Ureterp: 5% te snel op De Feart
Publicatie: 14 augustus 2008, 9.48 uur
Reacties
Een zeer goede actie. Er moet meer geflitst worden.
Scheelt doden en gewonden en veel leed.
Hier zullen wel weer onnozel reacties op komen.
Op alle wegen traject meeting invoeren. Niet alleen op grote maar ook op de binnen wegen. Aanpakken.
Sure, dat scheelt dooien .... wat een illusie. Het meeste leed wordt veroorzaakt door alcohol achter het stuur en mensen die geen verkeersinzicht hebben. Als je iemand met 50 onder de auto krijgt of 60 zal weinig uitmaken.
Maar goed misschien moeten we alle auto's maar verbieden dat zal zeker doden schelen ....
Schandalig! Dan moet er geflitst zijn op het klein e stukje binnen de zone 60 bij het tankstation. Daar kan je redelijkerwijs VEILIG 80 blijven rijden. Maar nee nee ik weet het het mág niet.. Rij er langs en ervaar.. Net als de zone 30 hier in Ureterp: 2 KILOMETER van de bebouwdekom begint ie.. Als je de boete daar aanvecht krijg je hem terug.. :S ZET HET BORD ER DAN NOG NIET!! En minder doden door deze actie.. Nee, helaas..
Groet.
De 60 km-zone bij de kruising met de Skoalleane is destijds ingevoerd, omdat er veel fietsers de weg over moeten steken. In het verleden zijn er nogal veel ongelukken gebeurd.
Als automobilisten niet het fatsoen op kunnen brengen om over een afstand van een paar honderd meter even het gas los te laten, moet je dan maar accepteren of toestaan dat er hard gereden wordt?
Zooo dat is veel 5% poe hea
drachtern als die fietsers goed uitkijken dan maakt het niet uit hoe hard je rijd die ongelukken hebben niks met snelheid te maken maar meer met het niet goed uitkijken van die fietsers
@haagster2: Dus zou niks uitmaken hoe hard je rijdt? Niet erg realistisch, wel?
koekje..
De meeste ongelukken gebeuren door onoplettendheid en niet specifiek door mensen die te hard rijden. In duitsland mag je 100 waar je hier maar 60 of 80 mag. Die max. snelheden zijn door deskundigen in het leven geroepen. Maar ik vraag me af hoe bejaard die deskundigen dan wel niet zijn als je kijkt naar de techniek van autos en motoren, dat is vooruit gegaan maar van de deskundigen volgens mij niet. Mense letten niet meer op omdat de max. snelheid te laag is en het auto rijden te makkelijk word
@ haagster: waarom zijn er dan van die speciale borden geplaatst bij scholen en andere drukke oversteekplaatsen? Als mijn snelheid niks uitmaakt, dan kan ik daar dus gewoon met 50 km/u blijven rijden.
De kinderen moeten uitkijken. Ik hoef niet op te letten. Dus bij een aanrijding is het nooit mijn schuld.
Is dit wat je bedoelt?
@chemico als je je wel aan de snelheid houd en iemand steekt zonder uit te kijken over dan heb je een ongeluk,en rijdt je daar te hard en iemand kijkt wel goed uit bij het oversteken heb je geen ongeluk,goed uikijken is dus belangrijker
@drachtern kinderen zijn onvoorspelbaar dus bij scholen is het wel beter op rustig te rijden dat je zo stilstaat
@Haagster2 dat is echt veel te simpel gedacht.
Kinderen zijn onvoorspelbaar ja, maar vind je die alleen bij scholen? Volgens mij vind je die bijna overal.
Tevens kinderen zijn onvoorspelbaar, daarom mag je bijvoorbeeld in de bebouwde kom maar 50 zodat je op tijd kunt remmen voor onoplettende kinderen.
Als jij te hard rijdt kan iemand wel uitkijken, maar als die er van uit gaat dat jij je redelijk aan de snelheid houdt en dus oversteekt, wat gebeurt er dan?
De verantwoordelijkheid ligt dus niet alleen bij de overstekende mensen, maar ook bij jou.
Jij moet ook rekening houden met het feit dat niet iedereen zich aan de regels houdt.
De verantwoordelijkheid ligt niet bij 1 en ook niet bij 2, maar de verantwoordelijkheid ligt bij iedereen die aan het verkeer deelneemt.
Wanneer de politie zo opvallend langs de kant van de feart blijft staan,blijft dit percentage inderdaad zo laag. De politiewagen stond zo geparkeerd dat deze vele kilometers van tevoren was te zien. Volgende keer een meer verdekte opstelling levert misschien wel een nul op achter die 5 procent.
Ik rij ook wel eens 5% te snel.
63 in plaats van 60.
Ik rij ook wel eens 5% te snel.
63 in plaats van 60.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan