Account
Logo
Zoeken
10.5 °C

Medewerkers De Friesland weggestuurd

Publicatie: 13 december 2014, 15.50 uur

Reacties

truckerkoning uit Kootstertille

de friesland bang voor concurentie zeker

13-12-2014
piterhenk uit Dokkum

Ben al overgestapt. Dag

13-12-2014
mercedes uit De Westereen

Daag de Friesland,ik ben weg.

13-12-2014
noid uit Dokkum

Groot gelijk, wegwezen! Nu opeens weten ze wel de bevolking van Noordoost-Friesland te vinden.

13-12-2014
heideroosv3 uit Feanwâlden

de fiesland of geen de friesland, het maakt niet uit.
het ziekenhuis is onrendabel, dus ook al zouden ze nu een doorstart maken dan krijgen ze volgend de rekening.
het is gewoon einde bericht.

13-12-2014
tilstar uit Kootstertille

Ben gelukkig begin van dit jaar al overgestapt. De Friesland... pfff.. wat een enorme teringzooi bij die lui...

13-12-2014
eighties1980 uit Dokkum

Zo jammer. Weer de verkeerden die er de dupe van zijn. Deze studenten denken op een willekeurige zaterdag een leuk centje bij te kunnen verdienen, en dan krijg je dit..... Zij kunnen er ook niets aan doen!

13-12-2014
esper uit Damwâld

De Friesland bestaat niet meer maar is Achmea geworden de naam word alleen nog gebruikt om de friezen te paaien.
Het jaarlijkse overstapcircus kost volgens de SP jaarlijks een half miljard euro.
De SP wil weer naar een nationale basisverzekering. De marktwerking heeft de zorg alleen maar duurder gemaakt.

13-12-2014
wiezijtgij uit De Westereen

Ik ben over gestapt ha ha, DSW is best echt goed als je de reverenties leest via google hoor

13-12-2014
mooinet uit Dokkum

@drachten71 , mijn opmerking heeft vooral betrekking op de uitspraak van @jochum.
Want de algemene voorwaarden van Waldnet zijn toch duidelijk wat betreft niet schelden.
Maar ja , dat kan hier blijkbaar niet , en de mensen kunnen heel goed
zelf nadenken zonder dat een ander het voor hen invult.

13-12-2014
denkgoedna uit Surhuizum

https://actievoorbethesda.wordpress.com/dit-overkwam-de-sionsberg/

open bovenstaande link, en oordeel zelf. Lees ook rapport van bureau Bron. Suc6.

13-12-2014
simon1 uit Anjum

Zo is't Esper, maar dat wordt em toch niet.

DSW is een kleine verzekeraar die niets moet hebben van dat 'grote' gedoe van die grote verzekeraars.
DSW neemt alle klanten van alle leeftijden aan, het maakt niets uit wat voor medische voorgeschiedenis je hebt.
Mevrouw monissen van 'de friesland' (dat trouwens onder de achmea valt) strijkt een kleine 400.000 ero's per jaar op en de Sionsberg/N.O. Friesland heeft het nakijken.
Wij stappen over en proberen zoveel mogelijk kennisen/fam. mee te nemen.

Ik vind het trouwens glashard van 'de friesland' om in de stad waar ze zoveel schade veroorzaakt hebben te gaan staan om reclame te maken. Geld gaat voor het fatsoen blijkbaar.

13-12-2014
pepper uit De Westereen

Ik stap ook over, zakkenvullers de Friesland

13-12-2014
beer5 uit Drachten

Ik ben blij met de friesland! Goede verzekering en altijd correct en snel met de declaraties!

13-12-2014
advertentie

mooinet uit Dokkum

@denkgoedna , bedankt!!

13-12-2014
rondweg uit Dokkum

Net als dat DSW beter is, ze zijn allemaal gelijk, want de zorgverzekeraars zijn commercieel, hun rekening moet kloppen, net als bij DSW.
Ik durf nu al te beweren dat wanneer er overstappers zijn, die binnenkort gebruik moeten maken van de zorg, zich voor de kop slaan dat ze weg zijn gegaan.
Ook al gaat de Sionsberg in afgeslankte vorm door, reken er maar niet op dat DSW hier veel zorg gaat inkopen, maar daar denkt het kuddedier niet over na, lekker doen wat een ander doet zonder een eigen mening, daar kom je vast verder mee, niet dus.
Veel overstapper zijn namelijk simpele zielen, want nu horen ze er ook eens bij, kijk mij eens styoer zijn, totdat...we horen tzt de klachten wel, dank u.

13-12-2014
mooinet uit Dokkum

Lees deze link en oordeel dan zelf https://actievoorbethesda.wordpress.com/dit-overkwam-de-sionsberg/

13-12-2014
superbad1964 uit Munnekezijl

net goed ,het zijn oplichters nu die hele Friesland .zorgverzekeraar .mensen onterecht aan melde voor deze dagen als er geen achterstanden zijn meer en dan de ene 143,00 en een andere 152,00 ???? leg dat is even uit je kan bij alles zo maar over stappen maar bij dit soort dingen niet ja 1 keer per jaar ..dat moeten ze ,veranderen

13-12-2014
keeskraker uit 't Kret

Wat zijn die overstappers toch na

13-12-2014
superbad1964 uit Munnekezijl

en dan nog even dit watten jullie zegen op je wepp is een leugen met jullie 79,95 in de maand als je na gaat betaal je gewoon 101,95
even op een rij
2012 betaal je 106,90 in de maand
2013 betaal je 84,71 in de maand
2014 betaal je 97,95 in de maand
2015 betaal je 101,95 in de maand
wat woord het in 2016 ????? weer 106,90

13-12-2014
watersport uit Nes (Dongeradiel)

De artsen benoemen ook het zwakke punt van de afgelopen jaren: bedrijfsvoering met teveel

13-12-2014
compleet uit Feanwâlden

Hoop dat de overstappers geen spijt krijgen.
Ik ben 2 jaar geleden ook over gestapt,maar heb nog nooit zoveel ellende gehad om mijn declaraties vergoed te krijgen.
ben nu weer een jaar tevreden bij de Friesland verzekerd.

13-12-2014
evo uit Damwâld

Alstublieft mensen, wees niet naief, doe geen domme dingen en blijf bij De Friesland. De Friesland;

Heeft een goedkope basisverzekering!
(T Is een HEEL uitgebreidt pakket)
Heeft zich gecontracteerd bij ALLE ziekenhuizen in Nederland! ( Vrije keus!!)
Ook binnen Europa!
Betaald u maar 18,75 extra voor dit alles!!
Tevens kunt u terecht bij ALLE doktoren, zodat u niet voor een dichte deur komt te staan!
Krijgt u ALLE tandartskosten, zonder limiet vergoed!
Inclusief 20 keer fysio! ENZ.....

HAHAHA, MAAR NIET HEUS!!!!

13-12-2014
oane79 uit Damwâld

Laat de friesland maar lekker in drachten gaan staan om zieltjes te winnen! Mij krijgen ze daar niet weer terug!

13-12-2014
mara uit Metslawier

Ik ben een aantal jaren geleden al overgestapt naar Univ

13-12-2014
sunnie uit Oudwoude

onrendabel = geld te kort,laten we hopen dat mcl er poli,s wil houden, pas dan kun je volgens mij spreken van stabiliteit,en om de friesland nou te boycotten is wel heeeel kort door de bocht.

13-12-2014
lassie22 uit De Westereen

mag wat koste zekers

13-12-2014
fs1 uit Augustinusga

Wij hadden een winkel in ons dorp maar gingen allemaal naar de grote supermarkten in een andere plaats,t'ja dan moet de dorps winkel sluiten, en dan heb je een groep mensen die boos zijn en een schuldige zoekt. Wij zijn al heel ons leven lang bij de Friesland Meerdere operaties gehad maar nooit geen problemen. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

13-12-2014
denkgoedna uit Surhuizum

fs1 enig idee hoe groot de "dorpswinkel" Achmea is? Achlem e.o.?
Blijf de Friesland vooral de Friesland noemen, dan blijven de dorpsbewoners wel komen.. Friesland fans zich al even verdiept in de materie? Aangeboden link (ogen) geopend ? Van mij mag een ieder bij de Friesland blijven, maar realiseer je wel dat je bij Achmea zit, met een Fries stickertje.

14-12-2014
eksteroog uit Eastermar

he ik ben verwijderd ha ha ha

dan nog maar een keer
ik blijf dus mooi bij de Friesland verzekering
dat ga ik echt niet om Dokkum veranderen
als als mij wat mankeert wil ik de beste zorg die er maar bestaat

voor gips vluchten kun je heus wel naar Dokkum gaan
maar voor iets wat in je lijf zit,doe dan maar een klein stapje zijwaard naar MCL of drachten

en die mensen die de medewerkers van 'De Friesland weggestuurd hebben doen echt wel heel stiekum hetzelfde als mij hoor

14-12-2014
wespennest uit Dokkum

Volkomen mee eens eksteroog. Geen speld tussen te krijgen. Wan beleid word op de Friesland afgereageerd. Hoe dom kun je zijn. Ik heb ook weleens woorden met de Friesland, maar ik kaffer ze recht in hun gezicht en draai er niet omheen, zij weten wat ze aan mij hebben en ik aan hun.

14-12-2014
efterwei uit Rottevalle

Ohohoh, wat zijn deze reageerders uit NOF kortzichtig: wie heeft deze crisis veroorzaakt? De directie van Pasana hoor, en niet De Friesland. En overstappen naar andere zorgverzekeraars? Je zult er achterkomen dat die in 2015 geen snars voor jullie gaan betekenen, met die ( hooguit) paar duizend nieuwe leden.

14-12-2014
denkgoedna uit Surhuizum

Wanneer u spoedeisende zorg nodig heeft, meldt dit dan zo snel mogelijk aan de De Friesland Zorgverzekeraar Alarmservice. Vanuit de aanvullende verzekering heeft u recht op medische repatri

14-12-2014
drachten71 uit Drachten

Laten we nu maar gewoon hopen dat de poli een doorstart kan maken in dokkum...Want ziekenhuis zoals dat Tot nu toe was zal lastig worden ..en denk dat de friesland daarin meer voor jullie kan betekenen dan dsw (ver van hun bed) of wat voor verzekeraar dan ook..maarja als een ieder uit dokkum en omstreken gaat overstappen. .ook prima....dan hoeft de friesland zich daar ook niet meer druk om te maken...ik hoef niet naar dokkum voor de zorg..denk maar goed na voordat jullie de overstap gaan maken.... .succes er mee..

14-12-2014
pykefanger uit Boornbergum

de sionsberg is gewoon onrendabel, daar heeft de Friesland geen invloed meer op. En zakkenvullers bij de Friesland? onzin, gewoon goede verzekeraar, is dsw tientjes goedkoper? Die azen gewoon op klanten en laten heus dit kleine ziekenhuis niet bestaan, zal ze namelijk een rotzorg zijn. Zij zetelen in Rotterdam en daar zijn ze nogal betrokken met het hoge verre noorden, ja als ze klanten kunnen werven wel, verder niet, denk toch na.

14-12-2014
fs1 uit Augustinusga

denkgoedna uit Surhuizum Wat ik wil zeggen de mensen uit Dokkum en omstreken wilden allemaal in MCL of Nij Smellinge behandeld worden. Dan moeten ze nu niet zeuren dat De Sionsberg moet sluiten.En of het nou Achmea of De Friesland of wat dan ook is.Het is hun eigen schuld.

14-12-2014
mastermijnd uit Dokkum

Nog even en dan gaat Nij Smellinghe en het Antonius ziekenhuis ook op de schop. Tis een kwestie van tijd !! Dus het probleem ligt niet bij de Sionsberg, maar het is het beleid van de regering !!

14-12-2014
swittie uit Snits

Wat zullen die mensen van DSW lachen om zoveel domheid. Zitten die mensen uit Dokkum en omstreken straks met een zorgverzekeraar uit Rotterdam en zonder ziekenhuis. Denk je nu echt dat ze bij DSW na 1 januari ook nog maar iets om de Sionsberg geven daar aan de andere kant van het land?

14-12-2014
sjors005 uit Surhuisterveen

Wat maakt het uit waar je zit... Uiteindelijk zijn er maar een paar grote verzekeraars over met allemaal kleinere dochter ondernemingen zodat het lijkt dat je ergens anders zit. Lang leve de vrije markt, net als bij de banken moorden ze elkaar gewoon uit tot 1 grote monopolie speler die alle tarieven bepaald.

14-12-2014
regiofri uit Drachten

Ik lees hier veel reacties als zakkenvullers, al lang overgestapt enz. Denkt u dat andere zorgverzekeraars zoveel beter zijn?

14-12-2014
wijzer uit Feanwâlden


Bij het niet doorgaan van het faillissement van Passana zouden er 3 bejaarde tehuizen gesloten worden.

Misschien kunnen deze 3 bejaarde tehuizen nu een doorstart maken.

De Sionsberg maakt meer kapot dan je lief is.

14-12-2014
drachten71 uit Drachten

Ik heb de voorwaarden van de polis van beter dichtbij (welke wordt het actie team aandraagt als goeie keus) even goed nagekeken. Vrije keus polis (restitutie) noemen ze dat. Niet gecontracteerde zorgverlener 100% vergoeding van de gecontracteerde tarieven. Daar word je niet vrolijk van wanneer je de vergoeding van dure ziekenhuis nota op je bankrekening terug ziet. Succes met uw keuzes.

14-12-2014
qqqqqqqqqq uit Triemen

De friesland, prima verzekering. Top,nooit geen problemen.

14-12-2014
wijzer uit Feanwâlden


Maakt van de Sionsberg een AZC ...........

14-12-2014
b75 uit Dokkum

De Friesland spammers, de boodschap is duidelijk.

De Friesland valt onder Achmea en is een landelijke organisatie. Heeft niets met de provincie Friesland uit te staan.
En ja, overstappen loont zodat deze grote maatschappijen niet nog meer macht krijgen.
En lees vooral de link die eerder gepost is. Waar rook is, is vuur.
Ook bij andere zorgverzekeraars heb je goede dekking, prijs maakt mij niets uit, als ik maar bij de Friesland weg ben.
Dat bv DSW en BeterDichtbij geen zorg afnemen in de regio, als de Sionsberg toch dicht gaat, is onzin. Ook als de Sionsberg er niet meer is kan je naar het MCL of naar Groningen. Drachten ga ik niet naar toe.
En vrije keuze!

14-12-2014
denkgoedna uit Surhuizum

fs1 had beter de link en het rapport van bureau Bron kunnen lezen, ik weet het is een lijvig rapport, maar geeft je veel meer inzicht in de ontstane situatie. Veel van bovenstaande reacties missen fundament. Wilde, nergens op gebaseerde kreten.

14-12-2014
drachten71 uit Drachten

Sorry hoor...maar ze zouden waldnet beter de naam red de sionsberg kunnen geven...totaal normale reacties met tegenargumenten worden verwijderd... die azc reacties snap ik..die gaan nergens over...maar de gewone normale reacties. .. dat zegt wel weer genoeg... (kortzichtig)..succes waldnet

14-12-2014
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Helemaal mee eens drachten71 mijn reactie is ook verwijderd ha ha wat voor site is dit eigenlijk.
Volgens mij doen ze maar wat daar bij de waldnet redactie.Dit bericht zal ook wel weer verwijderd worden dan
mogen mijn account bij deze verwijderen tjonge jonge.

14-12-2014
minimarijke uit Ferwerd

Al mijn hele leven tevreden bij de Friesland. Lekker triest om een zorgverzekeraar de schuld te geven. Hadden ze al hun premiegeld in een bodemloze put moeten steken? Wat zullen de premiebetalers elders daarvan vinden? De zorg in de Sionsberg was nou ook niet om naar huis te schrijven. Zorg voor een goede kliniek met dokterswacht enzo. Spoedeisende/gespecialiseerde hulp lekker naar Leeuwarden, Drachten of Groningen.

14-12-2014
denkgoedna uit Surhuizum

Ook ik zit heel mijn leven al naar volle tevredenheid bij de Friesland, en blijf daar waarschijnlijk ook. Dat betekend echter niet dat de macht die de Friesland (lees Achmea) ge (mis) bruikt heeft door mij goedgekeurd wordt. Dit soort grote clubs moeten en mogen niet hun invloed op bestuursleden aanwenden om zich met een bedrijfsvoering te gaan bemoeien, daar betalen wij geen premie voor. Doe waar je goed in bent, en geef je klanten een vrije keuze, een keuze die je niet via een achterdeur afbreekt door bestuursleden te beinvloeden.

14-12-2014
klaasvaak41 uit Dokkum

goed gezegd denkgoedna kon het niet beter verwoorden

15-12-2014
stdcynisch uit Drachten

Ik vind het zeer kinderachtig om goed onderbouwde reacties weg te halen omdat de mening/inhoud blijkbaar niet welgevallig is. Geef dan niemand de gelegenheid om zijn of haar mening te geven.

Het zal toch niet zo zijn dat mijn ludieke toespeling naar het ontbreken van een Mac Donalds in Dokkum dusdanig aanstootgevend was dat de gehele reactie de prullenbak in kon?

Gelukkig zijn er nog een aantal reacties niet weggehaald die precies mijn gedachten verwoorden, dan moeten we het daar maar mee doen mensen.

15-12-2014
wijzer uit Feanwâlden


Tot 24 december 2014 geeft de curator de mogelijkheid tot een doorstart van de Sionsberg ...........

Op 25 december is het sprookje uit voor de Sionsberg, ondanks de overstappers.

15-12-2014
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Als de reactie van iemand de redactie van waldnet niet aanstaat zoals zij graag zouden willen zien word deze gewoon verwijderd hoe kinderachtig.
Ik dacht dat iedereen zijn mening in dit land mocht geven stop anders met het geven van meningen hier te geven hoeft men ze ook niet te verwijderen scheelt een hoop tijd voor andere dingen te doen.

15-12-2014
wijzer uit Feanwâlden


Het is niet te verwachten dat DSW een doorstart mogelijk maakt van de Sionsberg ...........

15-12-2014
buriram uit Uithuizen

De friesland een prima verzekering betalen op tijd.
DSW was een brok ellende zij komen hun afspraken niet na ben blij dat ik daar weer weg ben.

15-12-2014
denkgoedna uit Surhuizum

Sorry stdcynisch uit Drachten, maar ik heb hier weinig goed onderbouwde reacties kunnen vinden, wel het Friesland gevoel. Ik heb de indruk dat weinigen zich echt verdiepen in de materie.
Persoonlijk stap ik in de auto en rij naar Leeuwarden of Drachten, echter voor veel zieekenhuis gangers of familie is dat buitengewoon lastig, je zult bejaard zijn, of je kind is opgenomen in Drachten terwijl je als ouders in bv Damwoude woont. Denk dat de boven aangegeven link weinig echt is gelezen, om van het rapport Bron maar te zwijgen. Dat is voor de gemiddelde reageerder te veel leeswerk. Wil je echter met argumenten komen dan zul je ze wel moeten onderbouwen. Suc6

15-12-2014
poezenbeest uit Holwerd

Hoe na

17-12-2014

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan