Schip ramt Fonejachtbrug bij Garyp
Publicatie: 30 mei 2021, 13.35 uur
Reacties
Schip 'insomnia' noemen, ja dan snap ik het wel. Kapitein geen slaap gehad. Bakje sterke koffie vergeten?
Het was iig niet minder geweest als wat het nu is
Hij ramt de Fonejacht brug, maar... De brug werd niet geraakt...
"Remmingwerk is hetzelfde als een bumper van een auto."
Volgens mij is het remmingwerk meer zoiets als die paaltjes die je wel voor de pui van bijv. juweliers ziet, bedoeld om te voorkomen dat de brug wordt geramd.
Toegegeven: in de tekst staat het inderdaad wel duidelijk. De boot raakte het remmingwerk, dus niet de brug, zoals de titel stelt.
komt vast van een windvlaag naast de brug {fietspad }
Krekwat, het ligt niet aan de schippers maar aan de bruggen deze springen spontaan uit het niets voor een planerend binnenvaartschip. De schippersvrouw wil ook wel eens waterskiën vandaar enige snelheid van de boten.
Sjoo hee, dat was een beste opneuker!
Wat was het Pool Roemeen?!
Dat moet een enorme klap zijn geweest, de stuurman zal zo`n beetje uit zijn stoel zijn gelanceerd.
Het is ook maar een kleine brug je ziet hem zo over het hoofd...
Krekwat, het ligt niet aan de schippers maar aan de bruggen deze springen spontaan uit het niets voor een planerend binnenvaartschip. De schippersvrouw wil ook wel eens waterskiën vandaar enige snelheid van de boten.
Skande, dom ongelok, mar je dogge it der net om, de skipper sit der mar wer mei, sterkte hjer
Sjonge .. 1 festondige opmerking by de reacties
FON vdurksum ut de ham
Allereerst sterkte voor de stuurman, deze zal momenteel wel flink hoofdpijn hebben. Ben niet nautisch aangelegd, maar is het niet mogelijk de bruggen te beschermen met Electronic die het schip er doorheen lootst en misschien een lampje op de botsbeveiliging?
Sinds een paar jaar is er soort automatische piloot op de markt, die op basis van GPS zijn koers bepaald. De zogenaamde AlphaRiverTrackPilot
Zulke apparatuur is altijd verboden geweest in de binnenvaart. Omdat je in principe zo weg kunt lopen of kunt gaan slapen.
Het schip heeft precies het midden van het vaarwater gevolgd, dat ging goed tot er een brug kwam met meerdere doorvaarten. En er een brugpeiler net naast de as van de vaarweg staat.
Keesopdevlucht heeft ook één van de weinige zinnige reacties, ga het zelf maar eens doen want het lijkt allemaal zo makkelijk vanaf het vaste land.
Ik heb zelf al eens een hele dag mogen meegevaren op zo`n knaap van de Waalhaven tot de nieuwe Maasvlakte, alleen nog wat groter dan deze(135 x17), er komt heel wat bij kijken kan ik je zeggen.. Respect!
Lezen is niet je sterkste kant schijnbaar.maar ik denk dat ik beter weet dat jij waar ik over praat. Ik ben eigenaar van een soortgelijk schip. En vaar er zelf ook mee. Ik ben ook toerplaatse ook zeer bekend.
Die AlphaRiverTrackPilot is niet iets waarmee manoeuvreerd, maar gebruikt tijdens de vaart gebruikt. Als er een tegenligger aankomt draai je aan een knop, en het schip vervolgt zijn koers evenwijdig aan de voorgaande, maar dan 15 m ofzo uit het midden.
Al meerdere keren beleeft dat een schipper met dit systeem niet op zat te letten en recht op mij af bleef varen.
Waarom reageer je nou zo gepikeerd op Virtualizer? Hij 'onderschrijft' je reactie, zegt dat je "een van de weinige zinnige reacties" geeft.
En dat zegt dat ik niet kan lezen...
Stuk onnozel chagrijn die je bent.
Nou ik begin het na Keesopdevlucht zijn reactie beter te begrijpen.
Vandaag weer iemand tegen brug bij Aduard gevaren dat is de derde in een week. Kan geen toeval zijn.
Conclusie, niets kan op tegen vakmanschap en een wakend oog. Hedendaagse techniek is mooi voor erbij maar schijnbaar is deze techniek op het water levensgevaarlijk wat Kees al aangaf.
Het joystick bedieningssysteem voor uw schip dat bij Straathof Controls wordt ontwikkeld, maakt het mogelijk om met één hand de aandrijving te sturen en het schip te manoeuvreren. De andere hand is dan vrij om eventuele andere werkzaamheden te verrichten, wat vooral op werkschepen bijzonder voordelig is. Hoewel de joystick bediening nog volop in ontwikkeling is, zijn de diverse try-outs veelbelovend. Iedere joystick bediening op een schip voldoet aan de hoogste kwaliteitsnormen en is op maat leverbaar.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan