Account
Logo
Zoeken
8.6 °C

70-jarige in de clinch met motoragent

Publicatie: 29 juni 2011, 17.05 uur

Reacties

piterhenk uit Dokkum

ben het helemaal eens met deze 70 jarige man.

29-6-2011
premiumblue uit Tijnje

Vreemd dat een agent zich niet wil legitimeren. Dat zijn ze verplicht.

29-6-2011
pinguintrucker uit niawier

ach, als je nou even normaal tegen een agent doet, dan doen ze ook wel normaal terug!

en als je iets verkeerd doet, dan kun je verwachten er een boete oid voor te krijgen.
maar de mentaliteit van de mensen tegenwoordig is altijd: ik doe alles goed en een ander heeft het gedaan. jammer!

29-6-2011
antonh uit surhuisterveen

En dan hebben ze het over de jeugd van tegenwoordig.....

29-6-2011
advertentie

westereender uit De Westereen

idd @pinquintrucker uit niawier
HELEMAAL MEE EENS

het ligt altijd aan de ander want NEE ikkuh heb niks gedaan ikkuh lief
KOM OP ZEG , PAK OP!

Verander de wereld begin bij je zelf zeggen ze altijd
maar de meesten weten niet eens wat dat betekent DOMBO'S!

29-6-2011
dwotsje uit Hurdegaryp

Volgens mij zijn ze legitimeren verplicht ja?
Vind het vreemd, heel vaak worden mensen vrij gesproken om de meest uiteenlopende redenen. En nu moet hij toch nog betalen terwijl hij eigenlijk weinig gedaan heeft. Zo kan iedereen iemand aanhouden en zich als politie voordoen, als ze niet meer hoeven te legitimeren..

29-6-2011
galopsprong uit Driezum

motoragentjes, het ergste soort wat er bestaat, verwonderlijk dat de rechter hem geen sanctie oplegde, hij is verplicht om zich te legitimeren

29-6-2011
klystertje uit harkema

ja die rechter zal die man gelijk geven , nee politei mannetje steunen ... schandalig , een polite man moet zich net zo goed legitimeren. deze politieman denkt ook boven de wet te leven ...gaat die rechter hem ook nog steunen!

de man zal vast niet netjes gedaan hebben maar deze blauwepet/puntenscoorder zal vast trots zijn opzichzelf.
moet ie op een feestje vertellen dat een oude man even aangepakt heeft , moet zich schamen

29-6-2011
aquarius uit Kollumerzwaag

Hij reed een stukje over de autoweg en slingerde een beetje zodat de auto's hem al ontweken.
Sorry Opa je zat goed fout .
Maar direct naar je ID te vragen brengt herinneringen los bij die generatie ....

29-6-2011
anne2000 uit Leeuwarden

De politieman was op zijn pik getrapt daar kon hij niet tegen,ook hij moet zich legimiteren als daar om wordt gevraagd ook hij moet zich aan de wet houden.

29-6-2011
klaasie42 uit koetjefinne

een agent hoort zich te legitimeren als daar om gevraagd word
dus de man van 70 staat gewoon in zyn recht
dat hij om versterking vraagt geeft aan wat een slappe zakken die agenten van tegenwoordig zijn
amen

29-6-2011
merg uit Kollumerzwaag

dat is allemaal waar

29-6-2011
dwotsje uit Hurdegaryp

Vanwege artikel 2 van de Ambtsinstructie is de politieambtenaar zelf ook verplicht zich te legitimeren indien daartoe een verzoek komt. Een politieambtenaar in burgerkleding is zelfs altijd verplicht zich te legitimeren. Een aantal mensen roept daarom op om altijd als er om identificatie wordt gevraagd dit tegelijk ook aan de politieambtenaar te vragen: "gelijk oversteken".

Volgens mij heeft de 70 jarige dus toch gelijk en staat hij in zijn recht. Ik zou zeggen: In hoger beroep ermee!

29-6-2011
geoclaps uit Elim

Generatiekloof heet zoiets

29-6-2011
advertentie

aldriske uit Grootegast

en meneer agent komt er zo mooi van af zonder waarschuwing of wat dan maar ook. belachelijk

heb je geen trots of ambitie kun je altijd bij de politie

29-6-2011
age uit Uithuizen

Vlgs mij heeft Dwotsje gelijk.
"Een agent MOET zich legitimeren,als daartoe een verzoek komt"
Hij hoeft het legimitatiebewijs niet af te geven, maar moet het wel tonen.

De 70 jarige dwerskop doet mij denken aan Pake Sytse uit het gelijknamige boek van Rynk van der Velde:)

29-6-2011
stdcynisch uit Drachten

290 euro...

Daarvoor kun je in Zwaagwesteinde bijna drie keer 2 omstanders mishandelen, jezelf misdragen in het verkeer en de politie opwachten met een Rambo-mes en je verzetten bij arrest.

29-6-2011
klystertje uit Harkema

deze agent zal vroeger wel gezakt zijn voor rechercheur , beetje gefrustreerd dat ie maar een simpel motoragentje geworden is

denk ik

29-6-2011
anpat uit Boornbergum

En die beste man had ook nog gelijk, iedereen kan wel voor politie spelen... Belachelijk dat deze man ook nog een boete kreeg. En die politie agent komt er weer mooi van weg..

29-6-2011
keimpe112 uit Drachten

Had ie moeten flikken toen ie 16 was.. Maar ja, toen waren er nog geen autowegen....

29-6-2011
hfw uit Drachten

En waar ging het ook al weer om, oohh ja het fietsen op de snelweg. Moet gewoon kunnen toch, is niets mis mee. Tot dat 1 opa plat rijd en daar iedereen ook weer iets over te zeggen heeft. Dat een politieagent ook overal zich mee moet bemoeien is toch wat, laat iedereen lekker alles doen waar die zin in heeft, toch??

29-6-2011
uit Leeuwarden

Hoe komt iedereen er bij dat de politieagent niet is gestraft? Dat kan ik namelijk nergens in de tekst vinden. Misschien is deze meteen al op het matje geroepen.


Wat betreft die man, snap ik ook niet dat mensen willen, dat hij vrij wordt gesproken of dat ze 'hoger beroep' roepen. Die man was fout toen hij over de autoweg fietste. Daarvoor dient hij te worden gestraft.

Hoewel ik begrijp dat hij tegenstribbelde bij de aanhouding (hij wilde zich niet legitimeren, echter de agent ook niet), blijft het strafbaar om je niet te legitimeren en te verzetten bij de aanhouding. Maar vind het dan ook wel fijn voor de man, dat de boete is verlaagd.

29-6-2011
jschutting uit Uithuizen

Wat zou er gebeurt zijn als hij was geraakt door een auto. Hoe zou er dan hier zijn gereageerd. Dit is de tweede lijn die jullie willens en wetens willen laten verdwijnen. Leeftijd maakt niet uit, hij behoort daar niet te fietsen en ja de agent behoort zich te legimiteren als daarom word gevraagd. Maar laten wij ons nu niet gaan besondigen aan alsmaar de grenzen verlegen, dan komt er een tijd dat de grenzen van kinderverkrachting ook moet worden verlegd en inbraak slaan van oudjes en mishandelen van oudjes. Maar misschien is dit wel de weg die wij zijn ingeslagen met de komst van pim en geert. Misschien krijgen ze nogwel gelijk en herhaalt de geschiedenis zich wederom een uitroeiing van.....

29-6-2011
regendruppeltje uit Uithuizen

De 70-jarige man slingerde over de weg en vormde dus een gevaar voor zichzelf en voor anderen. Laten we dat voorop stellen. Oom agent handelde dus correct door de opa staande te houden.

Als opa zich vriendelijk gedraagt door de id-kaart te tonen, kan hij daarna de agent vragen of die zich wil legitimeren. Wees gewoon niet moeilijk en laat gewoon je legitimatie zien, als daar om gevraagd wordt. Of je het er nu mee eens bent, of niet. Doet dat ter zake? Vraag daarna de politieman of die zich wel legitimeren.

Wat er vervolgens is gebeurd, vind ik te vaag om een mening over te vormen.

29-6-2011
virtualizer uit Burgum

dat de ouwe krasse knar een boete kreeg omdat hij ergens fietste waar dat niet mocht,oke,das een terechte,maar we lezen niks over de diender op zijn tweewieler,die weigerde zijn id te tonen.

zal wel zoals zo vaak,,intern,,opgelost(lees doofpot)
worden.
laat de mondige bejaarde pas betalen,als hij schriftelijk bewijs heeft dat de motormuis ook een prent heeft gekregen voor het weigeren,zo niet,dan niet betalen!
een beetje advocaat moet hier wel raad mee weten me dunkt!!

29-6-2011
kabinet uit burgum

Laat die politie toch ze doen toch niks.

29-6-2011
marshall uit De Westeeen

Harkema8,jij durft wel.
Dit is vragen om problemen.

29-6-2011
maf uit Jistrum

@ harkema8 uit Harkema: hahahaha

29-6-2011
age uit uithuizen

Virtu,ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Als de politieagent zich gewoon gelegimiteerd had,was misschien?veel ellende voorkomen.
We weten vlgs mij niet wat er 'intern'met deze agent gebeurd is en of dit in de doofpot gestopt is??

De boete voor Pake Sytse staat verder los van het het (al dan niet foute)gedrag van de agent.
Mschn zal hij een volgende keer eerst aan zijn smalle portemonnee denken.....


Ik zie dat met Biky en Harkema8 woorden als debiel en NSB weer zijn ingebracht?
Wauw jullie zijn stoer zeg!!

De ene malloot Biky schrijft "hij liet HEM niet van de wijs brengen en zijn collega wijsneus Harkema8 heeft het over "WOU zich natuurlijk niet LEGITEMEREN":)

Vergeef hen........zij kunnen niet beter...

29-6-2011
eksteroog uit Eastermar

deze politieman heeft zeker meegedaan aan het beroemde sneeuwbaleffect ,zijn zelfbeheersing was net zo goed ver te zoeken

Al helemaal vernederend vindt ik ,dat men die oude donder geboeid laten afvoeren

29-6-2011
bike uit Noardburgum

haha,harkema8 uit Harkema,zo is het en niet anders..
en age,mischien maken we wat foutjes met typen,who gives a fuck.burgerlulletjes.

29-6-2011
vloeren uit Burgum

MOAST IN WALDPIIK NET SAMAR FEBALISERJE.
AT DER NIKS OAN DE HÂN IS DAN SPATTE SE OP.
NET MEAR AS NORMAAL.

29-6-2011
boukea uit Drachten

Daar hebben we Harkema weer met zijn NSB... Beetje jammer..

30-6-2011
vogelbekdier uit 't Kret

@boukea, weet je wat jammer is! Dat dit soort taalgebruik wordt getolereerd door de redactie. En dat deze niksnutten van de maatschappij geen ban krijgen is niet jammer maar zelfs schokkend. Wat ook erg jammer is dat e redactie wel de moeite neemt om berichten te wissen van serieuse reageerders die zich groen en geel ergeren aan deze reageerders met hun beperkte denkvermogens en er wat van proberen te zeggen. Ik weet een hele mooie poll, Waldnet heeft moderators nodig ja of nee.

30-6-2011
age uit uithuizen

Ha ha ha,die Biky!
Ik schreef in een reaktie over de voor mafkees uitgescholden conducteur,dat sommigen hier politieagenten etc graag uitschelden voor
debiel,mongool NSB er etc.
Dat zij die dat doen vaak simpele geesten zijn met een beperkte (scheld)woordenschat.
Dat bevestigen jij en Harkema8 hier maar weer eens he.
Jullie hoeven daarom ook niet bang te zijn,dat er ooit een rechter jullie zal veroordelen hoor.
Dus Biky je hoeft je advocaat niet te vragen...ha ha ha die Biky.

Biky,je schreef dat je ook al zoiets gehad had met een..agent op een motor?
Ik denk dat als een agent naar jou wijst ,jij al van je fiets valt..en daarna snel naar huis moet voor een schone onderbroek..

30-6-2011
macanudo uit Drachten

Old and wise? Laat dat wijs maar weg bij deze man, dit is zo'n figuur die denken en blijven denken als een zestien jarige!

Wat doet hij op een autoweg met de fiets, dan ben je verkeerd bezig, als je dan als zeventig jarige direct een grote bek moet opzetten, ben je in mijn ogen verkeerd bezig en zeker niet wijs voor die leeftijd.

Het zal je pake zijn, om je dood te schamen!

30-6-2011
hondaaah uit Gorredijk

Nou Age, Ik denk dat als er een agent naar jouw wijst dan.....

Onee dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
Jij doet natuurlijk nooit iets fout.

Typisch zo'n geval van een brave burger die zich graag in de bek laat schijten.

30-6-2011
hondaaah uit Gorredijk

Nou Age, Ik denk dat als er een agent naar jouw wijst dan.....

Onee dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
Jij doet natuurlijk nooit iets fout.

Typisch zo'n geval van een brave burger die zich graag in de bek laat schijten.

30-6-2011
age uit Uithuizen

Ik scheld nooit mensen voor debiel of NSB er uit Hondaaah....in de echte wereld niet en niet op Walnet.
Mschn vind jij dat braaf burgerlijk?

30-6-2011
advertentie

aldriske uit Grootegast

inderdaad vogelbekdier

als ik hier neer zet dat iemand z'n vrouw moet dumpen omdat zij haar man naar de politie heeft gebracht wordt het steeds verwijdert maar als je hier neer zet acab of nsb of wat dan maar ook blijft het staan

of zouden zij vriendtjes van de redaktie zijn of zo?

ben het zeker met harkema en biky eens

30-6-2011
bike uit Noardburgum

De charlatan wilders is vrij gesproken voor haat zaaierij etc, dus waarom mogen wij niet zeggen/schrijven wat we willen en denken,ik heb slechte ervaringen met politie en justitie,heb zelfs 11 weken onterecht vast gezeten en ben later vrijgesproken,nog niet eens sorry konden ze zeggen,laat staan een schade vergoeding...dusss breek me de bek niet open burgers.

30-6-2011
mystery uit Drachten

Even een belediging tegen de politieagent, wat een idioot zeg. Oops, mag dat wel? Naja, het is waldnet maar, hoop dat de agent dit leest :-).

Ohw nee, wacht, dat mag ik niet zeggen, IK VIND die agent een idioot, zo, dat is mijn mening en democratisch gezien zou ik dat mogen zeggen, toch?

Nou, weg met de democratie, naja althans, hoeft van mij niet, maar zie er zo weinig van, dus voelt alsof het soms al weg is. Kan maar beter terugnemen wat ik net vond.

Ik denk dat ik vind, maar ik zeg het niet, dat de agent een idioot is. Zo, einde verhaal.

Deze motoragent, zoals ze dat dan netjes noemen, heeft een STERK ONTWIKKELD RECHTVAARDIGHEIDSGEVOEL (en dat is geen compliment). Ja, want ook al heeft de agent gelijk en mag hij de andere man om legitimatie vragen, andersom is het ook zo. Net als je een taxichauffeur om legitimatie mag vragen.

Deze politieagent had vast een slechte dag, moest zeker hele dag alleen rijden en lange tijd niet aan zijn trekken gekomen thuis.

30-6-2011
heerlijktoch uit is niet belangrijk

mystery uit Drachten:Nou, weg met de democratie, naja althans, hoeft van mij niet, maar zie er zo weinig van, dus voelt alsof het soms al weg is. Jij zou eens goed de wereld in moeten kijken en dan iets verder als jou stom gewauwel en je neus. Dit zelfde had je eens in Iran of Syrie moeten schrijven of in China. Dan wilde ik jou gehuil en geroep om moederland weleens horen en of Rosentaal jou dan ook wilde helpen met jou enorme grote bek.wees dankbaar dat je hier leeft en dit kunt schrijven. Dat is nu DEMOCRATIE. Mag ik dit vinden, ja dat mag ik

Nu ik fladder maar weer door, vleugels weer droog.

30-6-2011
grindhassus uit Chinatown

Helemaal eens met de ouwe knar ouwe

30-6-2011
pietjeprecies uit Drachten

Als die ouwe zo nodig dwars wil doen moet ie ook voor de gevolgen staan.
En hoezo:'iedereen kan zich wel voor politieagnetn voordoen'. Ik weet het niet hoor, maar ik heb niet een politiemotor met striping en een heel politiemotorpak thuis de kast hangen.
Een agent is inderdaad verplicht zijn legitimatie te tonen wanneer hierom gevraagd wordt. Maar staat er ook niet in de grondwet dat een burger dit moet, 'op eerste vordering' zegt de wet zelfs. Hier heeft de man ook niet aan voldaan.
Ik denk dat man zichzelf dusdanig heeft gedragen dat hij de hele situatie zelf in de hand heeft gewerkt. Anders zou de rechter wel anders hebben beslist....

30-6-2011
issemij uit Gorredijk

Als die man in eerste instantie nou gewoon niet op de autoweg had gefietst was er niks aan de hand geweest. Dus wie zit er nu verkeerd......
70 Jarige dwarskop

30-6-2011
brannettel uit Twijzelerheide




@ vogelbekdier uit 't Kret
"ik weet een mooie poll, Waldnet heeft moderators nodig ja of nee." JA



1-7-2011
hamsterke75 uit Drogeham

haha geweldig!! ben het helemaal met deze man eens een politie hoort zich ook te legimiteren

1-7-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan