Account
Logo
Zoeken
10.3 °C

Dokkumer bedreigt kinderen met dood

Publicatie: 12 december 2012, 10.09 uur

Reacties

devil uit Kollum

wat een helden, die kinderen, eerst iets doen wat niet mag en dan snel naar pappie rennen en uitjanken op mammies schoot, omdat de Dokkumer hun waarschuwde dat ze geen sneeuwballen tegen zijn ramen mochten gooien. Ouders schaam jullie om zulke watjes.

12-12-2012
holwerd uit Holwerd

met een mes bedrijgen hoeft nou ook weer niet!dit vind ik ook een beetje te ver gaan.de kinderen waarschuwen en als ze niet willen luisteren pak ze dan bij de arm beet en ga met de kinderen naar hun ouders toe

12-12-2012
waldfan uit walterswald

kinderen met een mes bedreigen,dan ben je pas echt een held.vreselijk niet weer loslaten zo`n gek deze winter. En devil jij kunt wel mooi bij hem in de cel met je stomme reactie ! sterkte voor de kids!!!

12-12-2012
xxfgbxx uit Surhuisterveen

Maakt niet uit wat die kinderen hebben gedaan, je gaat ze niet met de dood bedreigen en je gaat niet met een mes staan zwaaien, er zijn andere manieren om zo'n probleem aan te pakken. Iemand die na een klein incident al dit soort dingen gaat doen is naar mijn mening gevaarlijk.

12-12-2012
advertentie

gast11 uit Damwâld

Laat die kinderen mooi sneeuwbal gooien! Deden wij ook altijd.. En dan nog met een mes komen naar die kinderen.. Hoop dat die kinderen snel oud worden! Die onthouden dit wel!

12-12-2012
jwdb uit dokkum

de jeugd van tegenwoordig,als je er wat van zegt krijg je een grote bek.ok,een mes gaat mij ook te ver!maar sommige kinderen hebben een harde hand nodig en ze worden met de dag brutaler!!

12-12-2012
june uit Burgum

Haw de âlders de bern ek oansprutsen op harren gedrach?

12-12-2012
martinh uit ternaard

nou jwdb uut dokkum..
waren vroeger zelf ook geen lieverdjes..hah

12-12-2012
kabelgek uit De Westereen

Liket de westereen wol.

12-12-2012
musky uit Rinsumageast

Wij gooiden vroeger toen we 10 jaar waren een sneeuwbal in de schoorsteen bij iemand onderweg naar school toe,o wat was die man kwaad, wij werden niet met een mes bedreigt maar met vrekte bern ik sil jimme de bonken brekke. we zijn toen dagen lang door het weiland gelopen naar school.we hebben het nooit weer gedaan.

12-12-2012
mbenz uit Drachten

Gast11 geef je adres dan even dan sturen we ze naar jou toe eens zien hoelang het nog leuk blijft

12-12-2012
thefox uit Doodstil

De politie moet de 43 jarige Dokkumer, devil en tilleman een mooie vakantie aanbieden op de Noordpool. Beter verdienen ze niet.

En de ouders u heeft gelijk om aangifte te doen, ik had het ook gedaan.

Gaat nu de agressie van het voetbalveld zich naar de straat verplaatsen soms?

12-12-2012
fenixxx uit Sauerhausen

Respect is het toverwoord.
Weer kinderen zonder opvoeding....er moest een mogelijkheid zijn om aangifte te doen tegen ouders die hun kinderen geen of nauwelijks opvoeding geven.
Maar om ze nu met een mes te bedreigen gaat te ver.

12-12-2012
josje1973 uit Driesum

een sneeuwbal in de schoorsteen gooien musky?? en je woont nog in de geast?? als je zo goed kon gooien had je in amerika gewoond en was je werper bij het honkbal!!

12-12-2012
advertentie

jannetta uit Dokkum

Hallo zeg!
Zelke kinderen zijn niet goed opgevoed Hoor, met sneeuw ballen gooien ze gooiden gisteren eerst ook al op me zusje.
en ja dat is ook niet leuk tog.. wand die kinderen hebben geen manieren, en als je ze waarscuwen, dan lachen ze maar wat, en denken ze ja boeie, De man met de mes, deed het niet zomaar, dy is niet zomaar boos te krijgen..!
Maar als je te ver bij hem gaat dan wel, maar hij pakt niet zomaar een mes daar geloof ik nix van!
Het is een beste buurman, maar dat hadden we niet echt verwachte,
( en wat sommige mensen zeggen ja sommigen kinderen worden steeds brutaaler, grote bekken trekken enzo, kattekwaat uithalen,) tsja het is niet nix..!

Nouw ja hoop dat de buurman er snel weer is en dat de kinderen OP HOUDEN!!
Met hem te plagen....
wand dat gaat te ver..

12-12-2012
ebram uit Dokkum

Gelukkig is er alleen maar een pestprotocol op school. Kunnen mijn kinderen zich tenminste op straat nog uitleven.

Proficiat ouders. Keep the soul alive. Beter een pester dan gepest worden

12-12-2012
dappered uit Heerenveen

Wat een idioot zeg, dat doe je niet bij kinderen. Maar het geeft wel aan, dat messentrekken toch wel bij deze buurt hoort NO Friesland. De een bedreigt en een andere deed en hield het 13 jaar voor zich. Niet weer te snel naar andere kulturen wijzen.

12-12-2012
lstorm uit sumar

die ouders weten zeker het verschil niet tussen een beetje bang maken en echt bedreigen. hadden ze ook maar naar die meneer moeten luisteren en op houden met sneeuwballen gooien. ze zijn oud genoeg lijkt mij.

12-12-2012
saturnus uit Dokkum

Als dit persoon er geen aandacht aan had geschonken was er in de meeste gevallen helemaal niets gebeurd.
Dan heeft de jeugd er immers toch geen gein aan en hadden ze wel opgehouden.
We hebben hetzelf vroeger ook wel gedaan en je wist zomaar wie er kwaad werd en wie niet.

12-12-2012
jannetta uit dokkummmmm!

hij is niet jasper s, hoor!!
hij pakt niet kinderen enzo..
en hij zal het wel van het schrikken maken dat ze et niet weer doen..!

12-12-2012
siepkje uit Burgum

Goed gezegd Janetta!! Het zijn laatste dagen meer ijsballen dan sneeuwballen trouwens.

12-12-2012
josje1973 uit Driesum

jannetta, ga aub eerst op schrijf- en taalles!!

12-12-2012
musky uit Rinsumageast

Een geluks treffer, josje uit Driesum,

12-12-2012
kabelgek uit De Westereen

spellingscontrole aanzetten jannetta?!

12-12-2012
driesterren uit Drachten

Ik ga het zeker niet opnemen voor het feit dat deze man een mes heeft gebruikt, maar het is inderdaad waar dat de jeugd van tegenwoordig bijtijds ronduit asociaal is, en als je er dan wat van zegt springen de ouders gelijk bij en nemen het alleen maar voor de kinderen op.

Ouders moeten in deze ook maar eens wat verantwoordelijkheid nemen en hun kinderen fatsoen leren.

12-12-2012
inwoonster uit holwerd

Ik ben zo blij,dat jullie hier allemaal weten..."Hoe Het Moet"...Jullie hebben een hele goede opvoeding gehad!..en jullie ouders wisten precies wat jullie "uitspookten"....Petje Af!! Gelukkig was er vroeger ook een jeugd van tegenwoordig :P....Pesten en Spelen daar zit verschil in(mocht dit zo zijn)..maar om nou gelijk een mes te trekken *Triest*

12-12-2012
watersnuffel uit Augustinusga

Die ouders van die kinderen hadden de kinderen een schop na moeten geven met sneeuwballen op een ander zijn eigendom gooien, een beetje dom van die man om een mes in de hand te houden dat ze beter een schop kunnen geven

12-12-2012
jannetta uit Dokkum

lstorm uit sumar
helemaal mij iens..!
;D

12-12-2012
cheese uit Ureterp

Als ik ouder van deze kinderen was hadden ze van mij nog een pak rammel kunnen krijgen ! Je bent geen andere mensen express tot last! Bedreigen is niet goed natuurlijk dus ik had de persoon in kwestie vriendelijk verzocht mij voortaan op de hoogte te stellen dan

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

dappered uit Heerenveen je haalt er weer van alles bij, wat hier helemaal geen betrekking op heeft. het gaat weer goed met je ?

12-12-2012
josje1973 uit Driesum

de hommiusstraat, is dat niet een achterstandswijk? dat verklaard een heleboel!

12-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Tjonge wat een reacties zeg...dus kinderen mogen geen kinderen meer zijn. Ja laten we allemaal maar een mes pakken en jonge kinderen/pubers bedreigen omdat ze met sneeuwballen gooien. Wat kan jou het schelen een paar sneeuwballen op je huis boehoe....vroeger zeepte je elkaar lekker in met sneeuw...nu wordt je bedreigt en in sommige gevallen in elkaar geslagen omdat je met sneeuwballen gooit...en dan zijn er ook nog mensen die he gek vinden dat sommige kinderen zo.n agressie vertonen...vind je het gek met al die agressieve volwassenen op de wereld! Stelletje aanstellers!

12-12-2012
mcprutser uit Rottevalle

Vroeger haalden we ook wel kattekwaad uit.
Daarbij zijn we ook wel bedreigd.
Die man wilde onze koppen eraf snijden.
Sjah dan schrik je ff , maar kattetkwaad is dan wel ff afghelopen.
Allemaal drukte om niks.

12-12-2012
bas uit bassie11

tsjonge jonge het zij n toch nog kinderen en gewoon kwajongensstreken! ik ben van middelbare leeftijd en onze jeugd gingen wij ook wel sneeuwballen gooien. en ja mensen die dr dan op reageren zijn dan vaak het haasje. die man van 43 moet zich schamen! zulke mensen met een mes bedreigen! heeft zelf duidelijk geen kinderen! ook de reacties van veel hier vind ik maar kortzichtig. zelf geen kinderen gehad denk ik! jullie hebben toch vroeger ook wel es wat uitgespookt? ik geef die ouders groot gelijk ik had ook aangifte gedaan! straks is dr weer wat wat die man ergert en wie weet steekt tie dan wel echt met een mes!

12-12-2012
rondweg uit Dokkum

@watersnuffel, je hebt gelijk, want er lopen vervelende mannetje rond en misschien hebben ze het wel vaker op deze persoon gemunt, maar dat hoor je dan weer niet.
Een schop geven is uit den boze, want dan pakken ze je op voor mishandeling, maar soms knappen ze er wel van op

12-12-2012
granaet uit Dokkum

@josje1973, Driesum tokkiedorp kom je vandaan, nou dat riep ik maar niet te veel over een ander, poehhhh

12-12-2012
devil uit Kollum

dat mes had hij wat mij betreft ook wel in zijn keukenla kunnen laten liggen. Wat ik bedoel met mijn reaktie is, dat de kinderen niet meer staan voor hun daden en meteen naar de ouders lopen om zich te beklagen, en dat de ouders daar in mee gaan, i.p.v. hun kinderen toe te spreken.
thevox, een volledig verzorgde reis naar de noorpool zou ik niet afslaan.

12-12-2012
goedma uit Dokkum

granaet uit Dokkum

indd

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

als mensen last hebben van de kinderen van een ander, moeten ze daar de ouders op aanspreken. helaas leven we in een maatschappij dat de ouders hier niks meer aan doen. dus moet jezelf iets verzinnen. ik vind het niet goed wat de man heeft gedaan, maar ik vind ook dat de ouders eens wat beter op hun kinderen moeten letten. en dat ze eens kattekwaad uithalen, dat ze daar dan ook op aan gesproken worden. dat deden onze ouders vroeger ook.

12-12-2012
advertentie

josje1973 uit Driesum

tokkiedorp?? ze moesten granaet weer verzuipen onder de zijl!!

12-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Wie zegt dat deze kinderen niet door de ouders zijn aangesproken? waren jullie erbij dan?....Bah dat er zoveel mensen hier op waldnet lopen te klagen over de ouders terwijl het gewoon kwajongensstreken zijn....maar volgens sommige reazeurders zijn deze kinderen al verloren omdat ze met sneeuwballen gooien pffff

12-12-2012
ubbentorf uit Kromme-Elleboog

Sneeuwballen gooien is uiteraard onschuldig, helemaal als kind. Op andere mensen gooien of op ander zijn bezittingen begint wel vervelend te worden. Bedreigen met een mes gaat wel ver, maar je kan niet jong genoeg zijn om te leren dat het een zieke wereld is...

12-12-2012
margrithe uit Wijnewoude

Kom op zeg .. het gaat hier over kinderen 10 en 11 jaar .. mogen ze nog kind zijn tegenwoordig ? gewoon kwajongens streken maar zelfs kan niet meer in deze maatschappij

12-12-2012
Swaplans uit Dokkum

Ach, ik denk dat 't verhaal een beetje overtrokken is, de relatie buurman v/s buren zal wel niet al te geweldig zijn ... Als kinderen eenmaal in de gaten hebben dat buurman een makkelijk slachtoffer is dan heb je de poppen aan 't dansen ... denk ook niet dat buurman het zo bedoeld heeft, alleen een beetje schrik aanjagen ... dat daar gelijk bedreigen met de dood achter weg moet komen vind ik persoonlijk lariekoek ... Vroeger op die leeftijd zelf ook zat rottigheid uitgehaald waarbij we later achterna gezeten werden, zo zeg, wat hebben we gelopen . Dan hadden we elke week op 't buro gezeten om aangifte te doen omdat we verbaal met de dood bedreigd werden ... haha
P.S. de dader is geen bekende of familie van me

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

natuurlijk moeten kinderen kunnen spelen, natuurlijk moeten ze sneeuwballen kunnen gooien, maar mogen ze dan ook iemand het bloed onder de nagels vandaan halen? wanneer is de maat vol? die maat is bij iedereen anders. en ik vind dat ook kinderen moeten weten dat ze een grens hebben berijkt, dat hoefd niet doormiddel van een mes natuurlijk. maar ze mogen best wel eens weten dat ze te ver gaan. helaas leven we in een veel te beschermd wereldje, anders kon je es eentje onder de kont schoppen en zeggen nou wegwezen. maar als je maar een haar aanraakt zit je vast. maar als het anders om gebeurd heb je altijd van die ouders die roepen. het zijn kinderen, die mogen spelen vernielen treiteren en wat niet meer. meestal zijn dat wel de ouders die zelf vroeger ook geen opvoeding hebben gehad. in de volks mond tokkies. gelukkig zijn er ook ouders die nog wel wat tegen hun kinderen zeggen, en die hun kinderen wel gewoon opvoeding geven. en die ook inzien dat kinderen ook te ver kunnen gaan.

12-12-2012
thefox uit Doodstil

Vraag mij af of sommige die hier reageren zelf wel kind zijn geweest. Of zijn ze soms in hun luier blijven zitten?

12-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Nou psycholoog woutertje is er ook weer...waar lees jij dat deze kinderen niet op hun donder hebben gekregen..waar lees jij dat deze ouders geen opvoeding hebt gehad.

De volwassen mensen die kinderen bedreigen met een mes dat zijn de tokkies! En niet anders om @woutertje.

Als deze man nou gewoon zelf de politie had gebeld na de waarschuwingen...dan was hij er beter vanaf gekomen. Hij is het voorbeeld als volwassene

12-12-2012
heideroosv1 uit Feanwâlden

@wouterwoudstra uit Kollum,
kan me helemaal vinden in jou reactie.
het [be]dreigen is iets wat soms te makkelijk over gedacht wordt om het te gebruiken.
maar op de ander komt het anders over, ook wel te begrijpen eigenlijk.
het betreft hier nog kleine kinderen, en dan moet je om je taalgebruik denken.
ook als ouder moet je 2x nadenken eer je wat zegt.
kleine pottjes hebben grote oren he?

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amandaatjepandaatje ik zeg niet dat dat hier zo is, ik zeg dat het wel vaak het geval is. ik zeg ook dat je niet moet gaan dreigen met een mes. ik snap jouw reactie dus niet helemaal. even een pilletje nemen voor je weer gaat reageren. ik weet dat je graag wat tegen mij wilt zeggen. kun je beter niet doen, het gaat je niet zo goed af namelijk ;)

12-12-2012
cleopathra uit dokkum

wat ik heb gehoord is dat kinderen daar niet eens in buurt wonen en dat de persoon in kwestie een beperking heeft.
En ja als de kinderen dat weten gaan ze PESTEN DE NIEUWE TRENT TEGENWOORDIG volgens mij geven de ouders tegenwoordig meer voeding dan opvoeding

12-12-2012
kabelgek uit De Westereen

dokkum=achterbuurt

12-12-2012
thefox uit Doodstil

Wouterwoutstra uit Kollum, ik ben het roerend met je eens wat je om14.51 uur schrijft.
Maar wil je de eerste letter na een punt wel vergroten graag. Dat kan als je de SHIFT -knop tegelijk met een letter indrukt dat leest gemakkelijker voor ons.

Amanda666, rust eerst even uit voor je gaat reageren. Dan wil het beter begrijpend lezen snap je.

12-12-2012
tsea uit Drachten

cleopathra,

Als deze persoon een beperking heeft, dan lijkt het mij verstandig dat deze persoon gauw wordt opgenomen. Het is wel duidelijk dat deze persoon dan niet zelfstandig kan wonen. Trouwens sommige reaguurders hier hebben volgens mij ook een beperking.

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

tsea uit Drachten dus jij vind dat iedereen met een beperking moet worden opgenomen ? gekke redenatie heb jij.

12-12-2012
tsea uit Drachten

wouterwoudstra,
Dus jij vind het normaal dat iemand met een beperking, met een mes achter kleine kinderen aanzit. Hoop dat hij bij jou in de straat komt wonen.

12-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

@woutertje jij zeurt altijd over de opvoeding...kunnen
kinderen dan niet gewoon kattekwad uit halen terwijl ze wel een goede opvoeding krijgen...het is niet alleen jij die zeurt maar ook anderen...het ligt volgens de meeste hier aan de opvoeding....terwijl het gewoon kinderstreken zijn....we zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal we eens wat uitgevreten

12-12-2012
ambtenaartje uit Lutjerijp

een schop onder de kont mag ook niet meer tegenwoordig zoals vroeger in de jaren 80 wel gebeurde (eigen ervaring) Nee de kinderen blazen straks met oud en nieuw weer van alles op en dat kost helemaal niets...

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amanda666 uit Kootstertille lezen, dat zeg ik ook. Maar kinderen kunnen ook te ver gaan, en als je dat dan bij de ouders meld krijg je 0 op het rekest. En dus gaan de kinderen door, want het zijn kinderen logisch dus. Maar dat is dus het gebrek aan opvoeding, er word niet meer gewezen op de grenzen. En ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar dat heb ik allemaal al verteld in mijn vorige reactie.

Nogmaals voor jouw Amandaatjepandaatje, lezen is hier jouw grootste probleem.

Dus nogmaals goed lezen, en dan reageren. bedankt ik leg het niet nog eens voor je uit, mocht je het nu nog niet snappen.

12-12-2012
tsea uit Drachten

Wat voor indruk moet een kind van een volwassene krijgen, als hij na het gooien van een sneeuwbal door een volwassen persoon wordt bedreigd met een mes. Ik denk als hij later volwassen is, dat hij denkt dat het bij de opvoeding hoort. Net zoals sommige mensen hier. Per slot van rekening goed voorbeeld doet goed volgen.

12-12-2012
advertentie

amanda666 uit Kootstertille

Jij moet je eerst maar eens verdiepen in opvoeding en in kinderen @woutertje....het heeft niks met slechte opvoeding te maken...kinderen halen nou eenmaal kattekwaad uit...kinderen zijn geen robots die je van te voren kan instellen...dat heeft met de ontwikkeling te maken van het kind...het ene kind heeft na 1 waarschuwing genoeg en een ander kind heeft er wel 20 nodig. Beide keren zijn het gewoon kinderen die zich aan het ontwikkelen zijn...wil niet zeggen dat het ene kind dan slecht is.


Het gaat mij er meer om dat mensen hier op waldnet altijd wijze naar de ouders...en dat vind ik dus nergens op slaan.

Gisteren zag ik ook jongens sneeuwballen gooien en de moeder van de jongens zei dat ze moesten ophouden omdat ze iets of iemand kunnen raken!...deze vrouw is gewoon bang dat er rottigheid komt..terwijl de jonens hun heerlijk vermaakt met de sneeuw

12-12-2012
age uit uithuizen

Waar blijft Swittie,met zijn reactie:
... 'dat achterlijk woestijnvolk?'

O nee,het waren geen AZCers en allochtonen,maar mensen van ons eigen beschaafde volk uit de Walden!:)

Dat kan toch niet?

Soks docht us soart minsken dochs net?


Als ik de nieuwsberichten hier over overvallen burenruzies en bedreigingen etc lees denk ik:

Dit is it best lan fan ierde en dit is in folk om wies op te wesen!

12-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

josje1973 @

Woon jij dan in zo'n nette buurt dan?

12-12-2012
june uit Burgum

Dy bern dy't no mei snieballen gooie, soene dat letter de viaduct stiennegooiers wurde?

12-12-2012
fontana uit Dokkum

Janette heeft gelijk. Alleen wij waren vroeger niet beter. Dus, het gaat wel weer over.

12-12-2012
josje1973 uit Driesum

ja pompelootsje, ik woon in een heel nette buurt!!

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amanda666 uit Kootstertille lezen

12-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Jij mag graag wijzen naar anderen hé woutertje.....misschien zelf wat te verbergen? ;)

12-12-2012
jannetta uit Dokkum

Hij wou nix aan doen, maar alleen uit de schrik wegjagen!
meer ook niet.
Het is een goede buurman ;D
Doet geen 1 wat kwaad..

12-12-2012
cimdokkum uit dokkum

de omgekeerde wereld.

als je mij vraagt, verdiend deze man wat meer respect.
die smerige kut kinderen van een ander op je ramen met sneeuwballen gooien.
stel je voor als er een steen in de sneeuw licht en komt tegen je raam,moet je maar bewijzen dat zij dat hebben gedaan.
deze man had gelijk.
oprotten,ga bij een ander de boel maar vernielen.
wegwezen vort

12-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amanda666 uit Kootstertille god oh god wat zijn we weer zielig, mevrouwtje kan niet lezen en dan gaat ze maar weer gekke dingen roepen.

12-12-2012
walinga uit Dokkum

he @josje 1973 in driesum een nette buurt ??? Waar dan?

12-12-2012
tilstar uit Kootstertille

Wat een reactie over opvoeden en hoe je kids moet opvoeden. En dat na het gooien van een paar sneeuwballen. Ongelookflijk waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.

Negeer het.. en je zult zien dat ze het op den duur niet meer doen.. Het is namelijk niet leuk als er niet gereageerd wordt.

12-12-2012
virtualizer uit Burgum

wat een heisa om wat sneeuwballen...
die vent had beter naar buiten kunnen gaan,en ze daar veel beter kunnen gaan trakteren op een paar flinke ijsballen,zie je ze nooit weer....auwww :P
of je moet niet kunnen gooien he,word het wat moeilijker..

maar een mes trekkken? wat een waus...

12-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

walinga @ idd. zou het ook in Driesum niet weten...

12-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Tja tilstar en dat om een paar sneeuwballen...en dan vinden ze het gek hoe sommige jongeren reageren terwijl ze zelf het voorbeeld zijn.

@woutertje hap hap ;)

@virtulizer jij hebt vroeger noooit sneeuwballen gegooid hé

12-12-2012
bigmamasan uit dokkum

Na het lezen van alle reacties, valt het op dat we vallen over het gedrag van de kinderen, ouders en de bewoner met het mes. Ik wil het gedrag van dreigen met een mes niet goedpraten.
Maar zullen we dan er ook over hebben dat op scholen en kinderopvang ook met sneeuwballen gegooid worden, en dat soms ook de leerkrachten en begeleiders bekogeld worden. Moeten de kinderen dan ook bestraft worden? En moet je als ouder je kind bestraffen, omdat ze met sneeuwballen gegooid hebben, terwijl dat de ouders dit ook in hun jeugd gedaan hebben? Sneeuwballen gooien is gewoon iets wat door kinderen gedaan wordt, en niet aan een bepaalde tijd gebonden is. Dan moeten we ook onze kleinkinderen leren dat ze geen sneeuwballen mogen gooien.

12-12-2012
tsea uit Drachten

bigmamasan,
Helemaal mee eens.

12-12-2012
bas uit dokkum

ook ik ben het helemaal met bigmamasan eens. Ik verbaas me dr gewoon over hoeveel mensen hier reageren van die rot kinderen zus en die rot kinderen zo en het zit hem in de opvoeding! ik vraag me af of id een kind tegenwoordig nog wel kind MAG zijn! Mensen een kind van 11 of 12 is nog niet volwassen die denken niet zoals de volwassenen. (en naar sommige reacties hier te zien zou ik bijna zeggen gelukkig niet) ! overdag naar school, naschoolse opvang, 5 uur thuis kond maar gauw achter computer enz Is dat dan wat jullie van de kinderen willen? willen jullie dr op deze manier lievertjes van gaan maken? Ik heb ook kinderen gehad en dat waren ook niet altijd lievertjes! maar ik zou het ook niet accepteren dat een ander ze met een mes bedreigen enz en ze hoefden ook mijn kinderen niet te schoppen! men kon hun beklach bij mij doen en dat redde ik dr wel mee! ik had in dit geval ook aangifte gedaan! met een mes dreigen gaat veel te ver!

12-12-2012
bas uit dokkum

ik moest zonet hier aan denken: paar jaar geleden
Sedar Soares, een Kaapverdisch-Nederlandse jongen van dertien jaar oud, was op zaterdagavond 1 februari bovenop een parkeergarage bij het Rotterdamse metrostation Slinge met 5 andere kinderen sneeuwballen aan het gooien naar voorbijgangers en passerend autoverkeer. Opeens werd er op de jongens geschoten, waarbij Sedar Soares door een kogel in het voorhoofd wordt getroffen. Hij overleed een paar uur later aan zijn verwondingen.

zoiets is toch niet te bevatten alleen omdat hij sneeuwballen gooide!

12-12-2012
advertentie

june uit Burgum

@Bas Sy wienen dizze man oan it treiterjen mei snieballen tsjin syn wenning, sa lês ik it ferhaal. Toen hat der dy bern bedriigt net werkelik wat dien. Wyt net hoelang oft sa yt al dourre hat, stel se wienen al in oere oan de gong dan wie it sear ferfelend foar dizze man en dan lokket sok soad dingen in net freonlike reactie út. Yn myn eachen hiene de âlder ek wol even mei de man prate kinnen dat in mes derby pakke net normaal is. Doe;t wy froeger beltsjedrukten en der sein waard dan si'k jim deaskoppe dan seinen ús heit en mem wat diene jim der ek.

12-12-2012
bas uit dokkum

june ik kin dy in hiel ein folgje mar echt mei in mes driege giet yn myn eagen fierste fier! de man hie ek de olders warkskogje kint! je driegje mei in wapen! en ja us alders seine dat dan ek! mar foar mien gefoel sit dr ferskil ien mei te sizzen dan zil ik jimme deaskoppe of diedwerkelijk mei in mes swaaie!

12-12-2012
vergeetmijniet uit Friesland

Jammer de sneeuw is weer weg, hoop wel dat we deze winter nog wat sneeuw krijgen, een leuk sneeuwballen gevecht is nooit weg, vind dat zo geweldig mooi.

13-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

Het zijn hardleerse kids en de man is kort voor de kop...zo zit het inelkaar!!!

13-12-2012
josje1973 uit Driesum

jij kunt het zeker weten pompelootsje, zijn jou eigen asociale kinderen zeker, wonen alleen maar asociale tokkies daar in de buurt!! en wat Driesum betreft, heel Driesum is mooi en netjes!! Tokkie!!

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Ja june en stel dat ze maar een paar hebben gegooid...er staat niet in het bericht hoelang ze bezig zijn geweest. En dan nog zijn er andere oplossingen...als volwassene ga je geen kinderen bedreigen hoe vervelend ze ook zijn.

13-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

josje1973 @ Heb een klein meisje van 4 maanden oud..(van augustus)...dus. En de kinderen kwamen kwamen trouwens van een andere buurt (nette buurt), die sneeuwballen gooien tegen de ramen van de oude buurt in Dokkum (wat jij Tokkie-buurt vind).

13-12-2012
wouterwoudstra uit kollum

amandjepandje er staat ook niet dat het er een paar zijn, jij doet precies hetzelfde als june. LEZEN IS MOEILIJK HE.

13-12-2012
june uit Burgum

@amanda666 Oft ik it goed begryp hie de man in beperking, oft dat wier is tenminsten,miskien wisten dy bern dat dan falt it ferhaal wol iyn in oar ljocht. Ik sis ek net dat in mes pakke normaal is fûn de plysje ynskakelje wat oerdreaun. Myn bern binne wat âlder mar ik wei self nei dy man tagong om syn ferhaal te hearren en sjen oft we der útkomme koenen.
Mar sa tink ik der oer en du tinkst der oars oer en dat mei. soe in hiele fredige wrâld wêze oft we deselfde miening allegear hiene. @Wouterwoudstra Wy lêze allegeat wat we lêze wolle dochs?

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

@woutertje "zucht" LEZEN: ik zei STEL!

@june ook al heeft hij een beperking dan is het nog niet normaal....Juist met een beperking moet het goed in de gaten gehouden worden....wat had je gezegt als hij wel een kind had gestoken om een aantal sneeuwballen? Het zou niet de eerste keer wezen dat het gebeurd...of dat 10jarige kinderen in elkaar worden geschopt om een aantal sneeuwballen....ik vind het schandalig....vergeet niet dat wij volwassenen het voorbeeld zijn en dat kinderen volwassenen kopieeren!



13-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amandjevanwantje je fantaseert nu van alles wat niet is gebeurd. zo kun je van alles bedenken. ik kan ook zeggen wat nou als: er een steen in de sneeuwbal zat, door het raam ging en de glassplinters de man een slagaardelijke bloeding gaven. En hij door de verwondingen overleden was. ????

fantasie verhalen kunnen we allemaal wel verzinnen, daar hebben we jouw niet voor nodig amandatje sprookjes schrijfster.

13-12-2012
vrouwdokkum uit Dokkum

je bent maar mooi klaar mee met zo man op de buurt.

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

June zei: stel se wienen al in oere oan de gong en daarop zei ik ja stel het waren er maar een paar snap je het nu! Het staat niet in het bericht of ze nou uren bezig waren of het waren een paar sneeuwballen

Krijg je weer geen aandacht thuis @woutertje en dan wil je de aandacht van mij natuurlijk, dan kan hoor woutertje ik wil je met alle liefde aandacht geven.

Als jij nou een boek over de opvoeding schrijft...aangezien jij alles weet over andere ouders??

13-12-2012
wouterwoudstra uit kollum

amandjepandje je wijst anderen op dingen die jezelf net zo hard doet, dat vind ik altijd een beetje jammer van jouw reacties.

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Naar wie wijs ik dan? June zegt STEL en ik zeg STEL...dat is niet wijzen woutertje....de enigste die zitten te wijzen zijn de reazeurder die de ouders weer van alles naar hun kop toe smijten en dat doe jij ook plus je zit op mij om te zeuren...maar dat geeft niks hoor...je kan er niks aan doen...en wat ik ook eerder zei ik wil je best wat aandacht geven ;)

13-12-2012
zxr uit Dokkum mien stadsje

josje1973 uit Driesum woensdag 12 december 2012
17:28 uur
ja pompelootsje, ik woon in een heel nette buurt!!
////////////////////

Driesum en 'een nette buurt, zijn dingen die ik niet met elkaar kan rijmen josje.
Dus ofwel, je woont helemaal niet in Driezum, of je zit te zwammen dat je in zo'n nette buurt woont!

Dat je in je lange zwarte rok twee maal per zondag naar de kerk gaat maakt je nog geen net persoon!
(in tegendeel zou ik zeggen).

13-12-2012
josje1973 uit Driesum

maakt het wat uit als je naar kerk gaat, en ja ik woon in Driesum en daar is ook niks mis mee, woon jij wel in Dokkum mien stadsje dan? zoja dan ook in de tokkiebuurt zeker!!

13-12-2012
vrouwdokkum uit Dokkum

ben het helemaal een met
bas uit bassie11

13-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

josje1973 ken er genoeg tokkie's in Driesum whaaaaa....

13-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

@amandelgezwel je bent echt een dom wijf, LEES EENS GOED.

13-12-2012
advertentie

josje1973 uit Driesum

ja pompelootsje jij kent wat, jij bent nog nooit verder geweest dan Dokkum, maar aan je taal- en spelfouten tezien weet ik ook wel wat voor school je hebt gezeten in Dokkum, de JJ Boumaschool!!! whaa

13-12-2012
walinga uit Dokkum

he josje 1973 pas maar op met je veroordelingen zondag moet je het weer verantwoorden of geeft dat misschien een vrijbrief pffffff
Driesum en een nette buurt nou vraag ik mij af waar dat kan zijn dan.

13-12-2012
virtualizer uit Burgum

amanda heeft wat last van stress...??
waar zie jij staan dat een hekel heb aan sneeuwballen....nergens.
ze mogen hier bij ons wel tegen de ruiten gooien,dan ga ik naar buiten en gooi een paar terug,en geloof me,ik gooi hard en het vizier staat vaak goed afgesteld!
wat heb jij de laatste tijd trouwens..lijkt wel iets op de overgang zeg,aangebrand typje hoor ;)

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Toe maar woutertje ga maar schelden...het siert je zo. En maar ijzen hé woutertje hap hap

@virtulizer waar zeg ik dan dat jij er een hekel aan hebt? Ik zeg gewoon jij hebt zeker nooooit sneeuwballen gegooid en dat zei ik omdat jij het over ijsballen had.....haha wie is er nou aangebrand?

13-12-2012
zxr uit Dokkum


15:16 uur
maakt het wat uit als je naar kerk gaat, en ja ik woon in Driesum en daar is ook niks mis mee, woon jij wel in Dokkum mien stadsje dan? zoja dan ook in de tokkiebuurt zeker!
--------------

Nee Joske, in jou geval maakt dat geen moer uit.
Ik hoop maar voor je dat jou god je vergeeft voor wat je hier allemaal neerkalkt!

Ben wel benieuwd wat vor type Driezummer jij bent overigens.
Is het inteelt of import??

En ja Dokkum is mien stadsje en ach, tokkiebuurt??
Mijn ouders waren ij ieder geval geen neef en nicht.

Dat is iets wat je als Driezumse niet zomaar met zekerheid kan zeggen natuurlijk!!!


13-12-2012
josje1973 uit Driesum

he walinga uit Dokkum, 72 jarige Dokkumer krijgt werkstraf, de viespeuk, familie zeker van jou!! praatjesmaker!!

13-12-2012
zxr uit Dokkum

Josje is wel een YTSJEpietsje groF int bekje niet?

Zondag 't briltsje maar weer even af, door de knieen en de Heer "bedanken"!

13-12-2012
goedma uit Dokkum

dat is best wel dom niet alle mensen met een Beperking
Hoeven begeleid wonnen onzin!

13-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amandelgezwel je liegt en bedriegt alles bij elkaar, hahaha wie geloofd je verhaal nou nog. En dan iedereen proberen te verbeteren, zonder dat je eerst goed leest. Eerst maar eens leren lezen, dan misschien iets gaan schrijven. In jouw geval zou ik het niet doen, en je gewoon met de opvoeding van je kind bezig houden. Want volgens mij verwaarloos je die een beetje, gezien je waldnet aanwezigheid tijd. Maar das maar een mening, dus ga nou niet roepen dat ik dat niet weet en blablabla, het is gewoon mijn mening.

groeten en we zien elkaar wel weer in een ander artiekel.

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Hahaha word je boos woutertje!

13-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

nee hoor, helemaal niet. en zeker niet op mensen die hun eigen leugens geloven hahaha

13-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Weltrusten woutertje...ga maarr weer fijn dromen!

13-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

zxr @ idd. Josje heeft een grote mond...en ik dacht dat ze zei dat ze uit een nette buurt komt...krijg zo wel mn twijfels...zo aan haar reacties te lezen.

14-12-2012
josje1973 uit Driesum

zo pompelootsje heb je een medestander?? oftewel soort zoekt soort!! tokkie's!!

14-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

Heb sterkt het vermoeden Josje1973 dat jezelf een hele grote Tokkie bent whaaaaaa

14-12-2012
zxr uit Dokkum

Goed zo Josje,mooi gesproken.
Goed onderbouwd ook, mij complimenten hoor!!!!
--------------------------------------------------------------

josje1973 uit Driesum donderdag 13 december 2012
18:29 uur
he walinga uit Dokkum, 72 jarige Dokkumer krijgt werkstraf, de viespeuk, familie zeker van jou!! praatjesmaker!!
----------------
Komt in de beste families voor Josje, dat zou jij als "rechtgeaarde" driezumer moeten weten.



On topic; ik vind het niet kunnen!

14-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

Zal onze woutertje ook uit zijn dromen zijn ontwaakt?

14-12-2012
josje1973 uit Driesum

zxr/papegaai

14-12-2012
pompelootsje uit Dokkum

Waldnet @

Vind dat de reacties van Josje1973 uit Driesum niet kunnen hier op Waldnet...idd. helemaal met zxr eens!!!!

14-12-2012
wouterwoudstra uit Kollum

amanda666 uit Kootstertille zit jij 's ochtends ook al aan de drank en drugs??? lol

15-12-2012
amanda666 uit Kootstertille

En onze wouterje zit nog in zijn dromen....slaap lekker woutertje

15-12-2012
josje1973 uit Driesum

pompelootsje en zxr, beiden hetzelfde nivo en opleiding genoten, waren klasgenoten zeker op de JJ Boumaschool!!!

16-12-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan