Account
Logo
Zoeken
3.6 °C

Jacht op kattenhater in Drachten

Publicatie: 17 september 2006, 15.30 uur

Reacties

smoothy uit Surhuisterveen

Goed om het van te voren in de media te brengen...De kattenhater is dus morgen een dagje vrij...

Met alle respect hoor, want natuurlijk moet zo'n persoon gepakt worden!

17-9-2006
vanderhoek uit Dokkum

ik doe wel mee, aanpakken zo'n kerel (of vrouw)

17-9-2006
J-One uit Buitenpost

Als iedereen zijn kat bij zijn eigen huis hield, had niemand er last van en verdwenen er ook niet zomaar katten. Maar nee hoor de katten worden de hele dag aan hun lot overgelaten en andere mensen hebben er last van. Daarom ben ik ook voor het aanlijnen van katten. Waarom mag een kat wel los rondlopen en een hond eigenlijk niet?

17-9-2006
pitt uit Wouterswoude

helemaal mee eens j-one ,maar de katten laten verdwijnen is natuurlijk geen stijl

17-9-2006
advertentie

erwin112drachten uit Drachten

ja, dat vind ik ook raar voor een hond moet je belasting betalen en een kat niet, die katten schijten ook overal neer! Maar dan nog hoeven die beestje niet gedoodt te worden.

17-9-2006
uit Dokkum

Precies, een kat kan er verder ook niets aan doen!
En katten kunnen zeker overlast bezorgen. Maar om het op die manier op te lossen.....liever niet!
Dus ik geef deze buurtbewoner helemaal gelijk.

17-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

nu de kat weg is..... zijn ze weer zielig... terwijl er normaal weinig tot niet naar de kat word omgekeken.
waar dit beest de stront laat intreseert de eigenaar al helemaal niet.

en nu moet plots de kattenhater worden opgespoord??

mocht er actie ondernomen worden richting de eigenaren van deze skijtgevallen, houd ik me warm aanbevolen.

ik zal dan ook niet voor me zelf in staan!!!!

17-9-2006
golfflog uit kollum

ben ik het helemaal mee eens toekejoeke. heb je net je thuin omgespit, zit er meteen alweer zo,n beest in te kakken. Maar als ik mn hond bij iemand voor de deur laat schijten komen ze met zn allen naar buiten om te klagen. Ik zeg kattebelasting per direct !!

17-9-2006
dickyvandervaart uit Buitenpost

Die katten poepen niet alleen, ze jatten ook nog visjes uit de vijver

17-9-2006
uit Drachten

zal de chinees zeggen komen de 14 dagen even niks

17-9-2006
gorry uit Hiero

Waarom is bijna iedereen hier zo verschrikkelijk negatief in zijn/haar reakties???
Wees eens wat aardiger voor iedereen.Dat gescheld aldoor, wat heb je eraan dan alleen je eigen frustraties te uiten?
Als je iets dwars zit, in dit geval de kat, praat erover met je buren,de meeste mensen zijn heel redelijk, als je op een normale manier met ze praat.
Mensen geniet toch van al het mooie dat we hier hebben in Friesland en nog prachtig weer op de koop toe! En laat de kat in leven!



17-9-2006
gorry uit Hiero

En scheer niet alle kattenliefhebbers over 1 kam, de meesten houden van hun dieren en laten ze niet aan hun lot over zoals sommigen hier beweren.

17-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

vaak is het verstand van de kattenbezitters te vergelijken met de uitwerpsels van de kat.... er over praten lost dus al helemaal niks op..

ze zijn toch niet van plan om de kat binnen te houden, ze zullen zeggen, dat is de natuur..een kat hoort om te zwerven.
prima...dan ook niet jammeren dat de 'natuur' heeft gezorgd dat die kat niet weer schijt!!

17-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

en gorry... iemand die van zijn dieren houd.............. houd ze binnen of aangelijnd wat diegene is als de dood dat zijn dierbaare kat of hond er vandoor gaat.

17-9-2006
advertentie

gorry uit Hiero

Ben ik het niet mee eens tjoeketjoek.Ga eens langs het strand of in het bos kijken wat hondenbezitters doen.Aangelijnd dan? Nee echt niet.Als je van je dieren houdt zorg je ervoor, en daar hoort bij dat ze best wel even los mogen,als je maar weer roept en niet aan hun lot overlaat.

17-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

als je ze maar weer roept ja....... maar ze wachten vaak met roepen als de kat of hond zijn boodschap kwijt is gorry!!!!!

maar gorry is dus ook zo'n kattenbezitter die de poes ook lekker laat lopen.
kan niks anders opmaken uit haar reacties..

17-9-2006
stryder uit Drachtstercompagnie

een kat aanlijnen whahhahaha dies gek...
humor denk...
mr kan me best voorstellen dat mensen ich er aan ergeren... mrjah je kan je zelf net zo gek laten maken als je wil hea...
beste mr weer

17-9-2006
gorry uit Hiero

Jaaaaaaaaaa
Ik ben gek op katten.
Wie aan mijn katten komt komt aan mij.
maar ik luister wel naar de buren en praat met ze als ze overlast ondervinden en bedenk een oplossing, doe voor iedereen voldoet.

17-9-2006
tokkie uit kattebos

jammergenoeg krijgen ze ook nog vrij vaak jongen, dus is er zo weer een nieuwe aangeschaft.
Ik heb in iedergeval wel een hekel aan andermans katten die in mijn tuin komen.

17-9-2006
ietsje uit Kootstertille

Onze katten hebben we thuis aangelijnd maar dat is meer omdat we vlak bij een drukke weg wonen en onze vorige katten zijn dood gereden....ach en nu hoeven we er ook niet over in te zitten dat ze verdwijnen of worden vergiftigd.

17-9-2006
gekhond uit surhuisterveen

ik haat katten maar ik doe ze niets laat gewoon de hond los als ze bij de voliere zitten

17-9-2006
martijn88 uit jir ommes

aah dii stomme kotten ek se skiete en miege oer ol del matse dea sjitte dii kringen of versoepe litte

17-9-2006
bekje uit Kootstertille

Opruimen al die vlooienpakhuizen, ze schijten je tuin vol en janken 's nachts de hele buurt wakker, er is maar één remedie voor, al die eigenaren een pak op hun sodemieter geven want de katten kunne er niks aan doen.

17-9-2006
alfaman uit Gorredijk

Kom maar op bekje, en ja ook ik ben een kattenliefhebber.

17-9-2006
virtualizer uit Burgum

waar ik een hekel aan heb zijn kattenhaters.beestjes kunnen er ook niks aan doen als ze vooral s`nachts eruit worden getrapt.hebben er zelf ook een maar die komt niet buiten,hebben de anderen er ook geen last van.eerst maar eens die personen die ze gratis weggeven maar aanpakken.castreren en steriliseren die hap.want er zijn er veel te veel die aan hun lot worden overgelaten.maar echte kattenhaters mogen ze om mij wel,,deasjitte en versupe,,

17-9-2006
gorry uit Hiero

Zodra mijn katten de leeftijd hebben, worden ze gecastreerd of gesteriliseerd. Dus planten ze zich niet voort.
Dat zouden idd meer mensen moeten doen.Verder hebben ze een ruime,afgezette tuin tot hun beschikking ,en een eigen ingang, dus geen gejank , geen overlast en geen shit.
Maar in gesprek met je buren is beter dan al die andere dingen die de kattenhaters hier willen doen.Succes ermee.

17-9-2006
centraal uit Dokkum

Ik kan me best wel voorstellen dat er lui zijn die de katten naar de eeuwige jachtvelden helpen.Grotere ergernis dan dag in dag uit andermans schijtfabriekjes in je tuin aan te treffen is er bijna niet.Als je een kat wilt oke,maar zorg er dan ook voor dat een ander er geen last van heeft.Leer die beesten op de kattebak te schijten ,al denk ik dat veel zogenaamde,kattenliefhebbers ,dat gestink niet willen in of bij hun huis.Bij een ander in de tuin is wel zo makkelijk he!!!

17-9-2006
rn uit Surhuisterveen

Dames en heren, een eeuwige discussie :P

Misschien moet er eens wat aandacht in de politiek aan besteedt worden.

18-9-2006
granaet uit Dokkum

Om ze koud te maken gaat wel wat ver, maar als je al die kattestront in de tuin ziet liggen, dan zou ik er wel eens eentje op de schep willen hebben, EN WIE NIET !

18-9-2006
loeki uit Kollumerzwaag

beste katten lief hebbers.als jullie echt zoveel van jullie poesjes hielden,dan hadden jullie ze binnen moeten houden.
dus ga jullie agressie nou niet africhten op deze beste man,het is jullie eigen domme schuld,jullie willen toch ook geen last hebben van een ander zijn huisdier.
ik vind het zielig voor de katten want ik heb zelf ook een kat maar ik hou hem wel binnen.het is jullie eigen domme schuld.

18-9-2006
pmfrl uit Drachten

Ja er zijn mensen die doen schoteltjes met een bepaalde vloeistof in de tuin, beestjes zijn er dol op maar kunnen er slecht tegen en ja een ieder mag natuurlijk vrij in zijn tuin zetten wat ie wil. Het is de kattenbezitter zijn eigen keuze ze sturen hun beestje willens en wetens de straat op met het risico gedood te worden, eigenlijk zijn het potentiele moordenaars de eigenaren van katten.

18-9-2006
mm uit T'heide

ik schiet de duiven van de buurman ook niet dood als ze op mijn waslijn zitten. Een beetje R E S P E C T voor elkaar hier op aarde zou geen kwaad kunnen. en nee ik ben geen moordenaar als ik mijn kat even naar buiten laat voor een ommetje. laat die katten toch met rust je schiet er niks mee op ze te doden ja een zeer slecht geweten en bloed aan je handen als het jou tijd is om naar boven of heel diep naar beneden te gaan.... --> RESPECT <--

18-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

vooral een schoteltje koelvloeistof zijn ze gek op!!!! vinden ze lekker zoet..

18-9-2006
gorry uit Hiero

MM dat bedoel ik nu!Soms lijkt het wel of er geen greintje respect meer in de lijven van de mensen zit.Normaal met elkaar communiceren over dingen die je dwars zitten is er niet meer bij,nee toe maar schieten, koelvloeistof ed.Opgefokte mensen hier in friesland, jammer jammer jammer.Respect voor het leven, voor anderen mensen, .Nee hoor,staat het niet aan, dan is gelijk geweld, slaan, schoppen schelden, schieten of vergiftigen.Waar gaat dit in VREDESNAAM heen met de wereld?

18-9-2006
flippie uit Zwaagwesteinde

alles moet vast dus katten int bezonder want die pakken vogels van een ander en wilde vogels dus jagers doodschieten die int veld zijn . en mensen zet ook vallen en vangen dat ongedierte . knapt de natuur van op.

18-9-2006
toemba uit Drogeham

MM en gorry ik sluit me bij jullie commentaar aan.Als je huis dieren hebt praat zeker met de buren als ze er last van hebben.Met praten en uitleg bereik je meer als schelden.Jongens.... het is wel LEVEN EN LATEN LEVEN.

18-9-2006
unforgiven uit Drachten

Die toekejoeke is gek!!!! Lijkt mij zo'n type doe overal last van heeft. Ik heb medelijden met zijn buren. Je zal er maar naast wonen

18-9-2006
age uit Uithuizen

Als het nou buitenlandse katten zijn..kunnen we ze toch in een asielcentrum plaatsen ?
Vroeger had je nog kattenmeppers..tegenwoordig wordt jacht op mensen gemaakt..
Ik ben geen kattenliefhebber maar om ze nou te martelen en te doden..dat doen sommigen toch veel liever met getinte buitenlandse misdadigers ?
Ik heb trouwens wel een hekel aan katers..zeker 's morgens..

18-9-2006
mieke uit Drachten

Ben geen katteliefhebber maar om ze gelijk af te maken is ook weer te gek voor woorden.
Wat schrikdraad rond de vijver en probleem opgelost!

18-9-2006
advertentie

virtualizer uit Burgum

age lokt weer wat anders uit,en dat met zon achtergrond van,,normen en waarden,,je bent dus ook geen haar beter....en s`morgens een kater? minder drinken als je er niet tegen kunt.

18-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

toekejoeke heeft geen last van zijn buren.... heeft 4 bunder grond rondom zijn huis.

heb overigens niet aleen een hekel aan katten, ook bepaalde mensen begin ik een hekel aan te krijgen..

18-9-2006
age uit Uithuizen

Nou virtualizer,over normen en waarden gesproken...katten vind ik echt waardeloos...dus ik zal ze zeker niet binnenhalen..laat staan uitlokken........

18-9-2006
robbie uit Harkema

Kom maar op albert, ik lust je rauw en die rot katten ook

18-9-2006
robbie uit Harkema

Kom maar op albert, ik lust je rauw en die rot katten ook

18-9-2006
robbie uit Harkema

Kom maar op albert, ik lust je rauw en die rot katten ook

18-9-2006
toekejoeke uit Twijzelerheide

robbie, doe leist mie wol!! lit die smarge albert mar komme!!

18-9-2006
age uit Uithuizen

Als toekejoeke uit Twijzelerheide en de drie robbies uit de Harkema zich er mee bemoeien zullen die katten in het nauw rare sprongen maken en ik vrees dat boeke albert ook een katerig gevoel zal hebben..

18-9-2006
pmfrl uit Drachten

@Mieke waarom moet ik kosten maken om een ander zijn katten bij mijn vijver weg te houden, leg me dat eens uit?

18-9-2006
akkefietje uit Surhuisterveen

Flippie is alweer geflipt en gooit nooit zomaar rommel weg en scheidt netjes z'n afval.Iedereen is heilig die hier z'n gal spuit.Er zijn wel ergere dingen in de wereld,wat een drukte.

19-9-2006
mm uit t'heide

aan sommige mensen kun je hellaas niet uitleggen wat respect is. wat respect voor alles wat leeft op aarde is, wat tolerantie is en wat overleggen/bespreken is. er zijn gewoon mensen die niet snappen dat katten ook gewoon maar beestjes zijn die hier op aarde rondlopen net als duiven, honden, vissen en vogels. het heeft ook geen zin om hier tegen die schreeuwers en onzinbrullers in te gaan die snappen de belangrijke dingen in het leven niet.

19-9-2006
thunderknight uit Noardburgum

Dit alles om de katten die menig een veel vreugde en plezier geven.
Lees maar eens de wetten na over deze kwestie.
Nota bene heeft iedereen gekozen deze wetten na te leven en te respecteren. En al die agressieve uitingen van bepaalde personen, en dreigementen naar elkaar toe. We schieten daar niets mee op, of wel toeke joeke, robbie en ieder die denkt dat schelden, geweld en dom gedrag de oplossing is.
Tolerantie is het trefwoord hier.
Het eigen rechtertje spelen is gewoon verkeerd.(topic)

19-9-2006
thunderknight uit Noardburgum

@MM ZJUUST dat bedoel ik dus.

19-9-2006
hjk uit Veenwouden

er zijn toch veel te veel van die beesten...

19-9-2006
uit 't fean

@hjk er zijn idd te veel maar als ieder nu eens de moeite nam om die beesten te laten castreren dan zouden er niet te veel zijn en had een ander er ook minder last van gehad

19-9-2006
wra uit Harkema

aanlijnen die beesten ,ze schijten bij iedereen in de tuin

19-9-2006
pietjepuk uit Drachten

Ja erg vervelend en jammer als het jou kat is die weg is, MAAR LIEP DE KAT MISSCHIEN LOS??? ja Dan is het helaas toch ook een beetje je eigen schuld.
Heel veel mensen hebben plezier en vreugde van een kat, maar helaas ook veel hebben er een hekel aan, met name als ze in je gras of tuin poepen.

DUS KATTE EIGENAREN LET AUB WEL EEN BEETJE OP JE HUISDIER.

Afmaken is wel erg gro, dus als jullie de dader vinden draag hem over aan de politie.

20-9-2006
hendrika uit Zwagerbosch

Als je last hebt van andermans katten, ga dan naar de baasjes toe. Jezus een kat kan er niks aan doen, die moet zijn behoefte ook doen,. Echt, ik wordt dood dood DOODZIEK van al die zieke mensen die zo'n weerlooos beestje wat aan doen! Ga naar de desbetreffende baasjes..! En blijf met je vieze vuile gore stinkpoten van dieren af. Alle kattenbezitters moeten hun katten binnenhouden vindt ik., om hun beestjes tegen de monsters (mensen) te beschermen. Niks mis mee, ik houdt mijn 3 schatten ook binnen. Iemand die een stinkpoot naar ze uithaalt, vil ik levend.

22-11-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan