Account
Logo
Zoeken
5.6 °C

Hans Wiegel start aanleg wolvenhek om Friesland

Publicatie: 29 juni 2021, 22.31 uur

Reacties

machopluis uit Groningen

Kansloos plan

29-6-2021
mirjamat uit Ternaard

Inderdaad!

Like
30-6-2021
centraal uit Dokkum

Wat een kolder.

29-6-2021
sjefspecial uit Kollumerzwaag

Kunnen we niet zo’n muur als in Amerika krijgen? Houden we misschien nog meer overlast buiten de deur.

29-6-2021
advertentie

peazumer uit Paesens

En de wolven zullen 'm zelf betalen!

29-6-2021
age uit Uithuizen

Hij is leuk Peazumer

29-6-2021
nosaofnet uit Lutjegast

Nutteloze populisme en nog 2 met een klap-pistooltjes opmerking.

30-6-2021
doekos uit Drachten

Hekken 170cm hoog met een stroomdraad, nou wat weer een aanwinst, allemaal heel circulair en duurzaam aangelegd, ja vast.. en dan die zakkenvuller Wiegel erbij..

30-6-2021
mirjamat uit Ternaard

Helemaal met je eens, het is werkelijk het lachertje van Nederland. Een hek tegen wolven, hoe gek ben je dan.

Like
30-6-2021
jarmo uit Elsloo

En ze gaan het nog doen ook. Hahahahahaha

30-6-2021
aussie2 uit Rohel

De eerste wolven zijn al gespot op een vlot in het ijselmeer.

30-6-2021
henkdijk uit Ezinge

hij hoort zelf achter een hek wiegel

30-6-2021
rom33 uit Surhuisterveen

Wiegel Gas kraan dicht Friesland. Had zoden aan de dijk gezet. Een hond springt ook 2 meter hoog een wolf zeker niet. Zie Groningen geen stuiver voor woning schade. Hoeveel vogels vooral fazant kraaien eksters niet te vergeten Roofvogels Is dit een gaas zomaar een doden net.

30-6-2021
skelemerrie uit Nij Beets

Net best!
Om een protte ellende foar de wolven te besoarjen op la ngere termijn folle better om no ien te perken!
Earme bisten sil as misdadigers hun hiele libben opjaage wurde lyk as de foks.
Kin better fuot de populasje ien NL ofsjitte.

30-6-2021
advertentie

J-One uit Buitenpost

Echt briljant, wolven worden ook al gespot op gewone wegen. Heb je voor 150 km aan hek, loopt een wolf er gewoon om heen.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Wgj3S6pN7rVBGlxpkUYhqpKJAuQJMF8BmPIooy3zisSrSePyqRgHhj1lhpdjCvSPZeopu-DqOo25f9q6EL1FyxUV5fdwrkqaZZ_bhzph7JNbf6hPrBxuntRpAZhidCjPs6F9mri7WA

30-6-2021
Frieskk uit Drachten

Serieus? Duur grapje. Ook weer voor de buhne dit met zijn bouwvakkershelm op. Ga snel in je villa zitten Wiegel.

30-6-2021
diuwer uit Boornbergum

luchtfietserij

30-6-2021
janvantrien uit Drachten

Te belachelijk voor woorden ....
Friese complottheoriedenkers zullen vast zeggen dat het hek eigenlijk bedoeld is om Friezen op te sluiten ... ;)

30-6-2021
betrokken uit Drachten

Deze lui maken zichzelf uitermate belachelijk!

30-6-2021
cheese uit Ureterp

En mocht er toch een wolf binnen de hekken komen dan kan het beest minder makkelijk weg en heb je hem dus langer op visite. M.a.w. slecht plan dit. Ook vossen ,dassen,reeen,etc moeten zich vrij kunnen verplaatsen

30-6-2021
eksteroog uit Eastermar

het is wat ,dat het zo ver moet komen ,dat de wolf hier het vee mag afslachten
en als er bij een slagerij een vervelend varken een stroomstootje krijgt is Nederland te klein en dit beest mag elk schaap genadeloos uitmoorden


ik ben trots op Hans Wiegel ,maar het was nog beter geweest dat die kringen hier verboden waren

30-6-2021
gosseweening uit De Westereen

Ik fyn it prachtich om te lêzen dat hjir op Waldnet noch sa'n soad wizer folk oanwêzich is as dizze keunstjemakker Wiegel. Jo moatte wol in boerd foar de kop hawwe om yn sa'n hikke te leauwen. Ik hie him al net sa heech mar as hy hjirmei wer yn'e publisiteit moat, is it net best mei him.
Se hiene it jild in hiel stik better brûke kind. In wolf hâlde jo hjir net mei tsjin sa't myn kammeraad J-one al sjen lit. :-D

30-6-2021
Janvangent uit Brantgum

Gewoan alle bisten die hjir op ierde omrinne en fleane dea sjitte probleem oplost.
Hat de minske mooi de hiele wrâld foar him alinnig en kin der nog meer nei de bliksem helpe foar syn eigen gewin.
Mar tja dan hawwe ze neat meer te jammerjen en te seuren en dat is net best.
God straft aanst wol een keer hjer.

30-6-2021
oarsom uit Broeksterwâld

Onze voorvaderen zullen zich in hun graven omdraaien, want zij hadden nog speciaal voor de wolven een landschap in Fryslân gecreeërd dat nu tevergeefs(?) op de terugkomst van de wolven moet wachten. De naam Wolvega kan nu veranderd worden in Wolvegaas..
Maar even serieus, schijnbaar zwemmen boeren in het geld om zo'n duur hek te kunnen plaatsen. Ook nog eens weggegooid geld. Ze kunnen beter hun weilanden afschermen tegen honden, want die bijten vele vele malen vaker en meer schapen dood.
Met dat gaas belemmeren ze ook nog eens andere dieren. Gevolg zal o.a. zijn dat dieren als reeën, edelherten, wilde zwijnen, etc. net als die paar wolven, over de (snel)wegen zullen trekken. Met alle gevolgen van dien. Zelfs menselijke slachtoffers?!
Ja Wiegel en initiatiefnemers, dat zal je maar op je geweten hebben.

30-6-2021
robin H uit Veenklooster

Wolven die'n paar beestjes afslachten?.. wat doet de mens dan.? volgens mij slachten die nog veel meer beestjes af.. en dat dan ook nog soms bij de beesten af..dheuuu..

30-6-2021
burgumwest uit Burgum

Er zijn zo'n 162.000 schapen in Friesland. Het is echt een groot probleem als er een paar wolven komen. tsjongejonge.. De angst regeert weer eens..

30-6-2021
haakjes uit Uithuizen

Een hek om Friesland en veeroosters in de A7, A7 en A32. De overige wegen sluiten ze af en er komt weer grenscontrole. Zoiets? Lachwekkend toch.

30-6-2021
Sneuper 2020 uit Drachten

Volledig mee eens. En Wiegel, ach. Die was als actief politicus al de kampioen van goedkope successen. Ik hoor hem nog tekeer gaan toen het Frysk Orkest zou worden opgedoekt. Ook dat was voor de Bühne, want zijn vriend Brinkman zat er achter.

Like
30-6-2021
Frieskk uit Drachten

Wie geeft uberhaupt hiervoor een vergunning af tegen dit kansloze en onzinnige plan? Kritiekloos gewoon beginnen met een plan waar niemand iets van begrijpt. Lachwekkend ook dat hier toch circa 50 personen aanwezig zijn om te lachen en foto's te maken.. Mis wel de champagne trouwens. Want overal waar deze heren iets doen verschijnt champagne.

30-6-2021
benarde uit Leeuwarden

Domme reacties met dat afschieten. Rond 1800 leefden er gewoon wolven in Nederland, dat de mens zo nodig voor eigen consumptie schapen moest houden is niet het probleem van de wolf. Die pakt nu zijn oorspronkelijke leefomgeving terug.

Nog dommer dan die opmerkingen is het plan om een dergelijk hek te plaatsen. Alsof dat helpt? Een wolf wandelt over de weg of langs een fietspad zo langs dat hek en daar is probleem 2: hij kan niet meer weg, met alle gevolgen van dien. Wat wordt het volgende domme plan? Een grenscontrole voor die beesten?

30-6-2021
Polvo53 uit Drogeham

We leven niet meer in 1800 en Nederland ziet er toch heel anders uit dan toen.
Het Nederland van nu heeft niks meer van "de oude leefomgeving"
Een hek om Friesland zal inderdaad niet helpen, maar een hek om een stuk land met schapen wel.
Elke hond die een schaap pakt wordt afgemaakt, waarom wolven niet?
Lieve aardige beestjes zijn het zeker niet.

Like
30-6-2021
benarde uit Leeuwarden

Dus omdat mensen zo nodig moeten veranderen, moet de wolf maar wieberen? Zo lust ik er nog wel een paar.
En iedere hond heeft een baasje, die verantwoordelijk voor het beest is. Dat een hond die schapen pakt wordt afgemaakt, is ook niet terecht. Laat de boer maar opdraaien voor de kosten van het hek.

Als ik een hond aanschaf ben ik ook verantwoordelijk voor omheining en alle overige kosten.

Like
30-6-2021
Polvo53 uit Drogeham

Inderdaad, de wolf hoort in 2021 niet meer in Nederland, het is te dicht bevolkt.
Wacht maar als niet een schaap maar een kind van een speelterreintje wordt gesnaaid, dat staat heel Nederland op de achterste benen.

Like
30-6-2021
benarde uit Leeuwarden

Dat hebben wij zelf in de hand gehad. Wij als mensheid en economie zijn altijd aan veranderingen onderhevig, dat houdt in dat wij ook hierin moeten veranderen en genoegen moeten nemen met de komst van de wolf.

Zoals ik al zei, laat de boer zelf maar voor een correcte omheining van zijn weilanden zorg dragen. Als de wolf vervolgens binnen die omheining een schaap aanvalt, waarna hij wordt afgemaakt, dan is het jammer voor het beest. Maar om nou actief op jacht te gaan om de beesten af te maken, gaat nogal ver.

Wij mensen slachten en roven ook alles af en worden ook niet afgemaakt. Waarom een wolf, met een dergelijk jachtinstinct, dan wel?!

Like
1-7-2021
J-One uit Buitenpost

Ah daar was de bangmakerij weer. https://www.wolveninnederland.nl/wolf-en-mens

Like
1-7-2021
Polvo53 uit Drogeham

Ah, ik begrijp dat benarde een fanatieke dieren activist is?
Die stellen dieren ook boven mensen.

Like
1-7-2021
Janvangent uit Brantgum

Een mens is zelf ook een dier niks meer en minder Polvo53 uit Drogeham.
Dus het ene dier stelt zich superieur aan het andere dier en waarom?
Omdat homo sapiens het met blote handen niet meer kan opnemen tegen zulke beesten dan gaat hij dieren gewoon afschieten en wint.
Enne nee ik ben geen dierenactivist.

Like
1-7-2021
Polvo53 uit Drogeham

Nou dat ben ik dan fundamenteel oneens met Janvangent.
Maar om met jou termen te spreken: in de natuur geldt het recht van de sterkste, eten en gegeten worden.
Dan zou de "sterkste man van Nederland" minister president zijn en Rutte straatveger of door zijn tegenstanders geslacht worden.
Mensen zijn echter geen dieren, dus werkt het gelukkig anders.

Like
1-7-2021
Janvangent uit Brantgum

Wij zijn dus geen (kudde)dierenof zoogdieren?
Oke verklaar je nader ik ben benieuwd wat een mens dan is.
En jou redernering van de sterktste mens zo werkt het dus niet hé.

Like
1-7-2021
advertentie

Polvo53 uit Drogeham

Ach stakker, als jij wel denkt dat je een dier bent heb ik met je te doen.
Met jou laatste regel ontken je je eigen beweringen.
Zo werkt het namelijk wel in de dieren wereld.

Like
1-7-2021
benarde uit Leeuwarden

Polvo53 houd het gewoon netjes. Dat schelden is nergens voor nodig. Jij jouw mening, wij de onze. Ik blijf het gewoon onzin vinden dat de mens maar dier en natuur blijft vernietigen voor eigen gebruik, en nee ik ben geen dieren- of milieuactivist. Maar iets kan ook hand in hand in plaats van het een of het ander. De wolf komt weer terug en daar moeten we het mee doen. Zo'n simpel hek gaat daar echt niet aan bijdragen en blijkt in de toekomst van wel? Dan heb ik ongelijk gehad. De samenleving moet er op ingericht worden.

Like
2-7-2021
J-One uit Buitenpost

Mensen behoren tot de zoogdieren.

Like
4-7-2021
Janvangent uit Brantgum

Een mens wordt hier toch ook niet meteen afgemaakt wel, als hij iemand wat aandoet zoals een meisje van 15 aanbieden bv.
Ek fuortdaliks mar deasjitte ha der gjin oare wurden foar oer.

30-6-2021
Polvo53 uit Drogeham

Een hond wordt ook afgemaakt als hij een schaap pakt, ik zie niet in waarom een wolf niet.

Like
30-6-2021
Sneuper 2020 uit Drachten

Een wolf is nu eenmaal beschermd of je dat nu leuk vindt of niet. En kinderen 'snaaien' ze alleen in liedjes van drs. P of in sprookjes of in het brein van mensen die daar klaarblijkelijk nog in geloven.

Like
1-7-2021

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan