'Bordjes met pijlen moeten duidelijkheid scheppen'
Publicatie: 11 augustus 2018, 13.01 uur
Reacties
Yes, laten we er een paar extra borden bij zetten...
Set dy peallen by de Kruswei ek mar midden op e dyk dan, ha jo 2 kansen om te ferongelokjen.
Juridisch is dit een kruising met een obstakel in het midden.
Als je links af wilt, mag dit ook binnendoor, ondanks pijl.
https://www.youtube.com/watch?v=jhiPoR3nlT4
Wat is er mis met verwarring en onduidelijkheid in deze aanvangsfase. Alles wat van rechts nadert met een stuur heeft voorrang. Wat is daar onduidelijk aan. Verwarde mensen blijven altijd bestaan. Zo mogen gewoon meedraaien, alsmaar rondjes...
Hier is vast over nagedacht??
En diegene is nu vertrokken met een vette bonus voor goed werk?
Jongens jongens.. dit getuigd weer van de grootste vorm van verkwisting van de zuurverdiende centjes van de werkende burger!
Schandalig!
Er staan met name in friesland heel wat van dit soort kruispunten, met name in drachten hebben we meer van dit soort verkeers-situaties. echter in dit boerendorp snappen ze er niets van, het is vrij logisch. Het is een kruispunt met verplichte rijrichting waarbij rechts gewoon voorrang heeft, niet meer niet minder. Sorry hoor maar als je dit niet begrijpt dan ben je niet al te snugger, het feit dat ze een dergelijke situatie enigzins onduidelijk maken heeft als reden zodat alle verkeersgebruikers zich inhouden in plaats van dat iedereen opbde automatische piloot maar "doorjakkert" dat zorgt namelijk voor ongelukken, dit soort shared-spaces werken gewoon goed en verminderd het aantal ongelukken omdat mensen de tijd moeten nemen om goed te kijken wat er in een dergelijk verkeers-situatie aan de hand is. . Als je het niet snapt behoor je niet in het verkeer te zijn. Hoe rijden dergelijke mensen die dit niet begrijpen in "hartje" Amsterdam???
Deze borden moeten duidelijk scheppen?
Volgens mij weet iedereen dat hij zoveel mogelijk rechts moet houden op de weg, dus lijken mij deze borden niet een meerwaarde hebben...
Een SHARED SPACE kenmerkt zich als een plein zonder borden ...........
Een betere oplossing is: Verwijdering van het KUNSTWERK midden op de kruising.
Het probleem is , mensen kunnen niet de verkeersregels handhaven.
Met een rotonde vind iedereen het gemakkelijk.
Je weet welke richting je er op moet, dat je in de MEESTE gevallen voorrang hebt,.
Nu moet iedereen eerst nadenken zoals : die auto komt van rechts maar voor mij tegenover mij staat een auto die wil naar links , en ik moet naar,,,,,,,,,,
En hiermee is dan ook de benodigde ruimte voor bussen en vrachtverkeer geschapen ??????
Er is ruimte genoeg voor grote voertuigen. Er is nog geen wegmeubilair geraakt. Alleen de plank bij de fietsoversteek ver voor de kruising is verbogen (geweest) door een te breed voertuig. Het bewijs lijkt mij geleverd!
Volgens mij heeft Eelze02 uit Drachten helemaal gelijk. Het bord D02 betekent dat je de richting van de pijl moet volgen bij het passeren van dit bord. Maar als ik links af wil slaan dan hoef ik dit bord niet te passeren, ik kan en mag er voorlangs. Op provinciale wegen ligt na een kruising vaak een vluchtheuvel waarop ook dit bord staat maar ook hier mag ik voor dit bord links af slaan. Duidelijkheid verschaffen is een goede zaak maar plaats dan wel de juiste borden. Ik denk dat de ambtenaar die dit bedacht heeft wel wat bijscholing kan gebruiken.
Er omheen!!! Dat doe je toch bij elke rotonde?
@ ppuke1265 Een rotonde is alleen een rotonde als ze wordt aangegeven door de borden J9 en D1. Aangezien deze borden er niet staan is hier dus geen sprake van een rotonde.
Het moet even wennen en dan heb je ook wat remt mooi af. Sociale contact met mede weg gebruikers prima toch
De plek waar je als fietser uit Dokkum op de meest veilige manier (weinig auto's/langzaam rijdende auto's) de Haadwei van west naar Oost kon/kan oversteken is nu illegaal gemaakt: direct achter de (nog?) niet functionerende lichtmasten, hiervoor "het kunstwerk" genoemd. (ik blijf veilig oversteken, liever levende crimineel dan gehandicapt heilig boontje)
Wie is hier de crimineel: de gemeente mag niet zomaar bordjes plaatsen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verkeersbesluit
Voor invalide parkeerplaatsen vragen ze wel verkeersbesluiten aan waarom niet voor deze aanpassing??? https://zoek.officielebekendmakingen.nl/zoeken/resultaat/?zkt=Uitgebreid&pst=Tractatenblad|Staatsblad|Staatscourant|Gemeenteblad|Provinciaalblad|Waterschapsblad|BladGemeenschappelijkeRegeling|ParlementaireDocumenten&vrt=Verkeersbesluit+Dantumadiel&zkd=InDeGeheleText&dpr=Alle&sdt=DatumPublicatie&ap=&pnr=1&rpp=10
Wat een zootje!!
Bij het rechtdoor rijden moet je de pijlen volgen, bij het links afslaan hebben de pijlen geen rechtsgeldigheid ...............
De eerste versiering op "het bijna Doodplein" ..... Wordt vervolgd !!!!
Ik fyn it sa al in stik dúdliker. No dy frjemde bulten noch fuort en wat my oanbelanget is it dan wol te dwaan. Mar ik bliuw dochs finen dat de krusing by de Rabobank better slagge is.
Wat een gezeur van burgers die niet verder dan hun motorkap willen kijken. Alles moet zo duidelijk mogelijk, anders lukt het niet meer..
Net voorbij drachten heb je ook zo'n situatie. Daar begrijpen ze het wel, rustig rijden en contact maken met andere weggebruikers. Maar dat kan kennelijk niet in zo'n boerendorpje.
Wat een minachting spreekt er uit de woorden van dubbelfriss en j88 voor Damwald..ik zou wel eens willen weten waar er in Drachten en vlak daar buiten zo'n vreemde verkeersconstructie staat.Shared Space bij het begin van de Kaden en de Lawei gaat idd boven verwachting nog steeds goed. Maar dit soort mallotigheid zou ik in Drachten niet weten. Wat was er nou misgeweest met een rotonde ipv zo' n aparte constructie..
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan