Account
Logo
Zoeken
18.7 °C

Militaire oefening in de regio

Publicatie: 14 augustus 2012, 11.35 uur

Reacties

lezer uit Anjum

Gezellig.
Ik zag de eerste truck vanmorgen al rijden?
Of zouden ze nog niet op verkenning uit zijn ;-)

14-8-2012
prit uit Wâlterswâld

Speelstad oranje.?

14-8-2012
matahari uit drachten

daar gaan onze belasting centjes

14-8-2012
multi uit Buitenpost

Laten ze dat maar eens boven het huis van Beatrix doen. Weet die ook eens wat voor hels kabaal dit soms kan geven. Noordzee niet groot genoeg.

14-8-2012
advertentie

ikke2009 uit noord bergum

er lopen altijd weer mensen te zeiken.
multi je moet goed lezen!! doelen op de grond die heb je meestal niet op de noordzee...

waarschijnlijk ben je zo'n halve gare die nog nooit wat voor de gemeenschap heeft gedaan.
wees blij dat er geoefend word!!

14-8-2012
sjippe uit Damwâld

Leuk is er weer eens wat actie in de regio.

14-8-2012
anitafotografie uit Dokkum

is toch altijd indrukwekkend om te zien en dat beetje lawaai valt ook wel mee er MOET toch geoefend worden

14-8-2012
multi uit Buitenpost

ikke2009 uit noord bergum: Boortorens, walvissen, schilpaden, vissersboten, garnalenkoters. En boven het huis van Beatrix kunnen ze die ook als doel gebruiken.

Ja ikke2009 niet iedereen is zo koningklijk gezind, wat mij betreft: morgen nog het land uitzetten. Grotere opvreters zijn er niet en grotere dieven ook niet. Bea wilde zelfs niet met deze crises een dub inleveren.

Laat mij dan zo'n halve gare zijn. Maar een naverbrander heb jij nog nooit gehoort koekjes bakker. Maar dan piep jij wel even anders.

Willen ze oorlog voeren, dan gaan ze maar naar het middenoosten, daar zijn de strijders bij bosjes die willen wel.

Ik behoef die rotzooi niet.

14-8-2012
uit Leeuwarden

Multi,

Patrouilles te voet en oefenavonden op de grond gaan wat moeilijk op de Noordzee. En ik denk niet, dat men toestemming zal krijgen om Sealand als oefengebied te gebruiken.

Wat heeft hare koninklijke hoogheid koningin Beatrix hier overigens mee te maken? Heeft zij soms direct het bevel gegeven om in deze regio te oefenen?


Matahari,

Die centen zijn al verloren gegaan toen men vele 'reaguurders' naar school stuurde.

14-8-2012
flaco uit Augustinusga

Multi ik ben het met jouw eens.
Oefenen?waarvoor?Als de vijand komt zijn wij toch nergens,ja misschien nu als ze het op waldnet lezen.
Een voordeel,laat die soldaatjes maar lekker spelen.
Kunnen ze in het weekend geen rotzooi trappen en burgers in elkaar slaan.Want dat gebeurd regelmatig.

14-8-2012
cimdokkum uit dokkum

in de simpele plaatsen waar niks te beleven valt wat om lopen?
ga dan in samenwerking met de politie boefjes pakken ergens waar het nodig is.
de 2 in 1 klap oefening dacht ik zo.

14-8-2012
uit Leeuwarden

Multi,

Je noemt onze koningin een grote opvreten, maar weet natuurlijk zoals vele andere schreeuwers niet wat ze doet.

- Ze zet zich net als vele andere Nederlanders in voor goede doelen
- Ze is beschermvrouwe van diverse verenigingen, waar ze om de zoveel tijd weer voor mag komen opdraven
- Ze is voorzitster van de Raad van State
- Ze maakt zakenreizen uit naam van het koninkrijk. Met deze zakenreizen komen ook afgevaardigden van bedrijven mee, die op die manier contacten kunnen leggen. Orders van regeringen komen niet enkel door goede websites en het leveren van kwaliteit; eerste contacten leggen is ook wel handig

De kroonprins zit in de Raad van State, zit in diverse commissies en adviesraden, heeft militaire functies en zet zich - net als zijn moeder - in voor diverse goede doelen en verenigingen.

Zij moeten voor het grootste deel van hun inkomsten ook gewoon taken vervullen.

Jij wilt toch ook geen geld inleveren. Net als jij, zij ook niet.

14-8-2012
uit Leeuwarden

Flaco,

Als land alleen kunnen we inderdaad weinig uitrichten. Maar ook als je met meerdere landen tegen de vijand vecht, moet je vooraf oefenen.

De Verenigde Staten hadden de tweede wereldoorlog ook niet alleen ten einde kunnen brengen. Zij gaven tijdens de strijd wel steeds een belangrijke doorslag, maar deden het samen met de geallieerden.

14-8-2012
jochum uit Burgum

multi en flaco alleen voor jullie zouden ze dienstplicht weer in het leven moeten roepen!!!!!!!

14-8-2012
advertentie

multi uit Buitenpost

Ja en dat kostenplaatje weet jij waarschijnl;ijk niet, de gehele bende met elkaar 80 miljoen. Tel uit je winst. en de kleintjes hier mogen hun stront wel vreten, want die krijgen niets exstra. en Madam kan nog wel een paar gouden bolletjes kopen. Nadenken wat iets kost, daar zijn Nederlanders niet zo sterk in. O ja ze verichtenmet elkaar ongeveer 80 verichtingen per jaar, dus elke handeling kost 1 miljoen.

Nogmaals zet het land maar uit.

14-8-2012
ikke2009 uit Noord bergum

Multi! Ik ben militair op vliegveld lwd, dus weet zeker wel hoe een F16 hoort. En anders had je niet in de buurt van lwd moeten wonen knuppel! T vliegveld lag er al voor dat jij nog vloeibaar was!! En als goed nadenkt met die betonnen plaat voor je hoofd dan weet je dat je niet mag vliegen in de buurt van boorplatforms en dergelijke. Weet je wat de ergste opvreters zijn? Uitkerings trekkers!!!

14-8-2012
daiwa uit bombats

Beste ikke2009,

Als jij, zoals je zegt, een militair bent werkzaam op het vliegveld te Leeuwarden, wat ik betwijfel (maar dat terzijde), mag ik jou dan vragen waarom jij denkt dat de doorsnee burger deze oefeningen nodig heeft?

Graag reactie terug, B.V.D.

14-8-2012
ikke2009 uit Noord bergum

Haha daiwa waarom betwijfel je dat? Ja ik ben militair en dat hoef ik jou niet te bewijzen. Ze hebben t niet nodig, maar de militairen hebben t nodig, en dat er lawaai vanaf komt is logisch! klaag je ook over vrachtwagens en andere dingen die lawaai make? De mensen weten zo ook wat de Klu doet plus de KL

14-8-2012
uit Leeuwarden

Ja hoor, Multi! De hele koninklijke familie verricht per jaar maar 80 taken; ze werken een paar dagen en de rest van het jaar zitten ze een beetje op hun koninklijke kont...

Natuurlijk is 80 miljoen euro veel geld en de toelages kunnen wel lager. Maar het is zeker niet vreemd dat zij meer geld krijgen dan andere mensen: zij dragen bij sommige opdrachten ook net iets meer verantwoordelijkheid: tijdens de zakenreizen representeren ze Nederland. Eén verkeerde actie en ze kunnen zakenrelaties met andere landen stil leggen.

En haar zakenreizen bieden bedrijven de kans om belangrijke contacten met regeringen te leggen. Dit levert ook weer veel geld op. Het koninklijk huis neemt niet alleen geld, maar brengt ook geld.

Zoals ik al zei: 80 miljoen euro is veel, maar je moet wel in een heel erg kleine wereld leven als je denkt dat ze daar niets voor doen... Dat is in principe het zelfde populistische geneuzel, waar diverse politici zich regelmatig mee bevuilen.

14-8-2012
kota uit Dokkum

Multi en al die anderen die zeuren over het koningshuis. Het lijkt misschien veel geld maar van dat geld moeten ze ook nog hun eigen personeel betalen (en die verdienen niet te weinig). Daarnaast is het zo dat wanneer er geen koningshuis meer is er presidenten moeten worden gekozen en elke keer een nieuwe president is een dure grap en die president doet dan de zelfde taken als nu het koningshuis doet dus zal hij een aantal vervangers moeten hebben. Na het presidentschap zal hij/zij een uitkering krijgen voor de rest van zijn/haar leven en dan worden de kosten waarschijnlijk nog hoger dan bij het onderhouden van ons koningshuis.
Dus niet zeuren over ons koningshuis anders moet je eens naar Italie zien (Berlusconi) dan weet je wat er mis is met een president of zie je het wel zitten met Rutte of die clown van een Wilders of 1 van die anderen als president.

14-8-2012
multi uit Buitenpost

Die militair zou zich als militair moeten schamen om zo te praten over de burger bevolking de onderkant en bijstandtrekker, Ja idioot dat zijn de opvretter volgens jou. Maar jou hersens zijn nu week geworden net zo als dat een naaktslak is. Als ik jou commadant was en wist wie dit schreef, schopte ik persoonlijk het vliegveld af en zou zijn levenlang moeten werken znder een uitkering. Idioot weleens van crises gehoord onbenul. Hoeveel zet jij hier nu weg met je staitment.

En dat achter de schermen weten wij wel, kijk maar naar het geneuk van Bernhard. en dan zijn leugens niet te vergeten.

En als alex kut roept of idioot zegt tegen een andere vosrt is nog altijd de ministerprecident veratwoordelijk voor zijn handelen, Zij persoonlijk worden nooit bestraft. Ja Bernhard zijn uniform is hem afgenomen, wat mij betreft had joop gezegd duvel maar op met het zooitje opvreters. Weg ermee. Voor dat geld kan ook een ziekenhuis draaiende worden gehouden.

14-8-2012
twinscrew uit Dokkum

Werk zat voor mensen die willen werken, probleem is dat ze niet meer voor €100,-- extra in de maand van de bank af willen komen. Je kunt ook nog militair worden.

Beatrix zelf heeft overigens weinig te zeggen over hoeveel ze krijgt.

Dienstplicht mag van mij direct weer ingevoerd worden, zodat de luie honden weer eens leren wat werken en samenwerken is.

14-8-2012
pmfrl uit Drachten

@multi uit Buitenpost euhhhhh naverbranders worden niet gebruikt bij oefeningen. Alleen bij heel alerte zaken zoals een QRA, mag de naverbrander gebruikt worden. Dus stop die grote duim waar je dit allemaal uitzuigt nu maar snel op een plaats waar het licht nooit komt, dan tik je ook geen onzin meer.

14-8-2012
nash uit it fean

ik kan alleen maar respect hebben voor de mensen bij defensie die hun leven wagen op missies in het buitenland.voor de zgn wereldvrede... en als ze hier in de buurt dan oefenen en mensen zoals multi begint te zeuren dan weet je echt niks van de maatschapij af....

14-8-2012
uit Leeuwarden

Multi,

Het kan wel zijn dat de minister-president dan ter verantwoording wordt geroepen, maar dat ontslaat de koninklijke familie niet van verantwoordelijkheden. Als een van haar leden begint te schelden wordt de minister-president ter verantwoording geroepen, maar heeft dat lid de schade toegebracht.

Wat betreft het punt waarbij je Bernhard noemt: waar wil je naartoe? Probeer je alvast een drogreden te formuleren? Ik wacht met smart...


Wat betreft het afschaffen van het koninklijk huis: wat wil je dan ter vervanging? Een president?
- Om de zoveel tijd verkiezingen voor een president...
- Na diens termijn krijgt deze een uitkering...
- Zal dezelfde taken als de koningin uitvoeren...
- Heeft ook een gezin om te onderhouden...
- Heeft ook personeel...

De kosten zullen zo ongeveer gelijk blijven.

14-8-2012
eksteroog uit eastermar

laat hun maar gerust oefenen

maar ik durf te wedden dat 20 Israëlische soldaten deze gehele éénheid van 200 man ,zomaar oprollen

en wat multi verteld over het koninglijk huis ,over geldverkwisting ,daar zit natuurlijk wel wat waarheid in

14-8-2012
watersnuffel uit Augustinusga

Religie af schaffen is er ook geen oorlog dus hoeven we geen belasting geld te verknoeien met oefeningen al die voertuigen zuipen nog al wat, dus beter voor de natuur maar minder voor de regering want dan moeten de ministers inleveren dus zal het wel blijven zo als het is.

15-8-2012
greetjel uit dokkum

@matahari.. Wat een domme belachelijke opmerking. Als er de nood aan de man komt, er is niemand die iets doet. ( ook om jou te beschermen)is het ook niet goed. Ga lekker uit je neus vreten, in plaats zulke domme opmerkingen te maken. dombo

15-8-2012
galopsprong uit Driezum

Multi, zoek werk, dan hoeven wij jouw uitkering ook niet te betalen, zo niet, dan stel ik voor dat ze tijdens deze oefening jouw als krijgsgevangene afvoeren, weet nog wel een leuk strafkampje in Siberie, hebben wij geen last meer van je, vriezen je jatten wel vast aan het toetsenbord.

15-8-2012
dappered uit Heerenveen

Ze gaan hun gang maar, dit zal wel moeten. Maar hoe hier nu onze samenleving word weg gezet, daar heb ik wel moeite mee.

Galopsprong, waarom denk jij dat multi een uitkering heeft. Ken jij hem, weet jij meer over hem, of zegt dit meer over jou als over hem(multi)

Ik zal een kaarsje branden voor alle mensen hier. Als u alles terug leest, ja iedereen, vinden jullie jezelf dan niet zielig.

15-8-2012
kota uit Dokkum

Waterbuffel,

Religie is niet de schuld van al het geweld in de wereld dat is gewoon de mens die niet wil dat anderen iets hebben wat zij niet hebben. Hebzucht is de schuld en hebzucht zit in bijna alle mensen.

15-8-2012
flaco uit Augustinusga

Ja multi die soldaatjes en koningsgezinden hebben ziekelijke iedeen.
Uitkeringstrekkers verbannen naar Siberie.
Dienstplicht weer instellen.
Mensen vernederen.
Dienstplicht is kinderen op de wereld zetten,om vervolgens hun laten afslachten tegen een overmacht.
Kun je beter in verzet gaan,net zoals in wo 2.
Dat waren helden.Oh ja Ikke2009,ben blij dat jij van de straat bent,en je salaris ook van het rijk krijgt.Maar verdoe geen geld aan nutteloze spelletjes en oefeningen,daar krijgen aow.ww.en wwb ers geen kans voor.En uit je reacties te zien kan je niet tegen kritiek.Jij moet toch het voorbeeld zijn?
En niet beginnen te schelden tegen anderen.Zonder jouw geweertje ben je machteloos.Weet je nog dat paarden in nood waren,het leger deed niets,maar een paar meisjes hebben ze gered.Dat zegt toch genoeg?
Maar geef toe niet alles is nutteloos wat jullie doen,maar doe het dan in eigen land.

15-8-2012
uit Leeuwarden

Dappered,

Wat mij aangaat, mag je je kaarsje houden. Dan kun je die voor een ander aansteken. De voornaamste reden waarom je dat kaarsje voor mij niet hoeft aan te steken: het hypocrisiegehalte is mij wat te hoog.

Nu zit je de heiligheid weer te prediken, maar bij andere berichten zet je anderen ook als minderwaardig weg, of lijkt het alsof je mensen dood wilt hebben. Hieronder twee voorbeelden:

http://www.waldnet.nl/nieuwsreacties.php?nid=37910
- Je doet minderwaardig over agenten

http://www.waldnet.nl/nieuwsreacties.php?nid=37910
- Hier insinueer je dat iemand beter dood kan zijn


Zo nu en dan plaats je een wijze reactie, dat kan ik niet ontkennen. Maar er zijn ook momenten waar je jezelf tot een bepaald niveau verlaagt.

15-8-2012
ikke2009 uit Noardburgum

flaco

ik kan wel tegen kritiek,mensen heb altijd gelijk wat af te geven op defensie.
maar wel met 200.000 man tegelijk naar de opendagen??? ja ik weet dat die paarden niet door defensie gered zijn, want het betreffende onderdeel wat het had kunnen doen mocht niet... die jongens stonden te trappelen om het te doen.
en ja ik krijg geld van t rijk omdat ik er voor werk.
en zonder geweertje machteloos?? zijn ook mensen die zonder wapens goed werk doen voor deze wereld, maar dat wil je misschien niet zien.oja flaco weet je nog die sneeuwstorm van ik geloof 1976?? toen is noord nederland bevrijd van het sneeuw... toen was ook weer iedereen blij.


nash : bedankt voor je respect!!:) toch nog iemand die er wat van snapt.

15-8-2012
uit Leeuwarden

Sorry, de eerste link klopt niet. Dit is de juiste link:

http://www.waldnet.nl/nieuwsreacties.php?nid=37490



Nog even een kleine aanvuling: nee Dappered, ik vind mijzelf niet zielig.

15-8-2012
multi uit Buitenpost

Neen, meneer Karremans zei ook tegen Ratko Mladić:, Ik ben maar een piano speler en een piano speler schiet je niet dood". Daaraan kun je de angst al zien van de grote Nederlanders die zo goed geld kunnen verkwisten met oefeningen. Maar als het er echt op aan komt om burgers te beschermen, geven ze niet thuis. Wat hadden de heren grootbekken gezegd als de Canadezen dit ook hadden gezegd in de tweede wereldoorlog(ben maar een pianospeler) Duizenden mensen dood door geen bescherming, daar zit je voor in het leger, daar word je voor betaald, daar heb je voor getekend, daarom wilde jij oefenen om te vechten en als het erop aan komt zijn het pianospelers. Ja alles achterhaald zijn tijd net als de slachting die de Nederlanders in celebes hebben aangericht. Schijnheilige geldverkwisters.

En dan de onderkant beschimpen, hoe heb je het lef. Morgen ben jijzelf aan de beurt.

Nee Galopsprong zielig heertje: heb wel een uitkering maar nu van vadertje drees. Jij mag voor mij werken.

15-8-2012
jochum uit Burgum

DUS MULTI op iedereen heb je wat aantemerken en dan ook nog een ander voor je laten werken LAPZWANS

15-8-2012
regendruppeltje uit Uithuizen

Multi, je bent een onwetend stuk vreten. En dat ben je. IQ-loos sneu ventje.

15-8-2012
multi uit Buitenpost

Kijk zo gaat hij goed, nu weten de lezers met wat voor vlees men in de kuip heeft. Worden niet genoemd maar voelen zich aangesproken. Wat ben ik bij regendrupeltje dat jij dat als een annoniempje zegt en niet de dokter. En wat verwijs jij mooi naar een andere Jochem, kijk eens naar jou handjes er wijzen meer naar jou zelf, dus jij bent een grotere LAPZWANS als ik. Ik heb mij tijd als een werkende erop zitten, misschien kom jij er ook wel ooit aan toe en dan ben jij een nog veel grotere LAPZWANS.

15-8-2012
advertentie

elendir uit Drachten

Schitterend deze oefening, is toch altijd leuk om het ovg'en te beoefenen in plaats van de hele tijd op een sippe heide neergegooid te worden. ook goed dat PTG4 zo'n opwerktraject krijgt ik wens jullie veel succes daar en lever goed werk.

15-8-2012
flaco uit Augustinusga

ikke 2009
Helaas zullen we het nooit eens worden,maar dat hoeft ook niet.Aan de scheldwoorden en verwensingen op waldnet blijkt dat dit onderwerp bij mensen zeer gevoelig ligt.Maar ieder zijn mening toch?
Je hebt gelijk wat betreft de sneeuwstorm.Rampen brengen mensen tot elkaar.
Sorry dat ik mij soms ook verlaag tot taal die op waldnet gebruikelijk schijnt te zijn.
Ik ben en blijf nu eenmaal een pacifist.
Zonder oorlog heeft het leger ook heel goede dingen gedaan.De grote watersnoodramp.De trein en schoolkapingen.Inzet bij de 11 stedentocht enz..
Alle hulde,maar zie de zgn vredesmissies in het buitenland niet zitten.Iedere dode is een groot verlies.Laat staan hoeveel trauma s onze jongens en meisjes opgelopen hebben.Dat vind ik een grote prijs die je moet betalen.Gelukkig hebben we het leger des heils ook nog.Daar heb ik ook respect voor.Ben blij dat we iets bijelkaar zijn gekomen,zonder te schelden en wens je een goede tijd in ons leger.

15-8-2012
ikke2009 uit Noardburgum

Flaco bedankt voor je positieve reactie, inderdaad iedereen heeft zo zijn mening... Ik blijf bij die van mij en jij die van jou. Vredes missies horen nou eenmaal bij het NAVO verdrag. Hoop zelf ook eens op uitzending te kunnen gaan.

15-8-2012
eksteroog uit Eastermar

ikke 2009 ,het maakt mij niet uit of je op missie wordt gestuurd,

ik vraag mij alleen af ,of jou teentjes of je hele voet wel goed verzekerd zijn

17-8-2012
ikke2009 uit noord bergum

eksteroog,

wat is dat weer voor een vraag?
ja lijkt me wel als je premie betaald....

18-8-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan