Account
Logo
Zoeken
6.6 °C

Mogelijkheid voor referendum Smallingerland

Publicatie: 4 februari 2016, 14.20 uur

Reacties

teuske uit Drachten

tja, die koopzondag is me wat. over hoeveel koopzondagen gaat dit eigenlijk? Nu de meeste middenstanders er voor zijn, lijkt het me niet zo moeilijk om dan maar op zondag open te gaan. Maar ik denk dat de middenstand zich verrekend over de omzet, dat zal de eerste keer wel aardig zijn, maar daarna zal het wel tegenvallen

4-2-2016
eksteroog uit Eastermar

dit is een teken dat de gemeente Smallingerland niet meer zo zelfverzekerd is

en een referendum zegt ook niks
vraag het dan aan de winkeleigenaren ,
zij zijn degene die het brood eraan moeten verdienen

4-2-2016
stdcynisch uit Drachten

Dat hebben ze gedaan, 90% van winkeliers is voor de koopzondag. Een referendum onder de bevolking zal hetzelfde beeld geven.

4-2-2016
eliel uit Ypecolsga

Jammer dat het geloof nog zo kan regeren. We leven in een 24/7 economie. Men werkt niet meer louter van ma. t/m vrijdag, 8 tot 5.
Genoeg die 6 dagen in de week werken, voor zulke mensen zou het toch zeer fijn als ze op hun vrije dag ook eens te winkelen kunnen zonder daar 30km voor hoeven te rijden. Gelukkig is er het internet, maar niet alles kan online aangeschaft worden.

4-2-2016
advertentie

zakko1 uit Drogeham

Het zal tijd worden .moetn u altijd naar de swaech. Groeten die Zakko

5-2-2016
rienk001 uit Kortehemmen

Wat in stumpers. Se binne keazen en moatte har ferantwurdlikheid nimme en stean foar wat se tasein ha. Aanst moai fersk

5-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

stdcynisch ; jou verhaal klopt niet dat 90 % van de winkeliers voor koopzondag is !
Als de bevolking het ook wil klopt niet met wat er aan volksvertegenwoordigers zitten in Smallingerland. Dan zou de verhouding anders zijn geweest.
Wie 6 dagen werk is slaaf van zich zelf. As je in 6 dagen ,waarin de winkel van 9 uur tot laat open zijn niet kunnen winkelen maakt ongelovelijke daguren.
Als de winkels open gaan op zondag , dan gaat ook de toelevering en daarna alles open. Dus die dan 6 dagen werken,werken dan 7. Dus dan kun je nooit winkelen!
Het is weer een d666 verhaal.

5-2-2016
elcapitan uit Drachten

Van de 102 ondernemers zeggen 92 ondernemers voorstander te zijn voor een koopzondag. Er zijn slechts 8 ondernemers tegen en twee gaven een blanco reactie.
Stdsynisch geeft volgens mij nog een te laag % aan, maar goed ik kijk nergens meer van op, er zijn mensen die hanteren en houden halstarrig vast aan hun eigen wet, maar blijkbaar hebben ze ook een eigen model telmachine. Ik vraag mij steeds meer af wie nu een slaaf waarvan is. 2/3 van de Nederlandse bevolking doet al op zondag boodschappen MARCO. Je reactie is weer onsamenhangend en is weer ontstaan uit het verkeerde argument. Maar bespaar je verdere uitleg ik heb de laatste tijd al genoeg bijbelles voorbij zien komen.

5-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Eerder liet de partij al weten graag de mening van de inwoners van Smallingerland met een referendum te polsen over de mogelijkheid voor een koopzondag. D66 dus, ik vind dit helemaal geen slecht voorstel, dan komen we er toch wel achter hoeveel % van Small.land voor of tegen is, zijn de tegenstanders bang voor een verletterende VOOR?? Die D staat volgens mij voor democratie, en gaat het hier niet om een polsing? Er wordt weer hard geschreeuwd v

5-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Goed lezen elcapitan ; De respons op de petitie komt van 102 ondernemers in de kerngebied van Drachten. 92 van hen zijn voorstanders voor invoer vd koopzondag,8 tegen en 2 gaven blanco reactie.
102 waren respons op en niet wat jij sugereerd dat er 102 ondernemers zijn en 92 zijn voor.
En het gaat hier om het kerngebied en niet het totaal.
In deze rekensom maakt men de opzichtige fout dat ze daar gaan tellen waarin e meeste voorstanders zijn. Dat betekent geen opjectief betrouwbaar beeld. Maar dat kun e ook niet verlangen van deze partijen die dit organiseren.
Tot op heden heeft de kiezer van Smallingerland nog steeds anders gekozen. Deze partijen zijn daarin slechte verliezers.
En ik geef bij deze geen Bijbelles ,maar een vooruitzichte.
Tevens dat men een slaaf is van zich zelf als men 6 dagen werkt en geen mogelijkheden heeft om in die dagen te gaan winkelen

5-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ; tussen de arbeidswet en werknemer en werkgever en bescherming heb ik jaren al gezien dat dat er heus niet is hoor!
Telkens kom ik in de branche dingen tegen dat de enkeling machteloos staat met de arbeidsuren en wet in de hand en in zijn of haar gelijk. Maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ligt nog wel es een groot verschil.
Onze voorouders waren nog niet zo dom. De Zondagrust en vervolgens kwam de vrije zaterdag en de woensdagmiddag voor de jeugd erbij. Wie dan nu een rekenmachine heeft en gebruikt kan narekenen dat ze vaker met elkaar konden winkelen in de week dan nu de 1e zondag. En dan daarna komt de verplichte zondagwerkdag erbij en dan kan men nooit meer samen winkelen. Chineese werkmaanden!
Nog een rekensom. Hoe meer wij werken hoe minder koopkracht we krijgen!!!!

5-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Beste Marco, nu maak je toch een grote fout naar elcapitan toe, volgens mij heeft hij de tekst uit het redactiestuk van " mogelijk toch koopzondag in Drachten" geplakt, dus dat is niet zijn eigen tekst en daar zijn 102 ondernemers genoemd, misschien zijn er wel 115 ondernemers in Small.land, maar dat neemt toch niet weg dat bijna 92% van de ingeleverde petitie's dus voor was. Wie leest nu niet goed? Ik vind je ook wat kortzichtig in wat jij noemt als wij meer gaan werken, daar is bij zondag werken helemmal geen sprake van, er wordt nu toch ook niet door iedereen 6 dagen gewerkt? De zondag is en wordt geen verplichte werkdag, die niet wil die hoeft niet, dit geldt overigens ook voor alle andere dagen. Zoals al in eerdere discussies is gezegd, je bent toch niet de hele dag aan het winkelen of wel? Tussen de andere verplichtingen door hou ook jij op zondag zou je wiillen, tijd voor die boodschappen.

5-2-2016
elcapitan uit Drachten

In 2009 waren er meer dan 300 winkeliers in Smallingerland. Om dan Marco zijn gelijk te bezorgen, is een referendum toch een mooi middel om iedereen die bevoegd is dit referendum in te vullen, zijn mening te laten geven. Laten we dit afwachten, mocht ie komen, en we praten dan weer. Ik verzeker je nu al en echt voor mij hoeft die zondag niet, ik vind het zo ook goed, maar het is niet tegen te houden. We leven in 2016. Nee, onze voorouders hadden het goed voorelkaar. Vroeger was anders maar niet beter. Je weet net als ik dat een grote groep door allerlei redenen hun macht hebben verloren en die zal de komende jaren steeds meer afnemen. Ze willen het juk niet langer dragen.

5-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Wat in 2009 aan winkels er waren is niet 2016. Nu zijn het er ruim 380.
Het gaat mij niet om een referendum. Het gaat hier om of het eerlijk gaat.
De d666 heeft met andere partijen afgesproken NIET over de zondag te tornen. De kiezer heeft in het laatste stemhokje aangegeven. Dat is democratisch.
De H&I heeft toen ook aangegeven niks te zien in winkels open.
dat nu 92 vd meer dan de 380 winkels open willen geeft dus een vals beeld!
typisch d666!
Tevens leven we nu in 2016 ; verdienen meer ,maar qua koopkracht gaan we juist achteruit.
Winkels straks zondag open en die extra kosten komen op de artikelen , dus nog meer kopkracht verlies. Zo jullie verplicht om te gaan werken en dan is de toeslag eraf. Dus dan ook niet kunnen winkelen en nog minder kopkracht

6-2-2016
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

En dan begint het gezeur weer dat ze het afreageren op de politiek en dat er niks deugd vd gemeenteraad. Terwijl jullie het jullie eigen aandoen.
Jullie leggen jezelf een juk op om 6 dagen te werken dat de 7e dag de enige dag is om te gaan winkelen.
Als we meer werken en minder koopkracht hebben. Jullie hadden het toch over rekenen!!!! Nu reken es na wat ik zeg en kom es met een onderbouwd verhaal als het niet klopt.
Goed en gezegend weekend toegewenst!

6-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Beste Marco, bij welke slavendrijver werk jij? En verdomd, je krijgt het uit je toetsenbord dat we inderdaad in 2016 leven. Je geeft nu min of meer aan dat blijkbaar alleen winkeliers, welke op voorhand voor zouden zijn, zijn gevraggd om de opinie in te vullen. Al zouden het er 400 winkeliers zijn, diegene die het voor hebben aangegeven waren verreweg in meerderheid en nee, je bent niet voor een referendum, ja, je weet dat het de kant van v

6-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ; ik snap niets van jou heisa. De verplichting geef ik jou niet op ,maar je legt jezelf de verplichting op. Je gaat zelf ineen dorp wonen zonder winkels. Wie loopt nu waar achter?
Dus denk zelf na voor een oplossing en ga lekker wonen in een stad met open winkels 24/7.
China en de VS lopen ver voor ons uit en zie wat het daar oplevered. Tel en reken uit je winst.
Er is geen probleem , alleen jullie maken er 1.

6-2-2016
elcapitan uit Drachten

Unbeliever, ja hoe krijg je het in je hoofd om in dat dorp te gaan wonen! Nou ja, geen winkels geen koopzondag toch? Lekker ontspannen. Nee, Houtigehage, dat bruist! Je moet niet overal zo'n punt van maken, wat voor punt? Ja dat weet ik ook niet. Blijkbaar is de VS of China nu ineens de leidraad. Het is net of hoor ik Rutte praten, "we doen het beter als dit of dat land want....ja maar de dingen die elders beter gaan als hier hoor ik dan niet. Koopzondag is geen probleem in het economische verkeer!!! Maar volgens mij geef je dit ook wel aan. Ja jij vindt het ook wel een beetje oneerlijk toch, dat een gemeenteraad op eerdere afspraken terugkomt of ben jij net als ik voor vernieuwing, ja toch? Stilstaan is achteruitgang en er zijn groepen die weten wat voor gevolgen dit teweeg heeft gebracht.

7-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Elcapitan, niets is wat het lijkt. Ik lees nu er is geen probleem, jullie maken er 1? Maar als ik de stukken zo lees worden er toch redelijk veel problemen aangedragen waarvan niets zeker is en ik ook steeds meer het idee krijg dat diegene die tegen zijn, dit voor een merendeel om andere, dan om de arbeidsredenen doen. Let wel, er zijn ook mensen ongerust dat ze eens op zondag moeten werken en dan niet (meer) met de familie op pad kunnen. 52 zondagen in een jaar blijven er volgens mij toch nog wel een paar over toch? En o ja, Houtigehage heeft wel winkels hoor, een thuiskapster een dierenzaak en nog wat andere ZZP ers denk ik, niks mis mee. Maar het feit alleen al dat je dit soort vergelijkingen maakt getuigt in mijn ogen van onmacht. Maar ik heb dit al eerder voorbij zien komen. Als we er niet meer uitkomen gaan we onzinnige vergelijkingen maken. Maar nogmaals en dan houdt ik er over op, WIE NIET OP ZONDAG WIL WINKELEN die doet dit niet. http://www.koopzondagen.net/

7-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

elcapitan ; je begint zelf om 2/3 van Nederland erbij te halen , zo mag ik voorbeelden geven vanwaar de koopzondag vandaan komt en wat het ons straks gaat bieden of beter gezegd wat het ons afneemt!
Wel degelijk is koopzondag een probleem in het economisch verkeer. Dat is al aangetoond ; exstra kosten bent dat met zich mee en de klant betaald. Tevens brengt het geen extra geld op , want de handel verplaats zich. Tevens komt de koopkracht nog meer onder druk te staan. Dus elke vernieuwing is geen verbetering. Tevens is als een raad afsraken gemaakt heeft en wegloopt uit de afgesproken afspraak , dat maakt ie partij ongeloofwaardig.
Tevens is eruit stappen brengt ook kosten met zich mee en word weer verhaald op de burger dus alweer minder koopkracht.
Het bevreemd mij dat jij met je verhaal komt terwijl jij zo goed kunt rekenen.

8-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ; als je 1 stap maakt om 1 zondag te gaan werken , omdat er toch 51 zondagen overblijven lijkt voor jou niet erg. Maar keer toegeven is ook je geloofwaardigheid weg als ik aanhaal dat je dan 1 dag ontheiligd. Dan krijg je de vraag ; maar je werkte de vorige keer wel op zondag , dus als je nog es werkt dan blijft er altijd nog 50 zondagen over....enz enz.
Met die redenatie waar jij over hebt , heb je niet door wat voor een belang mensen bij hebben aan de Zondagheiliging .
Ik heb het niet over of een dorp winkels heeft of niet , maar over as je zo graag winkels open hebt op zondag vind ik het eigenaardig dat je juist in een dorp gaat wonen waar geen winkels zijn. Dan haal ik geen onzinnige vergelijking aan maar een constatering.

8-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Beste Marco, dit bedoel ik nou. Ik zeg nergens dat de winkels op zondag open moeten, maar de redenen die (een kleine groep) er omheen bedenken en op pennen slaat nergens op. Mensen die de zondagheiliging dierbaar is blijven dan gewoon thuis!! Wat is het probleem en als je nu komt met, Ja, maar die storen zich dan wel aan diegene (en dat doe je) die op zondag die heiliging niet naleven en waarom ook, dat is een keuze. Maar al die niets zeggende en in eigen belang opschrijvende kreten over dit kost dan meer en dat gaat weer ten koste van dat, raakt kant nog wal. Je ziet ook opmerkingen dat als een vrouw dan misschien moet werken in e winkel op zondag de man niet fijn met haar op zondag gezellig ergens naar toe kan gaan, maar staat dan vervolgens er niet bij stil, dat als je dan ergens op zondag naar toe wil, daar ook mensen omlopen die WEL werken. Het is een eigen keuze en of ik nou wel of niet in een dorp zonder winkels woon doet er niets toe en was zinloos om aan te halen.

8-2-2016
elcapitan uit Drachten

Na een wat aarzelende start is de koopzondag in het centrum van Eindhoven inmiddels omarmd door vrijwel alle winkeliers. Tegelijkertijd wordt de koopavond op vrijdag steeds minder druk.Over de koopzondag is de discussie na een jaar verstomd.
Bij de start in januari 2014 bleef ongeveer 35 procent van de deuren nog dicht. Inmiddels zijn dit er nog maar tien tot twintig op een totaal van ongeveer 400 winkels. Het gaat dan veelal om kleinere ondernemers bij wie de kosten (duurder personeel) niet opwegen tegen de extra verdiensten.
Kijk eens wat een vrijheid iedere winkelier er dan toch op na kan houden. Of zijn dit geen juiste berichten??

8-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Marco, dit wil ik nog wel even aan je kwijt, het feit dat er in een dorp met relatief zeer weinig inwoners geen winkels zijn, wil nog niet zeggen dat men daar dan achterop komt toch? Economisch gezien heeft het totaal geen zin om hier winkels neer te zetten en waarom zouden ze ook Surhuisterveen en Drachten liggen op een steenworp van Houtigehage en Boelenslaan maar om dan nu maar te zeggen dat we achterop komen, ja dat zijn jou woorden. Koop jij in de winkel in Houtigehage? Welke??? ja dat weet jij beter als ik.

8-2-2016
rienk001 uit Kortehemmen

@elcapitan

Do wolst Eindhoven dochs net fergelykje mei Drachten? Ek wurdt der folle minder yn de doarpen yn Brab

8-2-2016
elcapitan uit Drachten

Aha, it beswier tsjin de keapsnein slacht allinne mar op Drachten?? It is ek gjin fergelyking, it binne feiten hoe' t min tinkt oer de keapsnein. Jo opmerking oer de sikeh

8-2-2016
elcapitan uit Drachten

Koopzondag heeft Nederland definitief veroverd

Winkelen op zondag heeft de afgelopen 2 jaar zo'n vlucht genomen, dat het uitzonderlijk is als winkels niet open zijn op de traditionele rustdag. Uit onderzoek van het AD blijkt dat slechts op enkele tientallen plaatsen in Nederland de zondag nog heilig is.

De koopzondag heeft ons land definitief veroverd. In 214 van de 347 door deze krant ondervraagde dorpen en steden mogen de winkels het hele jaar op zondag open. Dat waren er 2 jaar geleden nog maar 66. In 177 gemeenten zijn de openingstijden op de voorheen heilige dag in mindere of meerdere mate verruimd, zo laat een inventarisatie zien.
Grotere steden als Groningen, Tilburg en Eindhoven maar ook kleinere gemeenten als Lochem, Tiel en Sint-Michielsgestel gingen er de afgelopen 2 jaar toe over om de koopzondagen vrij te geven. Zij reageerden daarmee op een nieuwe wet van het kabinet, die regelt dat gemeenten zelf mogen bepalen of zij koopzondagen toestaan.

8-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Elcapitan: Volgens mij zijn die leden in die gemeenteraden allemaal ongeloofwaardig. Ze lopen allemaal voor hun gemaakte afspraken weg, of....zouden het wat ruim denkender mensen zijn, die de vooruitgang niet willen traineren. Koopzondag het is al de gewoonste zaak van de wereld geworden.

8-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Ik ben blij dat je veel toegeeft in je remloze spreken over koopzondag ; Elcapitan.
Dat bespaart mij veel tijd.
Je erkent veel in wat ik schreef.
Daarnaast gaf ik al aan dat veel winkels open zijn en van mij mogen jullie kopen zoveel je wilt. ''Al koop je de winkels leeg''.
Alleen wat ik aangaf gaat het vaak niet eerlijk.
Neem nu es Ede ,met een referndum stemde het volk tegen en de d666 zeg nog dat te respecteren ,maar drukte met zijn vrienden het er toch door. Dat geef ik aan dat dat niet zuiver is.
Als je de winkeliers vragen willen ze massaal dicht blijven , maar gaan open ,omdat de rest ook gaat. De kleineren kunnen straks het niet meer opbrengen en gaan , zoals in vele landen waar 24/7 is uiteindelijk kapot.
Dat het economisch zinsloos is staat al vast.
Gelukkig lees ik dat ook in jou verhaal Elcapitan.
Moet je nagaan dat onze voorouders et minder werken en meer vrij meer koopkracht opbouwde en nu wij meer werken minder koopkracht overhouden.

9-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ; waarin zie jij vooruitgang al de koopkracht en vrijetijd daalt hierdoor?
Want dit beleid is niet door ruim denkenden gemaakt , maar door mensen die geen invulling hebben of meer iets kunnen bedenken dat ze het fijn en gezellig thuis hebben of kunnen maken.
Mensen die niet snappen dat ze door dat de winkels opengaan straks hun laatste vrij dag ook kwijt zijn. ( of in het tegengestelde 7 dagen geen werk hebben).
Het beleid is ook voorspelbaar , voor wat er nu is. Want in politiek Den Haag zitten geen economen.
Ik kom vaak bij Bijma........Of is dat Boelenslaan?

9-2-2016
rienk001 uit Kortehemmen

Yn Eindhoven is de ferkeap op keapj

9-2-2016
elcapitan uit Drachten

In Ede gaan de winkels op zondag toch open. Ondanks felle tegenstand van christelijke partijen besloot de Edese raad donderdagavond dat de Gelderse stad jaarlijks 52 koopzondagen krijgt. Het voorstel werd aangenomen door een nipte meerderheid.
Een opmerkelijke zet, want in juni hield de gemeente nog een referendum over het onderwerp. Daarbij stemde een nipte meerderheid juist t

9-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Ik snap het Elcapitan, als de wens de vader van de gedachte wordt, wil je wel eens de feiten niet helemaal weergeven zoals ze feitelijk zijn, dit stukje over Ede geeft maar weer aan, dat de aangedragen feiten van Dhr, Marco niet helemaal zijn zoals ze zijn en wellicht past dit ook niet in zin straatje.Het wordt mij en dat wist ik allang, wel duidelijk dat de ware reden van tegenstand van de koopzondag dus louter en alleen berust op de Heiligendag, niet meer en niet minder. Jammer, dat de discussie, waar die ook over gaat dan altijd weer uitkomt op het prediken van de evangelie en dan altijd weer zoals het die persoon betaamt.

9-2-2016
elcapitan uit Drachten

Uiteraard gaat een gemeente niet over het wel of niet opengaan van een winkel, we maken het alleen mogelijk. De winkeltijdenwet stelt dat een winkel niet open mag op zondag en niet op christelijke feestdagen. In veel gemeentes mocht men al

9-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Heel grappig en opvallend is dat Elacapitan en unbeliever naadloos als een siamese tweeling iedere keer weer achter elkaar schrijven of het afgesproken werk is. Ze sluiten op elkaar af of het de zelfde mensen zijn.
Het is wel verwarrend et jullie , want de ene keer is het democratie s als de winkels open gaan bij een meerderheid (mits de meerderheid voor winkels open is) en de volgende keer als er geen meerderheid is dmv referendum dan is het logisch dat de gemeenteraad toch niet luistert naar het volk en hun eigen wil doorvoert. Maar als het is zo in Drachten ,dat de meerderheid van de gekozen gemeenteraad tegen is geeft men er een draai aan dmv een scheve winkelrekensom van de d666 en dan is dat weer goed. Kortom is het verhaal duidelijk ; bij meer voorstanders ; winkels open en waar te weinig voorstanders ; winkels open.
En waar iets echt niet open gaat gaande voorstanders spugen op de Christenen dat die boycotten enz.

9-2-2016
elcapitan uit Drachten

Je denkt nu ook al in complottheorie

9-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Dat zijn vaak de zelfde die iets hebben gelezen of opgevangen dat 1 iemand iets heeft geroepen of iets in die geest.
Unbeliever ; graag even aangeven waar ik geschreven heb dat een dorp/en achterop komen.
Elcapitein ; uit de studie bleek dat meer dan de helft vd winkeliers in Ede tegen bleek!
De omliggende plaatsen zijn niet Orthodox -protestant ,maar bevindelijk gereformeerd.
Ik had het je al een paar keer uitgelegd wat het was ,maar lezen is niet je sterkste punt evenals rekenen.
Rienk geeft dit mooi aan en duidelijk en helder.

9-2-2016
elcapitan uit Drachten

WAT IS EEN MORALIST:
In moraliteit zit heel wat strengheid en gaat veelal gepaard met vastomlijnde principes, waarvan niet afgeweken kan en mag worden. Je vertelt jezelf of de ander hoe jij vindt dat het hoort en hoe jijzelf of de ander zich behoort te gedragen. Je hebt duidelijke opvattingen over wat goed en kwaad is en hoe de werkelijkheid er uit zou moeten zien. De moralist in jezelf denkt star, in hokjes en wil vaak graag anderen en de wereld verbeteren. Het denken overheerst en het hart met zijn invoelend vermogen is gesloten. In het uiterste geval ben je een zuurpruim bij wie niemand nog iets goed kan doen en die zelf buiten schot weet te blijven.

9-2-2016
advertentie

elcapitan uit Drachten

Ede krijgt ondanks referendum toch een koopzondag Robin de Wever − 10/07/15, 12:13
Door een mens geschreven en wat door een mens is geschreven, daarvan mag je de juistheid in twijfel trekken. We kunnen tenslotte allemaal wel sprookjes bedenken, maar dat geldt dan wel voor alle geschriften door mensenhanden geschreven.

Uit Dagblad De Trouw, daaruit komt het artikel wat ik geplaatst heb over Ede. Maar ja, dat zal ook wel weer een leugenkrant zijn. Dacht je dat ik zelf die artikelen allemaal schreef en ik hoef ze ook niet te lezen, ik heb het 1 op 1 gekopie

9-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

bewaker vd goede zeden , kenner van het moraal. Dat is een Moralist. Ik voel mij zeer gevlijt.

Tevens ben ik kritisch denker en realist.

Vasthouden aan een verhaal geeft in het leven aan dat je betrouwbaar bent. En niet als de meeste partij-en die ja zeggen en nee doen.
Helaas zijn er geen economen meer in onze regering. Daarom is er nu zo'n te kort , te veel werkelozen , koopkrachtdaling en de ouderen in de goot.
De kleine middenstanders krijgen het nog moeilijker en de Christenen moeten straks meedoen en anders ontslag. Daar zijn nu al tal van voorbeelden van.
Het is dat ze geen homo's zin anders werden ze wel geholpen. De regelgeving kijkt bij deze mensen en zeggen al gauw dat het machteloos is om tegen j werkgever te procederen.
Daar sta je dan.
Met al de mooie verhalen dat je als christen echt niet te hoeven werken ,als wij zondag maar winkelen kunnen. Allemaal schijnbeloftes !

9-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

52 % vd winkeliers waren tegen en 58% van de bevolking waren tegen in Ede. Dat zijn de cijfers. Die kun je letterlijk zo lezen. Dan mag e je trouw er naast leggen en zelf vergelijken wat en wie waarheid spreekt.

9-2-2016
elcapitan uit Drachten

De mogelijke invoering van een koopzondag hield de gemoederen in Ede aardig bezig. Meest spraakmakend was ongetwijfeld het op woensdag 10 juni gehouden referendum. In totaal 45,1 procent van alle inwoners van de gemeente liet weten hoe ze over de koopzondag dachten. Dat konden ze doen door antwoord te geven op drie vragen over de zondagsopenstelling. Gerekend over de totale gemeente was de meerderheid hier tegen. ER WAS EEN SCHRIL CONTRAST TUSSEN DE PLAATS EDE en de buitendorpen. In Ede zelf was een MEERDERHEID van bijna 60 procent voor een koopzondag. In Lunteren en Harskamp was meer dan 85 procent tegen en in Ederveen en Wekerom zelfs meer dan 90 procent. De uitslag van het referendum in Ede was voor de niet-confessionele meerderheid van de gemeenteraad reden met het initiatiefvoorstel te komen.

9-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

In Ede zelf was er helemaal geen 60 % voor koopzondag. Je zit maar wat te rekenen en maar wat passend te maken wat er niet is.
Het zijn gewoon een stelletje slechte verliezers!
Kunnen we niet winnen .....dan toch.
De referendum uitslag was duidelijk. Je kunt er ergens een straat uithalen waarin de meerderheid D666 stemt e dat uitvergroten al zijn dat de meerderheid. Maar zo werkt het niet.
Als dat zo was zag de gemeenteraad er wel anders uit.
De gemeente had gestemd en de burgers zijn door de gemeente te kak gezet.

Nog bedankt voor mij te benoemen als moralist.
Ik voel mij gevlijd !
Een moralist betekend ; bewaker van goede zeden ,kenner van het moraal.
Daarnaast ben ik realist en kritisch denker.
Daarmee ben ik geen meeloper en ondoordachtzaam wat te gaan roepen wat uiteindelijk leid tot koopkrachtvermindering en banenverlies.

10-2-2016
elcapitan uit Drachten

Ja dat lees ik in stukken uit de media die zich daar destijds mee bezig gehouden hebben. Je maakt alweer de fout door te roepen sat maar wat reken. Nee, ik heb die hele discussie ook nooit gevolgd, jij wel, jij citeerd het Reformatorisch Dagblad, dat heb ik net ook even bekeken. Ja en die lees ik niet. Het klopt dat er in de GEMEENTE EDE een (krappe) meerderheid tegen was, echter uit het referendum kwam naar voren dat 60% van de kern van Ede zel voor was, toen heeft de raad op basis daarvan een voorstel uitgebracht, dit is door de raad met de kleinst mogelijke meerderheid aangenomen, 1 van CU was niet komen stemmen en vervolgens is (alleen voor de kern EDE de koopzondag aangenomen. Lijkt mij heel democratisch en nogmaals het staat allemaal te lezen en geef jij mij nu even aan waar dat van jou staat behalve in het RD.

10-2-2016
elcapitan uit Drachten

Marco, ik noem jou geen moralist, ik heb alleen de definitie van een moralist geplaatst, jij wilt met argumenten die je niet aantoont, je gelijk halen. Jij hebt Ede er bij gehaald, dit om kracht bij te zetten over mening van de gemeenteraden, natuurlijk een gereformeerde gemeente, daar heeft iets van in het RD gestaan. Maar je laat de mede lezers niet weten dat als zij op het internet de koopzondagen intikken, er heel veel zijn, en er ook heel veel blij mee zijn. Het gaat jou ook alleen maar om zondag op zich, vanuit het dogma van je geloof. Je bent niet ruimdenkend, je bent geen realist, maar pessimist. Heeft er in het RD ook iets over die vieslak van dominee gestaan? ik denk het niet. Bij jullie is alleen maar plaats voor Meewaaiers en eigenheimers en staan meteen in de fik als er iemand hen tegenspreekt en

10-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Rienk

10-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

autisme ; is een aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerken door beperkingen op het gebied van sociale interactie
en (non)verbale communicatie en door een beperkte repetitief en stereotiep gedragspatroon.

11-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Hoezo RD ?
Ik heb de uitslagen direct over genomen van de referendum uitslag van de gemeente Ede.
Tevens heb ik de cijfers overgenomen vd peilingen de door Ede zelf is gedaan. Allemaal te lezen op hun eigen site.
Op de zelfde site te lezen dat de d666 net na de uitslag had gezegd dit alles te respecteren. Het volk had gesproken. helaas daarna was zijn respect en net als de andere uit de raad van korte duur en het gevolg ; ze lieten met hun middelvinger gedrag de kiezers links liggen en deden wat ze zelf wilden.

11-2-2016
elcapitan uit Drachten


Het besluit is gevallen: winkeliers in de kern van Ede (bebouwde kom) mogen elke zondag van 12.00 tot 17.00 uur hun deuren voor de consument open stellen. De winkels in de zogenaamde buitendorpen blijven op zondag gesloten.
Zes van negen fracties van de Edese gemeenteraad stemden van harte in met hun eigen initiatiefvoorstel voor het verruimen van de winkeltijden. Volgens Burgerbelangen, VVD, D66, GroenLinks/PE, PvdA en GemeenteBelangen is het voorstel een goede vertaling van de uitslag van het referendum van 10 juni jl.
De andere drie fracties, SGP, ChristenUnie en CDA waren en zijn niet te spreken over de zondagsopenstelling. In felle bewoordingen trokken zij nogmaals van leer tegen het voorstel. De SGP sprak van een triest dieptepunt in de historie van Ede
De hoofdelijke stemming leverde uiteindelijk de volgende uitslag op: 20 raadsleden voor en 18 tegen.

11-2-2016
elcapitan uit Drachten

EDE - SGP-fractievoorzitter Breunis van de Weerd heeft in het partijblad van de Edese afdeling van de SGP uitgehaald naar de eigen achterban. Van de Weerd is teleurgesteld dat SGP-stemmers winkels die ook op zondag open zijn niet boycotten.
Bekijk ook...
Meerderheid raad Ede wil koopzondag op elke zondag
Koopzondag Ede is een feit
De fractievoorzitter vindt dat de SGP achterban geen inkopen moeten doen bij winkels die op zondag de deuren opendoen. Zelf geeft hij aan alleen nog boodschappen te doen bij de supermarkt die op zondag niet open is.

Onverschillig
Hij bemerkt echter onder veel reformatorische christenen een lauwheid en onverschilligheid over de kwestie. 'Helaas zie ik veel mensen uit onze achterban overal naar binnen lopen', schrijft hij. Excuus van veel mensen blijkt dat het lastig is producten elders te kopen. 'Hoeveel is een principe ons nog waard?', vraagt Van der Weerd zich af.

11-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Weer lading tekst !
Maar het feit blijft ; Democratie is ver e zoeken en de burgerbevolking word ter kak gezet en de enorme kosten vd referendum komt ook nog es op het bordje ; bevolking.
Want de raad wist bij lange na al wat ze wilden.
Het i net China en Hong Kong. Honk Kong is vrij ,als ie maar doet wat China zegt. Ze hebben verkiezingen ,maar China blijft de baas en doet wat ie wil.
De raad van EDE staat maar wat te doen , terwijl ze gekozen zijn door de bevolking en de bevolking zegt anders !
En heaas wil elcapitan daar niet op aan dat de winkeliers en bevolking in meerderheid anders zegt. Typisch D666 gedrag

11-2-2016
elcapitan uit Drachten

De VVD zal een initiatiefvoorstel indienen waarmee het mogelijk wordt dat per 19 juli in de plaats Ede alle winkels open mogen, niet in de buitendorpen. Alleen in Bennekom zouden ook de supermarkten open mogen.

Overigens wil de VVD de exacte inhoud van het voorstel in overleg met andere voorstanders vaststellen.

12 zondagen per jaar
1 van die andere voorstanders is D66. Die partij wil dat de winkels en supermarkten in Ede-centrum zo snel mogelijk 12 zondagen per jaar open kunnen. Volgens Sina Salim van D66 heeft heel de gemeente Ede weliswaar in meerderheid tegen een koopzondag in het centrum gestemd, voor hem telt zwaarder dat de inwoners van de plaats Ede wel een koopzondag

11-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Elcapitan: VVD was in Ede dus de initiatiefnemer. Ik begrijp hun besluit wel. Ik begrijp Marco ook wel, alleen niet de stelling dat niet democratisch is genome. Hij houdt vast aan het referendum, ok

11-2-2016
elcapitan uit Drachten

Unbeliever: ik vind het allemaal wel goed. Ik denk dat er straks iemand gaat verhuizen. Urk-Staphorst-Putten en de rest van de Veluwe, meer kans om van je rust op zondag te genieten. Lijkt mij heel REALISTISCH. Als ruimdenkend mens begrijp je dat als geen ander. Als kritisch denker kijk je toch anders tegen heel simpele dingen aan. Het wordt tijd voor nieuwe verkiezingen, ik voorspel je een nog veel grotere minderheid. Nederland is klaar met de stilstand.

11-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Goed lezen is een gave zou ik jullie toewensen.
Had al in het begin stadium gezegd dat van mij part zondag aan de hele winkel van mij leegkoopt
.
Mij ging het erom dat diegene die zondagheilging doet door dit straks veelal zijn baan verliest en of niet aan de bak komt.
2. De koopkracht nog es daalt omdat de winkelier meer kosten heeft.
3.De kleine winkeliers het loodje leggen , omdat de kosten en nooit geen rust hun opbreekt.
4.Nog meer leegstand.
5 . De mensen die nu graag winkelen op zondag en dat hun de enige dag is dat ze nog vrij zijn , straks ook moeten werken en daardoor nooit meer of zelden (Chineese praktijk) meer elkaar zien.

En de democratie is weg en het referendum is inhoudloos geworden en de kiezers di nu komen blijven straks altijd weg. Er word niet meer op hun gehoord.
Tevens de kans wat je nu ziet bij lezingen voor ACZ , mensen worden boos en neidig.
Door dit komt juist stilstand en achteruitgang.

11-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Ik wil best op van der Weerd ingaan.
A. Hij mag vinden en inhoudelijk maakt je wel bewuster een stap.
Alleen boycotten een winkel terwijl je eigen baas ook open is , dan kan ik ontslag nemen.
Dan moet ik elk product nagaan wanneer hij is gemaakt. enz enz.
Maar terug op het gebod . Daarin staat niet dat ik niet kopen mag die zondags open zijn ,maar er staat dat ik niet mag werken. Ik mag niet.
Ik begrijp vd Weerd heel goed en ook zijn betoog over lauwheid onder andere SGP ers
Er zit veel wat k ook mee kan en over na kan denken en doen.
Maar boycotten voor mij staat niet bovenaan de lijst.
Want Zondag koop ik , zonder te betalen enz. Er is voor mij betaald en krijg het levende brood.

11-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Even een verduidelijking ; '' dat ik niet mag kopen die zondags open zijn'' dwz Ik mag kopen mag door de weeks die ook op zondag open is. Het is de persoon die open is die aan Gods gebod niet houd.
En ik mag niet werken op zondag ,maar Gods dag heiligen. Dat betekend dat ik ook niet koop.

11-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Beste Marco, goed lezen wens je mij toe, ik probeer dat meestal ook wel OBJECTIEF te doen, maar ik wil ook wel op je laatste reacties reageren maar ik kan daar geen touw aan vast knopen. Een typefoutje ok

12-2-2016
advertentie

elcapitan uit Drachten

Ik was er wel klaar mee, maar toch, begrijp ik nu goed Marco, dat jij zegt, dat je door de week wel bij die winkel MAG kopen, die op zondag open is, omdat het de persoon is die het gebod negeert en niet de winkel op zich?

12-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan ; ''en niet de winkel op zich''.
Denk es na man , de winkel kan uit zich zelf toch niet zich zelf openen of sluiten enz !!!!
Dat doet toch de persoon of personen van de winkel.

Unbeliever ; Ik heb de hele tijd de kern aangehaald en waar ik het vandaan haal. Ik heb de cijfers gegeven en erbij gezegd van welke site.
Ik was klaar , als men mijn woorden niet verdraaid en hun eigen niet iedere keer tegenspreken.
Het grappige is dat jij Unbeliever net daarvoor ,je laatste stuk zegt dat je in kan komen wat ik schrijf en nu ineens zegt dat het verhaal onleesbaar is. En dat ik met nieuwe feiten kom. En alles wegwuif.
Als je terug leest dan lees je iedere keer het zelfde verhaal.
Dat vloeit voort uit de eigen geachte ; iedereen mag hun eigen gedachte hebben ,maar als ze maar overeenkomen met ons eigen.
En dat zie je terug in EDE. Het volk zegt ;NEE en dat willen de initiatief nemers van een referendum ( die zo op hebben ; ''laat het volk spreken'' ......

12-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Dat hadden de initiatief nemers niet op gerekend en dan gaan ze toch hun eigen zin doordrijven.
Dat zag je ook dat Nederland zei tegen de EU en meer macht aan de EU. Nederland zei NEE ,maar dat gaat gewoon door !
Nu krijgen we weer een referendum. Maar nu blijkt al dat het zinloos is ,omdat al beklonken is. Het staat al vast .
Zoook in Ede. Het staat vast ,ongeacht. Geen Spaans woord staat in mijn verhaal.

Mijn vraag aan jou was ; waar heb ik gezegd dat de buitendorpen achtergelegen gebied was. 19 februari 19.04 uur.

Elcapitijn is er klaar mee. Ja klaar mijn zijn doordrammen. Een echte D666 er of pvda er?

12-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Oke, je hebt gelijk, lees dan nog eens je stukjes door, de helft ontbreekt aan woorden waardoor de zinnen moeilijk te lezen zijn, en dan doel ik op de laatsten. Ik bedoel dit serieus, lees dan eens wat er staat. Je schrijft over de winkel en de man die er in staat die overtreedt het gebod en volgens mij bedoel je dan dat je dan wel door de week gewoon in die winkel mag kopen toch? Zoniet dan begrijp ik het nog steeds niet.

dat ik niet mag kopen die zondags open zijn'' dwz Ik mag kopen mag door de weeks die ook op zondag open is. Het is de persoon die open is die aan Gods gebod niet houd.

hoe moet ik dit bovenstaande in gods naam dan lezen.

12-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Unbeliever: Mijn vraag aan jou was ; waar heb ik gezegd dat de buitendorpen achtergelegen gebied was. 19 februari 19.04 uur. ????

Al zouden het er 400 winkeliers zijn, diegene die het voor hebben aangegeven waren verreweg in meerderheid en nee, je bent niet voor een referendum, ja, je weet dat het de kant van v

12-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Precies Unbeliever. Jij zegt '' we lopen ver achter op de rest van Nederland. ''
Nu als jij dat vind , uit jou positie , dan vind jij toch waar je zit / woont toch zelf achter loopt op de rest van Nederland?

Dan is mijn vraag , als jij vind dat jullie achter lopen zonder winkels , waarom je dan toch daar gaat wonen.
Tevens stel ik EEN VRAAG en niet een opmerking. WIE loopt nu waar achter?
Als ik de dorpen zou aanduiden moet ik zeggen WAT......
Jij gaat toch in een dorp wonen die geen winkels hebt. Dus als je achter loopt p Nederland dan ga je toch eerst verhuizen nar waar jij dichter bij Nederland ligt :)
Dus jijzelf loopt achter , niet het dorp of dorpen.
Goed lezen !

12-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Pannekoek, zeg ik dat wij achter lopen zonder winkels?? Nee, dat de winkels hier op zondag niet open zijn(mogen) daarin lopen we achter. Hoezo goed lezen!! Jij gaat wonen in een dorp die geen winkels HEBT, sorry dat is heeft.

12-2-2016
elcapitan uit Drachten

O o Unbeliever, ik begrijp niet dat je noch op dit soort onzin ingaat. Laat die man maar schreeuwen, zie je dan niet dat als je schrijft, ik ben dit met hem eens, hij een heel ander antwoord geeft, dan wanneer je tegen hem ingaat. Stop er maar mee, het is verloren tijd, deze man is zo bekrompen en komt niet uit die cirkel, daar is feen ruimte voor. Hij weet alles beter, leest beter, schrijft beter, nou ja.... En het is net als met dat boek, weerleg je het ene, dan komt er een ander verhaal, weerleg je dat, dan moet je ook nog dat weer lezen, kijk maar naar de discussie die hij met ene Riemer heeft gehouden over dze zelfde materie. En die van mij over de zaak de Boer en de homo. Man, je zou bijna denken dat dit soort homosapi

12-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Nou ja, inderdaad, ik weet niet wat ik meemaak, maar ik heb dan altijd nog het gevoel dat iemand toch zelf ook wel begrijpt dat hij niet zijn lieve heer zelf is? Maar nee, dit is het toppunt van eigen dunk en zelfingenomenheid. Ik sluit bij deze dan ook maar af en ik spreek de hoop uit dat de gemeenteraad van Smallingerland snel de knoop doorhakt en de koopzondag vrij geeft. Voorspelling van het referendum? 80% voor 20% tegen. We talk again.

12-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

je zou toch denken dat jullie in 1 huiskamer zitten en zelfs gebruik makende van 1 computer.
Als je niet met ze eens zijn dan krijg je kots en bagger over je heen.
En dat doet zich voor als democratisch en iedereen mag zijn menning hebben . NOT dus !

12-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

samen maar aan de ritalin zou ik zeggen.
Over taalfouten gesproken.....hebben jullie ook een abonnement erop????
Tjonge jonge. En dan tegen mij iets zeggen daaromtrent.
Het is maar goed dat jullie stoppen.
Want dan hou je zoveel meer tijd over door de weeks , dat jullie kunnen boodschappen en de Zondag es nuttig kunnen besteden.

12-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Wanneer we anderen de schuld geven, leggen we ons geluk in handen van de ander. Met andere woorden: ons geluk is van hun afhankelijk. Jij bent niet de regisseur van je leven, zij zijn het. Als iemand je tot dienst is, ben je blij. Als iemand je teleurstelt, geef je ze de schuld en je geluk verdwijnt weer als sneeuw voor de zon. Denk eens aan de volgende situaties waar je anderen de schuld hebt gegeven of de controle over je leven hebt weggeven. Zijn ze herkenbaar?

Je partner.

13-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan


Bescherm je zelfrespect. Als je regelmatig omgaat met iemand die je probeert af te schilderen als de bron van alle kwaad, moet je actieve stappen nemen om een positief zelfbeeld te behouden.
Herinner jezelf eraan dat de mening van deze persoon niet noodzakelijkerwijs de waarheid is. Begrijp dat onmogelijke mensen vaak niet erg goed zijn met feiten.
Als de aanvallen nauwelijks op feiten zijn gebaseerd, zet ze dan opzij. Je kunt nooit zo slecht zijn als deze persoon je wil laten geloven. Verdedig jezelf echter niet hardop. Daardoor zal de onmogelijke persoon alleen maar opnieuw in woede ontsteken.

13-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Helpt Ritalin tegenwoordig ook niet meer?

13-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Elcapitan ; heb de discussie van toen met jou nog even nagelezen. Wat maar weer blijkt at jij meerdere malen met 2 maten meet.
En op het inde dat je iedere keer met de neus op de feiten gedrukt word dat je dingen veranderd in wat er werkelijk in jou aangedragen feiten stonden.
Het eindigen van jou gaat altijd gepaard met spugen en de andere beschimpen .
Want zo ben jij. Jammer en laag.

15-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Ja, ik heb die ook nagelezen, elcapitan verwees er naar. Maar in deze discussie zie ik ook nu weer, net als toen, dingen van Marco voorbij komen waarbij ik denk, los van hoe jij je zinnen opschrijft, deze laatste nu ook weer, daar is geen kop of staart aan vast te knopen, maar dit terzijde, als jij stelt.... 09-02-2016 het volgende:
De kleine middenstanders krijgen het nog moeilijker en de Christenen moeten straks meedoen en anders ontslag. Daar zijn nu al tal van voorbeelden van.
Het is dat ze geen HOMO's zin anders werden ze wel geholpen. De regelgeving kijkt bij deze mensen en zeggen al gauw dat het machteloos is om tegen j werkgever te procederen. (09-02-2016)

Dit soort teksten getuigd nu niet echt van serieus willen discuseren lijkt mij. Als je nu alleen al even naar die zinsopbouw kijk, voor wie is dit allemaal te snappen. Lees je teksten, en dan bedoel ik niet dat je word verkeerd schrijft, maar de opbouw van je zinnen. Man, dan zie je toch zelf ook dat dit niet goed is

15-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Als je verder gelezen had EN !!!! het verhaal in zijn verband had gehouden hoe het er staat en waar het naar verwees ed !!!!! DAN !!!! is het 1 verhaal. Nu knip je wat en plak je wat.
PS ; kijk eerst naar je eigen pannekoek van 13 februari ( en dat moet , als je Nederlands wil schrijven zijn ; pannenkoek !!!!)
Je schrijft zelf vol fouten , hoofdletters vergeten of te veel , geen of wel een komma's of punten enz.
Doe jij zelf het goed , dan mag je van mij ook anderen er op wijzen.
En er komen ook vloeken in jullie schrijven voor. Ook niks met het onderwerp te maken.

15-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Ja, je hebt gelijk, sorry, ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik nu stop met nog te reageren. Welke soorten medicijnen je ook gaat opschrijven. Je snapt er gewoon niets van, maar goed, mijn indruk is nu ook wel dat je alleen je eigen waanidee

15-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

'' Ik last je de hele zinopbouw ff zien....''
Over wartaal gesproken.
'' Goed , als jij het graag wilt, pannenkoek!!"
Nu , het is niet wat ik wil , maar hoe het geschreven behoord te worden.
Als je leest zo als je '' last'' , dan begrijp ik het enigszins waarom je er net uitkomt.
Ik ben blij dat je niet zondags naar de winkel gaat ,maar gezellig op de bank gaat zitten. Je draagt aan, in je zinnen ,een vermoeide indruk.

15-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan


Wie 6 dagen werk is slaaf van zich zelf. As je in 6 dagen ,waarin de winkel van 9 uur tot laat open zijn niet kunnen winkelen maakt ongelovelijke daguren.

Telkens kom ik in de branche dingen tegen dat de enkeling machteloos staat met de arbeidsuren en wet in de hand en in zijn of haar gelijk

Als je de winkeliers vragen willen ze massaal dicht blijven , maar gaan open ,omdat de rest ook gaat.

Dan krijg je de vraag ; maar je werkte de vorige keer wel op zondag , dus als je nog es werkt dan blijft er altijd nog 50 zondagen over....enz enz.
Met die redenatie waar jij over hebt , heb je niet door wat voor een belang mensen bij hebben aan de Zondagheiliging

Ze sluiten op elkaar af of het de zelfde mensen zijn.

Jij gaat toch in een dorp wonen die geen winkels hebt.



Knap hoor.


15-2-2016
advertentie

unbeliever uit Boelenslaan

A. Hij mag vinden en inhoudelijk maakt je wel bewuster een stap.
Alleen boycotten een winkel terwijl je eigen baas ook open is , dan kan ik ontslag nemen.
Dan moet ik elk product nagaan wanneer hij is gemaakt. enz enz.
Maar terug op het gebod . Daarin staat niet dat ik niet kopen mag die zondags open zijn ,maar er staat dat ik niet mag werken. Ik mag niet.

Dat hadden de initiatief nemers niet op gerekend en dan gaan ze toch hun eigen zin doordrijven.
Dat zag je ook dat Nederland zei tegen de EU en meer macht aan de EU. Nederland zei NEE ,maar dat gaat gewoon door !
Nu krijgen we weer een referendum. Maar nu blijkt al dat het zinloos is ,omdat al beklonken is. Het staat al vast .

Even een verduidelijking ; '' dat ik niet mag kopen die zondags open zijn'' dwz Ik mag kopen mag door de weeks die ook op zondag open is. Het is de persoon die open is die aan Gods gebod niet houd.

Als je niet met ze eens zijn dan krijg je kots en bagger over je heen.

15-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Nou beste Marco en overige dappere lezers, dit zijn dus stukken uit je verhalen en echt, je zou denken dat, als ik een vermoeide indrum maak, jij al slaapt als je schrijft. Of ben je aan de oxzasepam? Geen fijne motoriek lijkt mij. Je schrijft net zo warrig als je gedachtegang is.
Nou...slaap lekker en ik blijf je wel volgen. Je zult het nu vast beter doen met het schrijven, bedankt voor de les? Graag gedaan...ik deed het pro-deo.

15-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

''Nou beste Marco en overige dappere lezers , dit zijn dus stukken uit je verhaal en echt , je zou denken dat , als ik en vermoeide indrum maakt,jij al slaapt als je schrijft''.

TOP zin , Unbeliever ! En dan ga ik nog niet eens verder op in wat nu ''indrum'' betekent .

Voor de rest heb je weer , zo als gewoon , een mooie knip en plakwerk van gemaakt. Je Juf zal weer trots op je zijn. Of heb je je werkstuk nog niet ingeleverd?

Had nu geld er voor gevraagd , dan had je zelf nog wat Nederlandse lessen kunnen nemen.
Je steekt de draak met een ander , terwijl j eigen schrijven niet heel veel beter is. En dan heb ik het niet eens over de inhoud.

16-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Als je zelfs niet eens de bedoelde (foute) regels goed kunt knippen en plakken, ja, dan houdt alles op.
Het geeft wederom aan, dat Marco niet leest wat een ander schrijft, indrum/indruk, ja dat zijn typefoutjes, dat gaf ik aan, word schrijven zonder dt is wat je op de lagere school al leert, maar daar gaat het niet om, het gaat om de opbouw van de zinnen en wat je er dan eventueel mee bedoelt. Nou sorry hoor, maar kijk dan nu maar weer even naar datgene wat je als laatste schrijft. Of doe je nu net als De Kozak, hoe meer men hier op W

17-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Ik heb al een tal van keren het Narcisme besproken dat dat geen betrekking op mij kan hebben. Het zal wel door jou autisme te maken hebben en schizofrenie die je met je 2de stem elcapitein hebt, dat het verhaal niet overkomt.
Unbeliever, ik bedoel het niet verkeerd , maar wat ik aangeef bij jou is zeker geen enkele taalfouten hoor , maar zoals hier boven al aangegeven complete zinnen waar je over je zelf heenvalt .
Als je Kozak n mij vergelijkt en als je goed leest , zie je zoveel verschillen . Dat ik mij afvraag hoe jij lezen geleerd hebt.
Ik heb mij nooit te kort gevoeld. Helaas onderbouw je ook nergens hoe je aan je betoog komt.
Het hele verhaal hierboven en voorgaande keren blijkt gewoon dat ik andere belangen heb. En dat mag schijnbaar van tal van d666 kiezers niet die zeggen dat andere meningen ook mogen.
In Ede was de meerderheid tegen en dat gaan jullie krompraten zoals het dan gaat lijken dat 60 % voor was. Hoe zout wil je het eten? De cijfers leggen niet hoor!!!!

17-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

herstel ; cijfers liegen niet.

17-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

EDE - Het zijn voorlopig de seculiere partijen die de aanval kiezen na de uitslag van het referendum over de koopzondag in Ede, woensdag. VVD en D66 zien mogelijkheden voor een koopzondag in de plaats Ede, omdat daar een meerderheid van rond de 60 procent voor een koopzondag stemde.
De Gelderlander 15 juni 2015. Is geknipt en geplakt en er is niets aan veranderd, wie leest nou niet goed?
Doordat uit de stemming bleek dat in Ede zelf en dat geef ik ook aan, ruim voor werd gestemd, was dit een reden voor de VVD, gevold door D66, om hierover een verzoek in de gemeenteraad neer te leggen, waarop er vervolgens een, zij het met het kleinste verschil, v

17-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Laat mij nu even dmv knippen en plakken van jou kant, met de bron erbij, zien, waaruit blijkt dat jij de juiste gegevens onderbouwd weergeeft. En met Drachten probeer je daar op een zelfde wijze een draai aan te geven, zodat de gem.raad als onbetrouwbaar wordt neergezet en dit alleen maar omdat je die klote koopzondag gewoon niet wil. Cijfers liegen niet en dat zullen we straks terug zien, mocht er gestemd worden.

17-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ; De D666 en PVDA ,VVD kozen er voor om in Ede de winkels open te laten gaan op Zondag. Je leest in de Gelderse heel goed dat dat haaks op de referendum uitslag is. Dat zeggen ze zelf!!!!
Ze zeggen ook eerst dat de referendum dat ze daaraan zich gaan houden. Die belofte komen ze dagen erna al niet meer na.
Ze gaan op een andere rekenformule over. Ze halen stukjes vanuit de uitslag.
En wat blijkt ineens ja , in een paar straten uit de referendum blijkt een meerderheid.
Nu als Samson uit de landelijke kamer verkiezing bv een stad had gehaald waar de meest pvda op hem stemden had gehaald , dan had hij met jullie rekenformule nu dus ook premier van Nederland kunnen claimen. Maar zo werkt het niet , want het gaat hier over een referendum over de gemeente. En met die uitslag blijkt dat bijna 58 % tegen is. Democratie zegt 58 % tegen ! Punt !

18-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Feiten tonen Macros uit... laat dan zien waar het staat, je verdomd het gewoon om te lezen wat er staat. 60% in Ede zelf was voor, Ede is alleen open op zondag. Punt. Bey de way, jij hebt Ede aangehaald als voorbeeld, maar nooit zoals ik feiten getoond uit de media, ja dat jullie soort de media niet gelooft is mijn probleem niet. Dus knippen en plakken MACROS en dan zie ik het en kan ik het opzoeken. Als je niet weet hoe knippen en plakken moet moet je even aan Marco vragen.

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Unbeliever ; De raad erkent het zelf dat ze het referendum naast zich neerlegt.
Het referendum gaat over de Gemeente !
Het d666 zegt op de avond zelf ; het volk heeft gesproken. En erkende de 58 %
En dan een paar dagen beraad en met wat plak en knipwerk komen ze ineens met dit.
Knap hoor ,mar dat is niet het referendum.
Maar tja ,moeilijk tegen hun verlies kunnen en zij hebben de macht ,maakt voor hun alles goed.
Dat is politiek.
De uitslag zelf komt niet op 60 % ( ja naar ver naar boven afgerond.
Vreemd dat Nederland nog steeds in Crisis is. Komt zeker dat deze rekenwonders ook in het landelijk zo handelen.

18-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Goed, geen stukken, dan niet. Er is nadien een verzoek voor Ede zelf ingediend en daarop is door de raad gestemd en is dit er uit gekomen. Goed, je bent het er niet mee eens, maar wat wil jij er aan doen. Uithuilen en verder gaan. Drachten volgt binnenkort. Er is geen ontkomen meer aan de meerderheid beslist. Dat is in Ede ook gebeurd, en de randdorpen zijn dicht gebleven. Ieder wat toch?
Ik ben nu wel klaar met dit verhaal. Jij ook wel denk ik. Er wacht je al weer een andere discussie denk ik.

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Was je nog niet klaar dan? Want hoeveel keer je al gezegd hebt om te stoppen. Had bijna gedacht dat het je stopwoordje was.
Dat er meer onzinnige en geldverslindende referendums komen , waar de uitslag vantevoren bekent zijn ,maar de burgers dom worden gehouden met de slogan ; uw stem geld ook !!!
en meer van dat soort flauwekul.
De raad in Ede heeft al gezegd dat ze het referendum naast zich neer hebben gelegd waar duidelijk in stond dat 58% tegen winkels open op zondag waren.
Referendum mislukt en gedaan wat ze zelf wilden.
Naast uithuilen en verder gaan , word de burger nog de rekening gepresenteerd vh referendum.
Eigenlijk moet de burger de rekening terug sturen die het referendum genegeerd hebben. Laten die , met die winkeliers die op zondag open willen maar betalen.
Meerderheid (58%) beslist niks. De minderheid had de overhand.

18-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Gemeenteraad Drachten, ik wens u veel wijsheid toe en ik weet zeker dat u een democratische beslissing zult gaan nemen. Amen.

18-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

PS ; Met nadruk op democratisch wil zeggen , dat als het volk toch anders stemt wat niet in overeenkomstig is met jullie gedachtegang , dan toch VOOR winkel open op zondag.
We hebben daar voorbeelden van. voorbeeld met Europa. Het volk zegt in een referendum ; NEE ,maar de democratische regering zegt toch ja. Voorbeeld 2 ; Ede haar bevolking zegt met 58% NEE , maar de democratische gemeenteraad zegt toch JA.

Unbeliever maakt zijn verhaal nog ongeloofwaardiger met meerdere malen te schrijven met een vloek en eindigen gaat met het woord amen.

19-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

https://www.ede.nl/.../Onderzoek_verruiming_winkeltijden_Ede_I_O_re...

Beste mensen, hierin staat precies welke vragen er in het referendum gesteld moeten worden. Lijkt mij dan ook wel eerlijk dat er gekozen is voor De kern van Ede wel open, hier is specifiek naar gevraagd en daarop is met een meerderheid op voor koopzondag gestemd. De rest spreekt voor zich.

Acta probant se ipsa

20-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Grappig ; Je verwijst ergens na , met link , waar niks op staat. Eerst es controleren als je ergens naar verwijst!

''Lijkt mij dan ook wel eerlijk dat er gekozen is voor De kern kern van Ede wel open , hier is specifiek naar gevraagd .....enz''

Hoe krom wil je een zin nog laten lopen? Geen touw aan vast te knopen. Want De kern in Ede is een school en die is niet op zondag open. Daar is ook niet voor gestemd.

En het is niet ; Acta probant se ipsa ,maar Acta publica probant se ipsa .

De rest spreekt voor zich dat referendums een wassen neus is . 58 % van de gemeente Ede was tegen.
Het referendum ging over wat de gemeente Ede vond.

20-2-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Beste mensen, paar letters bij knippen en plakken achterwege gebleven. Excuus, maar kniesoor die daar op let, ik laat tenminste iets zien, althans, ik doe daar moeite voor. Dit stuk geeft heel duidelijk aan hoe het gegaan is en ik weet dat de gereformeerden dit koste wat kost anders uit willen leggen, prima, ik vind het best. Ede wordt als voorbeeld t.o.v. Drachten aangedragen, volstrekt onnodig, maar de reden hiervan is duidelijk, er zijn meer referendums gehouden en er is geen referendum bindend, ook niet als de stemming andersom was geweest en de raad alsnog tegen te zijn of geen verzoek in te dienen. Maar ja, dit was ook weer zo,n christelijke gemeente en verdomd als het niet waar is, daar is Marcos uit Houtigehage!!! zeer geintresseerd in. Leest het RD en dat is bindend!!!! Narcistisch gedrag neemt grotere vormen aan.

20-2-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Hoeveel mensen denk je dat ons gesprek nog volgt dan? Nagelaten de schizofrenie vrienden van jou. Het toeval is daar dat ecapitain weer es op het zelfde moment als jij het tonele betreed.
Daarnaast zeg je dat jij iets aandraagt ,maar kwam niet jij ,maar elcapitain er niet mee?
En jij gaat ineens met zijn eer strijken. hahaha
Nu naast de Amen van een eerdere schrijven volgt er nu weer een vloek.
Het zijn niet een paar fouten hoor ,mar zo ik verneem lees je mijn stukken niet. Heb ook niet aangedragen vh RD . Daar kwam jij mee. Dus wie is nu een Narcist?
Naast de enorme taalfouten en zinnen die krom zijn is er door jou autisme geen tijd meer over om goed te bekijken dat 58 % van de gemeente Ede tegen winkel open zijn is. En dat de meeste winkeliers tegen waren.
Je ziet ook duidelijk in het verslag dat men het zo maakt da er ineens toch voorstanders zijn. Er is dus nog kans met zulke mensen aan roer dat een banaan die krom is nog recht getrokken kan worden.

22-2-2016

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan