Account
Logo
Zoeken
5.8 °C

GGD update: Een overleden en twee positief getest

Publicatie: 30 april 2020, 12.08 uur

Reacties

ovj uit Drachten

Sterkte voor de nabestaanden

Er zullen nog vele volgen zolang er geen betere beschermingsmiddelen in gekocht / verdeeld worden
Duitse onderzoekers denken dat kinderen ook besmettingen kunnen overdragen
Geweldig om de scholen weer open te stellen blijkbaar nog niks geleerd van carnaval

30-4-2020
Hamster77 uit Drachten

Schijnt toch anders te liggen. Ze dragen evenveel virus-deeltjes, maar worden er een stuk minder ziek van. Dus hoesten en proesten minder, dus verspreiden een stuk minder.

Like
30-4-2020
onne uit Drachten

Oh, maar het is echt nog veel erger hoor: beroertes, ook dieren en kinderen kunnen het virus overdragen.
Allemaal zonder dat iemand dat kan meten.
U denkt toch niet dat de regering zomaar alle beperkingen opheft?
Het gaat veel te goed zo, veel burgers zijn doodsbang.
Rutte haalt volgend jaar een rijke oogst binnen met de verkiezingen.

Like
30-4-2020
digitaal uit Dokkum

ovj: Laat je toch niet gek maken.Er zullen nog veel van dit soort berichten komen,maar als het dan dus aan jou ligt blijf de hele maatschappij op zijn rug liggen en gaat de hele economie naar de bliksem.Dan wordt het middel erger dan de kwaal.

Like
30-4-2020
advertentie

ovj uit Drachten

Het gaat mij erom waarom wij het anders doen dan de buurlanden en hoeveel er gelogen wordt over beschermingsmiddelen wel of niet beschikbaar

Like
30-4-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ja vreemde wereld, de partijen die roepen nexit, willen nu geen eigen Nederlands beleid. Tegen gezichtsbedekking, nu voor mondkapjes. Grenzen nu dicht maar was niet de bedoeling dat we er zelf niet uit kunnen. En dat in nog geen twee maanden. Als daar geen complot in zit? Geloof jij het, ik niet

Like
30-4-2020
pazuzu uit Doodstil

Naudet (en Wilders dacht ik ook) waarschuwden al maanden ban tevoren dat dit virus eraan zou komen. Thierry vroeg debat na debat aan maar werd genegeerd. Wat hebben ze hem laten voelen dat ze het bij voorbaat oneens met hem zijn, ze kloppen zichzelf in de kamer nog op de norst. Alle burgerslachtoffers zijn collateral damage voor hun. Nog geen mondkapje besteld voor de zekerheid. Nee, zelgs vrachten vol naar China gestuurd ondanks dat het hier uitbrak. De voorgestelde snelle preventieve lockdown in combinatie met veel testen en grenzen dicht werd door dezelfde plucheplakkende cartelleden weggelachen waardoor we mu in de huidige langdurige ellende zitten. Kijken naar landen welke het tijdig onder controle hadden, wederom werd Thierry genegeerd want ze overlegden met buurlanden...alwaar het volledig fout liep.

Like
1-5-2020
pazuzu uit Doodstil

Het was ook Thierry die in een vroeg stadium aangaf Chinese reizigers op schiphol te moeten screenen op symptomen alvorens welkom te heten.

Vorige week bood Thierry miljoenen mondkapjes aan die in heel Europa IC goedgekeurd zijn, Minister de Jonge zou hiervan gebruik maken. Maar natuurlijk voldeden deze niet aan de Nederlandse normen. Welke normen dit waren konden ze de importeur hiervan helaas niet vertellen. Heel vreemd weer.
Maar ondanks dit alles weten media, politici en burgers hem nog te framen en in kwaad daglicht te stellen. Ondertussen wordt Rutte opgehemeld door de media en vele burgers terwijl alle beslissingen, maatregelen en bestellingen te laat waren. Ondertussen speelt hij hier de harde onderhandelaar bij de EU doch blijkt hij Nederland middels een andere ondoorzichtige constructie in dezelfde ellende te hebben gestort als bij de eurobons het geval kan worden. Onafhankelijk journalisten die tevens econoom zijn hebben dit inmiddels uitgezocht en leggen dit haarfijn uit. Ook dat wordt niet door de media verteld maar zijn we wel helemaal financieel medeverantwoordelijk indien
het in andere landen volledig mis gaat. Wij gaan nu Italië alvast financieel big time geld lenen.. eh sorry.... geven. Terwijl een Italiaan 3 maal zoveel spaargeld heeft als een Nederlander. Tevens Nederland het op twee na hardst geraakte land is, de grootste netto betaler aan de EU en ook bijna niets vanuit de EU in de eerste ronde aan financiële steun kreeg.
Maar Chapeau, laten we Thierry bashen en Rutte eren.

Like
1-5-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Elke gek heeft wel iets goeds. Nog steeds geen excuses aan NS personeel. Het in twijfel trekken onderzoek naar MH17. Dubieuze relatie met rusland. Nexit ideeën als of wij als klein landje zijn opgewassen tegen de wereld. En die mondkapjes naar China was een particulier initiatief, gewoon gekocht in ons land door Chinesen. Net zo als wij nu kopen in China.

Like
1-5-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Van dit land was Baudet ook gecharmeerd, maar ook daar is het niet koek en ei.

Singapore was aanvankelijk zeer succesvol in het bestrijden van het virus, maar in april is het aantal infecties verrassend verhoogd.

Like
1-5-2020
pazuzu uit Doodstil

Probleem is dat zowel politici als de mainstream media Baudet framen en demoniseren. Ik zie op Netwerk uitlatingen van hem terug waarin is geknipt en geplakt waardoor deze ineens een heel andere betekenis krijgen met uiteraard schokkende betekenis. Ik luister deze debatten zelf en zie dat de media staat te liegen.
Zo ook Zembla met nul onderbouwing beschuldigingen doet van landverraad. Zat hier echt enige vorm van waarheid in dan was hij allang doorgelicht en binnenstebuiten gekeerd. Lariekoek.
En excuses aan de NS voor een te snel verstuurde tweet? Een week lang was de tweet over dat incident het hoofdnieuws in de media. Alles op alles is gezet om hem in de rascistische hoek te plaatsen, een tweet wekenlang nieuws....zou Jumbojetten of Klavertjeklier nooit worden aangedaan, zij praten alle problemen met ontspoorde allochtonen goed.
Maar het echte probleem nl dat meer dan 80% van de vrouwen fors wordt lastiggevallen en sexuele geïntimideerd door met name Marokkanen en verder andere niet Westerse kinderen van immigranten wordt nauwelijks besproken. Terwijl dat probleem vele malen groter, ernstiger, bedreigender en zwaarder is. Nee, ze straffen de boodschapper en laten deze vrouwen barsten. En u noemt hem gek?
Qua Nexit? Er zijn zat kleine landen die opgewassen zijn tegen de wereld. We zijn in ieder geval niet opgewassen tegen hetgeen de EU ons nu aandoet en waarvoor we generaties lang gaan bloeden. Tegen deze EU hebben we middels referendum NEE gestemd en Rutte luist ons er toch in maar doet alsof dat niet gebeurd. Google eens op Arno Wellens EU, onafhankelijk onderzoeksjournalist naar de EU, hij verteld wat er echt gebeurd en onderbouwd dit volledig.


Like
2-5-2020
pazuzu uit Doodstil

Dat het overbevolkte Singapore een terugval heeft is ook een leermoment toch. Gaat er toch om te kijken naar landen die voor lopen qua besmettingsmoment en welk beleid effectief is geweest. Mede dankzij de ervaringen met SARS. Wat is effectief geweest en wat niet.
Dit ipv je te focussen op je buurlanden waar het alléén maar misging en dit beleid te kopiëren.

Mondkapjes naar China was mischien een particulier iniatief. Feit blijft dat ze in China geproduceerd worden en in Nederland niet.
Dus in China zullen tekorten niet ontstaan want ze maken gewoon bij, indien nodig gewoon onder dwang daar.
Daarbij is dit virus wederom in China ontstaan en hebben ze er álles aan gedaan dit onder de pet te houden. De arts die het meldde aan de wereld is nu dan ook dood. Dus ze zijn schuldig aan het ontstaan én verspreisen over de wereld maar hebben ongelimiteerd mondkapjes.
Op moment dat het bij ons uitbreekt en we hebben veel te weinig mondkapjes terwijl ze wel worden verstuurd naar China dan zou een overheid zich moeten laten gelden en ingrijpen in deze omgekeerde werekd.
Maar de relatie met China is prioriteit boven de opgesloten Nederlandse burgers, verpleegkundigen, gezondheid, doden, overbelaste IC's etc etc.

Like
2-5-2020
ditbinik uit Drachten

Betrapt!

Like
2-5-2020
jankees uit Drachten

Gelukkig heb ik er geen verstand van.

30-4-2020
advertentie

hakkebyter uit Drachten

Dat is dus minder dan 1 op de 10.000. En zijn dit aantoonbare coronagevallen en zijn ze niet overleden aan onderliggende kwalen en of problemen? En hoeveel zijn er overleden aan de gewone griep?

30-4-2020
J-One uit Buitenpost

De 'gewone' griep is een virus wat zonder beperkingen een periode van 4 maanden door NL waart. De klachten zijn over het algemeen mild van aard en slechts een klein deel is een ziekenhuisopname het gevolg. Daarvan een klein deel komt op de IC terecht. Corona daarentegen heeft nu ongeveer evenveel doden gekost dan de zware griepgolf van 2018. Dit met allemaal beperkingen die er gelden. Het virus is aggresiever dan de griep en leidt tot meer ziekenhuisopnamen en tot meer IC door de aantasting van de longen. Zonder beperkingen had je de huidige getallen x10 moeten doen (heel Nederland gelijk aan de brandhaarden in Brabant/Limburg), waarbij er voor het overgrote deel van de mensen waarvoor IC noodzakelijk was geen plek zou zijn, zodat alle mensen van 70+ (of misschien wel jonger) niet behandeld konden worden. Het doodsvonnis vroegtijdig getekend.

Like
30-4-2020
rommie uit De Westereen

Niet reageren op zo'n domme griep figuur. Ze snappen niet dat als er geen maatregelen waren dat er veel doden waren gevallen. Zorg was dan overbelast. Bij gewone griep liggen wij ook allemaal in het ziekenhuis hakkebyter. Denk eerst eens na voordat je hier onzin gaat neerschrijven.

Like
30-4-2020
hakkebyter uit Drachten

Gedurende het griepseizoen 2018 zijn 9000 mensen omgekomen aan de 'normale' griep. Opvallend is dat dit jaar de 'normale' griep in de statistieken acuut stopte op het moment dat corona zijn intrede deed. En dat vind ik bijzonder merkwaardig.

30-4-2020
J-One uit Buitenpost

Niet zo bijzonder, omdat er beperkingen waren heeft het gewone griepvirus gaan kans gehad zich te verspreiden. Had je geen beperkingen gehad dan had zowel het coronavirus als het gewone griepvirus vrij spel gehad. Overigens is dat cijfer van 2018 helemaal uitgekristalliseerd, de doden door corona zijn gebaseerd op geteste patiënten. Pas later zullen we pas echt het dodental veroorzaakt door corona te weten komen. Op basis van gegevens van het CBS is nu al duidelijk te zien dat er rekening moet worden gehouden met een verdubbeling van de huidige cijfers qua werkelijk dodental.

Like
30-4-2020
J-One uit Buitenpost

Ter verduidelijking de cijfers van de laatste jaren: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/17/sterfte-neemt-af-in-derde-week-van-april-2020

Like
30-4-2020
bassie1 uit 't Veen

Verdubbeling van het aantal doden? Eerder halvering denk ik? De meesten die aan corona overlijden hebben meestal onderliggende kwalen dus om dat maar bij corona doden op te rekenen klopt niet helemaal ofwel? Diezelfde mensen waren met de 'gewone' griep ook overleden.

Like
30-4-2020
J-One uit Buitenpost

Die mensen met onderliggende kwalen zitten toch ook bij de griepdoden van 2018? Dus dan moet het cijfer van 2018 ook bijgesteld worden en kun je de cijfers weer met elkaar vergelijken. Maar kijk nu eens goed naar het linkje van het CBS en zie wat er echt aan de hand is qua sterfgevallen in NL...

Like
30-4-2020
peterkratje uit Drogeham

Nee bassie.. mensen met onderliggende kwalen die zijn overleden zijn juist overleden omdat ze corona hadden.. wanneer begrijpt men dat nu eens.. zonder de corona hadden de mensen met onderliggende kwalen misschien wel 100 kunnen worden ipv 68 of 56 of 81.

Like
1-5-2020
hakkebyter uit Drachten

Gedurende het griepseizoen 2018 zijn 9000 mensen omgekomen aan de 'normale' griep. Opvallend is dat dit jaar de 'normale' griep in de statistieken acuut stopte op het moment dat corona zijn intrede deed. En dat vind ik bijzonder merkwaardig.

30-4-2020
rommie uit De Westereen

Och heden, dat vind jij bijzonder? Bij griep ligt ook iedereen in het ziekenhuis?

Laten wij alle maatregelen maar stoppen, denk dat het dan een ramp wordt!

Like
30-4-2020
nordeney uit Kollum

Japan heeft te snel de maatregelen versoepeld. Dit allemaal om de economie.
En wat gebeurd er nu daar? Het coronovirus verspreid hem nu weer razendsnel en het schijnt erger te zijn dan de eerste ronde. Veel meer zieken en doden.

30-4-2020
feanster69 uit Houtigehage

Elke dode is erg.
Maar als dit zo door gaat dat er iedere keer minder doden vallen.....wat moet Ab Osterhaus en Rutte nu straks met de vaccinatie en de apps???
Zitten we dan mooi met een nieuw normaal zonder virus?

Kunnen deze gasten mooi werken aan herstel van ons gezondheidszorg.
Om dat weer normaal te laten functioneren.
Luister naar Agema van PVV.

Hakkebyter.…. wist jij dat wat in Nederland gebeurde dat de griep ineens ophield en op de zelfde dag er corona zich voordeed....dat dat exact in Duitsland ook zo ging. Ineens was de griepgolf weg.

Merkwaardig dat bij griep er vaccinatie is en dat in 2018-19 er toch zoveel mensen met vaccinatie overlijden.

0,026 % personen van de bevolking overleden. 44 mensen aan corona. De rest was de aandoeningen die ze hadden …..zeer hoge leeftijd,kanker,obesitas,longen, roken,diabetes ed dat de corona de complicatie was die hun over de streep trok. Nog onderzoek moet worden gedaan hoe lang de mensen nog geleefd hadden zonder dat er corona was.
Het was zelfs zo dat bij metingen er weken bij waren dat er minder sterfgevallen waren dan vorig jaar zelfde tijdstip. Toch vreemd dat vorig jaar wij niet iedere week bijgepraat werden hoeveel er aan griep stierven.

Terwijl we nu met minder sterfte in een niet normale leefsituatie zitten. Deskundigen die echt deskundig zijn …..zeggen ; naar buiten met het mooie weer. Zo sterft de virus. Waarom nog de ouderen opsluiten en de zorg mensen nog bloot stellen aan hun gezondheid?

30-4-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het taalgebruik van feanster zegt werkelijk alles over zijn intellectuele niveau. Ik herinner mij dat hij onlangs schreef over de spiegel die hij de mensen wil voorhouden. De enige spiegel die ik mij daarbij kan voorstellen is de lachspiegel.

30-4-2020
fryslanbobbe35 uit Drachten

De angstcultuur is gecreëerd en daar gaan de overheden gebruik van maken. De anderhalvemetersamenleving is daar een voorbeeld van, en wat te denken van de noodwet die er aan zit te komen. Nu is het allemaal nog vrijblijvend maar na het intreden van de wet niet meer. En dat vanwege het coronavirus wat niet meer is dan een verkoudheidsvirus. Maar angsthaasjes slaapt u rustig verder terwijl onze vrijheden op een slinkse manier worden afgenomen.

30-4-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Weet niet hoe het met jou sociale omgeving is, maar in jou omgeving mogen ze omvallen. Angstcultuur is ook bang zijn voor economische gevolgen. Maar het blijven de zelfde angsten.

Like
30-4-2020
romke uit Rinsumageast

@fryslanbobbe35 ..we hebben een grondwet :de harde kern van de wet zeg maar .. en nu een hulpwet /noodwet waar de belachelijke anderhalvemeter regel inzit..MARK.R.(zo noem je criminelen)wil deze noodwet in de grondwet zetten ..dus dan kom je nooit weer van de anderhalvemeter wet af (dus het is nog erger dan je denkt )..en dat doet mark.r.op een manier dat het net lijkt als het goed is voor het land ..en om het volk niet meteen met schep en hooivork bij hem op de stoep telaten staan , zegt ie :het is maar tijdelijk tot 30 september hoor..#stopdelockdown..

Like
1-5-2020
J-One uit Buitenpost

Misschien voortaan wat minder drinken en vroeger naar bed, kun je wat helderer denken en snapt misschien de rest van de wereld ook wat je allemaal aan het pruttelen bent.

Like
1-5-2020
derkosak uit Burgum

Dus dat is Mark R zijn masterplan? Voortaan iedereen 1.5 meter uit elkaar bij wet. Is het omdat hij vroeger gepest werd een geen affectie van zijn moeder kreeg? Echt vet interessant die theorieën man..

Like
1-5-2020
romke uit Rinsumageast

@j-one @ derkosak ..ja , moeilijk voor mensen die maar niet wakker worden ..minder drinken .hmmm oke vertel me even wat ik minder moet drinken ,koffie 4/dag. ranja .glaasje cola .vitamine drink .ander sapje en 2 keer in de maand een blikje cola/sinas bb..en als je niet lezen kunt en dat pruttelen noemt ..dat ligt meer aan jouw ,dan aan mij .#beetjejammer.kosak .ja eerst maar even zelf onderzoek doen , dan verder praten ?en als ik ergens geen gelijk heb , ook goed ..zal ik het ook zeggen ..#foutjehadiknietmoetenzeggen..maar als ik gelijk heb ??word dat dan ook even vermeld ??alle virussen ,mexicaanse ,sars ed . 3 tot 4 maand weer weg . dus nu nog paar weken ..vertel mij dan waarom we minimaal tot 30 september ( met mogelijkheid tot verlenging )een anderhalve meter samenleving moeten ?voor de lol?#anderhalvemeterisdictatuur..

Like
1-5-2020
eksteroog uit Eastermar

erg,1 overledene

en verder staat er weer niets bij

de burger mag blijkbaar zelf niet uitmaken of jij je nu zorgen moet gaan maken of niet
had deze persoon al weinig weerstand door een andere ziekte of was hij hiervoor kern gezond
omdat dit er niet bij staat maak ik mij geen zorgen ,dan moet men maar eerlijker zijn

30-4-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Ik denk dat wij in het noorden het niet voelen. We hebben maar een paar procent van de doden. En gelukkig maar, maar door deze virus staat rest zorg ook stil. Buiten corona om blijf gezond. Krijg je een hernia dan maar even wachten. Dus ook de griepjes gelovigen, hopelijk geen andere vervelende klachten, dan even wachten.

Like
30-4-2020
onne uit Drachten

Goed stukje, met duidelijke onderbouwing. Benieuwd of dit aan een lockdown schreeuwer die bevend in zijn huis zit ook zijn ogen 👀 eens opent.

https://opiniez.com/2020/04/29/werkt-de-lockdown-tegen-corona-verspreiding/dolfvanwijk/

30-4-2020
advertentie

hakkebyter uit Drachten

En dan nog speciaal een reactie voor mensen die mij betichten als ‘dom figuur’:
.
Zweden: 9.960.487 (2017) inwoners
Nederland: 17.431.051 (stand 1 mei 2020)
.
Slachtoffers NL: 4.811 (stand 1 mei 2020)
Slachtoffers SE: 2.586 (stand 1 mei 2020)
.
Nederland MET (volle) Lockdown
Zweden ZONDER (niet-volle) Lockdown
De Nederlandse Lockdown voegt blijkbaar helemaal NIETS toe!!! Al is de Nederlandse economie nu wel zwaar beschadigd.
.
En dan nog een opmerking die ik las: omdat er beperkingen waren heeft het gewone griepvirus gaan kans gehad zich te verspreiden.
Hoe kon het coronavirus zich dan wel verspreiden.
.
Dus , ‘spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is er dan het domste van het land?’.

1-5-2020
derkosak uit Burgum

Nederland past 11 keer in Zweden qua oppervlakte. En ze hebben bijna de helft minder inwoners. Klinkt logisch; een van de dunst bevolkte landen vergelijken met een van de dichtstbevolkte.. corona is een "Airborne" virus zoals dat zo mooi heet. Dit betekend dat het nog 3/4 uren in de lucht blijft hangen onder de juiste omstandigheden. Daarom mensen niet onnodig naar buiten laten. Gewone griep heeft een reproductie getal van 1. Dit nieuwe virus besmet zonder maat regelen ongeveer 3.8 mensen gemiddeld zonder maatregelen. Plus de ademhalings klachten die er bij komen maakt dit gevaarlijk. 1 op de 5 moet opgenomen worden in een ziekenhuis, dat is met gewone griep echt niet zo. Ik snap niet dat hier nog discussie over moet zijn?

Like
1-5-2020
hakkebyter uit Drachten

En dan nog speciaal een reactie voor mensen die mij betichten als ‘dom figuur’:
.
Zweden: 9.960.487 (2017) inwoners
Nederland: 17.431.051 (stand 1 mei 2020)
.
Slachtoffers NL: 4.811 (stand 1 mei 2020)
Slachtoffers SE: 2.586 (stand 1 mei 2020)
.
Nederland MET (volle) Lockdown
Zweden ZONDER (niet-volle) Lockdown
De Nederlandse Lockdown voegt blijkbaar helemaal NIETS toe!!! Al is de Nederlandse economie nu wel zwaar beschadigd.
.
En dan nog een opmerking die ik las: omdat er beperkingen waren heeft het gewone griepvirus gaan kans gehad zich te verspreiden.
Hoe kon het coronavirus zich dan wel verspreiden.
.
Dus , ‘spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is er dan het domste van het land?’.

1-5-2020
J-One uit Buitenpost

Kijk je naar Noorwegen en Denemarken, buurlanden van Zweden dan zie je veel minder doden. Ook minder dan Nederland, maar dat heeft te maken dat er in Nederland het carnaval een brandhaard heeft veroorzaakt. Dus zo goed doet Zweden het niet. https://www.parool.nl/wereld/gezond-verstand-zweden-stuit-opmars-corona-niet~b467068a/ Dus stel je nu eens voor als we hier geen Lockdown hadden, welke cijfers hadden we dan gezien voor heel Nederland? Juist, heel Nederland was gelijk aan Brabant geworden. Echt welk deel wil je niet snappen? https://www.parool.nl/wereld/gezond-verstand-zweden-stuit-opmars-corona-niet~b467068a/

Like
1-5-2020
hakkebyter uit Drachten

En dan nog speciaal een reactie voor mensen die mij betichten als ‘dom figuur’:
.
Zweden: 9.960.487 (2017) inwoners
Nederland: 17.431.051 (stand 1 mei 2020)
.
Slachtoffers NL: 4.811 (stand 1 mei 2020)
Slachtoffers SE: 2.586 (stand 1 mei 2020)
.
Nederland MET (volle) Lockdown
Zweden ZONDER (niet-volle) Lockdown
De Nederlandse Lockdown voegt blijkbaar helemaal NIETS toe!!! Al is de Nederlandse economie nu wel zwaar beschadigd.
.
En dan nog een opmerking die ik las: omdat er beperkingen waren heeft het gewone griepvirus gaan kans gehad zich te verspreiden.
Hoe kon het coronavirus zich dan wel verspreiden.
.
Dus , ‘spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is er dan het domste van het land?’.

1-5-2020
age uit Uithuizen

Hakkebyter komt met cijfers over slachtoffers in Zweden en Nederland stand 1 mei.

Dit zijn dus de definitieve cijfers Hakkebyter?
De eindstand?
Is het virus na 1 mei weg?

Vr. gr. en respect

1-5-2020
ditbinik uit Drachten

MARCO!

Rochtut
Alziendoog
Marcoaxe
Romke
Opgelet
Hotze Tr
Marcoexa
Feanster69
Hakkebyter

Zelfde gast

1-5-2020
romke uit Rinsumageast

@ ditbinik...romke uit rinsumageest ,dat bin ik ..en ik gebruik mijn eigen echte naam en woonplaats en ik heb mijn eigen stijl van schrijven en ben dus ook geen ander ..en ik gebruik deze ene account en geen andere..duidelijk ..en dat "jullie"hopen dat deze "waarheid"door 1 word geschreven omdat het dan makkelijker is te geloven dat het allemaal onzin is #fakenieuws..,maar als het allemaal verschillende zijn ..ja dan word je bang en dat wil je niet , want leven met oogkleppen is gemakkelijker .. maakt niets uit ..leef je eigen leven ,kijk nergens na en over een tijdje word je helemaal geleefd..#dictatuur..en voor mij geen ramp , maar voor de jeugd wel #beetjejammer..

Like
1-5-2020
hakkebyter uit Drachten

Ja, ook domheid blijkt een bijzondere kwaliteit... en daar kan niemand tegen op!
Voel je vooral niet aangesproken J-One, Age en ditbinik...

1-5-2020
ditbinik uit Drachten

Internet laat overal sporen achter die je nooit meer uitwist..

1-5-2020
hakkebyter uit Drachten

Ja, ook domheid blijkt een bijzondere kwaliteit... en daar kan niemand tegen op!
Voel je vooral niet aangesproken J-One, Age en ditbinik...

1-5-2020
hakkebyter uit Drachten

ditbinik voelt zich blijkbaar aangesproken. Dat is toch wel het bewijs dat mijn bewering klopt. ;-))

1-5-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Ik heb er geen behoefte aan om na te gaan of achter alle pseudoniemen die ditbinik opsomt een en dezelfde persoon schuil gaat. Zeker is wel dat ze elkaar onverdroten napraten.het is zoals hakkebyter schrijft: domheid is een bijzondere kwaliteit en daar kan niemand tegenop. Ik moet zeggen dat hakkebyter een zelfportret tekent dat er zijn mag.

1-5-2020
age uit Uithuizen

Ik voel me niet aangesproken Hakkebyter, maar u spreekt mij aan ?
Vlgs mij kennen we elkaar niet en vlgs mij heb ik u nog nooit 'beticht als dom figuur'???

IK vroeg u of de score van het aantal slachtoffers van het coronavirus in Zweden en Nederland de einduitslag is?
Is het virus in Zweden en Nederland weg?

Mensen die anderen dom noemen hoeven vlgs mij niet bang te zijn, dat ze door anderen ooit beschuldigd te worden de slimste te zijn..

Vr, gr. en respect !

pee es
Wat vind u zelf van de zinsnede 'betichten als dom figuur'
Ik vind hem..niet dom..maar..uitdagend?

1-5-2020
onne uit Drachten

Ik roep al tijden dat die cijfers nergens op slaan. Als we het dan toch over cijfertjes hebben verwijs u graag naar een wat meer onderbouwd onderzoek door Ali S. Razavian (data-analist) die tot een paar interessante conclusies kwam in Europa:

bron: medium.com/@ali_razavian/covid-19-fro...

- COVID19 is veel besmettelijker dan eerder werd aangenomen (300 meer kans dan de griep).

- Meer dan 96% van de bevolking krijgt de ziekte en brengt deze over zonder ernstige symptomen te ontwikkelen. Dit extreem hoge aantal gevallen is de reden dat er zoveel tegenstrijdige conclusies uit deze ziekte komen.

- De pandemieperiode is ongeveer 75 dagen. In de eerste drie weken neemt het aantal gevallen exponentieel toe, in de volgende drie weken neemt het aantal nieuwe gevallen per dagplateau en in de laatste 3 weken neemt het aantal nieuwe gevallen exponentieel af.

1-5-2020
onne uit Drachten

(deel 2)

De incubatietijd is gemiddeld 5 dagen en de symptomatische periode is 2-3 weken. Wat betekent dat, tegen de tijd dat het eerste overlijden wordt geregistreerd, de exponentiële groeiperiode bijna voorbij is, hoewel het nog drie weken zal duren voordat het sterftecijfer exponentieel stopt met groeien.

- Verschillende landen hebben op verschillende momenten in hun pandemie (in het algemeen nadat het dodental zich opstapelt) verschillend quarantainebeleid ingevoerd, maar de gegevens zijn consistent in westerse landen, wat betekent dat quarantaine te laat wordt ingevoerd en het is minder nuttig dan gedacht (zie ook Zweden)

- Het sterftecijfer van COVID19 is 0,06%, iets minder dan de CFR van de seizoensgriep.

Er lijkt dus geen gegronde angst om aan dit virus te overlijden. Op een motorfiets of keukentrapje stappen geeft nog altijd meer kans op overlijden of letsel. De complicaties voor zwakkeren en 70-plussers zijn helaas wel gevaarlijker en de zorgcapaciteit is/wordt wel overbelast. Als bovenstaande zou kloppen is de de piek gepasseerd en volgt nu een uitdovende periode.

Maar de huidige verordeningen, exorbitante boetes, de idiote anderhalvemetersamenlevening, het nieuwe normaal, coronabonds en Orwelliaanse surveillanceideëen geven mij meer jeuk dan alle Wuhanhoesters en cijfertjes van het RIVM bij elkaar.

Like
1-5-2020
romke uit Rinsumageast

@ onne ..denk aan de meeste slapers ,die kunnen de waarheid niet zo snel aan ..maar goed verwoord de laatste 5 regels ..zoals op #geenstijl..dat dat gegoogel met die cijfers net een lotto/toto spel is #coronatoto..cijfers die opgebouwd zijn ..geteste mensen,coronaklachten maar niet getest,vermoedelijke slachtoffers en 15% extra (waarom ?zou je zeggen ,nou omdat het kan )#anderhalvemeterisdictatuur..#nexit

Like
1-5-2020
J-One uit Buitenpost

En nu weer even terug naar de NL realiteit: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/18/sterfte-daalt-verder-maar-minder-dan-vorige-week Niets aan de hand mensen er overlijden meer dan 1000 mensen per week meer dan normaal, maar verder niets aan de hand. Vooral verder je hoofd in het zand steken, verspreid je ook geen virus.

Like
1-5-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Het is nooit moeilijk een wetenschapper te vonden die precies beweert wat je graag wilt horen
Tegenover de mening van mijnheer Razavian staan vele andere. Ik bedoel maar: als je je serieus een mening wilt vormen moet je veel lezen, veel nadenken en veel schiften. Ik ben niet in staat om alle visies die over corona bestaan te verifiëren en dus matig ik mij er geen oordeel over aan. Maar er is weinig inzicht voor nodig om vast te stellen dat velen die dat wel doen het evenmin weten als ik

Like
1-5-2020
ockels uit Uithuizen

@onne uit Drachten | 01-05-20 | 10:43 Het zou u sieren wanneer u een plempsel (in dit geval de mijne) van een bronvermelding voorziet wanneer u dit een-op-een copy-paste van Geenstijl ...

Like
7-5-2020
advertentie

age uit Uithuizen

Dank voor uw verwijzing naar data-analist Ali S Razavian, Onne.

Uw eindconclusie bevestigt mij weer, dat we blij mogen zijn, of hopen? dat de mensen als u en andere hobbyisten geen verantwoordelijke functies in de politiek, kerken en andere organisaties hebben.

De regering olv Mark Rutte hier al flapdrol? en dictator? genoemd, overlegt steeds met een team van wetenschappers en maakt daarna met de kennis van dat moment keuzes.
Gelukkig begrijpt en steunt de meerderheid van het volk dat nog steeds.

IK vind dat Rutte zich een waar staatsman toont, boven de partijen.


Vr. gr. respect



1-5-2020
onne uit Drachten

U is een bijstandtrekker die nog nooit verder dan Terschelling is gekomen?

Like
1-5-2020
age uit Uithuizen

Sterke inhoudelijke reactie Onne!
Uw niveau kan ik nooit bereiken.

Ik hoor bij de hersenloze kuddedieren, die op tv ziet en hoort wat de gevolgen van dit virus voor slachtoffers, de kwetsbaarste kwetsbaren teweeg kunnen zijn.
IK begrijp ook dat wetenschappers het juiste vaccin nog niet hebben gevonden en dat het daarom verstandig is besmetting voor zover mogelijk te voorkomen, niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen.

Maar tegen uw laatste reactie kan ik niet op!

1-5-2020
onne uit Drachten

Oei, wat een berg aan verbittering. Daar kan ik niets mee, sorry... 😔

Like
1-5-2020
Sneuper 2020 uit Drachten

Iemand er klakkeloos van berichten dat hij een uitkeringstrekker is die nooit verder kwam dan Terschelling is geen uiting van verbittering maar dom gescheld.

Like
1-5-2020
gerard00 uit Houtigehage

Aan de tijden te zien werken hier weinig vast allemaal geen Gepensioneerden.
Denk er om Rechts VVD PVV FvD enz. Uitkeringen bijstand WAO?. Een leven hard werken en daarna direct je zelf kunnen redden.
Geen uitkeringen dat is bij rechts een heel vies woord en daar willen ze ook snel mogelijk van af.

1-5-2020
pazuzu uit Doodstil

Probleem is dat links of midden geen alternatieven meer biedt.
Voorheen stonden deze partijen voor de minder bedeelden, arbeiders en middenklasse.
Nu staan ze voor immigratie en milieu. Beide geldverslindende doelen die de midden en lagere inkomens op vele gebieden bedreigen. Zelfs een aanzienlijk deel van de Nederlanders met immigratieachtergrond stemt op de PVV omdat indien ze doorgaan met de huidige immigratiestroom zien als binnenkomende concurentie op de lage lonen banen.
Daarbij zie ik om me heen mensen die na 40 jaar hard lichamelijk werk fysiek "op" zijn en totaal ongeschikt voor bureauwerk. Deze mannen zouden met de oude vut moeten mogen maar worden nu jarenlang gemarteld door uwv gezien ze uit de arbeidsongeschiktheids uitkering gehouden moeten worden. Dit leidt tot wanhoop en zelfs suïcides. Maar ze mogen na verkoop van hun huis en opeten van hun schamel spaargeld wel in hun nieuwe huurflat 4 hoog achter met bijstandsuitkering toezien dat nieuwkomers die hier nog nooit wat hebben bijgedragen (laat staan 40 jaar betaald hebben voor arbeidsongeschiktheid verz.) wel direct een uitkering en voorrang op de huizenmarkt krijgen.
En dát is waar links tegenwoordig voor velen voor staat, leg dan nog maar eens uit dat links er voor hen is.

Like
3-5-2020
onne uit Drachten

Ik zou zeggen vraag het de Chinezen eens....

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2142345665/gefrustreerde-who-chef-spreekt-china-weigert-ons

Prettig weekend 🌴

1-5-2020
turf uit 't Veen

He' Age, De verantwoordelijke functie's van jouw geliefde kerkleiders heeft nog meer schade veroorzaakt dan de corona.
Dus ga even reseten en houd je schijnheilige mond dicht, beter voor de slachtoffers die nog leven.

2-5-2020
Rochtut uit Rottevalle

Steeds hoor ik van iedereen. Ja we hopen snel op n vaccin.. een vaccin zal weinig helpen. Omdat n virus steeds veranderd. Net zoals een griepvirus. Elk jaar is de samenstelling van het het griepspuit anders. Niemand weet feitelijk of een griepspuit helpt. Dit wordt als waarheid geaccepteerd. Maar enige verdieping of kritisch tegengeluid is er niet meer.

Ben wel benieuwd hoeveel personen zijn overleden/ ziek zijn geworden aan corona die ook dit jaar de griepspuit hebben gehad. Misschien is er een verband.

2-5-2020
pazuzu uit Doodstil

Volgens mij is jet tegengeluid juist groeiende.
Steeds meer mensen volgen en geloven in de Janet Ossenbaard complottheorieën en het aantal Jensen volgers groeit extreem.
Ik vermoed dat hiermee ook het aantal anti vaxers groeit. De propaganda van de anti vaxers wordt ook steeds luider, agressiever en voor mensen die daarvoor open staan ook overtuigender.
Tel daarbij de opeenvolgende leugenkabinetten, een pinokkio premier en een schimmig RIVM en de keuze om niet te vaccineren is steeds sneller gemaakt. Wat dat aangaat is Ruttes eeuwige gelieg zeer laakbaar gezien de gevolgen voor de volksgezondheid.

Like
3-5-2020
ditbinik uit Drachten

Jensen heeft extreem veel aanhangers ik noem er een paar :

Pazuzu
Marcoaxe
Marcoexa
Feanster69

Haha

Like
3-5-2020
pazuzu uit Doodstil

Mij kun je van je lijstje schrappen. Zijn visie op Corona en de lockdown kan ik me absoluut niet in vinden en hij gebruikt valse cijfers om zijn argumenten kracht bij te zetten. Kijk dan liever Harry Hol die dit nauwkeurig bekritiseerd evenals de verhalen van Ossebaard puntsgewijs fileert.
Om met zijn uitspraak af te sluiten:
Wees net zo kritisch op je medestanders als op je tegenstanders.

Like
3-5-2020
ditbinik uit Drachten

Gelukkig, zo blijkt uit onderzoek is het corona virus niet zo veranderlijk als een influenza virus. Wat mogelijk wel een rol speelt in de heftigheid van de klachten zijn BMR / mazelen vaccinaties. Corona virus heeft genetische eigenschappen van het mazelen virus. Sinds een jaar of 45 is de mazelen vaccinatie opgenomen in het rijksvaccinatie programma, dit verklaart wellicht waarom jongeren minder vatbaar zijn voor het virus. Maargoed, er word zoveel onderzocht en geschreven, dat ook dit niet waar hoeft te zijn.

2-5-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan