Account
Logo
Zoeken
13.3 °C

Dna-onderzoek in zaak-Vaatstra

Publicatie: 6 september 2012, 9.54 uur

Reacties

baasboppebaas uit Burgum

Om 11 uur persconferentie live op omrop fryslan tv.

6-9-2012
paperclip uit Kollum

8000 man?Volgens mij wonen er meer.
Doe ze allemaal,want waarschijnlijk zijn er weigeraars ,en zo vergroot je de kans.
Als alles uit 1 familie niet mee wil werken,dan wordt het ook niet opgelost.

Voor de twijfelaars,het afgenomen DNA wordt vernietigd wanneer het onderzoek afgerond is,dus kom aub niet met big brother verhalen enz.want dit is de overheid wettelijk verplicht.
Alleen als je een strafblad hebt of krijgt,wordt het DNA bewaard.
Doe dus aub mee als je de oproep krijgt,het zal jouw kind maar zijn die omgebracht is en de dader viert al jaren feest in vrijheid.
Denk daar eens over na,en laat het meewegen in je besluit om wel/niet mee te doen.

6-9-2012
baasboppebaas uit Burgum

Ik hoef er al niet aan mee te doen.

6-9-2012
sunnie uit Aldwald

Waarom niet bij de geboorte dna afstaan?kan gelijk met de hielprik,en nu geen bla bla bla verhalen,gewoon goed afbakenen.

6-9-2012
advertentie

swittie uit Snits

@paperclip Geef je mij even je pincode? Je kan me vertrouwen, heus...

6-9-2012
wrotter uit drachten

Zo is het maar net @swittie!!
Ik woon te ver weg maar mijn dna krijgen ze niet.

6-9-2012
dwergje uit De Westereen

Ik zeg gewoon DOEN.

6-9-2012
holwerdsuh uit duh!

8.080 mannen krijgen een oproep wie niet gaat heeft wat te verbergen vind ik, wij zaten in het gebied manlief krijgt oproep en gaat heen, het word tijd dat de dader gevonden word, voor de weigeraars tsja als het jou kind betreft schreeuw je moord en brand om andermans DNA he? maar ach geeft niet hoor als je niet gaat komen ze wel vragen stellen bij jou hoor ,je blijft gewoon in het vizier en zoeken ze rechtsom wel om een staaltje van jou via je broer of neef he? vrijwillig is niet zo vrijwillig als men denkt, belangerijk is dat het net zich zal gaan sluiten en dat er iemand is die nu heel bang is, en terecht!

6-9-2012
multi uit Buitenpost

Het niet willen geven van, geeft ook te denken. Wat een flauwekul verhalen, het zou je eigen dochter maar wezen. Maar mensen die dit weigeren, daar kun je direct wel een [x] bijzetten en een nader onderzoek starten, want zulke mensen hebben toch meer te verbergen. Paperclip: zulke mensen die dit weigeren, dan verplicht DNA afnemen en dan opslaan in de data bank. En dan ook staan laten.

wrotter uit drachten: Wat een onzin. Als jij hier een verre achterneef/nicht hebt wonen en jij zou het gedaan hebben, pakken ze jou toch nog. Goed Hé.

Dit is geweldig nieuws, alleen ik mis de verplichting bij het onderzoek. Gewoon verplicht stellen. kom je niet, ophalen en even een paar dagen kijken of je nog meer hebt te verbergen.

Aanpakken G.V.D Jullie zijn toch zo pro WILDERS, meer als 25%, nu dit beangstigd mij, de oorlogs populisme. Hier was Hitler ook een meester in. De geschiedenis ........

6-9-2012
paperclip uit Kollum

@swittie,0000 en ik zeg de juiste volgorde niet.

Zojuist de persconferentie gezien,en hier werd bevestigd dat het DNA:A na gebruik wordt vernietigd,B er niet gekeken wordt naar andere zaken waarbij DNA gevonden wordt,dus uitsluitend voor dit onderzoek,en C het wordt niet onderzocht op erfelijkheid,gezondheid enz.
Geloof je dit niet,heb jezelf een probleem met het vertrouwen in mensen en zou ik adviseren om eens therapie te overwegen,omdat je anders geen leven meer hebt.Zoals eerder gezegd:Probeer je eens te verplaatsen in de familie Vaatstra.
Wat ook genoemd werd was dat er eventueel een bezwaar van mensen kan komen,omdat bij medewerking je een familielid aan kan geven.Natuurlijk zou je je schuldig kunnen voelen,maar is de waarheid niet belangrijker?Kan me niet voorstellen dat er mensen zouden zijn die de dader de hand boven het hoofd willen houden.Dan ben je net zo'n eikel als de dader zelf en in mijn ogen medeplichtig aan het verzwijgen van de waarheid.

6-9-2012
wouterwoudstra uit kollum

mooi dat ze dit doen, maar de mensen die roepen dat dit verplicht moet denken volgens mij niet een stukje verder. maar goed dat moeten ze zelf weten. en iedereen die roept het zal je kind maar zijn, daar zul je dus niet achter komen want het is je kind niet. en ik vind wel dat de fam. vaatstra eindelijk eens rust moet hebben, maar niet ten koste van de vrijheid van andere mensen. iedereen die dna wil afstaan lekker doen, iedereen die het niet wil, gewoon niet doen.

wat nou als de dader hier geen bloedverwanten meer heeft wonen, en nu bv in zwolle woond? dan vind je hem of haar dus nog niet. misschien een vraag waar de beterweters op waldnet een antwoord op hebben.

ik hoop wel dat de dader nu boven water komt, want dan zijn we van al die ellende af. en kan iedereen het een plaatsje geven, en hoeven we niet elk half jaar deze discussies te hebben of te lezen.

sterkte voor de betrokkenen.

6-9-2012
paperclip uit Kollum

@wouterwoudstra,Ook degenen die hier in de genoemde straal van 5 km woonachtig waren ten tijde van de moord,zullen een oproep krijgen.
Er worden hier 7 afnamepunten ingesteld en elders in het land worden ook afnamepunten ingesteled,speciaal voor degenen die hier woonachtig waren,maar bijv. nu in Rotterdam wonen.Deze hoeven dan niet naar Friesland te komen,maar kunnen dit dichter bij hun woonplaats laten doen.
Wat je bedoeld met vrijheid van andere mensen?Het is vrijwillig,dus ze hoeven niet mee te doen.Dat je dan een bepaalde verdenking op je laad is weer wat anders,en het is mijn inziens ook egoïstisch.
Ik maak me er daar behoorlijk kwaad over,want de waarheid MOET boven,het is de laatste kans voor de Vaatstra's.Voordat er weer mensen gaan roepen ïk vertrouw de overheid niet",verdiep je eerst eens in het wetboek,ook de overheid dient zich daaraan te houden.Schandalig dat er over dit onderwerp überhaupt een discussie is.Lul niet,maar help de Vaatstra's.

6-9-2012
bosjesmanen uit Zwagerbosch

Net stine mar hinne !

6-9-2012
doelloze uit Dokkum

Mijn DNA mogen ze hebben en wat mij betreft ook houden, ben niet van plan de criminaliteit in te duiken. Stel dat een bloedverwant van mij de moordenaar zou zijn dan wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ik al dan niet onbewust een moordonderzoek belemmerd heb.

6-9-2012
advertentie

hillie uit Zwagerbosch

idd doelloze als iedereen nu zo denkt is deze discussie gesloten wie een oproep krijgt meewerken zoniet dan heb je wat te verbergen zo simpel ligt het.

6-9-2012
bolletjeslikker uit Dokkum

Ik woonde destijd in Buitenpost, maar ga echt niet meewerken aan dit onderzoek, laat men eerst die agenten maar dwingen om dna af te staan die dit destijds gewijgerd hebben!! Dan kunnen ze mijn dna ook wel krijgen

6-9-2012
paperclip uit Kollum

@bolletjesslikker,geef dan eerst zelf eens het goede voorbeeld,dan pas ben je in de positie om eisen te stellen (onvolwassen gedrag).

6-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

@paperclip uit Kollum heb een hele tijd voor de overheid gewerkt en weet dat deze niet altijd via het boekje werken. vandaar. toen stoorde ik me er al heel erg aan, en ben daarom ook vertrokken. nu moet je mij dus niet gaan vertellen over hoe goed justitie en de overheid werkt, want dat zijn helaas ook maar mensen. maar goed dat de waarheid boven water moet vind ik ook een uitspraak waarvan ik hoop dat hij boven water komt, maar niet ten koste van alles en iedereen hoop ik. ik leef in een vrij land en wil dit ook graag zo houden, de mensen die vrijwillig dna afstaan oke, de mensen die het niet willen ook oke. waarom zou je verdacht zijn als je geen dna wilt afstaan? er zijn mensen die vanuit het geloof simpelere dingen niet willen doen, en daar hoor ik die mensen ook niet over. dna verplichten vind ik nog steeds een inbreuk op privacy en moet daarom niet kunnen. als ze dat gaan doen, dan is het hek van de dam. dan kunnen ze ook wel bij iedereen huiszoeking gaan doen en nog meer dingen.

6-9-2012
multi uit Buitenpost

bolletjeslikker uit Dokkum: Wat ben jij een achterbakse figuur. Geen wonder dat Wilders hier zoveel aanhang heeft. Veel brallen, maar geen ballen. Ben blij dat jij uit Buitenpost bent opgeduveld, zulke figuren kunnen wij hier wel slijten. Maar misschien toch wat te verbergen?

Doelloze: ben het volkomen eens met jou, ik zou zoiets ook niet op mijn geweten willen hebben. Wat ik wil dan de politie wel helpen om zo'n moordenaar naar Leeuwarden te schoppen in plaats van met auto brengen en ik denk dat ik dan echt niet de enigste was.

6-9-2012
vogelbekdier uit 't Kret

@Multi, wat is dat nu voor onzin om in elke discussie Wilders erbij te halen? Wat heeft de hedendaagse politiek met deze zaak te maken,
Dat je aversie hebt tegen bepaalde personen moet jezelf weten maar om daar continu je gal over te spuwen en alle reageerders die anders dan jou denken te matchen aan Wilders slaat werkelijk helemaal nergens op, sterker nog, door dit te doen verlaag je jezelf zelfs tot hetzelfde niveau als degene die je zo schijnt te haten.

6-9-2012
paperclip uit Kollum

@wouterwoudstra,aan je reacties te zien,word je behoorlijk moe van het met regelmaat oprakelen van de moord.Dit begrijp ik nu echt niet.
Ook vind je de inbreuk op de privacy niet kunnen? (mbt DNA-afname?)Je zegt dat de waarheid boven moet,hoe dan????????De dader zal zich echt niet vrijwillig melden hoor.En dat er mensen zijn die door het geloof simpeler dingen niet willen doen????
Man,het gaat hier over moord hoor,niet over een inbraak.Deze moord moet gewoon opgelost,de dader heeft al te lang zijn straf kunnen ontlopen.Hij zit hem nu te knijpen geloof me maar,1 advies aan de dader (mocht je dit lezen),ze komen dichterbij!!!!!!
Ik hoop voor je dat je eenzame opsluiting krijgt,want je zal wel niet echt populair worden en zijn in de bajes.

6-9-2012
rommie uit de Westereen

@multi, zo triest om hier de pvv bij te halen. En dan zeg je tegen iemand anders dat die achterbaks is, kijk naar jezelf! Gewoon meedoen aan het onderzoek, wat heeft men te verbergen?

6-9-2012
matahari uit drachten

als je je DNA niet af wilt staan heb je wat te verbergen, je kan met allerlei smoesjes aankomen maar zo simpel is het gewoon

6-9-2012
oldstyler uit Kootstertille

3 punten waarom ik weiger dna af te staan:

1: op het moment van de moord was ik op ameland, ben s,nachts echt niet terug gezwommen en weer retour eiland

2: Justitie heeft mn dna wel(vanwegen voetbalrellen)

3: ach als t moet, moet t maar, beter 2 x onschuldig dan een heel leven beschuldigd worden dat je wat te verbergen hebt.

Hoop iig dat de fam, vaatstra nu eindelijk de dader kan pakken en ze eindelijk rust kunnen hebben.

6-9-2012
multi uit Buitenpost

De ware PVVer laten zich nu horen. Nu Wilders is gewoon een bastaard zoon van A H En door die domme gekken hier aanbeden in al zijn glorie. En schop maar lekker tegen mijn aan Jij ook vogelbek jij mag ook schoppen. Maar daar trek ik mij totaal niets van aan Wilders mag kraaien en de wereld weer in brand steken, dan mag ik het ook Het is een walchelijk kereltje die echtn op zijn plaats stond waar Bennie Joling hem heeft geschildert naast B en A H. Ga lekker zo door en jullie zullen ook vereeuwigd worden.

En matahari: volkomen mee eens wie niets te verberegn heeft is ook niet bang voor een wattenstaafje over je binnekant wang. Scheinheilig malloten.

6-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

@paperclip uit Kollum al eens na gedacht dat de moordenaar misschien al overleden is?? en hier geen familie meer heeft?? dan zul je hem nooit vinden. en dan vind jij dat iedereen maar alles moet opofferen om iets te vinden wat dan niet meer te vinden is? ik blijf gewoon bij het fijt dna afgeven vrijwillig oke, verplicht niet oke. en mensen die dan roepen dat je iets te verbergen hebt, is ook zo dom. dus als je niks te verbergen hebt, dan moet je alles maar toelaten??? vreemde gedachte vind ik dat. das de omgekeerde wereld volgens mij. ik heb niks te verbergen maar dat houd niet in dat ik jan en alleman maar in mijn huis ga laten, of dat ik voor iedereen maar dna moet afstaan. het begint hier, maar waar is de grens dan? nogmaals dna vrijwillig afstaan oke. maar laat andere mensen in hun waarde die het niet willen, of is dat teveel gevraagd?

tabee maar weer

6-9-2012
paperclip uit Kollum

Ook bekend geworden....
Je mag weigeren hoor...maarrrrr dan krijg je wel bezoek van 2 rechercheurs die willen weten waarom je deelname weigert.
Staat je verklaring hen niet aan of vertrouwen ze het niet,wordt er tevens nader onderzoek gedaan.Met deze wetenschap:Mensen die niet mee willen werken,zo makkelijk kom je er dus niet vanaf.

6-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

paperclip uit Kollum lol ik zou zeggen daar gaat de vrijheid van de mensen in nederland. als dat gaat gebeuren dan zijn we weer terug bij af, en kunnen ze hier ook een muur gaan bouwen net als vroeger. domme reactie paperclip

6-9-2012
aquarius uit Kollumerzwaag

Iedereen wil graag dat de moordenaar gepakt wordt en als je dat met een vrijwillige bijdrage van je DNA dat kan doen ,gewoon doen niet moeilijk doen .
Dit is een unieke kans grijp die kans zou ik zeggen ,en word het eventueel DNA opgeslagen ,mij een zorg ,ik laat iedere dag sporen na van mijn DNA en daar maakt ik mij ook niet druk over toch .

6-9-2012
gerritpruts uit Twijzel

@wouterwoudstra uit Kollum, Als je met alcohol op en in je auto rijdt en wordt gepakt door de politie, dan moet je blazen en later (soms) bloed afstaan, dat vind je wel normaal? DNA is een beetje wangslijm, gewoon doen!!
Zijn de asielzoekers uit Kollum helemaal uitgesloten? of horen die ook bij die 8080 personen?

6-9-2012
paperclip uit Kollum

@wouterwoudstra,nee jij bent lekker bezig.
Hoezo,daar gaat de vrijheid van mensen in NL?
Het gaat hier om het oplossen van een moordzaak,waarvan het gezin Vaatstra al levenslang hebben gekregen.
Als wij als burgers ervoor kunnen zorgen dat dit gezin rust vind,moet je dit om humane redenen toch doen?eerst reageer je in de trant van:dat je het een beetje zat wordt dat er om het half jaar een discussie hieromtrent gevoerd wordt,ook hamer je er maar op dat weigeren een recht is (Natuurlijk is het dat,maar je toont weinig medemenselijkheid richting de nabestaanden).En ja,misschien geef ik domme reacties in jouw ogen,maar ik heb in dit geval het hart op de juiste plaats.Mensen die zich zo met hand en tand verzetten tegen dit specifieke DNA-onderzoek,moeten ze sowieso goed tegen het licht houden.Het lijkt verdacht en het zou mij in ieder geval niet verbazen als zulke personen eventueel meer zouden weten van dit verschrikkelijke misdrijf.
(Wie de schoen past trekke hem aan).

6-9-2012
ingwierrumer uit Ingwierrum

Tjongejonge wat een aparte reacties hier.
Heb niet alles gelezen, wat een onzin!
Gaat het hier nu om vrijheid, om politiek, om wat politie en justitie goed of fout doen, om Wilders????
Of gaat het er om dat een gruwelijke moord eindelijk opgelost wordt?!
Tegen de weigeraars wil ik zeggen: Ga naar Bauke Vaatstra en zeg hem dan maar eens recht in zijn gezicht dat jij niet mee wilt werken.
Als ik kan helpen door een beetje wangslijm te geven dan doe ik dat graag, maar ik hoef niet want ik woon te ver weg. En als de dader een ver familielid van mij is, dan ben ik blij dat ze hem pakken.
Deze moord moet eindelijk opgelost worden.
Dna afstaan? Ik zeg DOEN.

6-9-2012
gerritpruts uit Twijzel

Dos de spiker op sien kop,ingwierrumer uit Ingwierrum.
U woont misschien te ver weg, maar stel dat de dader hier woont en natuurlijk weigert om DNA te geven, dan vinden ze hem toch door uw wangslijm.

7-9-2012
sunnie uit Oudwoude

Als ik de reacties zo lees,begin ik te ernstig te twijfelen dat de mens is geschapen,volgens mij stammen we af van dieren die nu nog in de oerwouden in bomen leven, in dierentuinen zijn ze ook te bewonderen.

7-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

@paperclip uit Kollum als het op de humane manier wilt bekijken, dan moet heel nederland dna afstaan. er zijn namelijk wel veel en veel meer gezinnen met een dergelijke situatie als die van vaatstra. dan dus maar heel humaan en heel nederland dus dna aflaten staan. misschien kunnen we dan ook gelijk de omliggende landen gaan bevelen om dna af te staan. puur uit het humaan oogpunt. vind het een goed idee van je.

ik ben er gewoon voor dat je mensen in hun eigenwaarde moet laten, dus ga je het wel doen, succes. ga je het niet doen, ook succes. iedereen mag dat toch zelf bepalen op dit moment? ga dan ook niet lopen veroordelen dat mensen die het niet doen gelijk verdacht zijn. humaan is ook ieder in zijn eigen waarde laten.

maar ik stop er mee want je wilt alleen maar humaan naar jouw eigen kant denken. en dat mag, maar oordeel dan niet over een ander aub. want dat is niet humaan namelijk.

7-9-2012
paperclip uit Kollum

Nieuw woord geleerd Wouter?Humaan?

Helaas zijn er meer gezinnen in NL die een soortgelijke situatie kennen.
Denk aan de zaak Nicky Verstappen.
Je vergeet 1 ding in het verhaal,dat dit nieuw in Nederland is en dat dit de eerste zaak betreft waar het toegepast wordt.
En omringende landen????Geloof nooit dat ze ui Duitsland,Denemarken,BelgiË enz. op de fiets komen.
De daer moet simpelweg gezocht worden in de regio,zoek maar eens op de profilers die ooit eens een daderbeschrijving hebben gegeven.
Natuurlijk moet je mensen in hun eigenwaarde laten,maar dit onderzoek dient een hoger doel nl.: Het vinden van de moordenaar,het wegnemen van de maatschappelijke onrust en het allerbelangrijkste,voor de Vaatstra's het afsluiten van een verschrikkelijk hoofdstuk.
Ik heb al eerder vermeld dat het gewoon verschrikkelijk en absurd is dat er überhaupt een discussie gevoerd wordt over dit onderwerp.Iedereen (behalve de dader) moet toch als 1 man achter de Vaatstra's staan?

7-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

dus mensen moet je wel in hun eigen waarde laten, maar als het volgens jou om een hoger doel gaat, dan niet. ik vind een ieder moet zelf weten wat hij gaat doen, en ik ben niet van mening dat je mensen moet beoordelen of ze nu wel of niet gaan. JIJ vind dit een hoger doel, dat wil niet zeggen dat iedereen het een hoger doel vind. laat mensen toch gewoon lekker hun eigen ding doen, en hun eigen mening hebben, zonder dat ze worden veroordeeld door jouw en vele anderen. tot nu toe is een ieder nog vrij om te doen wat ze willen gaan doen. laat ze dan ook.

7-9-2012
teake1945 uit Burgum

kost een hoop centen, en wat krijg je heel, heel misschien de daadwerkelijke moordenaar... sorry, maar ik denk dat het niks word. Ze konden deze centjes beter op een andere manier gebruiken. Voor de familie is het sneu, maar deze zaak gaat nooit opgelost worden zo'n vermoeden heb ik en met mij nog vele anderen. LAAT HET VERLEDEN RUSTEN

7-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

right to the point @teake1945

7-9-2012
advertentie

albeer1 uit Hollum

Zo he... Wat een discussie. Wat ik nog het egste vindt is dat sommige gewoon moreel bezwaar hebben tegen het afstaan van DNA...

Laat een ander in zijn waarde en als hij geen DNA af wil staan is hij heus niet direct verdachte.
Jullie zijn het die zulke mensen toch verdachten maken, de politie niet.

Sukkels

7-9-2012
ingwierrumer uit Ingwierrum

Humaan, eigenwaarde, privacy, mooie woorden.
Maar justitie vraagt gewoon of de bevolking wil helpen deze moord op te lossen. Een flink aantal mensen zegt heel simpel 'Nee, dat wil ik niet, heb ik geen belang bij.' Want het kost hun hun vrijheid, hun privacy en hun eigenwaarde....
Gelukkig zijn er ook mensen die zeggen 'ja hoor, ik doe het graag! Het kost mij alleen een beetje wangslijm.'
@Teake1945: als jouw kind verkracht en vermoord is, praat je dan ook zo als je nu doet? Of wil je dan ook graag dat de moordenaar gepakt wordt, en dat de bevolking daaraan meehelpt?!
Bauke Vaatstra zei: GEEF ALSJEBLIEFT DNA.

7-9-2012
ingwierrumer uit Ingwierrum

En het kost inderdaad veel geld, een dergelijk onderzoek. Maar dat geld is dan goed besteed vind ik.
En hoe meer mannen dna afstaan, hoe groter de kans dat ze de moordenaar vinden.
Dus, wil je niet dat het geld verspild wordt, geef dan je dna, daarmee vergroot je de kans op succes.
Heb je bezwaren of twijfels, ga dan naar de voorlichting, misschien zie je het dan anders.

7-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

durf wel bijna zeker te zeggen dat we over 1 a 2 jaar nog net zover zijn als nu. volgens mijn is het gewoon een hele grote zoet houderij. maar das maar een vermoeden van mij

7-9-2012
qqqqqqqqqq uit triemen

Ja het moet allemaal veel strenger in Nederland en de straffen ook hoger. Dat zachte gedoe, dit had al veel eerder gemoeten. Strenger is beter. Ook wat betreft drank. Wie rijdt en meer dan 0,02 op heeft, rijbewijs afpakken en noooooit meer laten rijden. Auto in beslag nemen en vernietigen. Heb je de belasting bedonderd, vette boete, geen hondebelasting betaald, hond laten afmaken. Paardenstront op straat laten liggen, paard afschieten. Stelen, hand eraf. En wie dit te erg vindt en te verschrikkelijk, die heeft zeker wat te verbergen of heeft dit alles gedaan. Trouwens de doodstraf ook weer invoeren en wie iemand mishandeld heeft mag door het slachtoffer gemarteld worden. Het moet maar eens anders worden in Nederland. We hebben een sterke leider nodig die alles weer goed maakt.

7-9-2012
hjk uit Damwoude

Wat een stomme reactie van teake1945 ! mensen die niet willen meewerken aan dit dna onderzoek , werken de zaak alleen maar tegen ! Hoop dat u niet 67 jaar oud bent. wijsheid komt met de jaren zegt men ...( maar niet voor teake1945 helaas )

7-9-2012
famkuh21 uit wolvega

teake1945

laat het verleden rusten jij durft niks laten rusten. hoe kun je dat zeggen of heb je iets te verbergen??????????

vind het een goede zaak dat ze dna onderzoek gaan doen. de mensen moeten zelf weten als ze er aan mee willen doen. al zou ik het niet snappen dat niet iemand mee zal willen werken want wat heb je te verliezen??? als je niet de dader bent.

ik hoop echt voor de familie vaatstra dat hier wat uit komt zo dat ze dit hooftstuk kunnen afsluiten..

8-9-2012
strawberry uit Anjum

Dat er mensen zijn die bezwaar hebben tegen het afstaan van DNA omdat 'de overheid dan alles van mij heeft' of 'laat eerst die agenten maar afstaan, dan komt ik aan de beurt' etc is echt zwaar triest. Vooral het 'straks zorg ik ervoor dat een familielid achter de tralies belandt'. SO WHAT. Verkrachters en moordenaars horen achter de tralies, en niet rond te lopen op vrije voeten.

Het gaat hier om een verkrachting + moord. Iets dat als het even kan, opgelost moet worden. Als het je eigen kind/zus/moeder/nicht/vriendin zou zijn, dan zou je het ook fijn vinden om te horen dat mensen mee willen helpen aan een onderzoek.

8-9-2012
paperclip uit Kollum

@famkuh21 en strawberry.

Zo is het maar net.
In-en intriest hoe sommigen hier reageren.
Totaal geen inlevingsvermogen en angst voor iets wat totaal niet nodig is.
waarschijnlijk hebben ze zelf nog nooit iets ingrijpends meegemaakt in hun leven,en is het hen eigenlijk ook nog niet eens echt kwalijk te nemen hoe deze mensen redeneren.

9-9-2012
wouterwoudstra uit Kollum

ben bang dat ze toch helemaal niks vinden, en dat we na 1 a 2 jaar nog steeds niks weten

9-9-2012
famkuh21 uit wolvega

ja paperclip zeker in en intriest.

ja kan zijn dat ze niks vinden maar wie weet ook el dat weten we niet alleen wat de familie en andere mensen kunnen doen is hopen en nog een hopen dat er wat uitkomt.

beter zou zijn dat de dader nu zo bang werdt en zichzelf aan zou geven maar ben bang dat dat niet zal gaan gebeuren. ik snap niet dat zow gek met zow daad zo lang kon door blijfen leven net alsof hij niks heeft gedaan...

9-9-2012
strawberry uit Anjum

Zou zo mooi zijn als de dader nu eens dacht 'ik geef mezelf aan', maar die hoopt nu gewoon dat heel toevallig een familielid van hem gewoon geen DNA afstaat en dat hij dus niet gevonden wordt.

9-9-2012
hjk uit Feanwâlden

Het wordt hoog tijd om een dna bank aan te leggen , waar in alle nederlandse mannen vanaf 12 jaar in komen te staan . privacy bestaat toch niet meer in deze tijd , dus wat maakt het uit ?

9-9-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan