Account
Logo
Zoeken
6.7 °C

'Terug naar Vroeger' in Drachten

Publicatie: 7 juli 2018, 20.19 uur

Reacties

ovj uit Drachten

Vroeger was het parkeren gratis
Nu ook op zondag de zakken vullen van graaiers

7-7-2018
pietpieter uit Drachten

Vroeger was alles beter

7-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Was men tevreden der !
Toen gingen ze zaterdag gezellig markten.
Maar nu is men 7 dagen druk.

Je ziet bij dit dat ze de tijd er voor namen en moest maken om tot iets moois te komen.
Men had ook tijd , want men was grotendeels zaterdags en zondags vrij.
Zaterdags markten en zondag hadden ze of Kerk of hadden ze een hobby.
Nu zijn ze de zaterdags kwijt ,omdat veel meer gewerkt word en zondag nog alleen over blijft.

Nu mag deze dag men zo jaloers hebben gemaakt dat ze inzien wat we nu weggooien.

7-7-2018
jan61 uit Drachten

Parkeren was vroeger inderdaad gratis en nu moet de LAWEI weer gespekt worden en de zakkenvullers van deze gemeente!!!!!

7-7-2018
advertentie

age uit Uithuizen

Met Drachten is niks mis, maar met sommige inwoners van alles...
Vroeger hadden de mensen minder geld, maar waren ze dankbaarder en zeurden ze minder.

Maar het kan altijd erger.
Je zult maar in Houtigehage wonen!
Daar is helemaal NIKS!..??
De mensen uit Houtigehage moeten voor alles, van, werk, winkelen markten en zelfs kerken naar Drachten?

Vr.gr.en respect!

7-7-2018
stien147 uit Drachten

Mooie opnamen Harry, echt geslaagd !
Een trekzakje erbij voor het juiste sfeertje was niet verkeerd geweest (haha).

8-7-2018
elcapitan uit Drachten

Nostalgie, mooi hoor. Jammer dat we nu alles weggooien? Maar stilstand is nou eenmaal achteruitgang. Naar de kerk? Er gaat nagenoeg geen jeugd meer naar de kerk en echt, dat komt niet door hoe er nu gewerkt moet worden. Het is de teloorgang van het geloof en misschien moet men zich eens achter de oren krabben hoe dit komt. En jaloers zijn op dat van toen? Ik meende ergens gelezen te hebben dat Drachten terug ging naar 1900 en nu moeten we jaloers zijn op wat er destijds werd gedaan? Redenatie lijkt mij niet helemaal juist en kan ik ook niet SERIEUS nemen. Komop Marco uit het “bruisende” Houtigehage, leef nu en in deze tijd.

8-7-2018
pullie uit Houtigehage

We hebben hier ook een kerk Age.

Uithuizen? wat is daar te doen? garnalen zoeken op het wad?

8-7-2018
jarmo uit Feanwâldsterwâl

je MOET echt in drachten zijn. DAAR gebeurd het!!!!!

8-7-2018
unbeliever uit Boelenslaan

Jarmo, nee man, hier is geen zak te beleven. We gaan iedere zaterdag naar Feanwâldsterwal.

8-7-2018
firstsnakeman1 uit Noardburgum

Heee #sneuneus is weer onder zijn steen vandaan gekropen. Dit keer om Marco te pesten goed bezig #sneuneus heerlijk domme reactie weer

8-7-2018
elcapitan uit Drachten

FIRSTSNAKEMAN1: Was redactie Waldnet.nl er snel bij om dit te verwijderen. Ik heb geen reactie van #sneuneus gezien. Je hebt recht op vrije meningsuiting maar je moet niet gaan pesten. Maar van de andere kant moet redactie Waldnet.nl nu niet alle domme reacties gaan verwijderen (los van pesten) anders blijft er niet veel over van dit medium.

8-7-2018
age uit Uithuizen

Pulli, u schrijft dat jullie in Houtigehage ook een kerk hebben?
Ik geloof u op uw woord, excuus!

Een inwoner van Houtigehage schrijft hier regelmatig over het geestelijk leven, de kerken en de middenstand, markt, winkels, de koopzondag in Drachten, dus ik ging er van uit dat er in Houtigehage op dit gebied niks te vinden is.
Fout dus,
Het boetekleed passe ook mij, zoals Abraham Kuipers eens schreef.

Fijne zondag verder!

Vr.gr. en respect.

8-7-2018
vanvroeger uit Drachten

@ elcapitan uit Drachten: In hoeveel kerken kom jij om dat te inspecteren? Ik neem aan in diverse, want anders kun je niet zeggen dat er nagenoeg geen jeugd meer naar de kerk gaat. Maar kom niet aan met een mening, geef feiten of hou anders je mond dicht.

8-7-2018
advertentie

elcapitan uit Drachten

Vanvroeger: het laatste wat u schrijft bevalt mij niet zo. Mijn ervaring is inmiddels dat wanneer er iets over de religie geschreven wordt en dit niet past, we roepen houd dan je mond. Nee, u hebt gelijk ik kom nooit in een kerk ik heb daar niets te zoeken. U vraagt mij om feiten en die geef ik dan door mij te laten informeren door wat zoal geschreven wordt. Ik zal u niet vragen om feiten als het om het geloof gaat, ik weet dat u die niet heeft. Ja, uit geschreven stukken maar daadwerkelijke feiten, nee.
Dus als u zich wel mag conformeren aan door mensenhanden geschreven stukken, waarom ik dan niet? Ik stel u één vraag en als u die niet kunt beantwoorden rest u denk ik alleen het lzwijgen.
Wie heeft u verteld hoe mooi het was in het hiernamaals? Wie is daar ooit uit teruggekomen om dit met feiten te staven?
Alles wat door mensenhanden is geschreven kan gelogen zijn.

https://www.creatov.nl/2013/07/10-redenen-waarom-tieners-de-kerk-verlaten/

8-7-2018
jankees uit Drachten

Volgens mij ging het artikel toch over activiteiten die de ondernemers van het Raadhuisplein georganiseerd hadden? De reacties zijn alleen maar op elkaar. En uiteraard dezelfde te verwachten sneue reacties.

Wat mij betreft alleen maar mooi dat de ondernemers zoiets organiseren! Goed bezig dames en heren!

9-7-2018
elcapitan uit Drachten

Jankees, ik ben het met je eens, natuurlijk is dit mooi en het is fijn dat de winkeliers dit organiseren. Ga zo door zou ik zeggen.
Maar als iemand vrij in het begin het toch nog weer nodig vindt om zijn frustraties over de open zondag ook weer in dit artikel te uiten, sorry, maar dan (het hoeft niet) moet ik even reageren. Maar zoals je kunt lezen volgt dan al snel weer de religeuse kant aan dit verhaal, en dan moet je zwijgen!

9-7-2018
jankees uit Drachten

@elcapitan. Die frustraties blijven deze mensen voorlopig houden. Beste is om er in het geheel maar niet op te reageren omdat de standpunten toch nooit bij elkaar komen....

9-7-2018
pwrmac uit Drachten

Zo sneu en zielig dat de eerste reactie van OVJ deze keer gelijk weer over parkeren begint.
hoe klein kan je zijn....

9-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

OVJ heeft wel gelijk.
Kijk naar Surhuisterveen.

Voorheen kwamen die naar Drachten. Maar ze pakten het slim aan om hun eigen winkelcentrum volwassen te laten worden met gratis parkeren.
En wat blijkt ; meer mensen gaan daar heen of blijven in eigen plaats.
En heb je dan iets leukt te organiseren , dan zijn mensen sneller bereid om te komen.

Jankees; hoe meer je zegt om niet op zulke mensen te reageren ....des te meer deze personen daaro reageren.
Ze hebben er een obsessie van. Zie hun tijden
Van 1.41 uur s nachts tot 8.04 uur in de morgen. Was deze week zeker geen koopzondag zodat ze hun zo vervelen dat ze maar hun enige hobby oppakken :)

9-7-2018
elcapitan uit Drachten

Jankees, ja dat klopt en die frustraties uiten ze gelijk weer als er iets in Drachten te doen is. Er niet op reageren zou beter zijn maar soms is dat lastig, vooral als ze ook nog klinklare onzin schrijven. Zoals je dus nu net ook weer kunt lezen. Die reactie geeft ook aan dat jou reactie in het geheel niet door die personen goed is gelezen. Ikke, ikke. Ik zal Waldnet.nl ook nog vragen om op bepaalde tijden maar op slot te gaan, zelfs de tijden maken ze hun druk om.

9-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Ja ....voor bepaalde tijd op slot doen.
bv Met Zon en Feestdagen. hahahaha

Helder zou zeggen ; ''Je schrijft bijna ieder uur elcapitan .....en dat is inclusief de typetjes poezenpoes en Unbeliever ''.

( heel toevallig op de zelfde tijd aanwezig als jij!)

Niet reageren.....die fase ben je voorbij.
Het is je nu aan het beheersen.
Zelfs zondags kijk je om het uur. :)))))

9-7-2018
elcapitan uit Drachten

Hahaha, ja ik heb tijd zat op zondag. Ik hoef niets, jij moet wachten tot het maandag is en dan is het net zoals poezenbeest schrijft, jij moet en zal het laatste woord hebben. Moet ik ze voor je opzoeken. En dan roepen dat ik van het onderwerp afwijk? Beste jonge, jij doet niet anders. Die open zondag is jou zo’n doorn in het oog, dat je aantoonbaar bij elk artikel je gram wilt halen. Wat moet jij als kind tekort zijn gekomen. Met je kinderachtig hahaha iedere keer. Ik zou feitelijk medelijden met je moeten hebben. Als er iemand waar je konstant voor wat het geloof betreft, mee overhoop ligt, ineens iets schrijft wat jou uitkomt kruip je hem weer in de kont. Zielig, echt. Ik zou als ik jou was, toch echt uit Drachten wegblijven, zelfs bij dit artikel kom je weer met je ziekelijk geneuzel over hoe het ooit was. Angst is een slechte raadgever kerel, laat het los, je knapt er echt van op.

9-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Je herhaald.
Niks loslaten.
En ik zie dat Waltnet jou niet loslaat. Hahaha
De ene keer ben je die en dan weer die. Haha heel toevallig de zelfde tijd hahaha

Open zondag en ik zie dat het totaal mislukt.
150 vd 380 winkels open en een 80 % van 1894 .
En dat ze nu iedere zondag open durven ,omdat het niet haalbaar is.

Zichtbaar winkels dicht bij zondagsopen zone's
Dan weet ik dat koopzondag niet die omzet geeft wat men wel verwacht.
In 2016 tot nu toe meer winkels sluiten.

Dan is het des te meer , voor mij , dat er nog veel winst te halen valt om HET VERHAAL te blijven verkondigen , waar en wanneer ik dat wil.
Jammer joh. Jij in 3 personen houden dat niet tegen.
Folders liggen in huis. We gaan mooi door met ons verhaal!

9-7-2018
vanvroeger uit Drachten

@ elcapitan: waar onze ogen niet zijn geweest, moeten onze monden sluiten. Ik fiets op zondag vaak door drachten; zie ook kerken uitgaan; zie ook jeugd. Het is bekend dat mensen iets zoeken en dat religie ( wat het dan ook inhoud) in is. Dat is ook niet erg. Ook niet vervelend of gevaarlijk. Waarom? Als dat zin geeft aan het leven, is dat alleen maar mooi. Maar ik krijg de indruk dat iedereen in Nederland iets mag vinden, iets mag doen, alleen de christenen niet, die want die hebben er voor gezorgd dat winkels dicht bleven. Nou, ik ben van vroeger, (heb ook de kerk van binnen gezien) maar het was toentertijd een uitkomst dat alle winkels vaste opening en sluitingstijden hadden. En dat we vrije dagen hadden. Nu zijn we los van God en alle regels en ik krijg niet de indruk dat het geluk verhogend is.

9-7-2018
elcapitan uit Drachten

vanvroeger: ik neem aan dat de eerste zin voor u zelf bedoeld is als reactie op mijn vraag aan u?
Ja, als dat zin geeft aan je leven ben ik de laatste die daar iets van zegt. Wellicht vinden andere mensen dat winkelen zin geeft aan hun leven.
Nu zijn we van God los, schrijft u, dat stond eerder boven een artikel op Wâldnet, maar dat geld dan denk ik alleen voor diegene die daar aan vast gezeten hebben. Je kunt niet los van iets komen waar je nooit aan vast hebt gezeten. Dus, dan zijn het de
christenen die van God los zijn? Als een in zijn ogen oprecht christen schrijft dat hij niet op zondag tussen winkelende mensen wil lopen en dat o.a. zijn argument is voor geen open zondag, dan vraag ik mij af wie plaats moet maken voor wie. Als op zondag op bepaalde plaatsen overal in de straten auto’s geparkeerd worden omdat men naar de kerk gaat, roepen die mensen die daar wonen dan ook, ik wil niet op zondag auto’s van kerkgangers voor de deur.

10-7-2018
vanvroeger uit Drachten

@elcapitan: eerste zin geldt voor iedereen. Van God los: Nederland was christelijk. Auto's voor je deur? Als het niet verboden is te parkeren, dan mag dat. Bij kerken, bij winkels enz. Waarom moet je je overal aan ergeren? Wie moet plaats maken voor wie? Sorry: er hoeft geen plaats gemaakt te worden, gewoon samen optrekken. Zowel winkelend publiek als kerkgangers. Het bijt elkaar niet. Er zijn politieke partijen die kleine verschillen gaan isoleren en onder de vergrootglas gaan leggen. Dat schept haat en ruzie. Laten we naar de dingen kijken die ons dichter bij elkaar brengt. Dat geeft een beter gevoel.

11-7-2018
elcapitan uit Drachten

Dikke Prima vanvroeger.

11-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan /vanvroeger ; Ik wil geen auto vh winkelend publiek voor mijn parkeerplaats in Drachten hebben.!
Dit gebeurd ook!

Tevens moet Elcapitan /vanvroeger het wel in de context zetten hoe de man het zei bij de ronde tafel.
Want elcapitan/ vanvroeger was daar nl niet bij.

Tevens zijn er partijen bij...... Dat mag toch , daarvoor ben je partij om een groep te vertegenwoordigen met die standpunten.
Dat schept verder geen haat en ruzie. Ook met dat moet je mee leren leven en soms accepteren.
Denk aan denk.....je moet accepteren dat je ze zelf hier binnen hebt gehaald.

11-7-2018
elcapitan uit Drachten

Marco, je hebt helemaal gelijk. Accepteren, maar dat doe je dus niet. Folders lagen klaar toch? Jou parkeerplaats in Drachten? Je liefde voor Drachten gaat dan toch wel ver! Waar heb jij die voor nodig? O ja, natuurlijk!! Oudere reacties leveren soms onverwachte informatie op. Verklaard een hoop. “Ik moest verplicht achter mijn vrouw aan hobbelen” om te winkelen toch? Heb jij daar ook ervaring mee? Denk het niet hè.

12-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Waarom zou ik accepteren terwijl jullie net zo lang zaten te zeuren , dat je krijgt wat je nu hebt.
Dus niet accepteren is dus op zijn plaats.
Accepteer dat nu maar gewoon,dan hoef jij en je obsessie team niet tot 01:02 uur op te blijven.
Want ik merk dat je de laatste tijden volledig uit je doen bent. Als je al voor 3 winkels staat en die zijn gesloten ....tja
Maar ja dan ben je toch uit...he?
Als je geen hobby's hebt , dan moet je toch wat.

Maar waarom zou ik accepteren als de meerderheid van winkels zondag in Drachten dicht zijn. 380 - 23 - 150 zit je op de minderheid :)

12-7-2018
unbeliever uit Boelenslaan

Marco, als er één uit zijn doen is dan ben jij dat. Als er een postief artkel wordt geschreven over de winkeliers in Drachten, kom jij met een cynisch verhaal over wat ze allemaal weggooien. Dat is de tand des tijds. Die open zondag is voor jou als christen wel zo een trauma dat je niet meer weet hoe je dit tij kunt keren. Acceptatie is natuurlijk geen verplichting. Maar die kinderlijke reacties die jij schrijft, neigen mij te veronderstellen dat jij thuis geen gesprekspartner hebt. Ja, je Hemelse Vader, daar kun jij je toe richten, prima. Maar het geeft je kennelijk geen voldoening. De koopzondag is er en die blijft er en daar zal jou commentaar niets aan veranderen. Als je dan een kerel bent ga je de folders op zondag uitdelen aan het winkelend volk. Dat zijn er volgens jou niet veel, dus snel klaar. Timmer een paar borden met daarop anti koopzondag leuzen en ga daarmee door het centrum lopen. Echt, dit gewauwel helpt je niet en bij vragen aan jou draai je om de hete brij heen.

12-7-2018
elcapitan uit Drachten

Moet ik mij nu t.o. Marco uit H. gaan verantwoorden wanneer ik op Waldnet zit en schrijf?? Heb ik gezeurd dat de koopzondag er moest komen? Ik ben er niet op tegen, maar dat heb ik al eerder uitgelegd! Ageren doe ik tegen jou, omdat je met de bijbel in de hand maar meent dat je alles kunt roepen en verbieden. Dat is aan mij niet besteed. Hahaha, daar wordt ik ook bloedlink van. Maar ik vind het ook wel weer zielig hoor. Hoe frustrerend is het dat je en, niet goed kunt of wilt lezen wat een ander schrijft, je zelf al helemaal geen samenhangende teksten kunt produceren en vervolgens een ander daarop wijst en daarmee mooi de kern van de zaak en de moeijke fragen omzeilt. Daar ben je dan wel weer goed in. Maar i.d. accepteren dat die koopzondag er is, je voert een hopeloze strijd. Ook aan de ronde tafel.

12-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Hahaha ja fragen.
en moeijke fragen nog wel :)
Nu sta je dicht bij Unbeliever en zal je wel van hem het allemaal overnemen , want die begint met artker.

Ik kan merken dat jullie een vrouw of een levenspartner hebben. Dan is dit het enige vd dag om als uitlaatklep te hebben.
Daarna zit je weer als poezenpoes op de schoot van moeder de vrouw of moeder de vriend :)
Of moeder de transgender , want je mag tegenwoordig niks uitsluiten en niet benoemen , want anders kom je al gauw in het discrimineren :)

Je moet alles accepteren.

Ik begrijp dat jullie ook de frustraties kwijt moeten.
Het is niet niks als je denk dat de ELP nu de zondag open gooit en iedereen mee doet.
En dan blijkt dat er maar 150 winkels mee doen en blijkt dat de 80% van Drachten eigenlijk 80% van 1894 vragenlijst invullers.

Frustrerend dat het maar 1 zondag gratis parkeren was en dat niet elke zondag open is ,maar 1 keer per maand.
En dat de avondklok toch is ingesteld voor de winkels.


12-7-2018
unbeliever uit Boelenslaan

Hahaha, ja hoor, het is geen wonder dat jij geen vrouw hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand met zo iemand als jij kan samenleven. Het gaat alleen om jou en niemand anders, moet altijd het laatste woord hebben (dat zien we nu ook weer en zometeen ook weer) Je bent van de complottheorie, echt je weet zelf niet wat voor zieligheid je moet schrijven. Leeghoofdig, gehersenspoeld en redding is niet meer mogelijk. Je struint het Waldnet telkens af en durft het ook nog te ontkennen? Kijk dan naar je reacties sufkop. Maar misschien kunnen ze je bij Waldnet zelf wel helpen, vraag je toch de i.p. Adressen op waarvan deze reacties komen? Jij weet alles toch zo goed. Stumper die je bent.
Houd jij je maar vast aan datgene wat je nog nooit gezien hebt. Je bent bang hè. Ja ha, wie weet wordt je ook weggestuurd. Je zult het nooit weten. Feiten graag, roep jij ook altijd. Kijk nu maar weer naar je laatste reactie, te zielig voor woorden.
Jev kuntv nooitv ievts gvoed ferwoordven.

12-7-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Maar we kunnen terug kijken op de mooie zaterdag ''terug naar vroeger''.
En dat laat zien aan de buitendorpen en steden dat het Zaterdag in Drachten een mooi iets is.
Je kunt daar als ondernemer heel veel uithalen.

Dan kun je dan andere jaloers maken dat je van Maandag tot Zaterdag van Drachten iets kan maken en dat de Zondag zeker niet nodig is voor koop,maar genieten vd rust.
Waar de meerderheid van Drachten en winkeliers toch voor gekozen hebben op de zonnige Zondag .
Want ik zie nergens 80% van 60000.

12-7-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan