Account
Logo
Zoeken
15.3 °C

Smallingerland: A. Th. de Boer niet integer

Publicatie: 30 mei 2016, 13.42 uur

Reacties

bb01 uit Takkebos

Misschien niet integer, maar wel eerlijk.

Volgende keer gewoon weer afwijzing op grond van "geschiktere kandidaat"

30-5-2016
cheese uit Ureterp

Dit slaat natuurlijk nergens op van Smallingerland. A. Th. de Boer is voor de rechter geweest heeft straf gehad en nu gaat Smallingerland er nog eens straf boven op doen. Kzou als ik A.Th. de Boer was weer naar de rechter stappen om strafvermindering. De gemeente gaat zn boekje te buiten door op de stoel van de rechter te gaan zitten en verhoogt zo de strafmaat. Ik zou zo meteen even naar een landelijke agrarische keten maar kga nu maar naar A.TH. de Boer. (kwaliteit van de spullen is daar trouwens ook beter.)

30-5-2016
aussie uit Noardburgum

Net best!! Was de Boer Moslim geweest dan was er niks aan de hand. Hypocriete gemeente.

30-5-2016
bertkd uit Drachten

Wat een hypocrisie van de gemeente. Maar in ieder geval ben ik vanaf nu vaste klant bij De Boer. Punt.

30-5-2016
advertentie

luckyduo uit Britsum

Zucht. En waar houd het op. Straft Smallingerland volgende week een moslim? Nee dus.

30-5-2016
greef uit Tytsjerk

Hoe zat het ook al weer met de integriteit op het gemeentehuis van deze gemeente, was daar ook al niet eens onderzoek naar gedaan. Worden ze daar nu roomser dan de paus. Daarnaast erg zwak dat ze pas een sanctie neerleggen nadat de rechter een uitspraak heeft gedaan. Over integer gesproken.

30-5-2016
opfietsen uit Tijnje

precies cheese , ik ga er nog steeds heen om de kwaliteit , waarom zal je daar weg blijven

30-5-2016
skik uit Drachten

Een stel kontkr

30-5-2016
jarmo uit Feanwâldsterwâl

Erg vreemd . Ze snappen het niet helemaal volgen mij.

30-5-2016
hyper7 uit Hurdegaryp

Gemeente moet niet de rol van rechter op zich nemen. De rechter heeft al uitspraak gedaan. Maar zoals met alles rommelt deze gemeente maar wat aan.

30-5-2016
zoutoplossing uit Wâlterswâld

Misselijk makende actie van de gemeente smallingerland. Iemand straffen die eerlijk is en dat ook nog boven op de straf die al door de rechter gegeven is.

30-5-2016
wijzer uit Feanwâlden


Straks wordt ZWARTE Piet nog in de ban gedaan ...........

30-5-2016
hunter2 uit Kollum

geen zaken met de boer doen
hoeft de boer ook geen gemeentelijke gelden te betalen
want dat zijn toch ook zaken ..

30-5-2016
brainder uit Drachten

Dan extra winkelen bij de boer. Top bedrijf.

30-5-2016
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

Het College was niet voor commentaar bereikbaar , las ik elders. Ze wilden de Drachtster Courant niet te woord staan. En dat noemt zich transparant ?

We moeten oppassen dat we in Smallingerland geen bon krijgen. Je betaald de bon en daarna krijg je mogelijk ook nog vd gemeente een taakstraf of een boycot dat je een jaar niet in aanmerking komt voor een baan of huis of ed.

Mijn vraag is hoeveel straffen zin er door de gemeente uitgedeeld voor de misstanden vd Lawei en de vaart.
oooooo niks , want dat waren vrienden.

Ik koop gewoon bij De Boer. Prima zaak en veel keus ! En nog eerlijk ook.
De andere bedrijven in Drachten doen aan leeftijdsdisriminatie ! En de gemeente doet niks.

30-5-2016
eksteroog uit Eastermar

ik heb tot nu toe nog niks op homo's tegen ,ze spelen hun spelletje in de bedstee maar

ik vindt het gemeen dat de gemeente zich hier in deze zaak gaat mengen

het mooie van dit verhaal is weer dat de Christen unie zich hier voor schut zet door voor te stemmen
en als je na gaat dat hier veel mensen van de zware kerk " de Vrij gemaakten op stemmen"

maar 1 plus 1 is twee
als de C.U hier in mee gaat ,dan moet de C.U ook niet meer moeilijk doen over die koopzondagen in Smallingerland
want zo erg is dat dan ook weer niet,toch

30-5-2016
wijzer uit Feanwâlden


Smallingerland op zijn SMALST ..............

30-5-2016
layka uit Harkema

Moet deze man nog meer gestraft worden? iedereen maakt wel eens een foutje en omdat deze jongen zo media geil is moet het zo niet best

30-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

hhw ; zet je bek is in die zoutwinning van jullie. Mogelijk dat ie dan es ontsmet word van die rare ongefundeerde opmerkingen.
Je praat zeker in de eerste deel van je opmerking uit ervaring.(15.21uur)

30-5-2016
wijzer uit Feanwâlden


@Stalker: Wacht maar dat de Islam de meerderheid heeft in Nederland ........

30-5-2016
daniqe uit Feanwâlden

Waarom een jaar nooit weer daar wat kopen als echt christen moet hij weten dat je iedereen gelijk behandeld

30-5-2016
ijzerman uit Drachten

hij heeft al zijn straf gehad via de rechter belachelijk dat de gemeente nu ook nog eens stappen onderneemt. mag dit gerechtelijk dan nog wel is er niet een goede advocaat die nu voor de rechten van de mens op komt en gratis deze klote gemeente wil aanpakken die kan toch zomaar niet in nederland.

30-5-2016
age uit Uithuizen

Vlgs artikel 1 van onze grondwet dient iedereen in Nederland, in gelijkwaardige situaties, gelijkwaardig behandeld te worden.
Dit artikel staat niet voor niets op nr 1 en is bedoeld om discriminatie op grond van religie, sexe, ras en geaardheid tegen te gaan.
Je mag wel geloven/vinden dat homofilie een zonde of is ziekte..(vrijheid van godsdienst en meningsuiting) maar je mag homofiele mensen niet anders behandelen, door hen bv werk of een stage te weigeren.
Dat is strafbaar.
Terecht, dat de overheid in dit geval de gemeente Smallingerland geen zaken wil doen met een bedrijf dat discrimineert.
Lijkt me duidelijk.
Vlgs sommigen hier worden in achterlijke woestijnlanden, moslimstaten homofielen gediscrimineerd?
Dat willen we toch niet meer in ons (zg) ontwikkelde land?

30-5-2016
hyper7 uit Hurdegaryp

Grappig al die anti christelijke reacties..... zelf zijn ze geen haar beter met hun reacties. En meestal zijn het die mensen die het woord respect ook nog eens durven te noemen. Eerlijkheid zal lonen. En zal in dit geval ook zo zijn

30-5-2016
a3power uit Drachten

ik mocht daar ook niet sjaasjeloopen omdat ik geen werkschoenen had.
toch niet normaal meer in deze maaschapei

30-5-2016
mdread uit Drachten

Tot twee keer toe heeft het orakel uit Koufurderrige zijn mensenliefde uitgesproken, zoals hij dat wel met meerdere bevolkingsgroepen heeft gedaan. Maar ik zal hem, als "gristengekkie" van repliek dienen.

Een huichelaar, zoals het Orakel eerder dhr de Boer aanduidde, is de baas van het landbouwbedrijf zeker niet. Hij heeft met open vizier gedaan wat hij heeft gedaan.

Nou ben ik als christen het totaal oneens met de handelswijze van dhr de Boer. Ik heb zeker een probleem zijn aktie, zoals ik dat ook heb met zg christelijke partijen. Je kan en mag namelijk niet dingen opleggen aan anderen... Dit heb ik overigens al meerdere malen gezegd hier op Waldnet, zoals Herr Tielens zelf ook wel weet. Maar ja, generaliseren is hem niet vreemd, daar tussen de weilanden en de sloten.

Ook Eksteroog wil ik iets zeggen: ik verwacht zomaar dat dhr de Boer (Geref. Gemeente, heel erg calvinistisch) eerder op de SGP dan op de CU zal stemmen. Maar dat terzijde.

30-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Age ; De werknemer van leeftijd boven de 35 komt nergens aan de bak. Overal waar hij of zij komt , komt en nee.
Overal in de politiek aan toe weet me ervan.
Maar nu komt er 1 persoon en die word gelijk berecht.
Terwijl een moordenaar , verkrachter ed gelijk op de eerste dag van opname klaar word gemaakt terug de maatschappij in. En dat is niet integer tegen ver het of de slachtoffer (s) of nabestaanden !
Als de persoon of personen vrij komen , worden ze dan nog door een gemeente gepakt en berecht? Nee , ze worden nog geholpen ook !!!!

Dat is ne de 2 maten in de maatschappij

@WStienstra ; als je het aankoopbewijs hebt kun je dat weerleggen.
Wat ook s dat je aan het nummer vh gasfles kan zien of het nog steeds statiegeld op staat. Het houd nl. es een keertje op terwijl je er wel voor betaald hebt. Dan kan een firma niks meer voor je doen. Dat is niet alleen bij De Boer zo.

30-5-2016
reddeer uit Drachten

Ik stop ook met zaken doen. Hier bij bedoel ik de gemeente betaal geen gemeentebelastingen meer.

30-5-2016
neiskjirrich uit Anjum

Gelukkig zijn er veel mensen die het opnemen voor de Boer, en fijn bedrijf en een eigenaar die eerlijk en rechtuit gezegd heeft wat ie vind!
De gemeente smallingerland zal hier wel op teruggefloten worden door de rechter, want een gemeente mag niet voor rechter spelen.

30-5-2016
jochum uit Burgum

Het staat in de Aanbestedingswet Artikel 2.87 de Boer had beter moeten weten.

30-5-2016
dewittepraam uit Drachten

En ik blijf gewoon kopen bij Ath. de Boer.
Belachelijke reactie van gemeente Smallingerland. Echt belachelijk.

30-5-2016
meterbier uit Houtigehage

Gemeente koopt zijn producten nu bij een ander bedrijf ipv bij De Boer omdat ze niet tevreden zijn.net zoals consumenten dat ook doen als ze niet tevreden zijn bij een winkel ze naar een ander gaan, zo draait de economie.De boer moet zorgen dat hij zijn klanten behoud en ze dus niet ontevreden moet maken.ook de gemeente is een klant..

30-5-2016
testkees uit Ureterp

Ik zal nog meer mijn artikelen bij A.Th. de Boer kopen. De kwaliteit is zeer goed en hoop onderdelen zijn ook nog goedkoper dan bij Praxis/Gamma/Karwei. Kortom: "bij A.Th. de Boer: "goed spul en net djoer!"

30-5-2016
bubbascrub uit Drachten

Heel Jammer voor De Boer.

de jongens zijn echt zeer goede en eerlijke ondernemers, je wordt daar nog behandeld als klant!! en ze regelen veel voor jou als klant.

echt slaat nergens op deze beslissing, gemeente smallingerland wat een stel hypocrieten bah!!

GEBR de Boer jullie zijn een top bedrijf nogmaals jammer deze uitspraak.

30-5-2016
martinez uit Broeksterwâld

Je zal maar hetro zijn...

30-5-2016
opgelet uit De Westereen

IN DEZE MAATSCHAPPIJ LEVEN WIJ...

Als de portemonnee van de wethouder maar gevuld is...

30-5-2016
sonnoma uit Abeltjeshuis

Nu moeten ze bij de gemeente niet zo voortvarend zijn met deze uitspraken; "integer" en"transparant" want dat zijn die ambtenaren totaal niet. Ze ontvangen van alles, in ruil voor werk of verkoop van goederen, voor leuke zaken, bv een (nieuwe) auto, verbouwing van hun huis, schilderen van hun huis, vakanties etc.. voorbeelden te over

30-5-2016
alwer uit Katershorn

Tjonge jonge. Nieuwe Vrouwe Justitia in Drachten. Deze heren weten het nog beter dan de rechtbanken in Nederland. Zondags winkels dicht dan pakken wij de middenstand wel aan. Klasse hoor B&W van Smalsteland van het Noorden. Lekker op de stoel van de rechter zitten voelt nog lekkerder dan het plakpluche van het gemeentehuis

30-5-2016
hyper7 uit Hurdegaryp

Wees blij dat er nog wat is in drachten flipdefluiter. Ik ga liever naar Leeuwarden dan naar dat dorp. En anders is Groningen ook dichtbij als je in een echte stad wil zijn

30-5-2016
advertentie

bertkd uit Drachten

Ik kwam niet heel vaak bij De Boer maar vanaf nu ga ik al mijn klusspullen daar halen. Gewoon om een punt te maken. Het is een prima bedrijf wat het totaal niet verdient zo gepakt te worden. Smallingerland moet zich schamen zich door dit soort uitspraken met dingen te bemoeien waar ze niets mee te maken hebben. In plaats van hardwerkende ondernemers te steunen doen ze dit. Shame on you.

30-5-2016
bertkd uit Drachten

Nou flipdefluiter, enkele reis naar Noord Korea dan maar? Daar is alle geloof / religie verboden, je zult je er dus thuis voelen...

30-5-2016
thefox uit Doodstil

Tjonge jonge, dat ze nu allemaal voor De Boer opkomen. Arme De Boer het zal hem een raar gevoel geven nu ze hem allemaal in de kont kruipen door de gemeente Smallingerland de grond in trappen.
OOOOOh, Wee Van Vaderen!!

30-5-2016
hapsnurker uit Drachten

Leuke actie van de gemeente, maar wel in strijd met de wet. Ongeacht eerdere afspraken is in de universele rechten van de mens opgenomen dat er niet dubbel gestraft mag worden voor hetzelfde feit. De Boer is reeds door de rechter veroordeeld dus... Oh wacht, het is de gemeente Smallingerland. Daar kan namelijk alles.

30-5-2016
flipdefluiter uit Drachten

@bertkd
het goed praten van criminele activiteiten....maakt jou ook strafbaar !

30-5-2016
stalker uit Veenklooster

wijzer uit Feanw

30-5-2016
age uit Uithuizen

Laatste reactie:
- In Nederland hebben we vrijheid van godsdienst, maar je mag niet discrimineren.
Als je iemand een stageplaats weigert, omdat hij/zij homofiel is, dan discrimineer je vlgs onze wet en dus ook vlgs de rechter.
Je kunt, wil, mag als overheid cq gemeente toch geen zaken doen met een bedrijf dat discrimineert?

Sonnoma, U schreef dat die ambtenaren totaal niet '

30-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Age ; de staf heeft hij gehad. Dus dan houd jou verhaal ook op. Een Moordenaar , doodslager ed word binnen de gevangenstraf klaar gestoomd om weer de burgermaatschappij in te gaan.
Word hij bij vrijlating ook nog es door de gemeente waar hij woont met een straf opgelegd?
Nee dus !!!!
Deze gemeente discrimineerd door de ene uit te sluiten.

Hij heeft zijn straf gehad. !!!!!

30-5-2016
eelze2 uit Drachten

Overigens staat dit niet in de aanbestedingswet...
De wet kent dwingende reden om bedrijven uit te sluiten en facultatieve.
De wet noemt een aantal facultatieve, maar geeft ook aan dat daar andere aan toegevoegd mogen worden.
Daarmee biedt de wet een opening om de Boer te boycotten voor een bepaalde periode, maar of die opening juridisch juist is ingevuld door de gemeente betwijfel ik.
Voer voor advocaten.

30-5-2016
age uit Uithuizen

Marcoaxe u heeft 2x op mij gereageerd, daarom nog 1 reactie voor U.
De gemeente moet zorg dragen voor al haar inwoners, dus ook gehandicapten ex gedetineerden en homofielen.
De gemeente heeft door een jaar lang geen zaken te doen met dit bedrijf een duidelijk signaal af willen geven.
- Wij doen geen zaken met bedrijven waar gediscrimineerd wordt!

Wat mij betreft mogen ze dat ook doen met bedrijven die discrimineren op grond van geloof, leeftijd,ras of afkomst.

31-5-2016
riemer uit Drachten

De gemeente gaat wel degelijk op de stoel van de rechter zitten. We kennen in Nederland een systeem waarbij er voor een overtreding maar

31-5-2016
denkgoedna uit Surhuizum

Misschien dat Age uit Uithuizen zich eerst eens moet inlezen in de reden waarom deze stage niet doorging. Ongenuanceerde uitspraken staan er genoeg op Waldnet. Homofilie een ziekte ? Van wie zou deze uitspraak zijn ? Het uitdragen er van was voor de Boer de reden tot afwijzing. Werkgevers die zeggen "hij past niet binnen ons bedrijfsprofiel" ja.... die zijn integer, toch ?

31-5-2016
eksteroog uit Eastermar

age kan weer mooi lullen
als ik zou moeten kiezen of Age een hetero of homo is,dan weet ik het wel

maakt niks hoor Age,wij nemen jou zoals je bent

alleen jij kunt het nu wel terecht vinden dat de gemeente dit bedrijf boycot ,maar je hebt 1 probleem
jou eigen partij ,het CDA stemt wel tegen
zo zie je maar
een meeloper als jij komt zichzelf pijnlijk tegen hi hi hi

31-5-2016
age uit Uithuizen

We zijn weer op het niveau van Eksteroog beland zie ik (Age jij bent dom ik ben veel slimmer dan jou hi hi)
Lezen blijft een moeilijk ding he..
Slimmerd, als je op een partij stemt wil dat niet zeggen, dat je het altijd met die partij eens bent...
Jouw tweede zin regel zegt alles over jou..Jij weet het wel..?:)

Daar wil ik het maar bij laten, want verder reageren heeft geen zin.
Zij die echt goed kunnen lezen en denken, weten mijn mening...

Tenslotte, nogmaals, we hebben vrijheid van godsdienst en meningsuiting, maar we zijn daarbij gebonden aan de (grond)wet, die discriminatie verbiedt.

31-5-2016
alwer uit Katershorn

Tjong die mevr. Krans de wethouder CU lid geeft haar geloofsgenoot nog een lekkere duw mee. Van je soortgenoten moet je het hebben schijnbaar. De wereldse rechter is niet voldoende dus doet zij als CU geweten er nog een schepje bovenop.

31-5-2016
bonke112 uit De Westereen

Waardeloos van de gemeente. Een boete had toch meer dan genoeg straf geweest? Volgende keer maar afwijzen op een andere reden.

31-5-2016
lugo uit Buiten Friesland

Artikel 2.67 Aanbestedingswet spreekt niet over integriteit. En als dat wel zo zou zijn: hoezo is discriminatie een vorm van niet-integer handelen? Dat zijn twee verschillende dingen.

Lijkt meer op een stukje dorpspolitiek.

31-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Age ; nog een keer , want 2x reageren lukt het niet.
Is een Dief , moordenaar , een messteker verkrachter , een inwoner die echt niet wil werken , en zo kan ik tal van mensn en groepen opnoemen die schijnbaar na hun daad nog steeds integer , want ze krijgen geen extra straf van gemeente Smallingerland.

Sterker ; de meesten van hen word nog es door de gemeente geholpen terug de maatschappij in.

31-5-2016
swurd uit Frieschepalen

Net djoer Kees? Dan ben ik bij de verkeerde de Boer geweest.

31-5-2016
eksteroog uit Eastermar

nee age
je hoeft ook niet te reageren

je hebt wederom verloren hi hi

31-5-2016
advertentie

opfietsen uit Tijnje

testkees heeft gelijk , je moet ook naar de kwaliteit zien het is maar net wat je ervoor over hebt . En wordt altijd goed geholpen daar

31-5-2016
toly uit Drachten

Wederom dit bedrijf is niet van deze tijd. Gemeente heeft gelijk en ik roep elke ondernemer op im zich te melden buj de gemeente viir een beetje handel want zoveel omzet kan ook makkelijk naar meerdere partijen. Je moet je wel melden bij de gemeente want dat willen ze graag. Ik boycot hete hele bedrijf nu haal mijn veevoer nu bij ander bedrijf in deze gemeente. Ook mijn goed recht.. Zouden meer mensen moeten doen.

31-5-2016
drachtsterdennis uit Drachten

Mijn eerste reactie was: eigen schuld. Na het lezen van alle reacties was ik alleen onwijs verbijsterd!

Het zijn altijd dezelfde personen die op waldnet hun mening menen te geven.

Ten eerste snap ik niet waar inderdaad die lovende woorden voor A. Th. de Boer vandaan komen na de vorige keer het bedrijf compleet te hebben afgebrand.

Ten tweede gaat de gemeente totaal niet op de stoel van de rechter zitten. Ze wachten niet voor niets op een uitspraak van de rechter h

31-5-2016
drachtsterdennis uit Drachten

En inderdaad is er mede sprake van vrijheid van godsdienst, maar wees dat in dat geval niet zo dom (eerlijk, hoe je het maar wil noemen) om aan de stagiair de werkelijke reden van afwijzing te melden.

Ook A. Th. de Boer moet een ieder behandelen zoals hij zelf behandeld dient te worden.

Ten derde kan iedereen wel kwaad zijn op de gemeente, maar het staat in hun regels en zijn zij vrij in het bedrijf waar zij hun inkopen willen doen.

A. Th. de Boer kan na dat jaar ook besluiten om de gemeente niks meer te verkopen als hij het er niet mee eens is.

Ten vierde is dit niet dubbel gestraft worden. Als je als zijnde moordenaar, verkrachter je straf hebt uitgezeten zijn er ook meer dan genoeg bedrijven en instellingen die je weigeren...

31-5-2016
drachtsterdennis uit Drachten

Tot slot vind ik nog de meest zwakzinnige reacties om voortaan 'alle bouwspullen' dan bij A. Th. de Boer aan te schaffen. Waarom zou je jezelf opofferen, met de kans op het meer moeten betalen voor dezelfde producten dan de producten van een concurrent, om het gat dat de gemeente eventueel cre

31-5-2016
thefox uit Doodstil

Tjonge jonge, wat een verwijten en stomme reacties hier! Het gaat om de gemeente Smallingerland en firma De Boer wat vergeten wordt door de meesten die hier reageren. Elkander de grond in drukkend en elkaar voor alles en nog wat uitmakend vinden ze leuk zeker. Sommigen zoals Age die de topic gewoon net als mij bekijkt worden door de dommen onder de reageerders klein gemaakt.
Ik ben zelf dan ook van mening dat de gemeente gewoon moet weten waar de benodigde spullen worden ingekocht. En ook is mijn mening dat daarmee De Boer niet wordt gestraft. Vreemd dat ze het nu allemaal voor De Boer opnemen maar eerst de het bedrijf de grond intrapten. Huichelen noemen ze dat toch? Vraag aan Drachtsterdennis, jij behoort zeker tot de laatste categorie die je in de laatste regel van je reactie noemt gezien het tijdstip van je reacties. En nee ik behoor daar zelf niet toe ik heb middagpauze!

31-5-2016
denkgoedna uit Surhuizum

@thefox uit Doodstil. Eerst een verwijt maken aan de reageerders, en dan overgaan naar het zelfde niveau?
Huigelaars, en Drachtsterdennis afkraken ? Laat voordat je de knop "reactie versturen" aanraakt, je reactie even controleren door een volwassene.

31-5-2016
lugo uit Uithuizen

Artikel 2.87 spreekt niet over integriteit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0032203/2016-05-01#Deel2
En trouwens: als je discrimineert, wil dat niet zeggen dat je niet integer handelt. Dat zijn juridisch en maatschappelijk verschillende zaken. Besluit gemeenteraad lijkt me meer een stukje dorpspolitiek.

31-5-2016
anemoontj uit Drachten

De Boer was eerlijk en open over de reden van weigeren. Gemeente Smallingerland is open en eerlijk over de reden van weigeren. Ieder verhaal heeft (minimaal) twee kanten...

31-5-2016
denkgoedna uit Surhuizum

"Als gemeentebestuur dragen wij uit dat wij ervoor staan dat onze homoseksuele, lesbische, biseksuele en transseksuele inwoners in een veilige en respectvolle omgeving onderdeel uitmaken van onze samenleving en daar open over kunnen zijn.
Nog even, dan staan ook de ondernemers van Smallingerland als minderheid in dit lijstje.

31-5-2016
marcoaxe uit Houtigehage

anemoontje ; niet geheel waar. Dit s een zaak van de rechter en dat is geweest.
Lugo legt uit dat er verschil is tussen discriminatie en niet integer handelen.
Dus daarmee is De Gemeente niet open en eerlijk in.

31-5-2016
thefox uit Doodstil

denkgoedna, heb je je reactie gericht aan mij niet door een volwassene laten nakijken? Je gaat daarin naar het zelfde niveau als mij toch?
Je bent dus geen haar beter dan mij. Dus DENK GOED NA voor je een reactie plaatst!!
Of ben jij ook een huichelaar soms?

31-5-2016
drachtsterdennis uit Drachten

@ thefox uit Doodstil: Haha, de laatste categorie? Ik wist dat ik erbij had moeten zeggen dat ik in mijn examenperiode zit! Dus nee, niet de laatste categorie ;)

1-6-2016
stormrots uit Drachten

Prima aktie gemeente! Met rascisten, criminelen en ander gespuis hoeft men geen zaken te doen, misschien dat ze dan eens hun ogen gaan openen en de volgende keer beter nadenken over hun uitspraken.

1-6-2016
ouwe uit Drachten

Geachte gemeente Smallingerland, u vertelt toch nooit waar u uw boodschappen doet? Waarom nu wel? Een wit voetje halen bij uw burgers, die u verschillende keren bij de poot hebt gehad. Hoe ver bent u gezonken.

2-6-2016
thijstertje uit Rottevalle

Met integriteit - of integer handelen - wordt bedoeld dat je je functie adequaat en zorgvuldig uitoefent, met inachtneming van je verantwoordelijkheden en de geldende regels. Als regels ontbreken of onhelder zijn, dan oordeel je en handel je op moreel verantwoorde wijze, op basis van algemeen aanvaarde sociale en ethische normen. Je neemt verantwoordelijkheid voor je eigen handelen, je bent aanspreekbaar op je gedrag, en je spreekt anderen hierop aan.

Integriteit wordt soms beperkt uitgelegd als de afwezigheid van fraude en corruptie. Soms wordt integriteit erg breed uitgelegd en vallen er ook waarden onder als collegialiteit, betrouwbaarheid, klantgerichtheid, objectiviteit, fatsoenlijkheid, effectiviteit en effici

2-6-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Stormrots ; Dus als De Boer de volgende keer liegt , dan is het volgens jou goed.

Thijstertje ; dus ondernemers die in een Giro555 show beloven veel geld te geven voor het goede doel en achteraf blijkt dat een deel gewoon voor de naamsbekendheid hebben meegedaan ,maar achteraf gewoon niks betaald hebben . Die zijn dus integer.
Raar dat je daar nooit wat hoort dat die gestraft worden.

2-6-2016
elcapitan uit Drachten

de Boer was destijds eerlijk....toch? de Gemeente komt nu ook "eerlijk" uit voor hun standpunt, dit laatste had de Boer ook. Ik lees ook vooral bij Marco dat de Boer zijn straf heeft gehad, meestal als je straf krijgt, heb je iets verkeerd gedaan....toch? In eerdere discussies was men vooral uit de christelijk hoek daar niet van overtuigd. De gemeente had volgens mij dit gewoon intern op moeten lossen. Volgens mij is niemand verplicht aan te geven waar hij wel of niet zijn inkopen doet....toch? Gewoon aan de inkoop doorgeven....voorlopig geen inkopen meer bij de Boer, maar de gemeente meende hier naar haar ingezetenen toe, dit aan de grote klok te hangen...anders zouden misschien memsen die wel voor deze aktie zijn, de indruk kunnen krijgen dat er niets aan gedaan was. Je doet het nooit goed. Beste mensen wie daar kopen wil die doet gewoon. Wat een gelul.

4-6-2016
unbeliever uit Boelenslaan

Ik wil nog wel eens zien of iemand ergens zijn inkopen zou doen, als je wist dat diegene bijvoorbeeld een zedenmisdrijf had gepleegd, zijn steaf had gekregen en nu weer vrij man is. Dan mag zijn waar nog zo goed zijn, maar hij zou mij nooit weer iets verkopen....dat is mijn standpunt en of ik dit nu wel of niet aan de grote klok hang doet er niet toe. Wie gaat mij dit vervolgens verbieden? Juist.....die ja, die ook geen moeite hebben om dergelijke grappen uit te halen. Nou weegt het ene zwaarder dan het andere delict, prima, maar het feit blijft, dat niemand zich hoeft te verantwoorden voor zijn koopgedrag. Het is nu eenmaal zo en dat was bij het voorval van de Boer ook zo, hoge bomen vangen veel wind. In mijn optiek is er nu wel genoeg reclame gemaakt zowel voor de Boer alsook voor de gemeente. Mensen ga door met je leven doe wat je niet laten kunt. Youp van 't Hek (Buckler) leeft ook nog steeds.

4-6-2016
marcoaxe uit Houtigehage

Wat een toeval Unbeliever en elcapitan ; alweer!!!! zelfde tijdstip , zelfde taalfouten , zelfde inhoud.

6-6-2016
advertentie

unbeliever uit Boelenslaan

O ik had dit nog niet eens gelezen, je bent kort van stof. Je snapt het nog steeds niet en als je kritiek op mijn taal hebt moet je dat koeterwaals van jezelf nu eens goed lezen, minkukel. Geef gewoon antwoord, en als je er niets op te zeggen hebt...mondje dicht. Jij weet het allemaal zo goed, dat dacht dat mannetje met dat enge snorretje ook...we hebben gezien wat hier uit voortgekomen is....levensgevaarlijke lui...vooral omdat ze alleen maar in hun eigen door de strot gedrukte gelijk geloven en o ja...in de unvisseble of heb je hem ooit gezien????

6-6-2016
friesgeboren uit Drachten

Waarom zou je daar wegblijven? Bijvoorbeeld omdat je het niet eens bent met hun extreme levensopvattingen.

30-5-2021
riemer uit Doodstil

Dan kun je nergens meer kopen vrees ik.
Ik neem aan dat niemand nadenkt over de levensvisie van de pomphouder voor hij gaat tanken.
Lang geleden waren in een dorp twee bakkers.
De ene was gereformeerd en de andere was hervormd.
Ze hadden vaste klanten: elk van eigen kleur.
De ongelovigen kochten waar het brood smakelijk en betaalbaar was.
De ene bakker was al op leeftijd en wilde met pensioen.
Hij verkocht zijn zaak aan de jongere, hervormde bakker.
De gereformeerden hadden toen geen bakker meer in het dorp.
Wat denk je?
Inderdaad: zij gingen naar de supermarkt in de stad voor hun brood want brood van de hervormde bakker wilden ze niet eten.
Enne: de eigenaar van de supermarkt? Inderdaad: atheïst.


Je gaat naar een winkel voor de kwaliteit van het product en voor de service. Niet om een geloof te steunen of zo.
Die tijd hebben we denk ik wel gehad inmiddels?
De Boer is een gedegen leverancier voor agrarische producten.
Wie dat nodig heeft kan bij hen terecht. Komt bij: je wordt niet verplicht bekeerd als je daar koopt :)

31-5-2021

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan