Actie tegen Centrale As in Damwoude
Publicatie: 18 januari 2006, 11.29 uur
Reacties
Dat fan dy 70 km is maar 3-400m extra.
Mar it is goed dat se d'r sa op sitte, dan wurd it hopelijk goed dyn.
Mar die wie siil d'r toch wol komme matte.
zoals op de foto te zien zijn de mensen die tegen de centrale as zijn voor een groot deel 50+ , mensen dus die thuis zitten en niet gestoord willen worden door wat dan ook. Maar al die mensen dan die afhankelijk zijn van een goed draaiende economie in deze regio, mensen die werkloos zijn geworden of het nog worden, bedrijven die hier gevestigd zijn en het ook willen blijven en al die mensen die nu last hebben van het steeds drukker wordende verkeer in hun dorp. De as moet er gewoon komen.
@mano: WAAROM BEN JIJ ER NIET GEWEEST ?????????
Krijg een leven! Natuur dit natuur dat denk aan de toekomst van Friesland kwa economisch.. sneller bereik naar bedrijven etc.. Gaan er weer mensen protesteren.. Het is ook nooit goed!
Als al die import die hier voor de rust is komen wonen, zich ook eindelijk eens rustig zouden kunnen houden ........
Dan is er vast wel een goede oplossing te vinden, voor zowel de natuur als ook de vooruitgang.
Helaas is dat voor de werknemers van de voormalige NTF al te laat.
We hebben het mooi in friesland, maar ook hier moet brood op de plank komen.
Het voorkeurstracé doorkruist de bestaande wegen dusdanig, zodat het lokale verkeer bijna onmogelijk wordt. IS DIT TEN GUNSTE VAN DE ECONOMISCHE ONTWIKKELING ???????????
@sinner je hebt gelijk, en laat ze dan ook direct Frysk leren. Laat die Centrale As er komen, liefst 100km/h weg, maar 120 mag ook.
Welke natuurorganisaties waren er nu weer?
indd Trijekwat ben ik helemaal met je eens..
NATUUR leg er een weg doorheen heb je 2 stukken NATUUR, ook goed voor een natUUR
In deze tijd van voors en tegens is het ook wel eens goed voor het individu er een neutrale mening op na te houden. Van mij dit keer geen verzet of tegenstand. Net zo min zult u mij victorie horen kraaien. Mijn waarschuwingsboodschap geldt hen die menen dat de import verantwoordelijk is voor alle moeilijkheden rond de besluitvorming van de Centrale As. Wat een kolder om dan ook nog eens alle natuurorganisaties als een bolwerk van vijftigplussende Hollanders te beschouwen. Vertederend gedacht!
@theweilt: Behalve dat de bestaande wegen door het voorkeurstracé worden doorkruist, wordt ook door het voorkeurstracé de natuur op een niet te accepteren manier doorkruist. MAG IK TOT DE CONCLUSIE KOMEN DAT JIJ OP GEEN ENKELE MANIER VERSTAND VAN NATUUR HEBT ??????
Dat klopt ook, mijn werk is Hovenier geen idee van wat de NATuur inhoud
Minsken, we ha wol snel de oardielen klear.
ik wyt wyt gewoan noch echt hoe die wei no komt.
bygelyks gjit de bestean brêche by de falom d'r ek wei. Wan dan mast steeds freamd omriede om op die wie nei drachten/burgum te kommen. Ik wyt dat net.
Voorkeurs-trace: http://www.decentraleas.nl/files/11188/Centrale_as_kaartenfolder_bij_PB252_JAB.pdf
D'r binne noch 5 oare en 6/7 mogelijke oanpassingen.
De Falom wurd wol lekker rustig
Fieder tink ik oan yn iedergefal it noarelijkste part 80.
Ik sjoch ek fieder net hoe it folle better kin.
It is en blieuwd een compromie.
BINNENKORT VERKIEZINGEN VAN NIEUWE GEMEENTERAAD !!!
3/4 ST*U, wat een irritant figuur, wis dit fan my ek mar, en 3/4 ek.
@gp500: Zijn mijn argumenten sterker dan de jouwe. Anders begrijp ik niet waarom jij je zo aan mijn reacties stoord. Of mogen we in een democratie alleen maar JA knikken ?????
Niet zo zeuren mensen uit Damwoude. Laat die snelweg nou maar snel komen. Willen we in Noord/Oost Friesland nog een beetje bij blijven, dan is dit wel nodig. Mensen uit Dokkum zijn kennelijk nuchter genoeg om te snappen dat we niet zonder die weg kunnen in de toekomst.
Omdast sa skrieuwst, IK KIN EK MEI CAPSLOCK SKRIEUWEEEEEEEEEEEEEEEEE.
@mark: It is net da iederien stjin is, mar d'r mat al een goed beslût komme.
tjeemig de peemig.. daar gaan we weer..
voor of tegen? tja misschien moeten de tegenstanders eens naar de veluwe kijken.
daar zijn ze er ook in geslaagd om natuur en economie prima met elkaar te combineren.Kijk naar steden als apeldoorn, zwolle en deventer. waar men ietsje mer kans maakt op een baan dan in de regio dokkum. zeg nou niet altijd direct NEE tegen het nieuwe en onbekende.
N.O Fryslan, deze weg is in de toekomst van levensbelang voor jullie. dus kom op! wees eens positief!
Het is me wat hiero. Tijd is geld, dus men wil snel thuis zijn. Friesland moet toch voor ondernemend Nederland een beetje boeiend zijn. Economische vooruitgang gaat niet altijd ten koste van de natuur. Volgens mij gaat het alleen maar om de eigen rust!
nu een weg van dokkum tot waldwei 120km per uur morgen beginnen te graven en asfateren hebben we toch noch een mooie weg
als ze nou gewoon ff een snelweg plaatsen tussen leeuwarden en groningen in. en direkt een een verbinding naar dokkum dan ben je ook van het gezeur af.
@MASE, Goed idee!! Maare, dat helpt ons nog niet om sneller van noord naar zuid te komen. Die centrale-as moet er gewoon komen. En dat als 100Km weg. Ok er gaat een stukje natuur verloren, maar het zijn vooral weilanden. Misschien zijn er dan bedrijven die een nieuw te planten bos willen sponseren? En als ze dan in Dokkum hier en daar leegvallende panden (ALDI+parkeerterrein) en de markt omtoveren in stadsparken, dan komt er ook nog wat natuur voor terug.
ik heb nog wel een voorstel.
ze willen de centrale as daar niet hebben toch. haal die trekweg eruit en leg een weg aan vanaf dokkum, driesum, triemen, buitenpost, harkema surhuisterveen, boelenslaan, drachtstercompagnie, A7, mooie oplossing toch. 4 baans weg mooier kan het niet.
Centrale mASe !!!!!
jij hebt het door trijekwat.
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan