Account
Logo
Zoeken
20.3 °C

Eerste patiënt met corona in Friesland overleden

Publicatie: 16 maart 2020, 16.30 uur

Reacties

alziendoog uit Leeuwarden

Als alle risico groepen nu thuis blijven en alleen geholpen worden door mensen die elke dag getest worden, en de rest gaat door.. zou in mijn opinie veel beter zijn.
Dan bouwt iedereen weerstand op voor de 20e uitbraak en blijven de risicogroepen ontzien.

Nogmaals, met alle medeleven naar de nabestaanden (oprecht!). Je snapt het, of je wilt er niet aan. 1 van de 2

16-3-2020
tinadejong uit Drachten

Te simpel gedacht. Hoe bepaal je risicogroepen? Niemand wil ziek worden en iedereen zal in een risicogroep willen horen. Daarnaast zullen icu overvol raken omdat mensen te ziek zijn. Meer dan de helft van de huidige mensen in icu horen niet to risicogroepen en daardoor zal de zorg overbelast raken. De piek te hoog zeg maar.
Kennelijk wil jij dat allemaal niet snappen, maar dat ligt dan echt bij jou.

Like
16-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Tina....het is allang onder zocht wie de risico groep is.
In China bleek dat vooral de groep mannen waren die rokers zijn.
Ook blijkt in het totaal dat mensen met suiker een doelgroep is.
kleintjes en jeugd dan niet ,maar vanaf 50 is het 1,3 % kans. Daarna loopt het op bij 70 en 80 jaar.
Je hebt het wel over dat ze al wat onder de ledematen hebben!

https://www.knmt.nl/nieuws/update-16-maart-coronavirus-covid-19

Alziendoog heeft een punt.

Like
16-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

@ Tina de Jong,
Jij bent gehersenspoeld. Adem in, ... Adem uit... herhaal... relativeer... blijf ademen... en herhaal..

Virussen zijn van allen tijden.
Dit virus.. dwaalt hier al 60 jaar rond. Sterker nog, de meesten van ons hebben dit virus al eens gehad!!!
Er is niets gekkers aan dan de griep die wij al kenden..
Sterker nog.. die veroorzaakt elk jaar standaard 5000 doden.. en daar hoor je niets over.

Het is één groot opgezet plan om iedereen te sturen, om onrust te zaaien, om men tegen elkaar op te zetten.
Ik zoek absoluut geen ruzie met niemand! Echt niet.
Het enige wat ik vraag is.. relativeer.. gebruik je hersens die je hebt gekregen, laat je niet sturen maar bedenk zelf wat goed is of niet.
Kun jij dat beter? Of iemand 200 km verderop in Den Haag? Waar alle leugens en NL vernietigende plannen worden gesmeed. Ofwel Brussel.. ofwel...

Hoeveel wekkers mag ik sturen zodat je wakker word?

Mvg!

Like
17-3-2020
advertentie

zeekoe uit Harkema

Tina de Jong is echt een vrolijkerd hier op Waldnet. Die zit overal tegenaan te schoppen met een chagrijnige manier van typen.

Like
17-3-2020
tinadejong uit Drachten

Ja goed idee alziendoog, laten we zelf bedenken wat goed. We zijn namelijk expert op alle gebieden en alle vraagstukken. Not.

Je verhalen rammelen aan alle kanten Alziendoog. Je teksten staan vol met complottheorieën en verkeerde cijfers.

Ik vertrouw liever op wetenschappers dan iemand of iets op internet.

Like
17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Ja, inderdaad! Laten wij dit zelf onderzoeken.

Ga zelf je hersenpan eens gebruiken!
Jij laat je sturen door ras oplichters. Grote dieven die het absoluut niet goed voor hebben met je. Je stinkt overal vierkant in.

Ik vind het oprecht klote voor je dat je niet capabel bent om dit in te zien.
Maar ook voor mijzelf. Mensen zoals jou schoppen tegen alles aan en praten feiten naar beneden zonder een inhoudelijk tegenargument. Alleen maar wat termen naar het hoofd als nu dus complotdenker etc.. Ook hierin heeft links er een bepaalde stempel op gedrukt.

Feiten zijn feiten. Die kun je verdraaien, ontkennen en sturen naar eigen hand en wat jou goed uitkomt maar je kunt er ook voor kiezen om dit niet te doen en te kijken naar wat er werkelijk aan de hand is.

Like
17-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Tina heeft twee regels in har gedachte....Alziendoog.

Regel 1 ; Tina heeft altijd gelijk.
Regel 2 ; Heeft Tina niet gelijk....dan treed regel 1 gelijk in werking.

Nu gaan we terug in 2009. Ook al ernstig zat. doden en een boel ophef.
Maar wat bleek.....het was minder erg dan de griep met minder doden.
Weet u dat u met de griepspuit nog griep kan krijgen? We es waar een andere variant waar de griepspuit geen invloed op hebt....dus moet men die ontwikkelen. Zo zien we in 2009 ineens Ab Osterhaus!
Nu 2020 blijkt deze virus ook een variant van de griep te wezen. Weer een hoop kabaal ed. Ook nu is er ineens een spuit. En ook die word weer door de farmaceut geproduceerd.
En wel......Ab Osterhaus was gelijk weer in alle tv en radio ed ....aanwezig! Toeval Tina?
Complottheorie. Het medicijn is nog niet uit .....maar China ed is de ziekte al op zijn retour.....!
Je zou daar verwachten dat er 80% van het land het zou krijgen ....en niet met onze gezondheid zorg!

Like
17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

De farmaceuten gaan hier heerlijk op.

Ook is dit natuurlijk een opstap naar heel veel nieuwe zieke gedachtegoed van links wat er doorheen gedrukt dient te worden. En met een hele angstige 'samenleving' is dit nog te bewerkstelligen ook. Ze zijn zo vies en vuil bezig met hun 'spel'..
Ik vrees echt voor oorlog. Dit pikt het gross van de weldenkende bevolking niet!

Nogmaals, dit een een kentering..
Welke kant het op valt durf ik niet te zeggen ik heb geen glazen bol. Maar dit loopt helemaal in de soep.
Links weet dit, het is hun laatste hoop.
Ik hoop, dat ze door deze bluffpoker zichzelf wereldwijd compleet in de kaart laten spelen.

Ik heb niks tegen niemand hier. Ik hoop gewoon dat men wakker word ofwel verteld waarom ze definitief niet willen dat de waarheid aan het licht komt. Maar daar is nooit sprake van... 'kom je weer in die termen die naar je hoofd gegooid worden zonder argumentatie/ onderbouwing.

Like
17-3-2020
janvantrien uit Drachten

Oud en/of ziekelijk het maakt niet uit, het is een verlies voor de familie dus laat "oneerbiedige" opmerkingen achterwege a.u.b. Familie en naasten, gecondoleerd!!

16-3-2020
Hamster77 uit Drachten

Digitaal zijn boodschap is vrij helder. Heeft niets met gebrek aan respect te maken, maar plaatst de gang van zaken in de juiste context.

16-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Het laat het zeer duidelijke contrast zien in dit land tussen de makke schapen die al slapend door het leven gaan. En het deel wat wel wakker is (godzijdank!) en zaken kunnen relativeren.
Alleen de slapenden zijn dermate gehersenspoeld (links gedachtegoed) dat die het op hun manier spelen door je racist/ onethisch of wat voor term dan ook naar je hoofd te gooien zonder enige onderbouwing.

Het is ook moeilijk om iets te begrijpen wanneer je er niet voor openstaat/ wil staan. Of nog niet wakker bent..

16-3-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

ALZIENDOOG voor PRESIDENT Laat zich niet leiden door deskundigen maar door eigen opvattingen. Heb ik er vertrouwen in, Oei.

Like
16-3-2020
jantje1908 uit Drachten

Alziendoog Ik geloof niet dat links en rechts in de Coronacrisis er iets toe doet.

16-3-2020
advertentie

digitaal uit Dokkum

Redactie Waldnet: Onbegrijpelijk dat jullie mijn reactie verwijderd hebben. Ik schrijf zoals het is en betuig mijn medeleven aan de nabestaanden. Als dat niet meer mogelijk is stop dan maar met dit amateuristische zootje.

16-3-2020
Hamster77 uit Drachten

Schandalige actie van WN. Simpele actie.

Like
16-3-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Was wat een bagatelliseren de opmerking. Sommige opmerkingen zijn soms onderling wel te maken. Maar hoeft niet direct op sociaal media. Voegt niks toe

Like
16-3-2020
vrijfriesland uit Damwâld

Niet druk maken digitaal want je bereikt er helemaal niks mee wat betreft reactie's plaatsen hiero.Je kunt je verhaal even kwijt hier en voor de rest heb je er weinig aan.

16-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Het doet mij deugd om sommige reactie's te lezen.
Digitaal, ook mijn steun heb je!
Je word monddood gemaakt en het is heel eng wat er gaande is! Ik maak mij hele grote zorgen!

@ Jantje. Misschien omdat u uit 1908 komt maar dit verhaal is één en al politiek. In 2009 was er een hele grote uitbraak van mkz. Vele malen meer doden (nogmaals, met alle respect gezegd maar dood is nu eenmaal het verlengde van het leven)
Dit artikel leent zich ook niet voor dit soort 'uitspraken'.
Maar ik vind het persoonlijk zeer belangrijk dat het andere geluid ook gegeven word. Dat men niet doorslaat. Blijf a.u.b met beide benen op de grond. Kijk wat er gebeurd, neem (absoluut!) niet alles klakkeloos aan in de mainstream media.. Die vullen elkaar overal op aan.
Waar zijn alle andere crisissen ? Plotsklaps verdwenen? De wereld verging toch?
Het aantal besmettingen kloppen niet. Zogenaamd te weinig testcapaciteit. Als die cijfers naar waarheid naar buiten komen.. dan is de griep misschien wel dodelijker. Die wij allemaal al tig keer hebben gehad.

16-3-2020
tinadejong uit Drachten

Ga jij maar lekker je schuilkelder in Alziendoog, maar je verhalen rammelen aan alle kanten.
Geloof je wat je wil geloven, maar in 2009 was er geen uitbraak van MKZ.
Die crisis was in 2001 en daarbij zijn geen menselijke slachtoffers gevallen.

Je zaait paniek met alternatieve waarheden.

Adem in, adem uit. Luister naar deskundigen en ga niet zelf je eigen waarheid verzinnen.

Like
17-3-2020
zeekoe uit Harkema

Deskundigen RIVM? Kom op zeg, enkele weken geleden schreeuwden ze nog van de daken dat het niet overdraagbaar zou zijn. Ze passen steeds het verhaal aan. Zo gaat het ook met hun eigen waarheden op het gebied van stikstof. En de boeren zijn daardoor de dupe. Jij hebt je laten hersenspoelen door linkse media.

Like
17-3-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Helaas klopten de cijfers van de boeren over stikstof ook niet. Dus gewoon vertrouwen hebben in het beleid van de overheid. Blijft lopen op de evenwichtsbalk. Maar je laten leiden door zich zelf gemaakte specialisten is gevaarlijker. Gevoed door goeroes op internet met idiote theorieën.

Like
17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Alle cijfers kloppen niet vanuit de roverheid.


@ Tina, je zou wel willen dat ik in een keldertje ging zitten bang te wezen.. Jammer joh ;) Ik voel mij geroepen om het echte geluid te laten horen.

Ik verwarde MKZ met de varkensgriep.
1 Verspreking en ál mijn verhalen 'rammelen' aan álle kanten... Kun je dit nuanceren dan? Ik ben zeer benieuwd waar je op doelt namelijk.
Ik verkondig geen onzin zoals jou.

Het ging dus om de varkensgriep. Waarbij alleen al in de VS 61 miljoen besmettingen waren en 18.000 doden en iedereen Obama bedankte dat hij het land NIET op slot deed. Met die cijfers.. ;)

Er gebeuren vreselijke dingen in de wereld en dit moet per direct stoppen! Deze waanzin/ bangmakerij/ opruiing! Deze zelfvernietiging.
Mensen als Tina maken mijn wereld kapot en ik ga strijden tot ze er bij neervallen.

Like
17-3-2020
tinadejong uit Drachten

Sorry dat ik je wereld van waanideeën kapot maak, ik leef in de realiteit.

Like
17-3-2020
Lytse lyger uit Anjum

👍😘

Like
17-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Tina....Als Alziendoog met cijfers komt en het klopt niet.....en jij leeft in de realiteit. Kom dan met jou realiteit cijfers.

Het is juist bangmakerij. Want vandaag blijkt toch maar es bevestigd dat juist dit virus de gezonde mens beterder maakt! Sterker!

Kom met cijfers Tina dat deze variant van Griep erger is dan de jaarlijkse griep waar gemiddeld 2000 mensen aan sterven. Ben benieuwd!

Like
17-3-2020
age uit Uithuizen

Er keken gisteren gisteren 7,6 miljoen mensen naar de toespraak van premier Rutte..
De reacties waren vlgs mij in meerderheid lovend en positief.
Ook in de Tweede Kamer van rechts tot links.
De vraag was/is niet of er iets moet gebeuren, maar of er meer moet gebeuren.
Vlgs mij legde premier Rutte goed uit waarom voor deze optie heeft gekozen.
De regering luistert naar wetenschappers
en maakt daarna keuzes.
Natuurlijk weten de wetenschappers ook niet zeker of deze keuze voldoende is en of er misschien meer 'op slot moet'.

Ik geloof niet dat reacties, op sociale media zoals sommige hierboven representatief zijn voor de Nederlanders.

Vr. gr. respect

Misschien is het een idee om voor de goeroes met hun mallote volgers een kunsteiland te creeren met cafe's etc waar ze zichzelf kunnen zijn ?

17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

We gaan het bij de eerstvolgende verkiezingen zien hoe positief men is over dit kabinet.
Volgens hun is ook 97% van de wetenschappers het eens over het feit dat de mens de veroorzaker is van 'global warming'. Terwijl dit helemaal niet waar is. Jij weet dit ook. Het komt jou alleen niet goed uit.

Like
17-3-2020
Onafhankelijk denker uit Hallum

Welke bubbel zit je, probeer ook eens in een andere bubbel informatie te krijgen. Dit zonder oogkleppen op. Misschien dan alziend.

Like
17-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Dus Age .....De meerderheid vond.
Waren dan alle 7,6 miljoen kijkers dan ondervraagd? Hebben wij dan landelijk een stembiljet moeten invullen? Dus kom es met bewijs dat de meerderheid heeft gezegt.
Kan mij nog herinneren dat de meerderheid in Smallingerland voor koopzondag was. Wat bleek later.....er waren maar tussen de 1 en de 2 duizend mensen gevraagd. En met hoeveel leven wij hier? Meerderheid???
De regering luistert naar de wetenschap. Nu die hadden het in 2009 ook volledig mis en ook nu is het bekende gezicht van toen ....nu weer aan het woord. Ab Osterhaus! Had die ook iets met de farmaceut?
Raar he Age , dat de mensen die vrij nuchter hier in staan ....niks hebben.
En dat een paar paniekzaaiende malloten het voor elkaar gekregen te hebben om het hele land aan het hamsteren te laten gaan!

Het hele verhaal hierboven was niet nodig geweest. Want wie nu de minister post ingenomen heeft.....heeft juist veel ziekenhuizen gesloten! Was toen onnodig geweest door de minderheid. En laat nu de minderheid nu gelijk krijgen!!!! Ja Age...respect voor de minderheid ! Respectloos voor Rutte die zich laat informeren door een aantal geldlustige deskundige pro farmaceuten!

Like
21-3-2020
age uit Uithuizen

Alziendoog, dit gaat over het coronavirus.
Niet over 'global warming'

17-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

Alziendoog, Age moet jou wel hebben he?
Ze kan het moeilijk verdragen dat er mensen zijn die er meer van afweten dan dat ze zelf weet.
Dan krijg je dit. En dan moet je weer respect voor opbrengen! En ieder andere persoon is mallote.

De regering luistert naar de wetenschap.

Was dat in 2009 ook niet het geval???
En is juist nu ......Ab Osterhaus ook weer in beeld. Met precies het zelfde verhaal??? Alleen nu is de mens banger dan toen?

17-3-2020
tinadejong uit Drachten

Het is natuurlijk dom naar de wetenschap te luisteren.
We kunnen beter naar een waarzegster, of een boer die de toekomst kan voorspellen door zwaluwen te tellen. In Afrika loopt nog een medicijnman die aan regendruppels kan zien wat we moeten doen. Dichterbij kan ook, in het psychiatrisch centrum loopt nog iemand die hele dagen gesprekken voert met zijn jezus.

Hou toch eens op met die domme opmerkingen. Je verkondigd onzin.

Like
17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Age is ingehuurd vrees ik..
Zal wel goed betalen als troll- ambtenaar..

Eu koopt velen om zodat het linkse geluid overal te zien/ horen en lezen is.

Het is vervelend om te zien dat iemand zo is afgehaakt maar het ondertussen afgeeft op alles en iedereen wat niet in zijn straatje past.
Het probleem is dat de roverheid ditzelfde standpunt heeft en men (age) dus kan refereren naar de roverheid..
Zo werkt links elkaar in de hand..

Mij hebben ze er niet meer mee. Ik weet gelukkig! wel hoe het zit. En ben hier ook trots op om bij de goeden te mogen horen. Ik gun Age alsnog alle goeds.. ik ben niet zo'n linkse rebel die alleen meer misgunt.
Voor iedereen het beste. Alle medelanders gun ik het beste. Helaas zie je dit andersom niet terug maar ze zijn er met de kop ook niet bij.
Het is alsof een gehandicapt kind iets doet waar je anders heel boos om zou worden, maar het toch niet kunt zijn..
Door onkunde en onwetendheid.

De dag van de waarheid is onderweg. En tot die tijd.. blijf ik mijn woord verkondigen. Hoe meer tegengeluid ik krijg, hoe banger links is.

17-3-2020
gerard00 uit Houtigehage

Er is iemand overleden Ik vind dit hier niet passen.

17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Dit heb ik eerder toegelicht in reacties die verwijderd zijn.
Dit bedoel ik dus ook.. dan worden zaken verkeerd geïnterpreteerd en hoppa.. weer een vingertje wijzen.. want er moet altijd iets te wijzen zijn?

Mijn respect, medeleven en begrip getoond wat niet meer zichtbaar is.

Echter de W.N media doet hier mee aan een hype welke absoluut niet passend is!
Maar daar hoor je de 'schaapjes' niet over. Dit zien zij niet. En daarom ben ik hier. Om, in respect, toch de andere kant van het verhaal aan her licht te brengen.

Anders is het hier net een sekte met personen die elkaar in de kaart spelen.
Dit moet stoppen (vind ik).
Het is ook mijn land en ik zie het kapot gemaakt worden door 'groepjes' zoals op deze site. Die zogenaamd open media heten.. zogenaamd onpartijdig zijn.
Maar als ik zie wat er wel en niet verwijderd wordt. Ongelofelijk..

Gerard, je kunt drukken op de uitroep tekentjes wat je wilt, maar ik zal mijn tegengeluid blijven verkondigen.
Hoe slecht je daar ook tegen kunt.

Vrij land (zogenaamd?) toch? Je mag zeggen wat je wilt zolang je niet discrimineert etc? Ik doe dat niet.. ik geef mijn visie op het verhaal en men is vrij om te denken en te vinden wat zij willen.

Maar er wordt van één kant een verhaal verteld. Dat stoort mij op zijn zachts gezegd. En daar wil ik (en ben ik vrij in) wat van zeggen.

Like
17-3-2020
denker uit Grou

Sterkte voor de familie., in de komende tijd..

17-3-2020
gerard00 uit Houtigehage

Kunnen die alziendoog en consorten ook even gestopt worden ze kalken de site hier vol onzin, en complottheorieën.

17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Moeilijk voor je.. ik snap het wel.

Toch wel een teken van zwakte weer.. niet reageren op het gaande, maar als een klein kindje naar 'mama' om te vragen voor hulp.
Omdat je weet dat diegenen die de site beheren achter je gedachtegoed staan. Maar te bang om echt inhoudelijk te reageren.

Het zegt mij weer genoeg ;)!

Zó doornsee.. zo voorspelbaar.. och och...

Like
17-3-2020
advertentie

denker uit Grou

Alziendoog, tot nu toe alleen maar losse flodders. En Ik ben niet eens links om dat door te hebben. Neem jezelf in acht ,je slaat op hol maar merkt het niet. Hetzelfde probleem als Marco , op de emotie en de ratio is weg. Rustig aan jonge ,ik geloof dat je het goed bedoeld. Maar op deze manier word je steeds ongeloofwaardiger

Like
17-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Wat zijn de losse flodders?
Waarin sla ik op hol?
Welke ratio?
Wat is ongeloofwaardig..?

Mensen roepen maar wat.. ONDERBOUW je argument nu een keer.. wat voor kleur je ook hebt. Dat interesseert mij niks namelijk.

Heel makkelijk om zo te toeteren.. zonder argumenten of duidelijke taal.

Like
17-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

alziendoog uit Leeuwarden

Merk je ook ,in alles wat je zegt en vraagt en onderbouwd.....dat je daar juist geen tegenstand in krijgt.....maar ook geen antwoord. En dat is wel es jammer. Doe je uitgebreid je best ....met verwijzingen en onderbouwingen. Dan krijg je een HAAGS antwoord terug.....en dat zonder inhoud.

De sterkste opmerking is van Er is iemand overleden Ik vind dit hier niet passen.

gerard00 uit Houtigehage | 17-03-20 | 16:23

Maar Gerard00 Er is een dode te betreuren.....Maar bij een griep ook. En dat is erg. Maar dat laat Alziendoog inhoudelijk ook niet los!
Maar het is wel realistisch waar hij op deze ziekte op aan stuurt.
En waarom moet hij gestopt worden? Iedereen mag toch haar of zijn inzichte openbaren? Waarom dan zo narcistisch?
Ben je met hem niet eens .....ga dan ook inhoudelijk op hem in!
Maar blaf hem niet dood!

Je kunt gewoon een tedens zien in Nederland. Dan zijn de boeren en dan weer de vissers. Dan zijn er weer te veel koeien en dan zijn de varkersboeren weer de klos. Er zit een werkelijke lijn in het verhaal en met hoeveel bewijs je ook komt dat dit verhaal gestuurd word.

En lui .....klopt het verhaal niet....onderbouw uw argumenten.
Ik ben benieuwt naar de antwoorden op de gestelde vragen.

Komt dat niet.....dan zijn jullie ongeloofwaardiger in deze!

17-3-2020
denker uit Grou

Nou Marco , advocaat van Alziendoog wat denk je van het onderstaande.

Like
18-3-2020
tinadejong uit Drachten

Marco dat is niet zo moeilijk hoor.

Alziendoog verteld aantoonbaar leugens.

1- iedereen heeft dit virus al eens gehad. (Klopt niet, want dan waren we allemaal al resistent)
2- dit virus dwaalt al 60 jaar rond ( klopt niet, dit virus is voor het eerst ontdekt op 30/31 december)
3- ieder jaar zijn er 5000 griepdoden ( klopt niet, dat zijn er ieder jaar 250 tot 2000)
4- griep is erger ( klopt niet, wat wij voor griep aanzien is een verzameling van tientallen virussen. Gemiddeld leid elk virus dus elk jaar tot misschien 50 doden. De een wat meer dan de ander. Dit Corona virus gaat deze aantallen in eentje ruim voorbij.

17-3-2020
denker uit Grou

Zet hem op Tina. Ik wil jou advocaat wel zijn. Om deze dwaallichten te ontmaskeren.

Like
18-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Nou, dan ben jij een geld over de balk smijter @ denker uit Grou(w)..

Het heet niet voor niets Covid 19..
Google maar eens... waarom dit zo is.

3 Ieder jaar 250 tot 2000 doden?
Jij kunt echt niet googlen.. ik had het in 5 seconden...
De Óversterfte.. dus BOVEN het aantal 'normale doden' - door griep.. wat is 2018/2019 - 9400!
In Nederland alleen welteverstaan!
https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte#node-sterfte-als-gevolg-van-influenza Krijg je hem er gratis bij ook nog ;) makkelijk niet?

4 griep... is griep.. niet cholera, tyfus, pleuris in één... gewoon 'griep'.

Nu jij weer... wees een dame en reageer dan ook op dit ;)! Echt cijfers i.p.v bangmakerij..!!

Like
21-3-2020
tinadejong uit Drachten

Prima Alziendoog, echte cijfers.

Op punt 1 en 2 reageer je niet dus die blijven staan. Beetje jammer van jou kant.

3 in je eigen link staat letterlijk: in 2018 zijn volgens het CBS 1207 mensen overleden met influenza als onderliggende doodsoorzaak. En: in de periode 1990-2010 word het aantal doden door influenza geschat op 2000.
Staat allemaal gewoon in je eigen linkje, even goed lezen.
Oversterfte is het aantal doden meer dan werd verwacht. Dat kan wel 9400 zijn, maar niet al deze mensen zijn overleden door influenza als doodsoorzaak. Terwijl bij het coronavirus de doden wel duidelijk Corona als doodsoorzaak hebben.

4 griep of influenza kennen we in 2 types, type A en type B. Deze 2 twee types bestaan weer uit allerlei subtypes. Samengevat noemen we ze allemaal griep.

Is dit bangmakerij? Volgens mij volkomen duidelijk.

Nu jij weer.

Like
21-3-2020
age uit Uithuizen

Het is inderdaad niet zo moeilijk om deze dwaallichten te ontmaskeren en de leugens van mn Marcoaxe en Alziendoog aan te tonen, zoals Tinadejong goed doet, maar het is helaas zinloos.

Vlgs mij is het beter het advies van Gurbejonguh te volgen en hen totaal te NEGEREN

Okay, je bent geneigd, de leugens van hen te weerleggen, mede omdat lezers van buiten anders zullen denken, dat de domheid op Waldnet reageert en dat de meerderheid in Friesland zo denkt.

Maar dit slechts een kleine schreeuwende minderheid, die hier regelmatig de onderbuikjes komt legen.

Gelukkig handelt de regering niet op advies van deze malloten, maar van dat van wetenschappers.
Dat is al moeilijk genoeg!
Maar de wetenschappers zijn het wel eens dat dit niet 'een griepje' is.

Gelukkig begrijpt de meerderheid van de Nederlanders dat.

Vr.gr. respect

pst,
Ik noemde 2 malloten bij naam.
Excuus aan hen die ik niet noemde..

18-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Age,
Dit doet Tina dus niet goed, kijk maar een goed mannetje ;)

Volgens mij kan iedereen jou beter negeren voor diegene die nog niet wist dat je alleen onzin uitkraamt..

Aanpak van jou is; ZÓ dom erin om lullen dat zelfs de paus er nog van in slaap valt.. Dat is linkse aanpak.. Een uur kunnen lullen zonder ook maar 1 woord 'gezegd' te hebben. Pff

Je vreest voor de waarheid.. Het komt je niet goed uit.. Zeg maar waarom niet..?! Leg het eens uit in feiten!

ik Schreeuw niet.. dat is ook weer links.. Ik kom met feiten en vraag om een waardige reactie.. NEE... GESCHREEUW! DAT IS HET.. PUNT...
En nu even concreet? To the point? Toe maar... zeg het dan...
Je bent uit je argumenten is het niet? Age...

Wetenschappers en cijfers.. Wat ben je toch een wijze kerel(?) nietwaar?

Kun je jou cijfers ff onderbouwen? Dan kom ik met de echte cijfers. Zullen we even kijken waar het verschil precies ligt ook! ;)

Met vriendelijke groet namens de weldenkende Nederlander ;)
Diegenen die jou censuur op de werkelijkheid spuugzat zijn b.v.b ;)

Like
21-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

''Vlgs mij is het beter het advies van Gurbejonguh te volgen en hen totaal te NEGEREN''

Hoe vaak heb jij ...Age dit al geroepen ....mij te negeren?

En uit wel rapport bleek dat het een kleine minderheid was?

Kijk als wij niet denken als Age....dan is iemand malloot .

Ja Age ..... De regering laat zich op advies van de wetenschap.....
Ab Osterhaus.....ken jij die naam nog uit 2009? Was echt een adviseur .....die ook nog de farmaceut bediende en daardoor dubbel kon verdienen. 1 euro per vaccinatie. Hoeveel waren er geleverd? Noem je dat adviseren?
En zat ie er toen niet giga naast?
Helaas Age.....deze vorm is echt een virus als griep.
Dat is bewezen! nl ....door die adviseurs. Raar dat Age aan 1 kant de adviseurs prijst ....maar delen wij de mening dat de virus is vd griep....dan laat hij de wetenschap even hard weer los. !!!

De meerderheid zegt Age. Maar wat blijkt uit het koopgedrag.....dat de meerderheid hamstert. Dus die laten dan met 100 den te gelijk.....het principe veilig even hard weer los! Zitten ze met zen allen evenhard aan elkaars winkelkar....zonder doekje!
En hoeveel sterven er bij griep?
En waarom zijn de media niet even paraat als er een persoon na onderzoek toch weer naar huis mag.?
Omdat een persoon die in ziekenhuis moet blijven meer bangheid creeert !

18-3-2020
alziendoog uit Leeuwarden

Mooi gesproken wel Axe,

Ook iets te mooi voor een of andere age? om te reageren.. Hij leest het wel... hij leest alles hier..
Overal het linkse en 'politiek correcte' geluid laten horen dat alles kapot maakt.

Maar ondertussen niet in willen gaan om feiten.

Age is misschien inmiddels opgenomen. Het zou heel goed zijn voor Uithuizen en omgeving.

Like
21-3-2020
marcoaxe uit Houtigehage

We bekommeren ons terecht op de ernstigheid van die sterven en in ziekenhuizen liggen.
Maar ......is er aan de andere kant 120 dode kinderen per dag en meer dan 30000 kinderen per jaar die levend konden geboren worden ,maar tussentijds gewoon dood worden gemaakt dan niet even erg?
Dood worden gemaakt ,omdat ze niet welkom zijn. Zijn dat geen malloten ? Die wat leven is dood maken?

Met een griepspuit overlijden er jaarlijks ook veel mensen! Ook in de zelfde leeftijd .
Hoe kan dat dan?
Dan overdraag men het ook en gaan er 2000 mensen aan dood in Nederland. Is dat minder erg?

18-3-2020
jeveeha uit Augustinusga

Tsja, zeehondjes doodknuppelen is ook helemaal niet leuk. Maar dat is een andere discussie, net als abortus.

Ik zou zeggen, organiseer voor een ieder die van mening is dat dit één groot complot van overheden o.i.d. is een fijne indoor speeksel-uitwisselsessie. Een week of 4 laten marineren en dan maar kijken wat er overblijft.

Like
18-3-2020

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan