Account
Logo
Zoeken
12.2 °C

Boze Drachtster rijdt in op schooljeugd

Publicatie: 21 maart 2015, 8.00 uur

Reacties

stormrots uit Drachten

De speeltuin is inmiddels volledig vernielt.... bedankt rechters!

21-3-2015
virtualizer uit Burgum

rechters...hebben we die dan in dit land...hou toch op man.

21-3-2015
wespennest uit Dokkum

Alles mag hier in Nederland de Partij van de Afbraak strijkt alles wel glad. IS krijgen een kamer in het Hiltonhotel met kalasnikofs en bomgordels als cadeautje

21-3-2015
tlelens uit Koufurderrige

Ik heb sowieso de pest aan kinderen van welke leeftijd dan ook.

21-3-2015
advertentie

ladylopke uit Burum

begin bij de ouders ze geven de kinderen geen normen en waarden meer..vreselijke jeugd krijg je hier door

21-3-2015
sjors33 uit Surhuisterveen

Je kan beter een foto maken van het vernieling met de dader.
En hiermee naar de politie gaan, en hopen dat die er wat mee gaan doen.

21-3-2015
virtualizer uit Burgum

begin bij de ouders lees ik hierboven...
ouders mogen niks meer,een corrigerende tik na de zoveelste waarschuwing word gezien als mishandeling.
-leraren mogen niks meer,weet dat gepeupel heel goed
-politie mag ook niks meer,wil ook niks meer heb ik het idee.
normen en waarden,wat is daar in dit bekrompen landje door alle wetjes en regeltjes van over gebleven,niks nada noppes!
las gisteren ergens dat er een 96 jarig oud vrouwtje meerdere keren in haar buik was gestoken door een idioot met kleurtje..oeps,daar ga ik weer,DISCRIMINATIE!
je mag niks meer van hogerhand,je ziet meer en meer wat er van komt!

21-3-2015
garelli1972 uit Gytsjerk

en daar heb je het weer pappen en nat houden ,de ouders en dan de school zijn verantwoordelijk maar ja ouders willen geen gezeik en laten de kinderen hun gang gaan en dan zegen dat doen mijn kinderen niet , ze weten gewoon niet eens waar of wat hun kind doet

21-3-2015
johnny2000 uit Drachten

Wel eens rond 08:00 uur rond de scholencampus (bijv. Raaid) met je auto gereden? Rijen dik naast elkaar fietsend... drama.

Deze man reageerd misschien wat te heftig en dat vinden kinderen uiteraard alleen maar mooi. Maar er lijkt iets goed mis te zijn rond de Raai.

21-3-2015
age uit Uithuizen

Is er iemand van deze wijze Waldnetdeskundigen bij het incident en/of bij de rechtzaak geweest?

Weet iemand hoe gesprekken tussen de school en die Drachtster zijn verlopen?

Was het niet een idee geweest dat er een soort speeltuinteam was opgericht van omwonenden en school, die samen voor toezicht op en onderhoud van de speeltuin zouden zorgen?

Dingen vernielen mag niet, maar op kinderen inrijden, voor zover dat gebeurd is lijkt me ook niet verstandig en is trouwens verboden.

Je mag niks meer van hogerhand?
Een ex minister of was het een ex staatssecretaris? nou ja iemand van onze regering, zei onlangs, dat een inbreker neerschieten 'risico van het vak' (inbreker) is...?

Wist u dat de meeste daders van geweldsdelicten vroeger thuis, vaker dan nogal eens, corrigerende tikjes kregen?

Ik wens u allen een fijn weekeinde met veel plezier in uw eigen speeltuin.


21-3-2015
sixpack uit Drachten-Azeven

Ik fiets ook vaak over dat stuk bij de raai en de nieuwe fietsbrug. Maar daar hangt ook jeugd, gooien peuken naar je en gaan niet aan de kant als ze met z'n vieren naast elkaar fietsen. 2 jaar terug ben ik door de naastelkaar fietsende jeugd met de gladheid in de winter gevallen en dan zijn ze niet mans genoeg om te helpen maar fietsen gewoon door...
ik snap ook niet dat ze de ingang aan de raai hebben. Het is daar al druk en een ellende als mensen hun kinderen daar smorgens afzetten.

21-3-2015
thomasxoxo uit Drachtstercompagnie

Rotjeugd!!

21-3-2015
fryzin uit Drachten

Hebben jullie wel eens gezien hoeveel van dit soort jeugd op het schoolplein van de brede school aan de middellijk staan en dat alleen s avonds en in het weekend .niet alleen jongens maar ook meisjes.dus politie en svs graag vaker optreden .

21-3-2015
quapatetpenis uit Drachten

Dan naai ik je tieten aan elkaar??
Ook een kronkel zeker??

21-3-2015
advertentie

theodorus uit Burgum

Je hebt volkomen gelijk virtualizer ,vroeger werd je echt gestraft op school,je oor werd omgedraaid je werd in het kolenhok gestopt,strafregels schrijven ,nablijven op school.Je had RESPECT voor de meester en juffrouw,RESPECT voor de dominee,RESPECT voor de politieman[keek je tegenop]RESPECT voor je ouders ,nu volkomen weg bij de jeugd van nu [16jarige jongen slaat politieman in elkaar] .Iets vernielen ? nee hoor je kreeg een pak slaag van meester en thuis ook nog een keer ,dus je kreeg het niet in je hoofd om vernielingen te plegen.Ook moet zo snel mogelijk de dienstplicht weer worden ingevoerd ,drillen die jeugd is goed voor ze.Vernielingen ? och de verzekering vergoed wel ,is gewoon van de zotte .En normen en waarden op christelijke scholen? laat me niet lachen ,zijn soms nog erger dan op openbare scholen ,waarom een tekort aan leraren ? nou dat laat zich wel raden zeer onaantrekkelijke baan .

21-3-2015
theodorus uit Burgum

Heb een voorstel wat de lokatie van scholen betreft ,bouw ze in het open veld ver weg van woonhuizen ,kan de lieve jeugd over hun eigen rotsooi struikelen en kunnen ze alleen maar vernielingen plegen op eigen schoolterrein.

21-3-2015
age uit Uithuizen

Theodorus, RESPECT krijg je niet door een oor om te draaien, iemand in het kolenhok te stoppen, een pak slaag te geven en te drillen.

Je verwart vlgs mij RESPECT met ANGST.

Geweld kweekt ANGST.

RESPECT krijg je door goed voor te doen en zelf anderen te respecteren, kinderen te respecteren.

Stel, je leest dat je vader in een reactie hier op een ander nieuwsbericht schrijft 'die kale kuttekop van Diederik Samson' zou jij RESPECT voor zo'n vader hebben?

Wie wel eens rechtbankverslagen leest, weet dat de meeste criminelen vroeger thuis gedrild zijn cq regelmatig een pak slaag kregen.

Voor alle duidelijkheid, een slechte jeugd mag geen excuus zijn voor crimineel gedrag en dient te worden bestraft, maar een goede jeugd waarin kinderen ook gerespecteerd worden kan vaak wel preventief crimineel gedrag later voorkomen.


Ik wens u allen een veilig weekeinde waarin U veel RESPECT krijgt en geeft ipv een pak slaag.

21-3-2015
luckybo uit Uithuizen

Onzin Age! Ik heb vroeger ook genoeg slaag gehad en ben niet crimineel geworden, maar gewoon een hardwerkende! En drillen is voor deze klote jeugd juist goed ! Laat ze maar wat doen, dan ipv doodschietspelletjes op de computer

21-3-2015
virtualizer uit Burgum

age draaft weer helemaal door,een tik gelijk vergelijken met een pak slaag,geweld en angst(ja ik weet zeker dat jij nooit een tik hebt gehad,jou werd gelijk een bijbel in je handjes gedrukt?)

drillen heeft er niks mee te maken kerel,maar je kan ze niet altijd over de bol aaien als ze voor de zoveelste keer wat uitvreten en ze om de drommel wel weten dat het niet mag.

en je hoeft diederikje er ook niet bij te halen,daar hebben we het hier niet over in dit topic...

je betoog jegens crimineel gedrag is ook al weer zo`n warrig verhaal,dat smoesje gebruiken advocaten ook al zo vaak,moeilijke jeugd,troep tot zich nemen(ik weet het niet meer nadat het ,,spul,,was uitgewerkt..)en kudde gedrag en meer van dat onzin..

en mijn vader zou zeggen als hij nog leefde,vroeger stond net voor sluitingstijd de veldwachter in de deuropening,wie te lang bleef hangen wist wat hem te wachten stond..
nu krijg je een extra borrel,als je je maar blijft gedragen..

22-3-2015
age uit Uithuizen

Nou vooruit 't is zo'n dag.

RESPECT voor jouw reactie Virtu.

Ik reageerde vooral op de reactie van Theodorus, die het over RESPECT had.

Ik heb geen RESPECT voor mensen die geweld (moeten?)gebruiken om anderen te overtuigen, straffen..Ik vind dat een teken van zwakte en helemaal van volwassenen naar kinderen toe.

De stap van corrigerend tikje, naar stevige tik, naar schop,naar pak slaag is niet groot hoor.

Goed gedrag belonen, aanmoedigen en slecht gedrag niet, werkt ook prima.

De bijbel is mij nooit in de handen gedrukt hoor Virtu:)mooi boek trouwens !

We zagen hoe onze ouders iedereen RESPECTeerden.

Ze waren het nooit eens met Joop den Uil, maar hadden RESPECT voor hem en zouden nooit over iemands uiterlijk denigrerende opmerkingen maken.
Dat vonden ze en vind ik RESPECTloos.

Lees mijn betoog over crimineel gedrag nog maar eens rustig door.


Geloof(het)of niet, ik wens iedereen een fijne zondag, zonder geweld en zonder gescheld.

RESPECT!



22-3-2015
ambtenaartje uit Lutjerijp

Jammer dat een school de kinderen hier niet op aanspreekt en er ook een houding in neemt en dat deze meneer daar de dupe van wordt, een beetje participatie zou in dit geval niet verkeerd zijn...en een schoonmoeder met kinderen achter de sexcam is natuurlijk helemaal van de zotte (als het waar is) en dan is een baksteen natuurlijk nog niet terecht maar aangifte bij de politie zou zeker een goed alternatief zijn geweest...

22-3-2015
virtualizer uit Burgum

nog eenmaal hier op reageren,dan is het wel klaar..

een draai om de oren nogmaals age,is nog nooit iemand voor het leven mee beschadigd,zolang het maar niet een soort van standaard word,dan ben je verkeerd bezig.
mijn pa zei altijd,je slaat het goede eruit,en het verkeerde erin!
dat heb ik altijd heel goed onthouden,en vorig jaar op zijn sterfbed na een kort en hevige slopende ziekte zei hij,zorg goed voor je gezin want het is de hoeksteen en het belangrijkste in je leven.
ik heb hem ook wel eens het bloed onder de nagels vandaan gehaald,maar die enkele tik die ik ervoor kreeg kan je op

22-3-2015
ambtenaartje uit Lutjerijp

mee eens virtualizer...denk dat jij ook een veertiger bent die nog de opvoeding mee heeft gekregen, van toen een kind nog kind kon zijn er geen computers tablets en andere elektronische rommel was, de wereld wordt vol gezet met elektronische rommel en een maatschappij waarin alleen nog maar prestaties tellen, leugens politieke misstanden en andere zaken waar men niet op zit te wachten...ik begrijp je

22-3-2015
regiofri uit Drachten

Man is wellicht te ver doorgeschoten, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Als je soms hoort wat de jeugd vanaf plm.14 jaar of zelfs nog jonger mensen verbaal naar het hoofd slingert.... Maar zo'n speeltuin heeft toch ook een beheerder? En voor CSG Liudger zou een school politie wellicht een optie kunnen zijn.

22-3-2015
virtualizer uit Burgum

idd ambtenaarje,we zijn reeds de 40 gepasseerd.
en ze zeggen wel eens,de wereld is rot,de wereld is mooi,maar we maken er met elkaar een grote rommel van.
de kids moet je hier bijtijds naar buiten gooien...was in mijn tijd wel anders,toen kreeg je ons haast niet naar binnen....
geld en religie maken de wereld kapot,een goede derde is de elektronische zooi!
we gaan nog heel wat meemaken,ik sta al nergens meer versteld van.
als we het halen en we worden oud en krakkemikkig,dan zal een robot ons een ruft omdoen,dan moet je hopen dat hij op het moment van omdoen geen crash krijgt en hem om je strot legt....

22-3-2015
yoghie6 uit Drachten

Waarom zou alleen de jeugd van het Liudger het gedaan kunnen hebben? Er staan 3 scholen vlak bij elkaar, het kan van alle drie de scholen. Dat er momenteel overlast is, komt omdat er veel werkzaamheden zijn aan de achterkant van de school. Ik wil het gedrag van de jeugd niet goed praten, maar deze meneer schiet door. En dat wekt geen sympathie op bij de jeugd. Er is met de jeugd heus wel te praten, maar als je van alles naar je hoofd geslingerd krijgt door deze meneer, dan komt de jeugd in opstand.. Als hij mij zo behandelde, zou ik ook in opstand komen..
Meneer staat zelfs met een fototoestel de hele dag klaar om auto's op de foto te zetten. Ik zou zeggen , zoek wat beters te doen.

22-3-2015
keesenhilda uit Drachten

beste mensen hier even een reactie van de boze buurman zelf.ten eerste voor de verslaggever.als je een artikel over my schryft best maar doe het dan wel goed.dat by myn schoonmoeder was niet in februari maar in 2012. datik kinderen zou hebben aangereden beste man dan heb je niet goed geluisterd op de zitting.ook by het vorige artikel zyn dingen geschreven die niet kloppen dus waldnet als jullie iets publiceren doe het dan wel goed. en wat de reacties betreft tot nu toe beste mensen wy als bewoners van de westerwird weten zelf wel water hier speelt in de speetuin.en wat voor ergenis dit tot gevlg heeft.ik heb er genoeg aan gedaan om dit op een goede manier op te lossen maar er word niet naar ons geluisterd niet eerder dan het esqaleerd.dan pas gaan de bellen rinkelen.dit is in aug 2014 gebeurd en 14 dagen geleden word er nog eens een buurtonderzoek opgestart.bedankt wykagent jan steegstra voor het vlotte opstarten hiervan.

22-3-2015
keesenhilda uit Drachten

o ja ook nog even een boodschap over de uitspraak van de rechter als u denkt dat u my met 80 uur werksraf te pakken heeft helaas jammer.ik ga deze 80 uur met veel plezier tegemoet.want weetu dit lost het probleem niet op.ik blyf my dan ook 200 procent inzetten voor de kleine kinderen in de speeltuin. want de waarheid hierover komt een keer boven water.ik hoop dat dan er ook een artikel over word geschreven. en beste yogie uit drachten dat met die camera dat zuig je uit je duim. als je aandacht wil in je reactie geven moet je het niet zo doen.nogmaals wy als bewoners weten zelf wel hoe het zit we hoeven geen indianen verhalen. en heeft u als lezer belang hoe het echt inmekaar zit dan nodig ik u hierby uit om by my thuis het dossier ter inzage te zien en kunt u daarna een reactie op waldnet geven.wel zo eerlyk voor iedereen. met vr gr de boze buurman. kees van der wal.

22-3-2015
virtualizer uit Burgum

hou je taai kees!

22-3-2015
age uit Uithuizen

Dank voor uw reactie Keesenhilda.
Goed dat u uw visie op het incident geeft, als 1 van de partijen.

U heeft het over 'wij als bewoners' welke en hoeveel bewoners zijn die wij?

U zegt dus dat Yogie zit te liegen en dat u daar nooit met een camera heeft gestaan?

Nogmaals dank voor uw reactie.

Het zou mi goed zijn als anderen bv getuigen van dat incident of die schooljeugd ook zouden reageren, zodat we meerdere visies kunnen lezen.

22-3-2015
keesenhilda uit Drachten

beste age deze jeugd reageert alleen via twitter en over datgene wat betreft over bewoners deze kunnen zelf wel reageren op waldnet denk je ook niet. en gisteravond de kabelbaan weer vernield door hangjeugd bedankt daarvoor jongens en meisjes. gr de boze buurman

22-3-2015
woodstock uit Drachten-Azeven

Deze kerel heeft 100 % gelijk ik woon daar ook indie buurt en allemaal rommel maken ze met 4 of 5 naast elkaar fietsen.. Als k met de auto aankom ik rij gewoon door heb k er een op de motorkap daar ben ik wel verzekerd voor... Aanpakken die handel kutkinderen

22-3-2015
zienn uit Drachten

Ik vraag me wel eens af, wanneer wordt die jeugd eens aangepakt. Laat de rechter die jeugd ook een taakstraf opleggen om de speeltuin weer op te knappen. BURO HALT kan ook voor deze praktijken ingezet worden toch?

23-3-2015
pangang uit Damwâld

dan moet die overlast en vernielingen op camera vastgelegd worden. en de ouders de schade laten vergoeden....zullen ze leuk vinden en trots op hun kinderen zijn! moet wel bewijs voor zijn, anders geven ze toch niet thuis, want ja...mijn kind doet zoiets niet.

23-3-2015

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan