Account
Logo
Zoeken
5.7 °C

Opvang van 60 vluchtelingen in Berchhiem in Burgum

Publicatie: 10 maart 2022, 13.27 uur

Reacties

rom33 uit Surhuisterveen

Recreatiewoningen genoeg velen hebben er wel 1 hier in nederland of het buitenland.De man met de pet is failliet. Menig verkiezings partij reclame dat mag geld kosten, Veel hoge pieten denken alleen aan hun eigen hachje.

10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Precies, deze situatie is totaal anders als de 'economische' vluchtelingen uit het midden oosten.
Dit gaat over een oorlog die zich dichtbij afspeelt en over mensen met een cultuur die veel meer lijkt op die van ons.
De vluchtelingen die we nu gedwongen moeten opvangen van de VVD zijn mensen met een totaal andere achtergrond, die drie keer zo ver weg wonen en makkelijk naar een land met een cultuur kunnen gaan waar taal en cultuur beter aansluit zodat ze hier niet én hun oorlogstrauma moeten verwerken, én tegen de vooroordelen moeten vechten, én de taal moeten leren, én integreren, én hun scholingsniveau ophalen.

Like
10-3-2022
Waldruier uit Burgum

Goede zaak! Neemt niet weg dat alle "echte" vluchtelingen welkom zouden moeten zijn. Ik snap dat dit net ff andere gevoelens met zich mee brengt i.v.m. het continue nieuws over Oekraïne.

10-3-2022
Frieskk uit Drachten

Het is toch te gek voor woorden dat er gedeelten van Berchhiem een hele tijd hebben leeg gestaan omdat alles is kapot bezuinigd. Nu is er plotseling wel weer geld voor de opvang voor asielzoekers.

Echte asielzoekers opvangen! Zo is dat. Maar wat er nu in Nederland de laatste jaren gebeurt is om te janken.
Verzorging, bejaardentehuizen en ziekenhuizen wegbezuinigd. Asielzoekers uit veilige landen die azc's doen overstromen en volop criminaliteit veroorzaken en daardoor nu de echte asielzoekers in plaatselijk dorpshuizen en leegstaande bejaardentehuizen worden gedropt. Dit land is knettergek geworden en niemand weer eigenlijk hoe het verder moet. Beetje pappen en nathouden die zie je zowel bij de landelijke als regionale politiek. Durf je dit wel eens te benoemen dan staat heel politiek Den Haag op de achterste poten en willen de regionale cda/vvd/d66 en cu niet meer meer deze partijen in zee. Hypocriet ten top.

10-3-2022
advertentie

PeterEnZout uit Drachten

Aan deze meneer zal het niet liggen.....


https://www.volkskrant.nl/ws-b309e91d

Like
10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Helemaal eens met Frieskk trouwens 👍.

Like
10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Alle veiliglanders kunnen/moeten nu plaats maken voor echte vluchtelingen.

10-3-2022
victoria uit Dokkum

Frieskk uit Drachten: Helemaal met je eens.

10-3-2022
Janvangent uit Brantgum

Frieskk je slaat de spijker op zijn kop.
Dit land is echt knettergek geworden.
De elite heeft zijn doel bereikt.

Like
10-3-2022
age uit Rottevalle

Eens met Waldruier : Echte vluchtelingen zouden welkom moeten zijn.
Dan maakt het niet uit, of ze op ons lijken, wat kleur, geloof etc betreft en uit een land hier niet zo ver vandaan komen, Europa of dat ze 'anders zijn en uit een land hier verder vandaan komen, Afrika, Azie.

Toch?

IK heb het uiteraard niet over 'economische vluchtelingen' maar ECHTE vluchtelingen uit landen waar oorlog is en mensen vervolgd worden.

Vr. gr. respect


pst

Zijn economische vluchtelingen hier alleen nog welkom als gastarbeiders en klusjesmannen?

10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

pst nee, die kunnen daar wel blijven ✈️👋

Like
10-3-2022
age uit Rottevalle

Doe jij dan die klusjes Peterenzout?

10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Al jaren 📆

Like
10-3-2022
eastlakeman uit Eastermar

Rom33, frieskk, Victoria, janvangent snel de politiek in en met die ook beterweter peterenzout als voorman bah wat afschuwelijk commentaar van jullie.

10-3-2022
advertentie

PeterEnZout uit Drachten

Hoezo mag je geen eigen mening hebben... 🤪 🤦‍♂️. Lees het dan niet.

Like
10-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Ja, natuurlijk mag je een mening hebben, maar als het grenst aan racisme in verband met huidskleur en andere cultuur is die mening op z’n minst twijfelachtig. Wat is het verschil tussen een oorlogsland als Syrië en Oekraïne? Geen volgens mij, plus dat het om mensen gaat, mensen zoals wij. Ga je schamen, man!

Like
11-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Goed lezen... Ik ben niet tegen asielzoekers uit Oekraïne. Wel tegen de veiliglanders die hier niks meer te zoeken hebben.

Like
11-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Och weer zo’n standaard opmerking ‘goed lezen’ 🥱Is Syrië geen oorlogsgebied? Of lijken die mensen niet zo op ons?

Like
11-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Zal het nog eens uitleggen voor Hadewijch...😴 :

Deze situatie is totaal anders als de 'economische' vluchtelingen uit het midden oosten.

Dit gaat over een oorlog die zich dichtbij afspeelt en over mensen met een cultuur die veel meer lijkt op die van ons.

De vluchtelingen die we nu gedwongen moeten opvangen van de VVD zijn mensen met een totaal andere achtergrond, die drie keer zo ver weg wonen en makkelijk naar een land met een cultuur kunnen gaan waar taal en cultuur beter aansluit zodat ze hier niet én hun oorlogstrauma moeten verwerken, én tegen de vooroordelen moeten vechten, én de taal moeten leren, én integreren, én hun scholingsniveau ophalen.


Like
11-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Dus je noemt de vluchtelingen uit oorlogsgebied Syrië ‘economische’ vluchtelingen? Dat slaat nogmaals nergens op! En onthoudt je voortaan van de opmerking ‘goed lezen’ want je kan het zelf niet volgen. Walgelijk onderscheid!

Like
11-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Klopt, deze keer goed gelezen 👍.

Like
12-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Vluchtelingen helpen : Jazeker
Gelukzoekers uitzetten : Jazeker
Maar dat laatste schijnt maar niet te lukken...

Like
12-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Leg eens uit waarom oorlogsvluchtelingen uit Syrië volgens jou ‘economische’ vluchtelingen zijn? Maak jij onderscheid hoe iemand eruit ziet en/of van een andere cultuur is? Je schrijft toch onder een pseudoniem(niet je eigen naam) dus wees niet bang voor racistische of discriminerende meningen, er kan je niks gebeuren, niemand zal je aangeven.

Like
12-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Gelukkig maar 😊 😆

Like
12-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Het is bewezen dat als vluchtelingen worden opgevangen in de eigen regio, de kans op terugkeer na oorlog vele malen groter is dan wanneer ze 10 landen verder trekken. Bovendien is het ook vele malen goedkoper, en beter voor iedereen. Zodra de vluchtelingen in West-Europa zijn, en hebben geproefd uit de snoep pot van het gratis geld en gratis voorzieningen, (van ons opgebracht belastinggeld) gaan ze nooit meer terug. Maar schijnbaar is er een of andere EU omvolkings richtlijn, die juist het tegenovergestelde beleid uitvoert, en royaal met paspoorten strooit zoals ze ook met belastinggeld omgaan. Dit beleid van massa-immigratie leidt onherroepelijk tot een catastrofe.

Like
12-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Dit was de laatste, Nog een fijn weekend 🌴 ☀ 🍻.

Mvg.

Peter uit Drachten 🍸

Like
12-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Ach ja, met het zeer beperkte intellect van PeterEnZout is het natuurlijk lastig om zijn eigen mening te verklaren. Dat is vaak het probleem met figuren met donkerbruine gedachten, behoudende burgers die bang zijn voor elke verandering. Zielig persoon……

Like
12-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

Is dat beloofd PeterEnZout? Tot nooit dan burgermannetje…..

Like
12-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

😂 😎

Like
12-3-2022
Hadewijch uit Wijnjewoude

😘

Like
12-3-2022
Frysk Famke uit Drachtstercompagnie

Frieskk mee eens!

10-3-2022
age uit Rottevalle

Eastlakeman, laat gaan man!

Laten we blij zijn dat de door jou genoemde......hun onderbuikjes hier kunnen de politiek in gegaan zijn

10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Precies.... 🤔😐

Like
10-3-2022
age uit Rottevalle

Sorry foutje, bedankt

Wat ik had willen zeggen:
'
Eastlakeman, laat gaan man!

Laten we blij zijn dat de door jou genoemde 'denkers' niet de politiek in zijn gegaan..

Hier heeft niemand last van hen.

En het is zoals Peter en zout zegt: We hoeven hun bijdrages niet te lezen en op te reageren

Maar een mens wil in deze moeilijke tijd ook wel eens lachen..

Ik reageer af en toe als ze, weer eens zo'n mooi voorzetje geven..

En als niemand op hen reageert zouden mensen buiten de Friese Wouden kunnen denken dat hier alleen maar halve zolen en hele zotten wonen..

10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

We lachen wat af samen 😎😉

Nog een fijne avond 🌃 💤 🛏️ 👋

Like
10-3-2022
Kees van der Meer uit Burgum

Opvallend verschil: vluchtelingen uit Ukraine voor 90% vrouwen en kinderen, vluchtelingen uit "het zuiden" voor 90 % jongemannen. Oorzaak?

10-3-2022
PeterEnZout uit Drachten

Dat bedoel ik dus,deze situatie is totaal anders als de 'economische' vluchtelingen uit het midden oosten.

Dit gaat over een oorlog die zich dichtbij afspeelt en over mensen met een cultuur die veel meer lijkt op die van ons.

De vluchtelingen die we nu gedwongen moeten opvangen van de VVD zijn mensen met een totaal andere achtergrond, die drie keer zo ver weg wonen en makkelijk naar een land met een cultuur kunnen gaan waar taal en cultuur beter aansluit zodat ze hier niet én hun oorlogstrauma moeten verwerken, én tegen de vooroordelen moeten vechten, én de taal moeten leren, én integreren, én hun scholingsniveau ophalen....

Like
10-3-2022
Kees van der Meer uit Burgum

Age : "dat maakt njet uit". Blijkbaar wel.

11-3-2022

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan