Account
Logo
Zoeken
16.2 °C

Christenunie: 'Vluchtelingen in huurwoningen'

Publicatie: 24 juni 2015, 9.22 uur

Reacties

kozak1 uit Augustinusga

Dit is weer zoiets onze eigen mensen staan al jaren op de wachtlijst om een huisje.De jeugd is al jaren in het achter .Wat hoor ik nu weer van die c u party.De boel word al supersnel op gevreten en de gezinsherenigingen reizen de pan uit .Bouw maar een grote stad in de polder .Inclusief fabrieken .Zo staan straks de nederlanders in de kou Vijfentwintig procent van de bevolking Kan niet eens meer op vacantie .Wat voor menzen zijn dat in de politiek ?Schaam jullie.De goeie uigezonderd.Goeiemoegen Der Kozak

24-6-2015
wiezijtgij uit De Westereen

Oh god nee gaan we daar weer mee bezig,onze iegen mensen hebben of kunnen geen huis krijgen of huren, en nu zijn er wel huurhuisen, en als je een huurhuis toegewezen krijgt is ie ook nog eens

24-6-2015
holla uit Drachten

Ze krijgen die goedkope huurwoning toch hopelijk wel NA de normale wachttijd op de lijst net zoals andere mensen??

24-6-2015
hinneboer uit Burum

de huur word toch wel van hun maandelijkse zakgeld ingehouden zorgpremie hoeven ze ook niet te betalen, zo word het hier wel een groot paradijs voor de zo zielige mensen

24-6-2015
advertentie

alwer uit Katershorn

Tijdens de wachttijd nemen de CUers deze mensen in hun eigen huis op natuurlijk. Nobel volk hoor, dikke duim voor deze partij. En de wachttijd voor jongelui is 6 a 10 jaar dus CUers fijn dat je klaar kunt staan voor de "vluchtelingen"

24-6-2015
broodje uit Damwâld

dit is laatst al voorspeld, eigen mensen blijven
in hun dure woningen zitten lang leve NEDERLAND
HUP WILDERS

24-6-2015
repelsteel uit De Westereen

ja t'

24-6-2015
ukkie1 uit Frieschepalen

j88 de huren zijn tegenwoordig al niet leuk meer en als je geen eigen vermogen hebt krijg je geen enkele cent van de bank hoe moet je dan in de lieve vrede een eigen woning kopen? Ook wij hebben eerst moeten huren om na jaren sparen een eigen stekkie te kunnen kopen.

24-6-2015
fankuh20 uit Damwâld

Er zijn genoeg mensen, die al jaren op een wachtlijst staan om eindelijk eens in aanmerking te komen voor een huisje, en wie gaan er voor, vind dit een slechte zaak.....nog even en dan hebben wij nederlanders helemaal niets meer in te brengen.

24-6-2015
j88 uit De Westereen

En waarom heb jij geen eigen vermogen en anderen wel? Deze mensen komen net in nederland en hebben nooit kans gehad hier iets op te bouwen, dus is dit een prima regeling. De mensen waarover boven mij gereageerd word zijn friezen, die tot hun 20e levensjaar bij hun ouders wonen, maar niks opbouwen. En dan gaan zeuren dat ze niks van de bank krijgen.. Vooruitkijken

24-6-2015
sjors33 uit Surhuisterveen

Het gaat bij de woning stichting altijd nog om de procedure hoelang je staat ingeschreven.Of hebben die ook al niks mer over hun eigen huur huizen te zeggen.En zijn er nog wel lege woningen er is toch minstens 3 tot 6 jaar wacht tijd.Mensen wordt wakker stem PVV .
J88 hoe moet je opbouwen terwijl je nog naar school gaat en jij bent een grote DOMME HOLANDER ga terug naar waar je vandaan komt

24-6-2015
j88 uit De Westereen

Waaruit concludeer je dat ik een Holander ben? ben geboren en getogen Fries.

Ten eerste: Mensen hebben niks over "HUN EIGEN" huur huizen te zeggen. nee het is dan ook niet "Hun eigen" het is van de verhuurder.

Als je op school zit kun je genoeg opbouwen, vanaf 12e een bijbaan zoeken, werketiek ontwikkelen en doorzetten terwijl je op school bent. I.p.v. dom je diploma halen en dan zonder werkervaring een baan zoeken, en dom kijken als je niet op gesprek mag komen.

24-6-2015
gruwel uit Drachten

hebben onze kinderen ook nog recht op een woning of moeten ze tot 60 jaar bij de ouders inwonen.
op het moment als het veilig is in het land van herkomst gewoon weer terug sturen en niets anders.

24-6-2015
diuwer uit Boornbergum

het is voor die mensen wel prettig als ze van vakantie terug komen uit eigen land,dat ze hier ook een stekje hebben

24-6-2015
advertentie

frisian40 uit Uithuizen

J88 dat jij er goed voor zit wil niet zeggen dat een ander dat ook zo maar kan.
Als jij zegt dat er voor iedereen werk is moet je dat maar even bewijzen.
Overal wordt er banen weg bezuinigd, overal vallen ontslagen ook voor mensen met een koopwoning of huurhuis.
Is dit de schuld van de mensen die wel willen werken?
Vluchtelingen in dit land moeten al blij zijn dat ze hier veilig kunnen wonen, we hoeven ze niet als een koning te behandelen.

24-6-2015
j88 uit De Westereen

Wat ik eerder zei; je moet eens wat minder de schuld aan de overheid geven en wat meer naar jezelf kijken. Iedereen weet dat er word bezuinigd in de zorg, maar er is maar een klein percentage werknemers die cursussen doen/bijscholen/omscholen. Nee ze wachten net zolang totdat je word wegbezuinigd, stapt vervolgens in de ww en wijst naar de overheid "boehoee ze hebben mijn werk afgepakt"

Een vluchteling is net zo goed mens als dat jij dat bent, en heeft net zoveel rechten als dat jij dat hebt. Dat hoort niet als een koning te worden behandeld, maar als een gelijke.
Zou rusland over een aantal jaren europa binnenvallen, en wij vluchten dan zouden we dat ook graag zo willen.

24-6-2015
jesse uit Burgum

Niet te geloven . Ik kon als alleenstaande zieke bijstander . Na 2,5 jaar geen huis krijgen . Ik stond op straat nadat huis verkocht moest worden met verlies . Ik kreeg van de bijstands consulent te horen dat ik wel naar de terp kon in Leeuwarden met een zwervers uitkering . En mijn ex moes de kinderen maar altijd houden want die kon ik daar niet opvangen . En nu lees je dit weer . Niet best.

24-6-2015
layka uit Harkema

Ja hoe zou het ook anders wij nederlanders jaren wachten op een huisje deze debielen krijgen zo 1 met ong 5 man in een huisje en alle 5 dikke uitkering erbij nederland komt er wel hulde aan het kabinet die alles naar de klote helpt

24-6-2015
kozak1 uit Augustinusga

Het is allemaal diep treurig.En daarbij komt ook noch dat het land helemaal volloopt

24-6-2015
bignick uit Drachten

J88..... Een vvd stemmer zeker? ikke ikke ikke.... Kijk verder als je neus lang is aub....???

24-6-2015
rense12 uit Drachten

Ik sta al bijna 3 jaar ingeschreven om een woning te zoeken!
schandalig dat die gelukszoekers worden voor getrokken!
en wij maar wachten voor een huis.
ik kan hier wel zo boos om worden.

24-6-2015
compu uit Buiten NL

Als u vindt dat mensen zich schuldig maken aan antisemitisme, discriminatie, Racisme, verwensingen schelden of haatzaaien, Meld dit dan bij MiND, MND, of het Meldpunt Discriminatie Internet. Staan discriminerende reacties op.

http://www.meldpunt.nl/

http://www.mindnederland.nl/

http://www.meldknop.nl/Pesten/Discriminatie_racisme

Het MDI op Facebook Google+ LinkedIn en Twitter, Zet de link hier boven-aan de pagina op hun Social media.

https://nl-nl.facebook.com/pages/Meldpunt-Discriminatie-Internet-MDI/485999668134911

https://twitter.com/MeldpuntDiscrim

http://nl.linkedin.com/company/meldpunt-discriminatie-internet

24-6-2015
holla uit Drachten

compu: nou ik heb er volgens mij niet

24-6-2015
j88 uit De Westereen

@bignick, mischien wat minder conclusies trekken.

Mooie tegenstelling geef je aan. Ik zou "ikke ikke ikke" gericht zijn, terwijl ik het nut zie van het onderwerp uit het nieuwsitem, juist de andere reacties zijn gericht op de eigen persoon.

We hebben het in nederland nog nooit zo goed gehad, er is een overvloed aan alles. Vergelijk nederland eens met landen als oekraine.. en stop met het gezeur en kijk naar jezelf. Help eens een ander

24-6-2015
kozak1 uit Augustinusga

Kijk naar de voedselbanken .En zo kan ik wel doorgaan.Ik snap die groot verdieners wel dat ze zo praten.Precies zoals voor de oorlog .Er goed van vreten en de andere mensen laten verrekken.En dat gezeur altyd over de oekraine .Dat is de schuld van de imperalistsche kliek van het westen.Het is daar ook sneu voor de gewone man .Net zo als hier.Nederland ontwaakt.Wat een schrik

24-6-2015
broodje uit Damwâld

j 88 is volgens mij met de kont in de boter gevallen zeker rijke ouders gehad

24-6-2015
virtualizer uit Burgum

huurhuizen zijn voor paupers en werklozen las ik hier boven en men zou aan het werk moeten...
gezien jou tijden hier,of je voert zelf geen flikker uit,werkt in ploegendienst of je bent zo`n oude grijsaard die zich verveelt daags.
je kan iig zo het kabinet rutte in,daar hebben ze ook weinig inhoud en het beetje wat er nog in zit is allang over datum...

24-6-2015
broodje uit Damwâld

goed gezegd VIRTUALIZER ik ben het met u eens
zet die j 88 maar goed in de zeik

24-6-2015
zehking uit Drachten

Inderdaad Virtualizer. Daarnaast hebben studenten ook redelijk vaak een huurhuis nodig.
Zij kunnen zonder complete opleiding echt geen huis betalen.
Kan er wel gezegd worden door die J88 dat ze maar vanaf hun 12e moeten werken; maar dat doen de meeste al.
Maar een kind mag ook best een beetje plezier hebben. Met een minimum jeugd van onder de 3 euro bruto per uur kan niemand een huis kopen.

24-6-2015
gruwel uit Drachten

j88 dat ik dikke onzin als jij op dit moment kinderen hebt die een woning in de stad zoeken dan kun je het wel schudden.
dat Nederlanders hier zo reageren snap ik want de asielzoekers hoeven maar 70 euro te betalen voor het ziekenfonds en elke asielzoeker kost het eerste jaar 45000 euro.
ik doe veel ondersteuning bij mensen die er beroert voor zitten en niets meer hebben , en ook niet geholpen worden terwijl eigen volk nergens geen recht op hebben .
maak me de bek niet los ,, het wil niet zeggen dat ik iemand zijn geluk niet gun maar in dit geval eigen volk eerst

24-6-2015
bignick uit Drachten

J88. Beetje sociaal denken zou je sieren... Ik neem aan dat jij nog nooit armoede hebt gekend?. Ik gelukkig ook niet en ben vanaf mijn 16 e al aan het werk. Maar vanwege mijn werkzaamheden zie ik veel armoede ook in dit rijke land van ons....

24-6-2015
virtualizer uit Burgum

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24192621/___Bijstanders__zijn_labbekakken__.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=facebook

zo denkt het volk wat inmiddels erg,heel erg ver van de realiteit leeft door rijkdom,rijkdom maakt dom en gevoelloos..

laden,richten en afdrukken!

24-6-2015
repelsteel uit De Westereen

j88 is waarschijnlijk een dikke vvd'er
de vvd denk er precies zo over
bedje was gespreid voor hem zo te horen
heeft een plaat voor z'n hoofd denk ik
hij heeft waarschijnlijk geen armoede gekend
dus kan hij ook niet oordelen vind ik
een echte bink hoor



24-6-2015
datbenikhoor uit Drachten

Nou dan ga ik denk ik maar in een tent wonen ofzo.. voorlopig de eerste jaren niet uit huis door de wachtlijsten.. en daarnaast gaat het meeste geld naar belastingen zodat ik er tenminste voor kan betalen dat een ander een dak boven zijn hoofd heeft en in dure kleren kan lopen.. voel me echt thuis in mijn eigen land.. DUS NIET!

24-6-2015
datbenikhoor uit Verweggistan

En dan nog even dit stukje..

Asielzoekers die een status hebben, kunnen in Smallingerland een huurwoning !!KRIJGEN!!. Misschien verdienen? of huren?

24-6-2015
swittie uit Snits

Het nieuws verspreidt zich snel.


http://www.dumpert.nl/mediabase/6663505/429d0dbc/grapje_over_dobbernegers.html

24-6-2015
buriram uit Uithuizen

Tijd om de koppen eens bij elkaar te steken en de politiek en amtenaren het land uit te werken naar afrika stuiren die klootzaken en daar kunnen zij de mensen helpen.

24-6-2015
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Raar dat er op zulke berichten altijd zoveel van die domme reacties komen. Werkt als een rode lap op een stier.Ik schaam mij bijna werkelijk dat ik nederlander ben.Verplaats u eens in uw medemens misschien kom je ooit zelf eens in zo'n situatie te staan en moet vluchten.

24-6-2015
berbertsje uit Hurdegaryp

Nou wat let je maar een postzegel op je reed en vertrekken naar een land waar je je niet voor schaamd.

24-6-2015
advertentie

fou uit Uithuizen

idd hamme... uit Aalsum: er komt de tijd dat de mensen hier moeten vluchten door de import van die z.g. godsdienst die geen andere tolereert!!!

24-6-2015
zehking uit Drachten

Inderdaad Fou, en dat moeten we tegengaan.
Grenzen sluiten en actief illegalen opsporen. Daarnaast ons immigratiebeleid hard aanpakken.
Weg met dat volk, ze kosten ons alleen maar geld.

24-6-2015
gp500 uit Twizel

De ferwachte reaktie van anonieme minsken.

Ha hjim it wol lezen of wolle hjim it net.
D'r misse oars een pear cellen of hjim it echt sa wolle.

24-6-2015
gp500 uit Twizel

De ferwachte reaktie van anonieme minsken.

Ha hjim it wol lezen of wolle hjim it net.
D'r misse oars een pear cellen of hjim it echt sa wolle.

25-6-2015
tjl uit Drachten

Alles in 1 flat of wijk, bom erop probleem opgelost

25-6-2015
riemer uit Drachten

Het gaat hier om mensen die een status hebben ontvangen en voor de wet als staatsburger gelden.
En elke burger heeft recht op een woning en een uitkering (of werk maar dat is momenteel moeilijker).
De reacties hier zijn tekenend voor het niveau van Waldnet: men leest niet en roept maar wat.
In Nederland zijn er afspraken over wat gemeenten moeten doen om asielzoekers te huisvesten. Dat zijn afspraken die gemaakt worden in Den Haag. De besluiten daar worden genomen door mensen die door de verkiezingen daar zijn komen te zitten. Ben je het daar niet mee eens dan had je daar eerder over na moeten denken...
Asielzoekers hebben geen "voorrang" op huizen aangezien de woningen die beschikbaar zijn voor hen via een landelijk verplicht quotum berekend zijn. De CU in Drachten heeft hier vragen over gesteld mbt de uitvoering,niet mbt de inhoud. Een verslag van de raadsvergadering staat overigens online voor iedereen...

25-6-2015
zehking uit Drachten

Tjl, zonde van de flat of wijk. Kan je beter andere manieren die minder schade opleveren gebruiken.
Ben het overigens wel eens met je hoor.

25-6-2015
heinrich uit Drachten

er zijn veel te veel kerken in drachten .dat kan wel met de helft minder en dan kunnen daar wel een paar asielzoekers in en dan kan die meneer van de cristenunie er ook wel bij maar hij kan ZIJN huis ook beschikbaar stellen

25-6-2015
eksteroog uit Eastermar

de ChristenUnie heeft landelijk en in de gemeenten al veel vernielt
zij waren altijd dat beetje meer links om zo een meerderheid in de kamer te cre

25-6-2015
j88 uit De Westereen

Mooie reacties met domme conclusies. Nee, ik ben niet met de neus in de boter gevallen. Heb een tijd in Afrika gezeten waar ik wel echte armoede gezien heb, niet die fantoomarmoede die we hier in nederland kennen.

Mooiste om te lezen zijn de reacties die zeggen "denk ook om de ander J88, niet zo ego

25-6-2015
marko22 uit Drachten

allemaal heel aardig bedoeld, maar is het niet handig om eerst de dakloze Nederlanders te helpen.
Anders is het voortrekkerij en dat lijkt me niet de bedoeling. Dat is niet christelijk !

25-6-2015
frontaal uit Groningen

Ach veel! PVV'ers veelzeggende reacties.

https://youtu.be/PUN9tK215GY

25-6-2015
j88 uit De Westereen

Hahaha marko.

Eerst de dakloze nederlander helpen, anders is het voortrekken.

Heerlijke paradox

25-6-2015
broodje uit Damwâld

j 88 is ook weer wakker met zijn domme opmerkingen

25-6-2015
zehking uit Drachten

Dus omdat een Afrikaan geen plezier beleefd, mag een kind die 3 euro in het uur verdient ook geen plezier beleven van zijn verdiende geld?
Ga alsjeblieft terug naar Afrika, schijn je je nogal thuis te voelen.
Nederlanders gaan voor illegalen. Zo zou het moeten zijn. Wij betalen dus wij zouden moeten bepalen.

25-6-2015
j88 uit De Westereen

@Zehking, iq lager dan de buitentemperatuur.
We hebben het niet over illegalen, waar je die doelgroep nou weer vandaan haalt.
En ook jouw stelling dat een kind geen plezier mag beleven zuig je ook uit je duim, dat hoor je mij niet zeggen.

Daarnaast bepalen "wij" het ook, de keuze wordt door de overheid gemaakt, dus door ons.

Zo klopt er ongeveer niks in je gehele reactie

25-6-2015
neiskjirrich uit Anjum

j88 uit De Westereen
Reageer toch niet zo hooghartig, volgens mij zit je de boel gewoon op te ruien, om nog meer van die ongepaste reacties te krijgen.
Jij zegt dat we hier zelf voor gekozen hebben via democratische verkiezingen, dat is nog maar de vraag, er zitten twee partijen in de regering die elkaar wel kunnen opvreten, en die door koehandel onderling en met andere 'gedoogpartijen' kunnen blijven 'regeren'. Hoe democratisch dat is mag jij zeggen. De (ongepaste) reacties op dit onderwerp komt van ongeruste mensen, mensen die zich machteloos voelen. Ze zien het allemaal gebeuren en
weten niet hoe de toekomst eruit gaat zien. Ook al hebben veel mensen in neder(ig)land het nog goed, er zijn ook veel die de eindjes haast niet aan elkaar weten te knopen!

25-6-2015
marko22 uit Drachten

j88 uit De Westereen

Jaaahah er bestaan wachtlijsten op woningen. en als je dan andere mensen voorlaat heet dat voortrekkerij. snap je dat een beetje ? en dat noem je dan een paradox. ga eerst maar weer eens naar school !

25-6-2015
marko22 uit Drachten

j88 uit westereen

Jij zei zo net :

"Een vluchteling is net zo goed mens als dat jij dat bent, en heeft net zoveel rechten als dat jij dat hebt. Dat hoort niet als een koning te worden behandeld, maar als een gelijke"

en ik ben het helemaal met je eens !
gewoon gelijk behandelen, dus netjes op de wachtlijst.

25-6-2015
j88 uit De Westereen

Maar waar staat dan dat ze niet op die lijst komen?

offtopic: de wachtlijst is voor mensen die de mogelijkheid hebben om te wachten op een woning, dit wil zeggen dat ze bijvoorbeeld op dit moment een goed onderdak hebben waar ze zonder al te veel problemen kunnen wonen. Mensen met problemen zoals alleenstaande ouders met jonge kinderen kunnen voorrang krijgen op deze lijst. Er word daarin niet gekeken naar herkomt, maar naar de problematiek

25-6-2015
advertentie

hammehosuutdokkum uit Aalsum

Misselijkmakende reacties hier, het niveau van een PVVer is gelijk aan het niveau van een koe alleen is die nog nuttig bezig.
Toen hier oorlog was werd de medemens ook geholpen maar men is nu alleen nog maar met zichzelf bezig.
Achterlijke rassenhaters.

25-6-2015
j88 uit De Westereen

Maar waar staat dan dat ze niet op die lijst komen?

offtopic: de wachtlijst is voor mensen die de mogelijkheid hebben om te wachten op een woning, dit wil zeggen dat ze bijvoorbeeld op dit moment een goed onderdak hebben waar ze zonder al te veel problemen kunnen wonen. Mensen met problemen zoals alleenstaande ouders met jonge kinderen kunnen voorrang krijgen op deze lijst. Er word daarin niet gekeken naar herkomt, maar naar de problematiek

25-6-2015
fou uit Uithuizen

Oohhh..., ik kan jullie wel laten kennismaken met een man (autochtoon, dat wel) die een jaar lang onder een brug heeft gewoond. Na zijn scheiding hield meneer de rechter geen rekening met zijn situatie, zijn inkomen ging naar ex-vrouw-lief en kinderen. Hij hield te weing over om een huis van te kunnen huren en eten te kopen!!! Meer voorbeelden???

25-6-2015
marko22 uit Drachten

hammehosuutdokkum uit Aalsum

Ik vind het een hele vreemde vergelijking om de PVV aan rassenhaat te linken.
En om u even uit u droom te halen geert wilders is zelf half Indonesisch.
Ze komen gewoon op voor de vrijheid van de mens,
zodat mensen in Nederland nog veilig kunnen rond lopen als homo, jood of christen. ik snap dat u er weinig van mee krijgt in het rustige Aalsum, maar in andere delen van Nederland daar kun je niet meer met een keppeltje rondlopen zonder bespuugd of in mekaar getrapt te worden.

Vraag de mensen uit islamitische landen maar eens hoe ze over joden en homo's denken, en vraag je dan maar af wie de racist is.

25-6-2015
frontaal uit Groningen

@marko22: Jij hebt het over terroristen I S, Al Qaida. De mensen uit islamitische landen discrimineren niet.
Wilders moet niks van homo's hebben meer even googelen, Joden wel! Hij en zijn vrouw Krisztina Arab zijn beide in Isra

25-6-2015
marko22 uit Drachten

frontaal uit Groningen
nee hoor hoor ken zelf genoeg moslims hele aardige mensen, maar ik vraag ze wel eens wat ze van homo's vinden en dan maken ze altijd zo'n snij beweging bij de nek daar hoef je geen Al Qaida voor te zijn.

dus jongens en meisjes vraag ze maar eens naar hun mening, maar wel doen want anders kom je er nooit achter.

25-6-2015
frontaal uit Groningen

@marko22: Kun je die mensen ook bij naam noemen, je bent nu bezig met valse beschuldigingen.
Iets wat zomaar niet mag, let op je woorden, volgens mij zie je wel vaker dingen die je niet waar kunt maken.

25-6-2015
marko22 uit Drachten

frontaal uit Groningen
dus ik mag van jou niet vertellen wat mijn ervaringen zijn. mmmmmmmmmmmmmm heel apart

25-6-2015
frontaal uit Groningen

Je bent gewoon bezig met strafbare feiten onwaarheden.

25-6-2015
marko22 uit Drachten

Ik zou als ik jou was toch nog maar eens rechten studeren, want mijn reacties zijn niet strafbaar hoe graag jij dat ook zou willen.

25-6-2015
frontaal uit Groningen

Dus jij denkt dat je alles zomaar mag zeggen daar kom je nog wel eens achter, daar hoef ik geen rechten voor te studeren.
Laatste reactie vandaag.

25-6-2015
marko22 uit Drachten

Zolang het niet kwetsend haat zaaiend of racistisch is mag je in Nederland inderdaad in Nederland alles zeggen.
Laatste reactie vandaag.

25-6-2015
gp500 uit Twijzel

tjl en zehking ha walgelijk reacties, die mss wol strafbaar binne.

25-6-2015
neiskjirrich uit Anjum

frontaal uit Groningen
Gisteren nog in het friesch dagbl. gelezen en eergister in het RD dat een pakistaanse christen uit het asielzoeker-centrum gevlucht is (in nederland!)omdat ie zich bedreigt voelde door de ca. 100 moslims in dat zelfde asielzoeker-centrum. De christenen aldaar moesten zich houden aan de regels van de moslims anders werden de heren moslim kwaad!
En zoiets is wel vaker in het nieuws geweest hoor.

Ik zal je vertellen dat die moslims die dat doen, als het aan mij lag, geen dag langer in nederland zouden verblijven!
Dus zeg niet dat gebeurt alleen bij 'al keida' en dat soort Islamitische terroristen, het is algemeen gebruikelijk in de landen waar die zg vluchtelingen vandaan komen.
De goeden niet te na gesproken natuurlijk. De islamitische 'cultuur' is absoluut niet te verenigen met de westerse, dat komt n

25-6-2015
zehking uit Drachten

Jammer voor jou GP500, er is niks strafbaar aan wat ik heb gezegd.
Dat jij nou zo'n linkse kontenkruiper bent die meer van dat volk wil.
Ik mag zeggen dat ik ze niet moet en ze in hun eigen land moeten blijven.
Dat is niet racistisch, dat is gewoon financieel bekeken het beste voor Nederland.
En het gaat om ONS, niet om HUN.

25-6-2015
zehking uit Drachten

Daarnaast ben ik overigens geen rassenhater, ik haat het alleen op de manier waarop onze overheid ons geld verpest aan dat volk. Daarnaast is het vaak onaangepast volk, wat hier alleen voor ons sociale vangnet komt. Niet om ook maar iets te doen.
Spreken vaak onze taal niet en willen het niet leren.
Als ze echt een meerwaarde zouden hebben (dus opgeleid) en ze zich zouden willen aanpassen aan onze normen en waarden en daarnaast ook niet voorgetrokken zouden worden door onze overheden, dan zou ik absoluut geen probleem met ze hebben.
Alleen het is altijd juist het tegenovergestelde daarvan, op uitzonderingen na.
Eigen volk eerst.

25-6-2015
eksteroog uit Eastermar

ik ben het wel met verschillende eens

mede door de ChristenUnie worden hier honderdduizenden immigranten binnen gehaald die een ander geloof als christen zijn aanbidden

terwijl onze eigen christenen in hun land vermoord worden
je kunt op 1 hand wel natellen dat wij die ellende tussen al die geloven hier op deze manier heen halen

wij hoeven er niets voor te doen,de bom barst vanzelf

25-6-2015
swittie uit Snits

De dagprijs voor grootste dhimmi gaat wederom naar frontaal uit Groningen. Gefeliciteerd jongen!

"De mensen uit islamitische landen discrimineren niet." Alleen blanke mannen kunnen dat. Dat weet iedereen.

25-6-2015
broodje uit Damwâld

nogmaals hup WILDERS HUP WILDERS HUP WILDERS
om vergissingen te voorkomen ik werk ook 40 uur per week heb niets te klagen ,,, ik verwelkom uw reactie,s

25-6-2015
frontaal uit Groningen

@neiskjirrich: Je hebt gelijk vond het op een andere site maar toch.Christelijke asielzoeker

26-6-2015
advertentie

swittie uit Snits

Aan mijn soort nog wel. Dat zit heel dicht tegen fascisme aan wat je daar schijft. Ik zou maar oppassen.

26-6-2015
j88 uit De Westereen

Wat hebben we toch domme friezen in onze gemeenschap zitten. Als er bijvoorbeeld 1 christen uit een asielzoekerscentrum word gepest is meteen reden om te zeggen dat alle moslims zo zijn! Ondertussen worden er op (basis)scholen buitenlanders gepest, maar daar hoor je niks over.

En altijd maar met die Wilders "minder minder". We hebben het in nederland nog nooit zo goed gehad. de lonen zijn in de afgelopen 40 jaar. Een modaal jaar inkomen is de laatste 15 jaar met bijna 10.000 euro per jaar gestegen.

En eksteroog: "terwijl onze christenen" Onze? kom op hey, jij mag hem hebben, maar begin niet met "onze". Elk geloof is gebaseerd op de gedachte dat ze de enige echte zijn, de ander moet uitgeroeid worden. De nazi's hebben in hun tijd minder mensen uitgeroeid dan de christenen tijdens de gehele mensheid.

26-6-2015
fou uit Uithuizen

Mijn laatste reactie hier: ik wil graag blijven wonen in een land waar ik mij thuis voel, waar ik mijn belastingen betaal, waar men de taal spreekt die ik hier geleerd heb, en waar ik de mensen kan aanspreken op de waarden en normen die we hier al eeuwenlang hebben. Mag dit S.V.P???

26-6-2015
j88 uit De Westereen

@Fou, dit mag zeker. Echter, waarden en normen die we hier al EEUWENLANG hebben? Hahahaha. Net zoals de waarden en normen, dit zijn veranderende zaken, die zullen blijven veranderen, kruip lekker onder een steen als je alles maar hetzelfde wilt houden.. oh wacht.. uithuizen..

26-6-2015
gruwel uit Drachten

J88 geen enkel geloof is goed en voor oorlogen mag jij je daar ook nooit achter verschuilen.
ik weet niet waar jou Nederland ligt maar dan woon ik volgens mij in een heel ander land dan waar jij over spreekt.
ons land is vol en compleet leeg getrokken door de buitenlanders en de grote graaiers die zich dik verdieners noemen.
ik zou tegen je willen zeggen eens wat beter om je heen te kijken want er komen steeds meer zwerf jongeren en ouderen die in alle eenzaamheid komen te overlijden etc etc.

26-6-2015
age uit Uithuizen

Mijn eerste en laatste reactie.

Ik ben blij dat ik toevallig in Nederland geboren ben.
Een land dat vergeleken met andere landen tot de rijksten en op bijna elk gebied bv gezondsheidszorg, welzijn, onderwijs en bejaardenzorg etc tot de besten behoort.

Nergens wordt door zoveel PCs,laptops Ipads en andere asociale media zoveel geklaagd hoe slecht het hier is als in Nederland.

Ipv een ietsje pietsje van onze welvaart en ons geluk te delen met anderen die het minder getroffen hebben dan wij motten sommigen DAT VOLK niet?


Vraag niet wat een land, de samenleving, anderen voor jou kunnen doen, maar wat JIJ voor een land, de samenleving voor anderen kan doen.

Dat lijkt mij beter dan met een potje bier in de hand te lopen schelden, op mensen die 'anders'zijn, die een andere kleur, ander geloof,of een andere mening hebben dan jij..

Dit is mijn mening en hier moet u het mee doen.

26-6-2015
j88 uit De Westereen

Helemaal eens met age

@Gruwel, haha, nederland leeggetrokken, kom op hey, een land als griekendland, vietnam en in afrika, die worden leeggetrokken. Wij zijn

26-6-2015
hammehosuutdokkum uit Aalsum

Zo ist j88 de welvaartziekte yn e bealig meer meer meeer
en toch niet tevreden.

26-6-2015
gruwel uit Drachten

J88 haha ja droom jij jou dromen en wordt lekker wakker en mocht jij HBO laagopgeleid vinden , dan heb jij gelijk.
schulden heb ik ook niet jammer weer een teleurstelling .
maar zo in meerdere dingen zit je er wel bijzonder vaak naast [gebrek aan kennis] denk ik maar wie ben ik nou toch.
ik heb never en nooit gezegd dat mensen niet geholpen moeten worden maar bij mij is er 1 vuist regel verbeter de wereld en begin bij je zelf en ook in dit geval ons land gezond maken want je hoeft het niet te geloven maar er is veel heel veel stille armoede maar als die buitenlanders zo goed bevallen ga naar dat land waar ze hulp nodig hebben dan doe je meer voor hen dan ze in onze cultuur neer te gooien want dat scheelt ons veel belasting geld

26-6-2015
riemersma uit Wetsens

Hebt u allen uw ei gelegd ?? Is de wereld door uw gelegde eieren er beter door geworden? Ik heb slechts enkele reactie gelezen omdat het zo ontzettend voorspelbaar is en tegen racistische en ego

27-6-2015

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan