Account
Logo
Zoeken
14.4 °C

Sionsberg onder verscherpt toezicht

Publicatie: 31 mei 2011, 11.06 uur

Reacties

vrouwtjetheelepel uit Kollumerzwaag

Ik heb nog nooit geen klachten over dit ziekenhuis gehad..
Wordt er altijd goed geholpen en het personeel is erg vriendelijk !!

31-5-2011
weetje uit Dokkum

DAT het personeel vriendelijk is wil niet zeggen dat de afd. cardiologie al jaren geen puinhoop is.
uit ervaring

31-5-2011
faceoff uit Leeuwarden

Ben bekend met dit geval en het is inderdaad goed fout gegaan daar in Dokkum. Ambulance-broeders en dokters in het MCL stonden zich hardop af te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Daar zal denk ik ook de klacht vandaan komen.

31-5-2011
jschutting uit Uithuizen

weetje uit Dokkum: Volkomen mee eens het is al jaren een zooitje. Ze zoeken het maar uit, ben blij dat ik er niet meer mee van doen heb. En buitenlandse artsen is best, maar eerst de NED taal maar effe leren.

31-5-2011
advertentie

centraal uit Dokkum

Het ziekenhuis zou de inspectie een jaar geleden al doen,maar het was er nog steeds niet van gekomen.Hoe serieus gaat men daar dan met klachten om zou je denken.Het personeel is (bijna)altijd super vriendelijk en valt vaak ook niks te verwijten als er eens een keer iets niet gaat zoals verwacht,maar het zijn vaak de heren doktoren die het allemaal wel best is.De arrogantie druipt er vaak vanaf en klachten worden(te)vaak meteen doorverwezen naar het grote vergeetboek.Ondanks de kritiek van mijn kant hoop ik van harte dat tot in lengte van jaren de "Berg"in Dokkum blijft. Daarom directie,doe er wat aan en zorg dat de rotzooi op orde komt.Onzorgvuldigheid gaat ten alle tijde ten koste van de patient,dus actie en wel meteen als het kan!!

31-5-2011
waldnetfan uit Engwierum

Dit komt echt niet door 1 klacht hoor.
Ik ken veel mensen die ervaring hebben met de afdeling cardiologie, en ik heb nog bijna niemand over een goede ervaring gehoord.
Trouwens, met andere afdelingen heb ik zelf ook maar een enkele goede ervaring.
Mij zien ze daar niet weer.
In andere ziekenhuizen gaat ook niet altijd alles goed, maar in de Sionsberg gaat wel erg veel fout.
Ik hoop dat er nu eens verbetering komt.

31-5-2011
riesjart uit Dokkum

Ondanks dat het ziekenhuis veel schade heeft geleden van een stel achterlijke ('managers')graaiers en zakkenvullers, blijft het een goed, kundig en vriendelijk ziekenhuis. (niet dat ik daar graag kom hoor)

31-5-2011
tedraket uit Bakhuizen

Nu pas? Het is toch niet te geloven. Toen ik nog bij de ambu werkte...PPFFF. En al een jaar terug op de vingers getikt! Je word er onpasselijk van.

Nu ook maar een onderzoek starten of er nog patiënten zijn die hierdoor nog schade hebben gehad of erger.

Mijn menig zou zijn: een afd waar iets niet klopt, direct dicht. En die zorg achter de broek aan zitten, totdat alles maar dan ook alles klopt. Zo niet dan geen vergunning meer afgeven.

31-5-2011
riesjart uit Dokkum

Ondanks dat het ziekenhuis veel schade heeft geleden van een stel achterlijke ('managers')graaiers en zakkenvullers, blijft het een goed, kundig en vriendelijk ziekenhuis. (niet dat ik daar graag kom hoor)

31-5-2011
bock uit Knibbeltsjebrege

Volgende vragen: Is dit allemaal wel te realiseren met het beperkte budget wat de kleinere ziekenhuizen krijgen?? Is er HARD bewijs dat het allemaal graaiers en zakkenvullers zijn?? Kijk eens naar de jaarlijkse miljoenen winsten die de ziektekostenverzekeraars draaien, daar zien jij en ik en ook de ziekenhuizen geen kwartje van terug. Is het niet zo dat de graaiers en zakkenvullers daar zitten?? Kom maar met de reacties. Ben nieuwsgierig naar de antwoorden. Verder iedereen nog een gezonde voortzetting!

31-5-2011
anora uit uit regio

Bij mij hebben ze kanker in mijn rug op de CT scan niet eens gezien.(achter af wel zichtbaar)
Na 6 weken kon ik niet meer lopen en kwam in Leeuwarden terecht voor een CT scan.
Daar konden ze het niet geloven dat ik nog niet verlamd was en ze het in Dokkum niets gezien hadden,..Zo ernstig zag het er uit.
Mocht niet meer van mijn bed komen, i.v.m. dwarslaesie.
Heb later met veel mensen gesproken die ook allerlei ellende hebben meegemaakt.
Mij zie je daar nooit weer voor een behandeling!!!!!!!!!!!!.

31-5-2011
miep uit Aldeboarn

De Bom erop !

Gr Miep

31-5-2011
rommie uit de westereen

jschutting uit Uithuizen? Nederlandse? Kan je beter Friese zeggen.

31-5-2011
hindrik50 uit ternaard

De inspectie heeft het alweer opgeheven, storm in een glas water, moet zelf beter communiceren.

31-5-2011
advertentie

watisernogwel uit Dokkum

Ik weet uit betrouwbare bron dat een dame cardiologe uit Dokkum soms met de handen in het haar de collega's in het UMCG bellen. En daar wordt altijd gekscherend om haar gelachen door de cardiologen daar. Zeer veel onkundigheid op deze afdeling in Dokkum. Geldt overigens ook voor Leeuwarden, dus mensen met hartproblemen, weet waar je naar toe gaat als je hulp wilt ...

31-5-2011
deikies uit oudwoude


Ben wel heel goed geholpen op de afd. cardiologie.

Maar ben ik ook wel eens dat er veel verbeterd kan worden.
Afgelopen week moest ik voor een ct scan. Was mijn dossier niet te vinden. Is later wel goed gekomen maar straalt geen professionaliteit uit.

Tevens ben ik het er ook mee eens dat budget en eisen wel op elkaar afgestemd moeten worden.
En de zakkenvullers moeten worden uitgebannen...


31-5-2011
sbb uit Leeuwarden

Nee joepie dan maar naar het mcl, daar laten ze een mens gewoon 8 weken lopen en zien dan pas de gebroken rug.Dus als de niet goed draaiende afdelingen gesloten zouden moeten worden, dan maar beginnen met de eerste hulp post in mcl. En dit is uit eigen ervaring.

31-5-2011
greetjel uit Dokkum

Hoor idd ook heel veel fouten van het MCL. Heb altijd al gezegd dat ik niet naar het MCL wil. Nu ook maar achter mijn oren krabben over het sionsberg. Bah bah waar is het nog wel goed, en waar kun je nog een beetje met vertrouwd gevoel met je gezondheid heen

31-5-2011
qqqqqqqqqq uit Triemen

Ja al een aantal jaren het geval, daarom zijn er ook cardiologen verdwenen naar andere ziekenhuizen. Zegt iets over de onprofessionele houding wat betreft de omgang met alkaar en dat is slecht voor de patienten.

31-5-2011
buurtwacht uit dokkum

Denk dat het deksel van de beerput nog maar op een kier staat. Ook op andere specialismen lopen nog diverse klachten/onderzoeken tegen de Sionsberg bij zowel de Inspectie en Tuchtcollege. Vorig jaar is de afdeling gynaecologie ook al onder supervisie geplaatst vanwege het overlijden van een pasgeboren kindje tijdens de bevalling wat voorkomen kon worden.

31-5-2011
banjer uit Kollum

Ik kan me iets van voorstellen van klachten over dit ziekenhuis, `k heb er 2 x gelegen wat goed was, maar 1 x ben ik met een gebroken been naar huis gestuurd op een zondagmiddag. Een dienstdoende "Fietsenmaker" kon niet ontdekken dat ik een gebroken been had. Tip!!! mocht het nodig zijn ga dan naar het MCL afd A

31-5-2011
richard uit Dokkum

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/23188/Actie_tegen_graaiers_bij_Pasana.html

Laat die klojo's maar terug betalen! Mischien dat het ziekenhuis zich dan de nodige/vereiste middelen kan aanschaffen.

31-5-2011
richard uit Dokkum

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/23188/Actie_tegen_graaiers_bij_Pasana.html

Laat die klojo's maar terug betalen! Mischien dat het ziekenhuis zich dan de nodige/vereiste middelen kan aanschaffen.

31-5-2011
aleuh uit Dokkum

Algemeen bekend, zelfs al krijg ik ongeluk in dokkum, rij mij maar naar groningen! Al tientallen verhalen en dingen mee gemaakt in de sionsberg wat niet door de beugel kan... ze zullen wel vriendelijk zijn, maar ze horen professioneel en verstand van zaken te hebben, dat is er nauwelijks.

31-5-2011
regiofri uit Drachten

Nij Smellinghe in Drachten scoort overigens wel goed.

31-5-2011
flitsend57 uit Woudsend

Leeghalen en dan asielzoekers erin, hoeft er ook niets extra's gebouwd en die mensen hebben meteen een goed onderdak met medische voorzieningen en goede bedden, enz., enz., honderden vliegen in één klap

31-5-2011
berendmaster uit dokkum

@ flitsend57

Dit is jou manier van satire?

Doe maar niet weer.
Stel je voor dat ze het nog serieus gaan doen ook.

dan kom ik bij jou in woudsend wonen!!!



´zie me zitten in mijn onderbroek´

31-5-2011
waldnetfan uit Engwierum

Bij mij zagen 2 cardiologen in Dokkum niet dat ik een hartafwijking had, ze hadden alleen het vermoeden dat er een klep lekte.
In het UMCG zag iemand in opleiding het wel meteen.
In beide ziekenhuizen werd hetzelfde onderzoek gedaan, namelijk een echo van het hart.
Verder kan ik een hele lange lijst maken van grote flaters. Verkeerde diagnosen, verkeerde behandelingen, of mensen werden naar huis gestuurd omdat er volgens de artsen niets aan de hand was. Later bleek in een ander ziekenhuis dan dat er wel degelijk iets ernstig mis was.
Ik zou echt graag willen dat het anders was, ik heb liever een ziekenhuis op 15km afstand dan 40.

31-5-2011
flitsend57 uit Woudsend

berendmaster, dat lijkt me wel reuzegezellig, is tof wonen hier

31-5-2011
mara uit Metslawier

Zoals altijd ook hier bijna uitsluitend negatieve verhalen. Hoe dat komt? Die hoor je altijd het eerst! Dat geldt niet alleen voor dit ziekenhuis. Mensen met een positieve ervaring reageren (bijna) nooit.
Bij deze wil ik dan ook melden, dat ik uitsluitend zeer positieve ervaringen heb met de Sionsberg!

31-5-2011
fryslan66 uit de walden

ivm eigen ervaring zou ik zeggen "sluit dit ziekenhuis maar" er zijn veel betere in de regio en anders maar richting Groningen

1-6-2011
vrouwtjetheelepel uit Kollumerzwaag

In Groningen roepen ze bij de eerste tegenslag "Trek de stekker er maar uit!!"
Dan zijn ze er het snelste af...
In Groningen en in Leeuwarden ben je een nummertje en al zou je er een jaar liggen kennen ze je naam nog niet ...In Dokkum is dat wel anders daar hebben ze nog de tijd voor patienten...
En volgens mij worden er in alle ziekenhuisen wel fouten gemaakt. "Waar gehakt word vallen spaanders"

1-6-2011
eksteroog uit Eastermar

Er is nu weer genoeg gezeurd,even iets anders

Een monteur demonteerde een cilinderkop van een Harley Davidson toen hij een bekende cardioloog in zijn winkel ontwaarde.
De cardioloog stond te wachten totdat de monteur tijd had om even naar zijn motorfiets te kijken.
De monteur ging staan, veegde zijn handen aan een doek af zei tegen de cardioloog: “Kijk dokter, ik opende het hart van deze machine, haalde de kleppen er uit, ik heb de schade hersteld en dan zet ik hem weer in elkaar. Als ik dan klaar ben, werkt hij weer als een nieuwe.
Hoe komt het dan dat ik per jaar € 39.500,= euro verdien en U € 1.600.000,== terwijl wij in feite hetzelfde werk doen”?
De cardioloog wachtte even met antwoorden en begon te glimlachen. Toen zei hij tegen de monteur: “Probeer die reparatie eens uit te voeren met een draaiende motor”

1-6-2011
eksteroog uit Eastermar

Vijf chirurgen zitten in de kantine van een groot ziekenhuis in de pauze te discussiëren over de ideale patient om
te opereren. De eerste zegt: ‘Ik heb het liefst accountants op de operatie tafel. Als je ze opensnijdt is alles
netjes genummerd en dat is verdomd eenvoudig om de boel weer op de juiste plek te krijgen.

De tweede vindt juist Elektriciens ideaal. Alles binnenin is kleur-gecodeerd. De derde: ‘Nee hoor, doe mij de bibliothecaressen maar. Alles op alfabetische volgorde!’ De vierde zweert toch echt bij constructeurs. ‘Die jongens snappen altijd dat het soms wat langer kan duren dan gepland, en ze snappen ook wel dat er soms wat onderdelen overblijven’.

Maar toch, die 5e snoert iedereen de mond. ‘Jullie zitten er allemaal naast!’, zegt ie.
‘Politici zijn de meest ideale personen om te opereren! Ze hebben geen gevoel, geen hart, geen ballen, geen verstand en ook geen ruggengraat. In feite zijn er slechts 2 bewegende objecten: De mond en de kont. En als je er al iets aa

1-6-2011
agema uit westereen

Mooi grapje ekster, maar laat mij nu een "bijna dood"ervaring gehad hebben, doordat een cardioloog mij verkeerde medicatie gaf. En hoe zou het kunnen dat daar de laatste jaren zoveel artsen na een korte tijd weer vertrekken naar een ander ziekenhuis.Er is wèl wat aan de hand, dit komt niet zómaar uit de lucht vallen. En ik heb gewoon geluk gehad, dat ik hier nog ben.

1-6-2011
buurtwacht uit Dokkum

@vrouwtjetheelepel.

Calamiteiten doen zich inderdaad in elk ziekenhuis voor, maar niet ieder ziekenhuis komt hierdoor onder verscherpt toezicht te staan zoals de Sionsberg. Er spelen hier vele foute factoren waar de directie van de Sionsberg meerdere malen op gewezen is door artsenverenigingen EN de Inspectie. Helaas heb ik vaker geroepen dat er hier verkeerde bestuurders zitten die teveel naar de financiele kant kijken alszijnde een bedrijf.Min of meer zal dit ook nodig zijn maar hierdoor komt het belang voor patienten wel in gevaar. Wees blij dat er een Inspectie is die wel opkomt voor de belangen van de patient en zo een betere zorg afdwingen.Ruim één jaar is dit ziekenhuis de reikende hand geboden om af te stemmen op betere zorg. De arrogantie en onwil hebben tot dit resultaat geleid.

1-6-2011
fontana uit Dokkum

De top van het Ziekenhuispersoneel heeft voor deze chaos gezorgd. Veel verdienen en te weinig doen.
Het "gewone" personeel heeft zijn uiterste best gedaan om dit ziekenhuis goed op de kaart te zetten.


1-6-2011
pietersma uit Oosterend

Ik zie de negatieve toezicht als een positief bericht. Volgens mij kan er nu niks of niet veel meer mis gaan in de Sionsberg. Het zal nu het veiigste ziekenhuis van Nederland zijn want onder toezicht zullen er geen fouten worden gemaakt.

1-6-2011
buurtwacht uit Dokkum

@fontana.

Bij uw gestelde mag je vraagtekens zetten. Indien het "gewone" personeel haar uiterste best heeft gedaan om dit ziekenhuis op de kaart te zetten,vraag ik mij af waarom dit personeel niet ingreep. Het ligt niet alleen aan de top van het ziekenhuis, ook artsen hebben hier hun verantwoordelijkheid. Indien deze groep van mening is dat er niet naar hun geluisterd wordt door de directie, hadden ze ook op eigen initiatief de inspectie kunnen benaderen. Sommige artsen en verpleegkundigen denken dat ze boven de wet staan.

1-6-2011
advertentie

dunit uit Bakkeveen

Ik kwam met knie letsel daar binnen, 6 weken gips, en toen zeiden ze is klaar, maar klachten bleven, 1,5 jaar later met de eerste rontgen foto`s die in de Sionsberg gemaakt waren naar het MCL gegaan, en daar werd meteen gezien dat mijn meniscus kapot was, en mijn knie schijf........ telkens als ik in de sionsberg kwam met knie klachten kreeg ik te horen, stel U niet aan, zelfs nadat ze foto`s gemaakt hadden met injectie vloeistof zagen ze nog niks! Dankzij deze nalatigheid, is wel mijn knie verprutst! Niks tegen het personeel, en sommige artsen zijn zeker kundig! Maar ik ga er niet meer heen...

1-6-2011
fryslan1 uit dokkum

de Pasana groep bezuinigt , en dat gaat ten koste van het personeel en patienten (ziekenhuis/verzorgingshuis)!

mijn vrouw heeft in 1 van de vestigingen van Pasana gewerkt,nou wat gaan ze daar lekker met hun personeel en bewoners om! zeer hoge werkdruk , geen tijd voor de bewoners in kwestie (verzorgingstehuis)...etc..etc..

Dit moeten worden aangepakt!

Lang leve Pasana

1-6-2011
buurtwacht uit Dokkum

Bezuinigen? dacht dat er vorig jaar hier een bestuurder vertrokken is met een bonus van € 900.000.

1-6-2011
fryslan1 uit Damwâld

idd, en bezuinigen op het "gewone" personeel en bewoners...en de top bonusen opstrijken!

1-6-2011
jipke uit westreen

fietsmakers zijn het mijn vader is naar groningen gebracht als ie daar was gebleven had ie niet meer geleefd rot ziekenhuis is het

1-6-2011
fontana uit Dokkum

@buurtwacht

Ok, het lagere personeel had alles moeten melden wat foutief ging in het ziekenhuis. Maar dat had hen hun baan kunnen kosten. Doktoren en hoofdverplegers hadden het wél kunnen melden, maar hebben dat(voor zover bekend) niet gedaan.
De top is m.i. fout en dit kan ons ziekenhuis
maken tot niet meer dan een poli, in de toekomst.

2-6-2011
buurtwacht uit Dokkum

@fontana

Voor alle duidelijkheid,de inspectie verwelkomt ook bronnen waarmee klokkenluiders anoniem blijven. De angst dat je je baan kan verliezen snap ik, maar dit mag nimmer een excuus zijn om patienten maar aan hun lot over te laten.Ga eens lezen op medischeklachten.com en je komt de ergste foute dingen tegen in de sionsberg. Tuurlijk moet de top op hun sodemieter hebben en sommige artsen ook. Als je eens kijkt naar de bezetting van de directie, kom je er al snel achter dat hier meer aan de hand is. idd, de gehele top vervangen en artsen beter begeleiden. Tevens moet het makkelijker worden om klachten in te dienen. Hiervoor is een echte onafhankelijke klachtenfunctionaris nodig en niet iemand (zoals het nu is)die haar salaris krijgt via de Sionsberg en dus de belangen van het ziekenhuis vertegenwoordigd.Zo krijg je dus jaarstukken met cijfers die niet op de waarheid gebaseerd zijn.

2-6-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan