Account
Logo
Zoeken
19 °C

Ezumazijl: kraan vast op betonnen brug

Publicatie: 30 november 2010, 12.11 uur

Reacties

batman uit Burgum

eerst wel even de ramen schoonkrabben voor je gaat rijden!

30-11-2010
whitebean uit e woud

wat doch se dêr ek?

30-11-2010
apestaartje uit k.tille

sjef oekel!!!

30-11-2010
boerke uit Dokkum

Sil desinne wolyn deeagen hawn ha fannemoarn. Mar sa as ol earder sein:wat hat hy der eins te sykjen? Tefolle nei TamTam harke?

30-11-2010
advertentie

sieberenkeutel uit oberhausen

wat een sukkel!

30-11-2010
galopsprong uit Driezum

een blind rund ziet wel dat dit bruggetje te smal was

30-11-2010
edski uit De Falom

Hij is een prima kraanmachinist, maar een slechte timmerman!

30-11-2010
rukstra uit Baflo

Hoe krijg je het voor elkaar.
Ik denk dat er bij BKF iemand ontslag heeft gekregen vandaag.

30-11-2010
antonv9 uit Drachten

Tuurlijk wordt je hier niet voor ontslagen. Hooguit krijg je de poedelprijs op de kerstborrel. Als het iemand uit Baflo betreft kan hij het inderdaad wel schudden...

30-11-2010
centraal uit Dokkum

Lijkt me een inschattigsfout van de chauffeur,maar van de andere kant is het wel zo dat in zijn papieren stond om deze route te nemen ,dus wat moet je dan.Dit is duidelijk een gevalletje:Even Apeldoorn bellen.

30-11-2010
uit Buitenpost

Bij twijfel......................NOOIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTT doen. Weer een die zijn werkgever schade toe brengt.

30-11-2010
wicked uit Nes (Dongeradiel)

Vind het netjes dat ie nog zo´n stuk over de brug gekomen is.

30-11-2010
boerke uit Dokkum

@centraal: soenet witte wer as yn syn opdrachtbon stjit om hjirre delteriden. En as jo ferkeard ride dan mar ferstan op nul en blik op uneinnich???

30-11-2010
wildzang uit Eastermar

It koe krek net

30-11-2010
advertentie

centraal uit Dokkum

@boerke uit Dokkum:Dit staat in het verhaal boerke:"De chauffeur had al even getwijfeld bij het nemen van het smalle weggetje. Hij nam deze toch omdat op zijn papieren stond vermeld dat het de juiste weg was". Vandaar dus dat hij daar langs ging.Adios.

30-11-2010
aldriske uit Grootegast

wat een ongelooflijke sukkel kan beter baantje zoeken in snackbar of zo

30-11-2010
boerke uit Dokkum

@centraal: dit dykje giet nearne hinne, hy wie telet ofslein. eefkes rinne hie in protte drokte besparre as jo josels net fertrouwe.

30-11-2010
bignick uit Drachten

@cerveaux,
...alweer 1 die de werkgever schade toebrengt....
wie nog meer dan????
ongelukjes gebeuren, en ik neem aan dat de bkf hiervoor verzekerd is.....of anders de bestuurder wel.
dus ik snap t niet helemaal.
leg uit???

30-11-2010
booster uit Drachten

wat een druif

30-11-2010
keimpe112 uit Drachten

Had een iets langere aanloop moeten nemen. dagje blauwbekken voor de chauffeur. volgende x beter.

30-11-2010
heideroos uit Feanwâlden

vreemd, iedereen kan hier achter zijn pc zo'n kraan besturen zo begrijp ik uit de reactie's.
ken er meer die voor deze optie hadden gekozen ipv. achteruit terug rijden.
nu rijdt iedereen hier die kraan met zijn ogen dicht terug de weg op, alleen zitten die[gelukkig] niet achter het stuur.
waar mensen werken maken mensen fouten, dit is gewoon een ongelukje.
het is wel een erg mooie kraan zeg, die kon hier wel op de parkeerplaats staan.
mooie mobilemast voor mijn antenne's.

30-11-2010
jop uit holwerd

dom dom ,had gedacht dat ie meer verstand had !

30-11-2010
lapmans uit Rottevalle

helemaal met heideroos eens.
en ja idd. mooi mobiel mastje:P kunnen wel een paar prikjes boven in hihi

30-11-2010
goeiedageven uit Anjum

mooi antennemasje,mei hem jir ek wol delsette,ore keer toch de ruten mar even skrabje

30-11-2010
joepie uit burgum

Die brug was breed genoeg, maar wat doen die klote muurtjes daar................................

30-11-2010
aldriske uit Grootegast

wie werkt maakt fouten inderdaad maar dit heeft niks met werken te maken.moet je zien hoe ver hij al op het brugje was hij heeft gewoon dom gas gegeven rijbewijs bij pakje boter gekregen zeker

30-11-2010
joepie uit burgum

Ik heb meer het idee dat hij er net wel over kon, maar dat de achterste assen weg zakten in de smalle en zachte berm. Daarna is hij iets gaan proberen met z,n besturing, wat niet lukte.
Jullie willen toch niet beweren dat hij meteen over dat muurtje is gereden??

30-11-2010
donaldduck1313 uit Groningen

dan denk ik aan het feit, mag zo een zware kraan uberhaubt op dat kleine weggetje rijden ??
of hebben ze daar - hoe dan ook - een ontheffing voor.
het bruggetje is erg smal en klein en hoeveel ton weegt die kraan wel niet ??

30-11-2010
jankip uit nijbeets

Voertuigsoort bedrijfsauto
Merk
Handelsbenaming
Brandstof Diesel
Vervaldatum APK
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 29-04-2010

WAM verzekerd geregistreerd Ja

was verzekerd en volgens mij komt er geen jong broekie op ding lijkt mij
hebben ze nog niet zo lang op naam

maar als de aanrijroete zo is bepaald uit het kantoor of waterschap tja wat moet je dan
en als je niet bekend bent hebben jullie makkelijk l..en een afslag later of eerder

enal die piraten die alkwijlend hun antennes zien staan droom lekker verder zou zeggen

je moet dromen houden ik heb wat beter dromen
chauffeur succes met je klus en laat je niet uit het veld slaan door kantoor overmacht dat jij de oorzaak bent

30-11-2010
joepie uit burgum

aanrijroete???? Wat voor woordenboek heb jij?

30-11-2010
expansie uit Anjum

No aldriske ut Grootegast, ot d r yn een snackbar werkt dan dot hij de frikandellen yn een kroketbakje. Dot post ek net.

30-11-2010
aldriske uit Grootegast

oja niet aan gedacht haha.als ze tegen mij zeggen op kantoor spring in een sloot doe ik het toch ook niet jankip?

30-11-2010
jankip uit Nij Beets

ww zeker aldriske of geen werkervaring met kantoorpikjes die zich planner noemen

joepie leuk he

30-11-2010
heintje uit Anjum

gewoan n kwestie fan troch drukke. Kin fijn weze!

30-11-2010
opruierke uit Nes (Dongeradiel)

baas stikje vakwurk,
hij krijt fon disse kant de compliminten.

groetnis ut nes

30-11-2010
jan123 uit Feanwâlden

en maar zeuren en maar zeuren... over fouten van de chauffeur... Ik heb eerder complimenten voor de bouwers van deze brug! Als er zo'n grote kraan op een klein betonnen muurtje kan staan met het volle gewicht was het SUPER KNAP beton!!!! en wat de chauffeur betreft: van fouten kun je leren en de schade blijft beperkt... de eigenaar van BKF is uiteraard wat lesgeld kwijt aan dit grapje maar heeft nu iniedergeval een chauffeur die weet waar hij wel of niet langs kan! Jullie maken nooit fouten op het werk? O nee,... jullie werken niet als je overdag tijd hebt onzin reacties te plaatsen!en aan de naam: 'Rukstra' te zien uit Beflo hebben we wel hobby's!

30-11-2010
joepie uit Burgum

Op Vastgereden.nl staat de ware toedracht in de reacties.
Hij zou bij het bruggetje achteruit terug rijden, toen de achterkant begon te schuiven. Om de boel toch recht te houden is hij plankgas het bruggetje opgereden. In mijn optiek de enige juiste beslissing, want als je op die plek om gaat heb je een mega-operatie nodig om hem daar weer weg te krijgen. En heb je ook grote schade, lijkt mij met al die bomen.

30-11-2010
virtualizer uit Burgum

hij was er bijna...misschien nog effe flink gas moeten geven!
deze mastodonten kunnen wel wat hebben,die zijn er voor gemaakt immers.
en idd,is knap sterk beton geweest,geen zakje bij de gamma weg dus..

30-11-2010
lezer uit Anjum

Je ziet vanaf de grote weg hoe smal dat bruggetje is en je ziet daarvandaan ook de volgende afslag en dat die uiteindelijk ook op dezelfde weg uitkomt.
Hij heeft mazzel dat het bruggetje zo sterk is.
Vanavond om half 8 waren ze nog bezig daar.
Volgens mij nu nog steeds...

30-11-2010
advertentie

joepie uit Burgum

Volle gewicht Jan123?? alleen de voorste 2 assen. Daarbij ook nog het lichtste gedeelte van de kraan.
Ik schat die druk op plusminus 15 ton, wat veel zware tractor-combinaties ook al hebben. Dit valt dus wel mee.

30-11-2010
lezer uit Anjum

Ik zie net dat het vanmorgenvroeg gebeurde.
Het was toen vast nog donker en neem ik mijn woorden bij deze terug.
Sorry!

30-11-2010
joepie uit Burgum

Correctie alleen de eerste as, de tweede staat op op brugoprit, en dus niet op de overspanning boven het water.

30-11-2010
doncorleone uit Anjum

Hij kin em der better stean litte, kin wei asen een marathon draaie. Mooi masje:-)

30-11-2010
doorsneeburger uit Darhcten

Brug 100 inch voertuig 265 cm .
Kut, verkeerde meetlint,...

30-11-2010
eksteroog uit Eastermar

Ik vindt de foto's niet duidelijk om een oordeel te geven ,maar
Als je op foto 4 kijkt , dan kan de bestuurbare achter as hem deze keer op wel parten gespeeld hebben

30-11-2010
joepie uit burgum

Ware toedracht in mijn reactie van 21.15uur.

Eksteroog; hij heeft die as met opzet zo gedraait, want als hij nu iets achtuit rolt kan hij niet nog verder wegzakken op die kant. Met als gevolg dat hij niet kantelt.

30-11-2010
peuter uit Surhuisterveen

maakt niet uit de werkgever is toch aansprakelijk,
trusten

30-11-2010
ambtenaartje uit Lutjerijp

een gemeente actie gewoon doen wat op papier staat :)

1-12-2010
eksteroog uit Eastermar

joepie,jou toedracht lijkt mij niet logisch,
Als je toch met zo'n gevaarte over een smal bruggetje wilt rijden moet je er alvorens straal en straal recht voor staan en dan zou hij dus ook straal recht terug kunnen

1-12-2010
joepie uit burgum

Het was ook niet z,n bedoeling om er over te rijden. Hij wilde zijn kraan alleen tegen kapzijzen behoeden, om de boel heel te houden. Hij is dus "opzettelijk" in deze positie gaan staan om hem stabiel te zetten.
Begrijp me goed; hij was aan èèn zijde aan het zakken. Zet nu die kraan in gedachten voor de brug, wat zou er gebeurd zijn als hij daar was blijven staan denk je??
Juist hij was zo omgedonderd met alle gevolgen van dien.
Dus dit was zijn enige optie. Dat er zwaar geschut moest komen was tijdens de verzakking al wel duidelijk, maar om dan de schade binnen de perken te houden is dit toch wel het minste wat je nog kan doen.

1-12-2010
nannes uit damnwald

Het zit zo vast als een hond in zijn moer.

1-12-2010
crossagek uit Sexbierum

eksteroog kijk eens goed naar de foto's , voor de brug zit een flauwe bocht dus hij had nooit recht voor de brug uit kunnen komen en dus ook niet recht weer terug . wat joepie verteld klopt als een bus .

machine heeft gestuurde assen en dit is funest op zulke weggetjes aangezien elke kleine stuurbeweging invloed heeft op de gehele machine ( machine stuurt veel scherper )

ik plaats hierbij mijn citaat maar even van vastgereden.nl , waar ook alle beste chauffeurs achter het toetsenbord zitten :

Dit kleine probleempje is gistochtend vroeg voorgevallen , iemand die logisch nadenkt weet dan dat het dan donker is en dan zie je dat bruggetje echt niet van afstand .
De machinist kwam van locatie franeker en dus daar hoogst waarschijnlijk totaal niet bekend .
die weggetjes daar kunnen zich kilometers door het land slingeren en die loop je dus echt niet helemaal af om te kijken of je er langs kunt ja of nee ,

1-12-2010
crossagek uit Sexbierum

vervolg op vorige post :

, en bijkomend nadeel is dat de meeste uitvoerders en opdrachtgevers totaal geen benul van machines en de formaten van machines hebben .

Ik heb helaas zelf ook wel voor zulke problemen gestaan als ik weer eens met een dieplader en liebherr 914 ( graafmachine van ± 25 ton ) de rimboe in werd getuurd en via zulke weggetjes op de juiste locatie moest komen . zweet in de bilnaad en maar weer hopen dat het goed zou komen .

Er leiden misschien meer wegen naar rome , maar wie zegt dat die breder en beter zijn dan deze ;)

1-12-2010
eksteroog uit Eastermar

jongens,ik blijf erbij,had dit gevaarte van te voren straalrecht voor de brug gestaan ,dan was dit beter afgelopen
En wat crossegek zegt ,van dat het donker was,dan heeft hij inderdaad een punt,dan valt het niet mee om dit beest langs deze weggetjes en dit smalle bruggetje te manoeuvreren en het deze man dan ook niet kwalijk te nemen
En Joepie,als je éénmaal scheef voorstaat ,is er geen weg terug
bekijk foto 6 maar,daar reed hij heus niet achteruit
en je kunt duidelijk zien ,als de chauffeur naar rechts toe stuurt om alsnog een ruimere bocht te maken,dan gaat dat kring achter juist nog meer naar links ,dus men komt nog dieper in de problemen
En nog iets op foto 4,je kunt zien dat de tweede as rechts het rechtervooreind omhoog duwt en het hele gevaarte op rechts draagt

1-12-2010
joepie uit burgum

Jou logica klopt niet Eksteroog. Als je eenmaal scheef staat is er geen weg terug. Lariekoek!! Doe je ogen open en kijk er eens goed naar, en verwijder anders je ogen en kijk door de gaten. Als je laatste 2 assen wegzakken is snel vooruit rijden het bruggetje op je enige optie. En op foto 6 reed hij inderdaad niet achtuit gogum, dat belette hij, door de laatste stuuras zo ver mogelijk naar links te draaien en tevens zijn voorste 2 stuurassen naar rechts te draaien. En de redenatie dat alles op rechts gedragen wordt is juist, omdat als zijn volle gewicht op links stond was hij nog verder weggezakt.

2-12-2010
piterhenk uit Dokkum

maar waarom staan er geen fotos van de berging op?????
hoe is dit afgelopen?
WALDNET REACTIE GRAAG

2-12-2010
eksteroog uit Eastermar

Nou Joepie,jij mag met je speelvrachtauto nog wel even blijven oefenen en dan nog een smal bruggetje in elkaar knutselen en dan net zo lang blijven oefenen totdat [ en let nu even goed op ]tot dat de kraan straalrecht voor de brug staat en dan pas oversteken ,maar let er wel op dat de batterijtje vol zijn , want stel je voor dat de kraan weg zakt ,dan als de sodemieter gas geven ,succes.

2-12-2010
jankip uit nij beets

crossagek je hebt gelijk de meesten lezen half wat er staat

sa jammer no

3-12-2010

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan