Account
Logo
Zoeken
18.8 °C

Met lampionnen langs de deur

Publicatie: 10 november 2012, 21.35 uur

Reacties

piterhenk uit Dokkum

echt onzin die zondagsrust.
iedereen in de verwarring en ergernis brengen.
en de kinderen die kunnen hier niets aan doen dat klopt.
dat komt door die gereformeerden die morgen weer vooraan zitten.
maar die komen hierdoor ook in de hemel.

10-11-2012
age uit uithuizen

Vlgs mij zijn er maar heel weinig Gereformeerden meer hoor Piterhenk,die zijn al lang onderdeel van de Protestante Kerk Nederland.

Heb jij trouwens het idee Piterhenk,dat die kinderen op de foto's er erg ongelukkig,verward en geergerd uitzien,omdat ze niet morgen,dus op zondag 11 november mogen lopen?

Gelukkig maken jij en ik niet uit wie in de hemel komen he !


Ik vind de kinderen op foto 4 en 26 er trouwens het gelukkigst uitzien:)

11-11-2012
quapatetpenis uit Drachten

Gewoon op 11 november doen zoals het hoort.
Moeten we straks koninginnedag, oud en nieuw, en weet ik veel wat, gaan verplaatsen omdat het op een zondag valt?

11-11-2012
tilly uit opende

mijn meissie moest vanavond haar liedje`s aanpassen naar 10 november!wat een gezijk om die zogenaamde zondagsrust!als ik op zondag de was wil doen en ophangen,de ramen wil wassen wordt ik uit gemaakt door de kerkratten voor "heiden"!terwijl ik echt wel een geloof heb!!!!! de zogenaamde christennen zetten 1e kerstdag of sinterklaasavond ook niet een dag voor of achteruit!!!!!wat een poeha om die zogenaamde zondagsrust!!!!!! de meeste kerkratten zitten tot vet in de nacht van zaterdag op zondag in de plaatselijke (dorps) kroeg om zondags`s morgens op de zogenaamde dag "de`s herens"met een kater op de voorste bankje`s van de kerk!!!!

11-11-2012
advertentie

bimmer523i uit Dokkum

Wat een onzin zeg, ik ga morgen lekker met de kids langs de deuren, wie niet open wil doen doet het maar lekker niet 30 keer aanbellen is ook leuk voor de kinderen denk ik dan maar weer:)

11-11-2012
hfw uit Drachten

Nou het liep hier storm bij de deur. D'r zijn wel 5 kinderen geweest. Als we ons best doen hebben we het snoep op in mei.

11-11-2012
bastiaan uit Haema

ook zo kindvriendelijk dat geloof hè

11-11-2012
age uit uithuizen

Vlgs mij is in de dorpen en steden in overleg tussen de scholen en dorpsbelang besloten wanneer de lampiontocht daar zou worden gehouden?

Als zij die hadden gewild dat het in hun woonplaats vandaag op 11 november zou zijn gehouden actief waren geweest in scholen/besturen en dorpsbelang,dan hadden ze hun stem daar,waar dat beslist werd kunnen laten horen.ipv hier te jammeren.


Ik hoop dat de kinderen niet de bijdrage hier van sommige ouders zullen lezen,ze zouden zich doodschamen.

Zo we gaan ter kerke samen met de andere,wat tilly kerkratten noemt,hier in Utrecht!
Daarna even op de Sint Maartenmarkt hier kijken.

Ik wens u allen een verlichte zondag !

11-11-2012
rumoost uit Surhuisterveen

Het geloof is best wel kindvriendelijk, trouwens aan het geloof zelf ligt het volgens mij niet, maar aan de mensen die er allemaal maar regeltjes bij verzinnen van dit en dat mag niet op zondag. Ik geloof ook wel, maar doe alles waar ik zin in heb ook op zondag.

11-11-2012
virtualizer uit Burgum

ja het geloof is zeer kindvriendelijk,zie maar wat de katholieke kerk daar onder verstaat....
tilly haar woord,,kerkratten,,past daar precies bij mijns inziens!

11-11-2012
swittie uit Snits

Prima dat ze het op zaterdag doen. Ik wil ook niet gestoord worden onder het voetbal.

11-11-2012
dunit uit Bakkeveen

Ik ben het met TILLY eens, gewoon op de dag doen, punt

11-11-2012
kittyf uit Leeuwarden

Prachtige foto, foto 2!!

11-11-2012
uit Adorp

een zondag zonder zonde dat is pas zonde.

11-11-2012
advertentie

famke27 uit Twijzel

Wat een gezeur over hoe vervelend het geloof is en waarom sint maarten nu om zondagsrust niet op 11 nov gehouden wordt. Mensen mensen wat belachelijk dat jullie direct het geloof hierin betrekken. Ten eerste was sint maarten van origine een heilige en hoort dus bij het geloof, ten tweede begrijp ik niet dat mensen onderzondagsrust direct het geloof en de christenen hier de schuld van geven. Zondagsrust kan nl ook beteken dat je na alle hektiek en zaterdags bodschapjes en sportieve verplichtingen, zondags wel even rust wilt. Wil nu niet zeggen dat ik het met deze beslissingen eens was, meer ook omdat sint maarten een heilig man was, was het misschien wel toepasselijker om dit op zondag te houden. Maar ja genoeg mensen die op deze dag alleen maar om zoveel mogelijk snoep denken (zowel ouders als kids)...

11-11-2012
uit Adorp

ach dat gezeur, is een gevolg van volwassen mensen die in sprookjes geloven, en neerkijken op de mensen die wel een gezond verstand hebben.die overigens de kinderen niet
indoctrineren uit een boek vol geweld, martelingen, offeringen,leugens en dat verpakt in naam van naaste liefde en vrije wil ha ha vrij wil net of geven die gelovigen hun kinderen de kans om niet te geloven

11-11-2012
amanda666 uit Kootstertille

En tilly vond je meisje het nou zo erg dat ze gisteren moest lopen?.....of zit jij nu gewoon even te mekkeren!

11-11-2012
sumarder uit sumar

wat maakt het nou uit als de kinderen op zaterdag gaan lopen. kunnen ze het zelfs iets later maken dan op een doordeweekse dag.

de slimmerik gaat 3x lopen. elke dag een stukje van bv burgum haha.

als 30 april op een zondag valt wordt het de 29ste gevierd.

alleen zou wat meer duidelijkheid hier in beter zijn. Voortaan moet iemand het voortouw nemen en zeggen we lopen op zaterdag zondag of maandag. maar ja wie moet dat doen? burgemeester? dorpsbelang? scholen?

11-11-2012
supermuis uit De Kompenije

Wat maakt het de kinderen nou uit ,hier gisteravond ook gelopen en wat hadden de kinderen plezier! En die reacties hier over het geloof raken mijns inziens kant noch wal. Heb respect voor anders denkenden.

11-11-2012
kittyf uit Leeuwarden

@Amanda: heb ik 1 woord gezegd over het tijdstip van Sint Maarten? Is zeggen dat je een foto mooi vindt ook al mekkeren? Misschien is een cursus begrijpend lezen iets voor jou? Het maakt mij namelijk geen bal uit wanneer ze komen lopen, vandaar dat ik er ook geen woord over vuil had gemaakt.

11-11-2012
hakkeplof uit Terwispel

Mooi foar de bern,mar os de VVD en de PVDA oan ut roer bluwt don sille straks ek een protte âlders loans de doaren motte te skooien.

11-11-2012
amanda666 uit Kootstertille

whahaha nou moet ik leren lezen...volgens mij had ik het tegen TILLY en niet tegen KITTYF "zucht"

11-11-2012
maan1 uit Gerkesklooster

@Tilly, Sint Maarten was zelf ook een "kerkrat", en door hem krijgt jouw kind gratis snoep. Maar dat vind je wel ok, zeker? Het maakt jouw kind niet uit op welke dag, hoor, al was het hoog zomer, als de buit maar binnen is. Het zijn de ouders die lopen te zeiken en zich achter de rugjes van hun kinderen verschuilen om maar lekker af te kunnen geven op de kerk. Wordt es volwassen...

11-11-2012
dotty uit Kootstertille

Vind zo leuk dat kinderen met een zelf gemaakte lampion bij de deuren gaan en ze waren allemaal mooi, mooier dan die gekochte!!!

11-11-2012
myand uit drachten

deze ka u te feest hebben we weer gehad nu voetbal nog afschaften

11-11-2012
basterd uit Jistrum

Wapenstilstandsdag - einde van de Eerste Wereldoorlog. In België en Frankrijk een officiële feestdag.
Viering van Sint Maarten in sommige streken van Vlaanderen en Nederland.
Feestdag van het eiland Sint Maarten.
Begin van het carnavalsseizoen (11e van de 11e): op 11 november, om 11:11 uur, worden de eerste vergaderingen van de Raden van Elf gehouden, ter voorbereiding op de komende carnaval.
België Nationale Vrouwendag.
Remembrance Day, Verenigd Koninkrijk en Brits Gemenebest.
Veterans Day, Verenigde Staten
Polen Onafhankelijkheidsdag 1918
Angola Onafhankelijkheidsdag 1975
Rooms-katholieke kalender:
Heilige Martinus van Tours, Patroon van de kleermakers († 397) - Gedachtenis
Heilige Bartholomeüs van Rossano († 1065)
Heilige Bertwin (van Malonne) († c. 698)
Heilige Menas van Alexandrië († c. 309)

11-11-2012
regiofri uit Drachten

Gister een heel regiment langs de deur gehad. Die deur blijft vandaag gesloten.

11-11-2012
zehking uit Kollum

Gister en vandaag mooi de deur gesloten gehouden voor die kinderen. Als je snoep wilt koop je het maar in de winkel.

11-11-2012
age uit uithuizen

Beminde gelovigen en ongelovigen.
Ik geef U graag wat informatie door over Sint Maarten(die ik vandaag kreeg tijdens de kerkdienst in Utrecht)
De dag 11 november is vernoemd naar een soldaat Maarten van Tours die zijn jas weggaf aan een bedelaar en later bisschop werd.
Zijn verjaardag wordt nu nog gevierd in Nederland,Vlaanderen en delen van Noord Frankrijk,door kinderen van alle gezindten,van gelovig tot ongelovig.

Iedere streek,stad en dorp viert het op zijn eigen wijze.
Dit wordt bepaald door scholen,dorpsverenigingen en organisaties.

Soms,als 11 november op een zondag valt,besluit men het op die zondag te doen,of een dag eerder,of een dag later.
Daar maakt bijna niemand zich echt druk om,zeker kinderen niet.

Mschn kunnen zij,die het in hun dorp graag op zondag hadden willen vieren,actief worden in schoolbesturen en dorpsverenigingen etc,zodat ze mee kunnen beslissen?

Amen

11-11-2012
rinze uit Hurdegaryp

Ik vraag me af of de mensen die Sint Maarten niet op zondag willen vanwege de zondagsrust ooit wel eens een bijbel hebben geopend en ingezien. De zondagsrust betekent niet werken; je mag wel plezier hebben, anderen bezoeken, zingen, snoep eten en nog veel meer. Typisch weer een geval van zogenaamde christenen die hun geloof gebruiken om anderen te ergeren zonder ook maar enig idee te hebben wat hun geloof nou eigenlijk voorschrijft.

En daarnaast, het is gewoon hartstikke leuk om al die kinderen met hun ballonnen en gezang langs te zien komen, door al die onduidelijkheid over wanneer het is wordt het zoveel rustiger in de dorpen en steden waardoor het ook nog eens minder gezellig wordt.

11-11-2012
virtualizer uit Burgum

net een heel regiment kleine zangertjes aan de deur gehad,prachtig mooi dat die iig geen last hebben van het gekrakeel van gelovigen die anderen hun wil willen opleggen...
zondagsrust pfffff,als de mediamarkt een koopzondag heeft,de kroeg open is,weten ze na de preek niet hoe snel ze er moeten komen.
doe waar je zin in hebt mensen,je doet het toch nooit goed in andermans ogen.
en zulke klaagchristenen hebben ook nooit ploegendiensten gedraaid vrees ik,want dan zal je ook zondags aan de arbeid moeten,want geen baas gaat daar rekening mee houden.

11-11-2012
maan1 uit Gerkesklooster

@Rinze, ik denk dat er bijna geen Christelijke mensen zijn die geen Sint Maarten op zondag willen. Daar zit bijna niemand mee.Juist de Anti-gelovigen bedenken dit en grijpen dit aan om (ongefundeerd) tegen de kerk aan te schoppen.

11-11-2012
age uit uithuizen

Nou dan waren vandaag en gisteren dus Sint Maartenvierende kinderen gelukkig Virtu.
Mooi toch ?
Vlgs mij heb ik hier op Waldnet geen klagende christenen gelezen,over Sint Maartenvieringen in hun buurt,dorp op zondag?
Jij wel Virtu?

Ik lees alleen enkele schimpende reacties van sommigen, die de kerk en de kerkratten de schuld geven,dat kinderen niet op zondag kunnen lopen(wat geen besluit van de kerken was maar van scholen met dorpsverenigingen)

Jij haalt er zelfs de misstanden in de katholieke kerk en eerder de kerkgangers,die auto's voor uitritten zetten bij...terwijl het over de Sint Maartenviering gaat?

Vlgs mij ben jij een klagende nietchristen !

Tilly uit Opende,ik hoop dat jouw meissie hersteld is van de psychische klap dat ze gisteravond in haar liedje 10 november moest zingen ipv 11 november?

Sterkte !

11-11-2012
virtualizer uit Burgum

nou maan1,en toch waren er vanavond mensen die niet opendeden hier in de straat,maar wel echt thuis waren,en ras christenen zijn(evangelisten in dit geval)ze moesten het hier in de straat dus even laten merken,daar doe je niks aan.
maar hoe leg ik het mijn kids uit,die zien zulke mensen doodleuk door de kamer lopen,en snappen niet waarom ze voor een dichte deur blijven staan...
dus je betoog van het schoppen tegen schenen van de ongelovigen tegen de gelovigen,gaat niet altijd op.




11-11-2012
virtualizer uit Burgum

al met al word mijn afkeer tegen het geloof zo weer flink aangewakkerd.
maar om de kinderen hier op de buurt de dupe van te laten worden is wel het dieptepunt,en had ik ook niet van deze mensen verwacht eerlijk gezegd.
al met al,dat woordje respect?? men reet!

11-11-2012
amanda666 uit Kootstertille

hahaha @virtualizer stel je aan! "hoe moet ik mijn kinderen het uitleggen" Alsof alle mensen gisteren opdeden! En dat zal maandag ook niet anders zijn, sommige hebben helemaal geen behoefte aan Sint Maarten op wat voor dag dan ook!

11-11-2012
vergeetmijniet uit Friesland

Gisteravond en vanavond heb ik kinderen bij de deur gehad, hoop dat er morgen nog wat langs komt, de snoep is nog lang niet op.
Het is toch prachtig, voor mij part komen de kinderen alle dagen bij de deur langs.

Stumpers zijn de grote mensen, die voor deze kinderen de deur gesloten houden, op wat voor dag dan ook, heb ik geen respect voor.

11-11-2012
donna uit Damwald

Wat raar dat mensen nu weer beginnen over Christenen en ze gelijk uitmaken voor kerkratten etc. Waar is het respect gebleven?? OOk al heb je geen respect voor het geloof, dan kun je het nog hebben voor de mens en de mens hun keuze toch?! En dan mag ik er vanuit gaan dat dit volwassen mensen zijn die hier hun preekje doen op Waldnet.... dit zijn dus de opvoeders van de kinderen van tegenwoordig???
Je mag kan het er best mee oneens zijn, maar dat kan ook in hele andere bewoordingen lijkt mij.

11-11-2012
maan1 uit Gerkesklooster

@Virtu: de kinderen worden de dupe van hun eigen ouders, die liever hun standpunt en afkeer duidelijk maken dan zich gewoon omwille van het plezier van hun kinderen aan te passen!! Nou moet je het niet omdraaien! En net zoals gezegd wordt, op alle mogelijke avonden heb je mensen die niet opendoen.

11-11-2012
advertentie

wiseguy uit Surhuisterveen

Zoals sommige reacties hierboven lijkt het wel dat ze zelf vroeger ook een trauma met Sint Maarten hebben opgelopen.
Moest je meisje het liedje anders in studeren?
En deden sommige mensen de deur niet open voor dien earme bern?
Je had kunnen verwachten want het was al een paar dagen daarvoor in het nieuws dat niet iedere volwassen persoon er behoefte aan had om op zondag Sint Maarten te vieren.
DAAROM is er in de meeste dorpen (buurtvereniging etc) overleg gepleegd en gevraagd wanneer Sint Maarten dan WEL te vieren. En dan pas je je aan omdat dat iets met normen en waarden heeft te maken.

Het is dan jammer dat de christenen dan weer het slachtoffer hiervan zijn. Er zijn toch veel ergere dingen om je aan op te winden??

12-11-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan