van die dominee ga dan in gesprek met de beste man zelf of met iemand die zijn kerk (de lokale kerk van hem) vertegenwoordigt. Het is hier totaal off-topic namelijk.

5-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Het goed lezen ga je nog steeds niet lukken he?
Maar wat wil je om 00:35 uur.
WMO , De Lawei , Koopzondag .....is niet vanuit het onderwerp dus alles wat jij aanhaalt is off-topic. En dat kun je na 4x verteld te hebben nog niet bevatten? Jij als HBO-er?
Ik negeer? Jij negeert het! Bij jou is het van begin aan weer ; '' ik zie , ik begrijp , ik dit , ik dat..enz ,maar dat is hier niet het onderwerp , dus laat ik dat maar rusten en ga daar niet op in.

Het gaat ook niet over wat een Ds gezegd heeft,want als je kunt lezen gaat het wat De Synode en jullie kerk hebben aangenomen en later jij als ouderling hebt ondertekent.
Dit geheel was door mij hier geschreven naar AANLEIDING wat jij schreef.

Goed lezen hoor voordat je je eigen fouten bij mij in de schoenen wilt schuiven.

En als je iets niet begrijpt raad ik jou es aan es te onderzoeken wat er nu inhoudelijk word geschreven ipv te vertrouwen op je eigen ik. Dat laat al vaak genoeg zien dat je fout zit.

5-6-2018
riemer uit Nij Beets

Hoppa, in deze draad:
marcoaxe uit Houtigehage | 09-05-18 | 14:44 (wie begint er over de Lawei én over de koopzondag?)
Daarna ga Marcoaxe volledig "los" over de koopzondag en over hoe slecht het allemaal is voor de medewerkers.
Ik schrijf dat het goed zou zijn voor de burgers als een aantal zaken (waaronder de WMO die érg goed geregeld is in Smallingerland) in stand zouden blijven én ik geef ook aan dat een koopzondag niet leidt tot meer omzet: de euro kun je maar één keer uitgeven.
Marcoaxe betrekt er dan, vanuit het niets, een (voor mij onbekende) predikant bij en begint over de kerk waar ik lid van ben.
De verbinding tussen de koopzondag in Smallingerland en de predikant zie ik niet. En ik denk dat de meeste lezers hier dat niet zien.
Het is weer een actie om af te leiden van het feit dat in Smallingerland de burgers een democratisch besluit hebben genomen dat er een andere coalitie moet zijn in de gemeente.
Dat is een gevolg van de democratie...

7-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Moeilijk dat lezen na 00:41 uur.
Want op 09-05-18 om 14:44 heb ik het over het nieuwe college met daarbij gelijk over schandaal en kiezersbedrog. Dat jij daar een woordje uithaalt en het betoog achterwege laat kan ik verder niks mee!
Ik ga volgens jou daarna los over koopzondag.
Als jij ook daarin goed leest komen anderen ineens uit het niets met andere onderwerpen.
Vreemd dat ik je daar niks over hoor!
Maar ik ga niet los.....ik reageer net als bij jou.
Want WMO en gemeenschappelijke voorzieningen , democratisch gevolg (wat ik volgens Riemer zou negeren) ( nu ik negeer niks , maar zeg tegen Riemer dat dit niet het onderwerp is!)

Het gaat hier over dat christelijke partijen zijn uitgesloten en niet over waar Riemer mee aan komt!

En uit het niet zou ik een dominee bij halen?
Lees Riemer LEES ;''NAAR AANLEIDING WAT JIJ SCHREEF''.

7-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Die Ds Ophoff niet bekent. Heeft heel wat teweeg gebracht in Kerkelijk GKV tot aan Synodebesluit aan toe.
Dat Synode besluit komt ook weer op tafel van jullie Kerkenraad. Maar omdat je verder niet leest.
Duidelijk dat je hem daardoor niet kent.

Volgens mij zie je zelf niet de verbindingen ,omdat je ze niet wil zien.
Vroeger wel geleerd en onderwezen hier in ,maar later met de rest van de meute mee gehobbelt.

7-6-2018
riemer uit Nij Beets

Kiezersbedrog? Er is domweg een college wat gekozen is. Je zult moeten accepteren dat dit de overheid is die boven je gesteld is.
Het is niet anders...

7-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Goed lezen wou ik al weer zeggen. Maar dat is voor dovenmansoren bestemd.

Al je goed opgelet had wist je dat God boven de overheid staat.

Maar het gaat niet of ik dit college moet accepteren ,maar dat je ziet dat het onderwerp is dat de christelijke partijen niet mee doen.
Dat moet jij nog accepteren dat het daarover gaat en niet over jou powerbank WMO.

8-6-2018
riemer uit Nij Beets

Ja, en? Wat is het probleem nu dat Marcoaxe?
Dat de christelijke partijen niet meedoen in B&W?
Sorry maar dat is domweg het gevolg van een democratisch proces wat we "verkiezingen" noemen.
En dan niet gaan janken dat de SGP niet meedoet, ondanks de mooie intenties van de partij, en dat de CU of CDA niet in de raad zit.
Het volk heeft gekozen immers?
Zo ging het bij Saul ook: het volk wilde een koning. Samuel waarschuwde tegen hun wens maar hij negeerde die wens niet: ze kregen een koning.
En zo heeft Smallingerland een B&W zonder christelijke partijen.
Zorgwekkend? Ja: de winkels gaan open op zondag en de sociale kant van Smallingerland staat onder druk.
Een ramp?
Ik geloof in een God die daar de mensen in wil zoeken.
Ik denk dat de christelijke kant van Smallingerland zich juist nu sterk kan profileren. Samen met de SP bijvoorbeeld.
En dan is het de vraag of dit B&W stand gaat houden.

11-6-2018
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Wat is mijn probleem Riemer?
Dat jij gewoon domweg niet leest.
Het gaat hier niet over democratisch proces.
Wie ''jankt'',volgens jou dat de SGP niet mee doet? Ik nl niet!

Het gaat er over dat de Christelijke partijen niet in het bestuur zitten.
En niet over jou powerbank WMO en ook niet over de gemeenschappelijke voorzieningen.
Gaat ook niet over dat ik het college moet accepteren.
En het gaat niet over wat christelijke kant nu wel of niet kan doen.
Het gaat niet over Saul of Samuel.

Man man man wat sleep je er wat bij waar het onderwerp NIET over gaat.

Hoe is jou lees vermogen na 23:00 uur?


11-6-2018
riemer uit Nij Beets

Toch maar weer de vraag: wat is nu het probleem dan?
De meeste reacties gaan over de koopzondag en zijn begint over kiezersbedrog etc.
(Ik ga daar niet over oordelen, ik ken de stukken niet over bv de Lawei)
Wat maakt dat je niet concreet tot een probleemstelling komt?
Kennelijk is er iets wat je dwars zit rondom deze coalitie (en je hebt het vaak over werken op zondag) maar: moet jij op zondag werken dan?
Of: ben jij verplicht om op zondag boodschappen te doen?
Hoe raakt het jou als de winkels open zijn op zondag?

11-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage


Wat is mijn probleem Riemer?
Dat jij gewoon domweg niet leest.
Het gaat hier niet over democratisch proces.
Wie ''jankt'',volgens jou dat de SGP niet mee doet? Ik nl niet!

Het gaat er over dat de Christelijke partijen niet in het bestuur zitten.
En niet over jou powerbank WMO en ook niet over de gemeenschappelijke voorzieningen.
Gaat ook niet over dat ik het college moet accepteren.
En het gaat niet over wat christelijke kant nu wel of niet kan doen.
Het gaat niet over Saul of Samuel.

Man man man wat sleep je er wat bij waar het onderwerp NIET over gaat.

Hoe is jou lees vermogen na 23:00 uur?



12-6-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan