Account
Logo
Zoeken
10 °C

Jongetje beroofd van zijn mobieltje

Publicatie: 22 juli 2007, 13.01 uur

Reacties

hillie uit Zwagerbosch

als ze hem pakken moet hij nooit een mobieltje weer kunnen vasthouden .

22-7-2007
oeds uit Burgum

back to the bananatree

22-7-2007
sietse33 uit Dokkum

waarom verbaast het mij niet een donkere huids kleur wat moet die in de groene ster ???????

22-7-2007
pinguintrucker uit Niawier

mischien had ie een uitstapje gemaakt naar de bruine ster???

22-7-2007
advertentie

nbhooligans uit Noardbergum

1.85 meter, donkere huidskleur, zwart weer nou...

22-7-2007
ikku uit Damwoude

zucht,wat voor kleur zo iemand ook heeft je moet gewoon van een ander zijn/haar spullen afblijven.
maar ook hier weer geld,de regelmaat bevestigd de uitzondering

22-7-2007
hebo uit burgum

wat moet een kind van 8 jaar met een telefoon op zak

22-7-2007
sergeant uit Kollum

ik bin't met Hillie ût sweagerbosch ys.
gewoan de klauwen dr'oa hakke.
mar natuurlijk ist wer een swatte.
mat wer jild hawwe foar drugs tink.
gewoan âfbliuwwe van dat lytse jonkje syn spul.


22-7-2007
boerke uit Hantumeruitburen

@hebo, wat moat in fint no mai in OAR syn mobiel. Hannen thus fan in OAR syn/harres guod.

22-7-2007
westereender uit zwaagwesteinde

ach wat een grote stoere jongen een mobieltje van een 8-jarige te pakken.
tjezus wat zal hij hem nou groot vinden. klasse jongen.

22-7-2007
bas uit Dokkum

ikke ben swart ikke heb lkke heb lef en ikke durf zomaar een jongetje van 8 jaar te bestelen! enne ikke wist echt niet dat dat niet mag! ikke snap dr ook niets van want als ikke een man overval dan krijg ikke klapjes nou dat doe je dan toch niet!
ikke kan dr niets aan doen! ikke ben nml swart

22-7-2007
uit bekende

met je poten van andermans spullen af blijven. zeker van een kind stoere vent.

maar wat moet een kind van 8 in hemelsnaam met een mobieltje.

22-7-2007
bas uit Dokkum

hey bekende dat je je afvraagt wat een kind van 8 jaar met een mobieltje doet kan ik begrijpen dat is denk ik ook een heel andere discussie maar dat neemt inderdaad niet weg dat je met je poten van andermans spullen hoort af te blijven!

22-7-2007
doelloze uit Dokkum

Heel erg flink van die grote jongen. Had hij eens bij een volwassen kerel moeten flikken, dan had die hem teruggeschopt naar de Mercuriusfontein waar hij waarschijnlijk regelmatig rondhangt. Meteen een hek er omheen en regelmatig bananen voeren...


@bekende, misschien heeft (beter gezegd had) die 8 jarige een mobieltje omdat het dus niet veilig meer is op straat en hij in geval van nood naar huis kon bellen.
Voorstander of niet, dat laat ik in het midden.

22-7-2007
zeemeeuw uit Drogeham

mobielte in in de k*** van die zwarte douwen.........vuile goorlap.

22-7-2007
june uit Burgum

Echt in rotstreek om in lyts bern syn mobieltsje oftepakken. Hald alsjeblyft in kear op mei dy domme rascisitische reaksjes. Oft jim self sa'n leech gefoel foar eigenwaarde hawwe moatte jim der wat meidwaan yn pleats fan om jim hinne te traapjen.

22-7-2007
jootje uit Dokkum

Natuurlijk mag je het niet zeggen dat het opvalt dat de huidskleur donker is maar het valt wel op! En Bas ik moest lachen om je reactie maar eigenlijk is het om te huilen. De kl**tz*k durft niet eens een gelijke te bestelen maar heeft wel lef om een kind te bestelen!
Maakt niet uit welke kleur de dader heeft, elke dader moet hard worden aangepakt, gewoon opsluiten, laat hem maar voelen dat dit niet word geaccepteerd! En laat hem betalen voor het verblijf bij "ome politie" welterusten lafbek!!

22-7-2007
manchop uit Drachten

ik heb wel 3 mobiel ,,laat die gast ff komen dan dan zal ik hem ??????????

22-7-2007
zwaagwesteinde uit Zwaagwesteinde

ja weer een donker knaap! begint zo langzamerhand vies uit de hand te lopen in nederland

22-7-2007
age uit Uithuizen


Ik vind sommige reacties hier wel weer uiterst onbeschaafd alsof de Walden nog steeds een onderontwikkeld gebied is.
De gemiddelde allochtoon schrijft en spreekt wel beter ABN dan iemand als Bas uit Dokkum hoor.

Voor het schelden op mij begint.."Ik heb dat mobieltje niet gestolen hoor!!! en ik vind dat ook verwerpelijk!!!
Ik hoop dat de dader gepakt wordt en normaal berecht wordt en niet in handen valt van hobbybeulen als Zeemeeuwtje cs.

22-7-2007
kosjeric uit Drachten

Het is goed om te zien dat de reacties van een aantal zo primitief zijn dat ze prima in Islamitische dictaturen zouden kunnen wonen. Daar zijn lijfstraffen immers gemeengoed.Daar kun je volop stenigen,onthoofden,ledematen afhakken en ophangen dus... ga op reis deze zomer.

22-7-2007
zwaagwesteinde uit Zwaagwesteinde

waar blijft chemico steun te verlenen aan zijn vrienden

22-7-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

He Hoanne, weer terug uit de kerk.
Je zonden zijn vergeven. Nu kun je er weer een weekje tegenaan. En vooral niet nadenken hoor.

22-7-2007
hoanne uit Garyp

@mrbrown ja, was heel erg lekker in de kerk, lekker warm! ben er maar voor het zingen uit gegaan anders ben je voor de rest van je leven gebonden.

22-7-2007
bas uit Dokkum

hey age net alsof de reacties van jou over het algemeen zo beschaafd zijn! en trouwens als het zo zou zijn dat de meeste allochtonen zo goed nederlands spreken en schrijven waarom is er dan die inburgeringsplicht ingesteld? ik kom het nml hier in dokkum in de winkels bv maar al te vaak tegen dat de "anders gekleurden " in hun eigen taal aan het brabbelen zijn.

22-7-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

Ja stel je voor, dan zou je ook nog een verantwoordelijk moeten zijn.
Je bent trouwens ook gebonden aan je beperkte kijk op de rest van de wereld.We kunnen mensen als jullie echt wel missen.

22-7-2007
sietse33 uit Dokkum

als de zeemeeuw straf is uitgevoerd dan even bellen kun je ook nog even lachen

22-7-2007
kip uit Twijzelerheide

ach age heeft toevallig een goede vriend/vriendin die buitenlands is en bij het kleine groepje keurige mensen hoort.nu nog even die paardekleppen af age en word wakker!we hebben al genoeg aan ons eigen criminelen in dit land...

22-7-2007
hoanne uit Garyp

@mrbrown haha hijs lache ik gebonden? Ik weet precies hoe het zit met de criminaliteit jij steunt gewoon de nikkertjes omdat je zelf vast ook oer en oer zwart bent en naar de moskee gaat. Wanneer ga je eens terug naar je eigen land? Ons wat zitten te beroven van de centen... gadverdamme wat ben jij een vies zwart swien!

22-7-2007
age uit Uithuizen

Nou Bas,die 'anders gekleurden'en Nederlanders ook trouwens, komen in winkels in Dokkum eo ook wel Friezen tegen die niet Nederlands wilen praten,terwijl ze het wel kunnen.
Maar ik neem jullie je beperkte denken en beledigen van anderen niet kwalijk hoor.

De redactie geeft jullie de ruimte en dat noemen ze vrije meningsuiting.

Alles MOET gezegd (kunnen) worden vinden ze.......

Tja...

22-7-2007
age uit Uithuizen

Dat is allemaal angst,
allemaal angst
De grootste schreeuwers en schelders zijn het bangst...
Zij willen in hun dromen
de Walden met BLANK ruisende bomen
zij zijn een beetje keurenblind
bomen zijn groen geel en getint
dat weet toch het kleinste kind?

22-7-2007
virtualizer uit Burgum

ja hoor het woord,,zwart,,valt weer eens,en daar zijn de heiligen weer met het vingertje.en dan ook nog slijmen m.b.t de redaktie van waldnet om censuur.....ik zet er geen reaktie meer op als het over ,,getinte zwarten,,gaat.is mij wel goed zo!

22-7-2007
bas uit Dokkum

nou age jongen ik ben dr trots op dat ik een fries ben en fries is hier in nederland dacht ik wel de tweede taal, dokkum is een friese stad dus wat is er mis mee dat we in een friese stad ook fries spreken? trouwens ik kan het jou eigenlijk ook niet kwalijk nemen dat je vind dat de meeste allochtonen beschaafd nederlands spreken want jij weet vast niet beter zeg nou zelf dat groninger taaltje van jullie is ook net zoals wat de allochtonen doen GEBRABBEL! dus voor jou is dr denk ik geen verschil!

22-7-2007
bas uit Dokkum

virtualizer ik ben het helemaal met je eens! en wat betrefd de censuur; het is hier in dokkum zelfs zo dat wanneer er (weer) es eentje van het azc hier heeft gejat in de winkel dat niet eens meer in de krant gezet mag worden want tja ze konden es een slechte naam krijgen!

22-7-2007
virtualizer uit Burgum

weet je wat het is bas,age staat altijd op de achterste benen(poten?)als het om allochtonen gaat.je zou haast gaan denken dat age een baan bij het coa heeft(die de handel regeld in buitenlanders)niet meer op reageren bas,doe ik ook niet meer.dan krijg je van die onnozele reacties van typfoutjes,niet goed kunnen lezen,dat je discrimineerd en dat soort wartaal wat niks met het onderwerp te maken heeft.laat gaan die moraalridders,ze menen dat ze alles beter weten.mei oare wurden,lit se barste!!

22-7-2007
age uit Uithuizen

Ik ben een geboren,getogen en dus beschaafde, zelfs trotse Fries hoor Bas.
Er is niks mis mee om in een Friese stad Fries te spreken,net als dat deels op scholen in Friesland gebeurt.
Daar is niets mis mee,maar er is ook niets mis mee,als iemand die wel Nederlands kan, tegen nieuwe gasten Nederlands spreekt.
Ik schreef trouwens dat de GEMIDDELDE allochtoon beter Fries schreef dan iemand als Bas uit Dokkum,dat was nav jou bijdrage he.

22-7-2007
virtualizer uit Burgum

ja je hebt hem door bas,in het scannertijdperk wat helaas niet meer is,hoorde je veel maar dingen over dit volk.maar door het systeem p 2000 is dat verleden tijd.ik heb het al vaker hier neegezet,we mogen niet teveel weten,hoe stiller hoe beter want er word aan verdiend.komt allemaal wel goed in de toekomst,let maar op.

22-7-2007
age uit Uithuizen

Virtualizer........ik had bijna geschreven,na jou vorige bijdrage vandaag van 18.07 "ik zet er geen reaktie meer op,als het over 'getinte' zwarten gaat"
"Goed zo Virtualizer!"maar dat zou een vergissing zijn he.
Goed je weer eens te lezen man!
Dat kleine spelfoutje ('die de handel regelD? vlgs mij regelT) zij je vergeven.

22-7-2007
bas uit Dokkum

je hebt gelijk virtualizer het zou ook verstandiger wezen om op zulke lui als age niet meer te reageren. zulk soort figuren wil nu eenmaal reacties uitlokken en daar kicken ze dan op. voorheen had ik niet zo veel problemen met de zwarten hier maar dat is destijds heel hard veranderd nadat er zwarten enkele weken na het overlijden van mijn vader bij mijn bejaarde invalide moeder hebben ingebroken, dit was de eerste keer dat ze dr even een uurtje uit was.na die tijd is ze altijd angstig gebleven!

22-7-2007
advertentie

virtualizer uit Burgum

uch.....en dan nu de vredespijp maar roken zekers...uche uche.
wees maar niet bang age,we blijven hier wel tegengas geven hoor.we leven (nog wel)in een vrij land.

22-7-2007
hillie uit Zwagerbosch

@mr brown we praten wel eens weer als je zelf kinderen hebt en die komen thuis dat ze hem of haar mobieltje hebben gejat, waar jij zo hard voor gewerkt hebt en waar je 8 jarig kind zo trots op was, dat hij of zij altijd bereikbaar was met dit mobieltje voor gevallen als er nood was, wat zou jezelf doen?

22-7-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

Mooi gesproken jongens/meisjes.
Jullie krijgen allemaal een dikke negerzoen. (behalve die heale hoanne ut Garyp)

22-7-2007
virtualizer uit Burgum

tja das niet best bas.bejaarden,invaliden en kinderen zijn een makkelijke prooi,bieden niet veel weerstand.en als je ze betrapt en een flink pak rammel geeft ben je zelf de sigaar ook nog.maakt me geen zak uit,wie hier het erf betreed(blank,zwart,getint of pimpelpaars)met kwade bedoelingen heeft pech.eigen erf,eigen recht! al denkt justitie daar anders over(je moet ze hun gang laten gaan zeggen die idioten!!)en das nog wel het allertries,dat je helemaal niks mag doen.das pas krom.

22-7-2007
sietse33 uit Dokkum

mr brown hou die negerzoen maar

22-7-2007
mrbrown uit Hurdegaryp

Prachtig al die reacties.
Steeds als er zomaar een uitlokkende opmerking wordt geplaatst, dan krijgt de hele discussie een eigen leven.
Tuurlijk is het een rotstreek van die vent.

22-7-2007
liza28 uit Kollumerzwaag

Ach eigenlijk zijn wij friezen niet eens meer echte friezen, de meesten hier zijn inport, kijk maar eens naar het wapen van groningen, dan kun je zien waar we onder vallen, onder groningen, zijn jullie daar dan zo trots op??

22-7-2007
westereender uit Zwaagwesteinde

@liza28 import hoor ipv inport.

22-7-2007
sjuuuh uit Leeuwarden

@liza28
Aan het begin van de Middeleeuwen strekte Friesland zich uit van het Zwin, bij de Belgische grens aan de kust, tot aan de rivier Wezer in Duitsland.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friesland

pleur toch op met dat groningen :|

22-7-2007
fryslan777 uit belwood

jammer dat alles tegenwoordig gestolen word zo sneu kun je niet voor je eigen geld werken ofzo..

23-7-2007
fryslan777 uit belwood

age wat zit je te lullen we zijn hier in friesland vent...we horen fries te praten en niet dat domme nederlands denk na..het is het zelfde als afrikanen afrikaans praten..die gaan niet nederlands praten omdat ze het kunnen, wij moeten onze mooi friese taal in stand houden..en daarom praten we het als we nou in zuid holland waren oke dan moet je wel nederlands praten

23-7-2007
chemico uit Amsterdam

@zwaagwesteinde: Ik geloof dat iedereen hier volwassen genoeg is om voor zichzelf te spreken.
@bas: Als dat waar is, zijn dat slechte ontwikkelingen.

Verder zinloze discussie hier. Deze etter aanpakken zoals het hoort. Iedereen die afgeeft op anderskleurigen: Achterlijk en dieptriest volk, wat nog nooit verder is geweest dan Drenthe.

Mag ik jullie herinneren aan:
-kindkinderverkrachters in Ee (blank)
-de enige moord in Dokkum (blank)
-horrorpension in Anjum (blank)
-ambtenaren (blank)

23-7-2007
firstsnakeman uit Noardburgum

@chemico
ga eens in de gevangenissen kijken in nederland daar zul je zien dat meer dan 80% van de inzittenden daar anders gekleurd is dan de meesten van ons zijn en ja natuurlijk zijn er onder ons ook verkeerde die tref je aan in alle lagen van de bevolking maar het valt gewoon op dat de anders gekleurde medemens wat meer vast zit dan de blanken of dit nu te wijten is aan de slimheid van die lui weet ik niet maar het feit ligt er

23-7-2007
virtualizer uit Burgum

voor jou een herinnering chemico:
schietpartijen in leeuwarden(antillianen)
bedreiging van busschaufeur(zwart)bergum
overval abn in bergum(getint/zwart)
als je niet weet wat er hier de laatste tijd afspeeld is meneer uit a.dam,dan ook maar beter je mond houden he.en afgeven doe jij ook op het volk van de walden.verbeter de wereld en begin bij jezelf.

23-7-2007
chemico uit Amsterdam

@virtualizer: Volgens jullie eigen strijdkreet: oog om oog, tand om..

@firstsnakeman: Sorry, kom je daar regelmatig dan?
bullshit, eersteklas.

Ik ga echt niet mijn mond houden. Ik vraag alleen om eens breder na te denken.Want verhoudingsgewijs heeft firstsnakeman gelijk. Wat je ziet dat uit de laagste lagen van de bevolking ook de meeste criminelen komen, blank en zwart. Door stom gelul als hierboven gaat het echt niet beter worden. Als elke Ali geweigerd wordt tijdens sollicitatie, tja..

23-7-2007
virtualizer uit Burgum

je vergeet een laag chemico,de witte boordencriminelen,de hoogopgeleiden.en als elke ali word geweigerd,tja.....dan klopt er dus toch iets niet he.of heb je dat nog niet door dan.....misschien dus toch niet gelul?en waarom dan breder nadenken?het liegt er niet om dacht ik zo.maar zolang we de ogen maar sluiten metelkaar voor de problematiek omtrent alochtonen,verandert er ook niks!

23-7-2007
sietse33 uit Dokkum

en dan nu de overval op de mac donalds in lemmer weer gepleegd door 2 getinten dat liegt er ook niet om
maar ik zal wel weer verwijderd worden als je de waarheid zegt

23-7-2007
scudo uit Drachten

stuur hem weer retour waar ie weg komt
opgeruimt staat netjes

23-7-2007
chemico uit Amsterdam

@virtualizer: Ben je het niet met me eens dat dit een vicieuse cirkel is? Een neerwaartse spiraal?
Als je in deze gemeenschappen met deze mensen praat dan zul je zien dat ze echt wel willen werken en de jongeren graag een opleiding volgen. Het is nog lang niet een doemscenario zoals sommige onruststokers zoals die dronken lui uit zwaagwesteinde. Maar als er zo gelult wordt dan verbetert dat de situatie niet.
ZIJ moeten uit hun slachtofferrol stappen en WIJ moeten hun kansen aanbieden.

23-7-2007
chemico uit Amsterdam

Het grootste doemscenario is dat de onruststokers en achterlijken chaos en verdeeldheid creëren door het gelul wat deze mensen verspreiden.

We zijn allemaal mensen, nietwaar?

Virtualizer, deels geef ik je gelijk. Maar niet wat betreft de gevangenissen. Verhoudingsgewijs is er wel iets aan de hand. Ik vind alleen dat de nadruk teveel op de "rotzwarten" ligt en niet wat wij als "kaaskoppen" kunnen doen. Ook de regering heeft in deze blaam te treffen.

Wat betreft deze knul: Aanpakken!

23-7-2007
advertentie

chemico uit Amsterdam

Mijn punt is in het kort:

Een storm in een glas water.

Het allochtonenprobleem is er niet maar wordt gecreëerd door een bang gemaakt Nederland, wat weer zijn effecten heeft in de "buitenlandse" gemeenschappen.

Net als met Joden zo'n 70 jaar terug. Of de strijd tussen hervormden en gereformeerden.

23-7-2007
lady36 uit Gorredijk

5 min met die gozer ff alleen!!!
mag dat???
durft ie wel , tegen zo n kind van 8 jaar.

23-7-2007
nic uit Veenwouden

goed dan,lady36 10min.dan?

23-7-2007
nannie uit Drachten

word er gezegd wat moet zo'n jochie van 8 met een telefoon op zak, nou das tegenwoordig in deze wereld wel nodig..
Die gozer die dat flikte moet met zijn poten van andermans spullen afblijven, vooral van zo'n 8 jarig jochie!!! Erg laag bij de grond hoor!!!!
Hoop dat ie snel gepakt word, en dan zorgen dat ie nooit weer iets van een ander kan meenemen!!! vooral niet van zo'n klein kind!! lafbek!!!

23-7-2007
janl uit Dokkum

Het zal wel weer met de zwarte mantel der liefde worden afgedaan met dat mag je niet doen.

Chemico je hebt helemaal gelijk met hoe het eigenlijk zou moeten zijn, en dat wij er meer open zouden moeten staan voor mensen met een andere huidskleur, maar het is zo jammer genoeg zo nu ze hun eigenland hebben leeggeroofd komen ze hier en daar zijn wij niet blij mee.

24-7-2007
chemico uit Amsterdam

@janl: Die landen hebben zijn in de eeuwen heen door het westen leeggeroofd en worden nu door allerlei beperkingen ook arm gehouden.
Is geen excuus uiteraard om te gaan stelen in een land waar je op visite bent. Dus deze mensen dienen ook aangepakt te worden. Maar het is niet eerlijk en ook gevaarlijk om af te geven op de complete zwarte bevolking.

Van mijn 30 collega's zijn er 6 Marrokkaan of Turk, die allemaal bovenmodaal verdienen.
Het kan dus wel..

24-7-2007
jootje uit Dokkum

Laten we het hebben over recente zaken en niet wat er door de eeuwen heen is gebeurd! Ik vertik het zelfs om mij daar verantwoordelijk voor te voelen!!

De grote discussie zou moeten zijn;
Hoe krijgt dat jongetje zijn mobieltje terug en we moeten er geen grote zaken bij halen die er niks mee te maken hebben.

Maar dat is mijn bescheiden mening...

24-7-2007
chemico uit Amsterdam

@jootje: Dat lijkt me een verkeerde instelling. Alle gevolgen hebben een oorzaak.
Het is nu wel heel gemakkelijk te zeggen, nu wij auto's, computers, eten in overvloed hebben, om dan maar een houding aan te nemen van: de rest heeft allemaal pech.

Je hoeft je daar persoonlijk niet verantwoordelijk te voelen, maar als land zijnde heb je die verantwoordelijkheid wel.

Of dit iets met dit mobieltje te maken heeft? indirect zeker wel.
Oplossing? In dit geval de dader opsporen en straffen.

24-7-2007
jootje uit Dokkum

@chemico: Ik vind het geen verkeerde instelling.
Moet ik mij trots voelen omdat meneer Bell de telefoon heeft uitgevonden of moet ik me schuldig voelen omdat hij de telefoon heeft uitgevonden omdat het zoveel ellende heeft veroorzaakt omdat de hele wereld, mede door die uitvinding met elkaar kan praten? Ik maak gewoon gebruik van de telefoon en dat is makkelijk... Helaas heeft dat jongetje zijn mobieltje niet meer omdat de één of andere oetlul het heeft gejat.

26-7-2007
jootje uit Dokkum

nog een keer, @chemico: Ik voel me niet persoonlijk verantwoordelijk voor wat medelanders uit het verleden voor slechts hebben gedaan. De kaarten zijn geschud en daar moet je het mee doen! En wat \"ons land\" op zijn naam heeft staan aan goede en slechte zaken is niet iets waar ik me druk om maak. Ik kijk vooruit wat we ermee kunnen doen om het nog mooier te maken... Alleen kan ik het niet alleen nog leuker maken... maar ik doe mijn best ;-)

26-7-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan