Account
Logo
Zoeken
3.4 °C

Bouw brug en aquaduct los bij Burgum

Publicatie: 16 juni 2014, 20.24 uur

Reacties

krektwat uit Burgum

Vette shit. Ben benieuwd hoe dat word.

16-6-2014
feanster27 uit Surhuisterveen

idd zeer benieuwd. gigantisch project als ik dit zo lees

16-6-2014
waldkabouter uit Burgum

Het aquaduct en de nieuwe brug zijn het duurste gedeelte van de centrale as. Er zal ook wel een jaar mee gemoeid zijn voordat het klaar is. Het duurd effe maar dan hebje ook wel wat.

16-6-2014
buriram uit Uithuizen

waarom nog een brug als er een aquaduct komt.
dat snap ik niet kunnen de weg gebreukers dan uit kiezen waar zij langs willen????????

16-6-2014
advertentie

piterhenk uit Dokkum

Ja geld verspilling in dit geval . Een af/oprit na het aquaduct was volgens mij voldoende geweest.
Maar hier moet er toch nog een brug bij waarom gewoon omdat het kan.

16-6-2014
boerke uit Dokkum

Mooi dames onder elkaar.

17-6-2014
wijzer uit Feanwâlden


De brug is nodig voor het benzinestation in Burgum en om toch nog verkeer in Burgum te houden .............

17-6-2014
mistercelica uit Every where

Volgens mijn informatie is de "oude"brug op, dus komt er een nieuwe, en langzaamverkeer lijkt mij niet handig op de 100km/h Centrale As!

17-6-2014
maf uit Jistrum

http://www.decentraleas.nl/de-weg/brug-burgum-centrale-as

idd mistercelica. Dan zou er nog een extra baan bij moeten wat een aquaduct nog duurder maakt. De nieuwe brug is voor lokaal verkeer. Voor fietsers wel zo prettig.

17-6-2014
pvanmantgum uit Garyp

Uit reacties hier lees ik dat een enkeling blijkbaar slecht geinformeerd is. Weinig betrokken dus bij wat er in de omgeving gebeurt. Google eens op centrale as en lees gewoon even, voordat je minder intelligente opmerkingen maakt. Succes!

17-6-2014
piterhenk uit Dokkum

Hadden ze beter een extra baan naast de centrale as in het zelfde aquaduct kunnen maken . Iets duurder maar veel plezier er van.

17-6-2014
kozak uit Augustinusga

Gewoon direct palen heien .En er direct een nieuwe weg er boven op bouwen Maar hier zullen ze wel niet aan gedacht hebben .De ingenieeurs van rijkswaterstaat .Helaas een verloren kans

17-6-2014
uit Leeuwarden

Buriam, dat is al vaker ter sprake gekomen. Maar ter herhaling: het aquaduct is een deel van de autoweg - het deel om Burgum heen - en de brug is de toegang tot Burgum.

17-6-2014
wijzer uit Feanwâlden


De nieuwe brug en het toekomstige aquaduct ligt ongeveer 150 meter van elkaar verwijdert, waarom dan niet 2 aquaducten want de nieuwe brug kost nog meer dan het aquaduct in de Centrale As ...........

17-6-2014
advertentie

piterhenk uit Dokkum

Ja wijzer of gewoon een extra baan of banen bij de aquaduct in doen.Snap het nog steeds niet waarom ze dat niet doen.Extra afrit er bij en klaar is kees.

17-6-2014
wijzer uit Feanwâlden


@piterhenk: Een ambtenaar is niet "wijzer", want een oude brug vervangen is voor een ambtenaar een brug vervangen ook al ligt deze vlak naast een nieuw aquaduct.

17-6-2014
uit Leeuwarden

Wijzer / Piterhenk,

Waarom ze de brug niet laten vervallen en daarvoor in de plaats het aquaduct niet breder maken met een extra rijbaan en een afslag voor langzaam verkeer. Ik denk dat dat qua ruimte en planologische inrichting niet gewenst was.

Ik denk dat men het niet wenselijk achtte, vanaf het aquaduct een weg naar de oude toegangsweg aan te leggen. Mede, omdat er een 'parkje' tussen ligt.

Een logische nieuwe aansluiting Burgum in zou dan de Prins Bernhardstraat of de Hillemaweg zijn. Ik denk niet dat men die straten als belangrijke toegangswegen had voorzien.

Het is ook maar de vraag of zo'n wegomlegging zou passen. Na het aquaduct moet men ook nog weer een stuk omhoog rijden. Ik vermoed, aan de hand van online kaarten, dat men dan al snel ter hoogte van de Prins Bernhardstraat / Prins Willem Alexanderstraat zit.

Maar dat is natuurlijk giswerk; ik ken de afmetingen niet.

17-6-2014
pcrep uit de pein

Dames en heren 'de beste stuurlui'..

Neem eens een kijkje bij een open dag van deze projecten, of lees inderdaad eens de krant of bezoek de website van de centrale as eens.. In elk geval laat je eens goed voorlichten voordat je reageert! Onnozele reacties heeft niemand wat aan. Geniet nou eens voor wat we ervoor terug krijgen! Het is niet alleen de Centrale as.. maar ook alles daaromheen wordt eens flink onder handen genomen.. zo ook de oude in verval zijnde brug bij Burgum.. Eindelijk komt daar eens een nieuwe voor in de plaats.. en nog belangrijker is, de mensen die eraan werken hebben werk, en kunnen een leuke boterham verdienen.. ook niet onaardig in deze tijd..

17-6-2014
wijzer uit Feanwâlden


De Centrale As heeft ook 2 spoorwegkruisingen met onderdoorgangen van het spoor.

Hiermee is geen enkele bestaande spoorwegovergangen vervangen.

Herken de LOGICA voor de aanleg van de Centrale As !!!!

17-6-2014
krektwat uit Burgum

Als het goed is vervalt de spoorweg overgang in veenwouden. Aangezien er al een viaduct is vlakbij de voetbalvelden. Prorail betaald namelijk mee aan de viaduct van de centrale as. En hiermee was het de bedoeling on die andere overgang op te heven.

17-6-2014
gp500 uit Twizel

Vermakelijk hoe slim minsken hjire tinke te wezen.
En dan mei sokke domme redenen kommen, om iets swart te meitsen.

It komt allehjir wol goed!

17-6-2014
virtualizer uit Burgum

veel knappe koppen hier...ik zeg solliciteren,want dan kunnen die lui die dit alles hebben bedacht,en vooral uitvoeren en aanleggen,ook eens huilen van het lachen over diegenen hier die menen verstand te hebben van infrastructuur...

17-6-2014
wijzer uit Feanwâlden


@virtalizer: Hoeveel tijdswinst heb jij per dag om heen en terug naar Dokkum te reizen over de toekomstige Centrale As.
Ik schat op ongeveer 6 minuten en dat voor 350 miljoen euro.
Als de nieuwe brug open staat ben je de tijdswinst ook nog kwijt, of neem je vanaf Zwaagwesteinde de bestaande weg dan ben je ook de tijdswinst kwijt.

De Centrale As is een ramp voor het lokale verkeer .........

17-6-2014
maf uit Jistrum

Wijzer uit Feanw

17-6-2014
virtualizer uit Burgum

je bent een zeur wijzer,je moet hoognodig een rok aandoen..staat je vast goed.
ik hoef dagelijks helemaal niet op en neer richting dokkum,ik heb het werk op loopafstand.
maar denk eens verder dan je neus lang is,zware vrachtwagens die 6 keer op moeten trekken(4 keer in bergum wtf!)zo het nu dagelijks gaat is zeer slecht voor de luchtkwaliteit,doorstroming en het grootste punt,VEILIGHEID!
straks als alles klaar is kan men in

17-6-2014
wijzer uit Feanwâlden


@virtualizer: De enkele zware vrachtwagens die 6 keer op moeten trekken (4 keer in Burgum) zijn de vrachtwagens die nodig zijn voor de aanleg van de Centrale As.

De Centrale is op een toekomstvisie ontwikkeld, welke op een ZEEPBEL lijkt.

Noord-Oost Frysl

17-6-2014
kozak uit Augustinusga

Ik denk wel dat Wijzer gelijk krijgt .Ik denk dat het een grote geld verbrasserij word Er is vroeger ook eens een programma op de tv geweest Over de Balk En dan al die pracht natuur naar de knoppen

17-6-2014
virtualizer uit Burgum

de

17-6-2014
krektwat uit Burgum

Ik kan me nog herinneren, dat er van die azijnzeikers waren zoals jullie. Die faliekant tegen de aanleg van de a7 waren. Want natuur gaat kapot nnnnnn. Flikker op man. Moet je kijken hoe drachten en heerenveen er nu bij staan. Deze weg had er 15 jaar terug al moeten zijn. Eigenlijk is het al te laat voor dokkum en omstreken. Daar komt bij dat het 1 grote ergernis is om vanaf de waldwei naar dokkum te moeten rijden. Je moet door burgum, veenwouden en damwoude wat echt zwaar verrot rijden is. Omdat er zulke mensen als die azijnzeikers rijden die niet harder dan 30 door een bocht heen durven omdat ie onoverzichtelijk is. En dan heb ik het met name over het stuk vanaf de turborotonde naar damwoude. Plus het word lekker rustig in de dorpen. Win win situatie.

17-6-2014
uit Leeuwarden

Veel azijnzeikers zijn ook niet zozeer tegen een situatieaanpassing, maar meer tegen de manier van uitvoering; zij hadden liever een alternatief gezien zoals rondwegen om de kernen te ontzien en bijvoorbeeld een aanpassing van knelkruispunten - geen hele autoweg. In mijn opinie is de As ook een soort prestigeproject geworden dat er hoe dan ook zou komen en waren er ook wel alternatieven geweest. Ik ben het echter niet met de mensen eens die de noodzaak van aanpassingen betwisten: de situatie was/is een ramp.

17-6-2014

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan