Account
Logo
Zoeken
12.5 °C

Speeddealers moeten winst terugbetalen

Publicatie: 23 februari 2010, 17.49 uur

Reacties

joangel uit Drachten

Hoppa..

23-2-2010
doelloze uit Dokkum

En de winnaar is?

De staatskas, gratis geld... Valt me nog mee dat de belastingdienst niet op de stoep staat om BTW te eisen!

23-2-2010
joltje2 uit veenwouden

Goed zo ga zo door A U B

23-2-2010
johannes1982 uit Kollumerzwaag

nog maar wat meer drugs dealen,
omdat geld bij elkaar te krijgen,

23-2-2010
advertentie

eksteroog uit Eastermar

doeloze,je kunt je beter afvragen wie de verliezers zijn en dat is de jeugd waarvoor zij drugs gedeald hebben

23-2-2010
doelloze uit Dokkum

Absoluut met je eens eksteroog, alleen kwam dat in het artikel al voldoende naar voren. Een jointje kan ik nog mee leven, speed en die andere rommel zijn in mijn ogen een groot vergif.
De jeugd die het kocht zijn de verliezers, de verkopers zijn de losers...

23-2-2010
tilleman uit Kootstertille

Goh: drugs in Noardburgum: dat verwacht je toch niet? Hoewel....ik ken veel Noardburgumers: maar allemaal hebben ze geen tussenschotje meer in hun neus. Zou er een verband zijn denk ik nu opeens????

23-2-2010
aldriske uit Grootegast

De artiesten van het noorden hebben het meeste gekocht denk ik zal maar geen namen noemen

23-2-2010
geertleny uit Sumar

en maar een bedrag in de staatskas storten???? wie is hier dan de grootste crimineel?? inkomsten uit drugs binnenhalen....

23-2-2010
ren78 uit Leeuwarden

geertleny, Zoals medicijnen, alcohol en tabak bedoel je?

23-2-2010
sixstring uit Kollum

Veel te lage straf! 5 jaar opsluiting en een hele hoge geldboete was meer op zijn plaats geweest. Kinderen door dit soort activiteiten de vernieling in helpen, daar is geen straf te hoog voor! Als ze mijn kinderen iets hadden aangeboden ......

25-2-2010
ren78 uit Den Haag

sixstring, Ik zou zeggen, hou je kinderen dan maar binnen want het gebeurt overal, ook in jullie gemeente. Mooi zo'n oncontroleerbare situatie?
Met dank aan het CDA en de Christen Unie!
Bovendien moet je wel je eigen verantwoordelijkheid dragen als ouder en je kind goed informeren en vertrouwen zodat hij/zij op het juiste spoor blijven.
Helaas hebben ouders vandaag de dag geen tijd meer voor de kids en die gaan dan de aandacht dan maar op straat zoeken met alle gevolgen van dien.
Als er dan iets fout gaat geven de ouders de maatschappij weer de schuld terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun jongeren tot hun 18e.
Beetje doordenken mensen! Zo moeilijk is het niet.
Kindje maken kunnen we allemaal, maar er goed voor zorgen schijnt nogal een probleem te zijn.

25-2-2010
otsje uit Leeuwarden

Ik weet niet hoe oud de gitaarspeler's kinderen zijn, ik schat 5 en 7 ofzo.

25-2-2010
sixstring uit Kollum

@ren78

Ben ik 100% met je eens! Maar het wordt wel moeilijker gemaakt met zulke gasten en het ene kind is hier gevoeliger voor dan het andere, zelfs als je je verantwoordelijkheden als ouder neemt. Het kan ook in de schoolpauzes gebeuren. Goede zaak dat ze deze gastjes aanpakken.

@otsje

zoeits, maar wat heeft het ermee te maken?

25-2-2010
advertentie

ren78 uit Wassenaar

sixstring, ben ik ook helemaal met jou eens!
Hoe strikter ouders meestal zijn echter, des te eerder de jeugd de lijn op probeert te vinden.
(iedereen zoekt de limiet, trekje van de mensheid)
Hoe meer je ze dingen verbied en voor dingen straft, hoe kwalijker de situatie word.
Ben je er eerlijk over, dan ontstaat er een vertrouwensband en kun je over dingen praten en de boel in de gaten houden. Scholen kunnen inderdaad weinig doen als de jeugd van het schoolplein is.
Ik weet wat er speelt! Vandaar dat ik me daar ook voor in zet en probeer ik iedereen de juiste informatie te geven zodat ze er dan wat mee kunnen doen.
(pauw en witteman gezien gister?)
Ik wil ook niet dat de jongeren onder de 18 zich met "drugs" bezig houden, want uiteindelijk betaal ik er voor als de ziekenfondspremie wéér omhoog gaat! Een on-gecontroleerde markt van vraag en aanbod leid alleen tot meer ellende en criminaliteit.
Iedereen is het er mee eens, behalve de hypocriete gelovigen.

25-2-2010
ren78 uit Wassenaar

Edit : niet alle gelovigen natuurlijk, alleen de Hypocrieten......

25-2-2010
sixstring uit Kollum

ren78,
Ja toevallig dat ik een stukje van Pauw en Witteman heb gezien. Vond het eigenaardig dat CDA voorstander is van het afschaffen van het gedoogbeleid, maar dat ze niet een antwoord hebben op de vraag wat de consequenties daar van zijn. Maar het lijkt me wel verstandig om de koffieshops te legaliseren, dan is het in elk geval veel beter controleerbaar.
Ja en wat je zegt over hoe strikter de ouders, hoe meer ze de grens opzoeken klopt helemaal. ZO werkt het gewoon, bij ons vroeger (een tijdje geleden) net zo. En eerlijkheid schept een vertouwensband,maar ik zie niet snel dat de jeugd over dit soort zaken snel eerlijk zijn tegen de ouders. Dus inderdaad een ongecontroleerde markt leid tot veel meer ellende. Helemaal mee eens.

25-2-2010
ren78 uit Rotterdam

sixstring, Typisch CDA! Alles willen, maar de consequenties er niet van in willen zien.
Kinderen praten er niet over omdat ze doodsbenauwd zijn op de reactie van pa en ma, die zijn gehersenspoeld door diezelfde hypocriete Christenen!
(niet allemaal hé)
Ook worden altijd de helden van vroeger vergeten waarvan het drugsgebruik schijnbaar wel werd getolereerd : de Beatles, de Rolling Stones, Led Zeppelin, Bob Marley, Willie Nelson, David Bowie....
Inderdaad, het verruimt de geest het bevordert de creativiteit, precies wat hert CDA juist niet wil!
Heb hun al verscheidene keren om uitleg gevraagd, maar die kunnen ze me niet geven.
Zij moeten zieltjes winnen, op de vuilste manieren. vele malen erger dan welke drug dan ook!
Als zij het voor het zeggen krijgen werken we straks door tot ons 80e, want weer een Balkellende coalitie word de ondergang van dit land.
PVV precies hetzelfe verhaal. CU ook.
Partijen met persoonlijke agenda's die niets goed gaan opleveren voor deze maatschappij.

25-2-2010
eksteroog uit Eastermar

Ren78 ,dan moet je er ook bij vertellen hoeveel beroemdheden door de drugs veel te vroeg gestorven zijn
En dan nog iets ,jij zegt dat de kinderen doodsbenauwd zijn om met hun ouders over de drugs te praten ,wat dan een geluk dat er éne Ren 78 is om deze kinderen kan vertellen hoe goed die rotzooi wel niet is

25-2-2010
ren78 uit Nieuw Vennep

Eksteroog, Dat vind ik nogal een beschuldiging!
Jij stelt nu dat ik kinderen vertel "hoe goed die rotzooi wel niet is" , terwijl ik fatsoenlijk probeer uit te leggen dat "drugs" juist niet goed zijn voor jeugd onder de 18 en dat een gecontroleerde situatie juist gewenst is.
Dat jij dat niet snapt door de misschien te gecompliceerde informatie die ik je voorschotel, geeft jou niet het recht om mijn woorden te verdraaien om zo mij in een kwaad daglicht te stellen. Weer van die CDA praktijken.
Toevallig familie van Ciska Joldersma?
Kom eens meteen degelijk argument, dan praat ik verder met je.

Oh, en die beroemdheden?, die ondervonden een vroege dood door alcohol misbruik, voorgeschreven medicatie en heroine in een ongecontroleerde markt.
Vooral die medicijnen van dokter schijnen vandaag de dag een vroege dood te garanderen.
Keith Richards leeft nog steeds trouwens, maar of die nou zo gezond is?....









25-2-2010
ren78 uit Nieuw Vennep

En dan nog wat, ga je de bierbrouwers nu ook een klachtenbrief schrijven over de commercials die ze op tv uitzenden waar ze hun product aan de consument proberen te smeren door middel van een "positieve" inhoud? (Heineken Walk-In koelkast? bij voorbeeld)



25-2-2010
eksteroog uit Eastermar

ren78',hier zit niemand de drank te promoten ,maar als jij maar iets over drugszaken leest dan ben jij erbij om te zeggen dat wij ons hierover geen zorgen hoeven te maken
beroemdheden ,wat dacht je van Elves Presley en onze vrind Herman Brood
En ik beschuldig jouw niet ,maar wat ik jouw probeer te vertellen is deze "jij kunt niet voor die drugs instaan" ,er zijn genoeg voorbeelden waar het radicaal mis gaat

25-2-2010
ren78 uit Nieuw Vennep

Eksteroog, Elvis ging dood aan een overdosis voorgeschreven medicijnen die al geruime tijd voor zijn dood al gebruikte. Geen illegale drugs in dit geval. Hij gebruikte wel cocaine inderdaad.
Herman Brood is noet doodgegaan aan zijn gebruik, maar omdat hij van het Hilton sprong. Herman zijn keus en hij heeft genoeg hulp aangeboden gekregen.
Ik sta niet voor alle drugs in, maar nu wel voor Cannabis. Ook zet ik me in voor een betere verstandhouding ten opzichte van Cannabis en het sociale gebeuren er om heen omdat de heksenjacht eromheen meer schade aan richt dan het goed doet.
Ik zal nooit iemand aanraden om wat voor substantie dan ook te gebruiken. Zeker geen hard drugs!

Jij vergeet nu echter de sociale aspecten mee te nemen in al die voorbeelden die "radicaal mis" gaan en schuift alles op een gebruikte substantie.
Vraag is ; waarom gebruikt men, en hoe is men begonnen?
Vergeet niet dat ook het dierenrijk hallucinerende middelen nuttigt. Waarom en wat leidt hen er toe?

25-2-2010
ren78 uit Nieuw Vennep

Sorry, maar had ik ook al niet vermeld dat ik juist mensen ontraad om wat dan ook maar te gebruiken?
Bij deze, want dat is mijn instelling.
Niks gebruiken!, dan gaan mijn ziekenfondskosten misschien omlaag en dat is mijn eind doel!
En mijn instelling is mensen wijzen op de gevaren van filtersigaretten, alcohol, heroine, GHB, Cocaine, Medicijnen als Ritalin..... dat is pas troep!

26-2-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan