Account
Logo
Zoeken
14.9 °C

Boete voor smaad op WâldNet

Publicatie: 15 februari 2011, 10.37 uur

Reacties

tjeerdk uit Drachten

niet best dat je je menig niet mag geven. wat je ook zegt we leven in een vrij land. moet je nagaan hoe het in het dagelijks leven is. veel minder.

15-2-2011
haagster2 uit Houtigehage

eem mening is wat anders dan foute feiten.

15-2-2011
scudo uit Drachten

nederland vrij land ???

ze zeggen het maar is in werkelijkheid anders helaas

15-2-2011
crimson uit Burgum

moesten ze ook doen bij de mensen die hier roepen dat bepaalde mensen nsber ziijn.
Goed dat dit aangepakt kan worden dus.
Waldnet moet gewoon geen mogelijkheid bieden om te reageren.over het algemeen zijn het wel de mensen die in tuigdorpen horen die hier op die manier reageren.
Het lijkt hier soms wel de gemeentelijke schandpaal.
Ik ben voor en stem geen pvv hoor schobbenaas

15-2-2011
advertentie

fontana uit Dokkum

als je een eerlijke mening over iets hebt mag je hem toch wel uiten?

15-2-2011
eddy uit Harkema

Een mening is niks mis mee ook al is het afwijkend van de meerderheid MAAR wie zegt dat het hier geen vrij land is die moet lekker verhuizen naar bijv China,Rusland of nog beter Irak en Iran.

15-2-2011
renedr8ten uit Drachten

wat zeiden we altijd ook alweer

schelden schelden doet geen zeer
klap voor de kont dat helpt veel meer

15-2-2011
centraal uit Dokkum

Het zou een mooie boel zijn als iedereen voor moet komen en bestraft wordt voor dit soort onzin,meneer de rechter.Daar wel eens over nagedacht? Het kostenplaatje wel eens goed bekeken? Het lijkt mij dat Waldnet nog meer de reacties moet filteren.Een geintje moet kunnen,maar is het te grof of te persoonlijk dan meteen zonder pardon eraf halen.Krijg je dit soort gedoe ook niet meer.Zo niet dan helemaal maar stoppen met de reacties.

15-2-2011
J-One uit Buitenpost

"In de reactie die vervolgens werd geplaatst werd de vader van degene wiens naam was gebruikt ten onrechte werd beschuldigd van diefstal."

Uitgezonderd van de werd-tsunami, welk gedeelte van deze zin snappen bovenstaande mensen niet. Iemand wordt onterecht beschuldigd van diefstal, terecht toch dat je je naam wilt zuiveren. Of is de vrijheid van meningsuiting ook al het domein voor de vrijheid van laster/smaad? We wisten al dat beledigingen worden goedgekeurd door de gemiddelde Wâldnet-lezer, maar nu ook al laster? Verbazingwekkend de dubbele moraal die mensen weten te hanteren. Als iemand hun beledigt dan zijn de tenen altijd wel heel lang. Maar ach, het verstand zal ooit met de jaren komen mag ik hopen.

15-2-2011
lubze uit Feanwâlden

jir dorre se dus wol wot oan mar dot je ol een jel ier fjar gek wurre setten jir op waldnet doche se niks oan:@:@

15-2-2011
sjaakie2 uit Garyp

Tja soms matte je dingen gewurre litte! Het wie indd net slim wot hjir ollegear foarfallen is. Mei drank achter t stjoer kin je sokke reacties verw8sje op waldnet. Wez don ek ferstandich en reageer dr net op! fjoer mei fjoer bestrijden helpt ek net...

15-2-2011
apster uit drachten

oltieten wot!!

15-2-2011
peuter uit Surhuisterveen

@redactie. Hoe gaan jullie om met de berscherming van persoonsgegevens? Volgensmij nemen jullie het niet zo nauw met de privacy als justitie aan de bel hangt.

15-2-2011
sjors112 uit Schiermonnikoog

Kut Waldnet!
Schaf dat reactie gebeuren dan af!
Niet best dat jullie zo je bekendheid proberen te bereiken!

15-2-2011
advertentie

ikkeook uit Van de klei

Er is een heel verschil tussen vrijheid van meningsuiting! en schelden en beledigen
die 2 laatste zijn strafbaar.

15-2-2011
stdcynisch uit Drachten

@sjors, niks mis met het plaatsen van reacties, 80% is van toegevoegde waarde. Dan moeten we die 20% met hoog tokkie-gehalte maar op de koop toenemen.

15-2-2011
cheese uit Ureterp

Probleem is dat mensen via internet ineens helden zijn en alles durven zeggen. In de praktijk als ze iemand tegenkomen houden ze hun mond. Langzamerhand beginnen we met zn allen beledigingen normaal te vinden. Het respect voor een ander is vaak volledig verdwenen, en men heeft vaak direct een ongezouten mening klaar zonder de feiten te kennen.
Hopelijk hebben de betrokkenen lering getrokken uit het hele verhaal.

15-2-2011
uit Wehe-Den Hoorn

Dit is voortreffelijk nieuws. Nu heren, dan nu maar oppassen wat je eruit kraamt. Het moet een mening zijn en geen onzinnige beschuldigingen naar een andere. Toppie voor deze rechtspraak. Hoe annoniem je ook bent, je hebt rechten en die kun je niet verbergen door annonimiteit.

Dus bij artikels: hou het bij een eigen mening en laat een andere zijn mening hebben.

15-2-2011
gaatse uit Drachten

Ik zeg al niks meer..

15-2-2011
jan2 uit Aldtsjerk

Fertoan mar en stik as wat g.mail accounts oanfregje
en de eerste ferfalle litte nei in wachtwurd

15-2-2011
rox uit Leeuwarden

Het lykt my ook verstandig dat Waldnet.nl de reactie's wat meer in de gaten houdt. Mensen worden soms met naam en toenaam beschuldigd van diefstal, drugsgebruik, vernieling, geweldpleging, noem maar op! Behalve dat mensen daar gekwets mee worden word ook de desbetreffende persoon's naam te grabbel gegooit. Probeer dan het tegendeel maar te bewyzen, zodra de eerste roddel langsvliegt ben je al veroordeelt!

15-2-2011
ikkeook uit Van de klei

jan2 uit Aldtsjerk: bij elk bezoek hier ingelogd of niet wordt je ip opgeslagen. bij reacties ga je Akkoord met de voorwaarden van waldnet klik op onderstaande link. het mail adres steld niks voor.

http://www.waldnet.nl/wn/p/4/voorwaarden_spelregels.html

15-2-2011
lady64 uit Holwerd

Pffffff waldnet, als jullie al in de regels hebben:
- geen racisme
- geen anti-semitisme
- geen bedreigingen en beledigingen
- geen overvloed aan spelfouten
- geen reacties zonder inhoud......
Dat is 90 % van de meeste reacties! Lachertje dus die regels of veel beter filteren.
Bovendien staat er naast een ingevulde woonplaats:
(verplicht | geen juiste plaats = geen reactie)
Waar ligt bv. “Van de klei”,” armoededorp”, “oeroe boeroe” of “Takkebos” ?
Staat dus gewoon bij bij sommige reacties !

15-2-2011
granaet uit Dokkum

Des te meer een reden om het reaktie geven voorgoed te stoppen en er een goeie nieuwssite van te maken.
Waldnet schijnt het maar niet te willen begrijpen, want 90% van de reakties komen voor rekening van een stel gekken die amper voldoende school hebben gehad om fatsoenlijk te communiceren.
Dit is de kans Waldnet, grijp het aan als je nog voor vol wil worden aangezien...

15-2-2011
bike uit Noardburgum

jeetje,mag er wel om denken wat ik hier zeg op waldnet...VERRADERS ZOOTJE...oepss

15-2-2011
june uit Burgum

Ien belasterje is dat ferried Bike?

15-2-2011
ikkeook uit Van de klei

lady64: uit Holwerd je hebt volkomen gelijk! WN kan elke acount verwijderen en zelf bij het aanmaken van nieuwe acounts. de woonplaats wel automatisch aan maken want met de moderne ip software weten ze niet alleen je woonplaats. maar ook de straat en als het moet huisnr. Van de klei!! leek me leuk op waldnet.


15-2-2011
uit Wehe-Den Hoorn

ikkeook uit Van de klei: Ja inderdaad waldnet kan iedereen verwijderen. Als de reden gerechtvaadig is en niet een krokkel van mensen die iets tegen iemand hebben en dan zeggen,"doordat mensen zich storen aan jou mening word u verwijderd". Dit is geen reden, een ieder heeft een mening en mag die schrijven, maar als mensen het er niet mee eens zijn beginnen ze de persoon in mootjes te hakken en dit is niet de manier. Maar hun eigen regels treden ze met voeten, daar moeten ze zich een druk om maken en doods verwensingen en al dat andere. De vormen die Wilders ook graag in de praktijk wil brengen, mensen in tuigdorpen, mensen land uit trappen die hier geboren zijn enz enz. Dit zijn pas dingen waar ze eens over na moeten denken, niet aan iemand die slechts zijn mening geeft.

15-2-2011
ikkeook uit Van de klei

Ik ben het volledig met je eens.heel vaak zelfs!! maar je zit zelf ook met plots een andere naam hier. cerveaux was hier wel bekend! en dat wordt
schobbenaas ook wel weer als je alle ongelukken voor fout aanziet! klopt er iets niet! geen mens maakt/veroorzaakt met opzet een aanrijding. oid.

15-2-2011
age uit Uithuizen

Die rechter zou Waldnet eens moeten lezen..dan zou hij weten dat op Waldnet vaak alles geplaatst kan worden.
Dat de redactie meestal de voorwaarden en regels heel flexibel hanteert

15-2-2011
cheese uit Ureterp

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze plaatsen ! Niet Waldnet! Als je denkt dat alles wat je zegt zonder gevolgen blijft, en je maar kunt zeggen wat je wilt zonder aan anderen te denken, moet je de gevolgen ook zelf ondervinden. Zoiets heet doodgewoon verantwoordelijk gedrag!

15-2-2011
job1973 uit b'post

Idd, veel verstandige reacties hier. Waldnet moet in mijn ogen veel strenger optreden tegen doodswensen, zaakjes afhakken, beledigingen, bedreigingen, etc. Of anders de mogelijkheid tot reageren maar opheffen. Ik hoop dat Waldnet deze reacties leest en er wat mee doet!

15-2-2011
antonv9 uit Drachten

Nee bliksem, Als de reactie mogelijkheid verdwijnt, dan kan de baas zn hypotheek niet meer betalen. Lekker doorgaan met dom reageren mensen. En vooral net als bike uit noardburgum in elke reactie over hennep nieuwtjes iedereen voor NSBer uitmaken. :-)

15-2-2011
age uit Uithuizen

Cheese ,sommige mensen moeten vlgs mij wel tegen zichzelf beschermd worden.
Hun probleem is juist dat ze(schijnen te?)denken sorry raar word in dit verband:)dat ze hier ALLES kunnen,zelfs MOETEN zeggen..want dat durft hun held Gekke Geert toch ook?
Ik geloof niet dat als het verstand er niet is,het met de jaren nog komen zal..
Een deel van deze anonieme helden op sokken hier,durft in de echte wereld de mond alleen te openen om te eten..een ander deel vindt dat wat ze hier zeggen normaal taalgebruik,di nog triester.

15-2-2011
joangel uit Drachten

Waldnet er moet gewoon geen gelegenheid zijn om te kunnen reageren. Straks zeggen die rechters: daar hebben we weer 1 die uitgescholden is op Waldnet. Dus sluit 't af voordat de rechters 't doen.

16-2-2011
galopsprong uit Driezum

nog even en de rechtbank kan een Waldnet rechter aannemen. Denk dat Age de 1e is die moet voorkomen, daarna Schobbenaas aan de beurt en Cerveaux (of is dit dezelfde persoon )komt de zelfde morgen ook nog voor het hekje

16-2-2011
joepie uit Burgum

Geert wil dat we hen met hun vrije mening gedogen, waarom wordt hun stelregel hier dan niet gedoogd?

Je mag ten allen tijde je eigen mening geven.

16-2-2011
bike uit Noardburgum

antonv9 uit Drachten
heeft niets met de hennep te maken dombo,het gaat om het verraden waar ik van walg.

16-2-2011
jop uit Holwerd

Zo gaat dat dan !!!!

16-2-2011
advertentie

age uit Uithuizen

Kan Galopsprong mij vertellen met welk woord,met welke opmerking ik me vlgs hem schuldig heb gemaakt aan laster en/of smaad?
Heeft Galopsprong dat toen ook gemeld bij de redactie van Waldnet of bij een rechter?

Ik ben hier door ene Kritisch oa uitgemaakt voor debiel..dan denk ik ach Kritisch...en dat zal een rechter ook denken..
Ik heb Kritisch mi racistische en smadelijke opmerking over een negerinnetje wel eens gemeld,maar die opmerking is gelukkig verwijderd.

Ik nodig Galopsprong uit mij voor de rechter te dagen!
..of kletst hij liever hier anoniem uit zijn nek..?

16-2-2011
uit Wehe-Den Hoorn

Galopsprong : ik met age mee. Daag mij uit. de redactie is gewaarschuwd dat ik niet zal schromen om de politie in te schakelen, vandaar mijn hoera. Ik heb al eens gezegd kom even langs het adres was ook bekend, Dat zal ik jou letterlijk van Wehe terug schoppen naar driesum, met jou grote waffel. Als jij had opgelet nogmaals het adres heeft hier voor jou gestaan.

16-2-2011
dieselbrenner uit Groningen

... dat de politie tijd had om achter deze persoon aan te gaan, dacht dat ze het te druk hadden met de verkeersveiligheid (lees: graaien langs de weg)

16-2-2011
schim uit Opeinde

't Is weer ouderwets gezellig!!

16-2-2011
bhaarsma uit burgum

smaad:koperdief op lohmanlaan koper gejat in 2009
nooit gepakt
kaal groene opel

16-2-2011
bike uit Noardburgum

schobbenaas uit Wehe-Den Hoorn schrijft,
. Daag mij uit. de redactie is gewaarschuwd dat ik niet zal schromen om de politie in te schakelen...
kijk,dit bedoel ik nou met nsb,er..hond.

16-2-2011
ikkeook uit Van de klei

bike uit Noardburgum. kijk dit bedoel ik nou dit is srafbaar.

Er is een heel verschil tussen vrijheid van meningsuiting! en schelden en beledigen
die 2 laatste zijn strafbaar.

Klik op de link
http://www.waldnet.nl/wn/p/4/voorwaarden_spelregels.html

16-2-2011
bike uit Noardburgum

ikkeook uit Van de klei.
tell somebody who gives a fuck...

16-2-2011
age uit Uithuizen

Ik vermoed,dat mensen nsb-er of hond noemen strafbaar is en in strijd met de Nederlandse wetgeving,tenminste als degene die zo genoemd wordt, degene die dit beweert aanklaagt.
Het kan dan wel een gesteggel worden als een slimme advocaat gaat beweren dat het niet zo negatief bedoeld was en dat de aangeklaagde dacht dat dit op Waldnet normaal is en vaker gebeurt..dan wordt het 'duiden'..
Het is zeker niet fraai van Bike..al zegt het vaak meer over degene die het zegt,dan over degene voor wie het bedoeld is..
Mensen die zelf niet lekker in hun vel zitten geven graag anderen,de overheid,de politie,rechters,buitenlanders overal de schuld van en schelden graag....

Galopsprong heb je mij al aangeklaagd?:)

16-2-2011
bike uit Noardburgum

age uit Uithuizen
voel me heelijk in m,n vel,en iedereen die mij wil aanklagen,kom maar op.heb er nl schijt aan.
zo als grutte pier zei,leaver dea as slaaf.

16-2-2011
age uit Uithuizen

Biky Biky bij kinderen werkt het wel eens ze te vragen de dingen eens om te draaien,maar ik weet niet of jij dat kunt..
Hoe zou jij het vinden voor hond en NSBer uitgescholden te worden?

Jij voelt je heerlijk in je vel,maar is jou verzoek aangeklaagd te mogen worden niet een schreeuw om aandacht en hulp?

Hoe sterk is de eenzame fietser?:)

16-2-2011
june uit Burgum

Net foar amateurpsychelooch spylje Age. Der binne al genôch amateurbeulen en rjochters.

16-2-2011
cheese uit Ureterp

Het nivo is weer van een erg hoog gehalte hier :S

16-2-2011
hieper uit De Pomp

Iemand uitmaken voor dief mag niet (tenminste als dat niet waar is), maar ik mag best zeggen dat imand een klootzak vindt. Ik vind bijvoorbeeld galopsprong een klootzak, omdat hij kloterige dingen over anderen schrijft. Dat is geen smaad, maar een mening. De redactie heeft al eens een reactie van mij verwijderd, omdat ik blijkbaar wat te enthousiast vóór vrijheid van meningsuiting was, dus ik ben benieuwd of dit blijft staan.

16-2-2011
bike uit Noardburgum

age age,we mogen hem niet plagen want dan gaat die homo zich bij de politie zitten te beklagen.

17-2-2011

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan