Account
Logo
Zoeken
16.9 °C

Tweetal gepakt voor Drachtster overval

Publicatie: 1 december 2010, 16.28 uur

Reacties

gaatse uit Drachten

13 jaar? Kom op zeg waar gaat het heen..

Stoerdoenerij voor elkaar zeker.

Ouders bedankt voor de opvoeding!

1-12-2010
joepie uit Burgum

Toch maar weer zweepslagen als straf invoeren.................

1-12-2010
macanudo uit Drachten

Het is niet te geloven, die leeftijden, hoe hebben ze het gore lef om zoiets te doen. Nu maar hopen dat ze bekennen, en duw ze dan alle drie maar een jaar of vier in een gesloten inrichting!

1-12-2010
sellie uit Drachten

het is toch niet normaal meer 13, 15 en 17 jaar.... tja dat heb je er van als er niet meer opgevoed word. Een kind leerd geen regels en respect meer en dat is toch heel hard nodig.

1-12-2010
advertentie

kippenboerr uit Kollumerzwaag

ongedierte ruim je toch ook op

1-12-2010
wpoelman uit Drachten

het zullen je kinderen maar zijn.




om je kapot te schamen.

1-12-2010
heideroos uit Feanwâlden

het verhaal wordt steeds zieker.
dit is toch niet te geloven?
toen ik 13 was al weer 33 jaar terug was ik ook stout geweest.
ik ree met mij crossbrommer op de openbare weg, en dat mocht niet zij de politie.
ik moest hem maar uit doen en verder duwen naar het crossterein 200m. verderop.
en mij werd verteld dat ik dat niet meer mocht doen, dat ze anders mijn brommer misschien wel mee namen.
en nu 33 jaar later pleegt men een overval, ze denken dat ze in een game leven ofzo.
langer vasthouden dan hun 18 is er ook niet meer bij, dus die 17 jarige moet als volwassen behandelt worden.
anders loopt hij volgendjaar weer buiten.
bah bah en nog eens bah.
het zouden je kinderen maar wezen brrrrrrrrrrrrrrrr.

1-12-2010
feyenoord87 uit Drachten

Nieuwste GTA Game;

GTA Drachten: Real Life Part 1

1-12-2010
jadokus uit drachten

Ik ben niet voor celstraffen en al helemaal niet voor lijfstraffen bij kinderen. Maar dit zijn geen kinderen meer die uit baldadigheid dit doen gezien ze het met voorbedachte rade gadaan hebben gezien hun gezichtsbedekking. Dus: Psychiatrisch onderzoek en mogelijk insluiting in een daarvoor bestemde kliniek. Voor een jaartje of anderhalf plus onderzoek naar de ouders en indien nodig verplicht te laten behandelen. Voor de daders twee jaar een computer, iphone, internet verbod tijdens insluiting! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt!

1-12-2010
staalworm uit Wierum

Het begint bij de ouders in de meeste gevallen dus die moeten het ook voelen helpt het meest.

1-12-2010
age uit Uithuizen

Als dit inderdaad de daders zijn,heeft de politie,op wie hier vaak veel kritiek is van deskundigen,dit knap gedaan toch?

We weten verder nog niets,maar ,zoals hier nu en ook eerder werd gezegd,mag je vragen stellen bij de opvoeding door de ouders of mschn het gebrek daar aan?

Zweepslagen en andere lijfstraffen worden niet meer toegepast(sorry joepie:)maar heropvoeding in een rijksinrichting lijkt me zeer gewenst in combinatie met verplichte begeleiding van de ouders en de rest van het gezin,om herhaling met (jongere)familieleden. te voorkomen.
Het lijkt me voor dat overvallen echtpaar een geruststelling dat dit tuig voorlopig van straat is.

Onderdeel van die straf in een rijksinrichting zou kunnen zijn dat zij naast hun straf daar ook en onder toezicht een flinke tijd werk doen voor dat overvallen echtpaar....gerichte taakstraf dus naast de andere straf.

1-12-2010
dr88en uit Drachten

Hebben we in deze aflevering ook een huidskleur genoemd? Iemand bekend?

1-12-2010
ikke87 uit S-sity

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/31050/Drachten:_bejaard_echtpaar_overvallen.html
In dit bericht kun je het lezen dr88en

1-12-2010
matahari uit drachten

het is toch niet te geloven
ouderes en kinderen goed aanpakken en beide heropvoeden
het konden hun opa en oma zijn
aanpakken dit uitschot

1-12-2010
advertentie

hakkeplof uit Terwispel

Ze motte eerst mar weris eem jier nei de cres.

1-12-2010
damwoude001 uit Damwâld

Wat mij betreft voeren ze eerst weer een avondklok in. Verplicht binnen zitten, en braaf zijn!

1-12-2010
faroc uit Drachten

Waarom is de huidskleur nu weer van belang? Geloof me, het is in geen enkel land of cultuur toegestaan om bejaarde mensen te overvallen in hun woning en te slaan.

1-12-2010
doorsneeburger uit Drachten

Stelling: Normen en waarden vervagen in deze multiculturele samenleving. Ouderlijk toezicht ook.

1-12-2010
wpoelman uit Drachten

Dit gebeurde door drie getinte mannen in donkere kleding die bivakmutsen droegen.

ouders en kinderen maar terug sturen naar het land wat in het paspoort van de ouders staat.

1-12-2010
ejayarjen uit Drachten

@wpoelman uit Drachten
Mee eens!!1

1-12-2010
virtualizer uit burgum

godverdomme...13 jaar en al rot..
en keer op keer lees je weer,ligt aan de opvoeding.klopt helemaal!
maar...je mag als ouder(s)ook niet veel aan opvoeding doen,een corrigerende tik aan de kop word meteen gezien als mishandeling van je kroost(geeft niks om hun een keer een trap/klap te verkopen,daar gaat geen kind dood aan)
als men denkt dat van praten alleen je prinsjes en prinsesjes krijgt....diegenen hebben dan geluk!
ouders mogen niks,leraren mogen niks,politie mag niks en justitie is niks en word niks.
flink straffen deze teringlijertjes,maar zal wel niks van komen,en al helemaal niet bij dat uit de pas lopende tintjesvolk die altijd de hand boven hun rotte hersenpan word gehouden.
men woont hier vaak al jarenlang,maar bij dit soort ongein gooien ze het vaak snel op discriminatie,ikke niet verstaan en hassan niet weten wat zoon uitvreet(thuis zijn ze koest,zodra ze uit het zicht zijn worden het coyotes)

1-12-2010
thor uit Drachten Azeven

Eerst die ouders maar eens (verrot) slaan en dan die jeugd maar eens aanpakken

1-12-2010
richard72 uit Drachten

allereerst een compliment richting politie!!!
ten tweede vind ik dat deze jongeren als volwassenen dienen te worden opgesloten.
snap niet waar ze het lef vandaan halen.

1-12-2010
bignick uit Drachten

se binne verdomme t dea skoppen net wurrig....
....ONVOORSTELBAAR....

1-12-2010
plien uit Burgum

Kamen dizze jongens út Drachten? Toch net getint? It sil dochs net wier wêze? Hoegden dy bern net nei skoalle?

1-12-2010
bignick uit Drachten

@plien.
school hadden ze in de woestijn of jungle niet nodig.......
daar leren ze zoals je ziet hele andere dingen....

1-12-2010
bastiaan uit Haema

mar in bêst wân op `e bealch

1-12-2010
donna uit Damwâld

Ongroeningsopdracht?

1-12-2010
roelofke uit Drachten

vreselijk..................goed aanpakken en dan maar hopen dat ze het nooooooooooooit weer doen!

1-12-2010
havefun uit Drachten

Blij dat ze dit tuig van de straat hebben gehaald.Dit is toch wel zo'n laffe daad.Jammer dat deze jongens hun straf niet in angst hoeven uit te zitten.Die oude mensen durven niet eens meer in hun huis te wonen.

1-12-2010
manchop uit Drachten

geef ze tot hun 18 jaar straf in de bajes,,,en daarna 30 jaar tbs,,dat zou mooi zijn,,,of zou dat nog de luxe zijn???????,,gr de ruiter himzelf.

2-12-2010
demoes uit Drachten

deze jongens of beter gezegd crimmineeltjes want kinderen zijn het niet,niet opsluiten want dan kunnen we hun levenslang onderhouden,want dit gaat door.er iets goeds anders mee doen dat ze kunnen zien dat zij het waren,levenslang. getekend voor het leven.

2-12-2010
sjoerddd uit Drachten

Het zijn kinderen die mischien wel niet eens een vader of moeder of mischien beiden niet eens, hoe moeten zij dan worden opgevoed? de daad is niet goed te spreken, maar geloof mij de meeste jeugdigen die criminele activiteiten uitvoeren, hebben geen eens een kans gekregen van hun ouders om een normale opvoeding te krijgen!!!!!!!
De daad vindt ik dan ook behoorlijk laf en is met geen woord goed te spreken.

2-12-2010
havefun uit Drachten

@manchop tot hun 18e daar komt de 17 jarige leuk mee weg dan.....En ja opvoeding zal er zeker mee te maken of het gebrek eraan.Verschrikkelijk gewoon wat deze jongens hebben gedaan.

2-12-2010
devil uit Kollum

opsluiten, kom nou. in het vliegtuig, boven land van herkomst met een parachute eruit schoppen.

2-12-2010
jason uit Leeuwarden

Op de Tandem naar Marokko zetten

2-12-2010
ikkewel uit Drachten

ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kluer is

2-12-2010
heideroos uit Feanwâlden

volgens mij staat er in de wet dat ouders verantwoordelijk zijn voor de daden van hun kroost.
en natuurlijk gun je dit geen 1 ouder, maar de rol van ouderlijke macht is ver te zoeken heb ik het idee.
dit mag niet kan niet en mag nooit weer gebeuren.
laten ze deze 3 kinderen als voorbeeld stellen voor alle andere kinderen die dit van plan zijn te gaan doen.
de wet moet veranderd worden, nu kan de staat ze tot hun 18de van straat weren, maar dan?
dan laat je 3 volleerde crimmie's los in de maatschapij.
ik blijf er bij dit is een volwassen daad, dus is het terecht dat ze ook een volwassen straf te gemoet mogen zien.

2-12-2010
manchop uit Drachten

@havefun,,daarom zeg ik ook ,,daarna 30 jaar tbs.

2-12-2010
advertentie

okki uit Jubbega

terug sturen naar het land van herkomst de hele fammilie dit is de beste oplossing

2-12-2010
macanudo uit Drachten

@okki Als je er even over na denkt, zou dit idd het beste zijn voor deze crimmini's en hun familie.
Stuur deze familie's compleet maar terug, een toekomst hebben deze gasten hier toch niet meer. Dit zou na zo'n vergrijp de beste straf zijn en een waarschuwing voor al onze criminele medelanders.

2-12-2010
forpus uit Ternaard

ik vind dat ze deze jongens maar als volwassenen moeten straffen,ze hadden dit van te voren al bedacht. het is niet in een opwelling gebeurd. deze oudjes hebben er hun verdere leven last van en durven misschien nooit meer de deur open te doen als er iemand aanbelt. als het mijn ouders waren, zou ik deze jongens helemaal verrot schoppen, als ik ze in handen kreeg. ik wens het bejaarde echtpaar veel sterkte toe de komende tijd.

2-12-2010
hialma uit Kootstertille

Laat ze maar een tijdje mee lopen in de zorg,bejaarden douchen,billen poetsen als de pamper vol zit(niet negatief bedoeld voor de bejaarde)eten geven kunstgebitje schoonpoetsen en alle andere voorkomende werkzaam heden,een uurtje enlopen ze gillend naar hun ouders die er dan wel voor hun is,want het is zo jammer dat ze dat werk moeten doen

2-12-2010
dolfingirl1 uit Drachten

Idd een goed idee Hialma, laat ze paar een taakstraf bij de oudjes doen en daarna heel hard terug schoppen naar het land waar ze horen,
13 jaar en dan al zo bedorven,waar moe dit heen met de jeugd.En dan zeggenz e vaak de jeugd heeft de toekomst, nou deze jeugd hoeft geen toekomst.

2-12-2010
friesegozer uit Uithuizen

blijkbaar is de redaktie het er niet mee eens met mijn mening dus voor de 3e x zet ik er wat op.

het is gewoon ziek van die jochies om dit te flikken ben je zo jong en dan zulke dingen doen dat komt nooit weer goed
zo beter redaktie???

3-12-2010
sjoerddd uit Drachten

Beste friezegozer,

Natuurlijk is het van de zotte dat je op zo'n jonge leeftijd al zulke dingen uithaald, en is nooit goed te spreken. maar het is wel een maatschappelijke probleem aan het worden. er zijn zoveel jongeren die geen normale opvoeding hebben kunnen krijgen want pappa en mamma moeten carriere maken of zijn gescheiden, of zijn omgekomen in een oorlog!
Het kind is vaak op zichzelf aangewezen, wat zou jij in zo'n geval doen als je ook nog eens een stel vrienden hebt die ook op zichzelf zijn aangewezen?
Het is echt moeilijk om hierover uitspraken te doen.
Het zijn wel nog steeds kinderen, die nog gevormd kunnen worden.

3-12-2010
friesegozer uit Uithuizen

@sjoerddd
dit jochie van 13 kan niet meer gevormd worden die is al ziek van geest
als je oudere mensen beroofd die zich niet kunnen verweren ben je ziek in je hoofd
en ga niet zeggen dat de opvoeding er mee te maken heeft op dat hun ouders dood zijn door oorlog dat praat helemaal niks goed
ik ken genoeg jongens die niet opgevoed zijn en die wel kattekwaad uithalen maar die dit nooit zouden doen ,ik moet toegeven dat opvoeding een kind wel wat vormt maar dat heeft met dit niks te maken dit is ziek en dat kun je niet veranderen door opvoeding

3-12-2010
mevrouwtje uit Burgum

Het heeft niks met opvoeding te maken vindt ik.
Er is altijd wel 1 probleem kind in het gezin, terwijl de andere allemaal het goed op school doen etc.

3-12-2010
roro88 uit Drachten

Je bent onschuldig tot tegendeel is bewezen.

4-12-2010
mevrouwtje uit burgum

inderdaad, dus niet altijd de ouders de schuld geven, stelletje mafkezen.

4-12-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan