Account
Logo
Zoeken
15.9 °C

Dokkumer opgepakt om poging doodslag

Publicatie: 22 augustus 2012, 10.11 uur

Reacties

klaaiklute uit Ternaard

Deze moet maar eens een met de feiten op de neus worden gedrukt, en laat hem rehabiliteren!

22-8-2012
multi uit Buitenpost

Meerdere personen gaven klappen. Gaan die nu vrijuit? Dat deze is gepakt...ja dat is prima en nu maar voor lange tijd even brommen, had ook verkeerd kunnen aflopen.

Daag elkaar dan uit in een box ring met een scheids. Dan blijft het binnen de perken, de zonnewarmte doet veel met de waterplas boven in het kamertje.

22-8-2012
bolletjeslikker uit Dokkum

Multi : Je moet eerst het hele verhaal lezen, voordat je reageert, de politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit!! Maar waarschijnlijk heb jij hooibroei in je bovenkamertje.

22-8-2012
feikes uit Burgum

Raar dat der net ien is die freget hoe het mei it de persoan giet die de klappen hawnt hat?

22-8-2012
advertentie

wimo uit Drachten

tja feikes,dat gebeurt hier wel vaker op Waldnet.ze gaan (meestal)aan de persoon voorbij en zitten alleen maar op elkaar te zeiken!!!!sterkte voor de jongeman!

22-8-2012
multi uit Buitenpost

Laat mij een beetje hooibroei hebben, dat is beter zoals jou naam al zegt: bolletjeslikker, dan heb je het helemaal gemaakt hier in Nederland toch, jij hoort er bij, jij kunt je zelf scharen onder de DRUGSKIKKERS van Nederland. En wat je er dan wel niet uitraamt, ach ik ga met de rechter mee, u bent en was in benevelde toestand, dus ontoerekeningsvatbaar.

22-8-2012
teake1945 uit burgum

misschien verdiende het slachtoffer wel klappen, zo´n jonge doet zoiets toch niet zomaar. Ook denk ik dat de jongen niet het doel had op het slachtoffer in te rijden,maar per toeval de macht over het stuur verloor. Ach en @multi de buitenwereld is een grote ring, met af en toe een scheidsrechter.

22-8-2012
feikes uit Burgum

@teake1945 hoesa misschien verdiende het slachtoffer wel klappen? Geweld is niet de manier om ruzies op te lossen.

22-8-2012
alddokkumer uit Dokkum

Het halve verhaal klopt niet, er is 1 op 1 geslagen en verder zijn er geen klappen gevallen. Met het slachtoffer is het gelukkig goed afgelopen, een paar schaafwonden!
@teake1945 het slachtoffer had niet om te klappen gevraagd, die jongen die in de auto zat hoorde bij die andere groep en is er met opzet keihard op ingereden en ook op de rest van onze groep die er omheen stond. Dat is niet toeval. ;)

22-8-2012
unforgiven uit Dr88

In Dokkum gebeurd toch nooit iets? Het is toch altijd Drachten?

22-8-2012
digitaal uit Dokkum

Nu maar te hopen dat het slachtoffer wel aangifte doet,want zoiets kan natuurlijk niet ongestraft blijven.Voorlopig maar even achter tralies en deuren,want voor je het weet gaat deze randdebiel weer door het lint.

22-8-2012
zxr uit Dokkum

Nou, inderdaad unforgiven. Ik sta hier ook versteld van.
Zal wel een foutje zijn van de waldnet redactie, denk jij ook niet?

22-8-2012
Swaplans uit Dokkum

Dat je nog in Dokkum woont met zulke berichten ZXR, ik was maar verhuist naar Ealsum ofzo !! LOL

22-8-2012
zxr uit Dokkum

Het ligt precies tussen de binnenstad en de bevrijdingslaan in Piterke, weet jij hier misschien meer van?


Wanner dit die stoere knaapjes met hun met plastic opgepimpte 1.3tjes ed van het panwurk?

22-8-2012
advertentie

Swaplans uit Dokkum

Nee , alhoewel .... en ja !!! ;-)

22-8-2012
zxr uit Dokkum

Een duidelijke onduidelijkheid.... en dat dacht ik al wel!!!

22-8-2012
Swaplans uit Dokkum

Veel te weten maakt niet blij ..... soms !!!

22-8-2012
zxr uit Dokkum

Dat weet je niet..... Of juist wel!!!

weet jij veel?

22-8-2012
tempdelit uit Dokkum

:@alddokkumer precies gebeurd verhaal jah.
Alleen vandaag rond half 9 kwart voor 9 kreeg het nog een staartje want het slachtoffer werd weer lastig gevallen en heeft toen politie gebeld en dat is niet helemaal goed gegaan daar want de politie heeft een paar jongens en meisjes geslagen met hun wapenstok en zelf een man van 68 geslagen en van de fiets afgetrokken

23-8-2012
whome uit dokkum

Niet te geloven wat er gisteravond is gebeurd.

23-8-2012
thor uit Drachten Azeven

En dat yn in stéd fol mei suurtsjes.

23-8-2012
rondweg uit Dokkum

Die wapenstok moeten ze dan veel vaker gebruiken om die etters eens te leren hoe het werkt.
In de Randstad is het al volledig uit de hand gelopen met allerlei groepen jongeren, dus direkt aanpakken en maar eens eentje de Sionsberg inmeppen, die is er nu toch nog....

23-8-2012
swarte uit Burgum

Krek as yn Damwâld in útgeansferbod ynstelle, en dan foar hiel Fryslân, troch de wike jûns om tsien oere en yn'e wykeinen om 0.00 oere. Earst mar begjinne oant 18 jier en as it nedich is dy leeftyd mar ferheegje. It is ommers dochs oarloch yn de nachten.
En in protte oerlêst wer't no neat oan dien wurdt

23-8-2012
crimson uit Burgum

Haha..mietje.beetje je auto gebruiken als wapen.dat kost je je rijbewijs.en hopen dat ze jou dan eens met zn allen van de fiets sleuren.en juist....de sionsberg in schoppen

23-8-2012
alddokkumer uit Dokkum

@tempdelit klopt, gisteravond is het alweer te ver gegaan. Politie ging helemaal door het lint met hun wapenstokken. Sneue zaak als je een man van 68 van de fiets af slaat met een wapenstok. Terwijl die man er verder niks mee te maken had. De politie moet een keer beter op letten! En niet de onschuldige typetjes er uit pakken!

23-8-2012
digitaal uit Dokkum

Vaker de wapenstok gebruiken is zo gek nog niet.Puistige branieschoppers die het overal verzieken willen toch vaak niet luisteren,dus dan moeten ze het maar voelen.De politie zou natuurlijk ook vaker eens kunnen kijken bij de verzamelplaatsen van de jeugd of alles redelijk verloopt daar.Oa het parkeerterrein bij de nieuwe jumbo zou een optie zijn om daar 's avonds wat meer aandacht aan te besteden.Broeinesten moet je bestrijden en niet gedogen.

23-8-2012
zxr uit Dokkum

En waarom staat hier niets van op waldnet?
De redactie leest dit toch ook allemaal? Waarom dan geen onderzoekje naar wat er gisteravond is gebeurd?

Of mogen ze daar niet over berichten gedurende het politieonderzoek?

@ thor, ja klopt joh, daarom geven wij onszelf ook stoere namen van niet bestaande "goden".

23-8-2012
alddokkumer uit Dokkum

@digitaal de politie komt al vaak genoeg bij de jumbo. Maar geef ons dan een plek waar we wel mogen zitten. Maar nee hoor. Dat doen ze niet.

23-8-2012
zxr uit Dokkum

Er zijn zat plekken waar je kunt rondhangen jongdokkumer, wat is dat nu voor waus gelul!
Waarom moet de gemeenschap jou verveling bekostigen?
Ga lekker naar je ouders voor een bijdrage, hoe oud ben je man
Ga anders lekker aan het werk of zoek een hobby in plaats van met z'n allen achter mekaar aan rijden en staan te krinkje fliebjen met sterke verhalen!
Get a live. Ga drugsdealen.

23-8-2012
doelloze uit Dokkum

De 67 -dus niet 68- jarige man is vandaag op het bureau geweest om aangifte te doen tegen de agenten die met veel machtsvertoon op hem, zijn zoon en diens vriendin hebben ingeslagen. Op het bureau in Dokkum was men NIET van plan een aangifte op te nemen, zij zijn daarom doorgereden naar Leeuwarden.

Verder zijn ze op zoek naar getuigen die foto's gemaakt hebben en gefilmd hebben. Vandaar deze oproep!

zxr, de groep van alddokkumer heeft op zicht niet veel verkeerd gedaan. Zij zijn niet de veroorzaker geweest van de overlast en worden bij it Panwurk gedoogd of zelfs met toestemming. In bepaald opzicht is er in 25 jaar niks veranderd in Dokkum, overal waar je onschuldig rondhangt word je weggejaagd. Dat was al zo toen ik 16-18 jaar was en nu nog steeds.

23-8-2012
tempdelit uit Dokkum

@digitaal ze mogen best harder optreden maar niet op zoon manier. gewoon wat zinloos geweld gebruiken de jeugd van dokkum vertrouwd de politie nu voor geen meter meer

23-8-2012
watdanjong uit plopsaland

Dit geschil dames en heren is heel makkelijk op te lossen. 1: niet in een garage gaan zitten vol dure autos van hardwerkende mensen. Vind je het vreemd dat de politie komt? 2: luisteren als je word gesommeerd om op te tieven, Geen discussie niks nada, toch niet luisteren ? gewoon aanpakken dan. Paar corrigerende tikjes geven met een wapenstok. Niks geen mishandeling. Politie moet harder optreden toch? doen ze het is het ineens een schande. Politiegeweld dit dat. Niet zo zeuren in Afrika daar hedde ze 't moeilijk!

23-8-2012
whome uit Dokkum

watdanjong, deze pubers zitten niet IN de garage maar erbuiten.Corrigerend tikje? Als je zelf een politieagent op je af ziet komen die met een knuppel(zonder gesprek)om zich heen maait ben je zelf de eerste die zou protesteren. Lekker makkelijk oordelen over een ander.En dit kan en mag echt niet.Politie is ook aan regels gebonden, gelukkig maar.

23-8-2012
doelloze uit Dokkum

Watdanjong
1. Is al reactie op gegeven
2. Omstander wordt gesommeerd weg te gaan -letterlijk werd er OPROTTEN gezegd- en wordt DIRECT geknuppeld. En in dit geval dus niet een opgeschoten jongere maar een 67 jarige man die er NIKS mee te maken had. De man heeft niet eens de kans gehad om weg te lopen/fietsen.

Ik ben absoluut geen tegenstander van harder optreden, alleen was hier totaal geen aanleiding toe. Laat de heren hard optreden wanneer het werkelijk nodig is en niet een onschuldig omstander knuppelen als een jong zeehondje. Lenie het Hart wou hem direct opnemen in de zeehondencrèche ;-)

23-8-2012
biker uit Burgum

ik bin gelokkig gjin rjochter.

23-8-2012
eksteroog uit Eastermar

ik dacht van 35 reacties op dit onderwerp,hier valt heel wat te beleven,nou helemaal niets dus

23-8-2012
dokdokkumertje uit dokkum

@zxr klopt er zijn genoeg plekken maar ben je daar meestal welkom nee en de panwurk groep heeft het allemaal zelf uitgelokt dus ze moeten er zelf oppassen en dat die jongen poging tot doodslag wou doen is niet waar de jongen die daar aangifte voor heeft gedaan heeft het hele verhaal niet helemaal waar verteld en als er geen plek komt voor jeugd of een bepaalde groep dan zoeken de groepen elkaar juist op en beginnen de ruzie`s juist te komen maar goed als jij daar oneens mee bent klaar. maar ik vind dat wij als jeugd/groep een plek moeten krijgen zo heb je juist minder gedonder en minder ruzie`s !

24-8-2012
bas uit dokkum

dokdokkumertje@ dr zijn hier toch in dokkum plekjes genoeg waar jullie kunnen samenkomen? carpool, tolhuispark, sportvelden, de bolwerken, skatebaan enz enz of voldoet dat niet aan jullie wensen waar moet een goeie plek dan aan voldoen? en als dr in jullie ogen goeie plekken zouden zijn is dan de ellende opgelost? ik geloof daar eerlijk gezegd niet in want ik zie deze problemen jaar in jaar uit terug komen!

24-8-2012
dokdokkumertje uit Dokkum

@bas je hebt daar wel gelijk in alleen ik bedoel van als de groepen elkaar nou niet opzoeken en gewoon een eigenplek hebben dan zijn er ook minder ruzie`s en ik zei ook niet dat het gedonder dan meteen is afgelopen en carpool , tolhuispark , sportelden , bolwerken zijn we allemaal geweest en worden we weggestuurd en sportvelden is geen terrein voor hangjeugd

24-8-2012
advertentie

zxr uit Dokkum

Dan moet je daar maar lekker blijven staan joh, ouderen durven daar niet eens te parkeren! Sla mekaar lekker de harses in maar laat anderen met rust!

En sportterreinen is geen plek voor hangjeugd?
Lijkt mij een prima plek, kun je daar je energie kwijt raken ipv uit verveling ruzie met elkaar zoeken en dan de gemeenschap te verwijten dat men niet goed voor je zorgt! Ga lekker met je mama kleien aan de keukentafel, slappe lul

24-8-2012
dokdokkumertje uit Dokkum

nee dat is geen plek voor jeugd nee dat is voor sporten en geen plek om te zitten etc. en uit verveling ruzie slaat nergens op en dat wat je als laatst zei hoef je niet nog een keer te zeggen !

24-8-2012
bas uit dokkum

ik begrijp je ook wel een beetje zxr@ ik denk ook niet dat de problemen alleen te maken hebben met wel of niet een eigen plekje hebben maar veel meer van hoe gaan we met elkaar om! ik ben zoals je vast wel door hebt een beetje ouder als jullie. en ik vind het gewoon jammer dat zulke dingen gebeuren. je zegt dat die sportvelden dr zijn om te sporten dat klopt maar als dr savonds niet gesport word dan kunnen jullie daar toch wel gewoon omhangen? en ook de andere plekjes die ik zei kunnen daar toch wel voor gebruikt worden? en wat een leuk idee is om nu es niet met elkaar op de vuist te gaan maar organiseer es samen een grote barbeque of zo! maakt het gezellig met elkaar! en je zult zien dat dan ook zulke organisaties als bv de gemeente dan veel welwellender is om es wat voor jullie te doen.

24-8-2012
dokdokkumertje uit Dokkum

@bas ik begrijp jou ook wel alleen kijk jullie zeggen wel jullie kunnen wel op sportvelden alleen op de plekken waar je denkt te mogen zitten word je echt elke keer weg gestuurd door de politie en daarom zei ik daar kunnen we dus niet zitten want dat hebben wel al eens gedaan en zijn we er weg gestuurd

24-8-2012
wiseguy uit surhuisterveen

Dus de politie moest een discussie aan gaan met deze pubers?
Er werd gevraagd om weg te gaan (dat deden ze niet) dus toen eerd de politie in geschakeld en die hebben die jongetjes en meisjes even terecht gesteld. En deze 67jarige man die zal heus wel eventjes iets gezegd hebben wat niet door de beugel kan want denkt u nou echt dat de politie iemand zonder reden van de fiets afsleurd? En nu is deze betreffende man boos en gekrenkt wat dat had hij nooit verwacht en dan maar proberen gelijk te halen bij de politie in lwden.....

24-8-2012
zxr uit Dokkum

Hoezo dikdokkumertje?
Ga je mij dan ook slaan? Leer jezelf eerst maar eens te vermaken man, kind!!! Een beetje met hele groepen bij mekaar staan te opscheppen. Wat moet de gemeente voor je doen dan, een citcuit aanleggen zodat je daar met je 1.3tjes overheen kan jakkeren? Elke dag een gratis tankje bezine erbij misschien, en eens par week een paar nieuwe bandjes? Ga lekker kleien, slappe lul

24-8-2012
heideroosv1 uit Feanwâlden

t'ja, dokkum een moordstad was ooit het logo wat dokkum sierde.
van welke kant je dokkum ook maar benaarderde, er stond een groot uithangbord met de tekst "dokkum een moordstad"

24-8-2012
bas uit Dokkum

ik heb bij mijn rwactie gezegd dat ik zxr@ welbeetje begreep maar daar bedoelde ik dus dokdokkumertje@ mee

24-8-2012
dokdokkumertje uit Dokkum

@bas mooi dat je me begrijpt en @zxr haha grappig je bent zelf ook jeugd geweest en net of jij braaf was nou nee en snap ons ook gewoon wij willen eigenplek hebben en wij zijn niet zoals panwurk groep

24-8-2012
zxr uit Dokkum

Of ik wel of niet braaf was doet niet ter discussie.
Ik ging niet piepen en jammeren als r wat aan de hand was. Ik loste het op, punt!


En a;ls je een eigen plek wilt, dan moet je zorgen dat je die krijgt. Maar val andere mensen daar niet mee lastig!
De gemeente hoeft dat niet voor je te regelen toch?

24-8-2012
dokdokkumertje uit Dokkum

juist wel want via de gemeente moet je het aanvragen

25-8-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan