Account
Logo
Zoeken
14.4 °C

Coach voor moeilijke jeugd Ternaard

Publicatie: 28 juni 2011, 23.59 uur

Reacties

waadfreon uit Wierum

De doarpsomropster mar eefkes raze litte, dan is de jeugd sa thus

29-6-2011
argentijnsedog uit Ternaard

Heb zo mijn mening hier over, maar hou heel verstandig mijn mond dicht hahahaha

29-6-2011
ternaard4ever uit Ternaard

Bijna iedereen in Ternaard heeft er wel een mening over, en denkt verstandig te zijn door hun mond te houden. Daarom is er dus een coach nodig, want als iedereen zijn mond dicht houdt schiet het dus voor geen meter op!

Dus, hulde voor de mensen welke wél hun mond durven open te doen!

29-6-2011
heintje uit Anjum

Hmm, dat zijn maar een paar uurtjes voor 'zoveel maanden'werk! Het eindbedrag zal wel weer vele malen duurder worden. Maar volgens mij is het gezegde.. verbeter de wereld en begin bij jezelf! Dus de opvoeding begint al thuis.

29-6-2011
jschutting uit Uithuizen

Het is een probleem wat zich voordoet in geheel Nederland. Het optreden tegen dit soort gevallen is vaak te zachtmoedig, alles willen bedekken met de mantel der liefde enz.Als een leerkracht even een keer GVD in de klas zegt, dan heeft hij de gehele school en ouders over zich heen, laat staan als hij(zoals wij weleens kregen)een tik uitdeelt. Dit vaak terecht. Nu dan heb je geheel nederland in rep en roer. Maar er is maar een ding wat helpt en dat is DUIDELIJKHEID. Een streep trekken, zeggen daar ligt de streep en kom daar niet overheen, want je word met een gummieknuppel terug geslagen. En ouders die zich hier niet in kunnen vinden, maar even een heropvoeding geven, over duidelijkheid en wat mag en niet mag. Dan zal dit schorem zich wel gaan realiseren dat ze moet inbinden.

Er zal wel een storm van kritiek losbarsten, maar het is nu eenmaal zo. Ontbreken van duidelijke grenzen en die ook bewaken.

29-6-2011
westereender uit De Westereen

nee @jschutting ben het helemaal mee eens
niks aan toe tevoegen

de ouders van nu moet es beter optreden tegen hun kind
maar hun kind doet niks nee die zijn ozo lief
tis altijd het vriendje die heeft slechte invloed op zoon/dochter lief

29-6-2011
brannettel uit Twijzelerheide

Ek ik slût my by Schutting oan.

29-6-2011
19jaar uit ternaard

Och ternaard alweer slecht in het nieuws ..
er zijn genoeg positieve dingen maar die willen ze
niet zien!! en het gaat maar om een groep van mischien 15 kinderen van de leeftijd 14/16 jaar vind dat de ouders de kinderen zelf wel aan kunnen pakken

29-6-2011
kweenie uit Lioessens

@jschutting
Hear, hear! De verantwoordelijkheid van het opvoeden wordt in toenemende mate naar de school, de gemeenschap en de overheid geschoven, zodat ouders zich bezig kunnen houden met geld verdienen. Helaas is dit o.a. het resultaat van overheidsdwang naar vrouwen toe om te gaan werken. Werken = geen tijd voor opvoeden. Daarnaast wordt de jeugd op steeds jongere leeftijd "losgelaten". Ik vind het bv niet normaal dat kinderen van nog geen 10 's avonds om 10 uur nog kunnen belletje trekken. Die horen in bed! Maar ja, na een hele dag werken hebben "Pa en Ma" 's avonds geen zin in poot stijf houden en het zeuren van kinderen negeren. Feitelijk zou een hele gemeenschap met elkaar rond de tafel moeten gaan zitten en een soort "convenant" opstellen over wat er binnen een gemeenschap wel en niet getolereerd dient te worden.

29-6-2011
jschutting uit Uithuizen

kweenie uit Lioessens: Jij legt een probleem neer bij mensen die het niet aan gaat. Jij wil dat een ieder die geen kinderen heeft een ander zijn kinderen op voedt. Neen: de ouders zijn verantwoordelijk en als die niet anders willen, moeten die heropvoeding krijgen. Niet de gemeenschap die er niets aan kan doen. En heb ik er een trouma van opgelopen dat ik een klap voor mijn hersens heb gehad van een leerkracht, ben ik er minder van geworden dat ik van mijn pa een schop onder mijn reet kreeg, als wij iets deden wat niet mocht. Neen, maar tegenwoordig heb je alle instanties over je heen. Ga toch tieppelen. Dat gezeur. Bij opvoeden behoren de grenzen duidelijk gesteld te zijn, ontbreekt het hier aan dan zijn de opvoeders verantwoordelijk.

29-6-2011
kweenie uit Lioessens

@jschutting
Hear, hear! De verantwoordelijkheid van het opvoeden wordt in toenemende mate naar de school, de gemeenschap en de overheid geschoven, zodat ouders zich bezig kunnen houden met geld verdienen. Helaas is dit o.a. het resultaat van overheidsdwang naar vrouwen toe om te gaan werken. Werken = geen tijd voor opvoeden. Daarnaast wordt de jeugd op steeds jongere leeftijd "losgelaten". Ik vind het bv niet normaal dat kinderen van nog geen 10 's avonds om 10 uur nog kunnen belletje trekken. Die horen in bed! Maar ja, na een hele dag werken hebben "Pa en Ma" 's avonds geen zin in poot stijf houden en het zeuren van kinderen negeren. Feitelijk zou een hele gemeenschap met elkaar rond de tafel moeten gaan zitten en een soort "convenant" opstellen over wat er binnen een gemeenschap wel en niet getolereerd dient te worden.

29-6-2011
bastiaan uit Haema

moeilijke jeugd?? "oan pakke" sei ús pake altiid en "net tefolle mei ompiele!"
het is te makkelijk om scholen verantwoordelijk te willen stellen, de situatie begint in het gezin, dáár moet het gebeuren; kan je dat niet aan dan moet je je ledikantbuks laten demonteren....

29-6-2011
expansie uit Anjum

Werom mat der no wer een coach foar oansteld wurre.
Ot der jeugd is die net om lyk wol mat de plysje gewoan dwaan wat se dwaan mat.
Ol die montsjes mei de âlders even nei t buro te praten en goeie ôfspraken meitsje.
En ot se har der net oan halde mat se mar even een wiekje nei hotel "de houten lepel".

29-6-2011
kweenie uit Lioessens

@jschutting
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik zeg juist dat die verantwoordelijkheid NIET bij anderen dan de ouders moet worden neergelegd, iets wat tegenwoordig WEL gebeurt. En wat dat convenant betreft, daar wil ik mee zeggen dat de gemeenschap in zijn geheel de ouders er op attent kan maken welke zaken er niet getolereerd worden, zodat de ouders ter verantwoording worden geroepen. Dus afspraken maken, zoals "ouders hou je kinderen doordeweeks na een bepaalde tijd binnen", etc.

29-6-2011
advertentie

apartuhsiepel uit Drachten

Een jeugdhonk waar het niet goed gaat moet gewoon gesloten worden. Hierbij stel je de jeugd zelf verantwoordelijk, op die manier zijn ze meer verantwoordelijk voor hun eigen daden.

Het terug gaan in de tijd en tikken gaan uitdelen lijkt mij weinig zinvol. Een leerkracht, of wie dan ook die mij zou slaan, zou ik terug slaan. En tevens geef je daarmee het voorbeeld dat gewelds-gebruik/misbruik normaal is.

Ik denk echter dat zo'n coach weinig succes zal boeken met 9,5 uur per maand.Maar dat is dan mijn bescheiden mening.

29-6-2011
forpus uit ternaard

het is jammer dat ternaard nu alweer slecht in het nieuws is. er zijn heel veel goeie jongelui, maar een groepje kinderen tussen de 14 en 16 jaar verstieren ieder weekend het weer voor de oudere jeugd. het lijkt mij vreemd dat ze die jeugd niet te pakken kunnen krijgen.ik ben het ook eens met ternaard4ever dat als dorpsbewoners weten wie het zijn, ze hun mond niet moeten houden. ik weet ook wel dat je ze vaak op heterdaad moet betrappen, maar als ik iets zou weten, zou ik zeker mijn mond opendoen. ook vind ik dat ze dat slagroomincident er niet iedere keer er bij moeten halen, die jongens hebben hun straf al gekregen. er is voor de dorpsbewoners werk aan de winkel, iedereen die iets weet de mond openen, alleen zo kunnen ze worden gepakt.

29-6-2011
argentijnsedog uit Ternaard

ternaard4ever uit Ternaard ik druf best te zeggen wat ik denk en wat mijn mening is. Is idd zo dat het de kinderen, let wel kinderen, in de leeftijd 13-16 jaar zijn. Jeugd vind ik de leeftijd daarna. Ik persoonlijk merk weinig van die kinderen die lastig zijn, om het zo maar te noemen, maar hoor natuurlijk wel her en der dingen er over. Ben het eens met de woorden van jschutting uit Uithuizen. En ben het ook helemaal eens over dat slagroom gedoe, dat is geweest, die hebben hun straf gehad, dus laat dat er lekker buiten. Misschien een idee voor de coach, ga om de tafel zitten met de "jonge" jeugd en vraag wat hun verwachten van wat er wel en niet allemaal moet worden gedaan zodat ze zich niet zo vervelen en dus niet "lastig" gaan doen. En dan kijken of ze naar elkaar toe kunnen komen en op 1 lijn kunnen komen. Kan best een hoop gedaan worden voor ze en zeker in de hingel. Maar wel in overleg en toezicht.

29-6-2011
westereender uit De Westereen

@apartesiepel uit drachten jij bent nu dus zo'n voorbeeld
die dus absoluut geen opvoeding heeft gekregen
dat je bijv RESPECT moet hebben van bijv een leerkracht daar je naar te luisteren en te gehoorzamen
maar jij bent weer zo'n 1 die een leerkracht als gelijke van jou ziet

maar het zegt um al ...je komt uit drachten.....daar hebben ze totaal geen RESPECT voor leerkrachten / poltie / buschauffeurs / taxichauffeurs
allemaal personen die we nodig hebben in ons leven en daar RESPECT moeten voor hebben!

29-6-2011
eksteroog uit Eastermar

Ja,jongens ,wij hebben de jeugd zelf gehersenspoeld door al die spannende films waar alles vanzelf gaat en waar men op iedere hoek wel een liefje kan vinden

En men doet de voordeur open,en er is niets,het is saai,niks te beleven en dan bedenkt men wel iets met drank en misschien nog wel erger ,drugs


29-6-2011
siepkje uit Burgum

Waadfreon, do hast gelyk!! T for president!!!

30-6-2011
ternaard94 uit Ternaard

Wat een onzin!!!

1-7-2011
diehardmotherfucker uit ternaard

Die jeugd in ternaard is niet zo moeilijk,je moet er mee om weten te gaan,dan die gasten gewoon normaal tegen je!! en waarom moet altijd het verleden opgerakeld worden laat dat toch eens rusten,dat geintje is volgens mij gewoon nogal opgeblazen en moest er een zondebok worden aangewezen in dit geval de aangewezen persoon die daar ook nog eens de bak voor indraai als het hoger beroep op niks uitdraait,geef die gast een leerstraf of laat hem 240 met de politie meelopen of zo die pet past ons toch allemaal)?

1-7-2011
sietsesipma uit Leeuwarden

Ik weet niet in welk Ternaard jij woont hoor, diehardmotherfuker.
Maar volgens mij heeft Ternaard toch wel een behoorlijk probleem met de jeugd. En 14 tot 16 jaar? IN de categorie 19 tot 23 jaar is volgens mij ook wel een behoorlijk lastig groepje.
Waarom jij "DHMF" dat wilt goed praten of zeggen dat het 'het wel wat mee valt" begrijp ik niks van.
De persoon waar jij het over hebt zou de zondebok moeten wezen? Jij wilt dus echt beweren dat het mannetje zo onschuldig is? En dat hij alleen maar wat kattekwaad uitvoert? Zou ik dan een heel ander persoon voor mijn ogen hebben?Want dat is diegene die 's avonds laar bij vrouwen aan belt en ze met pepperspray in het gezicht spuit.
En maar drugs gebruiken en zuipen, en de flesjes gooi je maar op de grond kapot. Lekker hoor midden in het park, waar dieren en kinderen komen.

De dingen die hij en zijn kornuiten uithalen, die horen niet in een leuk en gezellig dorp als ternaard!


Kom maar op

4-7-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan