Account
Logo
Zoeken
8.2 °C

Motor overreden door afslaande tractor

Publicatie: 23 augustus 2012, 17.55 uur

Reacties

watisernogwel uit Dokkum

Allerearst sterkte foar de frou.

Toch tink ik ek, die verrekte motorrieders moat ek altiid der om hinne! At je it ferkeer net oersjen kin, mat je net ienhelje.

23-8-2012
misseggie uit Hemrik

zo mee eens !

23-8-2012
ambtenaartje uit Lutjerijp

Je bent enorm kwetsbaar op een motor, sterkte en beterschap.

23-8-2012
boerke uit Dokkum

Godskes noch oan ta, dit hie noch folle slimmer kint. Sterkte foar alle belutsenen.

23-8-2012
advertentie

j88 uit K'zwaag

@watisernogwel. Het is toch niet meer als logisch dat je om een langzaam voertuig heen gaat? Daarbovenop komt nog dat de tractor de schuldige is aangezien deze afsloeg ( kromme regel ).

Maar aan de foto's te zien mogen ze allemaal van geluk spreken dat ze er zonder zware verwondingen vanaf zijn gekomen! Sterkte voor de betrokkenen!

23-8-2012
fransharry uit Burgum

Beter de moter in de kreukels dan de bestuurder en bijrijder onder de laadwagen. Een moter is vervangbaar en trouwens iedereen maakt wel eens inschattings fouten toch?.

23-8-2012
plafondservice uit Feanwâlden

die verrekte motorrieders??? een oar hie misskien ut zelfde dien mei een auto, sil mie ek neat verbaasje dot die hea karre gjin deugelyke verlochting hie (wot sa vaak gebeurd) of gjin richting oan joeg.

tink der 1st mar es oan, dan geliek de motorrieder te beshuldigje

23-8-2012
sceptici uit Bergum

ongeluk zien gebeuren. wij waren de auto achter de paardentrailer. wij wisten dat er een tractor voor reed, en logische reactie is gezien het feit dat er veel boerderijen staan, en de trailer voor ons vaart minderde, dat de tractor moest afslaan, maar de motorrijder heeft dat blijkbaar niet gezien. heb alles gezien van het remmen tot het er onderdoor glijden van deze personen onder de tractor, en kan alleen maar zeggen dat deze meid een engel op haar schouder heeft gehad.

Sterkte voor hem en haar.

23-8-2012
Swaplans uit Dokkum

Blij da'k met mijn Geepeezetje een andere richting heb genomen !!!!

23-8-2012
gogem uit Drachten

Die trekkers moeten ze ook beter controleren, sommige bestuurders daarvan denken dat ze alles maar kunnen maken.

23-8-2012
jankip uit nij beets

zelfde gehad met auto
geen goed werkende verlichting dokke r.. boer
de meesten controleren nooit hun verlichting hup stekker er in en gaan.
als het niet werkt hoeft er geen tig overheids bekleeders te komen om te kijken wie de schuld heeft.
verlichting niet in orde boer schuldig
wel goed inschattings fout moter rijder
en langzaam rijden wil niets zeggen voor een trekker als de verlichting niet werk kun je nooit weten wat de reden is ?

23-8-2012
noury106 uit bergum

mijn moeder zat meer als een half uur op haar knieën bij de vrouw om haar gerust te stellen voor dat eindelijk de ambu kwam. toen het ambulance personeel bij de vrouw kwamen werd mijn moeder op een onbeschofte manier verzocht om weg te gaan. vind je het raar dat er in de kranten staat dat hulpverleners in elkaar worden geslagen. maar vervolgens staan wel alle brandweermannen met de neus er boven op.

ze hebben omstanders gevraagd wat er gebeurd is maar wij die het gezien hebben werd niets gevraagd of aangeboden

de motorrijders, die echt niet te hard hebben gereden, hebben echt een engeltje op hun schouders gehad!!
1 seconde later en het was verkeerd afgelopen. ze zijn onder de aanhanger door geschoven,net voor het wiel langs terwijl hun motor werd overreden.
Ik wens hun beide heel veel sterkte en beterschap en dat de vrouw maar gauw weer in haar schoonheidssalon kan werken

23-8-2012
zxr uit Dokkum

Goh Piterke, hebben wij nog een overeenkomst ook?

23-8-2012
jessicanoo uit Rijperkerk

ik zat in de auto met paardentrailer,
ik heb alles gezien en gehoord! ik ben me kapot geschrokken! mijn vriendin heeft direct 112 gebeld en haar vriend is naar de bestuurder van de trekker gegaan! er staat dat door de paardentrailer niet te zien was dat de trekker afsloeg, dat is zo niet waar! en de trekker bestuurder had zijn richting aanwijzer en alles netjes op orde! het is 100% fout van motor bestuurder geweest! en het meisje heeft zo ontzettend veel geluk gehad! en noury106 ik vind het ook niet normaal hoe de hulpverleners je moeder behandelt hebben ... niet even een bedankje of dergelijke, niet best! ik wens het meisje de motor bestuurder en de trekker bestuurder veel sterkte toe! Groetjes Jessica

23-8-2012
advertentie

protteraai uit drachtsterkompenije

Deze motorrijders hebben echt geluk gehad! Van harte beterschap.
En Jessica bedankt voor het melden dat de boer alles in orde had! Net als de meeste boeren! Wat een vooroordelen hier zeg...

23-8-2012
wimsumar uit Rendac-city

@ Protteraai ( e.a.): Je schrijft: "dat de boer alles in orde had".
Als deze boer zijn (goed in orde?) spiegel, voor het naar het erf afslaan, had gebruikt had hij kunnen zien op dat moment ingehaald te zullen zijn geworden.
Hij had niet af mogen slaan!

23-8-2012
suameerder uit Sumar

motorrijder, bijrijdster, tractor chauffeur, hulpverleners en getuigen voor jullie allen sterkte

24-8-2012
rondweg uit Dokkum

De motorrijder had ook kunnen denken, waarom wordt er hier zo langzaam gereden, laat ik eerst de kat eens uit de boom kijken en de situatie inschatten.
Waarom er omheen en niet even wachten tot je beter zicht op de situatie hebt, vind het een ondoordachte actie van de motorrijder.

24-8-2012
boarnster uit Aldeboarn

Wat dom praat "wimsumar" . Zoals je ziet is hij onder de aanhanger geschoven . Maw. de tractor was al over de weg heen gestoken . De mototrijder heeft dus blindelings ingehaald . Als hij onder de tractor was geschoven zou je verhaal MISCHIEN nog kunnen kloppen .

24-8-2012
dotmienstnet uit Anjum

Ot ik olles sa lês hat de motorriider in goeie les leert. Ik helje self pas trekkers yn at der gjin ofslag nei in weilan of hiem is en gog oltiid yn syn spiegels riiden totdot ik eag contact mei de chauffeur ha...

24-8-2012
lubze uit Feanwâlden

domme opmerken oer de moterrieders autos helje ek sa vaak ien en een auto hie miskien ut zelfde dien

betterskip fjar de gewonden

24-8-2012
wiseguy uit surhuisterveen

Als je de situatie niet kan overzien dan blijf je achter het voertuig rijden volgens mij heeft iedereen dat geleerd met rijles. Als deze boer alles goed voor elkaar had en al bezig was af te slaan (wat u ook kunt zien op de betreffende foto's de tractor staat namelijk al op het erf) heeft de motorrijder schuld aan roekeloos rijden

24-8-2012
antjep uit Rinsumageast

Alhoewel ik het triest vind voor alle betrokken , vind ik dat Wiseguy helemaal gelijk heeft.
Je moet de situatie goed kunnen overzien en inschatten voordat je in haalt.
Aan de foto te zien is dit een weg in een landeljk gebied dus je mag/kunt trekkers/loonwerkers in deze tijd van het jaar op de weg verwachten. Het kuilen/hooien is nog in volle gang.Andere weggebruikers bleven al achter de trekker- combinatie dus mag je concluderen dat de richting aanwijzer aanstond en dan weet je dat je niet moet inhalen.A;ls je niet goed kunt overzien wat er vóór je op de weg gebeurd is extra voorzichtigheid+ geduld zeer belangrijk.
De trekker met ladewagen was al op de weg bezig met gang uit het voertuig te halen/remmen en dat gaat minder snel als je een ladewagen achter de trekker hebt van doorsnee lengte 8 m/breedte pickup 2m. en eigen gewicht al gauw 4000 kg.Een scherpe bocht naar links maken lukt ook niet met zo'n combinatie.
Ik wens alle betrokken sterkte toe.

24-8-2012
suuus uit Drachten

Allereerst bedankt voor alle reacties en beterschapswensen!
Ik was degene die achterop zat bij de motor bestuurder.
Ik wil ook nog de vrouw bedanken die de hele tijd bij mij heeft gezeten. Ik ben blij dat we allebei nog leven, heb een gat in ene knie en andere knie gekneusd dus nu beide in verband.

@noury106 en @wimsumar @lubze : bedankt voor jullie opmerkingen en wie ik vergeten ben. Wij reden namelijk al een tijdje op de linker weghelft, ruim voordat de trekker links af sloeg .Ik lette mee op op het verkeer en zag het knipperlicht van de laadbak pas toen de tractor daadwerkelijk linksaf sloeg. M'n vriend remde maar tevergeefs...de tractor reed door en op die manier zijn we onder de laadbak doorgeschoven.

Dus mensen die nu conclusies trekken vanuit de foto's en dat de motorbestuurder roekeloos inhaalde is flauwekul!
Maar goed, wij en de tractor bestuurder moeten beide het verhaal naar eigen beleving invullen en de verzekering bepaalt uiteindelijk.

24-8-2012
antjep uit Rinsumageast

Het knipperlicht van een ladewagen zit inderdaad onderaan dus als er een trailer en andere auto's voor je rijden dan zie je dat knipperlicht niet.
Gelukkig ben je er relatief "goed" vanaf gekomen. Wens je een voorspoedig herstel toe .

24-8-2012
haagster2 uit Houtigehage

Duidelijk de schuld van de tractor,heb precies hetzelfde meeggemaakt.ik sloeg ook af,en werd op dat moment ingehaald.Ik moest zelfs nog voor de rechter komen wegens het veroorzaken van het ongeluk,kreeg een boete van 180 euro of 3 dagen zitten.

24-8-2012
vogelbekdier uit 't Kret

De 1 weet het nog beter dan de ander, stuurlui met heel veel aarde onder de poten.

24-8-2012
jessicanoo uit Ryptsjerk

haagster2 niet de schuld van de tractor!! die was allang aan het afslaan dus de motor bestuurder had beter moeten opletten!! En nogmaals de bestuurder van de tractor had zijn knipperlicht netjes aan , en aangezien al de auto's die erachter reden (stapvoets) had de jongen op de motor echt wel kunnen bedenken : hé, er is wat aan de hand! als hij beter had opgelet en voorzichtiger had gereden was er niks gebeurd!

24-8-2012
wimsumar uit Rendac-City.

@ Suuus & (motor)partner: Allereerst beterschap toegewenst voor de verwondingen en de schrik.
Jullie inhaalmanoevre verdient dan wel geen schoonheidsprijs maar was volgens mij volkomen legaal.
Wat trekkerbestuurders betreft, neem van mij aan ( ik ben zelf melkveehouder), daar zitten ook heel veel ongeleide projectielen tussen!
Lees ook eens hoe zo'n voorval in "Agrarische kringen" beoordeeld wordt.


Link: http://www.tractorfan.nl/topic/47644/

24-8-2012
haagster2 uit Houtigehage

@jessicanoo het is de uitspraak van de rechter,dan zal het wel zo wezen!!

24-8-2012
jessicanoo uit Ryptsjerk

@haagster2 dacht het niet, er is nog geen rechter aan te pas geweest!!

24-8-2012
rondweg uit Dokkum

@wim, dit geval heeft niks met andere gevallen te maken, dat vergelijk gaat natuurlijk niet op, dat snap je zelf ook wel.
@Suus, maar als de rij langzaam rijdt of stilstaat, dan is er toch een andere situatie als normaal of zie ik dat verkeerd, het is toch ook een kwestie van inschatten en misschien moet je ook eens staan wachten als motorrijder.
Op dit soort wegen met trekkerverkeer is het sowieso opletten.
Je kunt natuurlijk elkaar de schuld geven, maar denk toch dat de motorrijder de verkeerde inschatting heeft gemaakt, de trekkerbestuurder heeft toch niks verkeerd gedaan?

25-8-2012
suuus uit Drachten

We zijn nu bezig met herstel en verwerking en alles regelen en jullie horen wel hoe het afgelopen is. Bedankt!

25-8-2012
wyfke82 uit Drachten

De een weet het altijd beter dan de ander. Laat het maar aan de VOA en de betrokkenen over om te bepalen hoe dit ongeluk kon gebeuren!!
En iedereen weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Super om te lezen hoe er geholpen is vlak na het ongeluk, wat ook niet altijd makkelijk is.
Sterkte met het boven komen van de schrik aan alle betrokkenen.
& Suus en Joey veel sterkte met het verwerken van dit alles, het is niet niks. Beterschap!!

25-8-2012
beunhazen uit kollum

aan het remspoor op de foto's bij dit artikel te zien link: http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=7707 zat de gang er best in bij de motor denk ik maarzo. @wimsumar dit is nog een vrij jonge trekker dus die heeft de spiegels wel goed staan.

25-8-2012
wimsumar uit Rendac-City

@ Beunhazen Kollum: Er lijken inderdaad goede (grote) spiegels op de trekker te zitten. Of ze ook goed gebruikt worden is vraag 2. Suuus (motorrijdster/passagier) geeft immers aan dat zij al geruime tijd links (inhalend) reden.
De trekkerchauffeur had er goed aan gedaan (overdreven) over het midden van de weg heen voor te sorteren. (er was immers geen tegemoetkomende verkeer getuige het feit dat "de motor" inhalen kon).
Daarnaast zou een set extra verlichting hoog achterop de voerwagen niet misstaan.

26-8-2012
beunhazen uit Kollum

@ wimsumar daar heb je gelijk in. maar ik zou nooit inhalen als het verkeer voor mij al langzamer rijden gaat. en somige motorrijders hebben altijd haast hier bij ons over de weg een boeren wegetje met veel bochten en bomen die over de weg hangen is maximaal 60 toegestaan maar de meeste motorrijder rijden hier wel 100 of meer en dan zal je maar net uit een uitrit komen of afslaan je ziet egt niks met die bomen.

26-8-2012
noury106 uit Burgum

Lieve suus en Joey

Wat geweldig dat het zo goed is afgelopen met jullie, en de rest is maar materiaal, wat vervangbaar is toch? Het had ook anders kunnen zijn.

Laat iedereen maar kletsen en lullen, Ik was die vrouw die bij je heeft gezeten tot de hulpverlening kwam. Wij en Jessica die voor ons reed, hebben gezien wat er gebeurt is,en NIEMAND heeft iets met OPZET FOUT gedaan dus laat iedereen zijn conclusie maar trekken wie wat heeft gedaan, dat gebeurd hier altijd op waldnet.

27-8-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan