Account
Logo
Zoeken
7.7 °C

Geen stage voor Drachtster om geaardheid

Publicatie: 20 november 2015, 9.02 uur

Reacties

eliel uit Ypecolsga

Was te verwachten als zelfs de webwinkel op zondag gesloten is...

20-11-2015
reddeer uit Drachten

Dit gaat klanten kosten.

20-11-2015
mab uit Harkema

Er zijn genoeg alternatieven om te winkelen.
Kun je deze links laten liggen.

20-11-2015
miep uit Jirrewei

Vragen deze mensen de klanten eerst ook naar hun geaardheid alvorens hen iets te leveren ?

Gr Miep

20-11-2015
diuwer uit Boornbergum

als ze maar geld kunnen verdienen
zijn ze niet zo kerkelijk meer
noemen ze stiekemerds

20-11-2015
roggie uit Drachten

te gek voor woorden anno 2015

20-11-2015
teuske uit Drachten

@sniper: vrijheid van meningsuiting mag, discrimineren niet!
@diuwer: helemaal mee eens!

20-11-2015
bubba1 uit Leeuwarden

Moet je zien wat er gebeurt als alle openbare (in ieder geval niet gelovig geleide bedrijven, bijvoorbeeld scholen) christenen zouden weigeren omdat hun geloofsopvatting niet strookt met die van hen.

20-11-2015
kadoenzo uit Drachten

Erg jammer en heel kortzichtig. Ik kwam daar altijd graag als klant, maar voel me nu genoodzaakt elders heen te gaan waar niet gediscrimineerd wordt.

20-11-2015
kameleon24 uit Hurdegaryp

@luckyduo er is een heel mooi stukje op Wikipedia hierover te vinden onder de noemer Christendom en homoseksualiteit. Hierin wordt dieper in gegaan op de manier waarop dingen beschreven staan in de bijbel. Hierbij zie je dat er vanuit het christendom toch vaak kortzichtig alles letterlijk (woordelijk) bekeken wordt, en niet naar gehele context (gehele geschrevene).

20-11-2015
befrys uit Burgum

Ik kom daar dus nooit weer!!!

20-11-2015
dunit uit Bakkeveen

GOED ZO, AANGIFTE, welk tijdperk leven we, ronduit belachelijk, deze jongeman heeft groot gelijk, ik wens hem heel veel succes, iig heeft hij veel mensen die hem steunen!!! zet hem op!!

20-11-2015
kameleon24 uit Hurdegaryp

@luckyduo
Verder mag je niet vergeten dat de Bijbel niet door God zelf is geschreven, en ook nie samen gesteld. Sterker nog, het ontstaan van de bijbel zelf, is pas eeuwen later ontstaan, en is ook weer door 'belangrijke mensen' samen gesteld aan de hand van boeken waarvan zij dachten dat het historisch en leersgewijs relevant was (ja was, want in de afgelopen 500 a 600 jaar is er natuurlijk veel veranderd).

20-11-2015
pimmie uit Drachten

Volgens de bijbel hadden Adam en Eva twee zonen (Kaan en Abel)en is daar de hele wereldbevolking uit voortgekomen. Oftewel: wie is er over zijn moeder heen gekropen en heeft het daarna met zijn kinderen of broers en zusters gedaan??? Als incest dus geaccepteerd en bejubeld wordt in het geloof waarom homoseksualiteit dan niet? Lijkt mij zelfs veel minder schadelijk voor de betrokkenen... Stelletje hypocrieten.

20-11-2015
advertentie

kozak1 uit Augustinusga

Hier heb je het schijnchristelijk geloof weer.Alles zelf wel mogen doen .En zondaga schijnheilig in een gestreept pak naar de boodschap des heeren horen .En er dan in de week niet na handelen Meestal geldwolven .En maar afgeven op alle moslims .En wat ik van de kameleon hoor was mij.totaal niet bekend .Wanneer is dan de Koran geschreven? Ik ga dit echt laten uitzoeken .Een zeer interessant onderwerp Groeten Der Kozak

20-11-2015
digitaal uit Dokkum

Als er een paar Homo's bij dit bedrijf komen om artkelen te kopen zou men dat dan ook weigeren? Heb het idee van niet,want geld doet veel (voor even)vergeten.

20-11-2015
bluebird uit Drachten

Zo zie je maar dat religieus fanatisme niet alleen aan enkele moslims is voor behouden. Ook in de "nette" christelijke wereld komt het voor.

20-11-2015
kadoenzo uit Drachten

Morgen alle homo stellen (M/V)gezellig ff shoppen bij A. th. de Boer aan de Jade in Drachten.
En laat je geaardheid vooral duidelijk blijken!

20-11-2015
swittie uit Snits

@bluebird
Ik vind het weigeren van een stagair om zijn geaardheid wel netter dan het vermoorden van onschuldige mensen vanwege je geloof.

20-11-2015
kameleon24 uit Hurdegaryp

Laat ik duidelijk wezen dat ik christelijk geloof niet verkeerd vind of zo. Ik ben zelf niet gelovig, maar heb een groot interesse in geloven en religies. Wat ik wel kwalijk vind zijn mensen die kortzichtig kijken naar hun geloof (dan misschien wel onbewust) en dat gebruiken om hun mening te onderbouwen en anderen op te dringen. Dit gebeurt helaas in elk geloof. Ja in het christendom, jodendom, islam, hindoeisme, boeddhisme, en zoveel meer religies, stromen en geloven.

20-11-2015
boscher uit Augustinusga

De boer komt er tenminste voor zijn mening uit.had ook een leugen kunnen bedenken, zoals de meeste grefo,s

20-11-2015
kozak1 uit Augustinusga

Kadoenzo .Komt er een parade of zo?Dan ga ik er ook even langs .Ik moet 1 spijker hebben voor mijn konijnehok Ha Ha Ha Ha Groeten Der Kozak

20-11-2015
diuwer uit Boornbergum

ook voor gezegend voer bij boer

20-11-2015
mannetje47 uit Dokkum

als deze man geen homo.s in zijn bedrijf aan het werk wil hebben is dat zijn recht
hij geeft de reden waarom en daar moet je het dan maar mee doen en wat anders zoeken
ik heb er zelf geen moeite mee maar ik begrijp de heer de boer ook wel
of hebben we in nederland ook niet meer de vrijheid om ons bedrijf te runnen zoals wij dat willen en met wie

20-11-2015
johannes1503 uit Drachten

Ik wil niet geasioseerd worden met zo'n bedrijf, ieder zijn mening maar discriminatie hoort niet en mogen we niet toe laten, zal daarom ook nooit weer een stap zetten in dit bedrijf!

20-11-2015
protteraai uit Drachtstercompagnie

Elke werkgever kijkt tegenwoordig even op facebook of waar dan ook om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Staat het niet aan dan wordt het geen baan. Alleen niet handig van De Boer om eerlijk te zeggen waarom....

20-11-2015
gaukes uit Drachten

Voor een ieder die het volstrekt oneens is met de handelwijze van dit bedrijf: Boycotten!

20-11-2015
cheese uit Ureterp

En voor iedereen die het er wel mee eens is en vind dat dit vrije meningsuiting van de Boer is: Juist daar heen gaan en hem een hart onder de riem steken!

20-11-2015
hin uit Ureterp

Ik kan zo lachen om al die reactiees van mensen over 'boycotten' en 'ik kom er niet weer'! Natuurlijk lijkt het nergens naar wat De Boer doet. Maar de klanten blijven echt wel komen. Dat pakje schroeven wat jij daar eens in het jaar haalt, daar wordt De Boer niet rijk van. Laat maar lekker overwaaien dit 'nieuws'!

20-11-2015
lemster uit Uithuizen

Kan die homo geen stage lopen in een bruine kroeg ofzo?

20-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

De laatste 3 reacties zijn zeker ook van dat christelijke volk...

Dit gaat toch niet om een mening maar over discriminatie..

Wat zouden jullie ervan vinden als jullie om jullie geloof bijv. ergens worden geweigerd...?!

Heb uw naaste lief...

20-11-2015
jochem uit De Wilgen

als ze iemand kunnen besodemieteren laten ze het niet mag dit wel van god zijn gewoon een stelletje schijnheiligen

20-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

Voor Swittie uit Snits..

Jezus Christus wat is dat nou weer voor een bekrompen opmerking die hier egt helemaal nix mee te maken heeft..!!!

Onder het mom van : "Ik vermorod tenminste geen onschuldige gelovigen" kun je bijna alles wel doen..

Een bejaarde beroven, drugs verkopen ga zo maar door...

Tsjonge jonge jonge

20-11-2015
hopke uit Rottevalle

Ze hebben er goede producten en aardig personeel. Wat hun redenen zijn om iemand niet aan te nemen, maakt mij niet uit als ik daar winkel. Bij heel wat bedrijven worden Marokkanen met een smoes niet aangenomen, nu gaat het om een 'Nederlander' en staan we allemaal op de achterpoten. Lekker hypocriet!

20-11-2015
cheese uit Ureterp

@dr88noordoost : Zou jij iemand met pedofiele gevoelens in dienst nemen?

20-11-2015
eksteroog uit Eastermar

ik heb toch het idee dat deze jongeman effe wil laten zien dat hij homo is
dat heeft hij dan nu gedaan,flinke kerel hoor

20-11-2015
kozak1 uit Augustinusga

Swittie . Ik weet niet wat je bent een homo of een lesbienne .Wat het laatste betreft zou ik je willen uitnodigen bij mijn moslim vrienden .Die kunnen bepaalde dingen beter dan een blanke. En we nodigen je uit voor een avondje met alles erop en aan.Dus ook Wodka Vind je dit niet leuk? Groeten je vriend Der Kozak

20-11-2015
marcoaxe uit Houtigehage

Als een Christen in een ziekenhuis wilt werken ,maar geen euthanasie of Abortus wilt plegen die krijg geen plek waar dan ook. Als een Christen niet op zon en feestdagen wilt werken dan krijgt hij nergens een plek. Maar i zulke gevallen hoor je niemand over.
De Boer hoeft geen reden aan te geven om een stage loper niet aan te nemen. Hier voel ik de eerlijkheid en begrip ivm hoe hij over iets denkt en in welke sfeer het bedrijf is opgebouwd. Dit komt niet in overeenkomst met de geaardheid. Ik vind dit van een COC waardige . Bij voorbedachte raden en weten wat de uitkomst is en dan als over De Boer spreken.
De Boer discrimineerd niet , maar deze jongen lokt uit. Gewoon sneu.
De Boer zegt wat ij denkt en doet wat ij zegt.
Daarom ga ik naar deze betrouwbare ondernemer!!!

21-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

@Cheese ->

Nou ik weet niet hoe oud jij bent Cheese maar blijkbaar errug jong want wist jij wel dat PEDOFILIE een misdaad is en HOMO zijn niet?

Weer wat geleerd joh!

@Switte en @Kozak1

Die Kozak is een fucking vluchteling dus was niet op zijn uitnodiging in gegaan.. Zij vermoorden namelijk wel "onschuldige gelovigen" waar je t overhad.. En ook homo's en lesbies

(waarschuwing, just 2 b safe ;) )

21-11-2015
advertentie

marcoaxe uit Houtigehage

dr88noordoost ; Dat komt omdat homo,s al ingeburgerd is en pedofilie nog niet. Terwijl de pedopartij maar niet verboden word in Nederland door dat de zelfde partij PVDA van deze wethouder dat niet wil.
Aan e straffen zou je ook niet meer afleiden dat pedofilie verboden is.
Cheese zegt en uit het goed !

21-11-2015
kozak1 uit Augustinusga

Als mijn woorden verraaid moeten vind ik dat ik daar wel op moet reageren dr 88 .Ik heb altijd gezegd waar te voorstaat is nooit goed .Jullie soort zijn op iedere vluchteling tegen .Mijn standpunt blijft Eztremisme en moorden welke kant ook Christelijk Of Moslim Russisch U s a ofVoormalig Indie 1948 .Trouwens wat is daar allemaal uitgemoord door het geloof?En Kapitalistsche uitbuiting?Breek de Kozak de mond niet open .Misschien hebben we meer aan de Russen Te danken dan de Amerikanen .Beiden Inpikkers met het geloof voorop .Groeten Der Kozak .Maar ik ben boven deze rotstukjes over mij verheven

21-11-2015
wittepiet uit Drachten

Deze mensen weten niet wat het geloof inhoud,want wat staat er in de bijbel,GOD schiep de mens naar zijn evenbeeld,dus zouden dit soort mensen nooit meer naar de kerk moeten gaan,kortzichtigheid dat is het,Willem Hooghiemstra heeft mij op zondag een uitlaat onder mijn auto laten zetten toen hij nog een autoshop aan de stationsweg had.

21-11-2015
cheese uit Ureterp

@dr88noordoost :Je geeft geen antwoord op mijn vraag! Zou jij iemand met pedofiele gevoelens in dienst nemen? Een simpel antwoord ja / nee is genoeg.

21-11-2015
marcoaxe uit Houtigehage

witte piet ; hebben ze jou bij de stationsweg bij die bewuste autoshop iets te hard gepolijst?God heeft de mens naar zijn evenbeeld gemaakt ,maar mchten niet van de Boom eten. Dat was een waarschuwing ivm de zondeval. Helaas mis ik het gehele verhaal in jou schrijven.
In zijn geheel zie ik dat de Christenen extremisten zijn en ook discriminatie.
Vandaag stond er een stuk over vluchtelingen in Ureterp erin. Wie discrimineerd nu wie? Want die gisteren ons verweten van discriminatie , discrimineren elders anderen !!!
En dan staan de zelfde gasten hier morgen op het voetbal veld de scheidsrechter uit te schelden voor blinde homo. Want zo gat dat.

21-11-2015
zge uit Drachten

De Boer had niet mogen weigeren vanwege de geaardheid van de jongen, dat is discriminatie en dat mag niet. Als een christen niet bij een ziekenhuis mag werken omdat hij geen euthanasie wil plegen, mag hij geweigerd worden. Waarom? Omdat hij zich dan niet houdt aan de eed die artsen horen te zweren.
En laten we discriminatie en racisme nou niet met elkaar verwarren.

21-11-2015
marcoaxe uit Houtigehage

Dat heeft niks met eed en zweren te maken. Een gewetenbezwaar mag weigeren. Maar dat willen de ziekenhuizen niet en ook doktorenpraktijken ed en daarom weigeren deze mensen aan te nemen en dat is bij wet Discriminatie.
En daar hoor je niemand over.

21-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

@cheese

Waarom moet ik daarop antwoorden? Het is namelijk niet hetzelfde

Of zoek je zelf een baan ofzo?

21-11-2015
marcoaxe uit Houtigehage

Daar mag best op geantwoord worden door dr88noordoost.
Het gaat hier toch om geaardheid en stage/werk
Je mag toch om je geaardheid niet geweigerd worden. Nu daarom is Cheese der vraag een gewone vraag.
Chisten worden tegenwoordig ook geweigerd als het gaat om ziekenverzorging ed. Ze weigeren euthansie en abortus. Terwijl je bij staat beschermd word word je toch om die reden geweigerd. Opmerkelijk dat je dan niet door de zelfde wetgever beschermd word. Zie ook de zogenaamde weigerambtenaar. Bij wet mocht het ,maar de praktijk handelde anders zonder dat de partijen die de ambtenaar zouden beschermen....hun beschermde.
Bevreemd mij dat juist de PVDA als het gaat om homo's n ineens wel de nek uitsteekt ,maar anders zich stilzwijgt.

21-11-2015
cheese uit Ureterp

@dr88noordoost : Waar ben je bang voor ? Waarom niet gewoon een ja of nee antwoord? Moeilijker is het niet? Gaan we daarna verder. ok? En zit maar niet over mijn werk in hoor. Dat heb ik bij een leuke baas, jij ook?

22-11-2015
marker uit De Wilgen

Waarom ben je ondernemer? Juist, omdat je geen gezeik wilt hebben en zelf de zaken wilt kunnen regelen. Dus laat ondernemers ook vrij in wie ze aannemen en wat ze binnen HUN eigen bedrijf doen. Als mensen de vrijheid krijgen om homo te zijn geef dan ook andere mensen de vrijheid die er moeite mee hebben. Gezien het feit dat altijd in dit land maar om de feiten wordt heen gedraaid en met elke wind mee wordt gepraat vind het dapper dat de Boer een standpunt inneemt en deze beslissing neemt. Heb de afgelopen week nog handel bij hem gedaan en zal dat in het vervolg zeker vaker doen.

22-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

@cheese...

Als de pedo in kwestie solliciteerde als vuilnisman had ik m misschien wel aangenomen..

Als medewerker op een bso niet

Maar goed, ik had deze info over zijn geaardheid niet op zn facebook kunnen lezen en weet je waarom niet?

OMDAT HET GEEN GEAARDHEID IS MAAR EEN ZIEKTE!!!

En mocht deze pedo dan ook nog actief aan zn verlangens voldoen door t met kinderen te doen is ie ook nog s strafbaar...

Ik snap niet helemaal dat jullie dit met elkaar vergelijken want het is duidelijk niet hetzelfde...

24-11-2015
toekomstvanburgum uit Burgum

Artikel 137d Wetboek van Strafrecht:
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

Artikel 1 Grondwet:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

24-11-2015
marcoaxe uit Houtigehage

dr 88 ; Pedofiel word je niet ,maar is een aangeboren iets en daarom heet het geaardheid. Als het een ziekte is dan kun je het bestrijden ed. Maar het is aangeboren geaardheid. Hij of zij heeft dat in zich.

toekomstvan Burgum ; mooi gezegd ,maar in de praktijk komt er niks van.
Want een dokter in maatschap en een zuster/verpleeger-ster die niet meehelpt ivm geweten bij abortus of eutanasie word gewoon toegestaan dat ze door de baas worden ontslagen.

Een nog mooi voorbeeldje ; De SGP moest de vrouw opnemen als lid ,maar de PVV mag de vrouw een lid wezen !!!! en die partij krijgt ook overheid steun. E dat is ineens niet discriminerend???
Weet twee maten ,want ze durven met de pvv geen strijd aan te binden.

24-11-2015
cheese uit Ureterp

dr88noordoost: Jij maakt dus onderscheid tussen persoon en gedrag. En dat is nu juist wat de boer ook doet.

25-11-2015
sociaal uit Damwâld

Je krijgt geen baan omdat je buitenlander bent, omdat je te oud bent, omdat je bv niet in ploegen wilt werken. Het stinkt naar selectieve veronwaardiging. Er is hier vrijheid van meningsuiting zolang je maar met de massa meepraat, wat een soft gelul.
Het wordt tijd voor een upgrade van het denkniveau voor hen die het de Boer kwalijk nemen.

25-11-2015
elcapitan uit Drachten

Cheese uit Ureterp, je moet eens op dat andere artikel kijken van de Boer en dan bij de reactie's. Echt, ik kan het die man niet aan het verstand krijgen maar ik zie dat hij hier ook al zijn gelijk wil en zal halen. Het is gewoon Ja of Nee, fout wat de Boer heeft gedaan en volgens de Nederlandse wetgeving is dit dus een vette Ja, geef het toe en anders gewoon direct bij het eerste gesprek op de man of vrouw gaan vragen wat je geaardheid is o.i.d. dat maakt voor de Boer dan immers toch niet meer uit. Het is en blijft abject en infaam.

26-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

@Cheese en Marcoaxe

Jullie zijn een stel grevo's die eht voor PEDOFIELEN opnemen in een topic waar het niet om PEDFIELEN gaat...

Schaam je...

Jullie kunnen wel proberen op alle mogelijke manieren om jullie punt duidelijk te maken en weet je...

Dat is gelukt hoor!!

Stelletje viespeuken, zou me nix verbazen dat jullie op deze manier PEDOFIELEN in een goed daglicht willen plaatsen in de hoop dat er een dag komt, dat dat ook besproken wordt en iedereen t met jullie eens is...

Sweet dreams ( over ... )

27-11-2015
dr88noordoost uit Drachten

@Cheese

Natuurlijk, jullie volk zegt toch alles om jullie gedrag goed te kunnen keuren...

En anders worden jullie zonden wel weer vergeven in de kerk..

WEL VOORAAN ZITTEN HE?

Als ik in mijn dagelijks leven onderscheid maak moet ik dat zelf weten, wordt niemand door benadeeld verder...

Als je dat doet als baas zijnde... Is dat weer een heel ander verhaal, helemaal als je dan ook nog s vertikt om iewat reactie te geven, je facebook en twitter verwijderd omdat mensen het niet met je eens zijn...

Als je, zoals de Boer, zo wegkruipt voor alle negatieve reacties, laat je jezelf wel kennen... Anders had ie nu wel s een reactie ergens op gegeven...

16-12-2015

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan