Account
Logo
Zoeken
16.2 °C

Bakkeveenster rijdt veel te snel op A7

Publicatie: 6 mei 2011, 9.43 uur

Reacties

jschutting uit Uithuizen

M.a.w: Hij is willens en wetens bezig om de notoire hardrijder te zijn. Nu zet dit ook in het verbaal en dan hoop ik van ganserharte dat hij een rechter treft die hem willens en wetens zijn rijbewijs definitief invorderd.

Dit soort behoort niet onder ons fatsoenlijke automobilisten thuis.

6-5-2011
bagpipe uit Burgum

Ik vind dit best wel een fatsoenlijk reactie eerlijk gezegd. Mooi toegeven aan je daden en helaas dit keer tegen de lamp. Zou zeggen mooi betalen en knallen maar weer.

6-5-2011
incognito uit Burgum

@jschutting uit Uithuizen,

Ik sluit mij helemaal bij jou aan, vallen er nog geen genoeg doden in het verkeer en daar bij mogen ze het van mij het opsporing systeem wel veranderen, neem nou de weg Drachten / Appelscha 80 km weg even niet opletten en dan staat er weer een bakje van het CJIB Leeuwarden achter de boom en ja 14 dagen later een bon van 4 km overschrijding, ik weet het is 4 km en dat is natuurlijk ook fout, maar ga dan eerst maar wat vaker achter deze notoire hardrijders aan, daar kan ik nog eens respect voor opbrengen. Ik merk het bijna elk weekeind als ik de afsluitdijk pak naar Amsterdam, nu mogen wij daar een heel stuk, en ja hoor ze vliegen je weer met 150 / 180 km voorbij, zulke mensen pakken helemaal niks op tegen rijbewijs en als de auto op deze persoon zijn naam staat ook inleveren bij de domeinen.

Al vast een prettig weekeind alle fans van Waldnet en hou hem tussen de lijntjes...

6-5-2011
dennie uit Droegeham

Wat is dat dochs dat eltsenien sa tsjin hurdriders binne?
Measte ûngelokken hast noch altyd troch idioaten dy't net útsjoche en drankriders en net troch te hurd te riden.
Foaral net op in wei as A7 om tsien oere jûns.
En sawysa dizze man is 58 jier en ryd blykber wol gau ris te hurd.. Kinst oannimme dat hy wit wat'r docht.
Ik sjoch ek faakst genôch minsken 60 op in 80 wei riden, hast mei de holle tsjin it foarrút en in hiele stoet autos dêr êfter.
Doch my dan mar in hurdrider, dy is om dy hinne en dan hast 'r gjin lêst mear fan.

6-5-2011
advertentie

incognito uit Burgum

@jschutting uit Uithuizen,

Ik sluit mij helemaal bij jou aan, vallen er nog geen genoeg doden in het verkeer en daar bij mogen ze het van mij het opsporing systeem wel veranderen, neem nou de weg Drachten / Appelscha 80 km weg even niet opletten en dan staat er weer een bakje van het CJIB Leeuwarden achter de boom en ja 14 dagen later een bon van 4 km overschrijding, ik weet het is 4 km en dat is natuurlijk ook fout, maar ga dan eerst maar wat vaker achter deze notoire hardrijders aan, daar kan ik nog eens respect voor opbrengen. Ik merk het bijna elk weekeind als ik de afsluitdijk pak naar Amsterdam, nu mogen wij daar een heel stuk, en ja hoor ze vliegen je weer met 150 / 180 km voorbij, zulke mensen pakken helemaal niks op tegen rijbewijs en als de auto op deze persoon zijn naam staat ook inleveren bij de domeinen.

Al vast een prettig weekeind alle fans van Waldnet en hou hem tussen de lijntjes...

6-5-2011
berendmaster uit Uithuizen

Mooi gesproken dennie.

En die incognito brabbelt zo gek dat ie het nodig vind om het maar twee keer te zeggen, Zouden we dat geneuzel dan wel begrijpen?

6-5-2011
unforgiven uit Drachten

@incoqnito 4 km te snel, betekent dat je op de teller van je auto minstens 10 km te snel rijdt. 4 km aftrek, de teller van de auto geeft ook nog iets te veel aan.

Op de snelweg heb ik altijd 130 op de teller, en nooit een bekeuring.

Maar ik snap je wel, als je zo,n bon op de mat krijgt ben je er even goed ziek van.

6-5-2011
incognito uit Burgum

@berendmaster uit Uithuizen,

Normaal reageer ik niet op deze uitspraken, maar voor jou maak ik een uitzondering het is n.l zo deze tekst stond er nog toen ik perongeluk op F5 ging drukken vandaar de tekst dubbel........ ik hoop dat je nu vanavond weer rustig kan slapen !!

6-5-2011
357kurt uit Bakkeveen

Ik weet wie het is, het is inderdaad een beetje hard als kruissnelheid op normale tijdstippen wanneer de sufjes op de snelweg rondtuffen..... Maar...... gevaarlijk? Alleen als je dronken bent of niet oplet zoals reeds -terecht- genoemd.

6-5-2011
kosjeric uit drachten

Cijfers VVN. :
Als gevolg van te hard rijden zijn jaarlijks 250 doden en 3000 gewonden te betreuren. Algemeen geldt dat 1 kilometer per uur minder snel rijden 3 procent minder slachtoffers geeft. Niet alleen het aantal verkeersongevallen neemt toe bij hogere snelheid, maar ook de ernst van de ongevallen.
Doch der Kurt kent alle onverwachten omstandigheden al vantevoren en maakt alleen fouten als hij dronken is...

6-5-2011
jschutting uit Uithuizen

dennie uit Droegeham: Toch ook een nodeloze reactie. Hier in Nederland is in geen enkele wegen verkeerswet opgenomen dat men zo hard moet rijden als dat is toegestaan op de weg waarop men rijdt. Anders is het bij een 4 baans autoweg, daar mag men geen verkeersopstoppingen veroorzaken door beneden de 80 te rijden, maar ook hier geld, zolang het verkeer er geen hinder van heeft, dan mag men ook hier wel 70 rijden. Voor te langzaam rijden krijgt niemand een bekeuring wel voor te snel, de bloedhonden in het verkeer, de potionele verkeers moordenaars, de stakers die lak hebben aan onze verkeers regels en het vestand hebbende van(zoals een ander ooit zei)krop sla.

6-5-2011
stdcynisch uit Drachten

'gelukje' voor 'm dat ie op een snelweg is gepakt, had ie ergens anders +50kmph te snel gereden dan had ie op eigen kosten drie dagen op cursus gemoeten... scheelt net even 800 euro en drie vrije dagen.

6-5-2011
dennie uit Droegeham

Dus allinnich om't it yn'e wet stiet is it dêrom ek rjochtfeardich ?

Dy wetten en regeltsjes binne ek mar troch minsken betocht, net elk minske is gelyk.
De 1 kin wol ride en de oar kin net ride, silst sjen dat de minsken dy't faak it hurdste ride dat dy nea in ûngelok ha (en ja ik kin genôch)
En dan ha je it folk wat sa as ik al sei altyd te dreech ryd en hielendal neat sjocht wat der om harren hinne gebeart omdat se te fier mei de kop nei foarren sitte en neat sjoche troch de raamstilen.

@ Kosjeric
Hast do ea wol ris yn in auto riden?
Tinkst no echt dat 1km ferskil wat docht ?

Wêrst wol gelyk yn hast is dat je net alle dingen foarspelle kinne, der kin altyd in hert oerstekke of wat dan ek.
Mar op'e snelwei oant 30km te hurd dat is gewoan steatskas spekkerij.
Respekt ha ik foar de plysje at se echt gefaarlike minsken fan de dyk ôfhelje mar in bytsje auto hjoededei kinst sa 200 mei ride mei 2 fingers oan it stjoer.

6-5-2011
kosjeric uit Drachten

Dennie ik rij 85000 km. per jaar en veilig.En statistieken laten dat verschil per mens wel uitkomen zijn gewoon de koele cijfers.

6-5-2011
advertentie

figuurzaag uit Surhuisterveen

minder zeuren allemaal

6-5-2011
galopsprong uit Driezum

net seure jouw gas en om die slakken hinne, pakke se dy net jammerje en betelje

6-5-2011
mhooi uit Tijnje

valt wel mee ik reed er laatst 230

6-5-2011
paperclip uit Kollum

Iedereen die hierop zo fel reageerd,rijdt zelf nooit maar dan ook echt nooit te snel?
Of heeft in het verleden dit ook niet gedaan?

Geloof ik persoonlijk niets van..........
Ik durf wel toe te geven dat ik het wel gedaan heb en ook nog wel eens doe,ben tenslotte ook net een mens.(alleen geen 30 km/h of meer overschrijding EN alleen op snelweg)
Ben het er wel mee eens dat de grote verschillen van 30km/h of meer zwaarder bestraft moeten worden.
1X 50 km/h te snel,rijbewijs ingevorderd maar binnen enkele dagen wel weer terug (met bekeuring waar je een rolberoerte van krijgt,dat dan weer wel),2X of vaker zijn de straffen wel weer zwaarder.
Bij 30 km/h overschrijding boetes verdubbelen en bij 50 km/h overschrijding,rijbewijs minimaal 2 maanden achterhouden.

6-5-2011
357kurt uit Bakkeveen

Ben het er wel mee eens dat de grote verschillen van 30km/h of meer zwaarder bestraft moeten worden.--

Nou dan ben je nog altijd de klos, want overal is het tegenwoordig vmax 30 of 60km. Prima wegen waar optisch niets veranderd is en men makkelijk "te snel" rijdt. +30 km harder is wat vroeger geaccepteerd werd en in zo'n beetje elk ontwikkeld land als gangbare snelheid wordt gezien..

Maar niet in het land van opper-leugenaar -demagoog- Koos Spee.

6-5-2011
mazda uit Augustinusga

Laat deze man toch mooi zijn gang gaan.
Hij treft jullie niet in zijn portemonnee dus waarom er zo'n drukte over maken.
Wat de cijfers van vvn betreft Hierbij worden nooit de cijfers betrffende de oorzaak bijgezet. BV. Mensen die niet goed in hun spiegels kijken als ze met een snelheidsverschil van 2km p.u. in gaan halen. Of mensen die de hele invoegstrook gebruiken en toch op het laatst maar vlak voor je neus staan
Mijn voorstel alle 4 baans 160 km. p.u.
En boven de 70 jaar niet meer op de snelweg

7-5-2011
haagster2 uit Houtigehage-centrum

als je miljoenair bent kun je alles maken,wat maakt dan een bekeuring van een paar honderd euro uit.vind dat de bekeuring moet worden berekent op basis van iemand zijn inkomsten.

7-5-2011
jschutting uit Uithuizen

dennie uit Droegeham: Wat die krop sla betreft, is voor 1000% van toepssing op jou. Als je kunt lezen, als jij dat kunt, lees dat de statestieken hierop na.

mazda uit Augustinusga:Weleens nagedacht over een klok, een klok houdt geen schaft. Dit geldt ook voor jou. Jij komt ooit eens op een punt dat jij zelf bij de 70 komt en dan, en dan. OOOoooo ja dan geldt het alleen voor een ander en vroeger heb jij dat nooooooit geschreven/gezegd.

En wat die snelheden betreft en onze regels: Wie het daar niet mee eens is dat wij zeer goede wetten en regels hebben, gaat maar naar een land waar ze denken dat alles mag. Libie, of Iran, Jemen misschien. End.

7-5-2011
incognito uit Burgum

@jschutting uit Uithuizen,

Nou dit vind ik nog eens reageren op een andermans tekst, maar ja dan moet deze het wel kunnen lezen.

101% jschutting uit Uithuizen

7-5-2011
bagpipe uit Burgum

Volledig met Mazda eens.
En boetes inkomensafhankelijk maken is een grote faal. Christenunie/sp praktijken. In 2002 reed de Nokia baas in Finland een beetje te hard omdat zijn snelheidsmeter defect was. 100.000 euro boete, wie is hier nou gek.

7-5-2011
357kurt uit Bakkeveen

Voor boomknuffelaars met een tweetakt brombakfiets is 30km al te snel..

8-5-2011
flitsend57 uit Woudsend

dennie, ben je te dom om gewoon nederlands te schrijven? Zodat ook de friezen die geen fries kunnen lezen (en ja, ik kan het wel), kunnen lezen wat voor onzinnigheden jij verkondigt?

8-5-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan