Account
Logo
Zoeken
9.5 °C

Langzamer rijden bij Nijega / Opeinde

Publicatie: 22 maart 2012, 10.57 uur

Reacties

sjors33 uit Surhuisterveen

straks allemaal een brom mobiel

22-3-2012
apmeij uit Tytsjerk

Belachelijk die absurde snelheidsbeperkingen ! Levensgevaarlijk zelfs om op zo'n weg een slaapverwekkende snelheid te rijden ! Ik hoef beslist niet hard te rijden, dat heeft ook geen zin maar om nou brandstof slurpende snelheden te gaan rijden , zit niemand op te wachten , net zoals die domme drempels, die kosten ook meer dan dat ze opleveren!Zeer slecht voor het millieu zelfs.Nog meer uitlaatgassen door langzaamrijdende auto's!

22-3-2012
rumoost uit Surhuisterveen

Kost dat?!

22-3-2012
wijzer uit Feanwâlden


Weer een nieuwe gelegenheid voor RADARCONTROLE ..........

22-3-2012
advertentie

hendrik2 uit Nijega

Wie van jullie woont er aan deze weg?de weg sluit aan op onze dorpen nijega en opeinde,in deze dorpen is de max snelheid 30 km..
De wegen die nu 60 km worden waren 80 zodat de mensen ook 80 en sneller door onze dorpen gaan hopenlijk gaat de snelheid door de dorpen er ook een beetje uit want 100 lukt de meesten ook om door deze dorpen te rijden..
Dit probleem zal vooraltijd blijven bestaan omdat de politie hier niks aan gaat doen hebben wij te horen gekregen,erg jammer..

22-3-2012
bloemen23 uit Burgum

als ze dit nu ook eens doen op de zomerweg...

22-3-2012
rommie uit de Westereen

@hendrik2, doorgaande wegen horen gewoon 50km/h te zijn in de bebouwde kom. In woonwijken kan 30, maar dit is gewoon absurd. Ze doen het overal en raad eens wie er altijd te hard rijden. De bewoners van die straat.

22-3-2012
lapmans uit Rottevalle

jammer

22-3-2012
michelvdijk uit Boornbergum

Goed zo, die 80km/u was ingesteld op vele jaren terug toen het minder druk was en minder woningen. Veranderingen van regels is aan de hand van de groei ontwikkeling van een dorp of doorgaande weg. Dat dit nodig is, is goed onderzocht. Ga maar es een middag daar op een stoel zitten, dan verander je wel van mening.

22-3-2012
hendrik2 uit nijega

@rommie nijega is een woonwijk alleen is het een doorgaande route naar drachten toe..en wie er te hard rijden zijn de mensen die in de ochtend en avond van en naar hun werk rijden,dit is namelijk een makkelijke route naar drachten als je de waldwei wilt vermijden..

22-3-2012
wijzer uit Feanwâlden


Alles is in één keer opgelost om van de weg Nijega - Opeinde een doodlopende weg te maken ...........

22-3-2012
dappered uit Heerenveen

gassen!!!!!!!!!!!!!!!!

22-3-2012
wicked112 uit Leeuwarden

de mensen moeten niet zo zeuren, en blij zijn dat ze iedereen even optijd waarschuwen in plaats van gelijk te beboeten. goeie zaak haal de snelheid maar uit de dorpen. en van alle kruisingen in dorpen gelijke kruisingen maken dus geen voorrangswegen meer. dan moeten mensen wel afremmen.

22-3-2012
willemwdm uit Hoornsterzwaag

Ik kom er wekelijks langs en dus omrijden ivm werkzaamheden.
Is een bord max 60 km per uur niet voldoende dan ?
Wat nou herinrichten, kost klauwen vol met geld

22-3-2012
advertentie

phlox uit Twijzelerheide

Ik was eerst ook geen voorstander van al die 60 km-zones, maar ik moet toegeven dat ik nu zelf ook veel rustiger rijd en veel minder stress heb.
Sowieso is het verkeersbeeld de laatste jaren rustiger geworden, vooral ook in de bebouwde kom.

22-3-2012
regiofri uit Drachten

Als er maar geen drempels in komen, is het mij best. Drempels zijn ondingen. Gewoon borden met max. snelheid en zo nu en dan controle. Kunnen overal de drempels eruit.

22-3-2012
kosjeric uit Drachten

Wat een geklets van mensen die och jeetje wel 2 1/2 kilometer lang iets minder snel mogen met de tuutuut. Zelfs overgoten met een millieu sausje, zou meer brandstof kosten etc. wat een geklets we willen gewoon gassen toch schijt aan de rest. Wat nou geluidsoverlast, overstekende kinderen en huisdieren gewoon doorknallen lang leve ikke......

22-3-2012
kosjeric uit Drachten

Wat een geklets van mensen die och jeetje wel 2 1/2 kilometer lang iets minder snel mogen met de tuutuut. Zelfs overgoten met een millieu sausje, zou meer brandstof kosten etc. wat een geklets we willen gewoon gassen toch schijt aan de rest. Wat nou geluidsoverlast, overstekende kinderen en huisdieren gewoon doorknallen lang leve ikke......

22-3-2012
schim uit Opeinde

Voorheen reden de motorvoertuigen met 80 km/uur terwijl 2,5 meter verder kinderen op de fiets naar school gingen. Die 2,5 meter bestond veelal uit verharding van klinkers. Eén stuurfout en er zou heel wat uit te leggen zijn. Nu komt er een veilige scheiding tussen het fietspad en de rijbaan. Prima!
Dat de rijbaan wat smaller wordt en men dus gedwongen wordt tot snelheidvermindering ook prima. De tijdwinst is maar gering. Nu maar hopen dat de snelheid in de 'dorpskernen' van Opeinde en Nijega ook wat omlaag gaat. En zoals eerder gezegd het zijn vooral de mensen die 's morgens vroeg en snel naar het werk moeten en die 's avonds weer terugkomen. Degene die altijd prima de snelheid verminderen zijn de buschauffeurs van lijn 19. Nooit haast en toch vaak op tijd. En zet voor de dorpskernen maar digitale flitspalen. Werkt in de Folgeren ook goed. En 'dappered' ik zal voor je .........!!!!! Eindelijk eens een stomme en dus menselijke opmerking. Ga zo door.

22-3-2012
vergeetmijniet uit Drachten

Vind het een heel goed plan, en schim ben het met je eens, laat ze ook maar gelijk digitale flitspalen neer zetten.

22-3-2012
cw uit nijega

als je hard wilt rijden neem je toch de waldwei. daar zijn ook geen spelende kinderen.
eigenlijk zouden ze de kommisjewei af moeten sluiten, uitgezonderd bestemmingsverkeer nijega en opeinde. zijn we van de meeste hardrijders af. hadden ze hier ook niks aan hoeven passen. en het geld had anders besteed kunnen worden.

23-3-2012
357kurt uit Bveen

De werkelijke reden van deze snelheidsbetutteling heeft te maken met de onderhoudskosten. Klakkeloss 60km degradatie op ontsluitingswegen? Goed onderzoek naar gedaan door de Gemeente? Gij gelooft dat toch zeker zelf niet? Tja en als voorstander moet je dan ook in acht nemen dat de ambulance of brandweer 5 minuten langer onderweg is.

De werkelijke oplossing ligt in handhaving en opvoeden van de weggebruikers want de meesten kunnen zich gewoonweg niet gedragen.

Nederland wordt uitgelachen door de andere EU landen wanwege het verkeersbeleid : Duurzaam Debiel..

23-3-2012
schim uit Opeinde

357kurt; De snelheid wordt niet klakkeloos teruggebracht naar 60 km/uur. De weg wordt aangepast en smaller gemaakt. Ook komt er een betere afscheiding tussen het fietspad en de rijbaan voor motorvoertuigen. De weg is in de dorpskern al 30 km/uur alleen veel mensen rijden 50 of harder. Op twee stukken mag je straks 60 ipv 80 km/uur. Dit houdt in dat voorrangsvoertuigen er straks ongeveer een halve minuut langer over doen. En niet de door u gestelde 5 minuten. Uw reactie lijkt op stemmingmakerij. En als de reden zou zijn kostenreductie vanwege onderhoudskosten. Prima, want ook die kosten worden betaald door de inwoners van de gemeente. Het alternatief voor hardrijders is de Waldwei. Kunnen onze kinderen tenminste zich wat veiliger op de weg begeven.

23-3-2012
357kurt uit Bakkeveen

Ik ben van de oudere generatie en mij is als kind geleerd niet op de weg te spelen/ begeven als je daar niets te zoeken hebt. Altijd 3 x te kijken alvorens oversteken en je vooral zichtbaar maken voor andere weggebruikers.

30 km zones zijn zelden ingericht als 30 km zone, vandaar dat je juridisch gezien 50 mag rijden. In veel gevallen acceptabel en veilig in veel gevallen terecht.

Maar een wegennet met niet realistische snelheden en dito remmende maatregelen? Zitten we daar op te wachten? Vooral akoestische overlast in de vorm van geklapper, gerem, optrekken. Geloof me , je zet je woning er om te koop.

En de Waldwei/snelwegen zijn geen ringwegen maar een snelle verbindingsweg tussen grote kernen. Door het degraderen van secundaire wegen onstaan juist files op deze wegen geuige Ring Groningen, A'dam, etc. allemaal overbelast door het onrbreken van een goed onderliggend wegennet.

Je hoeft er niet mee eens te zijn maar het is een feit.

23-3-2012
schim uit Opeinde

357Kurt; we hebben het hier over een binnenweg van de Nijtap tot Opeinde ongeveer 1km lang snelheid 80 km/uur. Tussen fietspad en de brede weg een 2,5 mtr. verharde parkeerstrook. De binnenweg van Opeinde naar Nijega is ongeveer 800 meter lang met een grasstrook van 2 mtr. Dat het fietspad vernieuwd wordt en de weg ietwat versmalt, plus de snelheid met 20 km/uur verlaagd wordt is prima. De aanwonende mensen kunnen nu makkelijker de weg opkomen en ook hun kinderen kunnen makkelijker oversteken (na 3x uitgekeken te hebben). Dat je van een oudere generatie bent, prima, dan kun je ook weten dat er vroeger minder autoverkeer was. Ook minder afleiding in de voertuigen dan nu. Uiteraard moet de wegbeheerder de weg dusdanig inrichten dat er niet te snel wordt gereden. Maar een feit is dat wij als inwoners van Smallingerland dit bij ons moeten betalen en dan vind ik het prima zoals het nu wordt. En wat de ringwegen bij A'dam/Groningen betreft, die keren dat ik er kom heb ik er geen last van.

23-3-2012
newt uit Opeinde

Wat helpt!! Zet de melkboer wat vaker op de weg, dan weet je zeker dat je daar 15km/u rijd.
Vind het geen probleem dat het 60 en 30 word, maar dat gezeef over dat er "maar" 2,5 meter tussen zit. Hegewei is ook 60km/u, daar zit 0,0 meter tussen, laten we het daar eens over hebben dan?.
Kost weer klauwen vol geld. Wat wel top is dat eindelijk het fietspad aangepakt word met zijn hobbels en bobbels. Ben alleen benieuwd of de klinkerweg op het stukje Hegewei thv de voetbal velden het ook net zo goed houd als dat van de Tjerkeloane wat al 10x afgelopen jaar op 1 plaats "verbeterd" is, helaas zit er nog steeds een gat in de weg.

26-3-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan