Alle treinstations krijgen AED's
Publicatie: 20 oktober 2020, 11.41 uur
Reacties
Goed ding? Nu nog hopen dat mensen goed genoeg kunnen worden opgeleid om ze te gebruiken.
Wij zetten ons in om de uniformiteit van de AED's te vergroten. Zodat de AED net zo herkenbaar is als een brandblusser. Echter merken wij de grote verschillen, op het gebied van veiligheid, per branche.
Wat blijkt is dat het wegvervoer steeds vaker met een AED wordt uitgerust, maar dat dit enkel en alleen vanuit maatschappelijk oogpunt wordt gedaan. Veelal gebeurt dit door commerciële bedrijven. Terwijl dit raar is want het openbare vervoer is juist de plek waar dit goed geregeld hoort te zijn. Althans dat vindt AEDmaster.
Wij zijn blij dat er is besloten om elk station met een AED uit te rusten en dat is niet meer dan logisch, echter is dit naar onze beleving nog niet genoeg.
Daarom zijn wij al eerder, in samenwerking met Somda (een forum met treinfanaten), gestart om te inventariseren welke treinen/stations met een AED zijn uitgerust.
De informatie die wij ontvangen verwerken wij vervolgens in ons adviesrapport. Wij gebruiken dit adviesrapport om de bewustwording bij de desbetreffende partijen te vergroten en ze te ondersteunen bij het AED beleid.
Wat reeds naar voren komt zijn de grote onderlinge verschillen per vervoerder en station. Om daadwerkelijk iets te bereiken moeten ook de treinen standaard met AED's worden uitgerust. Althans dat is onze mening.
Waar wij naar streven is dat de AED, net zoals de brandblussers, aanwezigheid van brandblussers en BHV'ers wordt opgenomen in de ARBO wet. Ook moeten er richtlijnen komen betreffende de herkenbaarheid en de locatie waar een AED moet hangen.
Ik bedoel een bandblusser is rood en niet paars. Volgens mij is dit ook niet voor niets.
Wilt u meer informatie, heeft uw zelfde bepaalde ideeën of heeft u advies nodig bij uw AED dekking?
Neem dan contact op met AEDmaster, wij helpen u graag.
Wij zetten ons in om de uniformiteit van de AED's te vergroten. Zodat de AED net zo herkenbaar is als een brandblusser. Echter merken wij de grote verschillen, op het gebied van veiligheid, per branche.
Wat blijkt is dat het wegvervoer steeds vaker met een AED wordt uitgerust, maar dat dit enkel en alleen vanuit maatschappelijk oogpunt wordt gedaan. Veelal gebeurt dit door commerciële bedrijven. Terwijl dit raar is want het openbare vervoer is juist de plek waar dit goed geregeld hoort te zijn. Althans dat vindt AEDmaster.
Wij zijn blij dat er is besloten om elk station met een AED uit te rusten en dat is niet meer dan logisch, echter is dit naar onze beleving nog niet genoeg.
Daarom zijn wij al eerder, in samenwerking met Somda (een forum met treinfanaten), gestart om te inventariseren welke treinen/stations met een AED zijn uitgerust.
De informatie die wij ontvangen verwerken wij vervolgens in ons adviesrapport. Wij gebruiken dit adviesrapport om de bewustwording bij de desbetreffende partijen te vergroten en ze te ondersteunen bij het AED beleid.
Wat reeds naar voren komt zijn de grote onderlinge verschillen per vervoerder en station. Om daadwerkelijk iets te bereiken moeten ook de treinen standaard met AED's worden uitgerust. Althans dat is onze mening.
Waar wij naar streven is dat de AED, net zoals de brandblussers, aanwezigheid van brandblussers en BHV'ers wordt opgenomen in de ARBO wet. Ook moeten er richtlijnen komen betreffende de herkenbaarheid en de locatie waar een AED moet hangen.
Ik bedoel een bandblusser is rood en niet paars. Volgens mij is dit ook niet voor niets.
Wilt u meer informatie, heeft uw zelfde bepaalde ideeën of heeft u advies nodig bij uw AED dekking?
Neem dan contact op met AEDmaster, wij helpen u graag.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan