Account
Logo
Zoeken
9.3 °C

Vier bewoners overleden, 't Suyderhuys in lockdown

Publicatie: 15 januari 2021, 18.56 uur

Reacties

Kareltje uit Aalsum

Iedereen heel veel sterkte.

15-1-2021
vdurksem uit Drogeham

Heel veel sterkte gewenst

15-1-2021
henkie04 uit De Westereen

Veel sterkte voor iedereen .

15-1-2021
digitaal uit Dokkum

Heel veel sterkte in deze rottijd.

15-1-2021
advertentie

Waldpykje103 uit 't Heem

Een tijd van verdriet en pijn, ik wensen iedereen veel sterkte!

15-1-2021
Music-addicted uit 't Veen

Och jeetje wat sneu. Heel veel sterkte allemaal

15-1-2021
bassie123 uit Dokkum

Heel veel sterkte voor iedereen

16-1-2021
janez uit 't Waar

niks aan de hand in verpleeg en verzorgings huizen zijn er altijd doden door griep , of ouderdom , maarja nu plakken ze er een stempel op hoppa corona is de doods oorzaak

16-1-2021
outsider uit Damwâld

Hé wappie hou je kleppie!

Like
16-1-2021
Polvo53 uit Drogeham

janez, Het is heel simpel vast te stellen waaraan iemand is overleden.
Maar ik begrijp uit jou opmerking dat dit te hoog gegrepen is voor jou.
Tis toch wat met die simpele zielen.

Like
16-1-2021
janez uit 't Waar

ik werk er zelf , de doden die er zijn zijn overleden aan iets anders , maar men geeft het stempel corona, de meeste bewoners zijn niet eens echt ziek van corona, alles word opgeblazen , elk jaar overlijden er griepdoden , nu krijgen ze een stempel corona

Like
16-1-2021
teha1940 uit Drachten

Precies janez, mensen staan klaar om te oordelen over iets wat niet feitelijk is onderzocht door deze mensen.

Like
16-1-2021
Ratio uit Surhuisterveen

"ik werk er zelf"

Dat kan iedereen wel zeggen, Janez. Sorry, maar dat geloof ik niet zonder meer.

Like
16-1-2021
HenkdeTank uit Drachten

@ Janez
Ik vind het altijd weer beangstigend om te beseffen met wat voor oliedomme flapdrollen je het land deelt. En dat heeft ook nog stemrecht. Vrie de piepel! 🤪

Like
16-1-2021
advertentie

derkosak uit Burgum

Ben je lekker klaar mee als zo'n janez figuur je oma komt verplegen

Like
16-1-2021
gerard00 uit Houtigehage

ik werk er zelf , de doden die er zijn zijn overleden aan iets anders.
janez uit 't Waar | 16-01-21 | 11:38

Leg dat maar even uit aan de medewerkers van de kwadrantgroep.
Die zijn het er vast niet eens.

https://www.kwadrantgroep.nl/

Like
16-1-2021
denker uit Grou

Janez is een leugenaar en een fantast.

Like
16-1-2021
gurbedykstra uit Broeksterwâld

Grappig. Ik werk er zelf. Tuurlijk. Jammer dat er op zulke uitspraken niet zwaarder gemodereerd wordt.

Het is diep en dieptriest dat mensen Corona nog steeds onderschatten.

Like
16-1-2021
ditbinik uit Drachten

Als Janez daar werk, dan heeft hij zich dus ook laten testen?

Like
16-1-2021
11977 uit Drachten

Wat een onzin Janez!
Als jij inderdaad een collega van mij bent dan weet je wel beter. Het is 1 grote nachtmerrie!

Like
16-1-2021
peterkratje uit Drogeham

Juist 11977 ik ken je naam zo niet maar ik werk er ook.. en zo te horen werkt janez er niet...

Teha1940... wat je zegt klopt.. jij gelooft janez die keihard staat te liegen.. geloven zonder onderzoek te doen... presies wat jij doet..

Like
16-1-2021
eksteroog uit Eastermar

als men deze maatregelen die men nu neemt, standaard vorig jaar genomen ,dan was het nu waarschijnlijk niet zo problematisch geweest

16-1-2021
outsider uit Damwâld

eksteroog, een boerse opmerking: Achteraf kijk je een koe in de kont!

Like
16-1-2021
denker uit Grou

Heel sterkte voor de families, corona of niet. Het verdriet is er niet meer of minder om.

16-1-2021
Luna2002 uit Surhuisterveen

Bericht klopt niet, bewoners mogen helemaal geen bezoek ontvangen!

16-1-2021
blader uit Drachten

We worden zo moe van die “wappies” die te zielig zijn om zich aan regels te houden! Hoe moeilijk kan het zijn.

16-1-2021
janez uit 't Waar

blijf jij maar een schaap blader , en ik een wappie is okee

Like
16-1-2021
teha1940 uit Drachten

Jammer dat u zo reageert op uw medemensen die anders denken dan u,
U denkt dat die maatregels helpen maar is dat wel zo? waar blijkt dat dan uit?? nog steeds veel positief geteste personen (tegenwoordig noemen zij die nu ineens besmette personen (raar toch) Als het een tijd goed gaat worden we door Hugo de jong geprezen maar als het slecht gaat krijgen we te horen dat we niet goed de regels hebben opgevolgd.
Wat ik eigenlijk tegen u wil zeggen dat er altijd virussen zullen komen ! het hoort bij het leven , en ja je kunt er aan dood gaan. Maar deze uitzonderlijke regels wereldwijd vindt ik niet normaal en zijn er nog nooit geweest en in elk land hetzelfde?? raar toch. 97% van de positief geteste worden niet ziek en merken er niets van, positief geteste personen kunnen je niet besmetten alleen zieke mensen kunnen dat. ik ben 80 jaar en houd mij aan de regels om dat het van mij gevraagd wordt maar ben gewoon oppas opa en oma voor mijn kleinkinderen. Gezond verstand zegt mij dat als ik een onderliggend probleem zou hebben ik dat niet zou doen net zoals je iemand waarschuwt, van kom niet in mijn buurt want ik ben verkouden! zo moet het werken. statistisch gezien waren er minder doden dan met de griepgolf van 2017/18 toen was er een behoorlijke oversterfte.
Ik hoop er met dit bericht aan u dat u wat milder gaat denken over die Wappies.
Uiteraard leef ik ook mee met de familie van deze mensen. met vriendelijke groet

16-1-2021
Ratio uit Surhuisterveen

Tegen wie heb je het nou precies? Misschien is het een idee dat als je op iemand reageert, je dat direct bij de reactie van die persoon doet, zoals ik nu doe.

Like
16-1-2021
teha1940 uit Drachten

Ik heb het tegen Blader, alleen als je aan het schrijven bent kan iemand anders al weer gereageerd hebben en dan komt mijn commentaar misschien bij de verkeerde. Als je wijs bent snapt u dat.

Like
16-1-2021
HenkdeTank uit Drachten

@teha1940

Je redenatie over een griepgolf is een drogredenering, want we zitten al ruim boven het aantal doden wat normaal is voor een griepgolf. Daarnaast hebben we bij een griepgolf geen maatregelen, en wordt de verspreiding niet beperkt zoals nu het geval is.
Je poogt dus appels en peren te vergelijken, zonder onderbouwende gegevens. Slaat dus nergens op.

Jouw keuze is dus een vrijwllige keuze voor een pandemie, met letterlijk tientallen miljoenen doden. Een voorspelling op basis van de huidige verspreidingsgraad, niet die van de Engelse of Zuid Afrikaanse variant.

Ik kan werkelijk geen respect of begrip opbrengen voor een dergelijke keuze.

Like
16-1-2021
Ratio uit Surhuisterveen

"alleen als je aan het schrijven bent kan iemand anders al weer gereageerd hebben en dan komt mijn commentaar misschien bij de verkeerde."

Dat is een non-argument, Teha1940. Als je niet direct reageert onder de reactie waarop je reageert, maar een losse reactie schrijft, loop je evengoed het risico dat er al meerdere mensen gereageerd hebben, waardoor je reactie 'in de massa verdwijnt'.

Maar het staat je natuurlijk vrij om het zo te doen. Ik ga je niets verbieden. Maar dan zou ik wel een aanhef adviseren, zodat duidelijk is op wie je reageert.

Like
16-1-2021
denker uit Grou

Teha ook een leugenaar net als janez. Je bent geen 80 jaar. En janez werk niet in het Suyderhuys, punt.

Like
16-1-2021
teha1940 uit Drachten

geboren 17 oktober 1940 hoe oud ben je dan?? Bij u is iedereen gek en een leugenaar! fieten is waar het omgaat ! bij je geboorte krijg je hersens als je niet goed gebruikt dan ben je dommer dan mensen die wel hun hersens gebruiken en niet alleen naar de mainstream media luisteren.Jammer Joh

Like
18-1-2021
gerard00 uit Houtigehage

In Nederland heeft iedere wappie een wetenschappelijk onderbouwde mening over de corona pandemie ze volgen blindelings ieder hun eigen leider, In Nederland zijn ongeveer 5% wappies die echt denken dat politici wereldwijd bloed drinkende orgaanhandelaren en kinderverkrachters zijn.
En dat corona een complot is.
5% wappies op de 17 miljoen stelt niet veel voor.

Like
19-1-2021
max1900 uit Drachten

Hoe verklaard u anders dat iedereen in de wereld zegt ; ''Built back better''

U zegt 5 % wappies. Heeft u daaromtrent een referendum bewijs dat het 5% is of heeft het media u dat gezegd?

En hoe komen ze er bij om corona een complot te vinden. De klokkenluiders in China zijn dood en of vermist. Je zou anders gaan denken als deze mensen hoog menselijk vereert werden en onderscheiding in rang, omdat zij het virus ontdenkten. Toch?

Like
29-1-2021
teha1940 uit Drachten

Jammer dat u zo reageert op uw medemensen die anders denken dan u,
U denkt dat die maatregels helpen maar is dat wel zo? waar blijkt dat dan uit?? nog steeds veel positief geteste personen (tegenwoordig noemen zij die nu ineens besmette personen (raar toch) Als het een tijd goed gaat worden we door Hugo de jong geprezen maar als het slecht gaat krijgen we te horen dat we niet goed de regels hebben opgevolgd.
Wat ik eigenlijk tegen u wil zeggen dat er altijd virussen zullen komen ! het hoort bij het leven , en ja je kunt er aan dood gaan. Maar deze uitzonderlijke regels wereldwijd vindt ik niet normaal en zijn er nog nooit geweest en in elk land hetzelfde?? raar toch. 97% van de positief geteste worden niet ziek en merken er niets van, positief geteste personen kunnen je niet besmetten alleen zieke mensen kunnen dat. ik ben 80 jaar en houd mij aan de regels om dat het van mij gevraagd wordt maar ben gewoon oppas opa en oma voor mijn kleinkinderen. Gezond verstand zegt mij dat als ik een onderliggend probleem zou hebben ik dat niet zou doen net zoals je iemand waarschuwt, van kom niet in mijn buurt want ik ben verkouden! zo moet het werken. statistisch gezien waren er minder doden dan met de griepgolf van 2017/18 toen was er een behoorlijke oversterfte.
Ik hoop er met dit bericht aan u dat u wat milder gaat denken over die Wappies.
Uiteraard leef ik ook mee met de familie van deze mensen. met vriendelijke groet

16-1-2021
HenkdeTank uit Drachten

Ik vind het altijd weer beangstigend om te beseffen met wat voor oliedomme flapdrollen je het land deelt... 🤔. En dat heeft ook nog stemrecht. Vrie de piepel! 🤪 🤪 🤪

Like
16-1-2021
Kees van der Meer uit Burgum

Wederom zijn helaas de ouderen o echt he einde van hun leven de dupe, zij mogen hun dierbaren niet ontvangen. weet u wat dit met oude mensen doet?
https://www.ad.nl/binnenland/cees-87-sprong-van-negen-hoog-liever-dood-dan-weer-de-eenzaamheid-van-een-lockdown~a35d358d/

16-1-2021
advertentie

Wateenwereld uit Drachten

Heel veel sterkte. Hulde voor alle zorgpersoneel. En ik geloof er niks van dat Janez uit,t waar er werkt. En mocht het wel zo zijn dan mag je blij zijn dat ik er niet werk.

16-1-2021
Janvangent uit Brantgum

Dus jullie geloven niet dat @janez er werkt?
En de rest wat er in de media geschreven wordt wel?
Gadverdamme wat een simpele zielen hier de domheid druipt
eraf.
Je wilt gewoon geloven wat je maar wilt geloven geloofs wappie's

16-1-2021
denker uit Grou

Janvangent wel gelooft in janez is ook hij een geslaagde leugenaar.

Like
16-1-2021
peterkratje uit Drogeham

Jan van gent...die simpele ziel ben je zelf.. ik werk daar en er is wel degelijk een serieuse uitbraak en de overledenen zijn wel degelijk aan het corona virus overleden. Janez schopt bij elk bericht tegen de maatregels aan.. als jij dat niet ziet dan heb je gelijk dat de domheid ervan af druipt.. van jou wel te verstaan

Like
16-1-2021
Kareltje uit Aalsum

Ma dat janez zijn taakstraf daar vervult, meer niet.

16-1-2021
Wateenwereld uit Drachten

🤣🤣🤣

Like
16-1-2021
Janvangent uit Brantgum

Media believer kareltje is ook uit de winterslaap.

16-1-2021
turf uit 't Veen

volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-onderzoekt-dood-13-noorse-ouderen-na-bijwerkingen-vaccin~df394cef/

16-1-2021
Kareltje uit Aalsum

Helaas janvangent, er zijn ook mensen die werken.

16-1-2021
age uit Uithuizen

Janez, IK geloof je!

Ik had al lang mijn twijfels over dit zg coronavirus.
Eindelijk iemand van de werkvloer, van 't Suyderhuis, die aan de bel durft te trekken!
Janez, je bent een held!

Maar wie verspreidt die leugens over zg coronaslachtoffers en zelfs doden dan Janez?
De directie, of het bestuur of is er een persvoorlichter?
En jullie moeten je mond houden?
Goed dat jij niet meer zwijgt Janez!
Nu moet je doorzetten he.
Vertel je verhaal aan de inspectie, de politie, de medische tuchtraad!
Ga naar de pers!
Dan zit je volgende week bij Jinek en NPO 1 om je verhaal HET ECHTE VERHAAL te vertellen Janez!

Daarna zullen er onderzoeken komen om de waarheid op tafel te krijgen.

Sterkte Janez en met heel veel respect!

Held!!

16-1-2021
Janvangent uit Brantgum

Ja kareltje inderdaad er zijn mensen die werken voor de kost waarom jij dan niet.

16-1-2021
Kareltje uit Aalsum

Zelfs lezen is lastig, ms toch een cursus volgen janvangent, heb jij alle tijd voor als werkeloze.

16-1-2021
digitaal uit Dokkum

Als je een andere mening hebt over het hele corona gedoe ben je ineens een complotdenker of een wappie enz enz.Iedereen mag natuurlijk wel een eigen mening hebben lijkt me.Waarom gelooft men wel bijv de farmaceutische industrie die de vaccins ontwikkelen?Is een miljoenen business waar veel geld binnenhalen het belangrijkste is. Waarom gelooft men oa viroloog Ab Osterhaus?Heeft aan dit hele gedoe inmiddels al miljoenen verdient.Natuurlijk prijst hij het vaccin aan.Is een grote graaier. De politiek kan bij heel veel mensen nooit wat goed doen en het commentaar is dan ook niet van de lucht,maar hebben ze het nu dan constant bij het rechte eind? Is de PCR test wel zo goed? Waarom neemt men dat klakkeloos aan.Misschien is de test wel veel te nauwkeurig en pakt hij minuscule deeltjes die al jaren in een lichaam zitten.Twijfel daarover mag toch?Feit is wel dat er jaarlijks duizenden mensen sterven en dat is een natuurlijk verloop.Zal altijd zo blijven alleen zit nu bijna overal het stempel corona op.Als ze bij iedere mutatie van het virus allerhande maatregelen invoeren kunnen we beter een stuk touw pakken en ga maar hangen,want dan wordt het nooit weer normaal.Ook niet na toedienen van een vaccin, waarvan nog op geen enkele manier is bewezen dat het tegen alle varianten helpt.Men kan wel klakkeloos alles aannemen,maar twijfels zijn er zat. Ook bij deskundigen op dit gebied.

16-1-2021
Onafhankelijk denker uit Hallum

Even over ab oosterhaus, verhaal is genuanceerder. Lees artikel in Volkskrant. https://www.volkskrant.nl/cs-b4e12b7f

Like
17-1-2021
Wateenwereld uit Drachten

Tuurlijk mag iedereen zijn mening hebben. En om met elkaar in gesprek te gaan is alleen maar goed. Alleen tegenwoordig is het alleen maar of goed of slecht en er niks tussen in en accepteerd niemand wat van elkaar. Het is vaak meteen scheld partijen. En hier ook in de reacties zijn er altijd een paar die weer in het extreme moeten reageren. Ik word ook een schaap genoemd hier maar ik heb ook wel mijn twijfels over het vaccin. Maar ik denpk wel om mijn medemens en ik houd me wel aan de regels.

17-1-2021
ditbinik uit Drachten

Waarom gelooft men in dit, of dat?
Waarom heeft iemand anders een andere mening?

Men volgt toch de wetenschap? Mensen die kennis van zaken hebben?

Of zijn het de mensen die een andere mening hebben bijvoorbaat wantrouwend naar de overheden?

De wetenschap heeft de mensheid al ver gebracht, dus ik volg deze wel.

17-1-2021

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan