Account
Logo
Zoeken
8.8 °C

Nieuwe opvanglocatie voor Oekraïners in Drachten

Publicatie: 2 januari 2023, 12.33 uur

Reacties

dre69 uit Drachten

Welkom!

2-1-2023
Kareltje uit Holwert

Drachten is nog lang niet vol, kan nog veel meer bij aan vluchtelingen en asielzoekers.

Like
2-1-2023
Lapfox uit Drachten

Hoeveel extra opvang locaties moeten er hier wel niet komen? Dit is dan volgens mij nummer 5 alweer. (AZC, Ringweg, Voormalige Rabobank gebouw, Fries Paardencentrum en nu dus deze!)

2-1-2023
datbenikhoor uit Drachten

Je bent er nog wat vergeten. Er zitten sowieso al 4 locaties van het COA, ringweg, azc a7, op de uitgang naast ISK en het Fries paardencentrum. De locaties rabobank en deze locatie zijn voor oekrainse.. heel Drachten zit er wel vol mee, elke uithoek zit nu wel een opvang centra voor veelal ondankbare mensen.

Like
2-1-2023
advertentie

Lapfox uit Drachten

Zoveel al joh? Wauw..

Like
5-1-2023
rom33 uit Surhuisterveen

Sinterklaas is vertrokken maar nog niet in Drachten.

2-1-2023
Jan-drachten uit Drachten

Meende dat Jan niet zoveel met asielzoekers te maken wou hebben

2-1-2023
Yakuza uit Rottevalle

Sorry zijn al genoeg mensen in Smallingerland die het moeilijk hebben.en moeilijk rond komen. Sneu voor die mensen maar is en word het niet meer tijd om daar wat aan tedoen? Voetselbank loopt over dieren voetselbank kan het ook maar amper hebben besteed daar wat meer geld aan.

2-1-2023
MisteryLeak uit Drachten

VoeTselbank kun je iid overheen lopen:).

Like
2-1-2023
O.P. Merker uit Boornbergum

Huh? En nu in het Nederlands..

Like
2-1-2023
SeatIbiza6J<3 uit Drachten

Sorry maar dit slaat toch nergens meer op. Alleen voor de subsidie zeker.

2-1-2023
Lapfox uit Drachten

Gok ik ook. Dit is dan al de vijfde locatie waar asielzoekers worden opgevangen.

Lijkt mij wel een keer genoeg om ze allemaal maar in Drachten te proppen.

Like
2-1-2023
Jewatte uit Drachten

Oekrainers zijn geen "asielzoekers".. maar lekker zo onnozel blijven doen over mensen die huis en haard mogelijk hebben verloren.
Ikke ikke ikke is weer belangrijker uiteraard.

Like
3-1-2023
denker uit Grou

Er zijn nog steeds reageerders die doof en blind zijn voor andermans leed Jewatte. Maar we kennen ze wel deze het is nooit goed mensen. En maar klagen met een dak boven je hoofd, een warm bed en genoeg in de koelkast.

Like
3-1-2023
advertentie

MijnOpinieVoorU uit Drachten

Ah, vd Burg heeft z'n gehorige partijgenoot weer even opgebeld begrijp ik. Wat fijn voor onze burgemeester dat hij verder toch geen enkele binding heeft met de regio/gemeente, dan kan het allemaal snel geregeld worden.

2-1-2023
Lorredraaier uit Buitenpost

Plaats ze in de lawei..

2-1-2023
petra1970 uit Drachten

Grappig, mocht je dit zelf nog lezen Lorredraaier. Plaats ZE in.....het zijn geen boeken voor een boekenkast, het zijn geen kippen in een kippehok. Het zijn mensen die toevallig in de oekraine zijn geboren en net als jij geen invloed hadden op waar hun wieg stond en net als jij een afkeer van oorlog hebben en mischien bang zijn hun kinderen door bommen te verliezen. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal in Drachten moeten wonen, maar denk wel na over het plaatsen van, dan zou ik jou ook wel willen plaatsen.

Like
5-1-2023
Frieskk uit Drachten

Misschien kunnen de wethouders en deze burgermeester hun vele vakantiehuizen en boten eens beschikbaar stellen.

Wanneer eens mensen helpen die elke dag naar de voedselbank moeten etc. Dat is dan weer geen humanitaire plicht.

Was dit ook niet dezelfde burgermeester die de regels overtrad ivm wachtgeld...

2-1-2023
PeterEnZout uit Drachten

🤑💰💰📈🧲💰


https://www.geenstijl.nl/5168463/eindejaarsquiz-maar-wat-is-het/

Like
2-1-2023
Morkie uit Drachten

Deze mensen hebben genoeg geleden ! Mooie locatie trouwens loop er geregeld met de hond langs ik kijk er naar uit om eens even een praatje met deze mensen aan te knopen . Welkom in Drachten !

2-1-2023
Huredurefiets uit Dokkum

Mooizo, misschien knappen de panden dan ook nog wat op! Tis geen gezicht al die leegstand in Drachten.

2-1-2023
eksteroog uit Eastermar

dat is een bonus van 150 mensen x 2500 euro en de regering betaald het gas en elektra en ziekenhuis is gratis

als het dan echt om Oekraïne gaat, oké dan
maar dat weet je nooit met deze regering

2-1-2023
frutsel uit Dokkum

Lekker toch, extra centjes voor de burgemeester. Jij zult er geen cent beter van worden. Wel heel veel minder.

Like
2-1-2023
petra1970 uit Drachten

Er zit geen 1 persoon uit de Oekraïne in een azc, alleen vluchtelingen buiten Europa: voor Crisisopvang
In onze gemeente heeft Hotel Van der Valk zich opgeworpen voor de opvang van vluchtelingen. Deze locatie is inmiddels klaar en in gebruik. Op deze locatie kunnen 30 worden opgevangen. hier is de crisisopvang voor zeer kwetsbare vluchtelingen. De opvang bij Van der Valk duurt tenminste tot juni.

Opvang in De Trijesprong
Aan de Ee in Drachten is er een opvanglocatie klaar voor gebruik, De Trijesprong stelt kosteloos woonruimte beschikbaar en heeft een opvangcapaciteit voor 15 personen.


In De Omloop worden nu 22 vluchtelingen opgevangen in 3 bedrijven. De opvang is nu vol.Sparck Technologies stelt de woningen kosteloos beschikbaar voor tenminste 2 jaar.
Opvang in Ichtus hûs
De opvang in het Ichtus hûs aan de Burmanialaan is klaar. Er is plek voor 40 vluchtelingen. De huur voor de locatie wordt tot opzegging steeds met 3 maanden verlengd.
Opvang in Hagewyk
Vluchtelingen die corona of andere besmettelijke ziekte hebben, worden in de besmetteijke periode opgevangen in Hagewyk. afgesproken met Zorggroep Alliade. De locatie is geschikt voor opvang van mensen in isolatie. Dat kan omdat er bijvoorbeeld veel aparte ruimtes op deze locatie zijn. hier is hulp van medische professionals. de locatie is er als er een corona-uitbraak van meer dan 15 personen in een andere opvanglocatie is. Er is plek voor 44 vluchtelingen.

2-1-2023
age uit Rottevalle

Als we die miljoenen die we hebben weggegooid aan vuurwerk nou hadden besteed aan hulp aan mensen die dat nodig hebben, zoals eigen volk, dat financieel niet rondkomt EN vluchtelingen...?

Ieder gelukkig nieuw jaar, let een beetje op elkaar en jezelf.

Doe es lief..

Vr. gr. respect

2-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

Oekraïne is met ruim 600.000 vierkante kilometer behoorlijk groot, ongeveer vijftien maal Nederland. Het Westen er van is volledig veilig.

2-1-2023
excellence uit Drachten

Ga daar dan lekker zelf wonen mafkees.

Like
2-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

@excellence; Geweldige inhoudelijke reactie, voorzien van weerlegging en zo goed onderbouwd ook…

Like
2-1-2023
age uit Rottevalle

Juistumus, u schrijft: 'maar het enige wat we in Drachten ontvangen aan 'vluchtelingen' zijn de economische misbruikers, die geen woord engels spreken, laat staan nederlands, donker getint, zeer agressief, mannelijk en vooral leeftijdscategorie 18-25'

Hoeveel van deze mensen heeft u waar en wanneer gezien, gesproken om te dit te kunnen beoordelen ?
En hoe kwam u tot uw oordeel ?

Zit u in één of andere opvangcommissie en/of keuringsdienst en heeft u hun papieren ingezien?


Vr. gr. respect

2-1-2023
excellence uit Drachten

Dat is nu net het hele probleem hier Age. Als er een asielzoeker over de schreef gaat dan zijn ze bij voorbaat allemaal slecht. Ze zouden het gesprek eens moeten aangaan. Dat zou een hoop helderheid verschaffen. Natuurlijk zitten er onder die asielzoekers ook veel mensen die hier komen uit economisch oogpunt. Deze zouden wat mij betreft best geweerd mogen worden, tenzij ze zelf in hun levensonderhoud en huisvesting kunnen voorzien. Helaas sluiten veel mensen de ogen voor de echte vluchtelingen die in hun eigen land hun leven niet zeker zijn. Gewoon omdat ze zijn wie ze zijn. Mensen die vervolgd worden om hun geloof of geaardheid bijvoorbeeld, terwijl ze niets fout doen. Wat dat betreft heeft de periode 1940-1945 ons niet veel geleerd. Toen kregen de Joden overal de schuld van en werden ze massaal vermoord alleen maar vanwege hun geloof. Alleen maar omdat ze Jood waren. Wat deden ze verkeerd? Meestal waren het gewoon hardwerkende en gezagsgetrouwe burgers. Stel je nou toch eens voor dat Friezen vervolgd zouden worden, simpelweg omdat ze Fries zijn. Ik ben benieuwd welke reacties dat zou geven. Zeker als er een rasechte Fries met crimineel gedrag tussen zou zitten. (En die zijn er genoeg)

Like
2-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

Er zijn tóch nog mensen met hun kop in het zand…

Like
2-1-2023
excellence uit Drachten

En nog veel meer mensen heel erg dom

Like
2-1-2023
Kareltje uit Holwert

Hadewijch 😂😂

Like
2-1-2023
excellence uit Drachten

Ach, meneer heeft geen fatsoenlijk weerwoord en dus grijpt hij uit onmacht maar naar beledigen. Lekker blèren vanuit de anonimiteit. Flinke vent hoor.

Like
2-1-2023
Kareltje uit Holwert

U bent de gen die diverse reageerders voor dom en mafkees uitmaakt en dan roept dat iemand geen fatsoenlijk weerwoord heeft.

Like
2-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

@ excellence; ik citeer je even m.b.t. "belediging" en "gebrek aan weerwoord" "Ga daar dan lekker zelf wonen mafkees." Van mij kant geen onmacht hoor, van de jouwe klaarblijkelijk wel. Oef…over door de mand vallen gesproken…

Like
3-1-2023
excellence uit Drachten

Zo zie je maar… ook mij is niets menselijks vreemd. Doorgaans reageer ik behoorlijk ordentelijk en respecteer ik ieders mening. Waar ik echt niet tegen kan, is het eeuwige gezeur zonder enige onderbouwing. Mensen die zichzelf voorop stellen zonder enige aandacht voor anderen te hebben. En ja, hier schoot ik even uit mijn slof en dat was zeker niet netjes. Excuses daarvoor.

Like
3-1-2023
Juistumus uit Drachten

Ik geef normale wijze geen weerwoord aan lui die niet verder kijken dan hun boerengat rottevalle, maar ach Age ik begrijp dat u op leeftijd bent dus ik probeer het nog toch maar eens.

Ik zal het simpeler stellen, komt u wel eens in de drait, de folgeren, de wiken, de trisken? Of parkeert u netjes de auto bij de hema in het centrum en gaat u vervolgens te voet door het centrum..

Tja.. Dan zie je ook enkel het gedeelte van drachten wat je wil zien he.

Woon maar eens in Drachten voor minstens een paar jaar en je zult zien wat voor een kansen parels er hier rond dwalen.

Maar vooral die paardenklep ophouden age, als dat u blij maakt, vooral doen!

Like
3-1-2023
advertentie

zakhooi uit Houtigehage

Dat dus

Like
3-1-2023
Kareltje uit Holwert

Wat weer veel vragen Age, nu u weer terug bent kunt u ms ook de vragen van vorig jaar , diverse malen gesteld door Datbinik beantwoorden.

2-1-2023
Dat bin ik uit Eanjum

Tsja..

Like
2-1-2023
apeboom uit Oudega

juistumus heeft HELEMAAL gelijk en age is waarschijnlijk nog nooit buiten rottevalle geweest..

2-1-2023
Viezeasbak uit Gorredijk

Het is dat ze christelijk ben blank zijn

2-1-2023
machopluis uit Drachten

Nice! Goed bezig, gemeente met ballen.

2-1-2023
age uit Rottevalle

Laatste maar weer, want dit Jip en Janneke, Kareltje niveau kan en wil nooit bereiken.

Mag iK maak even een zijsprongetje maken?
Dank u!

Net op het journaal een arts, die de hand van een elfjarig jongetje had geamputeerd, die geraakt was door vuurwerk, terwijl buiten werd geknald.
Zij twitterde: 'Waar zijn in dit land eigenlijk mee bezig?'

Terug, naar het onderwerp.

Misschien kan Juistimus, dat aan de vluchtelingen die in Drachten worden opgevangen en die hij kent uitleggen?

Waar zijn we in dit land (voor meer dan 100 miljoen vuurwerk kopen en weggooien) mee bezig, terwijl er in andere landen huizen, gebouwen en mensen worden plat gebombadeerd ?

vr. gr. respect

pst


Landen als Syrie en Afghanistan worden door sommigen hier graag 'achterlijke woestijnlanden' genoemd.

Hoe zou het buitenland naar ons kijken?

2-1-2023
henkie04 uit De Westereen

Ze hebben age ook weer vrij gelaten van zijn verplichte opname . En ja hoor daar was ie weer met hetzelfde verhaaltje van altijd . En vooral het vermelden van buitenlanders hoort daarbij . Kom er maar in age , met hetzelfde verhaaltje jullie hoeven mij niet te lezen blablabla .Zielig figuur ben je en anders niks , is mijn mening en denk van velen .

Like
3-1-2023
Dat bin ik uit Eanjum

Age jonge, sterkte!!
De drank fan âldjiersjûne hat no dan blyklik dochs nog jo lêste hersencellen ferwoest! 🍻

Like
3-1-2023
denker uit Grou

Ha ,daar zijn de gasten weer met het Age syndroom. En ook Hadewijch word gemist zie ik ,fijn maar ook zorgelijk. O ja het item,ik persoonlijk hoop dat we nog veel meer ruimte maken voor vluchtelingen van welke aard of kleur. Gezellig toch, ik heb regelmatig contact met onze buren uit Oekraïne . Fijne mensen .Ook praat ik graag met mensen uit de Afrikaanse landen, mooie maar ook vaak trieste verhalen krijg je dan te horen. En natuurlijk zitten er ook wel een paar klootzakken tussen. Maar die kom je ook wel tegen zonder dat ze uit Afrika of Oekraïne komen. Dus zeg ik niet zo moeilijk ,leven en laten leven. O ja ik geloof ook ( ben niet kerks) dat je toch ooit een keer ter verantwoording zal worden geroepen. De eeuwige onwrikbare wet van karma blijft niet uit.

Like
3-1-2023
PeterEnZout uit Drachten

😂 🤣 Wat een lul verhaal 🤪

Like
3-1-2023
Kareltje uit Holwert

En denker luister jij ook naar de schrijnende verhalen van de Nederlanders ?

Like
3-1-2023
denker uit Grou

Jazeker, ik heb een luisterend oor voor ieder.Het grote verschil met de verhalen van de Nederlanders en Friezen is,dat ze niet over oorlog gaan. Maar vaak over ike ike ike. En PeterEn Zout van u had liever een linkje gehad dat past u beter.💋💋

Like
3-1-2023
Kareltje uit Holwert

🥱🥱🥱🥱🥱

2-1-2023
excellence uit Drachten

Wat is het lastig hè? Inhoudelijk reageren, of gewoon niet reageren wanneer u geen weerwoord hebt. Nee, dan maar een paar domme emoticons. Knap hoor.

Like
2-1-2023
PeterEnZout uit Drachten

Op alle officiële websites (CBS) en ook grote dagbladen staat geschreven dat Nederland dit jaar op 1 oktober 318.000 immigranten rijker was. Daarvan kwamen er 95.000 uit Oekraïne. Gemiddeld 1000 per week? Dan zouden op 1 oktober nog geen 40.000 nieuwelingen zijn ingeschreven...

https://www.geenstijl.nl/5168544/jaja-rijkspagina-asielinstroom-2023-is-live/

Like
2-1-2023
nosaofnet uit Lutjegast

Wolkom

2-1-2023
Kareltje uit Holwert

Hadewijch, welkom terug heb je gemist 😍

2-1-2023
stormrots uit Drachten

Gemeente smallingerland past dezelfde tactiek toe als op de burmanialaan nr100 : eerst komen er zogenaamd ukrainers in om vervolgens er afrikaanse jonge mannen te plaatsen met als gevolg elk weekend vechtpartijen en allemaal ander overlast. Success buurtbewoners! Ik zou de brief die jullie krijgen met een grote korrel zout nemen.

3-1-2023
advertentie

midas76 uit Drachten-Azeven

De meeste oekrainers willen ook weer terug, de afrikaantjes komen hier voor alle gratis spulletjes

Like
3-1-2023
PeterEnZout uit Drachten

Opvallend dat de huidige vluchtelingen (uit #Ukraine️ ) vrijwel allemaal vrouwen met kinderen zijn. De mannen blijven achter om te strijden voor hun vrijheid (wat dat dan ook is). Uit andere ("") landen is dat precies omgekeerd. De mensen die vluchten uit hun door Putin kapot gebombardeerde huizen in Syrië zullen -bij uitzondering- vrijwel nooit iets nuttigs gaan doen in Nederland. Er vluchten nu erg veel uitgezette Syriërs uit Libanon. Daar zijn er een kleine 2 miljoen van neergestreken en Libanon heeft al genoeg problemen zonder vluchtelingen, dus weg er mee. Zag van één van die vluchtelingen welke route hij heeft gevolgd. Dit deed hij vanaf de cruise boot in Velsen. Compleet met filmpjes. Hoezo geen reclame voor het doen afreizen van de andere 2 miljoen naar NL ?

Like
3-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

Speciaal voor @excellence herhaal ik mijn reply, in de hoop en verwachting dat hij nu wel inhoudelijk kan reageren, of niet, als hij zonder weerwoord, c.q. argumentatie zit.
"Oekraïne is met ruim 600.000 vierkante kilometer behoorlijk groot, ongeveer vijftien maal Nederland. Het Westen er van is volledig veilig."

3-1-2023
stormrots uit Drachten

En het westen staat vol met woningen die onbewoond zijn? Of moeten deze vluchtelingen in de winter in de weilanden gestald worden?

Like
3-1-2023
Dat bin ik uit Eanjum

? Sit se der sa oanklauwd? Ha se der net in dykstra draaisma? Wat in argument.

Like
3-1-2023
excellence uit Drachten

Het westen van Oekraïne bestaat voornamelijk uit grote graanvelden die zeer belangrijk zijn voor de voedselvoorziening wereldwijd. Daar kunnen niet zomaar duizenden mensen gehuisvest worden want die voorzieningen zijn er helemaal niet. Ook uw opmerking dat dit deel volledig veilig zou zijn klopt niet. Ook hier heeft Rusland bommen laten vallen. Zelfs zeer dicht tegen de grens met Polen, waardoor zelfs dat land aan de grens extra maatregelen heeft genomen. U roept het zo gemakkelijk, maar hoe zou u de opvang daar dan willen realiseren? Allemaal maar in een tentje op het platteland zonder enige voorzieningen? Er is gewoon geen pasklare oplossing en zonder hulp vanuit Europa (ook Nederland) zou de humanitaire ramp alleen maar groter worden. En neem van mij aan dat een dergelijke situatie ook gevolgen heeft voor ons. En nu vraag ik u het volgende; Het is duidelijk dat er Oekraïnes vluchtelingen naar Drachten komen. Wat denkt u, zou het voor u daardoor een boterham minder worden? Bezorgen ze u enige overlast? Kunt u daardoor niet meer naar de bioscoop of gezellig uit eten? Vertel eens, waar heeft u last van?

Like
3-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

De vragen zijn makkelijk te beantwoorden, maar niet zo relevant, het gaat namelijk ook niet om mij persoonlijk. Oekraïners bezorgen ons, in tegenstelling tot andere "vluchtelingengroepen" voor alsnog weinig tot geen overlast; aan financiële middelen ontbreekt het heb niet, ook gezien hun wagenpark. Verder; als ze hier binnen relatieve korte tijd grote AZC's uit de grond kunnen stampen, dan kan dat dáár ook… Verder gaan er ook bákken met geld heen, dit jaar zelfs 2,5 MILJARD van ONS belastinggeld, dus dat kan het probleem ook niet zijn…of is dat alleen bestemd voor de continuering van de oorlog? En er zijn ongetwijfeld wel degelijk pasklare oplossingen te bedenken, maar dan moet men dat wél WILLEN, geld ook voor een einde maken aan het conflict. Want feit is; NOOIT hoorde men Biden, of wie dan ook van zijn NAVO-slaafjes, een oproep doen om over vrede te onderhandelen, of zelfs maar over een wapenstilstand! Dit terwijl de stopzetting van het conflict dé prioriteit voor iedereen zou moeten zijn.

Like
3-1-2023
excellence uit Drachten

Ik zou willen dat u iets beter na gedacht had. U noemt de NAVO slaafjes van Biden. Dan heeft u echt niet begrepen waar de NAVO voor staat. Zonder NAVO zou meneer Poetin zich mogelijk onoverwinnelijk hebben gewaand. Een aanval op een NAVO land zou de ondergang van Rusland betekenen. En wie weet wat die Russische kat voor rare sprongen zou maken als hij in het nauw kwam. Dan is er een kans dat ook u en ik niet meer in alle rust kunnen leven. U heeft het ook over onderhandelen over vrede. Maar zolang meneer Poetin dat niet wil dan gaat dat niet. En daar heeft meteen Biden noch de NAVO geen invloed op.

Like
3-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

Een aanval van een NAVO-land op Rusland is ook einde oefening. En als je je eens op de hoogte van de feiten zou stellen dan weet je dat de Navo-hordes geen enkele toenadering gezocht hebben, wat zou leiden tot de onderhandelingstafel. Daar worden conflicten beëindigd. Verder; Poetin is niet dé havik waarvoor veel westerse media hem aanzien. Er zijn namelijk nog veel radicalere nationalisten te vinden binnen het Kremlin. Deze nationalisten pushen Poetin dan ook continu om bijvoorbeeld harder in te grijpen in Oekraïne. Als het aan hen ligt, gaat het Russische leger nog veel harder te werk in Oekraïne. Tevens, en dat wordt door velen niet gezien; berichtgeving in de westerse media over Rusland-Oekraïne is geen journalistiek, het is pure propaganda! Het hele punt is dat de westerse media grotendeels vergeten dat de kern van Ruslands agenda niet draait om territoriale verovering – hoe belangrijk Oekraïne ook is voor de Russische belangen – maar om uitbreiding van de NAVO. En dat is niet veranderd.

Like
3-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

De Verenigde Staten zijn al jaren geleden begonnen met het voorbereiden van een oorlog tegen Rusland door gebruik te maken van de Oekraïne. Zij zijn uit op de vernietiging van Rusland in zijn huidige vorm. Het leiderschap van Rusland, Poetin, moet vervangen worden (regime change) omdat Rusland niet meewerkt aan de Westerse Nieuwe Wereld Orde. In 2014 werd door het Westen, onder leiding van Verenigde Staten, de democratisch gekozen regering van de Oekraïne verwijderd. Dit gebeurde middels een staatsgreep, bekend als de kleurenrevolutie Euro Maidan. Hierna werd een door de VS gecontroleerde regering geïnstalleerd. Vanaf dat moment heeft het Westen Oekraïne van alles beloofd, en heeft het Westen Rusland eindeloos geprovoceerd .De laatste jaren leek het er steeds meer op dat Oekraïne lid zou gaan worden van de NAVO. Maar Rusland wil geen NAVO-land aan zijn grens, wat is daar mis mee? Zou de VS toestaan dat Mexico of Canada door Rusland zwaar bewapend? Natuurlijk niet. Nog gekker werd het toen Zelensky op de Veiligheidsconferentie in München in 2022 suggereerde dat Oekraïne moest overwegen een kernwapenprogramma te starten. Er werden ook militaire trainingsmissies opgestart, wapens geleverd.

Like
4-1-2023
PeterEnZout uit Drachten

Och och weer zo'n wappie complot verhaal.... Sterkte 😔🤪

Like
4-1-2023
PeterEnZout uit Drachten

Deze oorlog was de beslissing van slechts één persoon: Vladimir Poetin.

https://www.groene.nl/artikel/was-de-oorlog-te-vermijden

Like
4-1-2023
excellence uit Drachten

Een zeer verhelderend artikel, PeperEnZout. Dank voor het delen. Het is alleen zo jammer dat vele reageerders hier begrijpend lezen niet onder de knie hebben.

Like
4-1-2023
denker uit Grou

Fake news jongens of niet,toch??😂😂😂

Like
4-1-2023
Jewatte uit Drachten

Het is in ieder geval duidelijk dat Drachsterrijder meer van de incomplete verhalen is dan van eigenlijk feiten..
Waarschijnlijk door een overdaad van een bepaalde substantie vergeten dat "de oorlog" al sinds 2014 gaande is en vorig jaar is geescaleerd naar het huidige scenario (en dus niet sinds 2022 opeens).

Prima Artikel trouwens PeterEnZout, goed voor drachsterrijder om eens goed te lezen.

Like
4-1-2023
Drachtsterrijder uit Drachten

Het artikel is op zich goed, maar er zijn tal van nuances op aan te brengen. Maar aangezien we dan behoorlijk van het onderwerp afdwalen, laat ik het hier voorlopig bij. Ik ben mij er overigens terdege van bewust dat dat het conflict al sinds 2014 gaande is; De Verenigde Staten zijn al jaren geleden begonnen met het voorbereiden van een oorlog tegen Rusland door gebruik te maken van Oekraïne. Zij zijn uit op de vernietiging van Rusland in zijn huidige vorm. Het leiderschap van Rusland, Poetin, moet vervangen worden (regime change) omdat Rusland niet meewerkt aan de Westerse Nieuwe Wereld Orde. In 2014 werd door het Westen, onder leiding van Verenigde Staten, de democratisch gekozen regering van Oekraïne verwijderd. Dit gebeurde middels een staatsgreep, bekend als de kleurenrevolutie Euro Maidan. Hierna werd een door de VS gecontroleerde regering geïnstalleerd. Vanaf dat moment heeft het Westen Oekraïne van alles beloofd, en heeft het Westen Rusland eindeloos geprovoceerd. De laatste jaren leek het er steeds meer op dat Oekraïne lid zou gaan worden van de NAVO. Maar Rusland wil geen NAVO-land aan zijn grens, wat is daar mis mee? Zou de VS toestaan dat Mexico of Canada door Rusland zwaar bewapend? Natuurlijk niet. Nog gekker werd het toen Zelensky op de Veiligheidsconferentie in München in 2022 suggereerde dat Oekraïne moest overwegen een kernwapenprogramma te starten. Er werden ook militaire trainingsmissies opgestart, wapens geleverd.

Like
4-1-2023
Ut &thûs uit Drachten

Zolang het een verdienmodel is! Blijft het zo alleen maar doorgaan.
Het hele beleid van asiel is verrot.
Meer als 5 milj Afrikanen staan te popelen om naar het rijke westen te komen. Deze mensen kunnen er niets aan doen, maar de overheden wel!

3-1-2023
cheese uit Ureterp

Lijkt mij een prima idee. Hopelijk is het voor korte duur en hoepelt poetin snel op!

3-1-2023
gforce uit Drachten

Misschien moet de burgemeester eerst de bewoners even vragen naar hun mening. De volgende verkiezing gaat met huidige regering afrekenen.

3-1-2023
Dat bin ik uit Eanjum

Dat moast ik nog mar sjen..!

degene die no Nederlân omsjippe hellet en de gehiele befolking bedonderd en kear op kear teleursteld is namlik ek degene die se gretig binnen hellet, Nl.status jouwt en dêrmei stemrjocht.
2X riide wêr dat import-folk op stimme sil..

Like
3-1-2023
advertentie

Jewatte uit Drachten

Denk je dat nou echt Gforce? Omdat een clubje wappies (~10 - 15% van de stemmers) zich mogelijkwijs tegen de regering keert?
Lekker blijven dromen, de realiteit is echter wat anders dan je fantasieën.

Like
4-1-2023
pd0oyf uit Drachten

En er is nog wel een mooie plek op de Eikesingel het voormalig gebouw "De Stijl" tegenover de tennisbaan.
En straks het oude gebouw van Gomarus ook aan de eikesingel.

4-1-2023
Kareltje uit Holwert

Wel grappig van Exellence (H), iedereen veroordelen die veroordeelt en vervolgens zelf de Friezen uitmaken voor dom en mafkees, dat komt zeer Excellent en intelligent over.

4-1-2023
excellence uit Drachten

Speciaal voor Kareltje zal ik een eerdere reactie nog maar eens herhalen. Eerder schreef ik: “ Zo zie je maar… ook mij is niets menselijks vreemd. Doorgaans reageer ik behoorlijk ordentelijk en respecteer ik ieders mening. Waar ik echt niet tegen kan, is het eeuwige gezeur zonder enige onderbouwing. Mensen die zichzelf voorop stellen zonder enige aandacht voor anderen te hebben. En ja, hier schoot ik even uit mijn slof en dat was zeker niet netjes. Excuses daarvoor”.

Ik vraag me werkelijk af waarom u dit nog eens aanhaalt. Is dat om iemand te kakken te zetten? Als dat de bedoeling is, dan kan ik u zeggen dat het mij niets doet. Het zegt meer over u dan over mij.

Like
4-1-2023
Kareltje uit Holwert

Als het u niets doet waarom reageert u dan? en begint u iedereen die een weerwoord heeft te pas en te onpas uit te maken voor dom en mafkees? u vraagt om een weerwoord en dat doe ik nu ook, zo wat is het probleem?

Like
4-1-2023
excellence uit Drachten

Te pas en te onpas? En waar heb ik Friezen in het algemeen ‘dom’ genoemd?

Like
4-1-2023
Kareltje uit Holwert

Een aantal passages uit uw berichten: (vele reageerders hier begrijpend lezen niet onder de knie hebben) (Ga daar dan lekker zelf wonen mafkees) (een rasechte Fries met crimineel gedrag tussen zou zitten. (En die zijn er genoeg) (En nog veel meer mensen heel erg dom) en idd u heeft het woord in combi met een Fries niet genoemd, maar goed het algemeen woord gebruik is nu niet echt heel beschaafd, en ja ik heb zo ook mijn uitspattingen, maar beweer dan ook niet dat ik beter ben dan de gemiddelde reageerder.

Like
4-1-2023
excellence uit Drachten

U geeft zelf het antwoord al. Fijne avond verder.

Like
4-1-2023
Morkie uit Drachten

Prima idee 'pd0oyf ' er zijn zoveel oude gebouwen die leegstaan in Drachten en heel goed kunnen fungeren als opvang van vluchtelingen en migranten . Laten we ook de namen van de straten en/of gebouwen beetje daar aan aanpassen zoals bijvoorbeeld Oekrainewille , Migranten in Stijl gebouw .

4-1-2023
Hoestno? uit Drachten

"Iedereen weet t weer beter".....

9-1-2023
Gw uit Drachten

Dit zegt niets natuurlijk over alle Oekrainers, maar onlangs geleden hoorde ik twee vrouwen in het Oekrains praten (toevallig ken ik russisch/oekrains) en die ene instrueerde de andere waar zij een brief moet sturen en wat zij moet doen om hier nog meer geld te krijgen...... De Nederlanders zijn voor de Oekrainers en andere mensen die van de plekken komen, waar het levensstandaard 180 grad anders is, weerloze schapjes voor de wolven...... Het doet me zeer want ik moet met mijn geld al die mensen betalen - de overheid heeft geen eigen geld- het is ons geld en niemand interessert zich of we iets over hebben.

zondag 9 juli
petra1970 uit Drachten

Je zoekt nog een bericht van 2 januari op, om dit nog maar een keer te delen? Ik werk met Nederlanders in de wijken waar het gemiddelde loon niet heel hoog is, het is hier niet anders hoor. En tenslotte als je ergens recht op hebt moet je het niet laten liggen want iedereen heeft het nu zeker nodig.

Like
zondag 9 juli
Juistumus uit Drachten

Misselijke economische vluchtelingen goed praten. Top bezig petra, je bent de typische verdoemenis van ons land. Te achterlijk om te beseffen hoe je de rest van de bevolking de grond in drukt.

Like
vrijdag 25 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Exact! Typisch een groen-linkse Nederlandse met een"weg-met-ons" mentaliteit! Kotsmisselijk word ik van dat soort deuggleuven!

Like
vrijdag 25 augustus
petra1970 uit Drachten

beste juistumus en drachtserrijder, ik denk dat ik al wat meer ellende en ziekte etc als jullie heb meegemaakt waarschijnlijk, maar ik ben een gelukkige fries en heb niet zoveel imposante woorden nodig. Willen jullie een keer bij mij koffie drinken ( met gebak) of wordt het dan te echt? ( misschien vallen we allemaal wel wat mee) goed weekend!

Like
vrijdag 25 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Dat kan jij niet bepalen juffie. Ik heb gezegd wat ik van jou vind, en koffie drinken doe ik wel bij gelijkgestemden.

Like
zaterdag 26 augustus
petra1970 uit Drachten

dat zeg je goed, vooral geen ander geluid willen horen in je eigen bubbel leven, echt goed van je! Ik hoop dat je begrijpt dat ik dus wel wil luisteren naar een andere mening. koffie was daarbij niet verplicht. dit juffie is wel bereid om in om naar jou te luisteren, maar dat is teveel voor je. goed weekend!

Like
zaterdag 26 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Ik heb genoeg "andere geluiden"zoals die van jou gehoord, deugmensje. Ik heb derhalve geen énkele behoefte aan meer nonsens en zweverig gezemel van jou, of van wie dan ook.Verder leef ik niet in een "bubbel", maar sta midden in de maatschappij, en die is mede door toedoen van jouw "vluchtende" vriendjes niet zo fraai.

Like
zondag 27 augustus
petra1970 uit Drachten

we leven denken allebei op dezelfde aarde, maar de slechte ervaringen die heb ik met echte friezen gehad. ik kan er boek over schrijven. maar friezen sizze, mast net sa zeure, komt goeeet, net eamelje foar de koffie.zeker net elke fries, krekt as myn vluchtende vriendjes die nu voor jou aan het werk zijn. jij kent allee slimme, behulpzame, niet criminele friezen?

Like
zondag 27 augustus
advertentie

Drachtsterrijder uit Drachten

Ik heb het nooit over ons friezen gehad, dat jij louter slechte ervaringen met echte friezen hebt gehad, zal dan wel aan jou moeten liggen, en gá er maar eens een boek over schrijven, fantast! Als dat trouwens dan het geval is; wat doe je dan hier nog? Ik zeg alleen dat jouw "vluchtende vriendjes"zich op grote schaal schuldig maken aan criminele activiteiten. Dat jij dat als "werk"beschouwd, zegt iets over jou.Maar ben je nou klaar met je "weg met ons" geleuter, deuggleuf?

Like
maandag 28 augustus
petra1970 uit Drachten

Aangezien nogal imposante woorden en kwetsende opmerkingen nodig heb, denk ik inderdaad dat we niet tot een zinvol gesprek kunnen komen. je bent nogal snel op je teentjes getrapt en duld geen andere mening. dus ben je in ieder geval geen haar beter dan die vluchtende vriendjes van mij

Like
maandag 28 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Dus je geeft toe dat die"nogal snel op hun teentjes getrapt zijn en geen andere mening dulden"?Dat was al ruimschoots bekend; het is tuig! De aanname dat dat bij is ook het geval zou zijn is door jou volledig uit de lucht gegrepen. Nu mag je opzouten met je anti-Fries/Nederlandse geleuter, deuggleuf!

Like
dinsdag 29 augustus
petra1970 uit Drachten

ik ken ook zeker 2 vluchtende vriendjes die het minder tactvol oppakken in Nederland. Ik ben niet kleurenblind. En een gepaste straf zal ik helemaal goed vinden. Ik ken wat meer frieze crimineeltjes. maar hoeveel je kent is maar net waar je woont, waar je in je vrije tijd bent en je vrienden zijn etc. opzouten naar? als ik hier opzout, woon ik straks per ongeluk nog naast je! Dus waar zou ik niet naar toe moeten opzouten? voordat jou stress door het dak schiet...?

Like
dinsdag 29 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Ik héb helemaal geen stress, onnozele deuggleuf! Verder; natuurlijk zijn er Nederlandse, en zelfs BLANKE criminelen..dezen blijven in het uitvoeren van delicten ruimschoots achter bij dat TUIG waar jij zo dol op bent. Om het "oprotten" duidelijk te maken, want het blijkt dat jij niet zo snugger bent; dat was niet letterlijk bedoeld..alhoewel; er zijn in het westen van het land héle allochtone enclaves waar jij je misschien best wel thuis zou voelen als deugvrouwtje..beter dan in het mooie Friesland. Als dat te ver is zou ik Ter Apel adviseren; zit BOMVOL allochtoon tuig.

Like
dinsdag 29 augustus
petra1970 uit Drachten

jij hebt er wel heel veel problemen mee als een vrouw een mening heeft! nogmaals je moet je woorden erg veel onderstrepen met interessante woorden! onnozole, deugleug, crimelen, ruimschoots, tuig, oprotten, deugvrouwtje bomvol.. heb je altijd zoveel nodig om je mening kenbaar te maken? laten we het op houden dat ik simpel ben en dat ik gewoon van redelijke onderbouwde feiten hou. en wat jij er allemaal nodig hebt om je mening kracht bij te zetten is opvallend en bijna grappig

Like
dinsdag 29 augustus
Juistumus uit Drachten

Petra die denkt dat blanke criminelen een vergelijking waard is met gekleurde criminelen is toch wel pure comedie om te lezen.
Je hebt volkomen gelijk petra, je bent hardstikke simpel.
We verdoen onze tijd door met u te communiceren.

Like
dinsdag 29 augustus
petra1970 uit Drachten

vind ik ook dat je je tijd aan mij verdoet, want ik ben jantje modaal qua iq en heb iets meer onderwijs gehad maar dat kan ook zijn dat ik er wat langer overdoe. Ik zelf denk dat ik mogelijk nuttige informatie tot mij neem maar ja, als je niet met feiten en data om kunt gaan, heb je niks aan mij.

Like
dinsdag 29 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Ik heb er enkel probleem met vrouwen die een mening hebben, deuggleuf!En de woorden die jij opnoemt zijn gebruikelijk in de Nederlandse taal, en nee, ik heb normaliter weinig woorden nodig om mijn mening en punt te maken; alleen voor slechte verstaanders, zoals jij, zijn soms wat meer nodig!Ik geloof dat ik inmiddels mijn mening voor wat betreft wat ik van jou en je mening vind wel duidelijk gemaakt. Tot slot geloof ik ook dat je inderdaad, zoals Juistumus al stelde, vrij simpel bent..en ik begrijp niet wat jij met "omgaan met data en cijfers" bedoelt, want dezen geven namelijk onomstotelijk aan dat jouw "vluchtende" vriendjes zich op grote schaal wel degelijk bezighouden met allerlei criminele, dan wel ongewenste activiteiten. Zie in deze "opsporing verzocht" eens, of lees een goede krant. De autochtone bewoners van bijvoorbeeld Ter Apel hebben ook interessante feiten te vertellen..
Tot slot nog één punt; we hebben inderdaad NIKS aan jou..Bye!

Like
woensdag 30 augustus
petra1970 uit Drachten

jou manier van communiceren is inderdaad in jou bubbel normaal. als jij voor vakantie ( alleen voor vakantie want je blijft vast hier wonen) zul je zien dat jou mening en manier van communiceren met jou mensen normaal is, maar daar buiten toch anders tegen aan wordt gekeken. Je weet niet eens wie ik ben en wat ik doe en heb gestuurd, maar dat boeit jou vast niet, gelukkig maar, na de basisschool heb ik nog wel wat bijgeleerd, maar daar heb jij toch niks mee. kwel je zelf niet met wat je mist, lekker daar blijven en niet je nek uitsteken

Like
woensdag 30 augustus
excellence uit Drachten

Wauw, wat een discussie. Kunnen jullie niet het er gewoon over eens zijn dat jullie het niet eens worden samen en de discussie sluiten?

woensdag 30 augustus
petra1970 uit Drachten

Ik had al een uitnodiging gedaan om fysiek met koffie
( betaald door mij) eens uit te wisselen. Ik leer graag en wil mijn ervaringen en onderzoek wel delen. Maar anoniem reageren is voor sommige mensen alleen weg gelegd. Mijn aanbod blijft staan.

Like
donderdag 31 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

Ik heb al meerdere malen duidelijk aangegeven NIETS met deze deuggleuf te maken willen hebben..IK wil niet wéten wie ze is; wát ze doet, wát ze doet, en aan welke waandenkbeelden ze lijdt. Om de discussie te beëindigen; want ik ben er ook wel klaar mee, zomaar een berichtje uit de media vanmorgen wat precies mijn punt illustreert.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/698536092/aanpak-overlast-oekraiense-vluchtelingen-onvoldoende-grote-impact-op-veiligheid

Like
donderdag 31 augustus
Drachtsterrijder uit Drachten

De 2e keer "wát ze doet" moet zijn "wat ze is"

Like
donderdag 31 augustus

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan