Politie controleert aanhangwagens
Publicatie: 25 maart 2007, 13.43 uur
Reacties
Een goede zaak in deze periode van tuinruimen.
Ik heb al eens een hele rare manouvre uit moeten halen om een afgevallen conifeer van een voor me rijdende auto te ontwijken. En de betreffende automobilist had niets door.
Ook de verlichting van veel aanhangers is slecht of doet het helemaal niet. En sommigen menen nog altijd dat je met je aanhangertje gewoon 120 mag op de snelweg.
Voor motorrijders is afgevallen lading helemaal gevaarlijk. Zo bleek met de afgevallen fiets op de A7.
idd
zie ze daar regelmatig staan
Dit is al beter dan snelheid controleren. Gaat de goeie kant op!
Maar ook voor de verlichting op aanhangers kunnen ze te ver gaan. Verplicht een mistlamp op de aanhanger?
brengt weer allemaal geld in het laatje.
Moeten ze vééééél vaker doen!
Ja cojoba... ook op een aanhanger hoort een mistlamp.
Goede zaak dat ze dit gedaan hebben.
Dit mag van mij wel ja. Maar om nou een boete te geven voor het niet bij je hebben van het rijbewijs vind ik te ver gaan! dat is weer geldklopperij. Net als rijbewijs e trouwens, maar ja je weet dat je dat moet hebben bij bepaalde combinaties.
Ik heb ze zaterdagmorgen zien staan, er stond 1 zo'n pipo op de hoek van de Loswal en De Hemmen, even kijken wat er aankomt.
Volgens mij hebben de controleurs een handeltje gesloten, dmv een lokdoos. Want iets verderop stond een tentje voor het gratis graveren van kentekens in autoruiten.
Maar ja, sommige mensen denken idd 120 te mogen met de aanhanger. Zulke mensen moet je aanpakken en bekeuren.
we hebben 1 eu, volgens onze regering.
in frankrijk mag men met dezelfe aanhanger of caravan 130 rijden.
ja dit wel waar zijn ze nachts als er wat op de kade is
@zeemeeuw kijk ook eens naar hoe die wegen zijn.
en 1 eu zegt niet perse dat alle regels in hetzelfde hoeven te zijn, verkeersregels is nog altijd zaak van het land zelf (eu is niet een groot land).
en regels omtrent montage zijn bijna overal hetzelfde. je moet je gewoon aan de regels houden punt uit, voor jezelf en de ander zijn veiligheid
Moeten ze veel vaker doen in alle gemeentes van Friesland en niet alleen in Drachten. Dan kun je nog eens zien wat voor spul de mensen allemaal vervoeren op hun karren.
en ondertussen rijden politie en stadswachten smorgens om half 6 bij de mc donalds door rood licht zielige figuren
hee stelletje flapdrollen een mist achterlicht moet pas vanaf een laadvermogen van 750 kg en de meeste dhz karren zijn tot 750 kg zie rdw voor meer info
en E??donderop gewoon een zware auto er voor,weg E.
zolang de trekker zwaarder is dan de aan hanger tot 3500kg.gezaamlijk heb je geen E nodig.
met een patrol kun je een aardige trailer achter je aan hebben,tendemaster of niet.
oja? met een tandemastr moet je het lediggewicht + het laadgewicht rekenen.
dus de master zijneigen gewicht is bv.300kg.en het laadgewicht 1000kg.moet er op zijn mist een auto voor van 1300kg.
en dus geen panda of zo,daarom rijden de meeste handelaren in een zware auto.
als alles met elkaar maar niet boven de 3500 kg komt en het trekkende voertuig zwaarder is dan de last
Oja Nic het is tandemasser ipv tandemastr
Zal ik het E B verhaal even uit de doeken doen. Met B mag je een aanhanger tot 750kg trekken. Een uitzondering hierop is dat zolang het ledig gewicht van de aanhanger meer is dan het leeg icl laadverm van de aanhager mag je met B rijden. Let er wel op dat het samenstel (aanhanger+auto) niet meer mag zijn dan 3500kg. Een Patrol 2200kg + een tandemas aanhager van 2000kg mag dus NIET op B. Kijk even op www.horsecab.nl bij regelgeveing voor het hele verhaal.
bij de tweede zin moet `aanhanger` `trekkend voertuig zijn`!!!!!!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan