Account
Logo
Zoeken
5.6 °C

Winkels Smallingerland mogen 24/7 open

Publicatie: 20 juni 2018, 10.30 uur

Reacties

marcoaxe uit Houtigehage

Zeker weten 'totaal van God los.'

Ook als kleine ondernemer 24/7 uur 365 dagen ( hoe het dan met schrikkeljaar word 366 dagen???)

Dan moet ook het politie bureau 24/7 open en ook het gemeente huis?

Grappig als men na bepaalde tijd mag fietsen over de noorder- en zuiderbuurt terwijl dan de winkels open zijn.

Maar we zijn uniek in Nederland!
We staan op de kaart! :)))))

Nu hopen dat Het Lawei -Debacle ook zo snel gaat.
Omdat ze nu de ''vaart'' er mooi in hebben:))))

Nu worden we nog meer moderne slaven.

20-6-2018
poezenbeest uit Holwerd

Haha ik wilde net zeggen: marcoaxe zal hier wel een hartaanval van krijgen. Maar hij was me al voor met een reactie die in elk geval getuigt van een zwaar verhoogde bloeddruk.

On topic: prachtig plan van Smallingerland! Vrijheid voor ondernemers is sowieso goed. Ben benieuwd hoe het zich in de praktijk vertaalt.

20-6-2018
joey1990 uit Drachten

Eindelijk!! Er was ook wel wat in te halen.

20-6-2018
ceesdeboer uit Burgum

marcoaxe: die opmerking over de politie raakt kant nog wal, blijkbaar ben je op zoek naar "munitie"?

20-6-2018
advertentie

tlelens uit Koufurderrige

Het begin van het einde van het christendom en de overheersing van de onheil, hel en verdoemenis brengers. (Denkers] niet meer uitgaan van mensen die denken in gedachten en beelden van iets kf iemand due door niemand gejend is. De normale mens is wakker. De afkalving van eens een soort christelijk facistische bolwerk was is begonnen.

20-6-2018
diuwer uit Boornbergum

wel gemakkelijk als de suiker snachts op is

20-6-2018
nullisecundus uit Drachten

Kom zeer regelmatig in Engeland.
Daar zijn veel winkels 24/7 open.
Niet alle winkels, maar vooral de grotere ketens.
Maar als de economie 24/7 door draait, past dit wel.
En hou nu eens op met al dat gezeur over besturen en beschermen van de burger.
Dat is pas betuttelend.
De burger is slim genoeg om op zichzelf te passen.

En geef een ieder de ruimte om te leven zoals hij of zij wil, en leg elkaar nu eens niet jou regels op.

Nu die zogenaamde "bestuurders" nog, praten over een ander, maar alleen uit eigen belang.

M.vr.gr.

20-6-2018
age uit Uithuizen

Eerste, tevens laatste reactie van mij hierover, dus u moet goed op mijn woorden letten!
Voor mij hoeven winkels niet zo 24/7 open, maar wie ben ik....om voor anderen te bepalen wat zij wel/niet mogen en kunnen doen?

Hoewel ik dus vind, dat iedereen zelf moet weten, op welke dag en welk en welk tijdstip, hij/zij winkelt en/of werkt, zet ik wel wat vraagtekens bij dit besluit:

????

Ik ben wel benieuwd hoeveel winkeliers 24/7 open willen zijn en hoelang ze dit volhouden?

Vr.gr. respect!

20-6-2018
frissekijker uit Engwierum

Dat wordt lachen voor de buurtbewoners...'s nachts die rammelende winkelkarretjes en auto's. En nu kan er in Drachten ook 's nachts gelost worden!

20-6-2018
haans uit Drachten

Eindelijk! Goed voor de ondernemers in Drachten, kunnen ze 24 uur per dag open en kunnen de mensen /klanten eindelijk op elk tijdstip winkelen. geen 9 tot 5 mentaliteit meer, gewoon doorwerken! bied ook kansen voor de werkloosheid, in theorie kan een winkel met dubbele FTE doorgaan. win win

20-6-2018
Panoramix uit Oentsjerk

Dat de winkelier de mogelijkheid krijgt zekf uit te maken wanneer de winkel open is, is natuurlijk fantastisch. En dit besluit schrijft natuurlijk niet voor dát de winkels 365/24 open 'moeten'. Wellicht moet erceen kleine aanvulling op het besluit, iets van maximaal x uren per week, maar bekijk lekker zelf wanneer. En voor obze gristenvrinden: het is even wennen, net zoals dat met tanken, een patatje en een ijsco op zondag ook het geval was. En alsjeblieft, spijker je omgeving niet vast aan jouw principes!

20-6-2018
ovj uit Drachten

Age dan hoeven de nieuwkomers niet op boeven pad en kan er ook in de nacht afgerekend worden

20-6-2018
pwrmac uit Drachten

memyself , heeft het begrepen. de winkels gaan natuurlijk niet 24/7 open ze snappen zelf ook we dat er s.nachts niemand komt.
maar ze zijn nu wel eigen baas en bekijken wanneer het voor de hun het beste uitkomt en waarschijnlijk ook nog wel in samenspraak met andere winkels.
maar mooie actie je gaat zo andere gemeentes links en rechts voorbij wat openingstijden betreft.:-)

20-6-2018
mcprutser uit Drachten

Ze 'mogen' 24/7 365 dagen open, het mag dat betekend niet dat het moet.
Als er een christelijke winkelier niet op zondag open wil zijn vanwege zijn geloof dan laat het de winkel toch lekker dicht.
Als een islamitische winkelier er geen probleem heeft om op zondag open te zijn, laat hem dan lekker.
Die gooien hun winkel op (vrijdag en) zaterdag al dicht vanwege hun geloof.

20-6-2018
advertentie

elcapitan uit Drachten

Ja, dit was even schrikken voor de notoire tegenstanders. Maar het zij zo.
Wel even een vraag, Marco, “nu worden we nog meer een moderne slaaf” van wie dan?
Toch wel mooi dat zo’n Godverlaten en niets voorstellend gat als Drachten verder durft te gaan dan de Sodom en Gomorra steden als bijvoorbeeld Amsterdam toch! Ik houd wel van stappen maken, net sizze mar dwaan. We zien wel hoe dit uitpakt.

20-6-2018
machopluis uit Drachten

@frissekijker er wordt nu ook al snachts gelost hoor

20-6-2018
cheese uit Ureterp

Dat gaat leuk worden: 1 winkel wel open dan 2 niet dan 2 weer wel dan 3 weer niet, enz.... Voorspelling: Het levert niets op alleen maar extra kosten en extra leegstand. Tevens zal de criminaliteit stijgen, er meer overlast voor buurtbewoners komen, personeel en hun gezinnen zijn de sjaak onder het motto je komt werken wanneer ik je nodig heb anders zoek je maar een andere baan, milieu onvriendelijker er moet langer verwarmt en verlicht worden, gemeentelijke lasten zullen omhoog gaan,parkeren zal duurder worden ( de handhavers moeten langer werken),enz... En waarvoor? ikke, ikke, ikke en centjes! En wie is de klos? De laagbetaalde.

20-6-2018
stdcynisch uit Drachten

Als de ChristenUnie zich in het verleden iets constructiever had opgesteld dan was de transitie een stuk soepeler verlopen.

In de praktijk zal niemand 24/7 open gaan op een avondwinkeltje na misschien.

Ondernemers moeten ook 24/7/365 huurpenningen aftikken, geef ze dan ook de vrijheid om invulling aan die 24/7/365 te geven naar eigen inzicht.

20-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/12/14/woon-jij-straks-in-de-24-uursstad-a1494277

Zo zie maar weer. Niet rendabel voor Smallingerland.

Het is wat stoer praat van deze coalitie.

Bij economie daling of crash vallen veel winkels om.
In Engeland zijn de supers duurder , om de kosten te dekken.

In Nederland zijn de supers ook al met 8% gestegen.

Poesenbeest ; 3 minuten na mij ...op mij reageren betekent dat ze een obsessie heeft.

Elcapitan ; dit is geen schok. Zag het al tijden aankomen.

Was het in 1900 beter. Kregen we meer vrij en na invoer ADV nog meer , om vrij te zijn.

Nu moeten we , omdat we moeten dat grote huis en de 2de auto. En dan moeten de kinderen maar in de creche 24/7 ! ,omdat we moeten werken.
En nu bepaald ook nog de baas waar we van afhankelijk hebben gemaakt ook nog wanneer we vrij zijn.
Moderne slavernij ,omdat geld ons in de macht heeft en de baas daarop in speelt.
En straks zeuren omdat we niet gezamenlijk vacantie hebben:))))))

20-6-2018
denkertje uit Drachten

Sjongejonge wat een doemdenkers weer hier... Misschien is het inderdaad geen goed idee, maar misschien ook wel. Laten we nou eerst eens afwachten wat er gebeurt. Ik denk zelf dat de soep niet zo heet gegeten wordt als deze wordt opgediend.
Voor de tegenstanders uit christelijke overtuiging heb ik wel een opmerking. Als het mede bepalend is voor je geloof of de winkels nu wel of niet open zijn op zondag, dan vraag ik me af wat je gelooft. Volgens mij is er niemand die jullie zondagsrust aan banden wil leggen. Ga gewoon naar de kerk op zondag en geniet daarna van een gezellige dag met vrienden en/of familie. Volgens mij heb je er dan helemaal geen last van of de winkels wel of niet open zijn. (Of je moet je ergeren aan een verloren gegaan parkeerplekje dat nu in gebruik is door winkelend publiek)

20-6-2018
brainder uit Drachten

God wil zondag ook wel eens rust hebben. Steeds maar mensen naar hem vragen elke zondag.

20-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Denkertje ; Bij bv WW moet je van deze overheid alle werkzaamheden aannemen ook al is dat op Zondag en feestdag , anders word je uitkering gestopt of verminderd.
Ongeacht of je geloofd of niet.
Dus hoezo '' niemand gaat dan je zondagsrust aan banden leggen?

Sportvereniging ONT wil nu al bepaalde verenigingen vragen om hun spel deels te verzetten naar de vrijdag avond ivm werken in de weekend.

https://vragen.wetenschapsagenda.nl/cluster/wat-zijn-de-effecten-van-de-voortschrijdende-24-uurseconomie-op-de-gezondheid-en-het

Dat is al weer de 3de valse start die dit coalitie maakt. Ze zijn niet bekommerd om de gezondheid van de burgers.

Het groen links blundert nu al met voor te stemmen terwijl de 24 economie juist milieu meer aantast. Maar ja net als FNP ....alles voor het pluche.
Zag je de PVDA ook al doen. Stemde toen tegen en voor het pluche nu gewoon weer voor.

Zal mij benieuwen of ze ook zo kort en bondig Het Lawei Debacle kunnen aanpakken.

20-6-2018
swittie uit Snits

Wat zullen ze op het gemeentehuis lachen om de grenzeloze domheid van die labbekak uit Houtigehage.

20-6-2018
werf uit Hurdegaryp

Ik ga tegenwoordig al door de week avonds naar de winkels zoals de centrale leeuwarden. Weekends en zondag tegenwoordig overal een gekkenhuis. En nu dat verschoven is naar het weekend heb ik lekker de rust door de week. Alleen drachten zul je mij niet zien. Vindt het maar een saai dorp.

20-6-2018
donderop uit Drachten

Heeh Drachten doet ook mee in de vaart der volkeren.Nu wordt het een "ECHTE METROPOOL".

20-6-2018
frissekijker uit Engwierum

@machopluis, sommige winkels worden idd 's nachts bevoorraad, anderen, waar mensen er last van hebben, mag het pas om 7.00.

20-6-2018
elcapitan uit Drachten

Marco, je vergeet mijn vraag te beantwoorden. Van wie worden wij dan de moderne slaaf. Om even met je eigen woorden te spreken uit een vorige discussie, als je het niet weet, gebruik het dan ook niet. Een slaaf ben je van iemand, dus niet het geld, de winkel, de boodschappen, het bedrijf, nee van iemand. Daarom die vraag van wie.

20-6-2018
denkertje uit Drachten

marcoaxe uit Houtigehage, Als iemand met een uitkering een baan weigert omdat hij dan misschien wel op zondag moet werken, dan mogen ze van mij die uitkering subiet stop zetten. Het kan toch niet zo zijn dat men een geniet en vervolgens weigert te werken?? Ik werk al mijn hele leven in de weekenden. En voor het geloof heb ik geen kerk nodig. Dat kan ik zelf heel goed....

20-6-2018
elcapitan uit Drachten

Marco, kun je misschien een paar daadwerkelijk plaatsgevonden voorbeelden geven van de WW en het accepteren van passend werk? Als je dan niet op zondag wilt werken en jij krijgt een passende baan aangeboden maar daarvoor moet je naar Utrecht verhuizen, wat dan? Wat doe jij dan, daar hoef je niet op zondag te werken, wat doe je.

20-6-2018
elcapitan uit Drachten

Het groen links blundert nu al met voor te stemmen terwijl de 24 economie juist milieu meer aantast. Maar ja net als FNP ....alles voor het pluche.
Zag je de PVDA ook al doen. Stemde toen tegen en voor het pluche nu gewoon weer voor.
In novemer 2017 is er een concept verkiezingsprogramma van de PVDA te lezen, bedoelt voor de verkiezingen in 2018. Daarin staat toch echt dat ze een groot voorstander van de koopzondag zijn en niet in een coalitie willen die tegen is. Ja...ze hielden in de vorige coalitie de poot stijf, dat sierde hen, er waren afspraken gemaakt over die koopzondag en die moesten tot de nieuwe verkiezingen gerespecteerd worden. Dus, gewoon bij deze coalitie blijven en niet naar de vorige kijken.
Tel je zegeningen zou ik zeggen. Politiek bestaat uit compromissen maken en de PVDA was heel duidelijk over de koopzondag vanaf 2018. Niets mis mee lijkt mij.

20-6-2018
meterbier uit Houtigehage

Een slijterij op de kade beginnen,als de horeca niet meer schenkt,mooi de deuren openen van je slijterij.dubbele prijzen vragen je bent dan immers dan toch de enige die alcohol verkoopt,ze kopen het dan toch wel..

20-6-2018
zeekoe uit Harkema

Yeahhh, geweldig nieuws zeg!!! Ik zie de wenkbrauwen al fronze van die gereformeerden Haha. Vrijheid blijheid!!!! Nu Achtkarspelen nog.

20-6-2018
jan61 uit Drachten

Dames en heren het is een rubriek fout.

20-6-2018
hapsnurker uit Drachten

Daar gaan we weer. Gemeente Smallingerland probeert zichzelf weer eens landelijk op de kaart te zetten.

20-6-2018
hufterproof uit Drachten

Flauwe k.l praat gemeente smallingerland, wordt ook weer niks Drachten wil je meemaken, een lachertje blijft het

20-6-2018
barten39 uit Drachten

Klinkt als 1 april

20-6-2018
doorsneeburger uit Drachten

Kan ik eindelijk 24/7 bijbels gaan kopen. Heerlijk.

20-6-2018
wiemer uit Buitenpost

Haha!! Anarchy in frieslan, heerlijk.

20-6-2018
hapsnurker uit Drachten

Toch gelijk gekregen. Zojuist in Hart van Nederland. En weer staat de gemeente Smallingerland landelijk voor joker. Na het Beerenschot onderzoek nu maar het volgende onderzoek naar dit incompetente zootje bestuurders.

20-6-2018
advertentie

opgelet uit De Westereen



Jammer... Het meer is nooit vol.

Waar zijn de ondernemers die in zes dagen hun brood nog weten te verdienen?
Voor hen: Hulde! Dat zijn de echte ondernemers.

20-6-2018
woodstock uit Drachten-Azeven

Drachten....... overdrijven is ook een vak..... rij eens op een avond door drachten je kan een scheet laten op de kaden en in de trisken em nog horen. Zo proberen ze er nog wat van te maken..... ik zou zeggen succes. Vergane glorie trekken aan een dood paard.

21-6-2018
barca uit Drachten

Hehe eindelijk ik ben er blij mee.
Marcoaxe is in de verkeerde tijd geboren, hij heeft het er elke keer over dat het vroeger zoveel beter was.

21-6-2018
jakobjan1908 uit Houtigehage

24/7 misschien wat te veel van het goede maar dit weten de winkeliers zelf prima op te lossen. Ze gaan voorlopig alleen de laatste zondag van de maand open en dan enkel op de middag van 13 tot 17 en supermarkten zoals het hoort elke zondag van 11 tot 19. Prima geregeld.

21-6-2018
tulp56 uit Drachten

ze willen de uren dat het niet mocht op deze manier inhalen

21-6-2018
gerdie uit Dokkum

Wat leuk! Gezellig.

21-6-2018
pwrmac uit Drachten

kunnen al die azijnpissers die zo ongefundeerd afdoen van hun woonplaats, alstublieft verhuizen, stelletje jankerds.
als we jullie zouden volgen woonden we nog in plaggenhutten denk ik.

21-6-2018
sije45 uit Buitenpost

Geweldig.

Ondernemers zijn zelf in staat te beslissen wanneer ze open willen. Daar is geen overheid voor nodig. Zeer goed besluit.

21-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

JakobJan; Je denk naief.
De grootwinkelbedrijven denken niet in afspraken. Ze gooien hun winkels open zoals zij dat willen en mogen.
De kleinen worden slaaf van de groten. En wij worden daarom slaaf van hun gedrag. Omdat we zo meewerken aan 7 dagen werken.
En voor wie kinderen heeft ; kinderen mogen van papa en mama 7 dagen uit logeren!

PWRMAC ; als de azijnpissers in jou ogen ongefundeerd over hun woonplaats afdoen moeten verhuizen. Weet dan dat die azijnpissers de 6 dagen vullen :)
Dit verhaal gaat terug naar VOOR 1900. Dus wie gaat nu terug naar de plaggenhut?

En boodschappen doen op zondag:) Dan heb je echt geen hobby meer. Dan weet je uit de narigheid niet wat je met je vrij tijd moet doen.


21-6-2018
stien147 uit Drachten

Een zondag open daar kan ik mee leven, maar dit besluit is een grote blunder !!
De kosten zullen voor veel instanties gaan oplopen.

Meestal een borrel na een vergadering, maar ik geloof dat dit voor de vergadering is gedaan.

21-6-2018
poezenbeest uit Holwerd

Ja marcoaxe, iedereen moet namelijk 7 dagen per week werken. Dat hoort bij de deal inderdaad.

Tjongejonge. Ik vraag me zo langzamerhand echt af van welke planeet jij komt.

21-6-2018
elcapitan uit Drachten

We moeten ernaar streven om bij elkaar te komen, dat is een opdracht. Maar er is te weinig dat bindt en te veel dat ons scheidt.
Wijze woorden. Maar als je alleen maar vast houdt aan wat jij denkt dat goed is, dan zal die stelling nooit weggaan. Nu werd deze geplaatst in een twist over het geloof, maar in de normale dagelijkse zaken is deze (blijkbaar) ook van toepassing. Als je mening als naïef wordt betiteld, als je op zondag zou winkelen, jij dan geen hobby’s hebt, net of kun je die niet op andere dagen uitoefenen, je van alles roept, maar je antwoord op een vraag verkapt bij een ander plaatst. Ja, dan kun je wel vinden dat de ene stroming niet streng genoeg is en het allemaal strakker moet,
maar 10 keer het zelfe vertellen is hier niet van toepassing. Dan kom je nooit tot elkaar en misschien moeten wij dat ook niet willen. Stel je eens voor,
De vrouw in het ambt, open avondmaal, samenwonen en homorelaties. Ja voor 1900 was alles beter en dat moet zo blijven.

21-6-2018
thefox uit Doodstil

Wat een gezeik en weer door mensen met een christelijke overtuiging die alles met bijbelse wetten in handen willen houden wat de winkeltijden en de zondagrust aangaat.
Voor zulke mensen als marcoaxe uit Houtigehage heb ik de oplossing;" doe jullie gebedshuizen en kerken ook 24/7 open". Op die manier is iedereen tevreden en kan gaan winkelen of naar de kerk wanneer hij/zij wil.

21-6-2018
elcapitan uit Drachten

We moeten ernaar streven om bij elkaar te komen, dat is een opdracht. Maar er is te weinig dat bindt en te veel dat ons scheidt.
Wijze woorden. Maar als je alleen maar vast houdt aan wat jij denkt dat goed is, dan zal die stelling nooit weggaan. Nu werd deze geplaatst in een twist over het geloof, maar in de normale dagelijkse zaken is deze (blijkbaar) ook van toepassing. Als je mening als naïef wordt betiteld, als je op zondag zou winkelen, jij dan geen hobby’s hebt, net of kun je die niet op andere dagen uitoefenen, je van alles roept, maar je antwoord op een vraag verkapt bij een ander plaatst. Ja, dan kun je wel vinden dat de ene stroming niet streng genoeg is en het allemaal strakker moet,
maar 10 keer het zelfe vertellen is hier niet van toepassing. Dan kom je nooit tot elkaar en misschien moeten wij dat ook niet willen. Stel je eens voor,
De vrouw in het ambt, open avondmaal, samenwonen en homorelaties. Ja voor 1900 was alles beter en dat moet zo blijven.

21-6-2018
shena uit Drachten

Nou ja..24/7...mooi dat men de vrije hand krijgt. Maar wie in deze provincieplaats gaat er nu na middernacht nog winkelen en bij welke winkel dan...nu zullen de bars en kroegen etc straks ookwel op 24/7 mogen overschakelen.
En idd- als het CDA en de SP en de CU niet zo mordicus tegen waren geweest hadden ze in een eerder stadium de hele zaak in andere banen kunnen leiden. En dt terwijl ik hoorde dat dhr Van Veelen op zondag nog wel eens zijn zoon helpt die elders in Nrd NL een winkel ( op zondag open..) heeft. Hij had dus uiteerste hand...enfin- we zien het wel in juli- en benieuwd naar de evaluatie aan het eind van 2018.
Maarbijzonder is het !

21-6-2018
tlelens uit Koufurderrige

Fantastisch opgelost vind ik. Al was het alleen al om de christengekkies te treiteren!

21-6-2018
jakobjan1908 uit Houtigehage

@Marco, bijna niemand werkt 7 dagen per week. Als je op zondag moet werken heb je wel een andere dag vrij. Elke winkel is vrij om open te gaan dus als een kleine ondernemer dicht wil dan blijft hij wel dicht. Welkom in de 21e eeuw

21-6-2018
elcapitan uit Drachten

Jakobjan je hebt gelijk maar...Marco wil niet op zondag werken. Wil ook niet op zondag winkelen, hij wil geen moderne slaaf zijn/worden, modern is voor hem sowieso een raar woord.
Een rare kronkel heb je als je denkt dat alles altijd open is, je ook 7 dagen moet werken, je altijd maar moet komen opdraven als de winkel dat wil. Let op, de winkel, daar ben je volgens Marco slaaf van, van de winkel, niet van de baas.
En je kunt er vergif op in nemen, maar je krijgt weer te horen, " vraag het je broer maar". Repeat, repeat, het is een herhaling van zetten in elke discussie met Marco. Ik vrag mij af wie er nu naïef is.

21-6-2018
vogelbekdier uit 't Kret

Idd van God los, en dat is een goede zaak. Niemand hoeft aan enige god vast te zitten, met die gedachte mag in deze tijd niemand die wil nog opgelegd worden. Leve de ontzuiling.

22-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Van God krijg je nog een dag vrij Vogelbekdier.
En nu legt de baas jou werk op ,wanneer je anders vrij zou zijn. Jullie denken ; kunnen we winkelen ,maar uiteindelijk moet je werken ,omdat met 24/7 alles gaat werken.

JakobJan ; niemand werkt 7 dagen,maar dat stel ik ook niet. En je krijgt een dag terug wat de baas het beste uitkomt.
Ik hoop jou nog te horen piepen als het verhaal 24/7 overal es binnengedrongen is en je moet zondag werken als je naar voetballen wil. Of met je maten die wel het weekend kunnen stappen en jij niet.

Als je vrijdag op vacantie wil en je baas plant jou nog es de Zondag in. Ja dan had je maar 2 dagen extra vacantie moeten plannen. Kost je 2 dagen extra!
Want dat is ook 24/7 dat als je vacantie wil rekening moet houden wanneer je baas je in en uitplant .
Kan je zomaar wezen dat het je 4 dagen kost.

Welkom in de 21e eeuw? Dit is terug in 1900.

22-6-2018
advertentie

barca uit Drachten

Marcoaxe wat zet jij jezelf weer eens lekker voor schut.

22-6-2018
elcapitan uit Drachten

Jakobjan, werken jou maten niet? Als dat wel zo is dan lopen die dan toch ook het risico (zou dat zo zijn) om te moeten werken? De 24/7 economie Jakobjan is er al heel lang. Iemand die wel een hobby op een andere dag heeft dan alleen de zondag en in de ploegendienst zit, kan ook niet altijd dat doen wat maten dan misschien wel kunnen. Als je in de ploegendienst zit weet je waar je aan toe bent, daar wordt nu ook niet mee gerommeld. Waarom zou dat straks wel zo zijn? Het blijft gewoon 5 dagen werken. Dus extra vrije dagen inleveren klopt ook niet. O ja, in 1900 waren er nog haast geen winkels dus die vergelijking gaat ook niet op. Het is weer allemaal herhaling van gelul van Marco.

22-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan;herhalen? Zie je eigen 11:39 en 11:50 uur. Je over raast je zelf zo,dat je 2x het zelfde zegt.hahaha

Wat een obsessie als je mij zo navolgt in onderwerpen terwijl je al veel eerder in het jaar gezegd hebt samen met poesjepoes;we stoppen op marco te reageren.
Ik hou wel van mensen die hun woord houden.
hahaha.

In productie bedrijven zitten ze mogelijk nog in een ploegendienst ,maar bij winkels zit met op een 3 weken rooster.Ze moeten wel bv in November je jaar planning maken inleveren voor dan het komende jaar vacantie.

Als je dan in weken denk met je vacantie,dan moet je ook de weekend meerekenen in je vacantie. Doe je dit niet,dan is het mogelijk dat je nog voor de vacantie de zaterdag en zondag ingeroosterd word.
Wil je de vrijdag weg.....kost het dus 2 vacantie dagen extra.
De baas beslist.
En bij terug komst is het zelfde verhaal.
Plan je in weken en je komt terug op vrijdag. Dan kun je geplant worden op zaterdag en zondag.

22-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

En wil je dit niet. Dan kost het je weer 2 dagen.

Komen de dagen terug in compensatie , dan bepaald de baas dan die dagen wanneer je vrij bent.

Het leuke is van Zondagswerk is voor de gene die denken dat ze dan extra krijgen en later blijkt het niet te krijgen. Dat is met feestdagen ook.
Want er zit een heel verhaal vast voordat je dat extra krijgt. Dan moet je de weken voorafgaande zoveel gewerkt hebben.

Ze doen nu gewoon wanneer men personeel nodig hebt , dan moet je komen.
Roosteren ze je bv maandag je vroeg in , dan kan het best dat je woensdag laat bent en vrijdag weer vroeg zodat je zaterdag en zondag ook geplant kan worden. Dan zit je 2 keer gebroken in de week.
In 1900 kon je ook maar komen. Dat word nu weer zo. Zo is het nu weer!
Zeker een stap voorwaarts terug naar voor 1900.

22-6-2018
elcapitan uit Drachten

Klopt, maar niet bewust hoor! Maar schrijf dit verhaal nu nog eens Marco en dan zo dat ik en misschien andere geïnteresseerden het snappen. Ik weet echt niet wat je bedoelt, het is zoals gewoonlijk weer warrig. Misschien moet je even wat meer tijd nemen. Je kunt het wel. Dat artikel in het RD was nagenoeg foutloos en begrijpelijk. Dit niet.
Als een bouwvakker op zondag terugkomt van zijn vakantie moet hij maandag toch ook weer aan het werk. Als za en zondag dan bij je werkdagen horen is dat het zelfde. En ja, bazen beslissen. Zijn dat toch de slavendrijvers? Daar geef je dan weer geen antwoord op. Maar dat doe je immers nooit. De discussie over Achtkarspelen is door redactie geblokkeerd en alles is verwijderd, alleen omdat je weer doordraafde over geloof en de tweestrijd met andere persoon. Geef eens antwoord op mijn vragen .Je kan en wil niet leven in de 21e eeuw? Jij kunt de beslommeringen van het dagelijkse leven niet aan, je overstap naar GG ten spijt.

22-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Wat een obsessie. Nu alweer 8 minuten na mij posten.
Meerdere keren zeggen dat je niet meer op mij reageren gaat en toch doen. Dan doe je dat bewust.

Je haalt er weer een hap en een snauw uit andere onderwerpen hierbij. Plakt alles weer aan elkaar. Helaas linkjes lees je niet, vandaar dat je ook niet ziet mijn antwoorden aan jou hoe iets daadwerkelijk praktijk gericht
iets tot stand komt en zich verder daarna ontwikkeld.
Ik heb nl niet de overstap gedaan naar de GG.
De discussie van Achtkarspelen werd niet geblokkeerd om ik doordraafde ,maar omdat ''de andere persoon'' dingen deden tegen de regels van Waldnet.
Want het geloof paste precies in die discussie.
Ben nog benieuwd wie die Theologen waren waar hij het over had. Had ie nl zelf aangedragen. Ook in andere onderwerpen ging hij daar prat over.

Ga je weer over op fouten? Kijk dan eerst je eigen schrijven als je naar andere wijst.
Want dat is ook niet te best. Ook Warrig.

22-6-2018
elcapitan uit Drachten

Marco denkt zeker dat ik in 2 minuten een stukje type? Ten tijde van het maken van mijn reactie plaats jij een 2e reactie. Mijn reactie was oo die van jou van 10.52 en ik heb geen obsessie voor jou. Lees de reacties van anderen dan eens, de meesten kotsen je uit. En dat van Achtkarspelen zoek ik nog wel uit. Het ligt altijd aan een ander.Geen overstap naar GG, ik zal zo even kijken. Ps. Daar stond je woonplaats overigens niet bij, maar verweet dat iemand wel.

22-6-2018
elcapitan uit Drachten

Ik heb nl niet de overstap gedaan naar de GG.! Waarom schrijf je dat dan? Of vertel je daar de waarheid ook niet?
Onderstaande is jou tekst, of komt hier nu ook weer zo’n mistig verhaal op, net als bij “afdeling persoon”

Ik ben zelf jaren geleden overgegaan van de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (GKV) naar de Gereformeerde Gemeenten (GG).

Misschien weet je niet precies wat je allemaal schrijft, maar ik wil het hele artikel ook wel plaatsen! En ja, ik haal je adres dan wel weg. Voor de rest geef ik geen reactie omdat je verhaal niet te volgen is. Je niet antwoord van wie je dan een slaaf bent en de WW voorbeelden kom je ook niet mee. Dus, je roept van alles, maar er dan voor staan, ho maar.

22-6-2018
denkertje uit Drachten

Wat een geneuzel hier zeg.... Gaat het om het geloof? Mag ik sommige mensen er even fijntjes aan herinneren dat het dan idd "geloof" is en dat het niet gaat om harde bewijzen? De gelovigen zeggen dat zondag een rustdag is. Dat zijn dan wel de christelijk gelovigen want Joden en Moslims denken daar toch anders over. Voordat de bijbel, koran of wat dan ook tot stand kwam, werd het verhaal van vader op zoon doorverteld. Totdat men het schrift had uitgevonden en men alles op schrift zette. Dat doet me denken aan het fluisterspelletje op school, waarbij nummer 10 een heel ander verhaal vertelde dan het oorspronkelijke verhaal van nummer 1. Dus wie zegt mij dat alles wat er in de bijbel staat ook echt klopt. Misschien "lezen" wij zondag, maar stond er oorspronkelijk "zaterdag"? Wie het onomstotelijke bewijs kan leveren mag het zeggen... Laten we tot die tijd elkaar respecteren en laat ieder geloven en/of doen
wat hij/zij wil en laat ieder in zijn/haar waarde.

22-6-2018
barca uit Drachten

Kan marcoaxe hier ook geblokkeerd worden?
Wat een irritant figuur is dat.

22-6-2018
vogelbekdier uit 't Kret

@Marcoaxe, prima dat jij op basis van jouw geloof denkt iets te krijgen. Jouw geloof is tevens ook jouw beperking in dit onderwerp, er is geen andere interpretatie dan die van jou. Ik lees je stukken niet eens meer omdat het continu hetzelfde is zonder ruimte voor bijv mijn kijk op dit onderwerp. Je hebt enorme moeite met de ruimdenkende meerderheid en je stelt dat ik een dag vrij krijg van jouw god. Maar jouw god speelt een 0.0 rol in mijn leven en zijn bestaan is tevens hetzelfde getal in datzelfde leven, hoe kan ik iets krijgen iets wat er niet is?

22-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Ik vind het uiterst jammer dat jullie niet die rijkdom mogen hebben en helaas niet voelen wat een enorme vrijheid dat geeft.Daar kan geen goud of goed tegenop.
Zou mooi zijn als jullie harten ook nog es zo mogen open gaan.
Maar zijn jullie ruimdenkend?Jullie vinden dat van mij niet. En dat is ook zo.
Maar als jullie dat wel zo zijn ,merk ik dat niet zo veel van.Er zijn er zelfs bij die mij willen blokken.
Er zijn zelf mensen die mijn adres gegevens hier parkeren.
Er is zelfs 1 geweest die opriep mij te bezoeken!

Maar ik ben van;Iedereen mag hier toch zijn ding neerzetten.
En bij mij is dat allereerst God en ook praktijk in wat ik dagelijks zie bv in contracten die mensen krijgen.

En als elcapitan mij niet zoveel vraagt,dan hoef ik hier niet zoveel te schrijven.....toch?

Elcapitan;Je schrijft goed over ,maar in je eigen schrijven zet je het verkeert.

De toen was het dat ik schreef'overgegaan'.
Dat is wat anders dan wat jij maakt van;'overgestapt'

22-6-2018
elcapitan uit Drachten

Ha ha ja hoor overgegaan en niet overgestapt. Hou toch op man. Elcapitan moet niet zoveel vragen dan hoef ik niet zoveel te schrijven. Nee, gewoon antwoord geven en het is klaar. En wat kan mij en velen schelen dat je hart opengaat. Ja, juist, het gaat alleen maar over jou, ik vind en jij doet dit en dat, dat schrijf je continu. Je bent niet zonder reden overgegaan. Achtefaf moet je dan toch ingezien hebben dat dit verloren tijd is geweest? Was de God die je voor de overgang belijde, niet de God die je nu belijd? Nee, het ging blijkbaar niet vergenoeg. Je mag alles schrijven, alles geloven, respect, maar je laat volstrekt geen ruimte voor anders denkenden, zelfs niet aan hen die ook geloven. Die hun hart gaat misschien ook wel open. Maar nee, je hebt de overgang gemaakt en daar is geen ruimte voor een anders denkenden. Dit is goed en de rest niet. Wat moet jij je voor de overgang ongelukkig hebben gevoeld. Maar ga nu niet zielig lopen doen. Ons hart gaat ook met regelmaat open.

22-6-2018
marcoaxe uit Houtigehage

'' Nee ,gewoon antwoord geven en het is klaar''.
Maar 3 zinnen verder....tja,daar staan de volgende 2 vragen al weer klaar.
Dus niks antwoord geven en klaar!
Het is net dat spelletje over ; We reageren niet meer op Marco ,maar ondertussen reageren we weer op Marco.
Maar dat is ''achtefaf gezien''.

Je mag alles schrijven ,maar ''achtefaf'' gezien dus niet.
Want dan loop je ''achtefaf'' gezien buiten de maat van Elcapitan en co.

Als je goed gelezen had en mijn links die je niet inziet toch gelezen had , dan had je ''achtefaf '' gezien al eerder kunnen ophouden met je zelf te overschreeuwen.

"'achtefaf'' gezien zag je direct dat het niet overstap ,maar overgegaan was.

De alarm belletjes van jou ''Carrilion'' gingen dus niet de eerste keer bij je boven rinkelen:))))

23-6-2018
elcapitan uit Drachten

Je hebt helemaal gelijk Marco, ACHTEFAF gezien had ik toch beter moeten luisteren naar de “afdeling persoon” die zij al dat je nog zieliger bent dan wij al dachten. Ik geloof dat de mensen nu wel hebben kunnen lezen, voor zover dat nog niet al hadden gedaan, hoe jij reacties plaatst. Geen inhoud. Maar als iemand anders iets schrijft, zoals Riemer, dan blijf je maar mekkeren waar de antwoorden blijven. Ik heb nog wel wat gradaties voor je, maar ik luister maar naar Riemer, daar zijn deskundigen in Nederland voor die dit moeten oplossen.

Ik zal straks dat hel artiekel wel even plaatsen, dan kunnen ze zien wat jij wel of niet schrijft. Als ik schrijf dat de notoire tegenstanders wel even schrikken, waarom reageer je daar dan wel op. Het gaat alleen maar om jou, maar nu val ik ik in herhaling.

23-6-2018
elcapitan uit Drachten

hele artikel.

23-6-2018
riemer uit Nij Beets

Mensen: die winkels gaan écht geen 24/7 open.
Het is namelijk niet te verwachten dat iemand om 02:45 een onderbroek bij de Zeeman wil kopen.

Wat ik me wel afvraag in het geheel: hoe gaat het met parkeren?
Bij de Oase en De Hoeksteen én de CGK -kerk parkeren de mensen op openbaar terrein.
Dat gaat spaak lopen straks omdat er meerdere partijen gebruik willen maken van de parkeerplaats.
Nu zie ik ook mogelijkheden: de kerken kunnen aanwezig zijn voor winkelend publiek!
Dat is gááf voor de kerken én een uitdaging voor "ons als christenen" om een geluid te laten horen.

Ben ik voor de winkels open?
Nee, maar dan domweg omdat ik kan rekenen en reken er maar op dat iemand zijn euro maar één keer kan uitgeven.
Ben ik tegen?
Nee, ook niet.
Wie wil shoppen moet dat kunnen doen.
Ik wil als christen mijn leefregels niet opleggen aan een ander.
Daarbij komt nog dat ik het onzin vind dat een christen op zondag geen geld mag uitgeven.

26-6-2018
riemer uit Nij Beets

Wat dan wel bijzonder is dat er bij Marco een duidelijke lijn te zien is en dat niemand dat in hem waardeert.
Ik heb respect voor mensen die, ondanks dat het tegendeel bewijsbaar is, vasthouden aan hun overtuiging.
En dat heb ik ook richting Marcoaxe: het mag dan (in mijn overtuiging) onzin zijn maar hij is wel vasthoudend in zijn lijn.
Of dat de goede lijn is?
Geen idee, voor hém is het op dit moment wel datgene wat hem drijft.
En hij zegt nog iets: hij zegt dat hij iedereen het geluk van Christus zou willen toewensen.
Ik, als vreemde vogel in het christendom, deel dat met hem.
Maar op een ander niveau: ik denk niet in verboden maar in de ruimte die de mens heeft om te kiezen. Ondanks dat vind ik dat het voor hem pleit dat hij een ieder de vrede van Christus toewenst.
En ik zie niemand die hem daarvoor een bedankje schrijft....
Vanuit zijn overtuiging wil Marcoaxe het goede voor de anderen.
En daar kunnen we over zaniken maar we kunnen óók respect hebben voor die houding.

26-6-2018
poezenbeest uit Holwerd

Riemer, het probleem met marcoaxe is dat hij niet zo'n redelijk mens is als jij. Hij komt met de grootst mogelijke onzin aanzetten om zijn punt te onderbouwen en iedereen die iets anders vindt is volgens hem een idioot. En zodra iemand kritiek op hem heeft, gaat 'ie ontzettend kinderachtig en denigrerend lopen doen. Er valt gewoon geen normale discussie met hem te voeren. Wat hij dan ook op een discussieplatform doet is een groot raadsel. Maar men is daar zo langzamerhand een beetje klaar mee.

28-6-2018
riemer uit Nij Beets

Ik begrijp dat ten dele Poezenbeest.
Iedereen heeft het recht zijn mening (of onzin) te verkondigen in Nederland.
Als iemand daarin consistent is dan is dat prijzenswaardig.
En wat mij betreft is Waldnet geen discussieforum maar gewoon een site met nieuwsberichten waar je op kunt reageren :)

29-6-2018
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Snap niet dat je je niet druk maakt om koopzondag ,maar enorm druk maakt om je parkeerplaats.Als ik zie hoeveel mensen om de hoek wonen.Dan kan dat best lopend of met de fiets.
En die enkele die moet is wel een plaatsje op eigen terrein.

Een optie is bijgelegen scholen of bedrijven om daar te vragen zondags hun auto te stallen.
Ik hoorde dat van de GG,dat ze daar dat ook deden voor dat ze op eigen terrein ruimte schepten voor parkeren.
Je kunt ook als kerken afspreken elkaars parkeerplaatsen te gaan gebruiken.

Voor het''onzin'' wat ik zou verkondigd hebben wil ik zeggen;kom met argumenten.
Van Poezenpoes heb ik werkelijk nergens inhoudelijks iets gezien.

Riemer ik las nog iets over 'schakelgeloof''
Dat is iemand die schakelt wanneer hij of zij met een andere in gesprek gaat.

Jesaja 55 Komt koopt gratis.
Maar de Zondag is komen tot HEM.Dan is laten zien dat gij geheel anders bent.
Riemer;overtuigend...tegendeel bewijsbaar is.
Bewijzen zou ik zeggen.

2-7-2018
elcapitan uit Drachten

Ja hoor. Ook hier het laatste woord.

2-7-2018
riemer uit Nij Beets

Marco: je moet beseffen dat de regels voor een Christen niet de regels voor de niet-christenen zijn. En dat besef lijk je niet te hebben.
De Bijbel is duidelijk over de "last" die voor christenen geldt (Handelingen 15) maar jij weigert dat kennelijk te lezen en toe te passen.
Ik kan , op basis van mijn overtuiging, iemand niet dwingen om iets WEL of NIET te doen. Dat mag ik ook niet: het zou iemand afstoten van het Christelijke gedachtengoed.
Jij wilt mensen dwingen om Christus te volgen maar zo werkt het níet: het geloof is een geschenk en geen onder dwang opgelegd iets.
En met alle eisen die jij hebt stoot je mogelijk mensen áf van het ontdekken van het heil in Christus.
Je zoekt geen ruimte voor contact maar zoekt alleen de confrontatie. Probeer dat eens anders zou ik zeggen...

7-8-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Beseft Riemer dat Gods regels voor iedereen gelden ,maar dat velen die niet willen opvolgen en afvallig worden!
Dat besef lijk jij niet te hebben. Van wie is deze aarde en wie heeft dan het meeste recht?

Handelingen 15 of Johannes 15.
Dat weiger jij toe te passen! Is God gekomen voor de gezonde mens? Of voor de zieke?
''Gij zult!''
En God stoot niemand met Gods Woord af ,maar waarschuwt dat het nog niet te laat is. ''Haast u'' zegt hij tegen iedereen. Er is nog genade tijd.
Ik dwing nergens Riemer , ik spreek alleen na wat God zegt.
Jij misleid mensen met de helft van Gods Woord.
Jij spreekt nooit over ellende en nooit over ; bekeer u!
Je doet net als of ; neem Christus aan en hij red jou. Terwijl Christus een voorpleiter is en De Vader alleen jou kan redden!

Als God geen ruimte geeft ; het is of in HEM geloven of afvallig gaan. Wie is Riemer die door de Bijbel te vertalen en achterwege laat Ruimte schept.

30-8-2018
marcoaxe uit Houtigehage

Ik zoek geen confrontatie ; jullie zoeken mij op . En verdraaien mijn woorden.
Waar heb ik gezegd dat ik een aantal reageerders met Hitler te vergelijken?

Als God ons ZIJN WEG helder laat zien . Wie ben ik dan om dat anders te doen?
Jij zit te vast met ; '' ik denk''
Het is alsof je door je eigen mening God aan de kant kan zetten !
Je even door Gods Woord te veranderen in een NBV en God spreekt ineens zichzelf tegen.
Hoe heb je het lef om God woorden in zijn mond te leggen !
Je dwing God om de mens te volgen.
Net als bij jullie kerk ; even een interpretatie toepassen en de vrouw komt in het ambt.
God voor jou kar spannen.

Je word zo ongeloofwaardig voor je eigen kerkmensen , want die trekken weg.
De buitenwereld lacht jullie uit ,omdat het zo berg af gaat en niet meer standvastig zijn.
De christenen hielden goed woord vroeger.
Nu las ik dat Meindert Leerling de CU waarschuwde omdat ze de C verliezen uit het oog!

30-8-2018

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan