Account
Logo
Zoeken
10.3 °C

Berisping voor gynaecoloog Sionsberg

Publicatie: 8 december 2011, 12.00 uur

Reacties

henkie58 uit Drachten

mooi gebaar naar die ouders toe.
Een waarschuwing????????????
Sterkte voor deze mensen
Hier valt weinig tegen te beginnen de gynecoloog houdt zijn personeel de hand boven het hoofd en andersom ook.
Heb hetzelfde meegemaakt, maar mijn zoon leeft nog zij het met een lichte beperking.
Dat hebben deze ouders helaas niet mogen mee maken.
Daarom nogmaals sterkte toegewenst.

8-12-2011
buurtwacht uit Dokkum

Was deze gynaecoloog niet vol trots te zien in één vandaag afgelopen maandag? wat heeft deze man een plaat voor de kop als er er gelijktijdig een uitspraak tegen hem is genomen met notabene een verzwaarde maatregel. Weer overduidelijk een geval van wanbeleid. Weer een reden tot sluiting van de afdeling gynaecologie in Dokkum.

8-12-2011
swaantje uit Eastermar

Ze zullen toch nooit toegeven dat ze fouten maken... en het gebeurd veel te vaak helaas...
De babysterfte is te hoog...vaker/sneller actie ondernemen.

Sterkte voor de ouders hoop dat ze toch hun gelijk krijgen..Is zo oneerlijk..

8-12-2011
ipsofacto uit Foxholsterbosch

@Buurtwacht
Het is niet mijn gewoonte hier te reageren, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u nogal dicht bij deze zaak staat.
Als betrokkene en wellicht belanghebbende zou het u sieren om eerst het vervolg van de jurdische procedure(s) af te wachten. Daarnaast vind ik het niet correct om een tragisch incident (of het nu een medische fout is of niet) te gebruiken in de discussie rondom het afslanken van de Sionsberg.
Het is voor ieder die het overkomt verschrikkelijk, maar in ieder ziekenhuis vinden incidenten en ook medische fouten plaats.

8-12-2011
advertentie

swaantje uit Eastermar

Inderdaad deze fouten worden overal gemaakt heb ze veel gehoord ook elders in de ziekenhuizen..
En soms zijn de fouten niet meer na te halen helaas..

Ik vind het jammer dat de Sionsberg nu weer in kwaad daglicht komt, het dreigt al met vele sluitingen..

Alle artsen maken fouten...soms te vaak en dat moet natuurlijk aangepakt worden en de waarheid boven tafel..(maar al te vaak wordt die verzwegen!) Maar niet het ziekenhuis zwart maken om 1 arts die fouten maakt.

Neemt niet weg dat ik dit bovenstaande heel erg vind..


8-12-2011
dokkumonline_verwijderdaccount uit Dokkum

@Buurtwacht is gewoon de vader van de betrokkene. Reactie is niet gek, maar haalt volgens mij maar weinig uit.

8-12-2011
poljot uit Trynwalden

Moet de 25-jarige vrouw nou met naam en toenaam in het bericht?

8-12-2011
mrturner uit Dokkum

Zoals zo vaak door de redactie van Waldnet fout ingeschat... het moet ook nu niet mogelijk zijn een reactie te geven op dit nieuwsbericht. Mensen hebben geen idee wat er precies aan de hand is in deze zaak. Op deze manier lok je allerlei foute en pijnlijke opmerkingen uit. Dat men dit zelf niet ziet...onbegrijpelijk.

8-12-2011
blossom72 uit de westreen

Waarom wel de naam van het meisje,maar niet de naam van de gynealoog?

8-12-2011
buurtwacht uit Dokkum

@ ipsofacto uit Foxholsterbosch,
Het lijkt mij dat u nog dichter op deze zaak zit dan ik. Helaas voor u biedt dit medium mij de gelegenheid hierop in te gaan. Immers betreft het hier een openbare uitspraak die heel Nederland kan volgen. Natuurlijk kan je niet anders concluderen dat deze personen blunder na blunder hebben begaan. Is het louter de bedoeling de Sionsberg open te houden over de rug van dit overleden kind zodat niemand hier aandacht aan mag geven? Schaamt u zich niet!
Uw reactie is weer typisch één als die van een medewerker VAN dit ziekenhuis. Dacht dat jullie het zo druk hadden met de patienten.

8-12-2011
dappered uit Heerenveen

Zo lang deze Nederlandse poppenkast bestaat, zullen deze gekken alleen maar een vingertje krijgen. Verplicht stellen dat iedere specialist op papier gaat zetten, welke handelingen hij wil gaan verichten, wat de doelstelling is en wat de prognose is in het slechte geval. Daarnaast een rechtsprekende ombudsman die over kan gaan tot het betalen van schade vergoeding naar de patient toe en daarnaast de bevoegdheid krijgt om de rechtbank te kunnen vragen deze arts uit zijn functie te zetten met geen terugkeer mogelijkheid. dan zal de zorg misschien wel veranderen.

8-12-2011
buurtwacht uit Dokkum

@mrturner,
Ook u bent een insider die tracht te laten doen overkomen dat Waldnet, LC en noem maar op, niet weten wat ze plaatsen. U weet dus wel inhoudelijk van deze zaak af. Welke reactie u ook wilt geven, deze uitspraak staat als een paal boven water. Als u kennis heeft van deze zaak, zijn alle vormen van verweer zeer slecht te noemen, want ook u weet dat er gefaald is op de afd. gynaecologie.
@dokkumonline, helaas voor jou, ben ik niet de vader!

8-12-2011
ipsofacto uit Foxholsterbosch

@buurwacht.
Beste,
Als lezer van dit medium heb ik dan ook de mogelijkheid om op uw mening te kunnen reageren.
Een welles-nietes verhaal moet dit niet worden.
Het is een serieus en verdrietig onderwerp en ik kan volledig begrijpen dat het overlijden van een baby u veel hoger zit dan het voortbestaan van de Sionsberg.
Ik ben inhoudelijk niet op de hoogte met deze zaak noch verbonden aan de Sionsberg.
Wel heb ik kennis genomen van de (geanonimiseerde) uitspraak
Het voortbestaan van de Sionsberg moet denk ik beoordeeld worden op basis van argumenten (zowel voor als tegen) en niet op basis van emotie of politiek gewin.
Het tuchtcollege heeft gewaarschuwd en berispt, maar spreekt niet van wanbeleid u wel zonder dit verder te onderbouwen.
Dat heb ik duidelijk willen maken.
Ik wens u oprecht veel sterkte!

8-12-2011
jaa uit Drogeham

mij hebben ze in het sionsberg afdeling gyneacologie wel goed geholpen, er gaan gelukkig ook heel veel dingen goed.
in ziekenhuis drachten overlijden ook baby's tijdens of vlak na de bevalling. en maken ze inschattingsfouten.
natuurlijk moeten dit soort dingen voorkomen worden. Maar helaas gebeuren ze, en niet alleen in het Sionsberg maar ook in andere ziekenhuizen.

8-12-2011
advertentie

me2you uit Dokkum

Nou ik loop zaterdag niet mee het klinkt heel hard maar in de sionsberg is er meer mis dan je lief is en zeker op het gebied van verloskunde/gyneacologie/kinderafdeling heb meerdere dingen meegemaakt in mijn directe omgeving en tuurlijk wil ook liever dat de sionsberg blijft bestaan het is immers nodig in een stad om een ziekenhuis te hebben als de nood aan de man is.
Maar ik zou graag willen pleiten voor beter opgeleide artsen alle artsen met een beetje kunde en gevoel voor ethiek gaan nu naar grote ziekenhuizen omdat de ethiek en profesionaliteit ver te zoeken is in de sionsberg.
Suzanne heel veel sterkte in deze tijd alles komt weer boven..

8-12-2011
grytevaatstra uit Kollumerzwaag

Ik wil de ouders heel veel sterkte toewensen bij het verlies van je kind, dat is het moeilijkste wat er is .... inhoudelijk wil ik niet reageren op de uitspraak van de rechter, want er zijn vele kanten aan deze kwestie. Wel wil ik reageren op de aanname en uitspraken dat de Sionsberg in al zijn zorg tekort schiet. Dit is absoluut niet het geval. Ik ben goed bekend met meerdere ziekenhuizen en in alle ziekenhuizen worden fouten gemaakt. Dat nu de huidige situatie wordt aangegrepen om veel zaken in het negatieve te trekken is niet een eerlijke en objectieve weergave van de realiteit. Het sluiten van de Sionsberg is een door Ziektekostenverzekeraar afgedwongen maatregel. Op de voorgrond staat bij dit besluit kostenreductie. Ik wil een ieder erop wijzen dat de betreffende verzekeraars vol trots ieder jaar hun winstpercentage presenteren. Winstpercentages die door ons allemaal betaald worden. Zorg zou toch niet winstgevend moeten zijn? Zorg is toch toegankelijk voor iedereen ?

8-12-2011
justina uit anywhere

Wij hebben ook een zeer negatieve ervaring gehad met de bevalling van ons eerste kind in Dokkum. Ons 2e en 3e kind zijn dan ook in Leeuwarden geboren. Daar werden we wel serieus genomen en werd de bevalling meteen goed ingeleid. Ook bij de spoedeisende hulp van de Sionsberg hebben we een uur moeten wachten voor we werden geholpen. De medewerkers van de rontgenafdeling waren al naar huis??. In die wachttijd hadden we ook naar het MCL kunnen rijden. Ik heb dan ook niet getekend voor de petitie om de Sionsberg te behouden. We wensen Sanne en haar gezin veel sterkte toe.

8-12-2011
dokkumonline_verwijderdaccount uit Dokkum

Als je in dit bericht leest dat het handelen van de medische specialisten MOGELIJK als gevolg het overlijden van de baby gehad heeft, dan kan ik maar 1 conclusie trekken en dat de zaak beter af was geweest wanneer beide partijen uit de publiciteit gebleven waren.

8-12-2011
henkie58 uit Drachten

@justina in het mcl had je waarschijnlijk ook weer een uur moeten wachten.
Elke spoedeisende hulp heeft een wachttijd waar je ook komt.
Ik kan me voorstellen dat het frusterend was.

8-12-2011
nynke91 uit Aldeboarn

Haha, en dan willen ze de Sionsberg nog gaan redden ook?! Dit bewijst wel weer genoeg...

8-12-2011
firestorm uit Buitenpost

als aller-eerste heh bah, die k..dr. Ieder heeft er wel een ervaring mee. Positief of negatief, het klinkt hard, maar het komt in elk ziekenhuis wel voor. Mijn ervaringen met de sionsberg zijn positief te noemen. en hoe een ander ook reageert, ieder zijn eigen mening. des-ondanks wens ik de betroffende familie veel sterkte toe.

8-12-2011
buurtwacht uit Dokkum

@dokkumonline,
wat een domme domme opmerking. Nee je mag alleen maar over de Sionsberg schrijven/reageren als je iets positief te melden hebt. Ga eens speuren naar de uitspraak en je komt achter het feit dat de halsstarrigheid van deze gynaecoloog het noodzakelijk maakt dat heel Friesland moet weten wat voor persoon dit daadwerkelijk is. Het staat een ieder vrij om dit feit te negeren en net te doen alsof er helemaal niets gebeurd is.

8-12-2011
doerrak uit leeuwarden

allemaal stemmingmakerij,,,overal worden fouten gemaakt, mcl umcg, tjongershans ,nij smellinge noem maar op...maar om het nu ook nog op waldnet te zetten nu de sionsberg (negatief) in het nieuws is....

waldnet schaam jullie, jullie kunnen een positieve blik brengen ,maar voor de ouders sterke en moed toegewenst

8-12-2011
stdcynisch uit Drachten

doe maar een objectief beeld doerrak.

8-12-2011
madeliefje0408 uit Dokkum

Ik heb hele goeie ervaringen met dit ziekenhuis. Ben er 2x bevallen en hoop volgend jaar ook weer in dit ziekenhuis te bevallen! Dus ik hoop dat het ziekenhuis incl. gyneacologie WEL blijft bestaan.

Desondanks blijft het heel erg triest dat deze ouders hun kindje hebben verloren. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

8-12-2011
madeliefje0408 uit Dokkum

En waarom het hele ziekenhuis straffen (of een hele afdeling)? De persoon zelf behoort dan aangepakt te worden! Niet iedereen hoeft daar dan de dupe van te worden.

8-12-2011
henkie58 uit Drachten

mensen met respectloze meningen moesten ze meteen van waldnet aftrappen

8-12-2011
olympus uit Broeksterwald

@Ipsofacto en Grytevaatstra: Het voortbestaan van de Sionsberg moet gedaan worden op argumenten en niet op emotionele of politiek gewin.

Helemaal mee eens, ware het niet dat de Sionsberg ook niet emotionele feiten schuwt om het voortbestaan te bevorderen. In één vandaag maakte de Sionsberg en een verloskundige toch ook gebruik van een gezin die een complexe bevalling achter de rug hadden. Als moeder niet in Dokkum had kunnen bevallen en ze hadden moeten uitwijken naar het MCL in Leeuwarden, dat ze het beiden waarschijnlijk niet hadden overleefd. Gelukkig liep het goed af voor deze mensen, maar de Sionsberg en de verloskundige willen zo mensen overhalen door op hun emotie, vooral angst, te spelen.

Als de kwaliteit niet voldoet, dan kan men bepaalde afdelingen beter sluiten, is mijn mening.

We begrijpen allemaal wel dat reistijd van levensbelang kan zijn, maar als de specialisten hun werk niet naar behoren doen, dan loop je net zo goed en misschien wel evenveel risico.

8-12-2011
uit Leeuwarden

Buurtwacht,

Het is een ieder toegestaan om zich te uiten. En of dat nou positief is of negatief, dat is om het even. Jij hebt slechte ervaringen en dan mag je dat net zo goed uiten.


Maar ik denk dat Dokkumonline meer het volgende bedoelt:
Als de gynaecoloog fouten heeft gemaakt, dan dient deze ook te worden berispt dan wel gestraft. En dat is dan ook gebeurd. Maar om dan te zeggen, dat het volledig te wijten is aan waanbeleid van de afdeling is heel fors. Ook in Drachten en Leeuwarden sterven kinderen door fouten van artsen, maar dat wil niet per definitie zeggen dat de afdeling een wanbeleid voert.

Er zijn namelijk ook mensen die wel goede ervaringen hebben met de Sionsberg. Bij ieder ziekenhuis zullen er mensen met goede als wel slechte ervaringen zijn.

8-12-2011
macanudo uit Drachten

Sterkte voor de ouders....... gelijk of niet, je kind krijg je er niet mee terug.

Henkie, niet op reageren, is deze sukkel niet waard.

8-12-2011
ipsofacto uit Foxholsterbosch

Olympus
Ben het met je eens ik schreef dan ook dat zowel de voors en tegens met argumenten onderbouwd dienen te worden.
Over de kwaliteit ben ik het ook volkomen met je eens.
Liever kwaliteit dan slechte zorg binnen handbereik, maar dit is ook een kwestie van de juiste mensen op de juiste plek,tijdig ingrijpen als zaken binnenshuis dreigen te ontsporen en open en eerlijk communiceren.
Hier laat ik het bij.

8-12-2011
henkie58 uit Drachten

is goed macanudo ik vond alleen respectloos bij dit onderwerp, die opmerking doet me niks.

8-12-2011
eksteroog uit Eastermar

bekende; een slechte ervaring is hier wel heeeeel zacht uitgedrukt,noem het dan een gruwelijke ervaring,
man als je zoiets gebeurd ,vindt je nooit weer rust

8-12-2011
heinekenbrother uit Dokkum

Ik reageer nooit meer maar nu toch even en woon op nog geen 25m van het ziekenhuis. Is het zo dat nu het ziekenhuis landelijk nieuws is de laatste dagen en de hogere hand er maar een vuurtje bij opstookt om het de SIONSBERG in een moeilijker positie te maken en dit naar buiten te brengen om de aandacht te verleiden voor de mensen. Het lijkt nergens naar. Volgens meerdere had dit niet naar buiten gegaan in de pers als er niks over de SIONSBERG werd verteld maar nu wel om aandacht te krijgen.

8-12-2011
hilda18 uit Burgum

Diep triest voor de ouders om dit mee te maken....maar in de Leeuwarder Courant staat dat het ONBEKEND is waarom het kindje levensloos werd geboren en dat de ouders geen sectie wilden.... ik heb ook gelezen dat het tucht college alles onderbouwt wat de ouders aanvoeren maar sectie zou wel meer duidelijkheid hebben kunnen geven!

9-12-2011
vrouwtjetheelepel uit Kollumerzwaag

Ik wens de ouders van het kindje ook heel veel sterkte ...Maar ik lees dat door een MOGELIJKE complicaties het kindje is overleden.
Jammer genoeg gaat het niet altijd goed met een baby als het eenmaal geboren is!
Als de arts idd schuldig is aan het overlijden van het kindje dan vind ik ook dat er gevolgen moeten zijn maar zolang dit niet is bewezen ben je in Nederland onschuldig tot het tegendeel bewezen is !
Ik snap wel dat ze in hoger beroep gaan en logisch ook als ze van hun onschuld overtuigd zijn...En mocht de uitslag anders zijn dan zal dat ook wel blijken..

Nogmaals veel sterkte voor de ouders van het oveleden kindje.

9-12-2011
buurtwacht uit Dokkum

@olympus
Je haalt de woorden uit mijn mond.Indien de Sionsberg wil blijven bestaan zullen ze het huidige beleid drastisch moeten veranderen.Het kan en mag toch niet gebeuren dat pas na onderzoek van de Inspectie -dus na een calamiteit- actie ondernomen wordt. Immers hebben diverse afdelingen en specialistme intergraal,nationaal overleg met collega's uit het hele land, met als doel om de aangeboden zorg te verbeteren. Het wordt tijd dat het bestuur eens wakker gaat worden en gaat luisteren naar deze externe adviezen en hun horizon gaat verbreden.Ooit was de Sionsberg een prima ziekenhuis maar door -naar mijn inziens- verkeerd bestuur het riool ingetrokken. Los van het feit dat deze bestuurders tonnen verdienen lijkt het mij niet terecht dat mensen de ziekenfondsen als boosdoener hierin aanmerken. Op een goede kapitein kan iedereen blindelings vertrouwen.

9-12-2011
hieha uit Dokkum

Goed van jullie dat jullie naar het medisch tuchtcollege zijn gegaan,helemaal nu er sprake van is om de afdeling verloskunde te sluiten helemaal mee eens,11 jaar geleden is ons in de sionsberg hetzelfde overkomen,ons zoontje ligt dichtbij jullie dochtertje op de begraafplaats.Ze hebben er dus niks van geleeerd met zulke jonge leventjes kun je niet spelen!!Onze andere 2 kinderen zijn ook geboren in het umcg ik had dezelfde klachten als met de eerste en daar hebben ze wel goed geholpen!Heel veel sterkte aan jullie als ouders en veel geluk met jullie dochtertje MAUD en sterretje MARIT.

9-12-2011
advertentie

johannes72 uit de Westereen

Het lijkt wel alsof men de ernst er niet van inziet of wil zien.
Deze uitspraak komt voor de Sionsberg erg beroerd uit en natuurlijk moet het gehele ziekenhuis niet worden aangeken op fouten van deze arts maar ik krijg het idee dat omdat er in elk ziekenhuis fouten gebeuren ze het maar hadden moet accepteren!
Dat hebben deze ouders niet gedaan en daar dank ik ze voor, de op deze manier worden en blijven artsen scherp.

@ vrouwtjetheelepel ook ik heb het stuk in de krant gelezen, er wordt ook vermeld dat de arts grote inschattingsfouten heeft gemaakt en daarbij andere fouten o.a communicatie.
Een tuchtcollege oordeelt heus niet op alleen verhalen van klagers, je mag aannemen dat deze zaak grondig is onderzocht. Er wordt alleen iemand op feiten en bewijs veroordeeld. Eerder werd in een reactie vermeld je bent onschuldig tot je schuld is bewezen, dat is hier aan de orde, rechter heeft uitspraak gedaan...schuldig! Ouders ik wens jullie veel sterkte.

9-12-2011
vrouwtjetheelepel uit Kollumerzwaag

@Johannes maar ook artsen hebben het recht om in hoger beroep te gaan en hun zelf te verdedigen...En geloof ook echt dat deze mensen heel veel verdriet hebben van het feit dat het kindje is overleden..Ben zelf 2 keer moeder en hoop in januari weer te bevallen en hiervoor ga ik naar dokkum omdat ik nog steeds het vertrouwen in deze artsen heb...Ik ga bevallen op de OK dus word geholpen door een gyneacoloog en ben nergens bang voor...Maar als je dit als ervaring hebt kan ik me goed begrijpen dat ze nooit weer naar de Sionsberg willen...Maar hoe erg het ook is Johannes in andere ziekenhuis overlijden ook kindjes !!Ook door fouten van artsen...En zoals ik al eerder aan gaf dat zodra het blijkt ook in het hoger beroep dat de arts een fout heeft gemaakt moet Hij/zij daar zeker voor gestraft worden...Maar dat zal mij er niet van weerhouden weer voor een bavalling in Dokkum te gaan.
Maar over 1 ding kunnen we het eens zijn denk ik...En dat is dat er niets zo erg is als een kindje verliezen

9-12-2011
jdejonge uit uithuizen

@vroutjetheelepel,

Iedereen is vrij om een mening te hebben in deze kwestie maar lijkt het mij behoorlijk naief om te stellen dat als blijkt dat de arts in hoger beroep wel een fout heeft gemaakt,enz. Dit slaat natuurlijk nergens op. De arts is veroordeeld comform de Wet, héél erg simpel. Als het aan jou lag, lopen de meeste criminelen nog vrij rond omdat deze in beroep zijn gegaan en pas dan verantwoording moeten gaan afleggen. Deze arts is veroordeeld..simpel.. dan kun je zonder kennis te hebben van deze zaak e.e.a. niet proberen goed te praten.Dit geld voor veel mensen die hier reactie's achter hebben gelaten. Mijn stelling is heel erg simpel, wat als jou dit overkomt, haal je dan alleen je schouders op en alles maar vergeten? Komop zeg! Dit alles staat wel los van het voortbestaan van de Sionsberg maar kun je niet om deze feiten heen.

9-12-2011
jdejonge uit uithuizen

VOOR EEN IEDER MET VOOROORDELEN, HIER DE UITSPRAAK:
http://tuchtrecht.overheid.nl/nieuw/gezondheidszorg/uitspraak/2011/YG1568

9-12-2011
jdejonge uit uithuizen

Was de verkeerde link, bovenstaande link heeft betrekking op de andere aangeklaagde gynaecoloog. Dit is de juiste link:

http://tuchtrecht.overheid.nl/nieuw/gezondheidszorg/uitspraak/2011/YG1569

9-12-2011
olympus uit Broeksterwâld

@jdejonge: bedankt voor de link.

De klacht is wel gegrond en verweerder (desbetreffende gynaecoloog) is dus terecht tuchtrechtelijk aangesproken op zijn handelen en nalaten. Het College is van oordeel dat niet met een waarschuwing kan worden volstaan, omdat daarmee onvoldoende tot uitdrukking zou worden gebracht dat verweerder ernstig tekortgeschoten is in de uitoefening van zijn taak. Dit in combinatie met het gegeven dat verweerder in de processtukken en tijdens de terechtzitting van het College niet heeft blijk gegeven van inzicht in de gemaakte fouten, doch integendeel heeft volgehouden dat hem geen verwijt treft, brengt het College ertoe het stempel van laakbaarheid op die fouten te drukken. Dit betekent dat een maatregel moet worden opgelegd met een strafkarakter. Een berisping is naar het oordeel van het College in de gegeven omstandigheden passend.

Dus ernstig tekortgeschoten en dan ook nog blijven volhouden dat hij geen fouten heeft gemaakt.

9-12-2011
me2you uit Dokkum

ze moeten zorgen voor beter in medisch centrum opgeleide artsen en meer geld voor betere zorg en bijscholing.

9-12-2011
olympus uit Broeksterwâld

@jdejonge: ben het helemaal met u eens.

Negeren van fouten getuigt van weinig inzicht en empathie, echter totdat men iets soortgelijks is overkomen.
Deze intrieste gebeurtenis staat dan misschien los van het voortbestaan van de Sionsberg, toch is het wel degelijk van belang dat de Sionsberg over deskundig personeel beschikt. Als er geklungeld wordt, dan kan men de afdeling immers net zo goed sluiten, mijns inziens.

Als de Sionsberg bepaalde afdelingen wil blijven behouden, dan eerst maar eens verantwoordelijkheid nemen en het boetekleed aantrekken. Feit blijft dat de directie het nogal hoog in de bol had en luxe verbouwingen liet uitvoeren die niet altijd nodig waren. Dit moest gevierd worden met zgn notabelen, die wat lekkers mochten nuttigen in het verbouwde restaurant. Vervolgens kwamen er geldproblemen en werd het personeel onder druk gezet om hun 13e maand of kerstpakket in te leveren.

Zo gaat het altijd, onschuldigen hebben altijd te lijden onder slecht beleid.

9-12-2011
jdejonge uit Uithuizen

@olympus,

Plaudite,het is zo naief voor velen om te denken dat dit jou niet kan overkomen, dit dachten genoemde slachtoffers vast ook en het overkwam hen. Aan de ene kant denk ik; "laat de gynaecoloog maar in hoger beroep gaan, immers loopt hij hiermee het risico nog zwaarder gestraft te worden en wordt de naam Sionsberg nog meer door het slijk gehaald. Nu heb ik inmiddels begrepen dat genoemde ouders destijds bereid waren om af te zien van een tuchtzaak indien het ziekenhuis oprechte excuses zou aanbieden en leerling zou halen uit de gemaakte blunders. Ouders hebben nimmer iets vernomen van deze gynaecoloog en/of de directie van de Sionsberg op geen enkele wijze. Dit is het ware gezicht van het huidige beleid van het platteland ziekenhuis de Sionsberg waar ze morgen een tocht voor gaan houden. Gaan deze mensen ook een tocht houden voor het slachtoffertje Marit en haar ouders? Laat een ieder hier maar eens aan denken!



9-12-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan