Account
Logo
Zoeken
14.4 °C

Pakketberzorger te hard over Centrale As

Publicatie: 21 februari 2019, 17.02 uur

Reacties

meterbier uit Houtigehage

Krijgen we nu bij alle verkeersboetes te lezen wat de werkgever van de persoon in kwestie is?

21-2-2019
veenstra1975 uit Burgum

Wat is nu 30 km te snel op een 4 baans weg,laten ze wat meer in 30 km zones controleren.daar gebeuren veel meer ongelukken dan op autowegen.

21-2-2019
bertkd uit Drachten

Eens met Meterbier. Het benoemen van de firma in kwestie heeft geen enkele nieuwswaarde.

21-2-2019
chiron uit Boelenslaan

Waarom rijdt deze beste jongen te hard...
Nou: omdat Dhl in dit geval zit te pushen en dreigen. Hoge werkdruk, jongen doet waarom ze om vragen..Dit is dus het logische gevolg. Iedereen weet het inclusief vakbonden en overheid. En niemand die iets doet. Om maar te zwijgen over de salarissen.

21-2-2019
advertentie

uit Ureterp

Nieuwswaarde is er altijd . In dit geval slechte reklame voor DHL . Mss nu een moment voor de leidinggevenden om uit te vogelen waarom deze gast zo snel reed.
En ja chiron , een standaard voorbeeld van de gevolgen van de vrije marktwerking. Keihard werken en weinig verdienen . Ze moesten de bekeuringen ook inkomensafhankelijk maken.

21-2-2019
johannuon uit Burgum

jrkv uit Drachten. Bijna ieder busje rijdt te hard? De meesten die in een bus(je) rijden weten wel beter. Zeker die genen die voor hun werk heel veel kilometers maken. Die hebben geen zin in een bon die hun werkdag verpest. Maar ze zitten gemiddeld meer op de weg dan menig ander automobilist (truckers daar gelaten). Een mooi voorbeeld, vandaag haal ik op de Wâldwei een vrachtwagen in met 10 km/u verschil. Reed keurig 100 km/u. Binnen no time een hele rij personenauto's achter mij die maar meters naar links of rechts gaan om te kijken hoe snel ze je voorbij kunnen komen. In die rij geen enkel busje die zat te pushen. Maar ja rijdt dagelijks een Ford Transit pick-up, een rappe bus die lekker kan mee komen in het verkeer. Ben een vlotte rijder door ervaring, niet door snelheid. Rij sinds 1998 gemiddeld 80.000 km per jaar (hoofdzakelijk binnen Friesland) aantal bekeuringen voor te hard rijden 0. Dat we soms aso's lijken is de ervaring op de weg die velen ontbreken!

21-2-2019
layka uit Harkema

Wat een drama om niks

21-2-2019
snotterpos uit Gytsjerk

Generaliseren is gevaarlijk maar zie vaak bij de verkeerslichten en op rechte stukken bestelauto's op de snelle baan. Nu gaat ze tegenwoordig ook sneller dan vroeger maar het beeld ze ze zich in het algemeen in het verkeer voorbeeldig gedragen heb ik zeker niet.

Mooi dat in deze kwestie de bestuurder met de neus op de feiten is gedrukt. Waarschijnlijk verhaalt de werkgever de bekeuring op de werknemer.

Ik walg van socialistische opmerkingen dat de werkgever wel de schuldige zal zijn. Ieder werknemer heeft verstand en zal als hij ballen heeft zijn werkgever zeggen dat van hem niet gevraagd kan worden dat hij de wet overtreedt.

21-2-2019
uit Ureterp

@snotterpos,
Het is best mogelijk dat het gewoon een tokkie bestuurder was, maar die "socialistische" opmerkingen zijn niet geheel uit de lucht gegrepen.De moderne route-plansystemen kunnen tot op de minuut uitrekenen hoe lang een route gaat duren maar kunnen geen rekening houden met praktijkomstandigheden als bv files of wegomleidingen.En dan loop je soms zomaar een half uur achter en dan ga je als chauffeur proberen on die tijd weer in te lopen ( wat uiteraard niet lukt met hard rijden)

22-2-2019
poezenbeest uit Holwerd

Wat een onzin om de werkgever te vermelden, te hard is te hard. Net als dat het nu een trend is als er een ongeluk gebeurt met een Tesla, erbij te vermelden dat het om een Tesla ging. Je leest nooit dat er een Fiat Panda gecrasht is.

22-2-2019
werf uit Hurdegaryp

Veel meer controles over de gehele centrale as.

22-2-2019
harold15 uit Burgum

30 kilometer t uur te hard valt wel mee

24-2-2019

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan