Trajectcontrole N381 goed voor ruim helft van alle Friese boetes
Publicatie: 14 juni 2022, 12.17 uur
Reacties
Ordinaire belastingheffing, in 90% van de gevallen niets met veiligheid te maken. En als je aangeeft waar handhaving wenselijk is vanwege gevaarzetting gaan ze na lang aandringen eens 10 minuten met de lasergun staan. Via de navigatie en flitsmeister weet het OM precies waar, wanneer te staan voor maximale efficiency, lekker harken in de 60km zone.
Als ieder zich aan de snelheid limiet houdt is er ook niks te "harken"
Dit ligt niet aan het om maar alleen aan de rijders.
Max snelheid word niet alleen ingesteld voor veiligheid maar in veel gevallen ook om de geluidsoverlast voor omwonenden te beperken .
Weinterper schar , klein Groningen, Petersburg
100 is te langzaam, se kinne better dy ald lyken fan de dyk helje dan kiwwe tenminste trochtraapje!
Klopt, na jubbegea weer lekker het gas erop ;-)
"Dus 50% van de boetes zijn met een drogreden uitgeschreven, waarschijnlijk net een paar km te hard door de traject controle."
Drogreden? Weet je wel wat een drogreden is?
Laat me je helpen: een drogreden is een 'aannemelijk, doch vals argument'.
Dit heeft sowieso niks met argumenteren te maken, maar leuk geprobeerd om je mening wat cachet te geven met de term 'drogreden'.
Doch, laten we je terminologie even aanhouden, alsof 'drogreden' 'om valse redenen' zou betekenen: als ze de snelheidslimiet, daarbij rekening houdende met de 'flitsmarge', overtreden hebben, is de boete dus terecht uitgeschreven, dus hebben we niet te maken met een 'drogreden'.
Sodeju hey !!
Doordat het gaspedaal door menig rechtervoet ietsjes harder wordt ingetrapt dan toegestaan .... Halleluja !
2021: Friesland 109.000 x € ???? is een héééleboel euries !
Daar bovenop:
BVNL: 30 km te hard wat neerkomt op een boete van € 302,--) 80.000 x € 302,-- = € 24.160.000,--
Wat menig autorijder het CJIB allemaal gunt. Daar bescheuren ze zich inwendig met alleen dat 'ietsjes te hard' al. En dan gaat het nog niet eens over veel andere zaken die ook door het CJIB geïnd worden ...
En hoe hoog was de gemiddelde overschrijding op de N381 ?
3 km/U?
Misschien beter wat vaker controleren tussen Twijzel en Drachten ? En dan bekeuren voor idiote inhaalacties en mobiel bellen....
Niet op oude beton weg.daar kan je makkelijk 137 dan kan je meting je rijbewijs inleveren.dus beste mensen gewoon 80 je komt er niet sneller op de plaats van bestemming
100km snel afschaffen.het is allang in duitsland bewezen dat hard rijden minder ongelukken veroorzaakt.bij langzaam rijden gaan mensen zich "vervelen"en minder op de weg letten.en de meeste ongelukken procentueel worden veroorzaakt door de langzaamrijders.u mag zelf invullen wie dit zijn....!
Kom maar op met de bewijzen voor al die 'bewezen' dingen die je noemt.
En dan niet van een of ander amateurblogje, maar harde wetenschappelijke / officiële cijfers die bewijzen dat sneller rijden veiliger is?
Denk aan:
- aantal (bijna) ongevallen in Duitsland t.o.v. Nederland
- aantal schademeldingen in Duitsland t.o.v. Nederland
- aard van het eventuele letsel van slachtoffers
- snelheden waarmee de ongevallen gebeurden
En dan graag ook een onderbouwing over dat we de cijfers van metingen op het Duitse wegennet één op één kunnen overnemen op het Nederlandse wegennet.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan